hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

levendel
válasz erre | email2006-05-06 23:03:59
Miért éppen matt fekete? Az én dobom csillogó fekete (volt) míg le nem verődött róla ezer helyen a 2K-s festék. És jól nézett ki!
sorszám: 11815 (51798)
(előzmény: herrwatt, 2006-05-06 21:38:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-06 22:51:10
A trinát is frankón megmattul, ha lakkbenzin helyett nitrohigitóval kevered. És egész hőálló, én egyszer lekentem vele egy yamaha DT-80 rezóját (eladásra készítettem a járművet), mentem vele jobbra, mentem vele balra, és tök jól rajta maradt.
sorszám: 11814 (51796)
(előzmény: herrwatt, 2006-05-06 21:38:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-06 22:47:02
Sajnos krómozni tényleg nem tudnak itten. Még a kocsilökhárítókról is leesik egy-két év alatt, nemhogy egy kipuffogóról, ami rezonál, fölmelegszik és lehűl, valamint ha netán eső van, még direktbe kapja a vizet is a kerekektől. Szerintem tényleg kidobott pénz! Kérdezd csak meg a veterános fórumban vagy az autórestaurálós fórumban, mindkettőben visszatérő téma, és még soha senki nem mondta, hogy ő tudná a tuti krómozó címét, aki vállal ekkora dolgokat, és tisztességesen felrakja rézzel, elcsiszolja, polírozza, nikkelezi, és úgy krómozza, hogy akár csak három-négy telet kibírjon. Lehet, hogy van ilyen krómozó, de én még csak pletyó szinten sem hallottam ilyenről - viszont láttam már újrakrómozott dolgokat utcán állásban szétájulni. :-(
Persze az emberben él egyfajta természetes igény arra, hogy ha megvesz egy lapukkantabb járművet, akkor kicsit kipofozza esztétikailag, ezzel is kompenzálva, hogy ilyen vagy olyan okból nem tudott makulátlan állapotúra szert tenni, de ez pont egy motorbicikli esetében elég kilátástalan dolog, mert azt úgysem lehet tisztántartani a sok kis hülye zeg-zug miatt. Szerintem az ésszerű kompromisszum valahol ott van, hogy jól lesmirglized, és egy olcsó festékkel lefested. (Ezt esetleg pár évente megismételve.) Persze van még számos variáció, egészen odáig bezárólag, hogy egyenként drótkrongozod le az eredeti eska csavarokat, és viszed el kadmiumoztatni, de ilyesmit még a Közlekedési Múzeumban sem csinálnak.
sorszám: 11813 (51795)
(előzmény: peti74, 2006-05-06 21:30:03)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-06 22:17:53
Nem mondtam én, hogy ez így nem gömbölyű. Sőt.
És abban is biztos vagyok, hogyha nagyon keresgéltek, rám is találnátok valami jellemző szerepet. Egy őrült házsártos vénembert esetleg, aki mindekit csak kioszt...

Üdv,
Peti74
sorszám: 11812 (51791)
(előzmény: herrwatt, 2006-05-06 21:43:37)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-05-06 21:43:37
Lehet, hogy igazad van! Én keveset írok a fórumba, de sokat olvasom! Ez a társaság úgy jó ahogy van! Ha nem lenne kisördög, akkor nemtom, hogy mi lenne ezzel a világgal... :-)
Ez a fórum sem lenne teljes nélkületek!
sorszám: 11811 (51788)
(előzmény: peti74, 2006-05-06 21:30:03)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-05-06 21:38:27
HI!

Az első dolgom az lesz, hogy kiégetem. Utána kipróbálom, és ha ez is jó, akkor a többit meg átgondolom. Meg fogom kérdezni Pécsett valami krómozóban, hogy pontosan mennyiért csinálnák meg. Megmondom őszintén, hogy kicsit húzósnak tartom ezt az árat. Ha ők is ilyen csúnyát mondanak, akkor lehet, hogy az lesz, amit Zápkörte mondott. Lefújom matt feketére, ha ugyan létezik ebben a színben hőálló. Na de ez még a jövő zenéje. Két héten belüli jövőé! :-)
A lényeg az, hogy valamilyen formában biztosan felteszem. Krómozva, vagy matt feketén, de fent lesz az tuti. Mióta megvettem a motort azóta szopat ez a szutyok kidurrogó!
Köszi a válaszokat!

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 11810 (51787)
(előzmény: peti74, 2006-05-06 20:08:50)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-06 21:30:03
Biztos mindenki előtt megvan, hogy milyen az, amikor a filmekben a főszereplő jó és rossz lelkiismeretét (amik persze állandóan viaskodnak) a szereplő feje mellett jobbra és balra megjelenő angyalkával (ő a jó) és egy kisördöggel (ő meg a rossz) próbálják szimbolizálni.

Így talán mindeki érti, ha fimoman annyit mondok, itt Zápkörte a szocimotoros fórumok kisördöge :)))))

Üdv,
Peti74
sorszám: 11809 (51785)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-06 21:20:18)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-06 21:20:18
szerintem kár lekrómoztatni, úgysem lesz tartós, mert olyat Magyarországon nem tudnak csinálni. :-( Inkább fújd le valami hőálló szprével, és vegyél a 10e Ft-ből 40 liter benzint! ;-)
sorszám: 11808 (51783)
(előzmény: peti74, 2006-05-06 20:08:50)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-06 20:08:50
"...jelenleg egy utángyártott szutyok van rajta, és marhára nem megy, de kipróbáltam eredeti kipufogóval, azzal meg megy frankón..."

Ezen szerintem nincs mit gondolkodni. Ki kell égetni és le kell krómoztatni.
Én hallottam jawa kipuffra 15ezer forintot drabjára, de szerintem akár 10 ezerben is benne lehet maradni, a leényeg, hogy előre mondják, meg, hogy mennyi lesz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11807 (51775)
(előzmény: herrwatt, 2006-05-06 19:08:10)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-05-06 19:08:10
HI EMBÖRÖK!

Kaptam a haveromtól egy eredeti etz-250 kipufogót a vasamra. (jelenleg egy utángyártott szutyok van rajta, és marhára nem megy, de kipróbáltam eredeti kipufogóval, azzal meg megy frankón) Az a baja, hogy k.rvára rozsdás, de egyébként nincs rajta egy horpadás sem. Szerintetek megéri lekrómoztatni? Mennyiért csinálhatják kb?

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 11806 (51773)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-05-06 18:59:40
A 125-nek vékonyabbak a rugói, illetve nem annyira sűrű, mint a 250-é.

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 11805 (51772)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-05-06 16:44:17)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-06 17:06:03
Valami állat kilopta a benzint az MZ-m ből. Rohadjon meg. 3 litert lopott el. Kocsival hozták utánnam a benzint na csá.
sorszám: 11804 (51764)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-05-06 16:44:17
Szijasztok. Meg tunnatok mondani mi a különbség az MZ etz 125 és a 250 hátsó telója közt? klöszi:)
sorszám: 11803 (51761)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-06 11:45:32
Helló!
Olyan csapágyakat rakjak a ts-be,hogy KBS??????
Léccy aki tud róla vmit,írjon.600FT/db
ezek mennyit birhatnak ki??megéri megvenni?KBS-csapágyak
sorszám: 11802 (51757)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-06 11:45:12
Helló!
Olyan csapágyakat rakjak a ts-be,hogy KBS??????
Léccy aki tud róla vmit,írjon.600FT/db
ezek mennyit birhatnak ki??megéri megvenni?KBS-csapágyak
sorszám: 11801 (51756)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-05-06 09:53:49
Jó lett a fék emberek! :)
Kicseréltem a betétet a huberban kapható török gyártmányra(1200 ft), és nagyon jól fog.
Most még szokni kell, hogy nem izomból kell húzni a kart. :) Nagyon jó lett.
sorszám: 11800 (51754)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-05-05 21:30:18
Melyik részét?
sorszám: 11799 (51747)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-05-05 21:18:55)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-05-05 21:18:55
Heloo. Ti mivel szigetelitek a kipuffot?
sorszám: 11798 (51746)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-05 21:15:42
most meg Keri-t írja ki. Az én gépem a szar vagy másnak is szokott ilyet csinálni?
sorszám: 11797 (51745)
(előzmény: fighter, 2006-05-05 21:14:29)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-05 21:14:29
HÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ! Mért van az hogy TLTCSABINAK írtam és marcee nevét írta ki???????
sorszám: 11796 (51744)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-05 21:12:34
én úgy tudom hogy jó mert a két teló csak a tartalmában tér el a külseje ua. szerintem.
sorszám: 11795 (51742)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 08:23:13)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-05 21:11:13
Valszeg valamivel erősebb a 250-esé mert nagyobb a súly. Szerintem vagy a rugó vagy az olaj minősége/mennyisége eltérő.
sorszám: 11794 (51741)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 08:21:39)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-05 21:09:38
A gumiharmonika helyére?
az tartja az órákat.
sorszám: 11793 (51740)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 08:16:00)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-05-05 18:00:44
A C3 azt jelenti hogy a csapágy gyűrűje és golyói a szokásosnál kissé lötyögősebb, azaz nagyobb hézaggal készült. Ez azért fontos mert üzem közben felmelegszik és kitágul, de ekkor sem lehet túl szoros. Ezért c3!
sorszám: 11792 (51732)
(előzmény: Somebody, 2006-05-05 15:57:21)

 
 
adam1021
válasz erre | email2006-05-05 16:29:38
Mz ts 125-be mennyi olaj kell a blokkba, a benzinnek milyen keveréknek kell lennie?
sorszám: 11791 (51728)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-05 15:57:21
Helló a Csapágyakon,az a jelzés hogy C3 az mit jelent???
sorszám: 11790 (51727)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-05-05 13:13:28
már drágább.
sorszám: 11789 (51725)
(előzmény: z25z, 2006-05-05 13:00:09)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-05-05 13:00:09
EBC ezen nem ferrodol van hanem kevlar, FA 18 a tipusa, ha jol tudom letezik tobbfele kemenyseg belole ezeket HH HA utotaggal jelolik, de meggondolando, mert huzos ara van egy par 4800-5700 magyar kiralyi forint... :-)
sorszám: 11788 (51724)
(előzmény: Petvik, 2006-05-05 09:34:31)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-05-05 12:33:47
A betét mondjuk lehet hogy sz@r.
sorszám: 11787 (51722)
(előzmény: Keri, 2006-05-05 09:18:32)

 
 
Lajos1432
válasz erre | email2006-05-05 09:35:30
Zápkörte!
Meghajlok a tapasztalatod előtt. Szerintem a legjobb tanácsot adtad.
sorszám: 11786 (51715)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 18:59:05)

 
 
Petvik
válasz erre | email2006-05-05 09:34:31
Sziasztok!
Hallottam olyasmiről, hogy ETZ-be a fékbetétnek valamilyen más típusú motor fékbetétje is megfelelő, ami ráadásul jobb is mint az eredeti.
Ez igaz?
sorszám: 11785 (51714)

 
 
