hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-18 10:40:38
Okké. Megértettem. Tehát már jól kacarászik a motorunk. hogyan kell azt hogy ne röhögtessük halálra a motort? mennyi gáz kell vagy mi?
sorszám: 11365 (50443)
(előzmény: Keri, 2006-04-18 10:09:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-18 10:39:21
Szerintem nem csökkenti az eladási esélyeidet, ha bevallod, hogy lényegesen jobb hajtókar van a gépedben mint a többi ETZ-ben. Ugyanis általában az 5000HUF-os tajvani hajtokar kerül bele a legtöbb gépbe egy felujítás során. Egyébként utcai használatnál szerintem nincs túl sok rossz tapasztalat ezzel sem. Bambi csak anyit mondot, hogy a méregdrága hajtókar sem olyan tökéletes mint azt az ára mutatná. Ez pedig fokozott terhelésen derülhet csak ki. Ezért is jók a versenyek, mert ott nincs mellébeszélés.
sorszám: 11364 (50442)
(előzmény: peti74, 2006-04-16 22:35:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-18 10:33:40
Inkább HeliCoil technologiával javitassátok a kiszakadt meneteket, akkor nem változik a menet tulajdonsága, csak anyira, hogy sokkal erősebb mint az eredeti. Ha ez elmegy (nem fog) akkor meg mindig lehet perselyezni.

Ez úgy müködik, hogy felfúrják egyel nagyobb menet átmérőre a lukat de az eredeti menetemelkedéssel és belehajtanak egy négyszög profilu rugót.
Nagyon jó módszer, sokkal tartósabb és egyszerübb mint a perselyezés. Nekem 6-os menethez van ilyen javító készeletem, mert ugye ez a leggyakrabban használt és sérülő menetfajta, de gondolkodom 8-as készleten is.
sorszám: 11363 (50440)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-16 22:08:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-18 10:26:29
igen, ezért választottam a legolcsóbb tajvani hajtókart, ha besül legalább tudjam miért :)

Kéri Laci
sorszám: 11362 (50439)
(előzmény: bambi99, 2006-04-16 20:41:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-18 10:19:49
Bambi szerint az eredeti DDR az is tajvani :) de legyen igazad, szerintem sok versenyző fogja áldani a neved :))
Proex hajtókarról én nem tudtam, hogy van ETZ-hez.
sorszám: 11361 (50438)
(előzmény: Vidra, 2006-04-16 12:58:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-18 10:16:37
A nitroval lényegében a henger töltőmenyiségét tudod megnövelni térfogat vagy nyomás növelése nélkül. Tehát a legdurvább esetben olyan mintha egy 2bar-os turbót raknál a gépre ami már nagyon durván megviseli a gépet. Ha szépen beállítjátok ahogy írtam akkor van lehetőség enyhébb teljesítmény növelésre. Pl ha csak 20%-ot növelsz a gép teljesítményén akkor szerintem az nem okozhat ilyen problémákat. A gáz adta maximális lehtőséget valóban nem bírják ezek a gépek.
sorszám: 11360 (50437)
(előzmény: Motorist, 2006-04-16 11:42:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-18 10:09:21
látom nem figyelsz :))
Alapvetően pont ez a jó benne hogy nem gyúlékony, ezért biztonságos, de adott hő hatására oxigénre és nitrogénre esik szét, ekkor pedig már táplálja az égést mint oxidáló anyag, de nem mint éghető anyag. Az éghető anyag továbbra is a benzin, amit az oxidálo anyaghoz kell igazítani.

Az N2O az tényleg a Nevetőgáz, Altatógáz, Kélygáz, Dinitrogén oxid, NOS, habpatron, és még számtalan néven kapható.

Mire a torta gyertyjahoz eljut a kélygáz addigra anyira felhigul hogy nem okoz semmit.
Probáld ki hogy ráfujsz egy kis habszifongázt (ne erősen mert elfújja) a gyertyára, azonnal szép zőldes lesz a lángja. Én egy kempingfőzővel probáltam ki. A levegőző nyíláson keresztől az égőbe fújtam egy kevés N2O gáz és lepörkölte a szemöldökömet a szép nagy zőldesszínü láng :))
sorszám: 11359 (50436)
(elözmény: acos, 2006-04-15 12:17:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-18 09:59:51
lényegeben igen, de azért teptem a számat, hogy lássátok, hogy enyire azért nem egyszerü a dolog, mert így könyen szegény keverék alakulhat ki ami durva melegedéshez vezethet. De látom csak az egyszerü megoldások ragadják meg a fantáziátokat :))
sorszám: 11358 (50435)
(elözmény: acos, 2006-04-14 20:57:29)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-04-18 09:53:07
Olajszint ellenőrzéshez a csavart a váltókar alatt találhatod a blokk oldalában. Én a Mol strandard diesel olajjal járok, de biztos van aki másra esküszik.
sorszám: 11357 (50432)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-04-18 09:36:14)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-18 09:36:14
Hello meg tudnátok mondani hol kell megnézni az etz ben az olajszintet, és mijen olajat ajánlotok?
sorszám: 11356 (50431)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-04-18 07:52:12
Az a luk a Km óra ill a fordulatszámmérő spirálját tartaná el a lámpafejtől, ill vezeté irányba, de általában hiányozni szokott belőlük az a kis műa bizbasz. Nekem sincs rajta, igy kulcskarika drótjából hajtottam oda egy vezetőt, amit 1 régebbi kawa choperről lestem le:) Amúgy az a kis műanyag megegyezik azzal ami a simsonokon az első sárvédőben van s a fékbowdent kéne vezesse
sorszám: 11355 (50423)
(előzmény: gyurci, 2006-04-17 18:19:33)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-17 22:49:27
Két éve szezon végén kezdtem észre venni mintha túlfolyna a karbi alapjáraton. Aztán tavasszal nagytakarításkor észleltem hogy le van törve az egyik uszó. Kicseréltem egy használtra.
Ma ugyancsak állogattam kicsit, és akkor vettem észre ez egyik uszó szintén félig le volt törve. Most megforrasztottam magam alaposan. Látszólag a korábbi munka elég hagyag volt, a dobon nem futott meg.
Más is megért ilyet, vagy csak engem ver a sors?
sorszám: 11354 (50411)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-17 22:05:24
a műszakihoz annyit tennék hozzá hogy nekem be se kellett vinni a vizsgáztató helységbe hanem a terem előtti placcon vizsgáztatták le 3 motorral együtt. Mind a négyőnknek csak a lámpát az indexeket és a féklámpát nézték. Ez egyébként egy teljesen legális nem fekete műszaki volt. Folyt az elsőfékemből az olaj mint a hülye és a hátsófék se volt a helyzete magaslatán. Kapaszkodó se volt rajta az utasnak (a bőrszíj) és az űlésvas is lötyögött de megkapta a műszakit a többivel együtt. Mondjuk sztem ez egyedi eset ahogy a hozzászólásokat olvastam.
sorszám: 11353 (50403)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-17 21:58:28
Hy! Szerintem mosd ki a blokkot olyan boltban kapható belső blokkmosóval. A lényege h kell hozzá egy kis olaj is és alapjáraton kell járatni egy picit majd leereszteni. Vagy hallottam még valami mosóolajról is. Én a boltiban inkább megbíztam mert állítólag kíméli a szimmeringeket.
sorszám: 11352 (50400)
(előzmény: EVOGAME, 2006-04-17 00:23:54)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-17 19:14:44
köcce:)
sorszám: 11351 (50389)
(előzmény: gyurci, 2006-04-17 18:19:33)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-04-17 18:19:33
Üdv!
Szerintem oda lehet bepattintani azt a műanyag klipszet,ami a bowdeneket tartja el a fényezett lámpaháztól,hogy ne koptassa le a festéket.Legalábbis én erre használtam!
Gyuri
sorszám: 11350 (50385)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-04-17 18:13:24)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-17 18:13:24
Hello. Meg tudnátok mondani miért van az mz lámpájának az oldalán az a kis lyuk?
sorszám: 11349 (50384)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2006-04-17 11:24:14
Hi Peti!
Gondoltam én is az alátéthajlításra de nem voltam benne biztos, hogy nem ártok a szerkezetnek. Köszi a tippet! :-)
sorszám: 11348 (50372)
(előzmény: peti74, 2006-04-15 22:07:28)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-17 07:02:58
a bovdeneket cseréld ki. Nekem a hasonló körülmények közül előkerült jawamon pont a műszakin ragadt be, tiszta ciki volt. :-(
benzinkútnál meg tescoban szokott lenni "engine flush" nevű öblítőszer, azzal átmoshatod. De a petrojlum is jó.
sorszám: 11347 (50367)
(előzmény: EVOGAME, 2006-04-17 00:23:54)

 
 
EVOGAME
válasz erre | email2006-04-17 00:23:54
Sziasztok!
Nemrég került a tulajdonomba egy 1989-es ETZ125-ös ami 4800km-t futott, és 16 éve egyhelyben állt igaz csak fedél volt fölötte. Tehát egy kicsit viseltes első ránézésre. A tank és karburátor tartalmát már sikerült kirobbantanom, de azon kívül építő jellegű ötleteket várok arra nézve, hogy miket kell megnézni egy műszaki vizsga előtt...Hozzá kell tennem, hogy a gumi alkatrészek csodák csodákára szinte hibátlanok. Még a hirtaulika cső is ami a tárcsafékhez igyekszik. Elektromosan semmi gond nincs vele. Minden rendesen működik. Legfőképpen az érdekelne, hogy a hajtóművet hogyan tudom a legjobban kitisztítani. Csak új olajjal átjáratni, vagy petróleummal, esetleg gázolajjal megforgatni egy párat, hogy rendesen lejöjjön róla minden mocsok és lerakódás? Várom mindenki építő jellegű hozzászólását. Üdv mindenkinek! Evogame
sorszám: 11346 (50365)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-16 23:34:16
Jó, hülye vagyok.
A gyertyamenetre nem is gondoltam. :P
Amúgy úgy hallottam, hogy a perselyezés nem szokott tartós lenni, mert idővel kicsavarodik...
Megoldást az alattam szólók mondták: a helicoil menetjavító. Százszor jobb mint az eredeti menet, és legalább annyiszor tartósabb is.
sorszám: 11345 (50364)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-16 23:14:12
Behegeszt, kifúr, menetet vág. Problémás lehet hogy ki hegeszt alu-t, Másik tipp a minden kisgép szerelőnél előforduló Heli-Coil menet javító készlet.
sorszám: 11344 (50363)
(előzmény: kgry, 2006-04-16 20:07:54)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-16 23:09:19
Esetleg HELICOIL betétezd meg egy hengerfejesnél.Az egy speciális azél betét,amit a régi után tesznek be és nem kell perselyezni,Megcsinálnám én is de pont most ment tönkre a metszője.
sorszám: 11343 (50362)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-16 20:41:58)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-16 23:05:48
Nálunk a motorban tilos tuningolni,tehát nem magasabb a fordulatszám mit a tiédben.Igy illene kibirnia ennyi pénzért kicsivel többet is,hamár a japan nevet adak a taivani batyunak.De sajna más terméküknél is találtam minőségi problémát,vagyis nem csak a hajtokaroknál,hanem a dugattyúban is vannak nagy eltérések.Ebből azt szürtem le,hogy más egyéb gyártó által készített terméket csomagolnak prox dobozba.Csak a gyári cuccban lehet már bízni,vagy talán már abban sem akkora a távol keleti beszállítás.Igy jártam a wiseconál is ott még a dobozt sem cserélték ki,csak áthúzták filctollal a made in taivan feliratott,és a másik oldalára meg tettek egy saját matricát.Amúgy nem szoktam a te irásodat kritizálni,hiszen ilyen jol felkészült mz tudora még nem volt a topicnak (szerintem).A te segítségeddel,sok mz-snek adtál nagyon hasznos tanácsokat.Remélem egyszer összefutunk,és kicsrélhetjük tapasztalatainkat.Üdv bambi.Bocs mindenkitől a hosszú írásért.
sorszám: 11342 (50360)
(előzmény: peti74, 2006-04-16 22:35:20)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-04-16 23:03:04
Hy Rókapimpó!
Ha nem akarsz vele annyit szenvedni lehet kapni ilyen gyertyamenetes javítóperselyt készen is általában mofaker hálózatában ! 300-400 ft között van azt hisszem !
Azt csak 1 esztergályoshoz kell elvinni és belefaragtatni, az sem bonyolult, ha pepecselős az ürge akkor 1 óra !
Keats
U.I.:multkor lent a tanműhelyben a haver ts 150-es hengerfelyét javítottuk így!
sorszám: 11341 (50359)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-16 20:41:58)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-16 22:58:42
Nemsoká Május 1 irány Kunmadaras!!!!
sorszám: 11340 (50358)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-16 22:58:40
Ami jár az jár, ha nem indoklod meg az árat akkor tényleg nem fogod eladni. Tudod a gazda szava adja el a lovat...
sorszám: 11339 (50357)
(előzmény: peti74, 2006-04-16 22:35:20)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-16 22:53:44
Krosszos haverok próbálkoztak proxal, de gondok vannak vele, főleg újabban. És persze nem is olcsó, na meg ennyiért mz-be minek...?! Aztán hogy mz-hez mennyire jó azt tudja aki próbálta.
sorszám: 11338 (50356)
(előzmény: peti74, 2006-04-16 14:12:22)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-16 22:44:41
Lőrincz József, esztergályos.
Bp. XX. ker. Wörösmarty u. 47.
Tel : 06-1-283-21-83

Nekem csinált már olyan perselyt, amit nem csavartam ki a gyertyával együtt, mint általában.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11337 (50355)
(előzmény: kgry, 2006-04-16 20:07:54)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-16 22:35:20
A gyakorlati tapasztalat minden szóbeszéd felett áll, ezt elismerem. Ha nektek tönrement olyan terhelésen, amikor nem kelett volna, az bizony nem jó hír.

Versenyre való felkészítésben nem vagyok jártas, de javíts ki ha tévedek: egy bizonyos fordulat felett már érdemes nagyobb illesztéssel összeválogatni a hajtókar alsó csapágyát alkotó elemeket, azért hogy az olajfilmet ne tudja kiszorítani a fém közül. A prox készletet ad, tehát azt az illesztést kapod, amit ők kitaláltak.
Az én 300-asom viszont - bár elég nagy terhelésen használom egy-egy túrán - nem versenytempóban megy. A fordulata jellemzően 3000-5000 közötti, nincs benne könnyített forgó alkatrész, viszont sokkal nagyobb súlyt cipel, olykor durva emelkedőkön, ellentétben a minimális súlyra törekvő versenyre épített gépekkel.

Az prox ára egyébként stimmel. Tavaly tavasszal ez a lehetőség volt adott, szemben egy szolnoki motorosbolt által kínált 50ezer Ft-os komplett ddr főtengelyével (+5000 Ft benzin oda-vissza). Ez van.

Amikor írtad, hogy van kovácsolt hajtókar 19ezerért, én is arra gondoltam, hogy ár-érték arányban az hangzik a legjobban.

Most már muszály lesz ezt a prox-szal szerelt blokkot is szétszednem pont 52ezer km után, hogy összehasonlítsam az ugyanennyit futott
ddr-rel :))

A hozzászólás amúgy megint a motorom eladási esélyeit csökkenti. Azt hiszem, most már tényleg maradok a "garázsban tartott, eredeti állapot, kevés kilóméterrel" sablon dumánál. Lehet még a 300 köbcentit sem kellene bevallanom.
Mi a véleményetek ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 11336 (50354)
(előzmény: bambi99, 2006-04-16 20:41:40)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-16 22:08:43
A kiszakadt gyertyamenetet szokták persellyel javítani. Fater wartburgjában is volt ilyen: fúrtak egy nagyobb likat, bemenetelték, belehajtottak egy sárgaréz perselyt, abba a gyertyát. Természetesen az addigi rövid menetes gyertya helyett egy hosszú menetes tipust kellett használni, mert a perselynek volt egy kis válla - de működött. Ez persze még akkoriban volt, amikor a bontóajtót nem wartburg hengerfejjel támasztották ki.

Amúgy szvsz. bármelyik esztergályos meg tudja csinálni. Bp-en a Pannónia utcában van egy, valahol ott a Csanády magasságában, aki szeret ilyesmivel bíbelődni.
sorszám: 11335 (50352)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-16 20:41:58)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-16 20:41:58
Hengerfejet perselyezni? Azt inkább cserélni, ha elbarmolódott. Hengert szoktak perselyezni, nem hengerfejet. :P
sorszám: 11334 (50349)
(előzmény: kgry, 2006-04-16 20:07:54)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-16 20:41:40
Hát evvel most vitába szálnék.Sajna nem mindíg éri el a gyári német minőséget,a versenyeken sokszor tönkrement.:-(Igy hát az ára nem fedi azt a minőséget,amit elvár az ember.Főleg ha 37200ft árulják.
sorszám: 11333 (50348)
(előzmény: peti74, 2006-04-16 14:12:22)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-16 20:37:08
Akkor az már etz,vagy/1 kuplung
sorszám: 11332 (50347)
(előzmény: GSXF, 2006-04-16 19:04:40)

