:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
szerintem mindenek elott nezd meg hogy van e szikra.
Ha nincs akkor merd meg hogy a trafora jut e villany (forgasd meg a fotengelyt mert a megszakito nem mindig zar)
Aztan nezd meg hogy a megszakito megszakit-e es a jo helyen.
Ha ezek megvannak akkor cserelj gyertyat. Ha ez sem segit akkor nem a villany a problema
Mondjuk 10rugobol inkabb osszerakok egy rozsdamentes kipufogot, es tojok a draga kromozok fejere, mert egy atomvillanas utan csak az en rozsdamentes kipufogom maradna fenyes.
Sajnos konkrétan a 150-es Tz-t nem ismerem, nemtom hol vannak a gyenge pontjai, de valami zárlat lehet, amit ki kell lámpázni és kész. Ha ilyen egyértelmű jel utal rá, mint ez a hátsó lámpa világítás, akkor nem lehet olyan bonyolult feladat :). Azt a bekötést meg azért átnézném kapcsrajz alapján még egyszer.
12 éve hol voltál te picinyem?
Életed első motoros leckéjét tőlem kaptad, azt is emzén. Az volt három éve. Erről ennyit :)
12 éve csattogó szárnyú falepkéd volt, nem mz-d. ;-) Maradjunk abban, hogy három éve van.
hát én meg 3éve folyamatosan ezzel nyomom 1-2 napos szünetekkel. De amúgy nemtod mi lehet a baja? Már szétbontottam az egész elektromos rendszert,de nemtom mi a szar van vele. Egyébként előtte is szenvedett mert néha mikor felkapcsoltam a lámpát leállt vagy kiverte a biztosítékot. (Az égők jók benne)Meg a végén már az index se működött.
A lámpát alul, az alsó villahíd alatt lévő nagyméretű tartóanya meglazításával tudod állítani. Az fontos, hogy ha beállítást nézel, akkor csücsülj fel a gépre, mert úgy érvényes a dolog. És érdemes beállítani, mert néha megnézik, oszt kinek hiányzik a hibapont?
A fékekkel meg az a lényeg, hogy tudjanak blokkolni, a hátsó dob meg ne oválkodjon.
Egyébként meg minden kütyünek működni kell, nézhetik a nyergen a nadrágszíjat, kérhetik az elsősegélycsomagot, de ezt te is tudod.
Simán, csak nem akarod magad előttünk a beismeréssel blamálni. :)
Egyébként komolyan írtam, mert nekem kisebb mexakításokkal, de 12 éve emzém van, a télen mégis volt egy ilyen indulásom, amikor több percig agyaltam emiatt, hogy nem indul, pedig milyen jól elfordítottam a kulcsot. Csak épp nem a jó irányba. Szóval nem lehetünk minden helyzetben 100%-osak...
aha gondolod? 3 éve van etz-m :)
Azt nem tudom hogy ég e a helyzetjelző. De kicseréltem a gyújtáskapcsolót és nem az volt a baja. De köszi.
Húú, még egy komoly magyarázat is előjött: te nem a gyújtás irányban forgattad a kulcsot, tehát balra, hanem következetesen jobbra forgatva a helyzetjelző állásban próbáltad beindítani, ahol meg persze hogy nincs gyújtás.
Azt már nyilván megnézted, hogy mi történik, ha az akkuról direktbe csak a trafóra adsz ármot, és/vagy megnézted, hogy a gyújtáskapcsoló kivezetésén megjelenik-e valami áram.
hello fighter!
Csak a hátsó lámpa gyullad ki vagy az első helyzetjelző is ég? Mert ha igen, akkor Zápkörtének igaza van!
De a kulcsot azt tudom forgatni és nincs elkötve!
el van kotve a gyújtáskapcsoló. (vagy szétesett a belseje)
Hello!!!
Miért van az hogy amikor az etz 150-esre ráadom a gyújtást kigyúlad a hátsó lámpa és nem indul be???
SEGÍTSETEK
Szerintem nyugodtan. És ha netán valaki kiszúrná: "hóhó, kérem, hát ebben az ETZ-ben itten egy 16"-os kerék van pedig ebbe 18"-as lenne való" akkor fizess neki egy sört a nevemben! :-)
Sziasztok!
Meg tudjátok mondani, hogy elvihetem-e müszakira 125-ös ETZ-met 16-os elsö kerékkel? Szokták-e ezt nézni? A forgalmiban nincsen benne a kerékméret.
Karcagra, Kisújszállásra, Túrkevére, Törökszentmiklósra vagy Fegyvernekre viszem majd(Ha járt már valaki valamelyik helyen).
Köszi
LP
Ja, be kell jelenteni a KPM-en (ha gyalog mész, vidd a forgalmit is), adnak vizsgaidőpontot. A guminak min 2mm mintamélységűnek kell lennie, ha jól csalódom. Fizetni kp-ben lehet a kasszánál, ha megbuktatják, kapsz egy jegyzőkönyvet, amire felírják az összes észlelt hibajelenségeket, ha legközelebb visszamész, akkor már csak azt nézik meg, hogy kijavítottad-e. Ha a hiba forgalom biztonságát nem közvetlenül veszélyeztető (kerékcsapágy kotyogás), akkor van valami három vagy négy hónapos rövidített műszaki, amit megkapsz, ha viszont igen, akkor csak telephelyig mehetsz vele, és legközelebb kérned kell egy útvonalengedélyt telephelytől vizsgahelyig (2200 Ft ocsmánybélyeg kell rá, de ha fifikás vagy, akkor a vizsgahely kapuja előtt egy kis nedves szivaccsal le tudod venni, utána a kipuffogón megszárítod a papírt, és a bélyeg legközelebb újra felhasználható. :-))
Na ja, meg azért az olajfolyásokat elindulás előtt mosd le Brigéciollal, hogy ne legyen annyira feltünő. ;-)
Hello most vizsgaztattam egerbe, le kell vinni a Zsebe motorszervízbe, a faiskola útra, és onnan átviszik neked. A lámpákat kell megnézni, a féket, ezzel majdnem bebasztam, meg a kormány h fordul ne legyn holtjáték, a lengőkar ne lötyögjön, jól látható e a rendszámtábla, az elvileg mindegy h hol van? na csak ennyi. Sok sikert. Te hol lax?
Hellotok!
Figyeljetek már!
Most hogy gurul a gép itt, aktuális lett a vizsga, ugynis csütörtökön lejár (május 11) Szerintetk mit néznek rajta meg, mire figyeljek oda??
Például a rendszám vonalába el vágták a sárhányoómat a baloldali hátsó teleszkópból jön az olaj, a fékek viszont jók, a lápák is habár mondjuk az első elégg feölfelé világít, de állítási lehetőséget nem nagyon találtam. Van tajta hátul oldaltámasz. ja a motorból csöpög az olaj. hm hm lássukcsak az elő gumi egy kicsit lefutott, de szerintem még épp hasznélható.
Egerbe szeretném vinni! Valaki esetleg le tudné írni nekem, hogy mi a gyakorlati menete enek?? a kpm hez kell vinni ugye?? Kell valami időpont? Fizetés hogy megy? Mi van ha megbuktatják??
Köszi
Na ha ezt megcsinálod, istenúgyéljek én is elmegyek arra a túrára:)
ui.: A zászlótartó hejére tegyél napernyőt:)
OK! Meglesz! Erre már én is gondoltam! Rózsaszín virágokat fogok rá festeni! Sőt inkább az egész motort festem át rózsaszínre, a tankra meg kék virágokat rajzolok majd, hogy mindenki lássa messziről is! Napocska is lesz, de az a dekliken! Alá meg fekete betűkkel oda fogom írni, hogy "Powered by: TLT Csabi" !
És így fogok szocimotoros túrára menni!
ÚÚÚÚDECÉÉPLESZ! :-P
Üdv: Herr'Watt
Esetleg fess egy mosolygós napocskát a tankra, és tedd tele virágokkal...:)
Jó ez a lila váz... szerintem inkább a tankot és a dekliket fújd át olyan rendőrmellény-zöldre, a kipuffogót meg UV-narancsra! Nagyon exclusive lenne!
krómozás
Van Mo-n tuti krómozás, én tudok kb 3 helyet is. De oda kívülről egy csavart se engednek be... A jó munkához szakértelem kell és jó anyag. Ezt meg a hétköznapi ember nem tudja megfizetni. Vagy ha meg is tudja fizetni, akkor sem szolgálja ki a gyárat egész éven át. Ezért nem krómoznak külsősöknek...
HD minőségű krómozást csinálnak.
És ugyanez vonatkozik a festésekre is, és a többire is...
ciao
Semi
nem oylan nehéz Jó minőségű bevonatot csinálnai, de legtübb helyen eleve nem veszik arra a fáradtságot, vagy technikailag nem képesek hogy beállítsák az áram erősséget, vagy csak ph-t vizsgáljanak. Meg ugye a gyors munka a pénzes munka, és ha vékony a nikkel akkor nem állja az időjárást. Bár azt is el bírom képzelni hogy a mester hiányos ismeretei a kudarc oka...
Egyre valószínűbb, hogy nem krómoztatni fogom, de majd még meglátom. A kompromisszimumokkal egyetértek!
Üdv: Herr'Watt
ui: Majdnem elfelejtettem! A képeken látszik a kisipari kipuff is!
HI!
Azért a matt, mert nekem jobban bejön. A motorom valaha katonai ETZ volt, mint Petié. Az előző gazdája átfújta az egészet. A zöld része szép lett, de a vázat, meg lefújta az az állat LILÁS-KÉK-re!
Megnézheted itt: http://www.kep.tar.hu/herrwatt
A vázat is matt feketére fogom festeni a szezon végén.
Üdv: Herr'Watt
Na majd valamit próbálkozom! Körbejárom a festékboltokat is.
Üdv: Herr'Watt
"...és úgy krómozza, hogy akár csak három-négy telet kibírjon..."
Az újrakrómozott cuccok sajnos nem arra valók, hogy télen is használják őket. Eleve sok a csapadék, ráadásul sózottak az utak. A kipufogó meg különösen érzékeny, a hőmérséklet elég szélsőségesen változik rajta.
Nekem van olyan jawam, amin az újrakrómozott kipuffok (meg a felnik is) egész szépek maradt 5 éven át még a könyökök eleje is, pedig mentem vele eleget esőben is. Én úgy vettem észre, hogy nem az adott helyzetben ráfröccsenő sár és víz kezdi ki a krómozást, hanem az, ha a szennyeződés utána sokáig rajta marad. A relative hosszantartó szép krómot úgy sikerült fenntartanom, hogy időről időre lepucoltam és krómtisztítóval is lekenten, ami egy kevés védelmet is adott neki. Nem kell nagy dolgokra gondolni, egy évben talán 5 alkalommal. A lényeg, hogy igazán koszos egyszer sem volt sokáig.
De abban maximálisan egyetértek, hogy van a szép/tiszta/karcmentes motor, meg van a használatban lévő motor, és a kettő soha nem ugyanaz.
Csak kompromisszumokat lehet kötni.
Üdv,
Peti74
Miért éppen matt fekete? Az én dobom csillogó fekete (volt) míg le nem verődött róla ezer helyen a 2K-s festék. És jól nézett ki!
A trinát is frankón megmattul, ha lakkbenzin helyett nitrohigitóval kevered. És egész hőálló, én egyszer lekentem vele egy yamaha DT-80 rezóját (eladásra készítettem a járművet), mentem vele jobbra, mentem vele balra, és tök jól rajta maradt.
Sajnos krómozni tényleg nem tudnak itten. Még a kocsilökhárítókról is leesik egy-két év alatt, nemhogy egy kipuffogóról, ami rezonál, fölmelegszik és lehűl, valamint ha netán eső van, még direktbe kapja a vizet is a kerekektől. Szerintem tényleg kidobott pénz! Kérdezd csak meg a veterános fórumban vagy az autórestaurálós fórumban, mindkettőben visszatérő téma, és még soha senki nem mondta, hogy ő tudná a tuti krómozó címét, aki vállal ekkora dolgokat, és tisztességesen felrakja rézzel, elcsiszolja, polírozza, nikkelezi, és úgy krómozza, hogy akár csak három-négy telet kibírjon. Lehet, hogy van ilyen krómozó, de én még csak pletyó szinten sem hallottam ilyenről - viszont láttam már újrakrómozott dolgokat utcán állásban szétájulni. :-(
Persze az emberben él egyfajta természetes igény arra, hogy ha megvesz egy lapukkantabb járművet, akkor kicsit kipofozza esztétikailag, ezzel is kompenzálva, hogy ilyen vagy olyan okból nem tudott makulátlan állapotúra szert tenni, de ez pont egy motorbicikli esetében elég kilátástalan dolog, mert azt úgysem lehet tisztántartani a sok kis hülye zeg-zug miatt. Szerintem az ésszerű kompromisszum valahol ott van, hogy jól lesmirglized, és egy olcsó festékkel lefested. (Ezt esetleg pár évente megismételve.) Persze van még számos variáció, egészen odáig bezárólag, hogy egyenként drótkrongozod le az eredeti eska csavarokat, és viszed el kadmiumoztatni, de ilyesmit még a Közlekedési Múzeumban sem csinálnak.
Nem mondtam én, hogy ez így nem gömbölyű. Sőt.
És abban is biztos vagyok, hogyha nagyon keresgéltek, rám is találnátok valami jellemző szerepet. Egy őrült házsártos vénembert esetleg, aki mindekit csak kioszt...
Üdv,
Peti74
Lehet, hogy igazad van! Én keveset írok a fórumba, de sokat olvasom! Ez a társaság úgy jó ahogy van! Ha nem lenne kisördög, akkor nemtom, hogy mi lenne ezzel a világgal... :-)
Ez a fórum sem lenne teljes nélkületek!
HI!
Az első dolgom az lesz, hogy kiégetem. Utána kipróbálom, és ha ez is jó, akkor a többit meg átgondolom. Meg fogom kérdezni Pécsett valami krómozóban, hogy pontosan mennyiért csinálnák meg. Megmondom őszintén, hogy kicsit húzósnak tartom ezt az árat. Ha ők is ilyen csúnyát mondanak, akkor lehet, hogy az lesz, amit Zápkörte mondott. Lefújom matt feketére, ha ugyan létezik ebben a színben hőálló. Na de ez még a jövő zenéje. Két héten belüli jövőé! :-)
A lényeg az, hogy valamilyen formában biztosan felteszem. Krómozva, vagy matt feketén, de fent lesz az tuti. Mióta megvettem a motort azóta szopat ez a szutyok kidurrogó!
Köszi a válaszokat!
Üdv: Herr'Watt
Biztos mindenki előtt megvan, hogy milyen az, amikor a filmekben a főszereplő jó és rossz lelkiismeretét (amik persze állandóan viaskodnak) a szereplő feje mellett jobbra és balra megjelenő angyalkával (ő a jó) és egy kisördöggel (ő meg a rossz) próbálják szimbolizálni.
Így talán mindeki érti, ha fimoman annyit mondok, itt Zápkörte a szocimotoros fórumok kisördöge :)))))
Üdv,
Peti74
szerintem kár lekrómoztatni, úgysem lesz tartós, mert olyat Magyarországon nem tudnak csinálni. :-( Inkább fújd le valami hőálló szprével, és vegyél a 10e Ft-ből 40 liter benzint! ;-)
"...jelenleg egy utángyártott szutyok van rajta, és marhára nem megy, de kipróbáltam eredeti kipufogóval, azzal meg megy frankón..."
Ezen szerintem nincs mit gondolkodni. Ki kell égetni és le kell krómoztatni.
Én hallottam jawa kipuffra 15ezer forintot drabjára, de szerintem akár 10 ezerben is benne lehet maradni, a leényeg, hogy előre mondják, meg, hogy mennyi lesz.
Üdv,
Peti74
HI EMBÖRÖK!
Kaptam a haveromtól egy eredeti etz-250 kipufogót a vasamra. (jelenleg egy utángyártott szutyok van rajta, és marhára nem megy, de kipróbáltam eredeti kipufogóval, azzal meg megy frankón) Az a baja, hogy k.rvára rozsdás, de egyébként nincs rajta egy horpadás sem. Szerintetek megéri lekrómoztatni? Mennyiért csinálhatják kb?
Üdv: Herr'Watt
A 125-nek vékonyabbak a rugói, illetve nem annyira sűrű, mint a 250-é.
Üdv: Herr'Watt
Valami állat kilopta a benzint az MZ-m ből. Rohadjon meg. 3 litert lopott el. Kocsival hozták utánnam a benzint na csá.
Szijasztok. Meg tunnatok mondani mi a különbség az MZ etz 125 és a 250 hátsó telója közt? klöszi:)
Helló!
Olyan csapágyakat rakjak a ts-be,hogy KBS??????
Léccy aki tud róla vmit,írjon.600FT/db
ezek mennyit birhatnak ki??megéri megvenni?KBS-csapágyak
Helló!
Olyan csapágyakat rakjak a ts-be,hogy KBS??????
Léccy aki tud róla vmit,írjon.600FT/db
ezek mennyit birhatnak ki??megéri megvenni?KBS-csapágyak
Jó lett a fék emberek! :)
Kicseréltem a betétet a huberban kapható török gyártmányra(1200 ft), és nagyon jól fog.
Most még szokni kell, hogy nem izomból kell húzni a kart. :) Nagyon jó lett.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|