Lajos1432
válasz erre | email2006-05-05 09:28:39
Keri!
Nagyon kösz a méreteket. Több szálon futott a dolog, én is megnéztem, és kitaláltam a méreteket, mert egyszerű. Mindkét oldalon ugyanaz, csak a kisebbik keskenyebb 10 mm-rel. Közben összejöttem a honlap segítségével valakivel, akinek van is eladó, ma délután lehet, hogy meg is kapom. Így nem kell esztergályossal legyártatnom.
sorszám: 11784 (51713)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 10:13:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-05 09:18:32
esetleg betét?
sorszám: 11783 (51712)
(előzmény: marcee, 2006-05-05 09:18:04)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-05-05 09:18:04
Kösz a felajánlást, de nem élek vele. Én is ki tudom légteleníteni.
Amúgy nem koppan a gázkaron sosem. Úgyhogy lehet hogy féknyereg csere lesz...
sorszám: 11782 (51711)
(előzmény: Keri, 2006-05-05 08:22:04)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-05-05 09:11:39
Köszi az infót, megnéztem. Ha a hozzá kapható üreges csavar ill. áteresztő csavar a főfékhengernél, ill. a munkahengernél klappol, akkor elég könnyen megvan a dolog.
sorszám: 11781 (51710)
(előzmény: Keri, 2006-05-05 09:02:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-05 09:02:43
A Hondámra a www.nagyvas.hu oldalon vettem csövet.
Itt lehet kapni csavaros fittinget így magadnak is megszerelheted. Ez azért jó mert olcsobb, viszont nagyon precíz, gondos munkát kíván.
Ha jól láttam ETZ-hez van kész fém fékcső is, csak nem értem hogyan, mert ha jól tudom kell valami átalakítót csináltatni (esztergályossal) az ETZhez.

Viszont kiváncsi lennék, hogy a szabvány áteresztő csavart bele lehet e tekerni az ETZ féknyergébe, mert akkor nem kellene átalakító. Sajnos mindig elfeljtem kipróbálni, pedig itt van a zsebemben egy áteresztő csavar.
Lehet hogy még egy menet átfúrást is megérne.

Nagyon ki kellene deríteni mert én is szeretnék felrakni.
sorszám: 11780 (51708)
(előzmény: Soma69, 2006-05-05 08:40:56)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-05-05 09:00:25
Hülye kérdére értelemszerűen hülye választ:) Amúgy meg akinek nem inge ne vegye magára.... remélem érted
sorszám: 11779 (51707)
(előzmény: Keri, 2006-05-05 08:54:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-05 08:54:37
:)))) próbáltál már telefonon keresztül vakbelet operálni?

Anyira imádom azokat az ürgéket akik jönnek hogy "a motorom eddig úgy szólt hogy vrrrrmmmm, most meg úgy hogy vooaammmm. Mi baja lehet?" persze hogy nem tudja senki a választ vagy csak tippeket tudunk adni, aztán amikor nem jön be akkor jönnek, hogy de izék vagyunk hogy nem segítünk neki, meg hogy milyen szar tanácsokat adtunk.
sorszám: 11778 (51706)
(előzmény: Soma69, 2006-05-05 07:55:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-05 08:41:19
hát igen, régi szép idők :))
Azzal a kerítés drótos esettel alapoztam meg a Szocimotoros mozgalom alapeszméit azaz "Szereld magad, bárhol, bármikor, bármiből" :)
sorszám: 11777 (51705)
(előzmény: peti74, 2006-05-04 22:41:28)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-05-05 08:40:56
Fémszövetes fékcsövet hol lehet kapni?
sorszám: 11776 (51704)
(előzmény: Keri, 2006-05-05 08:22:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-05 08:29:58
Igen. Az kifejezetten jó jel.
sorszám: 11775 (51703)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 20:39:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-05 08:26:39
nem erdemes foltozni.
Ha foltozzak akkor par ev utan a folt mellet fog atrohadni.
Nem olyan draga az utangyatott karosszeria elem, es sokkal kulturáltabb az eredmeny.

Jó persze ha ritka autód van akkor tényleg nem jó, de én skodának cseréltem köszöböt és az pár ezer HUF volt csak. Ennyi penzert nem találsz olyan marhát aki a rozsdas szaros lemez foltozgatásával fog kínódni.
sorszám: 11774 (51702)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 18:59:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-05 08:22:04
hol laksz?
Ha eljösz amikor éppen szerelek, megcsinálom neked a légtelenítést rendesen. (fékfolyadékot hozzál)

Amit érdemes elötte megnézni, hogy nincs e kitükrösödve a betét és hogy egyenletesen kopott e.

Nekem is elég puha a fékkarom, az utángyártott cső miatt, de ennek ellenére nagyon érzékeny és jól kezelhető a fék. Szóval ha csak az a bajod, hogy koppan a markolaton akkor törődj bele, vagy cseréld fémszövetü csőre. Csak ha tényleg gyenge a fékhatás akkor eröltesd a javítást.
sorszám: 11773 (51701)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 17:58:51)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-05-05 07:55:31
Jól van motorguruk, okostojások, mókamikik és egyéb állatfajták, további jó sufnitungolást kívánok mindenkinek, úgyis csak arra vagytok képesek, hogy segítség helyett poénkodjatok azokon akik nem értenek dolgokhoz, ezért fordulnak ide, bízva, hogy itt vmi használgató infót is kapnak. Aztán az eredmény merőben kétséges időnként....
sorszám: 11772 (51699)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 16:09:14)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-05-05 05:29:49
Hali!

Most fúrattam a 125-ös Ts-emet és eddig mentem vele 150 km-t de túl nagy változást még nem érzek. Normális ez? Menni jobban megy de nem sok erö kell még a berugáshoz. Másik: ha visszaenged a gázt pl.: váltáskor akkor olyan hangot hallat mintha valami ráütne a dugattyúra egy fémes koppanás utána minden rendben meg nem mindig csak néha. a gyújtás pedig jó helyen van. a harmadik.: a 2 és 3 fokozat között lévő üres meghosszabodott sűrűbben esik az üres helyre meg hosszabat is kell húznom rajta.Mi lehet a gond?
sorszám: 11771 (51696)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-04 22:41:28
Affelől semmi kétségem, hogy Kéri Laci neve önmagában egy fogalom.

Kéri Laci, aki kerítésdróttal szereli a jawat, az bizony egyedi eset.
Hmmm.... de rég is volt, tán igaz se volt !? ;))

Üdv,
Péter, Kat ETZ, Jawa250/350
sorszám: 11770 (51691)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 09:25:06)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-04 22:37:22
Örülök neki, akkor nem feleslegesen szedted le a hengert.

Az őzbarna gyertya pedig igazából akkor érvényes, ha a hőértéke is jó. Én nyáron a 260-as hőrtéket tekintem mérvadónak. Ha ilyen hőértékkel őzbarna egy hosszabb menet után (legalább 10 km) akkor jó az a karburálás.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11769 (51690)
(előzmény: tams9, 2006-05-04 21:33:00)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-05-04 21:33:00
meglett igen!
sorszám: 11768 (51687)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 21:00:27)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-05-04 21:30:19
Neked van eladó féknyerged? :)
sorszám: 11767 (51686)
(előzmény: peti74, 2006-05-04 21:07:50)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-04 21:07:50
Hi.
Nekem is utángyártott fékcső van az mz-n. Újonnan vettem, még 2001-ben, de nem hinném, hogy abban a Zschopau-i gyárban készült volna, ami 1990-ben bezárt, mert akkor 11 éves gumialkatrészt szereltem vona be, ami azóta 5 évet futott a motorbanm kapott hideget, meleget, benzinz (belülről fékfolyadékot) és UV sugárzást. Ennek ellenére nincs rajta egy repedés sem. Sőt a stoppizás is megy (felemeli a hátulját), amikor az első gumi és az aszfalt épp szeretik egymást.

Mit szólnál, ha kipróbálnál egy másik féknyerget, garantáltan nem meggyalázottat ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 11766 (51684)
(elözmény: marcee, 2006-05-04 17:58:51)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu