hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2006-04-21 08:29:22
A gázlengesek nem okoznak gondot, hiszen rengeteg injektoros autóban mérik így a beszívott levegő menyiségét.
Elektonikusan könnyű kiátlagolni.

Lambdaszonda termeszetesen müködik, de injektor nelkül tök felelesleges, ha meg valaki ETZ-re injektort tesz az meg is erdemli :))
sorszám: 11499 (50777)
(előzmény: motomen, 2006-04-20 11:15:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-21 08:26:04
A felharmónikus, az jó érv.
Nem is vitatkozom nagyon vele. :-)

Jeladó: Az MPX egy kvarc lap megfelelő tokozással. Tehát igazából nincs benne mozgó alkatrész. A tokozás megfelelően masszív. Következés képpen megbízható. Mivel csak néhány vezeték megy bele kívülről akár gumival is kiöntheted, akkor a külső hatások sem zavarják. Kizárólag a levegő furat eldugulása okozhat gondot, de az a karbi többi részében is probléma lehet.
http://www.freescale.com/files/sensors/doc/data_sheet/MPX2100.pdf

Másik hogy ha megbizható könyen szervizelhető motort akarsz akkor nem kellene enyire elbonyolítani, hanem meghagyni a megszakítót :-)
sorszám: 11498 (50776)
(előzmény: peti74, 2006-04-20 10:23:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-21 07:43:54
Hát akkor azért! Kihelyezett vizsgahely = normál vizsgadíj + PROFIT
Nem véletlenül beszélünk mi itt a Mozaikról. Itt is van egy csomó kisebb-nagyobb szervízben, autóklubnál, Posta Járműtelepen stb. vizsgalehetőség, de szemtelenül drágák ezek, és most már nem is olyan engedékenyek, mint hajdanán, szóval nem tudom, mire föl. (Régen a kihelyezett vizsgahely a pénzért műszaki tragacsokra esete volt, de most már be vannak fenyítve.)
sorszám: 11497 (50775)
(előzmény: Roles, 2006-04-21 07:07:42)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-21 07:07:42
A keszthelyi nagyszervívben volt ott mindennel foglalkoznak még az eredetvizsgát is ott csináltattam
Különben Suzuki szervíz is
sorszám: 11496 (50774)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-20 21:18:46)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-20 21:18:46
Akkor az nem a Mozaikban volt, hanem az Autóklubban, vagy más hasonló helyen. Azok drágák. A legolcsóbb a Mozaik. És messze nem olyan gonoszok, mint a hírük.
sorszám: 11495 (50765)
(előzmény: Roles, 2006-04-20 18:27:25)

 
 
goss
válasz erre | email2006-04-20 20:59:41
Opto jeladós lesz, de elég egyszerű átalakítani. Szerintem tartós ez, mert a generátor környéke talán a legtisztább hely az egész motoron. (Feltéve ha rendesen le van zárva)
Hogy a hőt mennyire bírja az egy más kérdés... Eddig csak 20km-t mentem vele de nem volt gond.
sorszám: 11494 (50764)
(előzmény: motomen, 2006-04-20 11:17:34)

 
 
goss
válasz erre | email2006-04-20 20:54:54
Én Atmel ATTiny13-al csinálom a vezérlést. Olcsó (200 Ft körül van) és a programozó 2 db ellenállást igényel :) Igazából nem is kell a vezérléshez komoly program. Legalábbis elég átlátható eddig. Az órajelet menet közben tudom állítani így ki tudom játszani a 8 bites számláló hiányait... kb 1-2 fok pontossággal tudom tartani az előgyújtást, de ha kell kicsit lehet tuningolni rajt... :)

goss
sorszám: 11493 (50761)
(előzmény: Keri, 2006-04-20 09:56:52)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-04-20 19:00:30
Hali!
Bejáratásra ne vegyél szerintem szintetikus olajat,"túl jó" a kenőképessége,meghosszabodhat a bejáratás ideje tőle!A félszintetikus is bőven elég!Az 1:20-as keverék NEM JÓ az ETZ-be!Túl dús,beköpheti a gyertyát.Ha maximalista vagy,akkor 1:40-be keverd és a súbertűt akaszd feljebb egy rovátkával!
Gyuri
sorszám: 11492 (50746)
(előzmény: Roles, 2006-04-20 18:29:36)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 18:29:36
Hali
Ha szintetikus olajat hasztnálok a 250-es ETZ-be akkor az teljesen elég?
Bejáratáskor akár 1:20-as keveréket is használhatok?
Nem köpi vajon be a gyertyát?

erre válaszoljatok lécci mert ha nem köp akkor veszek stil vagy valami jó minőségű olajat az első pár tankra
sorszám: 11491 (50740)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 18:27:25
a lényeg hogy nem én csináltattam hanem akitől vettem a mocit de a számlát odadta és ez áll rajta meg ahogy mondtam volt valami másik számla is
sorszám: 11490 (50739)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-20 17:31:39)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-20 18:09:54
Amit vittem azon 2003-óta nem volt műszaki.
sorszám: 11489 (50737)
(előzmény: Roles, 2006-04-20 17:16:39)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-20 17:31:39
Ki volt vonva a forgalomból, nem? Az feláras. De egy sima műszaki az alulról karcolja a 3200 Ft-ot. Az enyimről 2001-ben járt le az utolsó vizsga, semmit sem számít.
A másik lehetőség, hogy Jolánka elnézte, és autós tarifát számol neked, te meg nem szóltál neki, és bebuktad.
sorszám: 11488 (50733)
(előzmény: Roles, 2006-04-20 17:16:39)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 17:16:39
ETZ 250-est
befojásolhatja hogy 2 évig nem volt rajta műszaki?
sorszám: 11487 (50730)
(előzmény: motomen, 2006-04-20 17:13:37)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-20 17:13:37
Mit vizsgáztattál? Én mult héten 3200-at vagyis 3900-at mert a szín nem volt átiratva.
sorszám: 11486 (50729)
(előzmény: Roles, 2006-04-20 16:56:44)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-04-20 17:04:34
halal felesleges 1.20-ra keverni....bejaratashoz 1:40, de ha nagyon sok penzed van szintetikus olajra akkor lemehetsz 1:33ra de nem kell ennyire olajos benzin....
sorszám: 11485 (50728)
(előzmény: Roles, 2006-04-20 16:57:48)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 16:57:48
Hali
Ha szintetikus olajat hasztnálok a 250-es ETZ-be akkor az teljesen elég?
Bejáratáskor akár 1:20-as keveréket is használhatok?
Nem köpi vajon be a gyertyát?
sorszám: 11484 (50727)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 16:56:44
most megnéztem legutóbb 6480 FT volt számlán de valamiért még kellett fizetni annak is volt valahol számlája de már sajna nem ugrik be.
A motort műszakin meg sem mozdították még a kormányt sem!
Ráírták hogy megfelelt aztán kész.
sorszám: 11483 (50726)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-04-20 16:55:35
ne legy mar ennyire idetlen...fekolajat dot3-4 kb 800 ft ert mar kapsz szintetikusat
sorszám: 11482 (50725)
(előzmény: Roles, 2006-04-20 16:46:32)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-20 16:49:45
A vizsga 3200 Ft a Mozaikban, megnézik a számokat, hogy van-e két tükör meg szíj a nyergen, kipróbálják a villanylámpákat meg a féket görgőpadon, és utána mehetsz. Illetve általában ennyit néznek meg. Többször vizsgáztattam már ott, legutóbb most kedden.
Persze elvileg nem lehet a fékcső kirepedezve, nem kotyoghatnak a kerékcsapágyak, nem folyhat a telószimmering stb. stb., de nekem még soha ilyesmiket meg nem néztek, szerintem jó fejek.

Kell eredetiségvizsga.
sorszám: 11481 (50724)
(előzmény: Lali, 2006-04-20 15:29:55)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 16:46:32
a főfék hengerbe milyen olaj való?
hajtóműolajat is tölthetek bele?
sorszám: 11480 (50722)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 16:38:09
a vizsga kb 10000 FT
az eredetvizsga akkor kell ha most vetted a motort és az 13000FT én is most vettem nemrég az átírás az még 12000+(15FT*ccm)
sorszám: 11479 (50720)
(előzmény: Lali, 2006-04-20 15:29:55)

 
 
Lali
válasz erre | email2006-04-20 15:29:55
Köszi az infot.
Arra a címre gondoltam.
Meg tudná még azt mondani valaki, hogy mit néznek pontosan műszakin és, hogy a vizsga mennyibe is kerül?
Ja meg kell motorrra eredetiség vizsga?
Köszi:
Lali
sorszám: 11478 (50713)
(elözmény: goss, 2006-04-19 12:05:55)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-04-20 13:20:19
Hali
Ha szintetikus olajat hasztnálok a 250-es ETZ-be akkor az teljesen elég?
Bejáratáskor akár 1:20-as keveréket is használhatok?
Nem köpi vajon be a gyertyát?
sorszám: 11477 (50703)

 
 
Nimród84
válasz erre | email2006-04-20 12:58:42
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeteket!
Rajta vagyunk az ügyön! Remélem ma már sikerül megcsinálni!Majd beszámolok róla! Mégegyszer köszi! :)
sorszám: 11476 (50702)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-20 11:17:34
Nem akarok ugatni, de nem arról regélt valamikor valaki hogy az opto megoldás nem túl tartós dolog mert... Ha jól vettem ki akkor a most készülő darab az optós megoldású.
sorszám: 11475 (50691)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-20 11:15:17
Az nem okozna problémát hogy a gázok a torokban lengenek össze vissza kedvük szerint? Hogy átlagolná az ember, fojtó fuvókával?
Amit zapkörte feldobott lambda szondás kütyű az működő képes?
sorszám: 11474 (50690)
(előzmény: peti74, 2006-04-20 10:23:35)

 
 
charger
válasz erre | email2006-04-20 10:42:12
Hali
Eladó egy MZ TS 150 motor, papirok nélkül. A motor szét van szedve, de majdnem minden eleme megvan. Ami hiányzik az egy kipuf. cső, egy hátsó gumiköpeny és egy készlet dugattyú gyűrű. A motor-váltó egység nincs szétszedve. A henger jó állapotú, fúrás nélkül összerakható. Csak egyben eladó. Az ára 10000Ft.Rácalmáson van. Ha érdekel akkor:06-30-675-7684.
Üdv
Kulcsár
sorszám: 11473 (50688)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-20 10:23:35
Nem bírok ilyensmin megsértődni. A frekvenciás okfejtéshez csak annyit tennék hozzá, hogy afelharmonikus vajon mi ?

Az üzembiztos jeladó pedig azért okozna fejtörést, mert az én karburátorom, és szerintem mindenkié, 5ezer km után már tömör olajsár kívülről. Másrészt ki tudja, hogy a benziben kevert olajat hogy bírja cucc.
Nálam az a megbízható szerkezet, amivel el merek indulni Moldábiába, ahol bizony elfordult, hogy 100km alatt nem jött szembe más csak lovaskocsi. Ha ott leáll a motor, és nem segítesz magadon, ottmaradsz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11472 (50686)
(előzmény: Keri, 2006-04-20 09:56:52)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-20 10:14:02
Ja, ja, meg lambdaszondát és enspriccet az MZ-be! A szamárra bársonynyerget, gyesznóólba meg kristálycsillárt. :-)
sorszám: 11471 (50685)
(előzmény: Keri, 2006-04-20 09:56:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 09:56:52
Nem sértesz meg. A lustaságom gyözött. Bár probálkozom elég tapasztalatlan vagyok a PIC programozásban. Egy ilyen gyújtás pedig nagyon komoly összetett programot igényel.
Azonban amit kiraktam forráskódot az elvileg működőképes, legalább is a szimulációkban működött. Az egész ott akadt meg, hogy visszakérték a kölcsön programozót, így gyakorlatban nem tudtam kipróbálni. Jelleggörbém nekem sincs, alapból egy fix előgyújtás van a forráskódban, ha ez működik már az is siker, utána lehet különböző fix értékeket probálgatni. Igazából azt kellene megoldani, hogy a teljesítmény jelleggörbét valahogy rögzíteni kellene mert érzésre nem lehet gyújtást állítani.
Most van egy ember aki ír egy cikket, neki már van működő prototípusa, csak a dokumentálással nincs kész.
Nem lehetettlen hazilag kifejleszteni, de nagyon sok munka. Hajlok rá én is hogy, ha a gyújtóáramkörök is benne vannak akkor megéri a 15rugót.

A nyomásmerő nem probléma. Motorola MPX érzekelő család szinte bármilyen nyomásra és érzékenységben létezik www.lomex.hu nál előfordulhat, de sajnos Nem túl nagy a választéka ezekből, külföldről lehet leginkább rendelni.
sorszám: 11470 (50684)
(előzmény: peti74, 2006-04-20 09:13:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 09:37:43
Szép lista egyazon problémára :-)

Hozzátenném a váltót 5.be és fékpedál taposós módszert.
Ennek hátránya hogy segítség kell és csak akkor működik ha nincs megbontva a hajtáslánc.

Valamint a csavarhúzó a karterban módszer is jó, de ez csak lehúzott hengernél használható.

Legkulcs: Pedig praktikus szerszám, sok kínlódástól megkímél.
Najó, elismerem, hogy a légkulcs a rövid, de nagy mértékü impulzus nyomatékának köszönhetően képes lehet elforgatni egy sajtolt kötést (hiszen erre találták ki), de ha a csavar nem szorosabb mint a sajtolás akkor az fog elforogni. Ez könnyen belátható, hiszen a főtengelyre NEM TUD nagyobb forgatónyomaték hatni mint ami a csavar megmozditásához kell.
A légkulcs azért kiméletesebb mert konkrétan a tengelynek is van tömege aminek a gyorsitási nyomatéka ellenhat a légkulcs ütésének, így enyivel kisebb erő hat a sonka és a tengely közötti sajtolásra, tehát azonos ütési teljesítményt feltételezve minnél rövidebb és minnel nagyobb ütésekkel forgatja a légkulcs az anyát annál jobban kiméli a tengelyt.

Extrém esetben előfordulhat hogy a tengely rugalmas torzulása és tömege miatt egy olyan frekvencián kezd rezonálni, amivel a légkulcs ütemes kalapálása egybe esik és ezért erősíteni kezdi. Ilyenkor bármi megtörténhet. Mint amerikában a szél által belengetett híd ami végül leszakadt. Azonban a főtengely saját rezonanciája 1-2000Hz lehet, míg a légkulcs 20-30Hz-nél nem nagyobb frekvencián működik.

Remélem nem veszed sértésnek hogy vitatkozom veled. Tiszteletben tartom véleményedet, de szerintem az ertelmes viták viszik előre a világot, hiszen ha mindig mindenki elfogadna a dolgokat nem fejlődnénk semmit.
sorszám: 11469 (50681)
(előzmény: peti74, 2006-04-20 08:55:19)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-20 09:33:13
Goss.

"már előgyújtás vezérlés nélkül is érezhető a javulás! Nagyobb fordulatokon sokkal jobban megy"

Nagyon örülök, hogy ezt írtad.
(aki olvassa a motor elektronika fórumot, az tudja, hogy megharapom azokat, akik az elektronikus gyújtásokat leszólják a megszakító ellenében)
Azért megy jobban, mert - bár a motor nem lett erősebb semmivel - a motor megkapja azt a "neki jár". Erősebb a szikraenergia, ezért nincsenek kihagyott robbanási ütemek, a hatásfok máris jobb. A fogyasztás is ezért szokott javulni, igaz általában max fél literrel: ugyannyi benzinre, ha úgy tetszik több robbanási ütem jut, nincs a kipufogóba pazarolt elégetlen keverék (persze a kétüteműnél mindig lesz ilyen, de ezt most hagyjuk.)

Nagy fordulaton pedig talán azért megy jobban, mert :

- a megszakító mechanikájból következik, hogy minnél nagyobb a fordulat, annál kevésbé bírja a megszakító követni a bütyök mozgását. A ddr megszakítók ebből a szempontból elég jók, a cseh verzió (jawa, skoda és barátai) már képesek 4000-es fordulat felett "repülni" a kicsi bütyök, a túl hosszú kalapács és gyenge rugó miatt.
Az elektronika jeladója ebből a szempontból nézve tökéletes minden fordulaton.

