hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Lacoska
válasz erre | email2006-04-11 17:01:59
Én is kitisztogattam benzinnel meg is próbáltam beragasztani fémragsztóval, meg amógy is jól megszorult a dugó, csak azt nem tudom hogyan tudja melette az olajat kinyomni, mert azt vettem észre hogy menet közben amikor mozog az a kistengely szivárog jobban.
sorszám: 11215 (49900)
(előzmény: motomen, 2006-04-11 16:41:07)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-11 16:41:07
Jah értem, sejtem... Én azt mondom döntsd oldalra a mocit, és tisztogasd meg alaposan benzinnel vagy valami higitóval hogy ne maradjon olajos, aztán ha megszáradt akkor tömítő anyag, de én festékkel kenném be alaposan, persze olyat mi bírja az olajat.
sorszám: 11214 (49897)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-11 16:35:38)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-11 16:35:38
Nem biztos hogy az a helyes neve, arról a tengelyről beszélek amelyikben vájatok vannak :-). Annak a vége az üresjárásjelző melett jön ki, ott ereszti az olajat, és ha jól tudom ott van egy kis fém kupak, azt kérdezem hogy azt hogy zárjam le úgy hogy ne eressze az olajat?
sorszám: 11213 (49895)
(előzmény: motomen, 2006-04-11 15:58:16)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-11 15:58:16
Mi az a bütykös tengely? És mit is ragasztottál be ahonnan az olaj folyik?:O
Szerintem a karburátot körül keresd a nagy alapjárat okát. Nem lehet hogy nem zár a szivató? Valamitől sok naftát kap...
sorszám: 11212 (49893)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-11 14:55:25)

 
 
Orgon
válasz erre | email2006-04-11 15:32:12
Akkor félreértettük egymást.
Ez esetben nincs sok lövésem, talán kétajkas szimmeringgel kéne próbálkozni.
Ha nem folyik nagyon akkor meg mind1, legalább a lánc kenve vagyom...
Bocs, ha többet nem tudtam segíteni.
sorszám: 11211 (49891)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-11 14:55:25)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-11 14:55:25
Szerintem nem mert az olaj a lánckerék részénél folyik, a generátor meg a első részben van!
sorszám: 11210 (49885)
(előzmény: Orgon, 2006-04-11 14:47:28)

 
 
Orgon
válasz erre | email2006-04-11 14:47:28
Lacoska, nem lehet, hogy a generátor oldali főtengelyszimmeringed adta meg magát? Márha egy helyről beszélünk.
sorszám: 11209 (49882)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-11 14:41:46)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-11 14:41:46
Hei!

Két probléma foglalkoztat engem: az egyik az, hogy a bütyköstengely végénél (ETZ250) ereszti a blokk az olajat pedig most tettem bele új zárókupakot, amit bele is ragasztottam, meg szilopasztal letömítettem. Mit lehet vele csinálni hogy tényleg abbahadja a csöpörészést? A másik kérdés meg az, hogy hidegen a fordulatszám stabil és a megfelelő értéken van, de ha már meleg a motor akkor 2000 fölé is megy, mi lehet ennek az oka?

Válaszokat előre is köszi!
sorszám: 11208 (49881)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-11 08:18:04
Azért más témák kapcsán születtek jó válaszok a kérdéseidre így nem szaporítottam a szót, főleg hogy nem értek hozzá csak van pár jó megfigyelésem :)

"1. Az alacsony benzinszint tünetei, ill. következményei mik?"

Szerintem közvetlen tünetei nincsenek, de ha a súbertű és levegőcsavarral nem tudod rendesen beállítani a motort akkor az úszószint problémára és a főfúvóka dugulására (hibás méretére) is érdemes gondolni.

Elsődlegesen az alacsony úszószin következménye a sovány benzin-levegő keverék, ami fokozott melegedéshez vezet, ez akár a gyertya, és dugatyú elolvadását vagy szorulását is okozhatja, de ez nem jellemző. Előfordulhat gyenge nehezen felpörgő motor, vagy enyhébb esetben nehezen állítható alapjárat, rángathat kis terheléseknél, valamint nem tud rendesen felpörögni a motor. De mindezt a nem csak alacsony benzinszint okozhatja.
Saját motorjaimnál a hangjából tudom mikor szegény a keverék. Ilyenkor keményebb durvább a motorhang, dús keverék esetén ellágyul, majd darabossá válik. De minden motornál kicsit más ezért idegen motornál nem válalok ilyen diagnosztikára.
Ha csutka gázon elkezdesz gyorsítani,akkor az ilyenkor fellépő reakciókból is lehet következtetni a keverékre. Alacsony fordulaton nem lehet finoman kezelni a gépet akkor alul szegény, ha hirtelen csutkát rántasz és csak hörög a motor, majd fokozatosan megindul akkor felül szegény. Ilyenkor általában jobban gyorsúl ha fokozatosan húzod rá a gázt.

Szóval nem egyszerü, de nem kell megiedni van hogy én is sokat próbálozok mire sikerül beállítani.
Pl a TS-emen fél évig kisérleteztem mire jó lett, a végén kézzel reszeltem egy subertűt mert a kapható tűnek rossz a karakterisztikája, de ez csak azért van mert TZ karbit raktam rá, eredeti karbi esetén csak az úszószint, fúvoka, levegőcsavar súbertű szinttel kell variálni. Érdemes a gyári értékekre állítani mindent, akkor nem szokott gond lenni.

"2. Kis sebességnél (40-50) kanyarodás közben szitál a kormány. Lehet nem ez a jó szó rá, de mindenesetre ijesztő. Ez mitől lehet? (Teleszkóp hibája, az enyhe nyolcas a kerékben, a fejidomba belekap a szél?)"

Ha csak adott sebességen jelentkezik akkor gyaníthatóan a gumi vagy felni az oka
Talpasra kopott gumi tud ilyet okozni még akkor is ha nem üt. Ha van egy kis ütés a kerékben akkor egyértelmü. Ha egyik sem akkor marad a kormánycsapágy, teló kotyogása, vagy kerék csapágy...mondjuk rossz első kerékcsapágyat még nem láttam motoron, tehát ezt hagynám utoljára.
sorszám: 11207 (49861)
(előzmény: rebel56, 2006-04-10 19:38:19)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2006-04-10 22:23:51
hali!nekem van,ha érdekel.
sorszám: 11206 (49845)
(előzmény: <>, 2006-04-10 13:24:26)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-04-10 22:16:33
Aksid nincs lemerülve?A töltésed Jó?Mi recseg?
sorszám: 11205 (49844)
(előzmény: dunakanyar17, 2006-04-10 19:36:20)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-04-10 22:07:55
Bocs,az előzőt Rebel56 kérdésére írtam!
sorszám: 11204 (49843)
(előzmény: kabeles, 2006-04-10 22:04:19)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-04-10 22:04:19
Helló!Nekem is szitált az eleje.(Etz250)Szétszedtem a telót és a szárakba belenézve láttam,hogy enyhe görbület van bennük,vagyis az akitől vettem, belepukkant valamibe a motorral.Sikerült szereznem 2 jót,kicseréltem,a gép sokkal jobban irányítható,főleg kanyarban.Enyhe szitálás azonban maradt.De csak 40 körül kezdődött.Ekkor levettem a gumit az eső kerékről(kicsit ütött)és beszappanozva visszaraktam.Ezután megszünt a szitálás!persze lehet 8-as is,én elvittem egy biciklishez,az áthúzgálta a küllőket,amit tudott kivett belőle.A kerékcsapágakat sem árt megnézni.Ezek után egész jó lett.Valahol előrébb már feltettem ezt a kérdést és valaki írt egy tel.számot ahol telót egyengetnek.Az alacsony benzinszint szerintem azt okozza,hogy magas fordulatszámon nem tud elég benzin utánnafolyni a karbiba,ezért fulladni fog a motor.Legalábbis az autóm ezt produkálja,ha rosszul állítom be.
sorszám: 11203 (49842)
(elözmény: imi123, 2006-04-07 16:06:56)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-10 19:41:11
csehszlovákot a futárpetinél. Meglepően jó minőségűek. Sokkal jobbak, mint az intermotor meg másefféle nyugatiasan csengő nevű utángyártottak.
sorszám: 11202 (49831)
(előzmény: Kegyetlen250, 2006-04-10 17:00:24)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-04-10 19:38:19
Köszi, ezt nem tudtam. ;)

A #11143-ra nem tudsz valamit mondani? Nem reagált rá senki.
sorszám: 11201 (49828)
(előzmény: Keri, 2006-04-10 09:25:52)

 
 
dunakanyar17
válasz erre | email2006-04-10 19:36:20
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem még pedig az hogy két baja van az Mz-mnek. Az első hogy egy idő után ha világítással megyek hirtelen leáll, mintha levettem volna a gyujtást. A második az hogy 90 km/h-nál leáll a motor. Olyan 80-nál recseg és 90-nél leáll! Ha tudtok segíteni kérlek írjatok mert nagyon sűrgös! Köszi mindent
sorszám: 11200 (49827)

 
 
boxos
válasz erre | email2006-04-10 19:18:19
peregyes tankot keresek hirtelen. köszi
sorszám: 11199 (49826)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-04-10 18:46:56
Háj mindenki!
A mo-fa-ker kft honlapján láttam 251-es etz-hez kipuffot. Suerintetek az ugyanolyan, mint a gyári, vagy kalap szart sem érő utánzat?
sorszám: 11198 (49824)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-04-10 17:00:24
Sziasztok
Mit javasoltok kondi ügyben ,mijet vegyek?
sorszám: 11197 (49809)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 13:52:40
Gondolom nem penzert akarsz venni :)
www.mofaker.hu
sorszám: 11196 (49802)
(előzmény: <>, 2006-04-10 13:24:26)

 
 
<>
válasz erre | email2006-04-10 13:24:26
Hali!

MZ/ETZ hátsó teleszkópot keresek.
Írjatok e-mailt ha tudtok!
Köszi

Tom
sorszám: 11195 (49800)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 12:54:30
én is köszönöm, nekem már nem kell ezzel kisérletezni :)
sorszám: 11194 (49796)
(előzmény: Bikergery, 2006-04-10 12:44:52)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2006-04-10 12:44:52
Hello Keri!
A megoldást egy nagyobbfőfúvóka jelentette(130-as)Most már harap minden kis gázadásra.Kösz a tippet!
sorszám: 11193 (49795)
(előzmény: Keri, 2006-04-10 09:32:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 10:34:17
A1-hez is van orvosi nem? Akkor az is megfelel. A versenyhez nem kell jogsi elég ha tudsz vezetni :)
sorszám: 11192 (49788)
(előzmény: fighter, 2006-04-10 09:43:56)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-10 09:43:56
Csak A1-re van jogsim. Meg nemsoká autóra. Az nem jó?
sorszám: 11191 (49786)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 09:43:14
távolságra meg megoldás ha a környéken találsz egy másik versenyzőt és költség megosztás mellet felrakod a motort az utánfutójára. Esetleg saját uténfutoddal mész, vagy bérelsz egyett...vagy reménykedsz hogy a zsaruk nem kapnak el ahogy átvágsz a fél országom keresztül egy versenyre lekopasztott, rajtszámos ETZ-vel :))

Én most azon gondolkodom hogy a kombi hátuljára hegesztek egy speciális csomagtartót amire rá tudom akasztani a motort, (mint a németek a bringákat) csak kéne szerezni infót arról, hogy a felső csomagtartót és a vonóhorgot hány kg-al lehet terhelni.
sorszám: 11190 (49785)
(előzmény: fighter, 2006-04-09 22:43:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 09:39:39
jogsid nincsen?
Ha van akkor azon is van egy orvosi alkalmassági pecsét és azt elfogadják az ETZ kupára, szóval csak egy fénymásolat kell a jogsidról. Ha nincs akkor egy komplet sportorvosi vizsgálatot kell csináltatni egy sportkorházban, ez elég hosszadalmas macera haver szerint. (EKG, futószőnyeg meg vér, vizelet, egyébb vizsgálat)
sorszám: 11189 (49784)
(előzmény: fighter, 2006-04-09 22:43:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 09:36:18
esetleg az első SKF boltban vegyél jó minőségü sima porvédő ajkas szimeringet. Nekem évek óta tökeletesen működik egy ilyen. A Zichy urcában is mindig ilyet adtak nekem csak drágábban mert azt mondják róla hogy ez telóhoz van :)
Ja és fémházasat ne vegyél mert a fém ház melet ereszti az olajat és minek ragaszgassak, ha a sima szimering kapásból jobban működik.
sorszám: 11188 (49783)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-09 20:56:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 09:32:09
tipikus benzinszegény keverék
levegőcsavart tekerd beljebb és fél fordulatonként próbáld ki a motort hogy jól viselkedik e. Súbertű feljebb húzásával is érdemes kisérletezni.
Ha nem sikerül minden tartományban megfelelő eredményt elérned akkor picit úszószintet kell emelni. Ha végkép nem sikerül beállítani gondolj rá hogy a fúvókák sem megfelelőek. Hangját is érdemes figyelni mert szegény keverék esetén keményebb a járás a motornak, dús keverék esetén simább, túl dús esetén pedig darabos
sorszám: 11187 (49781)
(előzmény: Bikergery, 2006-04-09 13:10:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 09:25:52
A fekete szin fizikailag jobban sugározza a hőt azaz jobb a hőleadása. Jópár motoron ezért fekete gyárilag a léghűtéses henger. Persze a nem megfelelő festék hőszigetelőként is viselkedhet. Legjobb az eloxálás az elvileg nem befolyásolja a hőszigetelést.
Másik hogy ha lefested nem ront olyan nagyot hogy emiatt aggódni keljen, mindenesetre én is inkább a gyöngyözést javaslom mert attól szép selyemfényü lesz és nem ragad bele a kosz mint a sima homokolásba.
sorszám: 11186 (49780)
(előzmény: rebel56, 2006-04-09 12:22:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 09:18:30
Ha csúszik akkor a gumi lehet a problémás. Hátsó telód milyen álapotban van? Ha elpattog a hátulja akkor is lehet ilyen jelelgü probléma :)
sorszám: 11185 (49779)
(előzmény: imi123, 2006-04-08 20:31:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-10 09:04:27
nem, de meleged lesz
sorszám: 11184 (49778)
(elözmény: imi123, 2006-04-07 16:03:20)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-09 22:43:51
Sziasztok! Van egy 250-es etz-m. Papírjai nincsenek ezért erős késztetést érzek arra h részt vegyek vele az mz kupán. 2 gond van ezzel a sportorvosi és a távolság. A nagyobb gond a sportorvosi. Miknek kell ezen megfelelni? A másik problémát nemnagyon lehet megoldani 250km-re lakok Bp-től. Kunmadaras viszont közel van:)
sorszám: 11183 (49764)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-09 22:37:10
Vagy melette a Négy Kelemen kft-nél
sorszám: 11182 (49763)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-09 20:56:21)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-09 20:58:39
A hátsó rugóstag teljesen rendben van?
Ha nincs benne, vagy kevés az olaj akkor nem csillapít rendesen és csak elpattog. A pattogás nem nagyon feltűnő, de a tapadást nagymértékben lerontja.
sorszám: 11181 (49753)
(előzmény: imi123, 2006-04-08 20:31:02)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-09 20:56:21
Márkát nem tudok mondani, de mikor veszed a szimeringet mindenképp kétajkú csúszószárra való szimeringet vegyél. A futár motorosboltban van ilyen, ajánlom neked:
Futár Motorosbolt 1066 BUDAPEST, Zichy Jenő u. 34. (1) 312-1526
sorszám: 11180 (49752)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2006-04-09 19:00:08)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2006-04-09 19:00:08
Helló!
Akkor nem festem le a hengert, ezzel a felülettel biztos jobb lesz a hűtése, mint eddig volt.
Első teleszkópba milyen márkájú szimeringet vegyek?
sorszám: 11179 (49746)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-09 16:50:00
Az üresjárati keverék csavarral kéne bűvészkedned, ha jól sejtem akkor némileg zárni rajta.
sorszám: 11178 (49740)
(előzmény: Bikergery, 2006-04-09 13:10:49)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2006-04-09 13:10:49
Sziasztok!
A következő lenne a problémám:(ETZ250)Gázadásnál alacsonyabb ford.számon a gép hajlamos a megtorpanásra.A sibertű új,felülről a 2.osztásban van a lemezke,gyujtás jó helyen, benzinszint jó.
sorszám: 11177 (49729)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-04-09 12:22:08
Amire válaszoltál, abban írja motomen, hogy rosszabb.
Vagy a fekete színtől várnád, hogy jobb legyen? :D
sorszám: 11176 (49723)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-04-09 12:00:00)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-09 12:00:00
Hello. Ide kapcsolódva. Szerintetek ha lefestem a hengert feketére, jobb vagy roszabb lesz a hőleadás??
sorszám: 11175 (49721)
(előzmény: motomen, 2006-04-09 09:49:09)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-09 09:49:09
Persze hogy matt lesz mert az éles homok szemek bemattitják. Más anyaggal kellett volna fujatni. Pl az üveggyöngy vagy a sörét szebb felületet ad. Szerintem ne fess, csak rontod a hőleadást, de azért készülj hogy matt felület szereti a kosz fogni.
sorszám: 11174 (49709)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2006-04-09 07:38:09)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-09 09:43:47
Talán a gumin van valami amitől csúszós, nem kentetek rá valamit? Vagy nem túl kemény már mert régi? De megcsúszhat ha eleve valami gond van a futásával, félre tart, vagy vázban van valami kis gond. Lehet billegő hátsó csapágy is, szerintem nézd meg ezeket.
sorszám: 11173 (49708)
(előzmény: imi123, 2006-04-09 09:02:44)

 
 
imi123
válasz erre | email2006-04-09 09:02:44
Nem tudom hogy lehet érzékelni. Egyszerűen láttam mikor előttem ment hogy kanyarban kicsúszott a hátulja, kis sebességnél is és nem volt vmi éles kanyar. Ha rajtülök is érzem hogy nem lehet nagyon dönteni, mert csúszik, mindkét irány de jobbra talán erősebben.
sorszám: 11172 (49704)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-09 08:30:42
Csúszik? Merre, hogyan érzékeled ezt? Hátsó kerék csapágya jó?
sorszám: 11171 (49697)
(előzmény: imi123, 2006-04-08 20:31:02)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2006-04-09 07:38:09
HI!
Elvittem TS-em hengerét és hengerfejét homokfújatni és nem pont olyan lett a felület, mint vártam (matt szürke), szerintetek érdemes lefesteni, vagy hagyjam így?
MZ elsőteleszkópjába milyen gyártmányú szimeringet vegyek?( a legjobbat akarom)
sorszám: 11170 (49696)

 
 
imi123
válasz erre | email2006-04-08 20:31:02
Helló!
Érdekelne, hogy mért csúszhat a 250 ETZ hátsó része kanyarban? A futása egyenes, a gumi kicsit kopott, de csak emiatt lehet?
A másik ETZ-n nem érzem ezt.
sorszám: 11169 (49683)

 
 
TTibi
válasz erre | email2006-04-08 13:50:37
ha érdekel valakit egy első tárcsafékes jawa 638 szép és zsir uj állapotban(kosárból raktuk össze tavaly, és uj rajta minden, kivéve a kipufogókat.) sajnaos nincs időm vele foglalkozni, még egy gyújtást sem tudtam álítani, igy aki meg tudja venni, vagy iyent tervezett magának, írjon bátran. van rajta egy év müszaki, gyak semmit nem kell most rá költeni, csak pár napot pepecselni az átzsirozással,és a megpucolással. kikiáltás a tárcsfékes rendszer miatt 140.000 ft. ezenkívül van egy 634 es is 80.000 ért, szintén nem kell rá költeni, de át kell szöszmöszölni, és egy komplett 634 es alkatrésznek, darabokban. 60.000. az első kettő pappírokkal, az utosló nem, de megoldható talán.... tel: 70/3339723.
azért raktam be ezt a mz fórumba mert gondolkodtam a 250 ill 251 es cserén valamilyen formában. akikt elgondolkkodtat ez kérem irjon...
sorszám: 11168 (49675)

 
 
Boldiyard
válasz erre | email2006-04-08 13:42:31
Köszönöm motomen, megpróbálok ügyeskedni. Majd ha elakadok akkor sztem még lesz egy-két kérdés és még 1x köszi a tippet.
sorszám: 11167 (49671)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-08 13:33:51
Eladó ez a 150-es ETZ. '88-as, frissen fúrt, csapágyazott, teljes fék javítás, első teleszkóp teljesen felújítva, friss műszaki. iá.:95 000 Ft
30/385 48 93 vagy emilben nálam.

http://www.bikerware.tar.hu/mzetz150.JPG
sorszám: 11166 (49670)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu