:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
na. összeraktam a motort. és most már jöhet a műszaki. büszke vagyok magamra. Ja felétek mennyibe kerül a kuplung agy?
Hello!
Az lenne a kérdésem,hogyan lehet belőni pontosan a frissen lamellázott
kuplungot, mert most azt csinálja hogyha betekerem tövig,akkor csúszik, ha meg kitekerem nem old szét eléggé, és nincs átmenet a kettő állapot között sajnos.(ETZ250)
Segítsetek légyszi!
Hello! Vennék vagy cserélnék MZ ES 125 alkatrészre TS 125-ös jóállapotú max. egyszer fúrt hengert!
s.jacint@freemail.hu
nekem momentán szét van szedve, viszont a héten már biztosan nem tudom megnézni mert nem szüleimnél tartom a motort, ha jövőhétig nem mondja meg senki, és én is elfelejteném szólj rám és lemérem
igazából olyan mint a lottó, bejelölsz valamit aztán nem változik semmi, de legalább jól szórakozol :)
Ezek a szavazások megmutatják hogy egyes kérdésekről hogyan gondolkodnak más motorosok, vagy mi az elterjedt szokás dolgokban. De a sima statisztika is érdekes lehet, pl. kinek milyen motorja van, vagy milyen szinü. Régebbi szavazások eredményei között ilyeneket is találhatsz.
Egyszóval egyettlen konkrét szerepe a szórakoztatás.
Persze néha vannak értelmes kérdések.
Most konkrétan kíváncsi voltam hogy érdemes e erölködnöm a versenyzés népszerüsítésével, illetve akit érdekel azt milyen szinten. Ez arra is jó, hogy a következő cikk megírásakor, a közönség igényeihez igazíthassam a mondani valómat. Pl ha a többséget egy jó élménybeszámoló érdekli akkor nem a technikai részleteket magyarázom, hanem azt hogy milyen izgalmas volt az esemény.
Kösz a reakciót! Persze, hogy nem szedik szét, de nem gondoltam, hogy ennyi motoros között ne legyen senkinek kiszerelt alkatrésze.
Én nem tudom, hogy milyen szimmeringet vettem bele, csak azt, hogy SKF, és drága volt. Csak a méretet adtam meg a boltban, és kértem, hogy jó minőségűt adjon. A régi típusok olyanok voltak, hogy majdnem több időt töltöttem a cserével, mint a motorozással.
Kösz, már szavaztam is, de mi értelme volt a közfelhívásnak? Milyen közjót szolgál?
Akkor szerintetek, ne fúrjak lyukat a kipufogó végére??
nekem is csopogott...aztan felallitottam a motort :))
Ott nincs semmi tomites alapbol, csak egy lemezke van a felfrocseno olaj ellen
Esetleg a cso menete serult es ott folyik? Akkor FBS a megoldas.
Ha nem válaszolnak akkor nem tudják a választ. Olyan kérdesekre, hogy "mérd meg lécci a csapszeg illesztési hézagát", ritkán jön válasz, mert senki sem szedi szét a motort szívesen ezért :))
Telóba teló olaj és valtó olaj kevereékét rakom. Ezek arányával be lehet állítani a csillapítást. A szimeringnek mindig forgó tengelyhez valót rakok bele porvédőset, ez elég jól bírja, legalább is jobban mint amit teló szimeringnek adnak ETZ-hez. Ezek a szimeringek direkt jól birják az olajat. Fékfolyadékot es egyes hidraulika folyadékokat nem nagyon szeretik, mert az nem olaj.
a bal oldalon szokott lenni egy rovat Szavazás címmel.
Annyi elekromos szakember van itt. Kérd meg valamelyiket hogy készítsen egy szerkezetett ami ha 90-nél gyorsabban mész vagy 5000-nél többet pörgetsz akkor áramütést mér rád! Szerintem így nem fog megragadni:D
Hali!
Gondolom 250-es ről van szó
Nekem is hasonló problémám volt, az volt a baja, hogy a kuplung kiemelő kilincskerék karja egy 5 mm-ert el volt hajolva, ezért a kupung kis rúdján lévő alátét nem tudott felfeküdni a házra.
Gabi
Sziasztok! Állandó olajfolyási problémákkal küszködök, a kuplung bowden házból csöpög az olaj! Szerintetek miért? Az olajszint nem magas!
Üdv mindenkinek!
Kb. egy órahosszáig olvastam a legújabb hozzászólásokat, és már majd kigúvadt a szemem, de azt nem találtam, amit kerestem. Sztem kéne egy kereső erre a lapra is.
Különben tegnap csatlakoztam fel. Azelőtt nem is olvastam ezen a lapon, és azt veszem észre, hogy nagy a segítőkészség, amit csak üdvözölni tudok.
ETZ 250-nel 23 éve motorozok és berhelem, de azt pl. most tudtam meg, hogy a teleszkópba lengéscsillapító olajat szabad csak önteni, mert a nem belevaló kikeményíti a szimeringet, és folyni kezd. Ez mennyire széles körben ismert? Ha szélesben, akkor potyára foglalom itt a helyet.
Lajos
Nagy Trophyt motor és papírok nélkül hiányosan, kis Trofi alkatrészekre cserélnék. (nekem csak lámpa, tank, komplett első futómű kéne ES 125-höz, de kerék már nem)
Van ott baloldalt egy kis ablak szavazni lehet. szerintem jó csak má régen volt cserélve...
Mire kéne szavazni? Járatlan vagyok.
Lajos
Kösz a reakciót! Gondoltam én is arra, amit tanácsolsz, de nem tudtam eldönteni, melyik az egyszerűbb. Most már úgy néz ki, az amit te mondasz.
Különben 83 óta van meg az ETZ, vannak kalandjaim. Elfoglaltság miatt egy időben nem használtam, de most megint, és élvezem, bár nem megyek évi 10-15E km-t, csak kb. 2E-t.
Veled mi a helyzet?
Lajos
csaó !! mz es 125-150 hez (trofihoz) alkatrészek eladók ( karosszéria+blokk-alkatrészek) ár megegyezés szerint! 0620/992-4528
sziasztok!! eladó mz es 150/1 trofi 1970 évj. tökéletes motorral, forgalmi és a rendszám még a régi de a tulaj él. ára 35000 ft. 0620/992-4528
Nem tudom, hogy abban mekkora a főfúvóka, asszem 125-ös, vagy 130-as (nekem az ETZ 250-em karbijában 135-ös a gyári, de a 251-esben ha jól tudom kisebb van).
Amúgy lehet a nagy fogyasztás oka a szivató is. Nekem is sokat fogyasztott és nem is ment igazán, meg beköpte a gyertyát. Az volt a baj, hogy rövid volt a szivatóbowden belseje és nem tudott rendesen visszazárni a szivatódugattyú a furatra.
Az a tengely lötyög amin a lánckerék van? Sztem ha már úgyis szétszeded cseréld ki azt a csapágyat
Megy rajtam kívül valaki Kunmadarasra? Király lesz.
Üdv Mindenkinek.
Itt a tavasz és ez a motorom darabokra szedésének ideje. :(
Azt szeretném kérdezni, hogy a kis lánckereket tartó tengely elforoghat-e csapágy belső gyűrűjében?
Nálam úgy néz ki, hogy kuplungkinyomó tengely. Ez nem forog, ezen van a lánckeréktartó tengely, ez már forog, de külön forog egy e körül lévő fém gyűrű (gondolom a csapágy belseje), majd megint függetlenül mindenkitől egy fehér gyűrű (azt hiszem a csapágy közepe), és végül az egész benne van még egy fém gyűrűben ami áll. Az egész egy kicsit lötyög is minden irányban. Ez így használható tovább, vagy valamit cserélni kell? A könnyebb érthetőség kedvéért csináltam néhány fotót. Megnézhető a http://kep.tar.hu/czifi címen az ETZ125 galérában.
Köszönöm, ha már legalább végigolvastad. :)
Czifi
Új szavazás kéne. Mármint itt az oldalon.
vagy inkabb olyan lesz mintha semmit nem csinaltal volna:D
ja és lenne mégegy dolog!
Ha a kipufogó végére a lyuk mellé fúrok egy vagy több kis lyukat akkor milyen lesz a hangja?? és azt ugye vissza lehet hegeszteni csak sima villanyhegesztővel?? Nekem az a rész nem krómos hanem csak ilyen sima lemez, sőt még ilyen hegesztés nyomokat is találni a lyuk körül.
Olyan lesz a hangja mint az 1 hengeres Pannóniának? vagy olyan mintha vennék rá egy rezót?
Hello! Meg tudnátok mondani, hogy a 251-es Mz-nek a karbijában hanyas a főfúvóka?? Csatos karbi van rajta, és az a problémám, hogy a tű a legfelső rovátkában van, szóval hogy a legkevesebb benzint kapja, de még csak most kezd közelíteni az őzbarnához és jéghideg motorral pöcc röff, és tankolnom is nagyon gyakran kell, egyébként nem érdekel, ha nem megy 100 nál többet csak ne fogyasszon sokat. Köszi
Sziasztok! Nem tudja valaki hogy 150-es etz-re hol lehet farokidomot meg valami szép sárvédőt kapni (Mo.-on) A németeknél láttam. Vagy ha valakinek van képe ilyen mz-ről akkor az küldje el az ftwstreetfighter@freemail.hu-ra. Köszi.
500 km vállalható sztem ugy hogy odafigyelsz kicsit hogy ne tekerd neki nagyon.
A bejáratás semmi problémát nem okoz ha kicsit több olajat teszel bele meg nem kéne nagyon forgatni: max 4500 ig.Én kb 500 km ig kiméltem utána ugy hajtottam mint rendesen és semmi baja nem lett. Lényeg hogy jo cuccokkal ujitsd fel ne gagyi szarral ocso pézér.üdv
Még mindig eladó egy etz 250 első telo ,gumiharanggal. kiflikkel. lámpaburával (foncsor nélkül) . kecskeméten ára 5000.-!
Szervusz Lajos!
Az alkatrészek eltűnése ismerős, engem is szokott ilyesmi bosszantani. A méreteket sajnos ne mtudom, de próbálj meg egyet kölcsönkérni, vagy bontottat szerezni. Ha Békés megyei vagy, akkor Békéscsaba, börzeház.
Legyen szerncséd és kerüljön elő az porvédő-távtartó!
Hali!
Sztem badarság lenne magadat megfosztani a motorozás élvezetétől.
Ez a legnagyobb mazochizmus amit eddig olvastam, nézni a vasat ahogy pörög a sztenderen... :)
Szeretnék gartulálni a teljesen felújított blokkodhoz, sokezer balesetmentes kilóméter kívánok mindkettőtöknek!
A bejáratásnál szerintem ajánlatos ha te is rajta ülsz, mert a tartón nem kap terhelést, csak a kerék súját forgatja, jobb ha terheléssel(azaz veled) kopik be.
Próbálj önmérsékletet gyakorolni és menj ki az utcára. Hallottam már olyanról, aki egyedül bejáratta a vasat, majd ment vele utassal és terhelés alatt megragadt neki.
Nem vagyok nagy guru, de többen tanácsolták már, hogy bejáratást változatos ford.számon érdemes csinálni.
Az egyenletes fordulat az egyik legroszabb bejáratás. Változó terhelés és fordulat szükséges. Ezt álló helyzetben nem tudod produkálni. Nem úszod meg a bejáratást :-)
Különben húzhatod a felújított gépnek is, legfeljebb besül és elesel. Ha ez lebeg a szemed elött szerintem nem fogod úgy sem húzni. Nem olyan borzalmas dolog lassan és finoman közlekedi ám. Az önkontrol életbe vágó a motorosoknál szerintem, fogd fel gyakorlásnak :)
Ha meg végkép nem megy, kérd meg hogy laza illesztésre fúrják a dugatyút mert akkor nem sűl be.
főtengelynek amugy nem nagyon kell bejáratás.
Sziasztok!
Szeretném ha értékelnétek,elmondanátok véleményeteket,a bejáratási módszeremről.lécci.
Szal full felújított blokk.
bene a motorban minden jó.Beindítom a gépet,járatom a a bejáratásnak megfelelő forulaton pl 3000 es fordulaton,4 edikbe felrakva sztenderre,100km-enként megállítom,és többnapon keresztül járatom. 1500km-ig.
A hűtést egy ventillátort elé rakok a hengernek, a blokknak,3. fokozat jól hűti majd az tutkó.
Szal egyenletes forulaton 4.be 3000es fordulaton, vagy 2000-esen,ami a legjobba gépnek.és hűtés is van,szal sztem jó.véleményetek???
Az jó rólam tudni azért választanám ezt,mert én motort járatni utálok,mert nem birom különben ki,hogy ne forgassam,és ez bejáratás alatt nem túl jó a gépnek.főleg hogy főtengely is felújított,meg fúrt is a henger.
Sziasztok!
Most csatlakoztam fel, szerintem nagyon jó ez a fórum. Már öregebb vagyok, nem ismerem a napi szlenget, használni nem tudom, de a Tieteket megértem.
Tárcsafékes ETZ 250-hez kellenének a méretei az első keréktengelyen a csapágyat letakaró kisebbik porvédőnek. (Vagy távtartó a neve?) Nem tudom hova lett, eddig csak kiszerelve volt, mert a motor eredetileg dobfékes. Boltban nem lehet kapni, de legyártatnám.
Kösz szépen előre is. Mindenkit üdvözlök!
Lajos
kicsit rugózik, de amúgy le lehet tekerni, esetleg nagyobb erőkarral próbáld. Ha nagyon nem megy akkor marad a légkulcs, amit az első rendes gumisnál megtalálsz. Felrakásnál nem kell enyire meghúzni.
bocs, késön olvastam, közkívánatra befogom a pofám az olaj témáról :)
igen az arol gagyi es pocsek, de legalabb olcso es vigan lehet vele motorozni, a motort sem karositja csak fustol es kormol, de ugyan ugy megy mint barmi massal.
Túl sokat problémázol!
Menj be az első kútra és vedd meg az első olajat aminek az ára szimpatikus.
Keverni hülyeség, drágább és nem jobb, mert a két szélsőséges olaj keverésével kapsz egy átlagosan pocsék olajat, mig az árából kapsz egy közepesen jó olajat amiben már füstölés és lerakódás gátló adalék is van.
Ha nagyon keskeny ráfra erőszakolod rá, akkor igen. minden ráf szélességhez megvan az a gumiméret-tartomány, amellyel felszerelhető. És vannak különböző ráf-szélességek. Ez így van az autóknál, így van a motoroknál, de még a bicikliknél is. Persze figyelmen kívül lehet a dolgot hagyni... de szerintem nem érdemes. Én tettem föl magamnak 2,75"-es helyett 90/90-es gumát (mert éppen ilyen méretben volt az a minta, amit akartam), hát szélesnek széles, de a a ráf összehúzta, és a futófelület széle még majdhogynem szőrös 10e km után, szikrát kéne hánynia a lábtartónak ahhoz, hogy odáig döntsem. Hát ez van. Én nem ajánlom. Persze attól is függ, hogy a te kereked milyen széles. De hogy hol van olyan táblázat, ami megmondja, hogy arra mekkora gumát érdemes szerelni, azt nem tudom.
Miskolcon keresek műszakis,rendezett papirokkal eladó MZ-t!!!Lehet 125,250 mindegy...(84-90ávjárat)Ár majd megegyezés szerint!cimem:bubu25@citromail.hu Tel:20/2682403
Ha rátudsz nézni nézd meg a menet csavarásának irányát,nem bal menetes?
Köszi a választ!
Tényleg deformálódik az első gumi hogyha 90/90-es méretet rakok fel? A motorom előző tulaja 120-ast rakott hátra de az nem volt eldeformálódva, pedig enyhén méreten felüli volt.
Hy z25z!
Nekem 90/70 R18 van fent barum-ból és az megy vele ! Az 3,5 majdnem és ezzel volt vizsgán és átment!(Etz 125)
Keats
Még annyit fűznék hozzá, hoyg a 90/90-es gumival nem sokat nyersz szélességben, ha nem fűzol a kerékre szélesebb ráfot, akkor a keskeny ráf össze fogja húzni jó kis oválisra. Tapasztalat. Szóval jobb a békesség.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|