:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szvsz nem kellene elkezdeni az olaj-témát, mert abból úgyis csak háborgás lesz, a véleménykülönbség jótékony hatása éppúgy nem érvényesül, mint pl. politika terén.
Roles, ha érdekel inkább olvass vissza, pro és kontra minden érv elhangzott már!
Amúgy meg kezd idegesítő lenni, hogy többször beírod ugyanazt a kérdést, mintha el se olvasnád a válaszokat. Ennyivel megtisztelhetnéd azokat, akik segítenek Neked!
kössz az infót én különben MOL hikomol K hajtóműolajat szoktam venni az az összes szocimociba jó az is legalább olyan régi mint az arol 2T
Nekem különösebb bajom nincs az Arollal, azzal is mennek a kétüteműek.
Hallottam ilyet, hogy bemocskolja a karbit, de én ilyesmit nem tapasztaltam.
A 2t választásban az a jó, hogy ha nem vagy vele megelégedve, akkor bármikor válthatsz kölönösebb anyagi károk nélkül.
Tehát tökmindegy mit teszel bele, az Arol is jó, azt ha nemteccik vezsel majd mást.
Ha a hajtóműbe kéne olaj, akkor, az egy kicsit költségesebb, mert egy rossz választás akár több ezer Ft-os többletkiadás is lehet...
Arol 2T=erős füst és dől a kipufogóból az olaj orrán-száján.Ha kúton tankolod keverékkel(ha van még valahol),akkor nem tudod,hogy mennyi olajat adagol a keverő a benzinhez.Ha nincs szerencséd,a kutas lopja az olajat és le van véve a keverési arány.Arol 2T - 1:100-keverékkel tuti megragadás.
Inkább azért, mert azon kisebb a hasznuk....:))
neked vagy akárkinek van valami kifogásotok az Arol ellen?
Simsonba azt használtam de azt mondták az ETZ-be mást kellene!
Tényleg gagyi vagy csak azért mondják mert nagyon olcsó és nagyon régi?
Nekem egyszer keveredett a Shell 2T-s keverék a Stihl 2T-s keverékkel és nem nagyon szerették egymást.....
Ilyen mélységeiben nem ismerem a 2t olajakat. Bármi jó, ami elég a benzinnel és nem rakódik le, a többit meg úgyis kiköpi...
2T olaj esetében ízlések és pofonok... Ha nem vagy racinger szerintem felesleges a drágább cucc. De a szíved és a pénztárcád döntsön. Én agipot használok, csupán azrét, mert egy szocutúrán ilyát láttam valakinél. és ennyi.
A kevergetés meg plussz macera, olcsóbbra nem fog kijönni. A reakció, meg hogy jobb-e, hát passz.
Veszel egy neked tetszőt aztán beletöltöd. Túl sokat nem kell filózni rajta. Aztán többet is kipróbálhatsz idővel aztán amelyikkel joban ment, azt megtartod.
valaki írjon rá valamit mielőbb mert akkor veszek mind a kettőt
Szintetikus + arol milyen lehet?
Ha a kettőt keverem nem lesz vele semmi gond?
Esetleg félszintetikus lesz belőle?
Nem fognak rekcióba lépni?
Jó simán csak az Arol 2T is? végülis erre találták ki nem?
Hátha valakinek hasznos:
http://totalbike.hu/esztergany/olaj2t/
Szia Roles!
A synt és Arol kevergetésének hatásáról sokat nem tudok, de nézd a dolog gyakorlati oldalát: A kúton már nincs keverék, ergo venni kell az olajat, vag vinni. Egy szocitúra, vagy akármilyen hosszabb kiruccanás alkalmával sok tankolással sok olaj fogy. Namost ha te kevergeted őket akkor ha elfogy akkor kétfélét kell venned, vagy sok bekevertet kell otthonról hoznod, ami más hasznosabb dolog elől veszi el ahelyet és plussz súly. Ráadásul ha kúton veszed hirtelen dulpa kiadás az oljara.
Szerény véleményem szerint válassz egy árban optimálisat, midegy hogy synt vag ásványi, tarts legalább egy pótgyertyát beköpés esetére (már a csomag térfogata kissebb), aztán ha kokszlerakódás van, 2-3 évente takarítsd a dugót, ha szükséges.
ha veszek arol 2T-t meg szintetikusat és összekeverem tehát mind a kettőből lesz a benzinben úgy jó lehet vajon?
Nem nem etz-be kéne lamda szonda hanem rizskályhához. Meg tudtommal az olajos kipuff tönkre teszi amúgy is elég hamar. Oké, de egy kétüteműn oda visza lengenek a gázok hevesen, főleg membrán nélkűl, ezért nem lehet CV(állandó nyomású vagy membrántolattyús) karbit tenni rájuk.
ja, Atmel az jó, én beugrottam a PICnek, ráadásul én assamblyben programoztam le, az atmel meg C-ben megy ha jól tudom.
ez így ebben a formában nem igaz, beköpi akkor is, csak nehezebben mint a hagyományos olajjal, mert a synt az nem kormol.
A gázlengesek nem okoznak gondot, hiszen rengeteg injektoros autóban mérik így a beszívott levegő menyiségét.
Elektonikusan könnyű kiátlagolni.
Lambdaszonda termeszetesen müködik, de injektor nelkül tök felelesleges, ha meg valaki ETZ-re injektort tesz az meg is erdemli :))
A felharmónikus, az jó érv.
Nem is vitatkozom nagyon vele. :-)
Jeladó: Az MPX egy kvarc lap megfelelő tokozással. Tehát igazából nincs benne mozgó alkatrész. A tokozás megfelelően masszív. Következés képpen megbízható. Mivel csak néhány vezeték megy bele kívülről akár gumival is kiöntheted, akkor a külső hatások sem zavarják. Kizárólag a levegő furat eldugulása okozhat gondot, de az a karbi többi részében is probléma lehet.
http://www.freescale.com/files/sensors/doc/data_sheet/MPX2100.pdf
Másik hogy ha megbizható könyen szervizelhető motort akarsz akkor nem kellene enyire elbonyolítani, hanem meghagyni a megszakítót :-)
Hát akkor azért! Kihelyezett vizsgahely = normál vizsgadíj + PROFIT
Nem véletlenül beszélünk mi itt a Mozaikról. Itt is van egy csomó kisebb-nagyobb szervízben, autóklubnál, Posta Járműtelepen stb. vizsgalehetőség, de szemtelenül drágák ezek, és most már nem is olyan engedékenyek, mint hajdanán, szóval nem tudom, mire föl. (Régen a kihelyezett vizsgahely a pénzért műszaki tragacsokra esete volt, de most már be vannak fenyítve.)
A keszthelyi nagyszervívben volt ott mindennel foglalkoznak még az eredetvizsgát is ott csináltattam
Különben Suzuki szervíz is
Akkor az nem a Mozaikban volt, hanem az Autóklubban, vagy más hasonló helyen. Azok drágák. A legolcsóbb a Mozaik. És messze nem olyan gonoszok, mint a hírük.
Opto jeladós lesz, de elég egyszerű átalakítani. Szerintem tartós ez, mert a generátor környéke talán a legtisztább hely az egész motoron. (Feltéve ha rendesen le van zárva)
Hogy a hőt mennyire bírja az egy más kérdés... Eddig csak 20km-t mentem vele de nem volt gond.
Én Atmel ATTiny13-al csinálom a vezérlést. Olcsó (200 Ft körül van) és a programozó 2 db ellenállást igényel :) Igazából nem is kell a vezérléshez komoly program. Legalábbis elég átlátható eddig. Az órajelet menet közben tudom állítani így ki tudom játszani a 8 bites számláló hiányait... kb 1-2 fok pontossággal tudom tartani az előgyújtást, de ha kell kicsit lehet tuningolni rajt... :)
goss
Hali!
Bejáratásra ne vegyél szerintem szintetikus olajat,"túl jó" a kenőképessége,meghosszabodhat a bejáratás ideje tőle!A félszintetikus is bőven elég!Az 1:20-as keverék NEM JÓ az ETZ-be!Túl dús,beköpheti a gyertyát.Ha maximalista vagy,akkor 1:40-be keverd és a súbertűt akaszd feljebb egy rovátkával!
Gyuri
Hali
Ha szintetikus olajat hasztnálok a 250-es ETZ-be akkor az teljesen elég?
Bejáratáskor akár 1:20-as keveréket is használhatok?
Nem köpi vajon be a gyertyát?
erre válaszoljatok lécci mert ha nem köp akkor veszek stil vagy valami jó minőségű olajat az első pár tankra
a lényeg hogy nem én csináltattam hanem akitől vettem a mocit de a számlát odadta és ez áll rajta meg ahogy mondtam volt valami másik számla is
Amit vittem azon 2003-óta nem volt műszaki.
Ki volt vonva a forgalomból, nem? Az feláras. De egy sima műszaki az alulról karcolja a 3200 Ft-ot. Az enyimről 2001-ben járt le az utolsó vizsga, semmit sem számít.
A másik lehetőség, hogy Jolánka elnézte, és autós tarifát számol neked, te meg nem szóltál neki, és bebuktad.
ETZ 250-est
befojásolhatja hogy 2 évig nem volt rajta műszaki?
Mit vizsgáztattál? Én mult héten 3200-at vagyis 3900-at mert a szín nem volt átiratva.
halal felesleges 1.20-ra keverni....bejaratashoz 1:40, de ha nagyon sok penzed van szintetikus olajra akkor lemehetsz 1:33ra de nem kell ennyire olajos benzin....
Hali
Ha szintetikus olajat hasztnálok a 250-es ETZ-be akkor az teljesen elég?
Bejáratáskor akár 1:20-as keveréket is használhatok?
Nem köpi vajon be a gyertyát?
most megnéztem legutóbb 6480 FT volt számlán de valamiért még kellett fizetni annak is volt valahol számlája de már sajna nem ugrik be.
A motort műszakin meg sem mozdították még a kormányt sem!
Ráírták hogy megfelelt aztán kész.
ne legy mar ennyire idetlen...fekolajat dot3-4 kb 800 ft ert mar kapsz szintetikusat
A vizsga 3200 Ft a Mozaikban, megnézik a számokat, hogy van-e két tükör meg szíj a nyergen, kipróbálják a villanylámpákat meg a féket görgőpadon, és utána mehetsz. Illetve általában ennyit néznek meg. Többször vizsgáztattam már ott, legutóbb most kedden.
Persze elvileg nem lehet a fékcső kirepedezve, nem kotyoghatnak a kerékcsapágyak, nem folyhat a telószimmering stb. stb., de nekem még soha ilyesmiket meg nem néztek, szerintem jó fejek.
Kell eredetiségvizsga.
a főfék hengerbe milyen olaj való?
hajtóműolajat is tölthetek bele?
a vizsga kb 10000 FT
az eredetvizsga akkor kell ha most vetted a motort és az 13000FT én is most vettem nemrég az átírás az még 12000+(15FT*ccm)
Köszi az infot.
Arra a címre gondoltam.
Meg tudná még azt mondani valaki, hogy mit néznek pontosan műszakin és, hogy a vizsga mennyibe is kerül?
Ja meg kell motorrra eredetiség vizsga?
Köszi:
Lali
Hali
Ha szintetikus olajat hasztnálok a 250-es ETZ-be akkor az teljesen elég?
Bejáratáskor akár 1:20-as keveréket is használhatok?
Nem köpi vajon be a gyertyát?
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeteket!
Rajta vagyunk az ügyön! Remélem ma már sikerül megcsinálni!Majd beszámolok róla! Mégegyszer köszi! :)
Nem akarok ugatni, de nem arról regélt valamikor valaki hogy az opto megoldás nem túl tartós dolog mert... Ha jól vettem ki akkor a most készülő darab az optós megoldású.
Az nem okozna problémát hogy a gázok a torokban lengenek össze vissza kedvük szerint? Hogy átlagolná az ember, fojtó fuvókával?
Amit zapkörte feldobott lambda szondás kütyű az működő képes?
Hali
Eladó egy MZ TS 150 motor, papirok nélkül. A motor szét van szedve, de majdnem minden eleme megvan. Ami hiányzik az egy kipuf. cső, egy hátsó gumiköpeny és egy készlet dugattyú gyűrű. A motor-váltó egység nincs szétszedve. A henger jó állapotú, fúrás nélkül összerakható. Csak egyben eladó. Az ára 10000Ft.Rácalmáson van. Ha érdekel akkor:06-30-675-7684.
Üdv
Kulcsár
Nem bírok ilyensmin megsértődni. A frekvenciás okfejtéshez csak annyit tennék hozzá, hogy afelharmonikus vajon mi ?
Az üzembiztos jeladó pedig azért okozna fejtörést, mert az én karburátorom, és szerintem mindenkié, 5ezer km után már tömör olajsár kívülről. Másrészt ki tudja, hogy a benziben kevert olajat hogy bírja cucc.
Nálam az a megbízható szerkezet, amivel el merek indulni Moldábiába, ahol bizony elfordult, hogy 100km alatt nem jött szembe más csak lovaskocsi. Ha ott leáll a motor, és nem segítesz magadon, ottmaradsz.
Üdv,
Peti74
Ja, ja, meg lambdaszondát és enspriccet az MZ-be! A szamárra bársonynyerget, gyesznóólba meg kristálycsillárt. :-)
Nem sértesz meg. A lustaságom gyözött. Bár probálkozom elég tapasztalatlan vagyok a PIC programozásban. Egy ilyen gyújtás pedig nagyon komoly összetett programot igényel.
Azonban amit kiraktam forráskódot az elvileg működőképes, legalább is a szimulációkban működött. Az egész ott akadt meg, hogy visszakérték a kölcsön programozót, így gyakorlatban nem tudtam kipróbálni. Jelleggörbém nekem sincs, alapból egy fix előgyújtás van a forráskódban, ha ez működik már az is siker, utána lehet különböző fix értékeket probálgatni. Igazából azt kellene megoldani, hogy a teljesítmény jelleggörbét valahogy rögzíteni kellene mert érzésre nem lehet gyújtást állítani.
Most van egy ember aki ír egy cikket, neki már van működő prototípusa, csak a dokumentálással nincs kész.
Nem lehetettlen hazilag kifejleszteni, de nagyon sok munka. Hajlok rá én is hogy, ha a gyújtóáramkörök is benne vannak akkor megéri a 15rugót.
A nyomásmerő nem probléma. Motorola MPX érzekelő család szinte bármilyen nyomásra és érzékenységben létezik www.lomex.hu nál előfordulhat, de sajnos Nem túl nagy a választéka ezekből, külföldről lehet leginkább rendelni.
Szép lista egyazon problémára :-)
Hozzátenném a váltót 5.be és fékpedál taposós módszert.
Ennek hátránya hogy segítség kell és csak akkor működik ha nincs megbontva a hajtáslánc.
Valamint a csavarhúzó a karterban módszer is jó, de ez csak lehúzott hengernél használható.
Legkulcs: Pedig praktikus szerszám, sok kínlódástól megkímél.
Najó, elismerem, hogy a légkulcs a rövid, de nagy mértékü impulzus nyomatékának köszönhetően képes lehet elforgatni egy sajtolt kötést (hiszen erre találták ki), de ha a csavar nem szorosabb mint a sajtolás akkor az fog elforogni. Ez könnyen belátható, hiszen a főtengelyre NEM TUD nagyobb forgatónyomaték hatni mint ami a csavar megmozditásához kell.
A légkulcs azért kiméletesebb mert konkrétan a tengelynek is van tömege aminek a gyorsitási nyomatéka ellenhat a légkulcs ütésének, így enyivel kisebb erő hat a sonka és a tengely közötti sajtolásra, tehát azonos ütési teljesítményt feltételezve minnél rövidebb és minnel nagyobb ütésekkel forgatja a légkulcs az anyát annál jobban kiméli a tengelyt.
Extrém esetben előfordulhat hogy a tengely rugalmas torzulása és tömege miatt egy olyan frekvencián kezd rezonálni, amivel a légkulcs ütemes kalapálása egybe esik és ezért erősíteni kezdi. Ilyenkor bármi megtörténhet. Mint amerikában a szél által belengetett híd ami végül leszakadt. Azonban a főtengely saját rezonanciája 1-2000Hz lehet, míg a légkulcs 20-30Hz-nél nem nagyobb frekvencián működik.
Remélem nem veszed sértésnek hogy vitatkozom veled. Tiszteletben tartom véleményedet, de szerintem az ertelmes viták viszik előre a világot, hiszen ha mindig mindenki elfogadna a dolgokat nem fejlődnénk semmit.
Goss.
"már előgyújtás vezérlés nélkül is érezhető a javulás! Nagyobb fordulatokon sokkal jobban megy"
Nagyon örülök, hogy ezt írtad.
(aki olvassa a motor elektronika fórumot, az tudja, hogy megharapom azokat, akik az elektronikus gyújtásokat leszólják a megszakító ellenében)
Azért megy jobban, mert - bár a motor nem lett erősebb semmivel - a motor megkapja azt a "neki jár". Erősebb a szikraenergia, ezért nincsenek kihagyott robbanási ütemek, a hatásfok máris jobb. A fogyasztás is ezért szokott javulni, igaz általában max fél literrel: ugyannyi benzinre, ha úgy tetszik több robbanási ütem jut, nincs a kipufogóba pazarolt elégetlen keverék (persze a kétüteműnél mindig lesz ilyen, de ezt most hagyjuk.)
Nagy fordulaton pedig talán azért megy jobban, mert :
- a megszakító mechanikájból következik, hogy minnél nagyobb a fordulat, annál kevésbé bírja a megszakító követni a bütyök mozgását. A ddr megszakítók ebből a szempontból elég jók, a cseh verzió (jawa, skoda és barátai) már képesek 4000-es fordulat felett "repülni" a kicsi bütyök, a túl hosszú kalapács és gyenge rugó miatt.
Az elektronika jeladója ebből a szempontból nézve tökéletes minden fordulaton.
- a szikraenergia a tranzisztor villámgyors és pergésmentes zárása miatt még akkor is megfelelő marad, ha a trafó töltődési ideje a nagy fordulat miatt rövid. Itt jegyzem meg, hogy a mágnesgyűrű által engedett 50%-os kitöltési tényező is sokat lendít a dolgon, ellentétben a megszakítók 25-30%-ával.
És persze az IGC ebben is bajnok, mert ő a fordulattól függetlenül tartja a beprogramozott töltési időt (ms-ban), ami %-ban kifejezve kis fordulaton lehet mondjuk 20%, nagy fordulaton meg mondjuk 80% ! A trafó pedig még alapjárat közeli tötyörgésnél sem melegszik igazán.
És itt hívnám fel az IGC egy másik előnyére a figyelmet:
A szerkezet azt is figyeli, hogy jár-e a motor, és ha ráadott gyújtás mellett 4 mp-ig nem változik a jeladó jele (vagyis a motor nem forog) akkor automatikusan megszakítja primer kőrt, megakadályozva ezzel a trafó halálát és az akksi lemerülését rajtafelejtett gyújtás esetén. Szerintem igen okos dolog.
És nem vagyok beépített ügynök, oké :))
Üdv,
Peti74
Nos. Igazából pont ezzel akartam érvelni, hogy tudomásom szerint az ötlet már felmerült 6-8 évvel ezelőtt, és volt aki sok energiát fektetett bele, be is lett harangozva, mégsem lett belőle életképes verzió, valahol behalt a folyamat. Persze megbántani nem akartam senkit, főleg Kéri Lacit nem.
Az a tény, hogy az otthoni próbálkozások nem sikerültek, mindenképpen felértékeli a Szrnka György féle IGC-sorozatot. Tudom 15ezer
Ft soknak tűnik érte, pedig nem az.
Ha valaki/valakik a saját tervezés helyett "mindössze" arra fordítanának energiát hogy az IGC-hez kísérletezzenek ki jelleggörbéket az egyes keleti típusokhoz (és nincs olyan sok, talán pont az ETZ250-nel lehetne kezdeni) már az is igen komoly és elismerésre méltó munka lenne.
Az iGC-nek ráadásul van olyan változata is, amelyik két bemeneti jellel dolgozik : az egyik a fordulatszám, a másik a szívóvákuum. Ez utobbi az én olvasatomban újabb "otthoni fejlesztést" kíván, hiszen az ETZ-re/Jawa-ra felszerelni egy hosszútávon üzembiztosan működő szívóvákuum-jeladót nem kis feladat.
A programozható előgyújtásszabályzó tehát adott, én amondó vagyok, hogy aki lát fantáziát a dologban, az inkább jelleggörbe kialakításban és/vagy egy jól működő szívócsővákuum-jeladó építésében élje ki. Biztos vagyok benne, hogy népszerű dolgot alkotna.
Uff, én beszéltem.
Üdv,
Peti74
Akkor már dúskálunk a módszerekben. Nimródnak csak ki kell választani a neki tetszőt.
- Légkulcs - szerintem rejt magában veszélyeket, Laci szerint nem. Otthon úgysincs mindenkinek.
- Vakgyertya. Talán a legjobb módszer és csak egyszer kell elkészíteni utána már csak hasznot hoz.
- Laposvas csíkok a dugattyú szoknya alá. Hátránya, hogy fel kell emelni a hengert. Ezenkívül én ezt azért sem tenném, mert ha a kézben tartott dugattyú szoknyájára mért enyhe koppintás egy kalapács vagy csavarhúzó nyelével a szoknya néhány százados "nyitását" vagy "összehúzúsát" eredményezi (hatásos módszer lehet a túlságosan billenő dugattyú által okozott csörgés megszüntetésére) akkor képzelem el, mi történik a szoknyával ha az alátámasztott dugattyút akaratlanul is oldalirányú erőkomponens is éri miközben a főtengely végén a tulaj csimpaszkodik egy erőkarral.
Szoknyatörés talán nem lesz belőle, de szeritem a dugó méretei változhatnak.
(bocsánat, motomen).
- És mégegy, gyermekkorunk nagy kedvence. Seprűnyél (ami ugye valami tömör keményfa) bedugva a kipufogónyíláson. Azért itt fülelni kell, nehogy mégis a csavar legyen az erősebb :)) Szóval azért ezt csak akkor, ha tényleg nincs más megoldás a közelben, mert ez már közelít a barbársághoz.
Üdv,
Peti74
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|