:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Még mindig eladó egy etz 250 első telo ,gumiharanggal. kiflikkel. lámpaburával (foncsor nélkül) . kecskeméten ára 5000.-!
Szervusz Lajos!
Az alkatrészek eltűnése ismerős, engem is szokott ilyesmi bosszantani. A méreteket sajnos ne mtudom, de próbálj meg egyet kölcsönkérni, vagy bontottat szerezni. Ha Békés megyei vagy, akkor Békéscsaba, börzeház.
Legyen szerncséd és kerüljön elő az porvédő-távtartó!
Hali!
Sztem badarság lenne magadat megfosztani a motorozás élvezetétől.
Ez a legnagyobb mazochizmus amit eddig olvastam, nézni a vasat ahogy pörög a sztenderen... :)
Szeretnék gartulálni a teljesen felújított blokkodhoz, sokezer balesetmentes kilóméter kívánok mindkettőtöknek!
A bejáratásnál szerintem ajánlatos ha te is rajta ülsz, mert a tartón nem kap terhelést, csak a kerék súját forgatja, jobb ha terheléssel(azaz veled) kopik be.
Próbálj önmérsékletet gyakorolni és menj ki az utcára. Hallottam már olyanról, aki egyedül bejáratta a vasat, majd ment vele utassal és terhelés alatt megragadt neki.
Nem vagyok nagy guru, de többen tanácsolták már, hogy bejáratást változatos ford.számon érdemes csinálni.
Az egyenletes fordulat az egyik legroszabb bejáratás. Változó terhelés és fordulat szükséges. Ezt álló helyzetben nem tudod produkálni. Nem úszod meg a bejáratást :-)
Különben húzhatod a felújított gépnek is, legfeljebb besül és elesel. Ha ez lebeg a szemed elött szerintem nem fogod úgy sem húzni. Nem olyan borzalmas dolog lassan és finoman közlekedi ám. Az önkontrol életbe vágó a motorosoknál szerintem, fogd fel gyakorlásnak :)
Ha meg végkép nem megy, kérd meg hogy laza illesztésre fúrják a dugatyút mert akkor nem sűl be.
főtengelynek amugy nem nagyon kell bejáratás.
Sziasztok!
Szeretném ha értékelnétek,elmondanátok véleményeteket,a bejáratási módszeremről.lécci.
Szal full felújított blokk.
bene a motorban minden jó.Beindítom a gépet,járatom a a bejáratásnak megfelelő forulaton pl 3000 es fordulaton,4 edikbe felrakva sztenderre,100km-enként megállítom,és többnapon keresztül járatom. 1500km-ig.
A hűtést egy ventillátort elé rakok a hengernek, a blokknak,3. fokozat jól hűti majd az tutkó.
Szal egyenletes forulaton 4.be 3000es fordulaton, vagy 2000-esen,ami a legjobba gépnek.és hűtés is van,szal sztem jó.véleményetek???
Az jó rólam tudni azért választanám ezt,mert én motort járatni utálok,mert nem birom különben ki,hogy ne forgassam,és ez bejáratás alatt nem túl jó a gépnek.főleg hogy főtengely is felújított,meg fúrt is a henger.
Sziasztok!
Most csatlakoztam fel, szerintem nagyon jó ez a fórum. Már öregebb vagyok, nem ismerem a napi szlenget, használni nem tudom, de a Tieteket megértem.
Tárcsafékes ETZ 250-hez kellenének a méretei az első keréktengelyen a csapágyat letakaró kisebbik porvédőnek. (Vagy távtartó a neve?) Nem tudom hova lett, eddig csak kiszerelve volt, mert a motor eredetileg dobfékes. Boltban nem lehet kapni, de legyártatnám.
Kösz szépen előre is. Mindenkit üdvözlök!
Lajos
kicsit rugózik, de amúgy le lehet tekerni, esetleg nagyobb erőkarral próbáld. Ha nagyon nem megy akkor marad a légkulcs, amit az első rendes gumisnál megtalálsz. Felrakásnál nem kell enyire meghúzni.
bocs, késön olvastam, közkívánatra befogom a pofám az olaj témáról :)
igen az arol gagyi es pocsek, de legalabb olcso es vigan lehet vele motorozni, a motort sem karositja csak fustol es kormol, de ugyan ugy megy mint barmi massal.
Túl sokat problémázol!
Menj be az első kútra és vedd meg az első olajat aminek az ára szimpatikus.
Keverni hülyeség, drágább és nem jobb, mert a két szélsőséges olaj keverésével kapsz egy átlagosan pocsék olajat, mig az árából kapsz egy közepesen jó olajat amiben már füstölés és lerakódás gátló adalék is van.
Ha nagyon keskeny ráfra erőszakolod rá, akkor igen. minden ráf szélességhez megvan az a gumiméret-tartomány, amellyel felszerelhető. És vannak különböző ráf-szélességek. Ez így van az autóknál, így van a motoroknál, de még a bicikliknél is. Persze figyelmen kívül lehet a dolgot hagyni... de szerintem nem érdemes. Én tettem föl magamnak 2,75"-es helyett 90/90-es gumát (mert éppen ilyen méretben volt az a minta, amit akartam), hát szélesnek széles, de a a ráf összehúzta, és a futófelület széle még majdhogynem szőrös 10e km után, szikrát kéne hánynia a lábtartónak ahhoz, hogy odáig döntsem. Hát ez van. Én nem ajánlom. Persze attól is függ, hogy a te kereked milyen széles. De hogy hol van olyan táblázat, ami megmondja, hogy arra mekkora gumát érdemes szerelni, azt nem tudom.
Miskolcon keresek műszakis,rendezett papirokkal eladó MZ-t!!!Lehet 125,250 mindegy...(84-90ávjárat)Ár majd megegyezés szerint!cimem:bubu25@citromail.hu Tel:20/2682403
Ha rátudsz nézni nézd meg a menet csavarásának irányát,nem bal menetes?
Köszi a választ!
Tényleg deformálódik az első gumi hogyha 90/90-es méretet rakok fel? A motorom előző tulaja 120-ast rakott hátra de az nem volt eldeformálódva, pedig enyhén méreten felüli volt.
Hy z25z!
Nekem 90/70 R18 van fent barum-ból és az megy vele ! Az 3,5 majdnem és ezzel volt vizsgán és átment!(Etz 125)
Keats
Még annyit fűznék hozzá, hoyg a 90/90-es gumival nem sokat nyersz szélességben, ha nem fűzol a kerékre szélesebb ráfot, akkor a keskeny ráf össze fogja húzni jó kis oválisra. Tapasztalat. Szóval jobb a békesség.
hatra a 110/90 az belefer, de elore a 90-est mar lehet megfutyulik...nyilvan attol is fugg hova viszed, vizsgabiztos lelkiallapotatol...
90 es 90 mm 9 cm oszd el 2,54-el es megkapod collban, nekem 3,25 os volt elol, nem engedtek at vele...
Gumis ügyben fordulok én is hozzátok!
Kérdésem az, hogy a ETZ250-hez megfelelőek a következő gumiméretek (tehát elfogadják műszakin és nem okoz gondot a szélesség):90/90-18 előre és 110/90-18 hátra, azért nem szeretném a gyári méreteket, mert azok nekem nagyon soványnak tűnnek.
Told el a legközelebbi gumishoz, vigyél neki egy doboz sört, és kérdd meg, hogy szedje le légkulccsal. De vigyél magaddal hozzá való krovafejet is, mert a legtöbb gumisnak csak három-négy féle kerékcsavar-méretű feje van.
Hali én úgy lazítottam fel h ráültettem a fél családot (behúzták a féket és lesújozták a mocit) és egy hirtelen mozdulattal megrántottam az anyát.
a kipufogó téma engem is érdekelne....:) Hogy lehet megoldani h jobb hangja legyen??? jahh....Remus Dobbal ::D ;)
Hali!
Tud valaki olcso kromozós helyet Komárom Esztergom vayg Győr Moson-ban? Az szóljon lécc...Vagy esetleg 125-ös Ts Mz-hez kellene nekem nem pattogott kipufogo, meg lehetőleg kemény és szintén kromos hátsó teleszkóp rugok! ha valaki megválna ezektől, lécci jelezzétek!
Köszi Géza
Üdv!
2 dologal fordulnék hozzátok!
-tegnap majdnem hülyét kaptam, mert a 241-esemen elől 19 es fogaskerék van, de én csak magamba járok ezért ki akartam cserélni az eredeti 21-esre, remélve, hogy a fogyasztást minél jobban tudom minimalizálni. Nekiesek egy félméteres 24 es kulccsal, de nem akart megmozdulni. Beraktam egyesbe tapostam a féket, de valahogy ilyen rugalmas volt, minha a lánc ilyen gumiból lett volna és sehogy nem tudtam kilazítani, pedig azt a lemez alátétet is kihajlítottam.
