:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tudna nekem valaki adni ETZ250-hez előgyújtás görbét? Valaki látott egyáltalán már ilyet? :)
goss
Nincs semilyen ütköző. Símán fel kell szorulnia a kúpra. Fel lehet melegíteni a lánckereket egy kicsit, úgy jobban felmegy, de ha nem jó a kúp össze kell csiszolni.
Ami kimaradt: nekem 200-300km után már nem melegszik annyira a motor, kezd megjönni a kompresszió, szóval már kevésbé vagyok vele óvatos, de még nem terhelem nagyon. Hivatalosan 500-1000km után van bejáratva a gép.
Helló!
Simsonnál,gondoltam,meg hallottam olyan "tanyasi"tuningot :),hogy a dugón fúrni egy kis ablakot a szívóablak felől,szerintetek működhet?
egéri ezt megcsinálni?szal így kétszer szív a gép,meg olyan van,hogy kíváncsi lennék,és e valamit,ha kipolírozom a felömlőket!??számít valamit?egyáltalán hogy polírozzam ki a felömlőket?
várom válaszotokat.köszi
Udv!
En is most jaratom az ETZ-t. Stihl 2T olajat hsználok, kicsit drágább, de ennyit megérdemel a gép (legalább bejáratáskor). Először 1:33-as keveréket gyártottam, következő tankolás 1:40 lesz.
goss
A főtengelyt meg kell állítani, hogy az anya ne forgassa körbe letekeredés helyett. Legkönnyebb leszedni légkulcsal, de ha nincs, akkor sebességbe be, hátsófék és elvileg így le lehet oldani. Ha lejött az anya, akkor se fog könnyen lejönni a dekli, mert alatta van egy csapágy ami a főtengely és a dekli között van és az is oda tudja fogni rendesen.
hello. Köcce a megjegyzést. asszem télleg egy kicsit draga, de jol nezett volna ki:). meg még azt. hogy az etz főtengelyen, a lánckeréknél van e ijen kis ütköző ami megakadályozza hogy elforogjon?
mert nem tom.- meg a rajzon sincs. és most nagyon úgy tűnik hogy nem lehet emiatt beindítani. köszi.
Szia!
Köszi a segítséget! Nem szedtem ki! Én is arra gonodoltam, hogy csak az tarthatja. De nem bírtam kiszedni,mert csak körbe körbe megy! Vagy először az éger gyűrűt kéne kiszedni? És utánna menne?
Sziasztok!
ELadó sorba került MZ 6V-os elektronikus feszültség szabályzó. Ár:3000 Huf. Kb.50 km-t volt használva. A gép át lett alakítva 12V-osra.
Hali
Bejáratós 250-esETZ-hez milyen keveréket ajánlatok és hány KM-ig?
most kb 1:35 1:40-est használok nem fogja beköpni a gyertyát? elég lenne hígabb is?
Üdv!
A főtengely végén lévő fordszámmérő meghajtó csavart kicsavartad?Ugyanis amit te levettél 3 csavarral az a fodszámmérő meghajtása.Addíg nem tudod levenni a deklit,amíg az a csavart ki nem csavartad!
Gyuri
Csavar nem maradt sehol! Hacsaknem egy olyan amiről én nem is tudok! 6 db csavart szedtem ki az oldalából, meg a km spiráltól 3-at. De hiába ütögetem nem akar jönni! Meg a tömítést is megpiszkáltam már pár helyen.Lehet még valami amiről nem tudok.
Köszi a segítséget!
A jobb minőségű olajak elvileg jól keverednek a benzinnel (gondolom nem AROL 2T-t akarsz használni),de a motort ebben az esetben érdemes meghintáztatni tankolás után. Én a kannás megoldásra szavazok, ott
100%-os a keveredés.
A jobb minőségű olajak elvileg jól keverednek a benzinnel (gondolom nem AROL 2T-t akarsz használni),de a motort ebben az esetben érdemes meghintáztatni tankolás után. Én a kannás megoldásra szavazok, ott
100%-os a keveredés.
Sziasztok!
Bocsi, hogy a köv. kérdés egyesek szemében marha nagy lámaságnak fog hatni, de most jutottam el odáig, hogy az első MZ-met használni kezdjem (amúgy egy gyönyörű tip top gyári állapotú ETZ150)
Naszóval: tankolásnál elég ha közvetlenül a tankba tankolok, és oda öntöm bele az olajat (természetesen kiszámolt mennyiség), vagy inkább külön kannába tegyem a benzint és az olajat, és csak azután öntsem bele a tankba?
Nézd meg a dobozán: http://www.kerttechnika.hu/index.php?page=termekek&page2=termekek2&alkat=70
vagy megis benne maradt egy csavar, vagy tomito pasztaval ragasztottak fel, amit ovatosan le kell feszegetni
Probald megutni oldaliranyba gumikalapacsal, hatha megmozdul es akkor mar konyebben lejon.
sajnos csak a blokk totalis szethuzasaval lehet hozzaferni ezekhez, de ne hallgas ram, en meg tapasztalatlan vagyok ETZ szerelesben, lehetseges hogy valami beallitassal vagy trukkel meg lehet oldani a dolgot. Szoval vard meg oreg ETZsek velemenyet is.
sajnos csak a blokk totalis szethuzasaval lehet hozzaferni ezekhez, de ne hallgas ram, en meg tapasztalatlan vagyok ETZ szerelesben, lehetseges hogy valami beallitassal vagy trukkel meg lehet oldani a dolgot. Szoval vard meg oreg ETZsek velemenyet is.
Végre megint van valami baja a motoromnak! :(
Már alig vártam!
Szerintetek mitől nyikoroghat egy 125-ös ETZ blokkja?Nem egyfolytában és nem függ a fordulatszámtól sem.Ha vkinek van ötlete mit nézzek meg rajta, azt szívesen venném! :))
Sziasztok!
Megtudná mondani valaki, hogy a deklit a 250-ről hogyan lehet levenni? Mert kiszedtem a csavarokat, de még nem akar lejönni!
Köszi!
150-es etz-hez csináltak katonai kipuffot?
A STIHL 2T is megfelel ennek a szabványnak? :-)
Az a helyzet, hogy szerintem a kuplungal nem lehet olyan nagy gond,mert mindenhol kiemel és nem csúszik...Szóval vmi más lehet a gond...Mennyire kell szétszedni a blokkot a léépttővilla kicseréléséhez?Még sosem csináltam ilyet...:)De a nem kell totál lebontani a blokkot, akkor próba szerecsen!:)Tudsz tanácsot adni?
Hat sajnos nekem sem jut eszembe mas ok.
Ha a kuplung lenne akkor alacsony fordulaton is problema lenne es nem csak ebben a fokozatban.
Azert mielott szethuznam a blokkot, megneznem a kuplungot hogy minden rendben van e.
magas fordulat es az ETZ nem azonos fogalom :)) 2T eseten 14000 a magas fordulat nem az ETZ 6-7-ezres fordulata.
A szintetikus elonye hogy nem fustol es nem keletkezik lerakodas. Barmelyik motorhoz kifejlesztett olaj megfelel.
Jobban nem megy tole, persze elofordulhat olyan hogy a gagyi olajtol teljesen eldugult a kipufogo es azert nem megy, na ekkor meg van esely arra hogy a synt olajtol jobban megy, de egy jo gepen nem eszreveheto a kulonbseg
Az a gaz hogy az ETZ-hez nem jo a szabvanyos cso, ezert valami adaptert kell gyartattni.
Amugy a legtobb motorosboltban rendeles alapjan gyartanak. 10-12ezer az atlagos ar, de ha eloxalt csicsamicsa, vagy nagyon markas csovel veszed akkor duplaja is lehet.
En a www.nagyvas.hu oldalon rendeltem a Hondamhoz. Ha magamnak rakom ossze ugy olcsobban kijon, de nagyon gondos preciz munkat kovetel. A fekcsovet csak flexel lehet vagni nagyon ovatosan finoman nekinyomva a korongnak, csipofogoval ne is probaljatok mert nagyon kemeny acelfonat veszi korbe es csak szetnyomja a cso veget. Mashol nem talaltam szerelheto fekcsovet. Regen volt a Motorradban is, de nekem ugy tunt mar nem foglalkoznak vele mert csak egy ket elfekvo fitting volt nekik ami pont nem jo nekem.
Amugy ETZ-hez utcai hasznalatra felesleges mert tok jo feke van. En teljesen meglepodtem a palyan is menyire hatekony az eredeti felallas ha rendbe van teve.
Üdv
S.O.S!!!!!!!!!!!!!!!!
Nem tudná valki megmondani,hogy mitől nem veszi a motorol a 3-as sebességi fokozatot?Föleg magasabb fordulton nem akarja bevenni,csk hossza szenvedés után kapcsol!Se fel, se le nem akar bekattanni!
Én a léptetővillára gyanakszom,de nemtom!Könnyü kicserélni azt?Hol kezdjek neki?
Ja meg a www.mofaker.hu oldalon is elofordul TS alaktresz.
Zichy utcaban a Negy Kelemen vagy a Futar Petinel lehetseges, de eleg ritkas sajnos a TS-hez. Kopo alkatreszeket azert lehet kapni.
A Kistarcsai bontó: a Rozsa u. 1-re gondolsz?
az oldalan van ket csavar azt minnel jobban betekered annal jobban rafesziti a csapot a gumira es annal nehezebb forgatni. Ha nagyon rahuzod akkor pedig az elcso forgatasnal szettepi a gumit es azert fog ereszteni. Szoval csak anyira kell rahuzni hogy eppen normalisan fogja a csapot, de konyen lehessen forgatni.
a junius stimmel csak éppen 16-17-18!!!
most szóltak vissza...
IDŐPONT VÁLTOZÁS!!!
SÁROSPATAKI TÚRA: JUNIUS 2-3-4.!!!
Egyáltalán nem mindegy, milyen olajat töltesz bele. Az Arol az API TA szabványnak felel meg, ami olyan elavult, hogy meg is szűnt. Ha jót akarsz a gépednek, csak API TC minősítésűt tegyél bele, ilyen (az olcsóbbak közül) pl. a MOL Sprint, vagy amit most használok, az Auchan félszintetikus robogóolaj. Mivel a visszavásárolt régi MZ-met még csak most készítem fel vizsgára, főleg trabantos tapasztalatokat írok. Tavaly a kocsi piszkosul csörgött, idénre megszűnt, mert a kokszlerakódás feloldódott. Szokatlan, hogy dugóban ácsorgás után sem füstöl, egy kicsit sem. Ez az olaj 2 literes flakonban kapható 1500-ért, szerintem jelenleg ez a legjobb választás.
Köszi a válaszokat pont ilyeneket szerettem volna kapni!
És nem olyanokat, hogy "Igen" meg "Nem" :-)!
"Jobban megy szintetikussal a motor vagy nem lehet érezni különbséget?"
Mivel - mint tudod - a kétüteműeknél az hogy olajat kell keverjél a benzinhez, az egy "szükséges rossz" ergo elvileg akkor mehetne a legjobban ha nem lenne olaj a benzinben, de ez nem megoldható mert hamar összerágnának a csapágyak, henger, dugó, gyűrűk....
Véleményem szerint tehát attól hogy ilyen vagy olyan olajat keversz a benzinhez, önmagában még nem fog jobban vagy rosszabbul menni a gép, sokkal inkább a keverési arány már módosíthat ezen, de én mindenkit arra bíztatnék hogy - ha legalábbis ETZ-ről van szó - soha ne tegyen hozzá kevesebb olajat 1:50-nél. A hangsúly azon van hogy abban a fordulattartományban, és körülmények között, ahol használod a motort, az olajad hatékonyan kenje a kenendő részeket.
Az ásványi olajakra sokan fújnak, hogy könnyen lerakódik, kormoz, füstöl...stb....de rengeteg embert ismerek aki soha mást nem használt mint AROL 2T-t (egy időben mást nem is kaptál)és no problemo.
Én STIHL 2T-t használok 1:50-be, amivel vígan muzsikál. Apám viszont nagyon ellene van a STIHL olajnak, mert szerinte - mivel híg olaj - ezt hagyjuk meg inkább a láncfűrészeknek, ahol a furat krómozott, ugyanis ehhez lett kifejlesztve....na akkor most hol az igazság.....?
Ez a 2T olaj téma ez nagyon szubjektív dolog, szerintem szinte mindegy hogy milyent veszel bele, csak két dologra figyelj:
1, olyan 2T olaj legyen amin egyértelműen fel van tüntetve hogy előkeveréses rendszerekhez (tehát nem különolajozású) is alkalmazható;
2, Karburálás jól legyen beállítva, mert ha a benzin-levegő keverék "szegény" akkor 2T motoroknál ezzel együtt a kenés is gyérebb lesz.
Bocs hogy hosszúra sikeredett :-)
Üdv,
Zoli
Hát igen,az utángyártott cuccokkal már nem először szívom meg.Köszönöm nektek a hasznos infókat!Minden jót!
Üdv kabeles! Nem akarlak elkeseríteni de gyári kipufogót nem fogsz kapni sehol, esetleg bontóban. A megoldás a következő (nekem bevált): vettem egy bontottat, aminek az első fele a hangtompítóig csupa rozsda és horpadás volt. Ez belekerült 1000 HUF-ba. Nekem is volt egy ilyen undormány gagyi maszek dobom és a kettőböl csináltam egyet, de előtte a levágott gyári hangtompítót kiégettem disznóperzselővel úgy, hogy már piros volt. Ezután pedig AWI-val összehegesztettem, a maszek dob elejét és a gyári dob hangtompítóját. Eredmény: egy tökéletes gyári dob, a plussz varrat csak alig észrevehető. Még le is lehetne krómoztatni kb egy 10-esért, de nekem tetszik matt feketén is.
Ui: Én is sokáig vadásztam gyári dobra és sokan olyan árakat mondtak a rosz horpadt dobokra, hogy 6000 meg a többi. Ja és török dobra azt mondják az nem a német minőség (zenél menet közben).
A kerdeseidre az elso meglatasom:
1.: nem feltetlenul, megy jobban.
2.:Attol fugg, milyen synthetic olajat keversz (mindenki masra eskuszik), a gyarto (is) ad ajanlast, milyen aranyban keverd az asvanyihoz kepest.
3..: birja-e a penztarcad
Teny.: a szintetikus olajok kenokepessege teljesen mas az asvanyolajokehoz, errol bovebben, kivesezve olvashatsz a www.mzklub.hu-n - fontos tudnivalok - benzinek, zsirok stb..
Masreszt a rezorol sok szo esett mar itt, sz@r meretezest nem lehet olajjal kompenzalni...egy rezonatoros dob felhelyezese nem csak annyi, hogy mas olajat hasznalok, hanem, tudni, mire hol, hasznalom a gepet, atkarburalni..stb...
Én az enyémet Futár motoros bolban vettem. Nem tudom milyen gyártmány, de a sebességgel már nincs gond. Simán megy 120-at. Csak a felszerelés volt gázos, de az is megoldható.
B*sszus,majdnem 8 db ezres volt!Nem elég,ha egy hosszú fúrószárral egyszerüen belefúrok a végén?És mennyi lehet egy gyári?Hol lehet kapni???
Heló Kábeles!
Merem állítani hogy a kompresszióddal semmi baj!!! Nekem is van egy ilyen gyönyörüségem...másra nem volt jó csak hogy nézzem hogy csillog a napfényben. Az én utángyártott kipufogómmal 90-nél többet nem mentem 5 ösben még dombon lefelé sem. Már azon gondolkoztam kirakom az ócskavashoz.Aztán nemrég megfaragtam egy kicsit: A végéből levágtam 15cm-t meg átfurtam hosszába azóta 120at gond nélkül bírja egyenes uton szélcsendben csak az alsóbb fordulatszámokon (4000 alatt) nem húz úgy ahogy kéne! Persze ez 'tuningolt' kipufogó akkor is csak ideiglenes megoldás nálam a cél még mindig egy GYÁRI! Egy kicsit nagyobb hangja lett de egyáltalán nem vészes! Amugy a török utángyártottal már nem biztos hogy lenne ilyen gondunk! Szerintem azt frankón megcsinálják.
Nekem az után gyártott kipuffal így utólag semmi bajom. Elősször nekem sem ment jól, de egy motoros felvonulás után rendbejött. Lehet hogy egy kis korom hiányzott belőle vagy nem tudom.
Szép jóestét mindenkinek!Van-e tapasztalata valakinek az utángyártott Etz kipufogókkal kapcsolatban?(250)Lecseréltem,szép fényes,a hangja gyönyörű,de valamiért 100-nál többet nem megy 5-ben.4-ben kihúzathatom 110-ig,aztán 5-ben visszalassul 95-100-ra 2 személlyel,egyedül mentem már 5-ben is 110-et.A gyujtás jó,kipuf száraz,gyertya őzbarna.A blokkban 1500 km van felujítás óta.(szakember tette)A légszűrő is jó.Kompressziót nem mérettem,az lesz a következő.Van valami ötletetek?
Jobban megy szintetikussal a motor vagy nem lehet érezni különbséget?
Rezóm van úgyhogy olyan olaj kellene amelyik nem füstöl és magas fordulatra van kifejlesztve! Segítsetek, kérlek!
ja. olvastam, itt ezen a szent oldalon, hogy valaki fémszövetes fékcsövet hasnyál. és azt hol lehet beszerezni mijet, mennyiért. köcce
Na megbütyköltem a fordulatszámmérőt is, de mint mindig műtét utáni komplikáció lépett fel. Leszakadft a duda drótyya. azt hogyan kell visszakötni? köcce.
Hali!
A legjobb a szintetikus olaj,csak drága.A félszintetikus bőven elég bele és még a kipufogót sem tömi el.Ásványi olajat nem raknék bele,csupa olajsár lesz a kipuf.tőle és a lámpánál állva beterít a füstje.Én Mol Sprint 2T-t használok és teljesen meg vagyok vele elégedve!
Gyuri
Hei!
Már régen kérdeztem :-), hát ezért kérdezek, mégpedig azt, hogy ETZ 250-be szintetikus vagy hagyományos ketütemű motorolaj a megfelelőbb?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|