:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ez aljas vád, kikérem magamnak! A különbség közted és köztem az, hogy nekem jövedelmező állásom volt (és van), amíg te ingyen kapartad a rozsdát a saját mocskodról a sufniban. ;-p A szüleid meg még élnek, a szóban forgó zündapp viszont a mai napig sincs kész, szóval szokás szerint semmi sem stimmel a történetedben. ;-) Az meg, hogy 91-ben valaki betámasztott egy lomot a pajtába, semmit nem jelent. Még jó, hogy nem azzal jössz, hogy te gyakorlott off roados vagy, mert volt két gaz-69-ed - igaz, mindkettő traileren érkezett, és pár év további pusztulás után traileren is távozott a vastelep irányába, hehehe. :-p
Mostanában szaladtam bele egy hasonló hibába, a megoldás az volt, hogy megcseréltem az 1 és 15 pontokon lévő vezetékeket.
szerintem is ott van a hiba mert nemrég csinálta a "szerelő" a km órát
Csalárd módon, idősödő, de alapvetően jóindulatú (és jómódú) szüleidet egymás ellen kijátszva sikerült egy nosztalgikus érzelmeikre apelláló kis csotrogányt becsempészned a féltve őrzött (és jól fűtött) gazdagréti családi garázsba, mialatt én ezzel a két kezemmel kapartam tűző napon és csepergő esőben a rozsdát elesett szüleimtől örökölt háború előtti motorkerékpáromról, olyan igényes munkát végezve, hogy messze tájról csodájára járnak a hozzáértő veteránosok. :))
Az első emzé meg egy Rigáért cserébe talált utat hozzánk, annó 91-ben. Az adminisztratív elsőség persze a tiéd, mert neked papírod van róla...
Köszi a segítséget :))Kellemes napot!
Ja hogy optos? Akkor sok minden lehet.
Elvileg ott maga az opto illesztő áramkör tartalmazza a szükséges zavarszűrést, viszont ha optós akkor lehet hogy CDI elektronika is van benne, akkor meg lehet hogy az vagy hibásan müködik, vagy a trafó nem birja azt a teljesítményt.
Szóval fordulj az az elektronika keszítőjéhez, vagy ha nem bonyolult tedd vissza a megszakítót.
Ja, jut eszembe..nincs kondi, mert át lett alakítva azt hiszem OPTO jeladósra.Én már így vettem és csodálkoztam is, hogy ilyen esetben nem kell kondi??
ja igen, a kondi is tud ilyen jelenségeket okozni
Köszi,adok neki nagyobb elögyújtás, már csak azért is, mert nem megy tökéletesen a motor,kisebb fordulaton rángat. Lehet, hogy melegedni sem fog ennyire :) Egyébként valami Bolgár trafót kaptam (ez már a 2. ,mert azt hittem, hogy rossz és visszavittem)
hmmm...mondjuk a szikra megléte még nem feltétlen zárja ki a hibát.
Mindenesetre erdekelne pl a gyertyakép leállás után közvetlenül.
Egy kölcsön trafóval megpróbálnám azért mert továbbra is trafó gyanus, ha a gyertyakép rendben van.
Egyébként a megszakító hézag 0,3mm az előgyújtás pedig 3mm az előírás szerint, bár a jelenlegi értékek nem hiszem hogy gondot okoznának, de 3mm-rel jobban fog menni a gép...vannak akik egészen 4-re állítják szóval nem kell aggódni.
Az elögyújtásom 2,5 mm-re van most állítva, ja és az a legszebb, hogy szokott lenni szikra is, miután leáll.
Mindenekelött nézzél szikrát amikor leáll.
Alapvetően nem kellene forrósodnia a trafónak de bizonyos mértékig melegedhet.
A melegedést a nem megfelelő gyujtásszög is okozhatja, ezt is ellenörizném.
A trafót mindenesetre cserélném, de nem dobnám meszire ezt sem.
üdv. mindenkinek!
Ha valaki tudna segíteni,hálás lennék.
Gyújtótrafót cseréltem a múltkor, és régit elhajítottam,sajnos :((Békáson vettem az öregnél. A következöt produkálja az amúgy szépen felújított motorom 250 ETZ`87 Megyek kb. 20 percet, szépen minden gond nélkül, amikor a többmyire alapjáraton 1x csak leáll és képtelen vagyok beindítani. Várok 10 percet és akkor beindul, illetve megint tudok menni egy keveset.
A trafót néztem és nagyon forró!! Mit gondoltok mi lehet a hiba?? Köszi elöre is!
Ez igaz, valóban te csináltál kedvet ehhez a hülyeséghez. Igaz, hogy a hajlam már erősen bennem volt, akkor már hat éve gyűrtem a pici piros sportkocsimat, amikor a te első gépjárművedet a nevedre vakarták. :-p
Eladó alsó idom ETZ-re! Fehér színű, érdeklődés esetén csinálok róla képet... :-)
Az eladás oka, hogy nincs időm felbűvészkedni a motorra... :-(
ciao
Semi
+36 20 236 8560
semi@mzklub.hu
Ja, miert nem ezzel kezdted.
Nekem a km oranal levo izzofoglalatok ertek ossze neha, az okoz ilyen meglepetest.
Esetleg a kabelek valahol zarlatosak, kikoptak, de ez nem jellemzo.
szerintem mindenek elott nezd meg hogy van e szikra.
Ha nincs akkor merd meg hogy a trafora jut e villany (forgasd meg a fotengelyt mert a megszakito nem mindig zar)
Aztan nezd meg hogy a megszakito megszakit-e es a jo helyen.
Ha ezek megvannak akkor cserelj gyertyat. Ha ez sem segit akkor nem a villany a problema
Mondjuk 10rugobol inkabb osszerakok egy rozsdamentes kipufogot, es tojok a draga kromozok fejere, mert egy atomvillanas utan csak az en rozsdamentes kipufogom maradna fenyes.
Sajnos konkrétan a 150-es Tz-t nem ismerem, nemtom hol vannak a gyenge pontjai, de valami zárlat lehet, amit ki kell lámpázni és kész. Ha ilyen egyértelmű jel utal rá, mint ez a hátsó lámpa világítás, akkor nem lehet olyan bonyolult feladat :). Azt a bekötést meg azért átnézném kapcsrajz alapján még egyszer.
12 éve hol voltál te picinyem?
Életed első motoros leckéjét tőlem kaptad, azt is emzén. Az volt három éve. Erről ennyit :)
12 éve csattogó szárnyú falepkéd volt, nem mz-d. ;-) Maradjunk abban, hogy három éve van.
hát én meg 3éve folyamatosan ezzel nyomom 1-2 napos szünetekkel. De amúgy nemtod mi lehet a baja? Már szétbontottam az egész elektromos rendszert,de nemtom mi a szar van vele. Egyébként előtte is szenvedett mert néha mikor felkapcsoltam a lámpát leállt vagy kiverte a biztosítékot. (Az égők jók benne)Meg a végén már az index se működött.
A lámpát alul, az alsó villahíd alatt lévő nagyméretű tartóanya meglazításával tudod állítani. Az fontos, hogy ha beállítást nézel, akkor csücsülj fel a gépre, mert úgy érvényes a dolog. És érdemes beállítani, mert néha megnézik, oszt kinek hiányzik a hibapont?
A fékekkel meg az a lényeg, hogy tudjanak blokkolni, a hátsó dob meg ne oválkodjon.
Egyébként meg minden kütyünek működni kell, nézhetik a nyergen a nadrágszíjat, kérhetik az elsősegélycsomagot, de ezt te is tudod.
Simán, csak nem akarod magad előttünk a beismeréssel blamálni. :)
Egyébként komolyan írtam, mert nekem kisebb mexakításokkal, de 12 éve emzém van, a télen mégis volt egy ilyen indulásom, amikor több percig agyaltam emiatt, hogy nem indul, pedig milyen jól elfordítottam a kulcsot. Csak épp nem a jó irányba. Szóval nem lehetünk minden helyzetben 100%-osak...
aha gondolod? 3 éve van etz-m :)
Azt nem tudom hogy ég e a helyzetjelző. De kicseréltem a gyújtáskapcsolót és nem az volt a baja. De köszi.