 
 
kgry
válasz erre | email2006-04-16 20:07:54
Sziasztok! Egy kis infora lenne szükségem. A hétvégén sikerült elbarmolnom a 125-ös Etz-m hengerfejét:-(( Szóval egy olyan címre ill. telefonszámra lenne szükségem (ha lehet budapesten) ahol perselyezni tudják, ja és kb. mennyibe kerül?
Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.
sorszám: 11331 (50344)

 
 
GSXF
válasz erre | email2006-04-16 19:04:40
Köszi a válaszokat!
És tényleg nincs távtartó. Vagy 2 óráig szemeztem a blokkal mire rájöttem. Ugyanis 2féle kupplung van, az 1iknél kiáll az a menetes közepe, a másiknál nem. nekem olyan van, aminél kiáll, és így nem kell távtartó. Még1x köszi.
Üdv
sorszám: 11330 (50337)

 
 
Vidra
válasz erre | email2006-04-16 18:00:57
http://pinkmotors.hu/pro-x/utcai.html

Ott van! Mz125 és Mz250...
sorszám: 11329 (50333)

 
 
Vidra
válasz erre | email2006-04-16 17:59:46
Hmm. én úgy emlékszem, hogy kistézéhez is van. Mindjárt megnézem.
sorszám: 11328 (50331)
(előzmény: peti74, 2006-04-16 14:12:22)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-16 14:12:22
A Prox (sárga-feket dobozos, made in japan, a hajtókar egyik oldalán rocket felirattal) az disznó jó. 250-es ETZ-hez gyártják, olyan minőségben, mintha valami japán vas "genuine part"-ja lenne, mert németországan van rá akkora kereslet, hogy megéri (és kistézéhez ezért nincs).

Nekem is az van, igaz én a Szikszaitól vettem, mert valaki megrendelte és otthagyta.

Nem olcsó, de élettartamra igen ígéretes, azt mondják a prox-ot használók, hogy túlmutat még a jól összepárosított eredeti ddr hajtókar szettek élettartamán is.

Annak érdemes ilyenbe beruháznia, aki tényleg hosszútávú motorozában gondolkodik, pl. elmegy a TZ-vel 3-4ezer kt-t egy-egy túrán és persze szánja a pénz a minőségre a blokk összes többi alkatrésze esetén is.

A Prox-ot csak egyszer kelljen kicentírozni - amikor berakod. Ha minden szarért néhány ezrenként szét kell húzni a blokkot akkor lehet mindig újra centírozni a főtengelyt, arra meg jó a 7500Ft-os szett is.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11327 (50321)
(előzmény: Vidra, 2006-04-16 12:58:57)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-04-16 13:31:45
Szia!
Nem egy egyszerű művelet. Anno nyitottam neki egy topikot az MZ Klub oldalon, de valakinek nagyon útjában volt. Nézd meg ezt: http://muslinca.fw.hu/
Én esztergáltattam egy vasrudat, amivel meghosszabbítottam a vázat. Úgy képzeld el, hogy a 12 cm-es vasrúdnak 8 cm-es része a váz belső átmérőjével egyezik meg, a maradék 4 pedig a külső átmérőjével, így 8 cm-re be lehet tolni. Ezt átfúrtam, így a vázat sem kellett kilyuggatni plusz helyen és teljesen stabil a szerkezet. Most nincs róla képem sajnos, de ha érdekel készíthetek majd.
sorszám: 11326 (50317)
(előzmény: Motorist, 2006-04-16 11:49:47)

 
 
Vidra
válasz erre | email2006-04-16 12:58:57
Üdv Emberek!
Olvastam Kéri Laci cikkét az ETZés versenyzésről. Ajánlani szeretnék egy boltot, ahol lehet kapni valószínűleg jó minőségű hajtókart ETZéhez. www.pinkmotors.hu PROX termék...
DE talán még Gyöngyösön az Omega Motorsnál eredeti DDR hajtókar is van. Érdemes lenne megérdeklődni. (legalábbis Simsonhoz van...)
sorszám: 11325 (50312)

 
 
