:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello. Meg tudnátok mondani miért van az mz lámpájának az oldalán az a kis lyuk?
Hi Peti!
Gondoltam én is az alátéthajlításra de nem voltam benne biztos, hogy nem ártok a szerkezetnek. Köszi a tippet! :-)
a bovdeneket cseréld ki. Nekem a hasonló körülmények közül előkerült jawamon pont a műszakin ragadt be, tiszta ciki volt. :-(
benzinkútnál meg tescoban szokott lenni "engine flush" nevű öblítőszer, azzal átmoshatod. De a petrojlum is jó.
Sziasztok!
Nemrég került a tulajdonomba egy 1989-es ETZ125-ös ami 4800km-t futott, és 16 éve egyhelyben állt igaz csak fedél volt fölötte. Tehát egy kicsit viseltes első ránézésre. A tank és karburátor tartalmát már sikerült kirobbantanom, de azon kívül építő jellegű ötleteket várok arra nézve, hogy miket kell megnézni egy műszaki vizsga előtt...Hozzá kell tennem, hogy a gumi alkatrészek csodák csodákára szinte hibátlanok. Még a hirtaulika cső is ami a tárcsafékhez igyekszik. Elektromosan semmi gond nincs vele. Minden rendesen működik. Legfőképpen az érdekelne, hogy a hajtóművet hogyan tudom a legjobban kitisztítani. Csak új olajjal átjáratni, vagy petróleummal, esetleg gázolajjal megforgatni egy párat, hogy rendesen lejöjjön róla minden mocsok és lerakódás? Várom mindenki építő jellegű hozzászólását. Üdv mindenkinek! Evogame
Jó, hülye vagyok.
A gyertyamenetre nem is gondoltam. :P
Amúgy úgy hallottam, hogy a perselyezés nem szokott tartós lenni, mert idővel kicsavarodik...
Megoldást az alattam szólók mondták: a helicoil menetjavító. Százszor jobb mint az eredeti menet, és legalább annyiszor tartósabb is.
Behegeszt, kifúr, menetet vág. Problémás lehet hogy ki hegeszt alu-t, Másik tipp a minden kisgép szerelőnél előforduló Heli-Coil menet javító készlet.
Esetleg HELICOIL betétezd meg egy hengerfejesnél.Az egy speciális azél betét,amit a régi után tesznek be és nem kell perselyezni,Megcsinálnám én is de pont most ment tönkre a metszője.
Nálunk a motorban tilos tuningolni,tehát nem magasabb a fordulatszám mit a tiédben.Igy illene kibirnia ennyi pénzért kicsivel többet is,hamár a japan nevet adak a taivani batyunak.De sajna más terméküknél is találtam minőségi problémát,vagyis nem csak a hajtokaroknál,hanem a dugattyúban is vannak nagy eltérések.Ebből azt szürtem le,hogy más egyéb gyártó által készített terméket csomagolnak prox dobozba.Csak a gyári cuccban lehet már bízni,vagy talán már abban sem akkora a távol keleti beszállítás.Igy jártam a wiseconál is ott még a dobozt sem cserélték ki,csak áthúzták filctollal a made in taivan feliratott,és a másik oldalára meg tettek egy saját matricát.Amúgy nem szoktam a te irásodat kritizálni,hiszen ilyen jol felkészült mz tudora még nem volt a topicnak (szerintem).A te segítségeddel,sok mz-snek adtál nagyon hasznos tanácsokat.Remélem egyszer összefutunk,és kicsrélhetjük tapasztalatainkat.Üdv bambi.Bocs mindenkitől a hosszú írásért.
Hy Rókapimpó!
Ha nem akarsz vele annyit szenvedni lehet kapni ilyen gyertyamenetes javítóperselyt készen is általában mofaker hálózatában ! 300-400 ft között van azt hisszem !
Azt csak 1 esztergályoshoz kell elvinni és belefaragtatni, az sem bonyolult, ha pepecselős az ürge akkor 1 óra !
Keats
U.I.:multkor lent a tanműhelyben a haver ts 150-es hengerfelyét javítottuk így!
Nemsoká Május 1 irány Kunmadaras!!!!
Ami jár az jár, ha nem indoklod meg az árat akkor tényleg nem fogod eladni. Tudod a gazda szava adja el a lovat...
Krosszos haverok próbálkoztak proxal, de gondok vannak vele, főleg újabban. És persze nem is olcsó, na meg ennyiért mz-be minek...?! Aztán hogy mz-hez mennyire jó azt tudja aki próbálta.
Lőrincz József, esztergályos.
Bp. XX. ker. Wörösmarty u. 47.
Tel : 06-1-283-21-83
Nekem csinált már olyan perselyt, amit nem csavartam ki a gyertyával együtt, mint általában.
Üdv,
Peti74
A gyakorlati tapasztalat minden szóbeszéd felett áll, ezt elismerem. Ha nektek tönrement olyan terhelésen, amikor nem kelett volna, az bizony nem jó hír.
Versenyre való felkészítésben nem vagyok jártas, de javíts ki ha tévedek: egy bizonyos fordulat felett már érdemes nagyobb illesztéssel összeválogatni a hajtókar alsó csapágyát alkotó elemeket, azért hogy az olajfilmet ne tudja kiszorítani a fém közül. A prox készletet ad, tehát azt az illesztést kapod, amit ők kitaláltak.
Az én 300-asom viszont - bár elég nagy terhelésen használom egy-egy túrán - nem versenytempóban megy. A fordulata jellemzően 3000-5000 közötti, nincs benne könnyített forgó alkatrész, viszont sokkal nagyobb súlyt cipel, olykor durva emelkedőkön, ellentétben a minimális súlyra törekvő versenyre épített gépekkel.
Az prox ára egyébként stimmel. Tavaly tavasszal ez a lehetőség volt adott, szemben egy szolnoki motorosbolt által kínált 50ezer Ft-os komplett ddr főtengelyével (+5000 Ft benzin oda-vissza). Ez van.
Amikor írtad, hogy van kovácsolt hajtókar 19ezerért, én is arra gondoltam, hogy ár-érték arányban az hangzik a legjobban.
Most már muszály lesz ezt a prox-szal szerelt blokkot is szétszednem pont 52ezer km után, hogy összehasonlítsam az ugyanennyit futott
ddr-rel :))
A hozzászólás amúgy megint a motorom eladási esélyeit csökkenti. Azt hiszem, most már tényleg maradok a "garázsban tartott, eredeti állapot, kevés kilóméterrel" sablon dumánál. Lehet még a 300 köbcentit sem kellene bevallanom.
Mi a véleményetek ?
Üdv,
Peti74
A kiszakadt gyertyamenetet szokták persellyel javítani. Fater wartburgjában is volt ilyen: fúrtak egy nagyobb likat, bemenetelték, belehajtottak egy sárgaréz perselyt, abba a gyertyát. Természetesen az addigi rövid menetes gyertya helyett egy hosszú menetes tipust kellett használni, mert a perselynek volt egy kis válla - de működött. Ez persze még akkoriban volt, amikor a bontóajtót nem wartburg hengerfejjel támasztották ki.
Amúgy szvsz. bármelyik esztergályos meg tudja csinálni. Bp-en a Pannónia utcában van egy, valahol ott a Csanády magasságában, aki szeret ilyesmivel bíbelődni.
Hengerfejet perselyezni? Azt inkább cserélni, ha elbarmolódott. Hengert szoktak perselyezni, nem hengerfejet. :P
Hát evvel most vitába szálnék.Sajna nem mindíg éri el a gyári német minőséget,a versenyeken sokszor tönkrement.:-(Igy hát az ára nem fedi azt a minőséget,amit elvár az ember.Főleg ha 37200ft árulják.
Akkor az már etz,vagy/1 kuplung
Sziasztok! Egy kis infora lenne szükségem. A hétvégén sikerült elbarmolnom a 125-ös Etz-m hengerfejét:-(( Szóval egy olyan címre ill. telefonszámra lenne szükségem (ha lehet budapesten) ahol perselyezni tudják, ja és kb. mennyibe kerül?
Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.
Köszi a válaszokat!
És tényleg nincs távtartó. Vagy 2 óráig szemeztem a blokkal mire rájöttem. Ugyanis 2féle kupplung van, az 1iknél kiáll az a menetes közepe, a másiknál nem. nekem olyan van, aminél kiáll, és így nem kell távtartó. Még1x köszi.
Üdv
http://pinkmotors.hu/pro-x/utcai.html
Ott van! Mz125 és Mz250...
Hmm. én úgy emlékszem, hogy kistézéhez is van. Mindjárt megnézem.
A Prox (sárga-feket dobozos, made in japan, a hajtókar egyik oldalán rocket felirattal) az disznó jó. 250-es ETZ-hez gyártják, olyan minőségben, mintha valami japán vas "genuine part"-ja lenne, mert németországan van rá akkora kereslet, hogy megéri (és kistézéhez ezért nincs).
Nekem is az van, igaz én a Szikszaitól vettem, mert valaki megrendelte és otthagyta.
Nem olcsó, de élettartamra igen ígéretes, azt mondják a prox-ot használók, hogy túlmutat még a jól összepárosított eredeti ddr hajtókar szettek élettartamán is.
Annak érdemes ilyenbe beruháznia, aki tényleg hosszútávú motorozában gondolkodik, pl. elmegy a TZ-vel 3-4ezer kt-t egy-egy túrán és persze szánja a pénz a minőségre a blokk összes többi alkatrésze esetén is.
A Prox-ot csak egyszer kelljen kicentírozni - amikor berakod. Ha minden szarért néhány ezrenként szét kell húzni a blokkot akkor lehet mindig újra centírozni a főtengelyt, arra meg jó a 7500Ft-os szett is.
Üdv,
Peti74
Szia!
Nem egy egyszerű művelet. Anno nyitottam neki egy topikot az MZ Klub oldalon, de valakinek nagyon útjában volt. Nézd meg ezt: http://muslinca.fw.hu/
Én esztergáltattam egy vasrudat, amivel meghosszabbítottam a vázat. Úgy képzeld el, hogy a 12 cm-es vasrúdnak 8 cm-es része a váz belső átmérőjével egyezik meg, a maradék 4 pedig a külső átmérőjével, így 8 cm-re be lehet tolni. Ezt átfúrtam, így a vázat sem kellett kilyuggatni plusz helyen és teljesen stabil a szerkezet. Most nincs róla képem sajnos, de ha érdekel készíthetek majd.
Üdv Emberek!
Olvastam Kéri Laci cikkét az ETZés versenyzésről. Ajánlani szeretnék egy boltot, ahol lehet kapni valószínűleg jó minőségű hajtókart ETZéhez. www.pinkmotors.hu PROX termék...
DE talán még Gyöngyösön az Omega Motorsnál eredeti DDR hajtókar is van. Érdemes lenne megérdeklődni. (legalábbis Simsonhoz van...)
Üdv megint! Bocs,hogy leterhelem a fórumot,de most jutottam géphez... :)
Nemrég vettem egy feltehetően utángyártott Krausert az Mzre,de sehogy nemtudom normálisan felrakni. Azthittem h felcsavarozom vmi gyári konzolokkal és kész. Csak fúrás-faragással meg mindenféle kókámyolással lehet normálisan felrakni? Ha vkinek van vmi bevált módszere,azt megköszönném ha megosztaná velem. Köszi szépen,és kellemes ünnepeket,sok locsolót mindenkinek! :)
Heló! Most olvastam a habpatronos nitróról,erre szeretnék reagálni,remélem még aktuális. Kb 1éve én is megcsináltam ezt a 250es Etzmen. 5.ben kb4000es fordulaton mikor belőtem,a motor úgy meg ugrott mintha 2esből3asba váltanék,a fordulatszámmérő baromi goyrsan a 8000felé tartott,a kilóméteróra 140alatt kiakadt...Haver mögöttem jött Bandittel,aztmondtha h durván 150-160között mentem az ő órája szerint. 2patronnal értem el ezt. Miután kifogyott,a motor szépen visszalassult a saját tempójára. Nagyon szép,meg nagyon jó,mégha nem is pontos sebességet mértünk(az Mz órája 130felett már 5centiket leng ki,Bandit sem túl pontos) egy próbát mindenképpen megért. Összvissz10patront használtam el ilyen módon. Utána a blokk csörgött-zörgött,minden baja volt. Szétszedve kiderült,h vmi fém került a hengerbe,ami eltört 2gyűrűt,kicsipkézte a dugó peremét,meg a perselybe is belemart,a blokkban az összes tengely megforgott a csapágyakban...és mégsorolhatnám. Az én személyes véleményem,hogy az Mzt nem erre tervezték,nem szereti ha hajtják,nekem többé nem kell "nitró". :)
Kösz marcee azóta már megvettem. Nálunk úgy árulják h lada generátor csapágy. ua.
Igazából Sehogy.
Amit hallasz az a primerhajtás zörgése. A megszűntetéséhez párban kellene cserélni a menesztőt és a malomkereket (aranyárban van, ha van), továbbá a menesztő játékát kell beállítani 2-3 század közé az őt közrefogó, belül vállas futógyűrűk megfelelő kiválasztásával. Már ez utóbbival is észrevehető zajcsökkentés érhető el. Sajnos ilyen futógyűrű újonnan elég ritka már, a bontottakból meg kis eséllyel lehet egy jó garnitúrát összehozni (de azért lehet).
Ott van még a Bambi módszer. A felső futógyűrűt egyszerűen hagyd ki, és a fölötte lévő rugólemez alátétet hajlítsd meg annyira, hogy ha felütöd a kuplungagyat, akkor már feszüljön. Ettől csendesebb bír lenni, mert megszűnik a menesztő axiális játéka. Az a rugólemez pedig elég sokat kibír ott, mert nagyon rideg acél és úgyis olajban forog.
Üdv,
Peti74
Acos! Lécci küldj egy listát!
ftwstreetfighter@freemail.hu
Mijen mz? ha 125 tudnál listát küldeni? köcce.
csáó arcos !
van /1-es tankod és féktárcsád?
vevő vagyok ilyesmikre.
üdv
Sziasztok!
Van egy rakás Mz alkatrészem(használt)
tudok küldeni listát e-mailban árakkal.
Tel:06-20-510-40-43
acos@citromail.hu
Üdv mindenkinek!
Etz 125 ösöm van és a gyujtásfelöli oldalon néztem és kotyog, kb 1mm ert a csapágyban. de ez alapjáraton illetve nagyobb furdulatokon nem hallatszik. most ha csak a télen lenne kapacitásom szétrántani a blokkot illetve felujjitani akkor az elmegy addig?? vagy hány kmert bir igy ki?
válaszokat köszönöm!
De várjá... Ez az N2O ez a nevetőgáz nem??? és ez nem tud felvenmni több O2t az égéshez mert fullos.meg az nem éghető, mert akkor a hab is lángolna ha a tortán leég az összes torta...:)))))))))
Sziasztok!
(ETZ 250)A kuplungot hogyan kell helyesen kihézagolni a főtengelyen,hogy ne legyen hangja üresben?
THX!
Sziasztok nem tudja vki az etz 150-es hátsó kerékcsapágyának méretét?
köcce. teflonon kell megrendelni? vagy külgyek ímélt?
És akkor ez működik:))))))))). ez teccik nagyon. akkoor csak a szűrőbe kell vezetni a "cuccot" meg ráadok egy kis szivatót oszt annyi??
Itt van.
Az alsóbbik, TW gyártmányú a jó asszem.
Keresnék egy ismerősömnek 125-ös, 150-es, vagy 250-es ETZ-t normális áron, használható állapotban.Ha egy kis javítanivaló van rajta, az sem gond..Papírok azért legyenek rendben.
Ha tud valaki valami érdemlegeset, emilt írjon...
Köszi..
Heló
Ez igy igaz.Egyik osztálytársamék is próbálták simsonba.Sikerült is nekik .Ők a levegőszürőhöz vezették a csövet.Amikor kellett a nitro egyszerüen csak a szifon csapját megnyomták és már ugrott is a moci nem is kicsit.Csak egyszer ugy jártak hogy valahogy visszaszólt a henger és ugye a simsonnak oldalt van a levegőszürője a lemezdekni alatt amikor visszaszólt ledurrantotta az oldallemezt.Akkorát szólt hogy nem is igaz.Ezt ők mesélték és igaz volt.Amugy azt a lerobbantás leszámolva jobban ment a motorjuk.
Ahogy az elöttem szóló modta.
A dekliben ott a csapágy ami távtartóként szolgál és azon keresztül szorítja az anya a kuplungot a főtengelynek.
Az én gépem már 6éve megy és 3x volt vizsgázni, két különböző megyében és sosem volt baj hogy nincs szij az ülésen. Amúgy ma vittem egy gépet vizsgára. Mértek féket szorgosan de azt már meg sem próbálták hogy villanyak meg telószár rázogatás... Persze ezt kifogásolták hogy más a szín... Át nem írták, de cimkét sem kaptam csak csekket extra viszga díjjról. Mehetek ocsmány irodába azért a szarért, ahol újra elkérik a cimke árát, ja és vigyem be a rendszámot, mert ott teszik rá! A hancurlécem beléjük!
Ha jól emlékzem nincs, a kuplungagy a csapágynak feszül neki.
Sziasztok!
tanácstalan vok..:) A 250es TS vagy ES-nél hogy van felrakva a kupplung? Miután fent van a kúpon, utána van egy 12mm-es távtartó, vagy nincs? valakinek nincs képe rola? robbantott ábrán nincs távtartó, nekem sincs, de így vmi nem gömbölyű..
köszi a válaszokat!
Üdv
Sztem a hátsó kapszkodó helyén ha krauser van, abba minek kötnének bele? Az alapkivitelű ETZken, tehát amin nincs ford. mérő azokon hátsó kapaszkodó eleve nem volt. Azt nem tudom az ülésen lévő kötelező-e. Hogy mi az értelme hogy ott legyen, azt sosem bírtam megfejteni....
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|