Gondoltam az a gyertya helyére berakható dugókitámasztóra, de az túl körülményes olyat csinálni, nincs valami trükkje?? Tényleg! most jut eszembe a menet az rendesen van rajta??
-A 2. dolog pedig, hogy a kipufógónak nem lehet egy kicsit vadabb hangot adni valahogy?? Pölö a Simsonból ki lehetett szedni a furulyát, ennek nincs valami trükkje? a Rezónak jó a hangja viszont a kinézete nem tetszik.
Előre is köszönöm a segítséget
Üdv mindenkinek!
Helló!
Jó állapotú ETZ 250-es középsztendert és hátsó kereket, azaz felnit küllőkkel dobbal együtt keresek. Ha tud vki legyenszives írjon.
Üdv!
Gyomai vagyok ahogy előőbbis írtam üdvözletem Szarvasra!
Én meg Gyomai itt is van bolt de annál tuti nem olcsóbb.
A börzeházban? Ott elég drága cuccok vannak:) De mind1 vennem kell 1-et köszi. (egyébként füzesgyarmati vok szeghalom mellett van)
az a gáz h egy idő után nem volt semmi .... nem lehetett váltaniNem lehet h vmi a blokkban elcsúszott?:)
kuplungholtjátékod nem túl nagy? Akkor szokott babrás lenni az üres, ha nem emel ki eléggé. Egy bovdenállításos prbát megérne, mielőtt szétrántod a blokkot...
Üdv all
Egy érdekes dolog történt velem tennap. Jöttem haza meló helyröl (röpke 15km) és hallottam valami fémes
hangot menet közben, mintha egy drótot felkapott volna a kerék az
útról így ezért nem is foglalkoztam vele annyira. Pécsre beérve éreztem
hogy a hátsó kerekem nemigazán akaródzik fordulni :) ezért inkább
félre álltam egy parkolóban, hogy megnézzem mi is lehet a baj, mert
menet közben a fémes hang sem akart megszünni. Leállítom, nézem a hátsó kereket, látom hogy
hiányzik 1 küllő a helyéröl. Jobban megnézve valahogy a belső bütykös részét ami a fékdob
fele néz azt valahogy (gondolom, más nemlehet) bekapta az egyik fék
VAGY valami a dobfékben, és szépen "beszippantotta". Így aztán kézzel
tekerve a hátsó kereket, se előre se hátra nem forgott. Akkor
dobbentem rá hogy nemhoztam magammal semmien szerelési cuccot,
így felhívtam egy a közeli MZ-s havert hogy hozzon máá valamit amivel
le lehet kapni a hátsó kereket. Kb 20 perc se, s ott volt, amikor is
rájötem hogy van nálam is mindig kulcs ami az aksinál van :DDD, mindegy.
A segítség jól jött. A kereket se perc alatt lekaptuk csak kárhogy nemvolt nálam fényképező gép :). A küllő
valami egészen szép formát vett fel a dobban és s egy rakás
alumíniumot szedett le a a pofa tartóiról, de azért nemvolt vészes. a fék
hál'Isten nem rongálódott meg, de a küllő az nem úszta meg :). A poén még az volt hogy amikor kiburítottam/tuk a fém hulladékot a
dobból akkor kiesett a csapágy meg a két csapágy között lévő persely
is, gondolom annak nemkellett volna. Az összerakás eccerübb volt sőt jó hogy eljött segíteni !!MZ Norbi!! mert egyedül nem ment volna - KÖSZ! Az az érdekes hogy mindig a küllőkkel szívok, a simsonon is fél évente legalább 2-3 küllőt kellett pótolnom mert nem bírták. De itt eben az esetben nem eltörött,, iet még nem is láttam ezidáig... remélem többet nem is fogok.
tsá all
Mit kell javítani a váltónál, ha nincs benn üres fokozat?! Egy idő után már egyikse volt benn.....Én aligha értek hozzá:) (ETZ 125)
Hali Eikel!
Tsak nem csabai vagy?!
Üdvözlet Szarvasról!
Hali
Békéscsabán a Kétegyházi úton (az állomás utcája) biztos van . Motoros bolt + bontó. Tudok címet is meg telefonszámot is!
Igen, a jobb oldali deknin a gyújtástól balra lepattintod azt a kis gumikupakot, van alatta egy csavar. A hozzá tartozó anyát meglazítod, a csavart visszacsavarod, majd 3/4 fordulatra kitekered, végül rögzíted újra az anyát. Ezután kell a finombeállító csavarral próbálkozni a kuplungkarnál!
Az ott vann lent a deklinél? ill ben mármint a fék fölött?
Szia! Ha ennyire nem emel ki, akkor inkább a durvabeállító csavarnál kellene próbálkoznod! A 125-ös és a 250-es váza nem egyezik meg!!!
Ja és hallottam hugyanojan a váz az mz etz 125 250. és akkor a blokkot is ki lehet rajta cserélni kisebbre(minek?) nagyobbra?
Hello. van egy gondom az mzvel. Ott kezdem hogy minden pöpec ha berúgom(gok) aztán jó az alapjárat, semmi. de amikor beteszem egyesbe, elkezd egy bizonyos foldulat alatt sőt néha fölötte is magától menni, és ennek soxor az a végeredménye, hogy lefullad. A kuplungkarnál már teljesen ki van csavarva a bowden. nem tom mit csinaljak vele?
Szia! Ha lehet is ott kapni, nem biztos hogy megéri, vannak róla képek itt! Viszont az MZ Klub fórumon a Virtuális börze/Keres témában van róla szó épp, hogy gyártatnának. Nézz be, rendeld meg, valaki biztos szívesen elpostázza Neked!
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
A 250-esemen leszedtem a deklit.
És most összerakva az a gond, hogy a kuplung állandóan kiemel. Ez mitől lehet? Többször is szétszedtük és összeraktuk de gond van vele! És nem tudjuk, hogy mi lehet a baj!
Válaszokat előre is köszi!
Sziasztok! Nem tudja valaki hogy hol lehet Békés megyében etz villamerevítőt (vagy minek hívják) kapni?
Valószínűleg lehet valami abban hogy ballábbal kelsz!
Ne vedd sértésnek!!!!!
Szerintem a fórum arra való hogy megbeszéljük a felmerülő kérdéseket és beszélgessünk nálünk tapasztaltabb emberekkel és egymás tapasztalatait megosszuk hogy a másik kevesebbet szívjon a mocijával!És megtaláljuk a lehetséges megoldásokat!
:-) egyetertek veled, irtam en is a valaszra, segito keszsegem suket fuleket talalt...utana ment ua. kerdes..nagy baj nincs, roless-szal, mint megboldogult matektanarom mondotta: "senki nem valhat emberre ha nem tanitjak" csak tenyleg jo lenne, ha olvasna, szoval roles kollega, legy szives alaposan olvasd el a forumot, mileott ujra feltszed ugynazt a kerdest....segitunk neked termeszetesen, de ez forum, ellatnak hasznos tanaccsal a nalam is nagyobb "szakik" ha 1 percen belul nem jon valasz ne aggodj...addig olvasgasd a szakirodalmat, sok hasznos dolgot talalsz..
udv!
Ez egy viszonylag egyszerű kérdés, érkeztek is válaszok, de mintha átléptél volna rajtuk, szinte ugyanazt kérdezted meg újra és újra.
(11440, 11477, 11484, 11491, 11503, 11506, 11510)
De lehet csak az a baj, hogy átrendeztem a szobám és most mindennap bal lábbal kelek fel. :) Üdv!
Én itt mindenkit tisztelek főleg azért mert segítőkészek vagytok ezt itt meg is köszönném!
A másik dolog pedig az hogy jelenleg az MZ fórumon 11515 darab hozzászolás van hogy a ... keressem vissza szerinted?
ha mindenki csak egy sort írt volna akkor is olyan hosszú lenne mint kb a biblia 2X!Márpedig valaki egy oldalt is írt ez kb pár ezer oldal .
Ha te visszatudsz keresgetni ennyit akkor csak tessék!
Én inkább kérdezek de ha azt írjátok a témával kapcsolatban hogy duguljak el akkor nem szólok.
Csatlakozom az előttem szólóhoz!!!!!!!!!!
Teljesen igazad van,30-éven át mentek Arol -al a motorok,de a kezelési útmutatóban benne is volt X-futásteljesítmény után a "dekarbonizálás".Ha eltömődött a kipufogó,kiégetés stb.Én Sprint 2T -t használok. Sajnos többször szét kellett szednem a motort,ezért láttam a félszintetikus olaj hatását a motor belső tisztaságára.Semmi olajsár a kipufogónyílásban,száraz korom a dugattyútetőn és a kipufogó leömlőben.Ezért nem lehet vitatni a félszint v.fullszint olaj előnyeit az ásványihoz képest.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|