Húú, még egy komoly magyarázat is előjött: te nem a gyújtás irányban forgattad a kulcsot, tehát balra, hanem következetesen jobbra forgatva a helyzetjelző állásban próbáltad beindítani, ahol meg persze hogy nincs gyújtás.
Azt már nyilván megnézted, hogy mi történik, ha az akkuról direktbe csak a trafóra adsz ármot, és/vagy megnézted, hogy a gyújtáskapcsoló kivezetésén megjelenik-e valami áram.
hello fighter!
Csak a hátsó lámpa gyullad ki vagy az első helyzetjelző is ég? Mert ha igen, akkor Zápkörtének igaza van!
De a kulcsot azt tudom forgatni és nincs elkötve!
el van kotve a gyújtáskapcsoló. (vagy szétesett a belseje)
Hello!!!
Miért van az hogy amikor az etz 150-esre ráadom a gyújtást kigyúlad a hátsó lámpa és nem indul be???
SEGÍTSETEK
Szerintem nyugodtan. És ha netán valaki kiszúrná: "hóhó, kérem, hát ebben az ETZ-ben itten egy 16"-os kerék van pedig ebbe 18"-as lenne való" akkor fizess neki egy sört a nevemben! :-)
Sziasztok!
Meg tudjátok mondani, hogy elvihetem-e müszakira 125-ös ETZ-met 16-os elsö kerékkel? Szokták-e ezt nézni? A forgalmiban nincsen benne a kerékméret.
Karcagra, Kisújszállásra, Túrkevére, Törökszentmiklósra vagy Fegyvernekre viszem majd(Ha járt már valaki valamelyik helyen).
Köszi
LP
Ja, be kell jelenteni a KPM-en (ha gyalog mész, vidd a forgalmit is), adnak vizsgaidőpontot. A guminak min 2mm mintamélységűnek kell lennie, ha jól csalódom. Fizetni kp-ben lehet a kasszánál, ha megbuktatják, kapsz egy jegyzőkönyvet, amire felírják az összes észlelt hibajelenségeket, ha legközelebb visszamész, akkor már csak azt nézik meg, hogy kijavítottad-e. Ha a hiba forgalom biztonságát nem közvetlenül veszélyeztető (kerékcsapágy kotyogás), akkor van valami három vagy négy hónapos rövidített műszaki, amit megkapsz, ha viszont igen, akkor csak telephelyig mehetsz vele, és legközelebb kérned kell egy útvonalengedélyt telephelytől vizsgahelyig (2200 Ft ocsmánybélyeg kell rá, de ha fifikás vagy, akkor a vizsgahely kapuja előtt egy kis nedves szivaccsal le tudod venni, utána a kipuffogón megszárítod a papírt, és a bélyeg legközelebb újra felhasználható. :-))
Na ja, meg azért az olajfolyásokat elindulás előtt mosd le Brigéciollal, hogy ne legyen annyira feltünő. ;-)
Hello most vizsgaztattam egerbe, le kell vinni a Zsebe motorszervízbe, a faiskola útra, és onnan átviszik neked. A lámpákat kell megnézni, a féket, ezzel majdnem bebasztam, meg a kormány h fordul ne legyn holtjáték, a lengőkar ne lötyögjön, jól látható e a rendszámtábla, az elvileg mindegy h hol van? na csak ennyi. Sok sikert. Te hol lax?
Hellotok!
Figyeljetek már!
Most hogy gurul a gép itt, aktuális lett a vizsga, ugynis csütörtökön lejár (május 11) Szerintetk mit néznek rajta meg, mire figyeljek oda??
Például a rendszám vonalába el vágták a sárhányoómat a baloldali hátsó teleszkópból jön az olaj, a fékek viszont jók, a lápák is habár mondjuk az első elégg feölfelé világít, de állítási lehetőséget nem nagyon találtam. Van tajta hátul oldaltámasz. ja a motorból csöpög az olaj. hm hm lássukcsak az elő gumi egy kicsit lefutott, de szerintem még épp hasznélható.
Egerbe szeretném vinni! Valaki esetleg le tudné írni nekem, hogy mi a gyakorlati menete enek?? a kpm hez kell vinni ugye?? Kell valami időpont? Fizetés hogy megy? Mi van ha megbuktatják??
Köszi
Na ha ezt megcsinálod, istenúgyéljek én is elmegyek arra a túrára:)
ui.: A zászlótartó hejére tegyél napernyőt:)
OK! Meglesz! Erre már én is gondoltam! Rózsaszín virágokat fogok rá festeni! Sőt inkább az egész motort festem át rózsaszínre, a tankra meg kék virágokat rajzolok majd, hogy mindenki lássa messziről is! Napocska is lesz, de az a dekliken! Alá meg fekete betűkkel oda fogom írni, hogy "Powered by: TLT Csabi" !
És így fogok szocimotoros túrára menni!
ÚÚÚÚDECÉÉPLESZ! :-P
Üdv: Herr'Watt
Esetleg fess egy mosolygós napocskát a tankra, és tedd tele virágokkal...:)
Jó ez a lila váz... szerintem inkább a tankot és a dekliket fújd át olyan rendőrmellény-zöldre, a kipuffogót meg UV-narancsra! Nagyon exclusive lenne!
krómozás
Van Mo-n tuti krómozás, én tudok kb 3 helyet is. De oda kívülről egy csavart se engednek be... A jó munkához szakértelem kell és jó anyag. Ezt meg a hétköznapi ember nem tudja megfizetni. Vagy ha meg is tudja fizetni, akkor sem szolgálja ki a gyárat egész éven át. Ezért nem krómoznak külsősöknek...
HD minőségű krómozást csinálnak.
És ugyanez vonatkozik a festésekre is, és a többire is...
ciao
Semi
nem oylan nehéz Jó minőségű bevonatot csinálnai, de legtübb helyen eleve nem veszik arra a fáradtságot, vagy technikailag nem képesek hogy beállítsák az áram erősséget, vagy csak ph-t vizsgáljanak. Meg ugye a gyors munka a pénzes munka, és ha vékony a nikkel akkor nem állja az időjárást. Bár azt is el bírom képzelni hogy a mester hiányos ismeretei a kudarc oka...
Egyre valószínűbb, hogy nem krómoztatni fogom, de majd még meglátom. A kompromisszimumokkal egyetértek!
Üdv: Herr'Watt
ui: Majdnem elfelejtettem! A képeken látszik a kisipari kipuff is!
HI!
Azért a matt, mert nekem jobban bejön. A motorom valaha katonai ETZ volt, mint Petié. Az előző gazdája átfújta az egészet. A zöld része szép lett, de a vázat, meg lefújta az az állat LILÁS-KÉK-re!
Megnézheted itt: http://www.kep.tar.hu/herrwatt
A vázat is matt feketére fogom festeni a szezon végén.
Üdv: Herr'Watt
Na majd valamit próbálkozom! Körbejárom a festékboltokat is.
Üdv: Herr'Watt
"...és úgy krómozza, hogy akár csak három-négy telet kibírjon..."
Az újrakrómozott cuccok sajnos nem arra valók, hogy télen is használják őket. Eleve sok a csapadék, ráadásul sózottak az utak. A kipufogó meg különösen érzékeny, a hőmérséklet elég szélsőségesen változik rajta.
Nekem van olyan jawam, amin az újrakrómozott kipuffok (meg a felnik is) egész szépek maradt 5 éven át még a könyökök eleje is, pedig mentem vele eleget esőben is. Én úgy vettem észre, hogy nem az adott helyzetben ráfröccsenő sár és víz kezdi ki a krómozást, hanem az, ha a szennyeződés utána sokáig rajta marad. A relative hosszantartó szép krómot úgy sikerült fenntartanom, hogy időről időre lepucoltam és krómtisztítóval is lekenten, ami egy kevés védelmet is adott neki. Nem kell nagy dolgokra gondolni, egy évben talán 5 alkalommal. A lényeg, hogy igazán koszos egyszer sem volt sokáig.
De abban maximálisan egyetértek, hogy van a szép/tiszta/karcmentes motor, meg van a használatban lévő motor, és a kettő soha nem ugyanaz.
Csak kompromisszumokat lehet kötni.
Üdv,
Peti74
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|