:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Az mondja a fáma.
Úgy látom kedves tams9, fogcsikorgatva bele kell nyugodnod, hogy sajnos nem lesz semmiféle blokk-generál. :))))
Mellesleg meglett a kis lemezke ?
Vagy legalább megbizonyosodtál róla, hogy nincs a karterben ?
Üdv,
Peti74
Figyeljetek már!
Összeraktam a motort! Ha őzbarn a gyertya akkor azt azt jelenti, hogy tökéletes a karburátorbeállítása??
Helló, én tudok egy mandrót, aki bp.-en a XXII. kerületben a balatoni és a háros út kereszteződésénél ügyködik, a benzinkút mögötti jól felismerhető telken. (ott ahol a józsi múltkor letámasztotta a biciklijét:)
Az illető tud domborítgatni, tábla lemezből kikalapálni és egyéb kunsztokat.
Hah, tegyél le róla! Megfizethetetlen! Kurva sok idő elmegy vele, drága a lemez, a gáz... inkább cserélgetik a horpadt sárhányókat az új autókon tízszer annyiért. Aki meg mégis bevállalná, az csak azért, mert olyan gány munkát csinál, hogy új autót nem adnak a kezére. Ha mégis megcsináltatod vele, akkor viszont meg fényezőt nem fogsz rá találni, vagy simán 300e-znek majd rá. Már ha egyáltalán elkészül, mert az is gyakorta megesik, hogy csak fejnek, aztán közben elhasznált akkumullátorokat meg más szemetet tartanak a kocsidban, és a végén örülsz, ha ugyanolyan állapotban visszakapod, ahogy odavitted.
Ma Magyarországon ezt vagy megcsinálod magadnak, vagy milliomos vagy, és betámasztod a Spirálba aranytallérokért. Ez van. Én is most estem át egy ilyen mókán tavaly, onnan tudom.
De ha mégis találsz valakit, akkor a) lakatos és fényező legyen egy személyben b) ne adj neki előlegbe kp-t, ha nagyon ki van a segge a gatyából, írja össze, milyen smirgli meg festék kell neki, és azt vidd el neki, azt is csak apránként, ahogy a munkával halad és c) hetente legalább kétszer látogasd meg, és ellenőrizd, hogy készül-e a munka. Különben rosszul jársz.
Peti74!
Azt elfelejtettem írni, hogy amikor egy éve kicseréltem a karmantyúkat, akkor is ugyanígy rugózott a kar. Csak most untam meg nagyon, hogy egy normális dobfék jobban fog ennél!
Ha behúzva bent tartom, nem esik be tudtommal, nem vettem még észre.
A dologhoz még hozzátartozik, hogy lent a munkahengerben a dugókat valaki előttem meggyalázta(szerintem úgy feszegette ki a helyéről) és karmantyúcsere előtt jött is az olaj mellettük. Utána viszont nem.
Szóval neked bevállt az utángyártott cső? Jó a fékhatás?
Kösz a segítséget.
Hello,én segitséget kérnék,,karosszéria-lakatost keresek,,de olyan mikulást,aki még tud hegeszteni,foltozni,lemezt hajtani,,és vállalja ezt öreg autón. vidék is érdekel,,csak legyen valaki.: cz350@vipmail.hu,,,vagy telefon:06203152753 köszi
Blokkgenerál ízű a tünet......de ne legyen igazam.
Gixer porlasztótű-tartó 650 Ft/db. :-p
Az a helyzet, hogy a magyar árszínvonal már rég utolérte a világpiacot.
Persze azért a japán drágább. Mert a 650 Ft-os tűtartóból négy kell. De azért ha te 2600 Ft-ból meggenerálozol egy MZ-t, tudok neked ügyfeleket. ;-)
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget. Lenne még egy olyan gondom, hogy az én motorom (ETZ 250) 1,2,3,4-ben egészen jól húz(nincs nagy tapasztalatom, de kb. szerintem megfelelő egy '89-es konstrukciótól) viszont 5-ben visszaesik a fordulat. Tehát 4-ben felhúzom 90-ig (ez kb. 4000-es fodulatot jelent), majd 5-be átkapcsolva visszaesik a sebesség 70-re (a fordulat meg 3000-körülre). Lehet ez attól, hogy az előző tulaj "túlságosan kímélte"? Vajon, ha kiégetem a kipufogót a leírt módszerrel (vagy veszek egy újat) akkor javulni fog a helyzet? Egyáltalán jó helyen keresem a problémám megoldását, vagy egészen más nyűgje van?