Motorist
válasz erre | email2006-04-16 11:49:47
Üdv megint! Bocs,hogy leterhelem a fórumot,de most jutottam géphez... :)
Nemrég vettem egy feltehetően utángyártott Krausert az Mzre,de sehogy nemtudom normálisan felrakni. Azthittem h felcsavarozom vmi gyári konzolokkal és kész. Csak fúrás-faragással meg mindenféle kókámyolással lehet normálisan felrakni? Ha vkinek van vmi bevált módszere,azt megköszönném ha megosztaná velem. Köszi szépen,és kellemes ünnepeket,sok locsolót mindenkinek! :)
sorszám: 11324 (50309)

 
 
Motorist
válasz erre | email2006-04-16 11:42:39
Heló! Most olvastam a habpatronos nitróról,erre szeretnék reagálni,remélem még aktuális. Kb 1éve én is megcsináltam ezt a 250es Etzmen. 5.ben kb4000es fordulaton mikor belőtem,a motor úgy meg ugrott mintha 2esből3asba váltanék,a fordulatszámmérő baromi goyrsan a 8000felé tartott,a kilóméteróra 140alatt kiakadt...Haver mögöttem jött Bandittel,aztmondtha h durván 150-160között mentem az ő órája szerint. 2patronnal értem el ezt. Miután kifogyott,a motor szépen visszalassult a saját tempójára. Nagyon szép,meg nagyon jó,mégha nem is pontos sebességet mértünk(az Mz órája 130felett már 5centiket leng ki,Bandit sem túl pontos) egy próbát mindenképpen megért. Összvissz10patront használtam el ilyen módon. Utána a blokk csörgött-zörgött,minden baja volt. Szétszedve kiderült,h vmi fém került a hengerbe,ami eltört 2gyűrűt,kicsipkézte a dugó peremét,meg a perselybe is belemart,a blokkban az összes tengely megforgott a csapágyakban...és mégsorolhatnám. Az én személyes véleményem,hogy az Mzt nem erre tervezték,nem szereti ha hajtják,nekem többé nem kell "nitró". :)
sorszám: 11323 (50308)
(elözmény: acos, 2006-04-13 09:17:25)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-16 00:39:18
Kösz marcee azóta már megvettem. Nálunk úgy árulják h lada generátor csapágy. ua.
sorszám: 11322 (50302)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-04-16 00:14:47
6302-es.
sorszám: 11321 (50300)
(elözmény: acos, 2006-04-14 23:17:26)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-15 22:07:28
Igazából Sehogy.
Amit hallasz az a primerhajtás zörgése. A megszűntetéséhez párban kellene cserélni a menesztőt és a malomkereket (aranyárban van, ha van), továbbá a menesztő játékát kell beállítani 2-3 század közé az őt közrefogó, belül vállas futógyűrűk megfelelő kiválasztásával. Már ez utóbbival is észrevehető zajcsökkentés érhető el. Sajnos ilyen futógyűrű újonnan elég ritka már, a bontottakból meg kis eséllyel lehet egy jó garnitúrát összehozni (de azért lehet).
Ott van még a Bambi módszer. A felső futógyűrűt egyszerűen hagyd ki, és a fölötte lévő rugólemez alátétet hajlítsd meg annyira, hogy ha felütöd a kuplungagyat, akkor már feszüljön. Ettől csendesebb bír lenni, mert megszűnik a menesztő axiális játéka. Az a rugólemez pedig elég sokat kibír ott, mert nagyon rideg acél és úgyis olajban forog.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11320 (50297)
(elözmény: acos, 2006-04-15 10:02:06)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-15 17:40:53
Acos! Lécci küldj egy listát!
ftwstreetfighter@freemail.hu
sorszám: 11319 (50285)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-15 16:15:26
Mijen mz? ha 125 tudnál listát küldeni? köcce.
sorszám: 11318 (50282)
(előzmény: acos, 2006-04-15 15:06:12)

 
 
boxos
válasz erre | email2006-04-15 15:12:40
csáó arcos !
van /1-es tankod és féktárcsád?
vevő vagyok ilyesmikre.
üdv
sorszám: 11317 (50281)
(előzmény: acos, 2006-04-15 15:06:12)

 
 
acos
válasz erre | email2006-04-15 15:06:12
Sziasztok!
Van egy rakás Mz alkatrészem(használt)
tudok küldeni listát e-mailban árakkal.
Tel:06-20-510-40-43
acos@citromail.hu
sorszám: 11316 (50279)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu