:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Van valakinek ötlete, hogy hogyan lehet egy 125-ös etz stabilitásán javítani? A váz és kereker 100% gyári állapotúak, de nekem egy kicsit instabilnak tűnik kanyarban. Köszönettel,
oli
Sziasztok!
Kérdés: Fel lehet rakni az Etz kipufogot Ts-re is? (150ccm) Ha igen, nem lesz utba az utaas lábtarto , meg a csomagtarto? Meg az enyémben a régiben nincs furulya, nem fogná vissza egy ujabb kipuff a gépet?
+ Kellenen nekem a 150-es Ts Mzmre tankbetét ami jol néz ki, nincs megpattogva, + ugyailyen állapotu kipufogo! Ha tud valaki lécc Írjon, vagy hívjon 20/467-2392
Kössz a segítséget!
Hello!
A régebbi, csavaros változat van a gépemen.A 130-as változatot szivesen megvennénm tőled (ócsóé):-)
Egyébként a 125-ös méretet a szerelési útmutatóból néztem ki.
Írok ímélt.
Roszul hiszed. Az a főfúvóka nem 125-ös, ha olyat teszel be, abból baj lehet.
"Régi" cavaros úszóházas karbiban 135-ös van, az "új" pattintósban 130-as kell.
Van mindkettő, kis bvf felirattal az oldalában. Csak találd ki milyen karburátorod van.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
ETZ 250-hez keresnék főfúvókát.Azthiszem 125-ös az eredeti méret.
Bah, ebből még bármi lehet. De mit is érdekel ez téged, négy év alatt még százszor összetörheted a motort (meg az arcodat is), vagy nyerhetsz a lottón, vagy akármi. Egyelőre még a trabantokat sem merték kitiltani, pedig az sokkal kevesebbeket érint, mint a 2t motorosok.
Más!!!Azt hallottam hogy az összes 2t-s motorokat betiltják 2010-be!Vmi UNIOS eszem-fa..om dolog miatt Ez igaz lenne?MMMhhh?Vagy csak megint beszélnek az emberek a levegőbe....(Bocsi hogy ide irtam...)
Mármint átalakítható tárcsásra a dobfékes. Sokan csinálják még TS-nél is.
Üdv,
Peti74
HI!
Én is azt hittem hogy nincs dobfékes kis etz, de kiderült, hogy van! Nézzétek meg a www.ebay.de oldalon az eladó mz-ket! Ott a németeknél kis etz-k kb fele dobfékes, nemhiszem hogy ennyit átalakítottak volna utólag. Amúgy tényleg nem logikus a dolog...
Hahó. Volt dobfékes kivitel a 125/150-es ETZ-kből is. A szerelési könyven is benne van.
A borulás ellenőrzésére (megvehetem-e kérdés eldöntésére) nem a kormányütköző megléte a legjobb ellenőrzés. azt egy jól irányzott rúgással vagy egy álló helyzetes feldőléssel is le lehet törni.
Én elsőként a tankot szedném le, és végigsimogatnám a vázat alkotó zártszelvény oldalat, annak kell teljesen síknak lennie. Ha csavarodik a váz, mindig horpad a szelvény síkja.
A kerekek egynyomon futása a másik fontos dolog, attól lesz motorozható.
És átalakítható, csak kell hozzá néhány plusz alkatrész: hidraulikus fékrendszer, tárcsa+agy+tengely, jobb oldali "füles" alsó telószár. Van amit én is tudok adni ezekból.
Üdv,
Peti74
Ez mennyi pénzbe fájna nekem kb?Ja és ha törve volt akkor mennyit ér meg a moci így?Vagy ne is vegyem meg?(kitudja még milyen galiba lenne vele?)
Én is úgy tudom, hogy csak a 250-esből volt dobfékes... Lehet, hogy az egész elejét villástul átszerelték.
Amúgy szerintem 86'-ban már biztos tárcsás volt az összes ETZ.
Vissza lehet alakítani tárcsásra, csak kell hozzá az egész tárcsafékes rendszer és a tárcsafékeshez való villa.
Még nem láttam a mocit...de a gazdája azt mondja hogy nagyon megvan kimélve 86-os és elöl még dobfékes!!!???Ez nekem is furi volt...Akkor lehet hogy else megyek megnézni...:(((
Ez a moci 150-es és narancs-vörös szinű!Akkor azt mondod hogy ez akkor törött volt?
Szia!
ETz 125 ből nem csináltak dobfékest! Mind tárcsás! egyébbként meg a müszaki állapottól függ! mindenképpen nézd meg a tank alatt van egy "fül", ahova akormány végállásnál ütközik! ha az nincs ott, vagy elgörbült ,akkor felejtsd el azt a motort, mert borult.!
Hi!Szeretnék tőletek megkérdezni vmit!86-os ETZ 150ccm 75eft-ért megéri megvenni?Augusztusig van rajta műszaki,és még dobfékes elöl!Apropó a dobfékes kereket át lehet szerelni tárcsácsra?A válaszokat köszi előre is!
Szétdöntöttem a blokkot. a második fokozat 2+1 foga le van törve. Valószínű hogy elkezdte kidobni a kettest, de nem a villát nyomta a csúszótömbel, hanem kinyomta -fogalmam sincs hogyan- azt a biztósító gyűrűt ami az ellenkereket támasztotta. Igy csak fél fogon vitte ár a nyomatékot. Mivel az amúgy is kicsi, ki van hegyesedve, megadta magát és letört. Aztán az meg elintézett még két fogat és be is szorult a fogak közé, ez okozta a kerék blokkolását. Eredmény, nem csak a második fokozatot kell cserélni hanem az ellenkerekét is. Más nem görbült, csapágyak épek.
Szia street5.
Én írtam az alkatrészbörzén, hogy van egy eladó etz főfékhengerem új karmantyúval. Egyedül a kar nincs meg hozzá, de azt tudsz venni bárhol.
Írj mailt, egyeztetünk.
Üdv,
Peti74
Tudna vki olyan boltot mondani ahol lehet venni mz 250re első idomot? de nem ilyen böszme nagyot, vmi jo formásat! a Zichybe már voltam ,nagyon nem tetszett ami ott van idom.!
köszi
A hajtókar csapágyra gondoltok?
A korai tipusokban bronzpersely volt amit leváltottak tűgörgős csapágyra.
Tudtommal a TS is bronzperselyes.
Többiek.....?
Helo!
Van különbség a TS125 és az ES125 hengere között? Az Es bronzperselyes?
Talán tudok egy srácot akinek van, biztos eladja, mert rengeteg Tz alkatrésze van, ha gondolod akkor megadom a számát privibe, vagy ha van messengered akkor megtalálsz a zsolesz1982@msn.com -on!!
Más is felvehet aki TZ-ről szeretne csevegni:) vagy csak szimplán motoros:)
Zs.
Sziasztok!
Nem tud valaki eladó ETZ főfékhengert!
Akinek van vagy tud eladót az irjon. Ja és van egy eladó Pannónia TLB-m.
Köszönök mindent és irjatok!
Nem, mert a hozzád hasonló "újak" például így némi (olyan 5-10perc) fáradtságot véve összeollózhatják egy nagy szövegfájlba a fórumot, amiben aztán kereshetnek kedvükre, mielőtt kb. ezredikként megkérdeznék hogy "miért nem megy ötödikbe 140-et a tézém?" és sopánkodni kezdenének, hogy nem akar senki válaszolni. :)
Vagy olyan nevekkel, infókkal lehet összefutni korábbról, ami fontos lehet. Nekem pl így lett gyári oldalcsomtartóm a gépemre, holott aktuálisan senki nem kínált ilyesmit a keresés idején eladásra.
Nem kéne a több, mint két éves hozzászólásokat törölni?
Még mindig az ETZ első-kerék csapágyat letakaró porvédőről, ill. távtartóról. Érkezett a boltba, de iszonyú drága. Ilyen körülmények között még arra is hajlandó vagyok, hogy a motort vizsgálva lerajzolom az alkatrészt, és legyártatom. Azon a pénzen legalább öt ilyet csinálnak. Persze egyszerűbb lenne, ha lemérnéd nekem legalább a szélességét. Várom, hogy a közelébe kerülj. Kösz.
Nekem ki van fúrva a vége, szép hangja van vele, legalábbis nekem teccik! A gyári mellett van még 7 lyuk fúrva, nincs sokkal nagyobb hangja, csak nagyon koxos már belülről és így akartam a gáznak helyet csinálni... Nem mondom hogy jó megoldás, de költségkimélő:)
Zs.
Az ETZ251-esben ki lehet cserélni a hátsó kereket 18-asra?
Csak egyetérteni tudok, kár volna megbarmolni a kiput, nem véletlenül olyan az.
A gyárinál lényegesen jobbat csak jól felkészült szakember tud készíteni, sok-sok kísérletezéssel, a furkálás meg csak jól tönkreteszi, ráadásul villannyal a büdös életben nem foltozod be a lemezt...
Ehhez a kipufogo furkalashoz csak annyit tennek, hogy dontsd el, teljesitmeny vagy erosebb hang? ... Ha a hang erdekel, akkor furd szet, vagy tegyel ra kisipari rezot, vagy vedd le az egesz dobot. Pannonias vagy Jawa-s hangja akkor sem lesz ha 8-as vidiaval furod szanaszet a hengert. A 2 utemu motornak az egyik lelke a kipufogo, ha nem tetszik, inkabb vegyel egy off mocit....
Bocsi kicsit nyugos vagyok ma....
Helló!
Az én TZ-men is ki volt fúrva a kipufogo a végén. Ha jól emlékszem kb 4 v 5 helyen. A hangját nehéz így leírni! Nem mindegy hogy mekkora lyukakat fursz, hány db-ot.... Az enyémen be lett hegesztve mert a vizsgán szerintem nem engették volna át! Amúgy nekem tetszet nagyon a hangja! Nem mondanám hogy Pannóniás volt de mélyebb meg "sportosabb". De ez tényleg a lyukaktól függ!
Visszahegeszteni ívvel? Hát ha kibaszott jól hegesztesz:-)....(vagy én vagyok béna)
Üdv
Hello!
Szerintetek ha a kipufogó végére a lyuk mellé fúrok egy vagy több kis lyukat akkor milyen lesz a hangja?? és azt ugye vissza lehet hegeszteni csak sima villanyhegesztővel?? Nekem az a rész nem krómos hanem csak ilyen sima lemez, sőt még ilyen hegesztés nyomokat is találni a lyuk körül.
Olyan lesz a hangja mint az 1 hengeres Pannóniának? vagy olyan mintha vennék rá egy rezót? Rezót azért nem akarok, mert ugyan jól szól, viszont drága és ráadásul nem is tetszik a kinézete.
Ha valakinek van valami tapasztalata, örülnék, ha leírná. Köszi!
Kösz, Keri! A lyuk átmérője ugyanaz, mint a másik oldalon, nem tudom a belső oldal kiképzése ugyanolyan-e, mint a másik. Ha igen, akkor csak a szélessége kéne, az ív már csak esztétikai kérdés.
Kösz szépen, értem. Első olvasatra tök érdektelennek tűnt a téma.
Hát a csapágynak az lenne a lényege hogy a belső gyűrű rászorúl a tengelyre és a csapágygolyókon gördül nempedig az hogy a tengely áll és a gyűrű úgy is forog.
Ezt nem mondanám, hogy a legjobb, de mindenkáppen a legdrágább emlékeim szerint. A FAG, Koyo és más neves gyártó csapágyai is kifogástalan minőségüek, de van valami ZFK vagy valami hasonló nevü Cseh csapágy a TS-em azzal is kifogástalanul müködik.
Hello!
Az Skf csapágyak a legjobbak ugye?
Árban mennyibe kerülnek kb?
pl a Ts125 be való főtengelycsapágy?
Én szétszedtem. Nagyon. :(
Elméletileg a golyó nem tud kiesni, ha csak nem szedted ki az állító csavart is...
Na az enyém megadta magát tegnap, úgy kellet haza hozni,vagyis vissza pestre, az otthon még messze van. Egyik pillanatról a másikra beállt a váltó, se előre se hárta. Még jó hogy nőmmel nem dőltünk a kanyarban mert firkálunk egy nagyot. És ez persze egy forgalmas körforgalom közepén... Szóval most happy van!
Szia!
Nekem ETZ125-nél ugyan ez a jelenség áll fent. Szétszedtem és a kuplungkinyomó rúd mellett eresztette az olajat. Kiderült, hogy a kis golyót elfelejtettem visszarakni a rúd motorban lévő végére. Még az eredményt nem tudom, de remélem ez lesz a megoldás.
Köszi a választ.
Engem a lötyögés annyira nem zavar, mert az csak 1 mm körül van. Hanem, hogy a csapágy(?) belső gyűrűje külön forog mindentől. Akkor minek bele csapágy? Ha meg kicsierélem egy olyanra ami rászorul, akkor jót teszek a gépnek?
Szisztok!
MZ TS-125-höz (1984-es) keresek fékkart, rögzítővel; bontott blokkot(fordulatszám fogaskerék miatt) illteve lámpát komplett, kapcsolótáblával...
Keresek horpadás mentes kipufogót...
Bármilyen megoldás érdekelne...
Sziasztok!
Kérdésem lenne:
ETZ 150 esre előlre hátulra milyen méretű gumiig lehet elmenni? (eredeti gyári felnik)Melyik az amit még fel lehet tenni?
Valamint a tárcsafékbe milyen fékpofákat ajánlotok? Halottam valami olyasmiről, hogy valamelyik más tipusú motorét bele lehet rakni, és az jobb, mint az original.
Köszi!
Ha pölö hidegen próbálgatod, akkor az olaj viszkózussága miatt nem is fog tökéletesen oldani, pl le akar fulladni alapjáraton, sebességben behúzott qplung mellett.
Állítani csak a karnál, vagy a fordszámmérő kihajtásnál tudsz. Bár erre nyilván rájöttél már.
Én úgy szoktam belőni, hogy odasfent kb. középre tekerem a beállítócsavart, míg alul pont addig forgatom az oldóvilla (vagy mi) házát, hogy épp nulla legyen a qplungbowden házának a holtjátéka.
Aztán lent felrakom a 3 csavaros fedelet és ezután állítgatom a karnál az 1-2 mm holtjátékot. Máshol nemigen lehet állítani.
Ja, a vas '85-ös, éppen az öcsém...
Szervusz!Én csak nem régóta kezdtem motorozni, köbö 3 éve. elhatároztam hogy szeretnék, és megcsináltam a korlátos jogsit. Nemsokkal ezután megvettem életem első ETZ-jét, úgy gondoltam tanuló motornak ideális, mind a vezetéstechnikai, mind a műszaki alapok elsajátítására. Na, a műszaki ismeretek azóta is bővülnek ahogy a vas fokozatosan megbosszulja előző tulajdonosaik minden kínzását. Mellesleg 250-es, nemrég Deluxosítottam, és most van teljes blokk-csapágycserén. Mivel még diák vagyok ezért nem sokat hajtom, 2-3 ezer km évente pont elég a zsebemnek. Szarvason több olyan fickót ismerek akik megkomolyodva visszavágynak a szoci motorokra, és többé-kevésbé össze is jön nekik.
Szép napot!
Üdv, Orgon
Talán ha félig tekered be? ;-)
Nekem 4000ft-ért mutogattak a boltban. Elmentem egy öreg bácsihoz és adott egy eredeti németet 500-ért.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|