:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem teljesen értem hogy forog... Az a belős menesztő belül a furatban bordás, és úgy van a tengely bordás végére ráhúzva, az nem foroghat el.
Hello!
A B+ a dinamótól érkező töltőfeszültség kábele az 51 az akksitól érkező pozitiv kábel, úgyhogy nem ugyanaz. Mind2 pozitiv, de nem éri meg összekötni, mert nem lesz megfelelő töltésed.
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy MZ 6v-os elektronikus feszszab.-on a B+ az az 51-nek felel meg?
Előre is köszi az infót.
Hi!
Hali. 150-es etz-ben a kuplung-kinyomó rúdnál van 1 kis golyó ugye? Mert mikor szétszedtem kiesett gondolom onnan. 2.a 125és150-es etz-nél hogy szokták megoldani hogy a kuplung belső része ne forogjon el. az enyém elforgott és úgy lecsiszolta a belsejét hogy csak na:) előre is köszi.
Szevasztok!
Érdeklödnék,hogy rendelt-e már valaki a MO-FA-KERtől mert egész jó cuccok vannak csak nem tudom elérni őket.Kösz elöre is.
HELLO!
ETZ 250-ES hez keresek berugókart sűrgősen.
variattila@freemail.hu ra jöhet!
Köszi!
Köszönöm a segítségeket,sikerült megoldanom a problémát,csütörtökre kész is lesz a hengerfej.Jó motorozást mindenkinek!
Szia Keri!
Ha megvan még az a kép küldd már el légy 'oly kedves.
Köszi!
ja, valaki kérdezte a tárcsafékes kerék távtartó méreteit miliméterben:
Belső furat átmérő: 15
Külső átmérő: 25
Az egyik hossza: 24
Másik hossza: 14
Porvédő tárcsa átmérő 45
Szerintem mindegy.
Én mondjuk a blokkba tenném elöbb a csapágyakat, mert a zéger és olajterelő lemez pozicionálja a csapágyat a helyén és talán egyszerübb ha már pontosan a szükséges helyen van megszorulva mielött összerakod a blokkot.
nem biztos hogy a fúrással van gond.
Ha túl kicsi a gyűrühézag akkor is szorulhat. ETZ esetén 0,2mm ez a hézag.
Jawanak 0,35-ot kellet reszelnem mert akkor nem szorult, a TZ szétpörgetve sem szorult meg a 0,2-től.
A dugatyú és gyűrűszorulás között az a különbség, hogy a gyűrűszorulásnál nem olyan szoros a dugatyú, tehát ha szorulva is, de járhat a motor, de iszonyat mód csöröt, és a végén ripityára töri a gyűrűt. Dugatyú szorulás esetén nagyon hirtelen és keményen megszorul, kb 1 másodperced van a furcsa zajok jelentkezésétől a kuplung kinyomásáig.
2000km ig nem volt gond? Mert ha az elejétöl ilyen akkor szoros az illesztés. Ha mostanában kezdte szedd le a hengert mert lehet hogy sérült a dugó/gyűrű.
Ez a Fina olaj ez 2T motorba való, ugye?
jobb auto-motor szerelőknek szokott lenni HeliCoil technologiás menetjavitójuk. Azzal csináltasd meg, mert az sokkal jobb mint a perselyezés.
Emberek! Keresek egy eredeti 250-es etz kidörrentőt. Nem érdekes az állapota csak vágva ne legyen, de nem baj ha horpadt vagy rozsdás, eltömődött, csak olcsó legyen és eredeti!
Csapágyakat rakd a helyére, de ha nem jött le a csapágy a főtengelyről és még jó akkor nehogy lekinlódd, maradjon rajta. Egy tipp a szereléshez. Én a blokk meg csapágygyűrűk szétforralása és égési sérülések helyett a csapot, azaz a főtengelyt bevágom a fagyasztóba pár órára: Igy is megvan a hőmérséklet különbség és nem éget össze a blokkfél, de ugyan ilyen kézzel szerelhető a dugatyú csapszeg ha nincs helyre nyomó készüléked. A kis szivacs ha jól értem akkor egy elválasztó aminek olajálló guminak kéne lenni és elosztja az oljata a két fél között.
kabeles
Esetleg nem lehet szimmeringes?
Irány egy hozzáértő szervíz... például Bambi műhelye
Igen szomorú lennék, ha ez a sorrend kérdés komoly lenne köztetek...
Sziasztok!
ETZ 150-esről van szó. Széthúztuk a blokkot, mert volt egy kis problémánk. Amikor az egésznek nekikezdtünk, volt a forgattyús háznak azon a részén, ami a főtengelycsapágyakhoz vezető olajozófurat elején van egy kis darab szivacsszerű anyag betéve. Ez a blokk ide-oda hurcolása során elkeveredett. Mi ennek a szivacsnak a szerepe, és mi van akkor, ha nem kerül vissza? + Van egy vitánk, mi a sorrend? A csapágy főtengelyre fel és úgy a blokkba, vagy csapágy blokkba be és úgy bele a főtengelyt?
Köszi M
Köszönöm a tanácsokat!Segítene,ha kicserélném a dugót?Honnan ismerhető fel a török és hol lehet kapni?Egyébként emlékezetem szerint teflon bevonatú lett belerakva,fekete szinű,a gyártmányára nem emlékszem.
Sziasztok!Tavaly vettem egy 250-es ETZ-t,szétszedtem atomjaira,mindent felújítottam,egy-két dolog hiányzik.Érdekelne:Katonai oldaltámasz(asszem lábtartóval együtt van),használt,de szép gyári,vagy katonai kipuffancs,króm sárvédő első-hátsó.Cserébe vagy kp van,vagy tank,Keihin karbi,pár bontott cucc,stb.Üdv!
Nagy valószínűséggel Körte úrnak igaza van.Gondolom nem török dugó lett beletéve az utángyártottnak a hőtágulása olyan amilyen. As szabvány (ahogy sikerül) szerinti.Eddig nem volt meleg.De ne add fel a haver jawaja kétévig volt bejáratós...:) a helyedben ovatosan járnék vele még 1szer ennyit aztán fimol2tvel próbálkoznék de addig ne mert sose fog bejáratódni ha most beleteszed.
Az ötlet nem rossz!De akkor eddig miért nem ragadt?Elvileg most járódott be.Nem?
Attól, hogy túl szorosra illesztették, a dugó meg tágul, ahogy melegszik a cucc. Vágd az ember fejéhez, aki fúrta!
Sziasztok. Szeretnék kérdezni. Az etzken a km/h kihajtás a bakelittel együtt van? és a csavart hogy kell meddig belecsavarni kb mm. Köszönöm.
Segítsetek!!!Mitől ragad egy egyébként jól működő motor?ETZ-250-ről van szó.Hidegen megy,aztán ha bemelegszik szépen kezd megragadni.Fúrva volt,azóta 2000 km-t ment hibátlanul.Amire gondolok,hogy vettem Fina nevezetű félszintetikus olajat bele,már lassan 1:25-re keverem,de igy se jó!??
ETZ 250-hez keresek komlett tirisztoros gyujtást.
Hali!
Javasolnám, hogy keresd meg a Varró műveket, ilyen dolgokkal ott foglalkoznak.
A Báthori úti garázssoron találod meg őket, a Sólyomi-féle motocenter mellett.
Üdv: Tomi
Futasd alapjáraton és halgasd meg hogy nem karog e utána max fordulat szám(nem sokáig)és amikor kezd lasulni nem e halasz a blokba utéseket!
Esztergályost keress, vagy valami gépműhelyt. Bármelyik autószereldében, vagy volt TSZ udvarban megmodják neked hol találsz esztergályost, ha meg mered őket kérdezni :).
Összehasonlításként ideírom, hogy jó állapotú bontott hengerfej 2000-2500 péz körül szokott lenni börzéken.
Szevasztok!!!
A közeljövöben tervezek MZ vásárlást, csak nem tudom melyik köbcenti mellett döntsek, legszivesebben egy 250 st vennék. Mit kell jól megnézni egy MZ n? (az árán kívül) :-) Szeretnék néhány hasznos tanácsot az MZ tulajoktól. Akinek van Hajdú bihar megyében eladó MZ je, (nem TS) az írjon a mail emre! Előre is köszönöm!
Javaslom telefonkönyv kertigép-kisgép szerelőt keress!
Sziaztok!
Valaki tudna nekem segíteni,hogy Zalaegerszegen vagy környékén hol tudnak hengerfejbe új perselyt csinálni? Sajna megtéptem a gyertyát és elszált a menet.A legnagyobb gond,hogy egy hónap múlva műszakira megy,addig megkell csináltatnom. Előre is kösz a válaszokat!
Áh, gyenge lábakon rogyadozó rágalmak!
Ez aljas vád, kikérem magamnak! A különbség közted és köztem az, hogy nekem jövedelmező állásom volt (és van), amíg te ingyen kapartad a rozsdát a saját mocskodról a sufniban. ;-p A szüleid meg még élnek, a szóban forgó zündapp viszont a mai napig sincs kész, szóval szokás szerint semmi sem stimmel a történetedben. ;-) Az meg, hogy 91-ben valaki betámasztott egy lomot a pajtába, semmit nem jelent. Még jó, hogy nem azzal jössz, hogy te gyakorlott off roados vagy, mert volt két gaz-69-ed - igaz, mindkettő traileren érkezett, és pár év további pusztulás után traileren is távozott a vastelep irányába, hehehe. :-p
Mostanában szaladtam bele egy hasonló hibába, a megoldás az volt, hogy megcseréltem az 1 és 15 pontokon lévő vezetékeket.
szerintem is ott van a hiba mert nemrég csinálta a "szerelő" a km órát
Csalárd módon, idősödő, de alapvetően jóindulatú (és jómódú) szüleidet egymás ellen kijátszva sikerült egy nosztalgikus érzelmeikre apelláló kis csotrogányt becsempészned a féltve őrzött (és jól fűtött) gazdagréti családi garázsba, mialatt én ezzel a két kezemmel kapartam tűző napon és csepergő esőben a rozsdát elesett szüleimtől örökölt háború előtti motorkerékpáromról, olyan igényes munkát végezve, hogy messze tájról csodájára járnak a hozzáértő veteránosok. :))
Az első emzé meg egy Rigáért cserébe talált utat hozzánk, annó 91-ben. Az adminisztratív elsőség persze a tiéd, mert neked papírod van róla...
Köszi a segítséget :))Kellemes napot!
Ja hogy optos? Akkor sok minden lehet.
Elvileg ott maga az opto illesztő áramkör tartalmazza a szükséges zavarszűrést, viszont ha optós akkor lehet hogy CDI elektronika is van benne, akkor meg lehet hogy az vagy hibásan müködik, vagy a trafó nem birja azt a teljesítményt.
Szóval fordulj az az elektronika keszítőjéhez, vagy ha nem bonyolult tedd vissza a megszakítót.
Ja, jut eszembe..nincs kondi, mert át lett alakítva azt hiszem OPTO jeladósra.Én már így vettem és csodálkoztam is, hogy ilyen esetben nem kell kondi??
ja igen, a kondi is tud ilyen jelenségeket okozni
Köszi,adok neki nagyobb elögyújtás, már csak azért is, mert nem megy tökéletesen a motor,kisebb fordulaton rángat. Lehet, hogy melegedni sem fog ennyire :) Egyébként valami Bolgár trafót kaptam (ez már a 2. ,mert azt hittem, hogy rossz és visszavittem)
hmmm...mondjuk a szikra megléte még nem feltétlen zárja ki a hibát.
Mindenesetre erdekelne pl a gyertyakép leállás után közvetlenül.
Egy kölcsön trafóval megpróbálnám azért mert továbbra is trafó gyanus, ha a gyertyakép rendben van.
Egyébként a megszakító hézag 0,3mm az előgyújtás pedig 3mm az előírás szerint, bár a jelenlegi értékek nem hiszem hogy gondot okoznának, de 3mm-rel jobban fog menni a gép...vannak akik egészen 4-re állítják szóval nem kell aggódni.
Az elögyújtásom 2,5 mm-re van most állítva, ja és az a legszebb, hogy szokott lenni szikra is, miután leáll.
Mindenekelött nézzél szikrát amikor leáll.
Alapvetően nem kellene forrósodnia a trafónak de bizonyos mértékig melegedhet.
A melegedést a nem megfelelő gyujtásszög is okozhatja, ezt is ellenörizném.
A trafót mindenesetre cserélném, de nem dobnám meszire ezt sem.
üdv. mindenkinek!
Ha valaki tudna segíteni,hálás lennék.
Gyújtótrafót cseréltem a múltkor, és régit elhajítottam,sajnos :((Békáson vettem az öregnél. A következöt produkálja az amúgy szépen felújított motorom 250 ETZ`87 Megyek kb. 20 percet, szépen minden gond nélkül, amikor a többmyire alapjáraton 1x csak leáll és képtelen vagyok beindítani. Várok 10 percet és akkor beindul, illetve megint tudok menni egy keveset.
A trafót néztem és nagyon forró!! Mit gondoltok mi lehet a hiba?? Köszi elöre is!
Ez igaz, valóban te csináltál kedvet ehhez a hülyeséghez. Igaz, hogy a hajlam már erősen bennem volt, akkor már hat éve gyűrtem a pici piros sportkocsimat, amikor a te első gépjárművedet a nevedre vakarták. :-p
Eladó alsó idom ETZ-re! Fehér színű, érdeklődés esetén csinálok róla képet... :-)
Az eladás oka, hogy nincs időm felbűvészkedni a motorra... :-(
ciao
Semi
+36 20 236 8560
semi@mzklub.hu
Ja, miert nem ezzel kezdted.
Nekem a km oranal levo izzofoglalatok ertek ossze neha, az okoz ilyen meglepetest.
Esetleg a kabelek valahol zarlatosak, kikoptak, de ez nem jellemzo.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|