Üdv!
monibu
A korábbi bvf porlasztóknál elvileg is lehetetlen egy ilyen baleset, de a zsenik megteremtették rá a lehetőséget, minden különösebb haszon reménye nélkül. Ez nem szorul külön magyarázatra és mérlegelésre, de sajnos nem is egyedülálló jelenség a ddr iparában. Aki ezt kitalálta az konkrétan egy igazi hülye és pont.
Végülis én sem ismerem az előzményeket, de 1 tény, normál esetben annak a lemeznek nem szabadna leesni, és akkor minden OK. Amúgy ha annyira idiótának találod ezeket cuccokat, hajrá, vegyél vmi japánt. Annál meg a legapróbb bizbasz is majdnem többe van, mint egy teljes MZ generál.
Fejleszti a kézügyességet! (um. biztosító lemezke kipecázása damilra kötött mágnessel. :-))
Ezt értsük úgy, hogy megéri néha szétrobbantani a komplett blokkot, csak azért, hogy cserébe az évi két-három tűmahinációt kisimult idegekkel végezhessük? Érdekes egy "mérnöki" koncepció. :))
Hát sztem egyáltalán nem idióta NDK fejlesztés, normális esetben az a büdös életben nem szokott leesni, mindezt kitalálták rá azért, hogy ha a tűt kell állítani vagy cserélni vagy akármi, ne kelljen a gázbovden ki és bekasztásával pöcsölni, és sorozatosan kapni az agyvérzést, mert mindig szétugrik az egész. Más tészta, hogy jó esetben nem kell mindig basztatni a karburátort. Szóval itt senki se marha.
ja, valaki kérdezte a tárcsafékes kerék távtartó méreteit miliméterben:
Belső furat átmérő: 15
Külső átmérő: 25
Az egyik hossza: 24
Másik hossza: 14
Porvédő tárcsa átmérő 45
Ha érdekel csináltam fotókat is róla.
Hmm. Most nézem a dolog előzményeit: tipikus idióta endékás "fejlesztés" lehet ez a biztosítólemez. Hogy a francba juthatott eszükbe ilyen módon veszélyeztetni ezeknek a marháknak a saját gyártmányuk üzembiztonságát? Ráadásul az "ellenfejlesztésbe" persze még némi energiát és pénzt pocsékolni se sajnáltak.
Nos, az előzményekről nem szólt tams leírása, amire reagáltam, nem is merült fel bennem hogy keressem és most hogy tudom, miért kezdte el bontani a hengert már azt nem tudom, mi volt a tanácstalanság tárgya.
Amellett viszont nem tűnik valami könnyen elképzelhetőnek, hogy másfél dl benya üzem közben képes lenne a karterben összegyűlni és ott jól megmaradni. Ennek már a töredéke beköpi a gyertyát, szó nincs tovább járó motorról. De biztos én tévedek.
Ne aggodj, nem vagy te olyan szep es okos, hogy utanozni akarjalak :)
Kulonben is a "Kéri Laci" mar most is fogalom :) Ezért nincs is becenevem mert így is teljesen egyedi vagyok :)
Siman csak arrol van szo, hogy eppen le akartam cseszni az embereket a hulye kerdesek miatt amikor latom, hogy te mar megtetted es ezt eleg ironikusnak talaltam :)
A rossz stilusod pedig ki fogod noni idovel. Az mindenesetre nagyon jo jel ha az ember felismeri a sajat hibait.
En pl. szep vagyok, okos vagyuk, ugyes vagyok, szereny vagyok...csak sajnos gyakran beszelek hulyesegeket :))
...szóval ha jót akartok Peti és az én érdekemben, akkor ne kérdezzetek túl sok hülyeséget :)))
Laci. Az én kiakadásaim mindegyike szigorúan magámszám, és ebben nem társulok senkivel, ha érted mire gondolok.
Amúgy ne lépj a nyomdokaimba, ilyen stílussal, mint ami nekem van, nem nehéz ellenséget szerezni, megkaptam már elégszer, ne félj.
Üdv,
Peti74
Marcee.
Én a fékcsőről továbbra sem hinném, hogy a rugalmassága észrevehető a fékkaron.
Ezekszerint kb. 1 éves karmantyú és 1 éves olaj van benne.
Elképzelhető, hogy Te rugalmasságnak érzed, de valójában arról a jelenségről van szó, amikor a karmantyú öregszik/kopik és emiatt elereszti maga mellett az olajat ha nem hirtelen, hanem csak közepes erővel, egyenletesen húzod a kart ? Ilyenkor a folyamatos kézi erővel tartva a kar szép lassan (akár fél perc) behúzható akár a gázkarig. De ha kiengeded akkor újra lehet vele fékezni. Minnél hirtelenebb és erőteljesebb a kézi erő annál valószinűbb hogy nem esik be a kar. Ilyenkor az elöregedett karmanytú csak akkor tartja meg a nyomást, ha hirtelen kapja, mert akkor a tömítőéle hozzáfeszül a munkahenger falához és tömít. Lassú mozgásnál elereszti maga mellett az olajat. Én a 6 év és 60e km alatt alatt az ezm-ben legalább 7-8 kispari karmanytút elhasználtam. Van amelyik egy ezer km-t bírt, van, amelyik majdnem tizet.
Elképzelhető, hogy erről van szó? Mert akkor karmanytúcserével megoldható.
Üdv,
Peti74
És mégeccer bocs. az etz250 villamerevítő jó a 125rre:) vagy van külön hozzá is? köszi és még eccer bocsi:)
Bocs mégegy. A etz250 teló erősebb mint a 125éű?
HELLO. van ojan cucc, ami a gumiharmonika hejére szoktak tenni?
TS-en van üres jelző?
Az rendben, hogy nekem van, de nekem utólagos, ráadásul LED-es, ezt egy forrasztópákával lehet cserélni, de gyanítom ez az információ, rajtad nem segített :)
Mindegy, legalább nekem már nem kell kiakadnom :) én is olyan mértékben depreszios vagyok ettől az időtől, hogy már az emberek cseszegetésében sem lelem örömömet :)
Tegnap variáltam az ETZ és TS között. Átpakoltam a Mitas gumit és a hátsó telókat az ETZ-ről a TS-re, ETZ-re felraktam az új Heidiket, meg a Jawa telókat. TS-en elfelejtettem, hogy nincs beakasztva a fékrögzítő vas, így sikeresen széttéptem a fékbowdent. Összességében végre összeraktam a TS-t, hogy tudjak alkatrészek után rohangálni, erre meg elkezd esni ez a hülye eső...szóval ha jót akartok Peti és az én érdekemben, akkor ne kérdezzetek túl sok hülyeséget :)))
bocs azt, hittem csak a tarcsafék rendszer került 10be. 6-ot megért a dolog.
A fékcsövet én nem cseréltem, csak az előző tulaj. A karmantyúkat én cseréltem. Jól le lett légtelenítve, már kb egy éve.
Ezért gondolom hogy a cső miatt rugózik a kar.
Hali! Hogyha olyan óra van rajta mint az etz-n akkor a gumiharmonika felső részét visszagyűröd (mint pl. a pulcsi újját) és akkor könnyen ki tudod húzni az órát. Az óra hátoldalán kihúzod az üresvisszajelző dugalyt az izzóval eggyütt. kicseréled az izzot visszarakod az órát majd mikor visszacsúszott visszahajtod a gumit.
Ez a váltón hosszabat kell húzni ez engem is érdekel mitől lehet.meg hogy nem olyan keményen veszi a sebességeket,hanem olyan "puhán" veszi be?lécci segítsetek
Helló!
Mz ts 125-nél,ha kiégett az égő az üresjelzőmnél,azt hogy lehet kicserélni,semmijen szétbarmolás nélkül?
Hali!
Most fúrattam a 125-ös Ts-emet és eddig mentem vele 150 km-t de túl nagy változást még nem érzek. Normális ez? Menni jobban megy de nem sok erö kell még a berugáshoz. Másik: ha visszaenged a gázt pl.: váltáskor akkor olyan hangot hallat mintha valami ráütne a dugattyúra egy fémes koppanás utána minden rendben meg nem mindig csak néha. a gyújtás pedig jó helyen van. a harmadik.: a 2 és 3 fokozat között lévő üres meghosszabodott sűrűbben esik az üres helyre meg hosszabat is kell húznom rajta.Mi lehet a gond?
Nem hittem volna, hogy ezt be lehet bukni.. Te se, ugye Peti? :D
Érdekel a dolog az Msn-em roles88@hotmail.com
vegyél fel aztán majd megbeszéljük képek is érdekelnének
Szakall.
Köszönöm szépen a felajánlást. A csepptankos szimpla bölcsőváz nagyon más, mint kockák dupla bölcsője.
Az egész lengőkar csapszeg mindössze 114 mm hosszú, 20 mm átmérővel.
A perselyek 29 mm hosszúak (ebből 26 a "hasznos") 25mm-es a külső átmérő, és kell nekik egy 3x3-mm-es válluk is, ami már nem jön ki.
Az viszont nagyon biztatóan hangzik, hogy érdemes belefogni, mert érezhető javulást hoz.
A rövid csapszeg miatt nagy illesztési pontosság kell, de talán abból a szempontból szerencsés, hogy a lenagyolt perselyeket a lengőkarba bepréselve a helyükön lehet vonalba dörzsárazni őket, amennyiben létezik ilyen hosszú dörzsár.
Üdv,
Peti74
Elnését kérek mindenkitől, de ma egy kicsit allergiásabb vagyok az átgondolatlan, hibás diagnózisokra mint, máskor.
Nézzétek el nekem.
Üdv,
Peti74
Levendel!Lásd előző hozzászólásom.
Szerinted igaz, amit írtam, vagy Te is elkezdesz messzemenő következtéseket levonni és jól megijeszted Tams-ot ? Hmmm ?
Meggondolatlan dolgok ne terjedjem már ilyen sebességgel, vazze !
Ne bonyolítsátok már, ha nem muszály.
Üdv,
Peti74
Tams !
Gondolkodj már egy kicsit !!
Ha jól emlékszünk, neked az volt a problémád, hogy a pattintós karbidban eltűnt a súbertűt biztosító lemezke, igaz ?
Nos mi is történt akkor ? A súbertű az őt feszesen tartó rugó hatására hirtelen kiemelkedett a dugattyúból felfelé, extrém mértékben feldúsítva ezzel a benzin levegő arányt. A motor azonban még járt, az ember pedig ilyenkor önkéntlenül húzza a gázt, hogy le ne álljon. Teljesen nyitott toroknál a motor döcögve ugyan, de még jár egy darabig, mindeközben dől bele a benzin, aminek csak egy részét tudja elhasználni. Leginkább az a részét, ami porlasztva van, így a visszacsapódott folyékony benzin szépen megáll a forgattyúsházban.
Szóval nyugi, ne vonj le messzemenő következetéseket sem a rossz karburálásról, sem a rossz tömítésekről. Szívd ki onnan a benzint, ronggyal töröld ki nagyjából.
Bizonyosodj meg, hogy az a kis lemezke már nincs a motorban, szerezz be egy újat (pl. a simson kisipari lemezke pont jó, csak a belső lukat kell kissé nagyobbra reszelni, de erre rájössz magadtól is) aztán motorozz még jó sokat.
A kipufogó hollandinál pedig minden mz ereszti az olajat előbb-utóbb, ez ilyen.
Üdv,
Peti74
A probléma az, hoogy belefolyik a blokkba a benzin. Nem természetes dolog. A megoldás meg az, hogy ezt kiküszöbölöd.
Pl. megsasolod, hogy tart-e a tűszelep. Nem? Vagy te milyen hibalehetőségre gyanakszol még ezen a nyilvánvalón kívül?
Roles.
Biztosan gyári a bukócső, amit láttál. Csak az lehet !
Nem voltam ott, és más sem látta rajtad kívül, sőt fénykép sem készült róla, de én egyszerűen érzem, hogy csak az lehet. Ugye már érzed Te is ?
Ráadásul nekem van is épp egy pont olyan. Higgyél nekem ! Pont olyan !!
És az neked kell. Vedd meg ! Csak 5 rongy. Olcsó.
Üdv,
Peti74
Szóval olyan szar a kisipari fékcső, hogy rugózik tőle a fékkar ?
Két kérdésem lenne :
1. Csak fékcsövet cseréltél, vagy akkor már karmantyúkat is ?
2. Légtelenítted a rendszert legjobb tudásod szerint ?
3. Mennyi idő telt el azóta ?
Üdv,
Peti74
250-esETZ-n láttam bukócsövet! Ez gyári vagy valami maszek lehet? Ha valakinek van ilyen akkor szóljon!
Nem csak bölcsővázas mocikra lehet bukócsovet tenni?
Válaszokat előre is megköszönöm!
Hi!
Szerintetek lehet-e csináltatni etz-re fékcsövet? Nem fémet akarok, csak símát, de abból normálisat mert az utángyártott csapnivaló. Rugózik a kar.
Hello!
Ahogy lebontottam a 251-es ETZ hengeremet, számomra nagyon furcsa dolgot találtam. A forgattyúsházból kb másfél deci benzint kellett leszívnom. Sőt előtte a kipufogó tömítésénél csöpögött a benzin.
Szerintetek mi lehet a probmléma és mi lenne a megoldás??
Gondolom ez Nekem szól!
Ja 6-ba volt: a tárcsa, az agy, a főfékhenger, telószár, a nyereg.
4 körül az új küllők krómozással.
Elhiheted ha 10 ért komplett donort tudtam volna Én is veszek! :)
Üdv:
Veatta
Peti74! és mennyibe szokott fájni egy kipuff krómozás?
Ha megegyezik a méret a 634-638as váz villájával, akkor van bronzperselyem amiből mértre lehet esztergálni. 20x28 21 hosszban. ebből 2-2 darabot raktam oldalanként, mert az eredeti acélpersely hossza 41mm. A külső átmérő pont 2mm-rel kissebb mint a lengővillában a belvilág, ezért 1-1 db 1es lemezzel meg lett patkolva. Azóta igen szépen viselkedik a gép hullámos kanyarokban is!
Pedig engem is érdekelt volna, reméltem, hogy van olyan esztergályos, aki csinált már lengőkarba bronzperselyt és persze rendelkezik olyan minőségű nyersanyaggal, ami bírja a lengőkarcsapágy igénybevételét.
Csepptankos jawaba kellett volna, ott még az 'acéltengely az acélperselyben' megoldást alkalmazták, persze a persely öntvénye lényegesen jobban kopott, ezért javítható. Hogy a 35 év alatt maradtak használható példányok, az azért van, mert az acéltengely engelyt egy belső furaton keresztül kapott olajat.
Mivel nagyon rövid a tengely (10-11 cm) ezért a legkisebb kottyanás is érezhető kanyarban.
Na mindegy, megint felidegesítem az esztergályost, aki a hajtókarba csinálta nekem a bronzperselyeket.
Üdv,
Peti74
Keresek etz250est műszakival, lehetőleg szép állapotban.
06-30-2-351-625
Hali!
Mi inkább átalakítottuk szétszedhetővé, így simán kiszedem a betétet és csak azt égetem ki, aztán összeszerelem. Majd ráérő időmben létrehozok egy képtárat és felrakok a kipuról képeket....egyébként rém egyszerűen van megoldva. (Utólag minden egyszerűnek tűnik, de azért kellett agyalnunk mire Apámmal kitaláltuk a módszert)
Üdv,
Zoli
bronzperselyt esztergályossal gyártatsz méretre, kúpgörgős csapágyat pedig csapágyboltba
Én még nem csináltam meg, szóval nincs tapasztalatom a beszerzéssel és kivitelezéssel.
Ezek a végső tuning kategóriába tartoznak. Ha rossz a gép, elöbb javítsad meg, és ha még mindig nem tetszik akkor jöhetnek ezek a trükkök.
Nekem egyenlőre nincs semmi ilyesmi okosság a gépen. Gyakorlatilag teljesen gyári kiépítés. Ennek ellenére nagyon lehet menni vele, utcára nekem nem is kellene több...mondjuk hozzá tartozik hogy sohasem zavartak a rossz futóművek, elcsavarodott vázak és bakelit gumik :-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|