:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
pontosan igy van, telefolyik a henger es cseszheted, nem veletlenul van a tulfolyo rajta, szoval azt a reszet ne bantsd
udv
Köszi ezek mind hasznosak amit mondtok meg fogom nézni de mi van ha a tulfolyóra teszekegy icipici csapot és elzárom hogy semmi ne tudjon a túlfolyón kifolyni gondoltam arra hogy esetleg ha túl magas csak az üzemanyagszint akkor telefolyik nekem a hengerem lehetséges ez?
Hello! Ismeros problema. Nehany evvel ezelott nalam is az tortent, hogy elzart benzincsap mellett is folyt a tulfolyonal a benzin, persze csak keveske amennyi a karbiban volt. Nem a tu akadt fel, nem az uszo tort le, hanem a tulfolyo bele van illesztve a karbi aljaba es az illesztesnel engedte at. Korbekentem belulrol epoxi gyantaval azota megszunt. Nezd meg nem-e ez a helyzet nalad is. Probakepp: vedd le a karbit, es az aljaba, ahova a tulfolyo van onts egy kis benzint es nezd meg ugy ereszt-e.
Hali!
A címet nem tudom,de itt a telszám:06 28 471 350.
Az egy 251-es gyári fejidom, időnként felbukkan használtan, én is úgy vettem.
Hello!
Tudna mondani valaki Budapesten egy boltot, ahol még TS-hez is lehet alkatrészt kapni, vagy valaki le tudná írni a Kistarcsai motorbontó címét?
Előre is köszi:
Lali
Szerintem akkor vedd le a karbit és szedd szét, lehet hogy nem zár a szelep amit az uszó szabályoz, nem jó a beállítás, vagy letört az úszó... én eppen ezt ecseteltem tegnap hogy az enyém ujra le akart törni...
Ha úszó jó akkor szedd kis a szelpet és tisztitsd meg! Nézd meg nincs-e kikopva.
egyszerüen nem a benzincsapon folyik oldalt hanem normálisan ahol kell neki a benzincsövön át a karbiba és itt van a problémám hogy a karbi túlfolyóján kifolyik!
most néztem meg nem folyat a benzincsap de csak azt nem értem hogy zárt benzincsapnál a túlfolyón keresztül motorozás után honnan folyik ki a karbiból KB 1DL benzin. A csap tehát nem ereszt!Mért van ez nagyon idegesítő és pazarlás!
Akkor lehet átvertek vele... Nem értem ezt hogy 30-180 mert benzin álló, egy benzincsap gumilya miylen legyen ha nem benzin álló?! Fogj egy roncsot és töröld meg a csapot alaposan és kezd el kuksolni hol jelenik meg rajta a benzin! Sok helyen jöhet belőle... utána lehet tippelni a megoldásra!
Én MOL MSE asszem 15w40-es olaját használom, teljes megelégetettséggel.
Hali!
Az "Egyszer minden álom valóra válik" című cikkben láttam az Mz-n a fejidomot. Esetleg nem tudná vki megmondani, hogy hol lehetne ilyet szerezni? Thx. Richie
MZ-be a jó öreg MOL hikomol K hajtóműolaj szintetikussal ne próbálkozz nem erre találták ki!
Szerintetek melyik a legjobb olaj a blokkba? Turázni használom ! És lehet drágais! -csak legyen a legjobb! :)
Ó a franccbaaaa.... :))))
De azért szépen cseng! ;)
valahol a csapba van ez a forrasztás?
Sajnos bontó nincs a közelbe!ezért kell vennem egy újat a gumit klönben be lehet rosszul tenni?
Nagyon nehéz most orgatni a csapot!
Régen könnyebb volt!
A csap tekergetése miatt repedt meg nekem a forrasztás. Ha neked a csapod csepeg, akkor egyszerű és idegkímélő módszer vásárolni egy újat/működőképeset. Még az is lehet, hogy a trabié is ráillik, az meg van rogyásig a bontóban, ha jó fej a tulaj, ingyen is kaphatsz.
nem értem amit mondasz a forrasztás után van a tömítés nem hát akkor meg elkellene zárnia lehet hogy itt más a gáz mert a benzincsövön csöpög ki a benzin ha el van zárva a csap akkor is ha nyitva van akkor folyik normálisan mennyi lehet egy új benzincsap?
Valami megoldást találjatok ki rá eredeti ülepítős csap!
Lehet hogy valami elnyírja a gumit?
Nekem is volt hasonló nemrég, és nem a csap volt a hibás, hanem a forrasztás repedt el, ahol azt a kis csövet a tankba forrasztották, amire a csap van csavarva. Csak akkor látszott, amikor a festéket is lekapartam róla.
A tank melegítgetésével csak csínján, mert még az üres is durván belobbanhat! Talán a legjobb, ha jól kimosod, aztán kiteszed a napra egy napra, utána amikor már azt hiszed, egy csepp benzin sincs benne, dobj bele egy égő gyufát! Gyönyörű kis félméteres lángcsóva fog kicsapni a száján. Pár perc múlva ezt ismételd meg, egészen addig, amíg a lángcsóva el nem marad. Ekkor fordítsd fel, bagyuláld be az egészet nedves rongyba (kivéve ahol forrasztod), és csak akkor kezdd melegíteni.
HELP!!!
valaki segítsen!
250 ETZ-n csöpög a benzincsapom és egy nap alatt egy nagy tócsa keletkezik vettem már bele tömítést amin 4 lyuk van az alap 30FT de azt mondták ez benzinálló úgyhogy ezt vettem 180 FT-ért 1 hete tettem bele akkor jó volt ma motoroztam elzártam és még mindíg csöpög mit tegyek?
KÖccee. Majd probalkozok vele:)))))))) Nevetőgázt a motornak. A válaszokat köszönm, megyek venni lehúzót:)
:))))
turbót és kompresszort nem nagyon lehet 2T-re felrakni.
Egy jó rezonátor feladata a túltöltés.
Akkor legalább egy csavaros ütközőt tegyél rá hogy elsőre kevés gázt lehessen adagolni. LEgfeljebb kijebb tekered ha még nem elég olvadt a dugatyú.
A hirtelen teljesítmény pedig, (ahogy írták) szétcsavarhatja a főtengelyt, ezért kell fokozatosan adagolni, hogy legyen ideje felpörögni a motornak, úgy jobban viseli a fokozott terhelést, mert saját perdületi nyomatékát nem kell legalább legyőznie.
Tanakodtunk a haverokkal és megvan az új dili, csak ki kell fejleszteni:
MZ ETZ-250 DeLux-K (kompresszor...):->
Nekem pl. remek tapasztalataim vannak a tesco gazdaságos 1500Ft/5l motorolajjal. Ócsó, lehet sűrűn cserélgetni, már vagy 10e km-mel ezelőtt ráálltam. 2e km-enként kieresztem a francba trutyistúl, és kész. Kuplung (ha amúgy egészséges) nem csúszik tőle.
általában van hozzá lehúzó szerszám amit MZ boltban pár száz forintért adnak. Vagy csapágylehúzóval is lehet kisérletezni.
Én talán úgy gondoltam, hogy vennék egy szifont, beleengedném a gázt, minden tejszín nélkül:) és azt rácsatlakoztatni a légszűrőre. Ez praktikus lenne mert lehet adagolni azt is mennyi habot generálsz a somlói galuskára:) és lehet h rögtön megállna a gáz ha megállítanám a kart:)
Hello. MOst kéne sürgősen egy info. Hogyan kell levenni a főtengelyről a lánckereket mz etz 125nél?
De én most a spórolásra faragtam rá. Vettem bele vmi olcsóbb szlovák olajat, de az meg túl sűrű, mig hideg a gép nem lehet vele normálisan kuplungolni:( Szóval olajcsere lesz
De nem kifizetőső ám, épp emiatt írta az MZ-k kezelési könyve hogy ÖTVÖZETLEN olaj
Azt hiszem a mai napra elhasználtam a billentyű kvótámat :) ma már nem írok többet :)
Ha nem akarsz kiegészítő porlasztót építeni, akkor szivató ráadása mellet a legszűrő lehet a leg egyszerübb befecskendezési pont, vagy a karbi elötti szívócsonk.
(Nem tudom merre megy a szivató levegője, de lehet hogy érdemes lenne ide bekotni az N2O gázt, megfelelően beállítható folytással.)
Én tennék egy csavarral állítható fúvókát a befecskendezési helyre, és csak minimális gázadaggal probálkoznék. Kb olyanra gondoltam mint az alapjárati levegő csavar. Esetleg fixen kb 1mm-nél kisebb lukátmérővel vezetném csak be. A szifon az iszonyatos menyiségü gázt adagol folytás nélkül. Érdemes a szifon szelepére egy ütközöt is rakni, hogy ne a maximális nyomást durrantsad rá csak lassan eresszen egyből a gépre, mert arra a nyomásra nehéz egyszerü csőrendszert csinálni, így meg a sima müanyag cső is elegendő lehet.
A másik hogy hosszu es vastag csovet használnék, igy a cső pufferként viselkedik. Ennek köszönhetően nem hirtelen adja rá a kakaót, hanem fokozatosan ahogy növekszik a nyomás. Persze elvételkor ügyelni kell arra, hogy egy darabig elzárás után is jön a gáz és amilyen lassan megjött az erő olyan fokozatossággal fog elmenni.
Ez igy nem okoz olyan drasztikus eredményt, de legalább adsz egy kis esélyt a motorodnak a túlélésre :) és a gáz is tovább tart.
Én jó gépet nem áldoznék fel ilyenre csak olyat amit amúgy is felújítanák vagy kidobnák.
az a lényege az olajnak hogy olajfürdős kuplunggal kompatibilis legyen. Lehet venni drága nyugati váltó olajat, de tapasztalat szerint a Mol Hykomolal vagy valami olcsó 15w40-es motorolaj a legjobb az ETZ-hez es a többi szoci géphez. Volt olyan aki drága motorhoz való syntetikus olajat vett és csúszott a kuplungja tőle, szóval a snobság itt nem kifizetődő.
igen ez a behegesztes sem rossz módszer.
Ha jó a hegesztő, akkor a hegesztés erősebb mint az eredeti anyag, mivel jobb ötvözetü pálcát használnak javításra.
Okké. Megértettem. Tehát már jól kacarászik a motorunk. hogyan kell azt hogy ne röhögtessük halálra a motort? mennyi gáz kell vagy mi?
Szerintem nem csökkenti az eladási esélyeidet, ha bevallod, hogy lényegesen jobb hajtókar van a gépedben mint a többi ETZ-ben. Ugyanis általában az 5000HUF-os tajvani hajtokar kerül bele a legtöbb gépbe egy felujítás során. Egyébként utcai használatnál szerintem nincs túl sok rossz tapasztalat ezzel sem. Bambi csak anyit mondot, hogy a méregdrága hajtókar sem olyan tökéletes mint azt az ára mutatná. Ez pedig fokozott terhelésen derülhet csak ki. Ezért is jók a versenyek, mert ott nincs mellébeszélés.
Inkább HeliCoil technologiával javitassátok a kiszakadt meneteket, akkor nem változik a menet tulajdonsága, csak anyira, hogy sokkal erősebb mint az eredeti. Ha ez elmegy (nem fog) akkor meg mindig lehet perselyezni.
Ez úgy müködik, hogy felfúrják egyel nagyobb menet átmérőre a lukat de az eredeti menetemelkedéssel és belehajtanak egy négyszög profilu rugót.
Nagyon jó módszer, sokkal tartósabb és egyszerübb mint a perselyezés. Nekem 6-os menethez van ilyen javító készeletem, mert ugye ez a leggyakrabban használt és sérülő menetfajta, de gondolkodom 8-as készleten is.
igen, ezért választottam a legolcsóbb tajvani hajtókart, ha besül legalább tudjam miért :)
Kéri Laci
Bambi szerint az eredeti DDR az is tajvani :) de legyen igazad, szerintem sok versenyző fogja áldani a neved :))
Proex hajtókarról én nem tudtam, hogy van ETZ-hez.
A nitroval lényegében a henger töltőmenyiségét tudod megnövelni térfogat vagy nyomás növelése nélkül. Tehát a legdurvább esetben olyan mintha egy 2bar-os turbót raknál a gépre ami már nagyon durván megviseli a gépet. Ha szépen beállítjátok ahogy írtam akkor van lehetőség enyhébb teljesítmény növelésre. Pl ha csak 20%-ot növelsz a gép teljesítményén akkor szerintem az nem okozhat ilyen problémákat. A gáz adta maximális lehtőséget valóban nem bírják ezek a gépek.
látom nem figyelsz :))
Alapvetően pont ez a jó benne hogy nem gyúlékony, ezért biztonságos, de adott hő hatására oxigénre és nitrogénre esik szét, ekkor pedig már táplálja az égést mint oxidáló anyag, de nem mint éghető anyag. Az éghető anyag továbbra is a benzin, amit az oxidálo anyaghoz kell igazítani.
Az N2O az tényleg a Nevetőgáz, Altatógáz, Kélygáz, Dinitrogén oxid, NOS, habpatron, és még számtalan néven kapható.
Mire a torta gyertyjahoz eljut a kélygáz addigra anyira felhigul hogy nem okoz semmit.
Probáld ki hogy ráfujsz egy kis habszifongázt (ne erősen mert elfújja) a gyertyára, azonnal szép zőldes lesz a lángja. Én egy kempingfőzővel probáltam ki. A levegőző nyíláson keresztől az égőbe fújtam egy kevés N2O gáz és lepörkölte a szemöldökömet a szép nagy zőldesszínü láng :))
lényegeben igen, de azért teptem a számat, hogy lássátok, hogy enyire azért nem egyszerü a dolog, mert így könyen szegény keverék alakulhat ki ami durva melegedéshez vezethet. De látom csak az egyszerü megoldások ragadják meg a fantáziátokat :))
Olajszint ellenőrzéshez a csavart a váltókar alatt találhatod a blokk oldalában. Én a Mol strandard diesel olajjal járok, de biztos van aki másra esküszik.
Hello meg tudnátok mondani hol kell megnézni az etz ben az olajszintet, és mijen olajat ajánlotok?
Az a luk a Km óra ill a fordulatszámmérő spirálját tartaná el a lámpafejtől, ill vezeté irányba, de általában hiányozni szokott belőlük az a kis műa bizbasz. Nekem sincs rajta, igy kulcskarika drótjából hajtottam oda egy vezetőt, amit 1 régebbi kawa choperről lestem le:) Amúgy az a kis műanyag megegyezik azzal ami a simsonokon az első sárvédőben van s a fékbowdent kéne vezesse
Két éve szezon végén kezdtem észre venni mintha túlfolyna a karbi alapjáraton. Aztán tavasszal nagytakarításkor észleltem hogy le van törve az egyik uszó. Kicseréltem egy használtra.
Ma ugyancsak állogattam kicsit, és akkor vettem észre ez egyik uszó szintén félig le volt törve. Most megforrasztottam magam alaposan. Látszólag a korábbi munka elég hagyag volt, a dobon nem futott meg.
Más is megért ilyet, vagy csak engem ver a sors?
a műszakihoz annyit tennék hozzá hogy nekem be se kellett vinni a vizsgáztató helységbe hanem a terem előtti placcon vizsgáztatták le 3 motorral együtt. Mind a négyőnknek csak a lámpát az indexeket és a féklámpát nézték. Ez egyébként egy teljesen legális nem fekete műszaki volt. Folyt az elsőfékemből az olaj mint a hülye és a hátsófék se volt a helyzete magaslatán. Kapaszkodó se volt rajta az utasnak (a bőrszíj) és az űlésvas is lötyögött de megkapta a műszakit a többivel együtt. Mondjuk sztem ez egyedi eset ahogy a hozzászólásokat olvastam.
Hy! Szerintem mosd ki a blokkot olyan boltban kapható belső blokkmosóval. A lényege h kell hozzá egy kis olaj is és alapjáraton kell járatni egy picit majd leereszteni. Vagy hallottam még valami mosóolajról is. Én a boltiban inkább megbíztam mert állítólag kíméli a szimmeringeket.
Üdv!
Szerintem oda lehet bepattintani azt a műanyag klipszet,ami a bowdeneket tartja el a fényezett lámpaháztól,hogy ne koptassa le a festéket.Legalábbis én erre használtam!
Gyuri
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|