- a szikraenergia a tranzisztor villámgyors és pergésmentes zárása miatt még akkor is megfelelő marad, ha a trafó töltődési ideje a nagy fordulat miatt rövid. Itt jegyzem meg, hogy a mágnesgyűrű által engedett 50%-os kitöltési tényező is sokat lendít a dolgon, ellentétben a megszakítók 25-30%-ával.
És persze az IGC ebben is bajnok, mert ő a fordulattól függetlenül tartja a beprogramozott töltési időt (ms-ban), ami %-ban kifejezve kis fordulaton lehet mondjuk 20%, nagy fordulaton meg mondjuk 80% ! A trafó pedig még alapjárat közeli tötyörgésnél sem melegszik igazán.
És itt hívnám fel az IGC egy másik előnyére a figyelmet:
A szerkezet azt is figyeli, hogy jár-e a motor, és ha ráadott gyújtás mellett 4 mp-ig nem változik a jeladó jele (vagyis a motor nem forog) akkor automatikusan megszakítja primer kőrt, megakadályozva ezzel a trafó halálát és az akksi lemerülését rajtafelejtett gyújtás esetén. Szerintem igen okos dolog.
És nem vagyok beépített ügynök, oké :))

Üdv,
Peti74
sorszám: 11468 (50679)
(előzmény: goss, 2006-04-19 23:33:17)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-20 09:13:42
Nos. Igazából pont ezzel akartam érvelni, hogy tudomásom szerint az ötlet már felmerült 6-8 évvel ezelőtt, és volt aki sok energiát fektetett bele, be is lett harangozva, mégsem lett belőle életképes verzió, valahol behalt a folyamat. Persze megbántani nem akartam senkit, főleg Kéri Lacit nem.
Az a tény, hogy az otthoni próbálkozások nem sikerültek, mindenképpen felértékeli a Szrnka György féle IGC-sorozatot. Tudom 15ezer
Ft soknak tűnik érte, pedig nem az.

Ha valaki/valakik a saját tervezés helyett "mindössze" arra fordítanának energiát hogy az IGC-hez kísérletezzenek ki jelleggörbéket az egyes keleti típusokhoz (és nincs olyan sok, talán pont az ETZ250-nel lehetne kezdeni) már az is igen komoly és elismerésre méltó munka lenne.

Az iGC-nek ráadásul van olyan változata is, amelyik két bemeneti jellel dolgozik : az egyik a fordulatszám, a másik a szívóvákuum. Ez utobbi az én olvasatomban újabb "otthoni fejlesztést" kíván, hiszen az ETZ-re/Jawa-ra felszerelni egy hosszútávon üzembiztosan működő szívóvákuum-jeladót nem kis feladat.

A programozható előgyújtásszabályzó tehát adott, én amondó vagyok, hogy aki lát fantáziát a dologban, az inkább jelleggörbe kialakításban és/vagy egy jól működő szívócsővákuum-jeladó építésében élje ki. Biztos vagyok benne, hogy népszerű dolgot alkotna.
Uff, én beszéltem.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11467 (50678)
(előzmény: Keri, 2006-04-20 08:37:19)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-20 08:55:19
Akkor már dúskálunk a módszerekben. Nimródnak csak ki kell választani a neki tetszőt.

- Légkulcs - szerintem rejt magában veszélyeket, Laci szerint nem. Otthon úgysincs mindenkinek.

- Vakgyertya. Talán a legjobb módszer és csak egyszer kell elkészíteni utána már csak hasznot hoz.

- Laposvas csíkok a dugattyú szoknya alá. Hátránya, hogy fel kell emelni a hengert. Ezenkívül én ezt azért sem tenném, mert ha a kézben tartott dugattyú szoknyájára mért enyhe koppintás egy kalapács vagy csavarhúzó nyelével a szoknya néhány százados "nyitását" vagy "összehúzúsát" eredményezi (hatásos módszer lehet a túlságosan billenő dugattyú által okozott csörgés megszüntetésére) akkor képzelem el, mi történik a szoknyával ha az alátámasztott dugattyút akaratlanul is oldalirányú erőkomponens is éri miközben a főtengely végén a tulaj csimpaszkodik egy erőkarral.
Szoknyatörés talán nem lesz belőle, de szeritem a dugó méretei változhatnak.
(bocsánat, motomen).

- És mégegy, gyermekkorunk nagy kedvence. Seprűnyél (ami ugye valami tömör keményfa) bedugva a kipufogónyíláson. Azért itt fülelni kell, nehogy mégis a csavar legyen az erősebb :)) Szóval azért ezt csak akkor, ha tényleg nincs más megoldás a közelben, mert ez már közelít a barbársághoz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11466 (50676)
(előzmény: Keri, 2006-04-20 08:17:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 08:37:19
Az egyik legelso Szocimotoros cikk is pont az elektronikus elogyujtas szabalyzorol szolt. Nem fejeztem be a szabalyzot, mert kozben eladtam a Jawat a Hondan meg ropsulyos van, kozben rajottem hogy nem erdekel az egesz, mert keves elonyert tul sokat kell dolgozni :)

Szoval nagyon orulnek en is ha kikerulne egy mukodo, kiprobalt aramkor is.
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6

sorszám: 11465 (50674)
(előzmény: goss, 2006-04-19 23:33:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 08:17:48
A vak gyertya is jo modszer.
De a legkulcs sem olyan veszelyes. Eleg regota hasznalok legkulcsot es az a tapasztalatom hogy eppen hogy a letezo leg kimeletesebb modszer az ellentamasztas nelkuli vagy a berohadt csavarok kiszedesenek, vagy rogzitesenek. Termeszetesen a fakezuseg ellen a legjobb legkulcs sem ved :) Na meg azert a fotengelyert sem adnek sokat amit el tudott csavarni, mert az azt jelenti hogy a csap lazabb volt mint a tengely vegen levo csavar :( ugye mindig a leggyengebb lancszem szakad el. Ha nincs berohadva a csavar en szoktam olyat csinalni, hogy kontra kulcs nelkul siman kezzel fogom le a csavar masik felet ha amugy elforogna...igaz hogy berohadt csavar eseten szetdaralja a kezem, de ez mar az en bajom ha enyire lusta vagyok :)

sorszám: 11464 (50672)
(előzmény: peti74, 2006-04-19 22:08:42)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-20 08:13:45
Köszi. akkor csak szetszedem, és megint összerakom. köcce.
sorszám: 11463 (50671)
(elözmény: goss, 2006-04-19 20:40:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 08:06:15
akkor siess a cikk irasaval, mert mar mas is ir egy ilyet :)
sorszám: 11462 (50670)
(előzmény: goss, 2006-04-19 21:03:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 07:48:25
fotengellyel egyutt elforog.
En be szoktam rakni 5.be es lenyomom a hatsofeket, az megfogja a fotengelyt is.
sorszám: 11461 (50669)
(elözmény: goss, 2006-04-19 17:36:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 07:46:17
Elso tankot 1/30-ra masodikat 1/40 harmadikat 1/50-re szoktam keverni.
Altalaban nem kopi be a gyertyat.
sorszám: 11460 (50668)
(elözmény: goss, 2006-04-19 16:59:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 07:42:27
Az olaj hagyomanyosan nagyon jol keveredik a benzinnel.
Eleg a tankba onteni a kimert olajat, kicsit meglotykolod a motort es rendben is van. Ha kis menyiseget tankolsz akkor erdemes kulon keverni mert az olaj felragad a tank falara ahol nem vagy nehezen eri el a benzin. De valoszinuleg semmi gondot nem okozna mert az 1/50nel higabb keverekkel is vigan mukodik a motor.
sorszám: 11459 (50667)
(elözmény: goss, 2006-04-19 16:05:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-20 07:37:13
Bocs, probald meg levenni a fotengely vegerol az anyat. Kiment a fejembol de az is fogja.
sorszám: 11458 (50666)
(elözmény: goss, 2006-04-19 16:21:03)

 
 
goss
válasz erre | email2006-04-19 23:33:17
Jó lesz! Megígérem ;) Már előgyújtás vezérlés nélkül is érezhető a javulás! Nagyobb fordulatokon sokkal jobban megy. Igyekszem úgy megcsinálni, hogy könnyen szerelhető legyen. Jelenleg ott tartok, hogy a kontroller 2 lábát át lehet kötni és akkor az opto simán vezérli a FET-et. De ha ez sem megy, akkor 5 perc alatt vissza lehet rakni a megszakítót és azzal lehet tovább menni...

Van egy vázlatos görbém, de az a terhelést is beleveszi a dologba, ami mellesleg eléggé sokat számít az ábra szerint. Az egész szépséghibája, hogy ez 7500-as fordulat után veszi vissza az előgyújtást, ami az ETZ-hez gyanúsan nem passzol :)
sorszám: 11457 (50665)
(előzmény: peti74, 2006-04-19 22:08:42)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-19 22:16:15
Én is vak gyertyát csináltam, de amig nem vettem a fáradtságot addig két széles és erős laposvasat tettem a dugattyú alá, hogy teljesen felfeküdjön a szoknyája. De ehhez meg kell emelni a hengert hogy a blokkra fektessük őket, ez a hátránya.
sorszám: 11456 (50656)
(előzmény: peti74, 2006-04-19 22:08:42)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-19 22:08:42
Szia Goss.
Kíváncsian várjuk a cikket, de ha csak magát a szabályzót ismertetnéd bővebben, azt megköszönnénk. Ha valóban működőképes a dolog, ne tűnjön el a süllyesztőben ;)

Az igc-60 amit sunesztől vettem még januárban, a trabantomban üzemelt, egy feltöltött laptop segítsévelés néhány liter elégetett benzin után mire kiszálltam a kocsiból, egy egész elfogadható jelleggörbét sikerült kikísérletezni. A trabinak úgy érzem a javára vált, feltételezem, hogy kellő kisérletezéssel és odafigyeléssel ETZ-n sokkal "látványosabb" változás érhető el, aminek magyarázata a lényegesen jobb lóerő/súly arányban keresendő.
A hozzászólásomat már nem találom, igazából akármelyik fórumon is lehet. (még mindig jó lenne ide egy kereső)

Rókapimpó és Nimród84.
A légkulcsot nem ajánlom, én személyszerint b**tam már el centírozást légkulcsos mutatvánnyal, egyszerűen elforgatta a bal sonkát a középső csapon a jobbhoz képest. Tehetlenség is van a világon.
Én évek óta un. vakgyertyával csinálom. Kibeleztem egy régi gyertyát a kerámia helyére egy kb. 8 cm-es betonvasat kapott középen (a végét szép derékszögben levágva). Ezt a gyertyamenetbe tekerve tökéletesn kitámasztható vele a dugattyú, nem lesz semmi baja. A főtengely végén az anyát csak statikusan húzzátok vagy lazítsátok. Csak semmi ütlegelés.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11455 (50655)
(előzmény: goss, 2006-04-19 21:03:22)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-19 21:19:58
Mondom Peti74 hátát veregesd! Valamikor ecsetelte hogy kis fordulatszámon kis előgyula, utána emelkedik egyre laposabb görbén majd 4000-nél nem nő tovább, vagy valami ilyen volt... Ez adott üdvözítő megoldást, pár hete asszem valami röpsúlyos csoda láttán elemezte...
sorszám: 11454 (50650)
(előzmény: goss, 2006-04-19 21:03:22)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-19 21:16:14
Igen létezik olyan tuning hogy ablakolnak a dugón, és persze az alap hogy bővítik a felömlőket, de akkor vágj bele ha van pénzed meg felesleges etz hengereid és dugóid, és akkor is csak egy kétes értékű benzinzabálót kapsz. Tudni kell hogy a tuningolás megeszi a motort, ez mz-re hatványozottan igaz.
Ha sok a szabadidőd akkor keress valakit aki tényleg csinált ilyet, és használható eredményt kapott. Polirozni kár, önmagában semmire sem jó. Igazi eredményt az ablakok megfelelő bővítése nyújt, de mindennek ára van!
sorszám: 11453 (50647)
(elözmény: goss, 2006-04-19 20:38:03)

 
 
goss
válasz erre | email2006-04-19 21:03:22
A gyújtás szabályozó már megvan, a programot most írom bele. Valószínüleg lesz belőle egy cikk is, mert elég egyszerűre sikerült és viszonylag olcsó is az alapanyag.
sorszám: 11452 (50646)
(előzmény: motomen, 2006-04-19 20:46:45)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-19 21:00:52
Emberek, szerintem felesleges bűvészkeni a keverék olajjal! ETZ-be 1:50 kell bejáratás alatt is és normál üzemben és kész. Nem kell drága keverő olaj sem. Aki félti büvészkedjen kicsit a subertűn és ennyi. Aztán meg kimélő járatás 1-2 ezer km-ig.
Ha valaki nem biztos magában akkor időnként kuplung be gáz vissza, ha szorul akkor leáll a motor, ha nem csak alapjárat akkor kuplunkg ki és mehet tovább, egész művelet 5-10km/h vesztés.
sorszám: 11451 (50645)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-19 20:46:45
Szerintem érdeklődj Peti74-nél neki asszem van éppen egy eladó programozható gyújtása meg ő kisérletezett ki valamit!
sorszám: 11450 (50642)
(elözmény: goss, 2006-04-19 20:43:02)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu