:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Leveszed az oldalát (olaj van alatta) és leveszed azt a kuplunngot. Megnézed a kúpot a főtengelyen és a kuplungban. Ha nem néz ki csúnyán, mintha meg lennen maródva akkor csak letisztítod mindekettőt alaposan higítóval hogy ne legyen olajos. Majd a koplung agyát 100fokra melegitve, hőlégfúvó vagy rezsó vagy mit tudom én és felteszed csavrral előírás szerűen meghúzod. Túl ne melegítsd, mert akkor összesűlnek a lamellák és nem old a kuplung. Ha rosszúl néz ki a kúp akkor meg kell tisztítani és olajos csiszoló porral összedolgozni majd úgy feltenni, ha ez sem jó akkor sajnos új kuplungagy kell.
Sziasztok!
Lenne egy problémém a 250-es ETZ-mel.
A kuplunk elforog a fötengelyen. Tudna nekem vki segiteni hogy hogyan lehet orvosolni a problémét?
Elöre is kösz és motorozós időt mindenkinek.
Sziasztok!
Akit érdekel egy nagyon jól fizető, otthon, internetezéssel elvégezhető munka, írjon e-mail-t a silence16@freemail.hu címre!
Sziasztok! Eladnám az 1971-es 125/1 MZ Trophymat! Szép állapotban, eredeti szürke forgalmi, gépkönyv, tipustiszta!! Érvényes műszaki, jó gumik és akksi. Irányár: 70000Ft Érdeklődni: 30-378-4914, davmiki@freemail.hu
Akkor nézd meg ezt a képet:
http://www.bikerware.tar.hu/PICT7250.JPG
szerinted hülyén néz ki? Pedig nem a legszebb megoldás, de a leggyorsabb volt!
Még nincs órám azért kérdeztem hogy egyáltalán fel lehet-e szerelni gányolás nélkül! Mert nem nagyon szeretnék valami közdarabot tenni a telóra mert az szerintem hülyén nézne ki?
Én a jeladót nem a küllőre tettem hanem az agyra, mert igy több időt tölt az érzékelő elött a mágnes, meg akkora erők sincsenek rajta. A vevőt meg kis toldással. Csináltam neki egy bilincset, ami a közelébe tartja. Ennek megoldása azonban típus függő. Milyen órád van és hogy néznek ki az alkatrészei?
Hello!
Azt szeretném megtudakolni, hogy hogyan lehet ETZ 250-re kerékpárra való km órát felszerelni, ugyanis nem tudom ,hogyan lehet felszerelni az első kerékre és a telóra, hogy mérjen az óra, mert úgy van megadva gyárilag hogy 5 mm távolságnak kell lennie az érzékelő és a mágnes között. Ez itt látásra nem megoldható mert a küllő messze van a telószártól. MIT tegyek?
HI!
Szerintem hosszabb az egész, meg a kiálló része is. Ugyhogy nem.
Sziasztok!
Megtudjátok mondani nekem, hogy a 125-ös etz kuplung bowdenje kompatibilis-e a Simsonéval?
Hát gyorsabban kell tolni hogy gyorsabban menjen:) Én is munkavédelmi dorgo meg 500Ft-os orkán dzseki. Melettem vizsgázott egy csaj, akin meg bőrkombi volt meg gerinc protektor...
Lényeg hogy kényelmes legyen hogy tudj forgolódni látványosan. Aztán meg ne izzadj bele mikor varakozol, lesz igy is elég bajod. Ja a zárt ruha kötelező, szóval bermuda nem játszik:)
Ebben is van igazság, mégis azt mondom, hogy jobb, ha már a rutinpályán elkezdi szokni a ruha viseletét. Nem szerencsés, ha a városi forgalomban jelentkezik a szokatlanságból adódó kényelmetlenség, frusztráltság. Bőven elég lesz a környezetével, meg a forgalommal foglalkoznia.
Hehe. Emléxem még(nem volt ojan régen) amikor forgalomban vezettünk r5ajtam mindig kék munkásgatya, meg piros pufajka volt. de nem is fáztam úgy mint a társam aki kemény cuccokban ülte meg az ő motorját:)
Valaki itt írta h a hengert felfúratta 150esre. mit is kell csinalni h gyorsabb legyen?
Azért rutinra nem kell koptatós bőrruha... rá is rohadna szegényre az egyesben tötyörgés közben... szerintem utcai ruha dószt elég, legalábbis amikor én rutinoztam, mindenki ilyesmiben volt.
Soha ne az számítson, hogy mások mit gondolnak, az a fontos, hogy a Te értékrended mit mond! Mi az, hogy kiröhögnek? Ki, miért? Ne ezzel foglalkozz, hanem a jogsiddal! Aki kiröhög, az a hülye. Vajon mennyivel kisebbet lehet esni egy etz-vel, mint egy nagyobb rizsessel? Szerintem nem a motor mérete az elsődleges egy perecnél, főleg ha elütnek. Öltözz fel jól és szarj mindenkire! Tudod, nézőpont kérdése, hogy a rács melyik oldalán vagy:O)
Szia Bambi!
Megvan még a 251-es karburátor?
Üdv!
Gyuri
Én is átalakítottam a verdát 125-ről 150-re,de ettől a végsebesség csak
a felújítás miatt megnövekedett kompresszió miatt nőhet. Aztán idén
ráraktam a 150-es első lánckerekét, így már persze gyorsabb. Nem tudom
milyen géped van hogy nem találsz rá lánckereket, az enyém mz ts.
Szombaton mz kupa Pannonringen:-)
Ehehehe, Mióta megvettem az ETZ-t ... mikor is?... talán két hónapja azótá már több mint 1500km-t raktam bele :) De semmi baja , királyul m1, most csináltattam meg rá a 2év műszakit (nevetséges volt és drága), talán e hónapban végre mag kapja az új színét és akkó még jobban fog tecceni. csá all
Végre elkezdődött nekem is a szezon, 450 km-t mentem a héten, még a horvátokhoz is átnéztem. :D
Peti74: köszi a karburátort, csak most raktam fel a 251-re, de érdemes volt, lement 5 liter alá a fogyasztása 6.5-ről!
Lenne két kérdésem:
1. Az alacsony benzinszint tünetei, ill. következményei mik?
2. Kis sebességnél (40-50) kanyarodás közben szitál a kormány. Lehet nem ez a jó szó rá, de mindenesetre ijesztő. Ez mitől lehet? (Teleszkóp hibája, az enyhe nyolcas a kerékben, a fejidomba belekap a szél?)
Hei mindenkinek!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy kiröhögtetem-e magam ha az első rutinra nagy túracuccban megyek el, és hogy ez a stílus illik-e egy 250-es ETZ-hez?
Lehetséges hogy a kondenzátor szart be, engem anno a Komar szívatott meg ezzel a problémával.
Lehetséges hogy a kondenzátor szart be, engem anno a Komar szívatott meg ezzel a problémával.
sokmindentől lehet, de előszőr én is a trafóra gyanakodnék
Kérj kölcsön egy garantáltan jó, kipróbált trafót és ha azzal is csinálja akkor biztos nem az.
Hello!
miért van az hogy etz250 esem ,kb 20 km enként megáll?? aztán várok egy kicsit és megint megy! azt mondják melegszik a trafó...? lehetséges?
Nem hajszolom a végsebességet, soha nem is hajszoltam.
A 19-es lánckerék pedig azért maradt fent, mert két személlyel és csomaggal, hegyvidéken, kanyargós úton jobban ki lehet használni a motort, közelebb vannak egymáshol a sebességek, ezért emelkedőn való felváltáskor kisebb a nyomatékszegény tartomány, a "luk".
a motor fogyasztásának pedig nem feltétlenül a hosszú áttételek tesznek jót. Én azt gondolom, hogy a motornak mindig az az ideális, amikor nem kínlódik, áttételtől függetlenül.
Arról nem is beszélve, hogy a 250-es ETZ-nek így is elég hosszú az egyes fokozata, ergo domboldalon felfelő megálni és újra elindulni vele igencsak kuplunggyilkos. Egy rövidebb egyesnek néha igencsak örülnék.
Üdv,
Peti74
jahh, oks megvan :-))
kozben talaltam megegy kepet a honlapon, ahol premier planban le van fenykepezve a felapplikalt konnyites,
samee kollegat ezert lehet jol fenekbe is billentene valaki :-))))
a versenyzés alatt, a versenykiírás alján vannak képek
valószínüleg tényleg jelentéktelen a változás, de elvileg alacsony fordulaton csökken a nyomaték, de pörgősebb lesz a gép.
Ahogy Peti mondta, többet ér ha megfuratod 300ccm-re.
Lehet hogy érdemes lenne 20-as lanckereket felraknod. A megnövekedett nyomaték így már nagyobb végsebességet eredményezhet és mivel nem kell pörgetned anyira ugyan ahoz a sebességhez még a fogyasztás is csökkenhet. Sajnos TShez nem kapok nagyobb lánckereket.
Hol lattad ezt a konnyitett kuplungot? akarhogy nezem en nem talalom :-)
Legjobb tudomasom szerint a konnyites arra valo, hogy mivel a fotengely vegen van kevesebb suly, kevesebb tehetetlenseg, konnyebben felporog, es ugyanigy konnyebben vissza is esik a fordulatszam...
Háj Keri!
Nem, nem versenyzek - bár ezt szerintem te is így értetted - csak az idővel, és saját magammal.:)
Amúgy pont azért kérdeztem, hogy megéri e az ott látható könnyítésért egyáltalán összeolajozni a kezem. Amúgy az a gyanúm, hogy tényleg jelentéktelen változást okoz, ami lehet, hogy a köridők miatt számít valamit, de utcán nem biztos.
Na igen. A 250-es ETZ-t 300-ra fúrva, az elméleti (!) végsebessége nem lett több, viszont a nyomatéka látványosan nőtt.
A gyakorlati végsebessége azonban mégis érezhetően megnövekedett azáltal, hogy a sokkal kisebb fordulaton ébredő nyomaték miatt a motorral hátráltató körülmények között (2 személy, csomag, szembeszél és kis emelkedő) is elérhető az elméleti végsebesség (kb. 120-125 km/h), és értelmesen használható az 5-ik fokozat. Az áttétel maradt a gyári (19-es a blokkban).
Üdv,
Peti74
Mihez akarod lekönyíteni? Csak nem te is versenyzel? :)
Ha megcsinálod majd számolj be mi változott a gépen, mert kiváncsi vagyok. Szerintem elhanyagolható lesz a változás, de ez nem gyakorlati tapasztalat, csak elmélet.
Most nagyon büszke vagyok a gépemre :)
Stopperral ellenőrizve 90-et ment 125-os korában, 150-re furt hengerrel 90-100. Furcsa, hogy nem nőt igazán a végsebesség csak a nyomaték javult. Termeszetesen sík úton szélcsendben mérve. Túrákon rendszeresen odajönnek, hogy 110-et mentem a kis TS-el, de általában kiderül hogy az én órám a pontosabb és csak 100volt. De mint mondták erősen állapot függő és az enyém mint az óramű :) Ja és 6000-et mindig kiforogja akár 2 személyel is, itt megy 90-et, valamiért ennél többet csak nehezen akar forogni de idáig könyedén. Sajnos nem lehet nagyobb lánckereket kapni hozzá pedig biztosan bírná.
Háj!
Nem tudja valaki, hogy az mz klubb-on található kuplungkönnyítéssel mekkora súlytól lehet megszabadítani a gépet?
Sziasztok, aki szeretne pénzt keresni, hogy a nyáron ne legyenek pénzügyi gondjai, az írjon e-mailt, érdeklődjön a
silence16@freemail.hu címen
(állítólag jó pénz van benne, valami marketinges cucc, e-maileket kell küldeni)
Tapasztalatból beszélek, szerintem inkább úgy 75 körül. 74- nél forog ötezret. A 150-esnek viszon már elmegy a 80-85.
http://expressz.hu/auto/motorkerekpar/showAdvert,1874246,46,1.html#advertShow
Hölgyek urak! Még mindig eladó az etz-m! Az ár mint már mondtam alku tárgya!
Várnám az érdeklődöket, ha jönnének:)
Úgy kb. 80-85 körül. Egyépként 100-110 körül mennek végre, de természetesen ez nagymértékben állapotfüggő.
Sziasztok!
érdeklődnék, hogy kb. mennyi az MZ TS 125-ös utazó sebessége.
választ köszi
Igen, köszönöm.
Ez részletesebb mint az enyém, amin nem volt jelölve az a pici műanyag tartó.
Miután tudtam mire van szükségem Bambi adott is egyett.
A telószár megvan, a fék kompletten, csak ez a tengely dolgot nem tudom ellenőrízni, majd csak akkor, ha szétszedem. Mivel újrafűzöm a kereket, nem szeretnék még egy apróság miatt heteket állni.
Tehát a tengely stimmel, már csak egy távtartót kell beszereznem.
Kösz az infót!
Az is tud ilyen hibát csinálni, ha óvatlanul megütötted a főtengely végét, és eldeformálódott a főtengely vége. A forgórész kúpja nem fekszik fel rendesen a főtengelyvégre. Ezt a hibát úgy tudod kiszűrni, hogy megnézed, hogy üt-e a forgórész felszerelt állapotban. Ha üt, akkor gáz van.
most már be állt! nem tudom mi baj volt de valszinűleg az lehetett amit írtál. köszi
street5.
Gyárilag 260-as hőértékű Isolator van benne. Új Isolatort ne vegyél mert azt a Beru gyártja és azt hallottam, hogy nemvalami jó. Ha találsz még a régi német fajtából az jó (az alátét rajta rézből van), ha nem akkor rakj bele pl Brisk n14c gyertyát. Ez is 260-as hőrtékű.
Télen, ha használod a gépet, de csak rövidtávokon és nem melegszik be rendesen, akkor lehet bele rakni 225-ös hőérékűt is.
A lényeg az, hogy 260-as hőértékű rövidmenetes gyertya való bele.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|