hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

motomen
válasz erre | email2006-04-08 13:27:08
Leveszed az oldalát (olaj van alatta) és leveszed azt a kuplunngot. Megnézed a kúpot a főtengelyen és a kuplungban. Ha nem néz ki csúnyán, mintha meg lennen maródva akkor csak letisztítod mindekettőt alaposan higítóval hogy ne legyen olajos. Majd a koplung agyát 100fokra melegitve, hőlégfúvó vagy rezsó vagy mit tudom én és felteszed csavrral előírás szerűen meghúzod. Túl ne melegítsd, mert akkor összesűlnek a lamellák és nem old a kuplung. Ha rosszúl néz ki a kúp akkor meg kell tisztítani és olajos csiszoló porral összedolgozni majd úgy feltenni, ha ez sem jó akkor sajnos új kuplungagy kell.
sorszám: 11165 (49669)
(előzmény: Boldiyard, 2006-04-08 12:31:08)

 
 
Boldiyard
válasz erre | email2006-04-08 12:31:08
Sziasztok!

Lenne egy problémém a 250-es ETZ-mel.
A kuplunk elforog a fötengelyen. Tudna nekem vki segiteni hogy hogyan lehet orvosolni a problémét?
Elöre is kösz és motorozós időt mindenkinek.
sorszám: 11164 (49667)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-04-08 12:27:16
Sziasztok!
Akit érdekel egy nagyon jól fizető, otthon, internetezéssel elvégezhető munka, írjon e-mail-t a silence16@freemail.hu címre!
sorszám: 11163 (49660)

 
 
Mike
válasz erre | email2006-04-08 10:39:58
Sziasztok! Eladnám az 1971-es 125/1 MZ Trophymat! Szép állapotban, eredeti szürke forgalmi, gépkönyv, tipustiszta!! Érvényes műszaki, jó gumik és akksi. Irányár: 70000Ft Érdeklődni: 30-378-4914, davmiki@freemail.hu
sorszám: 11162 (49657)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-08 09:59:20
Akkor nézd meg ezt a képet:
http://www.bikerware.tar.hu/PICT7250.JPG
szerinted hülyén néz ki? Pedig nem a legszebb megoldás, de a leggyorsabb volt!
sorszám: 11161 (49649)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-08 08:56:58)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-08 08:56:58
Még nincs órám azért kérdeztem hogy egyáltalán fel lehet-e szerelni gányolás nélkül! Mert nem nagyon szeretnék valami közdarabot tenni a telóra mert az szerintem hülyén nézne ki?
sorszám: 11160 (49647)
(előzmény: motomen, 2006-04-08 08:38:45)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-08 08:38:45
Én a jeladót nem a küllőre tettem hanem az agyra, mert igy több időt tölt az érzékelő elött a mágnes, meg akkora erők sincsenek rajta. A vevőt meg kis toldással. Csináltam neki egy bilincset, ami a közelébe tartja. Ennek megoldása azonban típus függő. Milyen órád van és hogy néznek ki az alkatrészei?
sorszám: 11159 (49646)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-08 08:35:55)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-08 08:35:55
Hello!

Azt szeretném megtudakolni, hogy hogyan lehet ETZ 250-re kerékpárra való km órát felszerelni, ugyanis nem tudom ,hogyan lehet felszerelni az első kerékre és a telóra, hogy mérjen az óra, mert úgy van megadva gyárilag hogy 5 mm távolságnak kell lennie az érzékelő és a mágnes között. Ez itt látásra nem megoldható mert a küllő messze van a telószártól. MIT tegyek?
sorszám: 11158 (49645)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2006-04-07 23:39:15
Köszi szépen!
sorszám: 11157 (49635)
(előzmény: marcee, 2006-04-07 23:38:20)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-04-07 23:38:20
HI!

Szerintem hosszabb az egész, meg a kiálló része is. Ugyhogy nem.
sorszám: 11156 (49634)
(előzmény: Zolchee, 2006-04-07 23:20:24)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2006-04-07 23:20:24
Sziasztok!

Megtudjátok mondani nekem, hogy a 125-ös etz kuplung bowdenje kompatibilis-e a Simsonéval?

sorszám: 11155 (49632)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-07 22:58:46
Hát gyorsabban kell tolni hogy gyorsabban menjen:) Én is munkavédelmi dorgo meg 500Ft-os orkán dzseki. Melettem vizsgázott egy csaj, akin meg bőrkombi volt meg gerinc protektor...
Lényeg hogy kényelmes legyen hogy tudj forgolódni látványosan. Aztán meg ne izzadj bele mikor varakozol, lesz igy is elég bajod. Ja a zárt ruha kötelező, szóval bermuda nem játszik:)
sorszám: 11154 (49628)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-04-07 21:37:09)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-04-07 22:49:32
Ebben is van igazság, mégis azt mondom, hogy jobb, ha már a rutinpályán elkezdi szokni a ruha viseletét. Nem szerencsés, ha a városi forgalomban jelentkezik a szokatlanságból adódó kényelmetlenség, frusztráltság. Bőven elég lesz a környezetével, meg a forgalommal foglalkoznia.
sorszám: 11153 (49625)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-07 21:34:32)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-07 21:37:09
Hehe. Emléxem még(nem volt ojan régen) amikor forgalomban vezettünk r5ajtam mindig kék munkásgatya, meg piros pufajka volt. de nem is fáztam úgy mint a társam aki kemény cuccokban ülte meg az ő motorját:)
Valaki itt írta h a hengert felfúratta 150esre. mit is kell csinalni h gyorsabb legyen?
sorszám: 11152 (49607)
(előzmény: ADDI, 2006-04-07 21:11:50)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-07 21:34:32
Azért rutinra nem kell koptatós bőrruha... rá is rohadna szegényre az egyesben tötyörgés közben... szerintem utcai ruha dószt elég, legalábbis amikor én rutinoztam, mindenki ilyesmiben volt.
sorszám: 11151 (49606)
(előzmény: ADDI, 2006-04-07 21:11:50)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-04-07 21:11:50
Soha ne az számítson, hogy mások mit gondolnak, az a fontos, hogy a Te értékrended mit mond! Mi az, hogy kiröhögnek? Ki, miért? Ne ezzel foglalkozz, hanem a jogsiddal! Aki kiröhög, az a hülye. Vajon mennyivel kisebbet lehet esni egy etz-vel, mint egy nagyobb rizsessel? Szerintem nem a motor mérete az elsődleges egy perecnél, főleg ha elütnek. Öltözz fel jól és szarj mindenkire! Tudod, nézőpont kérdése, hogy a rács melyik oldalán vagy:O)
sorszám: 11150 (49605)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-07 16:03:20)

 
 
Samee
válasz erre | email2006-04-07 20:51:15
Nem én voltam! :D
sorszám: 11149 (49598)
(előzmény: z25z, 2006-04-07 11:24:47)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-04-07 20:16:45
Köszi:)
sorszám: 11148 (49596)
(előzmény: Keri, 2006-04-07 12:19:12)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-04-07 20:06:25
Szia Bambi!
Megvan még a 251-es karburátor?
Üdv!
Gyuri
sorszám: 11147 (49594)
(elözmény: street5, 2006-03-21 12:32:41)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-04-07 20:00:16
Én is átalakítottam a verdát 125-ről 150-re,de ettől a végsebesség csak
a felújítás miatt megnövekedett kompresszió miatt nőhet. Aztán idén
ráraktam a 150-es első lánckerekét, így már persze gyorsabb. Nem tudom
milyen géped van hogy nem találsz rá lánckereket, az enyém mz ts.
sorszám: 11146 (49592)
(előzmény: Keri, 2006-04-07 06:58:20)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-07 18:26:57
Szombaton mz kupa Pannonringen:-)
sorszám: 11145 (49590)

 
 
P.Máté
válasz erre | email2006-04-07 16:46:55
Ehehehe, Mióta megvettem az ETZ-t ... mikor is?... talán két hónapja azótá már több mint 1500km-t raktam bele :) De semmi baja , királyul m1, most csináltattam meg rá a 2év műszakit (nevetséges volt és drága), talán e hónapban végre mag kapja az új színét és akkó még jobban fog tecceni. csá all
sorszám: 11144 (49589)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-04-07 16:06:56
Végre elkezdődött nekem is a szezon, 450 km-t mentem a héten, még a horvátokhoz is átnéztem. :D

Peti74: köszi a karburátort, csak most raktam fel a 251-re, de érdemes volt, lement 5 liter alá a fogyasztása 6.5-ről!

Lenne két kérdésem:
1. Az alacsony benzinszint tünetei, ill. következményei mik?
2. Kis sebességnél (40-50) kanyarodás közben szitál a kormány. Lehet nem ez a jó szó rá, de mindenesetre ijesztő. Ez mitől lehet? (Teleszkóp hibája, az enyhe nyolcas a kerékben, a fejidomba belekap a szél?)
sorszám: 11143 (49588)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-07 16:03:20
Hei mindenkinek!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy kiröhögtetem-e magam ha az első rutinra nagy túracuccban megyek el, és hogy ez a stílus illik-e egy 250-es ETZ-hez?
sorszám: 11142 (49587)

 
 
Szysz
válasz erre | email2006-04-07 13:47:52
Lehetséges hogy a kondenzátor szart be, engem anno a Komar szívatott meg ezzel a problémával.
sorszám: 11141 (49578)
(előzmény: Kobra1, 2006-04-07 12:15:19)

 
 
Szysz
válasz erre | email2006-04-07 12:50:55
Lehetséges hogy a kondenzátor szart be, engem anno a Komar szívatott meg ezzel a problémával.
sorszám: 11140 (49576)
(előzmény: Kobra1, 2006-04-07 12:15:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-07 12:19:12
sokmindentől lehet, de előszőr én is a trafóra gyanakodnék
Kérj kölcsön egy garantáltan jó, kipróbált trafót és ha azzal is csinálja akkor biztos nem az.
sorszám: 11139 (49575)
(előzmény: Kobra1, 2006-04-07 12:15:19)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-04-07 12:15:19
Hello!
miért van az hogy etz250 esem ,kb 20 km enként megáll?? aztán várok egy kicsit és megint megy! azt mondják melegszik a trafó...? lehetséges?
sorszám: 11138 (49574)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-07 11:28:56
Nem hajszolom a végsebességet, soha nem is hajszoltam.
A 19-es lánckerék pedig azért maradt fent, mert két személlyel és csomaggal, hegyvidéken, kanyargós úton jobban ki lehet használni a motort, közelebb vannak egymáshol a sebességek, ezért emelkedőn való felváltáskor kisebb a nyomatékszegény tartomány, a "luk".
a motor fogyasztásának pedig nem feltétlenül a hosszú áttételek tesznek jót. Én azt gondolom, hogy a motornak mindig az az ideális, amikor nem kínlódik, áttételtől függetlenül.
Arról nem is beszélve, hogy a 250-es ETZ-nek így is elég hosszú az egyes fokozata, ergo domboldalon felfelő megálni és újra elindulni vele igencsak kuplunggyilkos. Egy rövidebb egyesnek néha igencsak örülnék.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11137 (49568)
(előzmény: Keri, 2006-04-07 11:03:38)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-04-07 11:24:47
jahh, oks megvan :-))
kozben talaltam megegy kepet a honlapon, ahol premier planban le van fenykepezve a felapplikalt konnyites,
samee kollegat ezert lehet jol fenekbe is billentene valaki :-))))
sorszám: 11136 (49567)
(előzmény: Keri, 2006-04-07 11:18:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-07 11:18:13
a versenyzés alatt, a versenykiírás alján vannak képek
sorszám: 11135 (49566)
(előzmény: z25z, 2006-04-07 10:19:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-07 11:17:37
valószínüleg tényleg jelentéktelen a változás, de elvileg alacsony fordulaton csökken a nyomaték, de pörgősebb lesz a gép.
Ahogy Peti mondta, többet ér ha megfuratod 300ccm-re.
sorszám: 11134 (49565)
(előzmény: Joseph251, 2006-04-07 09:52:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-07 11:03:38
Lehet hogy érdemes lenne 20-as lanckereket felraknod. A megnövekedett nyomaték így már nagyobb végsebességet eredményezhet és mivel nem kell pörgetned anyira ugyan ahoz a sebességhez még a fogyasztás is csökkenhet. Sajnos TShez nem kapok nagyobb lánckereket.
sorszám: 11133 (49563)
(előzmény: peti74, 2006-04-07 09:40:22)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-04-07 10:19:47
Hol lattad ezt a konnyitett kuplungot? akarhogy nezem en nem talalom :-)
Legjobb tudomasom szerint a konnyites arra valo, hogy mivel a fotengely vegen van kevesebb suly, kevesebb tehetetlenseg, konnyebben felporog, es ugyanigy konnyebben vissza is esik a fordulatszam...
sorszám: 11132 (49559)
(előzmény: Joseph251, 2006-04-06 21:27:04)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-04-07 09:52:07
Háj Keri!
Nem, nem versenyzek - bár ezt szerintem te is így értetted - csak az idővel, és saját magammal.:)
Amúgy pont azért kérdeztem, hogy megéri e az ott látható könnyítésért egyáltalán összeolajozni a kezem. Amúgy az a gyanúm, hogy tényleg jelentéktelen változást okoz, ami lehet, hogy a köridők miatt számít valamit, de utcán nem biztos.
sorszám: 11131 (49554)
(előzmény: Keri, 2006-04-07 07:04:33)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-07 09:40:22
Na igen. A 250-es ETZ-t 300-ra fúrva, az elméleti (!) végsebessége nem lett több, viszont a nyomatéka látványosan nőtt.
A gyakorlati végsebessége azonban mégis érezhetően megnövekedett azáltal, hogy a sokkal kisebb fordulaton ébredő nyomaték miatt a motorral hátráltató körülmények között (2 személy, csomag, szembeszél és kis emelkedő) is elérhető az elméleti végsebesség (kb. 120-125 km/h), és értelmesen használható az 5-ik fokozat. Az áttétel maradt a gyári (19-es a blokkban).

Üdv,
Peti74
sorszám: 11130 (49550)
(előzmény: Keri, 2006-04-07 06:58:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-07 07:04:33
Mihez akarod lekönyíteni? Csak nem te is versenyzel? :)
Ha megcsinálod majd számolj be mi változott a gépen, mert kiváncsi vagyok. Szerintem elhanyagolható lesz a változás, de ez nem gyakorlati tapasztalat, csak elmélet.
sorszám: 11129 (49543)
(előzmény: Joseph251, 2006-04-06 21:27:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-07 06:58:20
Most nagyon büszke vagyok a gépemre :)
Stopperral ellenőrizve 90-et ment 125-os korában, 150-re furt hengerrel 90-100. Furcsa, hogy nem nőt igazán a végsebesség csak a nyomaték javult. Termeszetesen sík úton szélcsendben mérve. Túrákon rendszeresen odajönnek, hogy 110-et mentem a kis TS-el, de általában kiderül hogy az én órám a pontosabb és csak 100volt. De mint mondták erősen állapot függő és az enyém mint az óramű :) Ja és 6000-et mindig kiforogja akár 2 személyel is, itt megy 90-et, valamiért ennél többet csak nehezen akar forogni de idáig könyedén. Sajnos nem lehet nagyobb lánckereket kapni hozzá pedig biztosan bírná.
sorszám: 11128 (49542)
(előzmény: k-rudi, 2006-04-06 14:49:49)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-04-06 21:27:04
Háj!
Nem tudja valaki, hogy az mz klubb-on található kuplungkönnyítéssel mekkora súlytól lehet megszabadítani a gépet?
sorszám: 11127 (49531)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-04-06 20:45:49
Sziasztok, aki szeretne pénzt keresni, hogy a nyáron ne legyenek pénzügyi gondjai, az írjon e-mailt, érdeklődjön a

silence16@freemail.hu címen

(állítólag jó pénz van benne, valami marketinges cucc, e-maileket kell küldeni)
sorszám: 11126 (49527)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-04-06 15:54:04
80 ha szerencsés vagy:)
sorszám: 11125 (49505)
(előzmény: kzdeb, 2006-04-06 10:30:24)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-04-06 14:49:49
Tapasztalatból beszélek, szerintem inkább úgy 75 körül. 74- nél forog ötezret. A 150-esnek viszon már elmegy a 80-85.
sorszám: 11124 (49500)
(előzmény: kzdeb, 2006-04-06 10:30:24)

 
 
sztomi
válasz erre | email2006-04-06 13:18:26
http://expressz.hu/auto/motorkerekpar/showAdvert,1874246,46,1.html#advertShow

Hölgyek urak! Még mindig eladó az etz-m! Az ár mint már mondtam alku tárgya!
Várnám az érdeklődöket, ha jönnének:)
sorszám: 11123 (49493)

 
 
Szysz
válasz erre | email2006-04-06 12:20:02
Úgy kb. 80-85 körül. Egyépként 100-110 körül mennek végre, de természetesen ez nagymértékben állapotfüggő.
sorszám: 11122 (49485)
(előzmény: kzdeb, 2006-04-06 10:30:24)

 
 
kzdeb
válasz erre | email2006-04-06 10:30:24
Sziasztok!

érdeklődnék, hogy kb. mennyi az MZ TS 125-ös utazó sebessége.

választ köszi
sorszám: 11121 (49479)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-06 09:41:22
Igen, köszönöm.
Ez részletesebb mint az enyém, amin nem volt jelölve az a pici műanyag tartó.
Miután tudtam mire van szükségem Bambi adott is egyett.
sorszám: 11120 (49475)
(elözmény: street5, 2006-04-05 13:13:09)

 
 
Veatta
válasz erre | email2006-04-06 09:37:40
A telószár megvan, a fék kompletten, csak ez a tengely dolgot nem tudom ellenőrízni, majd csak akkor, ha szétszedem. Mivel újrafűzöm a kereket, nem szeretnék még egy apróság miatt heteket állni.
Tehát a tengely stimmel, már csak egy távtartót kell beszereznem.
Kösz az infót!
sorszám: 11119 (49472)
(elözmény: street5, 2006-04-05 15:23:48)

 
 
gabi80
válasz erre | email2006-04-06 08:09:33
Az is tud ilyen hibát csinálni, ha óvatlanul megütötted a főtengely végét, és eldeformálódott a főtengely vége. A forgórész kúpja nem fekszik fel rendesen a főtengelyvégre. Ezt a hibát úgy tudod kiszűrni, hogy megnézed, hogy üt-e a forgórész felszerelt állapotban. Ha üt, akkor gáz van.
sorszám: 11118 (49466)
(elözmény: street5, 2006-04-04 20:18:14)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-04-05 21:43:50
most már be állt! nem tudom mi baj volt de valszinűleg az lehetett amit írtál. köszi
sorszám: 11117 (49457)
(elözmény: street5, 2006-04-05 07:45:16)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-05 21:41:18
street5.

Gyárilag 260-as hőértékű Isolator van benne. Új Isolatort ne vegyél mert azt a Beru gyártja és azt hallottam, hogy nemvalami jó. Ha találsz még a régi német fajtából az jó (az alátét rajta rézből van), ha nem akkor rakj bele pl Brisk n14c gyertyát. Ez is 260-as hőrtékű.

Télen, ha használod a gépet, de csak rövidtávokon és nem melegszik be rendesen, akkor lehet bele rakni 225-ös hőérékűt is.

A lényeg az, hogy 260-as hőértékű rövidmenetes gyertya való bele.
sorszám: 11116 (49456)
(elözmény: street5, 2006-04-05 21:03:34)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu