hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

motomen
válasz erre | email2006-05-09 21:46:40
Nem teljesen értem hogy forog... Az a belős menesztő belül a furatban bordás, és úgy van a tengely bordás végére ráhúzva, az nem foroghat el.
sorszám: 11899 (51999)
(előzmény: fighter, 2006-05-09 20:24:34)

 
 
mzfun
válasz erre | email2006-05-09 21:33:57
Hello!

A B+ a dinamótól érkező töltőfeszültség kábele az 51 az akksitól érkező pozitiv kábel, úgyhogy nem ugyanaz. Mind2 pozitiv, de nem éri meg összekötni, mert nem lesz megfelelő töltésed.
sorszám: 11898 (51996)
(előzmény: szabcsi, 2006-05-09 21:08:58)

 
 
szabcsi
válasz erre | email2006-05-09 21:08:58
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy MZ 6v-os elektronikus feszszab.-on a B+ az az 51-nek felel meg?
Előre is köszi az infót.
Hi!
sorszám: 11897 (51994)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-09 20:24:34
Hali. 150-es etz-ben a kuplung-kinyomó rúdnál van 1 kis golyó ugye? Mert mikor szétszedtem kiesett gondolom onnan. 2.a 125és150-es etz-nél hogy szokták megoldani hogy a kuplung belső része ne forogjon el. az enyém elforgott és úgy lecsiszolta a belsejét hogy csak na:) előre is köszi.
sorszám: 11896 (51992)

 
 
Bélafi
válasz erre | email2006-05-09 18:18:57
Szevasztok!

Érdeklödnék,hogy rendelt-e már valaki a MO-FA-KERtől mert egész jó cuccok vannak csak nem tudom elérni őket.Kösz elöre is.
sorszám: 11895 (51989)

 
 
geri16
válasz erre | email2006-05-09 15:39:03
HELLO!

ETZ 250-ES hez keresek berugókart sűrgősen.
sorszám: 11894 (51980)

 
 
Veatta
válasz erre | email2006-05-09 11:46:32
variattila@freemail.hu ra jöhet!

Köszi!
sorszám: 11893 (51971)
(előzmény: Keri, 2006-05-09 11:38:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-09 11:38:16
hova küldjem?
sorszám: 11892 (51969)
(előzmény: Veatta, 2006-05-09 11:13:11)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-05-09 11:36:25
Köszönöm a segítségeket,sikerült megoldanom a problémát,csütörtökre kész is lesz a hengerfej.Jó motorozást mindenkinek!
sorszám: 11891 (51968)

 
 
Veatta
válasz erre | email2006-05-09 11:13:11
Szia Keri!

Ha megvan még az a kép küldd már el légy 'oly kedves.

Köszi!

ja, valaki kérdezte a tárcsafékes kerék távtartó méreteit miliméterben:

Belső furat átmérő: 15
Külső átmérő: 25
Az egyik hossza: 24
Másik hossza: 14
Porvédő tárcsa átmérő 45
sorszám: 11890 (51965)
(elözmény: fighter, 2006-05-04 10:13:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-09 10:54:24
Szerintem mindegy.
Én mondjuk a blokkba tenném elöbb a csapágyakat, mert a zéger és olajterelő lemez pozicionálja a csapágyat a helyén és talán egyszerübb ha már pontosan a szükséges helyen van megszorulva mielött összerakod a blokkot.
sorszám: 11889 (51964)
(előzmény: Kacsás, 2006-05-08 23:10:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-09 10:46:52
nem biztos hogy a fúrással van gond.
Ha túl kicsi a gyűrühézag akkor is szorulhat. ETZ esetén 0,2mm ez a hézag.
Jawanak 0,35-ot kellet reszelnem mert akkor nem szorult, a TZ szétpörgetve sem szorult meg a 0,2-től.

A dugatyú és gyűrűszorulás között az a különbség, hogy a gyűrűszorulásnál nem olyan szoros a dugatyú, tehát ha szorulva is, de járhat a motor, de iszonyat mód csöröt, és a végén ripityára töri a gyűrűt. Dugatyú szorulás esetén nagyon hirtelen és keményen megszorul, kb 1 másodperced van a furcsa zajok jelentkezésétől a kuplung kinyomásáig.
sorszám: 11888 (51963)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-08 21:41:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-09 10:38:05
2000km ig nem volt gond? Mert ha az elejétöl ilyen akkor szoros az illesztés. Ha mostanában kezdte szedd le a hengert mert lehet hogy sérült a dugó/gyűrű.
Ez a Fina olaj ez 2T motorba való, ugye?
sorszám: 11887 (51960)
(előzmény: kabeles, 2006-05-08 21:20:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-09 10:34:13
jobb auto-motor szerelőknek szokott lenni HeliCoil technologiás menetjavitójuk. Azzal csináltasd meg, mert az sokkal jobb mint a perselyezés.
sorszám: 11886 (51958)
(előzmény: adams83, 2006-05-08 19:11:42)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-05-09 10:27:22
Emberek! Keresek egy eredeti 250-es etz kidörrentőt. Nem érdekes az állapota csak vágva ne legyen, de nem baj ha horpadt vagy rozsdás, eltömődött, csak olcsó legyen és eredeti!
sorszám: 11885 (51956)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-05-09 10:24:09
Csapágyakat rakd a helyére, de ha nem jött le a csapágy a főtengelyről és még jó akkor nehogy lekinlódd, maradjon rajta. Egy tipp a szereléshez. Én a blokk meg csapágygyűrűk szétforralása és égési sérülések helyett a csapot, azaz a főtengelyt bevágom a fagyasztóba pár órára: Igy is megvan a hőmérséklet különbség és nem éget össze a blokkfél, de ugyan ilyen kézzel szerelhető a dugatyú csapszeg ha nincs helyre nyomó készüléked. A kis szivacs ha jól értem akkor egy elválasztó aminek olajálló guminak kéne lenni és elosztja az oljata a két fél között.
sorszám: 11884 (51954)
(előzmény: Kacsás, 2006-05-08 23:10:49)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-09 07:28:16
kabeles
Esetleg nem lehet szimmeringes?
Irány egy hozzáértő szervíz... például Bambi műhelye
sorszám: 11883 (51945)
(előzmény: kabeles, 2006-05-08 21:20:54)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-05-08 23:22:12
Igen szomorú lennék, ha ez a sorrend kérdés komoly lenne köztetek...
sorszám: 11882 (51937)
(előzmény: Kacsás, 2006-05-08 23:10:49)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2006-05-08 23:10:49
Sziasztok!

ETZ 150-esről van szó. Széthúztuk a blokkot, mert volt egy kis problémánk. Amikor az egésznek nekikezdtünk, volt a forgattyús háznak azon a részén, ami a főtengelycsapágyakhoz vezető olajozófurat elején van egy kis darab szivacsszerű anyag betéve. Ez a blokk ide-oda hurcolása során elkeveredett. Mi ennek a szivacsnak a szerepe, és mi van akkor, ha nem kerül vissza? + Van egy vitánk, mi a sorrend? A csapágy főtengelyre fel és úgy a blokkba, vagy csapágy blokkba be és úgy bele a főtengelyt?

Köszi M
sorszám: 11881 (51935)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-08 22:33:47
Köszönöm a tanácsokat!Segítene,ha kicserélném a dugót?Honnan ismerhető fel a török és hol lehet kapni?Egyébként emlékezetem szerint teflon bevonatú lett belerakva,fekete szinű,a gyártmányára nem emlékszem.
sorszám: 11880 (51934)
(előzmény: adam638, 2006-05-08 22:02:39)

 
 
Draby
válasz erre | email2006-05-08 22:15:04
Sziasztok!Tavaly vettem egy 250-es ETZ-t,szétszedtem atomjaira,mindent felújítottam,egy-két dolog hiányzik.Érdekelne:Katonai oldaltámasz(asszem lábtartóval együtt van),használt,de szép gyári,vagy katonai kipuffancs,króm sárvédő első-hátsó.Cserébe vagy kp van,vagy tank,Keihin karbi,pár bontott cucc,stb.Üdv!
sorszám: 11879 (51932)

 
 
adam638
válasz erre | email2006-05-08 22:02:39
Nagy valószínűséggel Körte úrnak igaza van.Gondolom nem török dugó lett beletéve az utángyártottnak a hőtágulása olyan amilyen. As szabvány (ahogy sikerül) szerinti.Eddig nem volt meleg.De ne add fel a haver jawaja kétévig volt bejáratós...:) a helyedben ovatosan járnék vele még 1szer ennyit aztán fimol2tvel próbálkoznék de addig ne mert sose fog bejáratódni ha most beleteszed.
sorszám: 11878 (51930)
(előzmény: kabeles, 2006-05-08 21:51:16)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-08 21:51:16
Az ötlet nem rossz!De akkor eddig miért nem ragadt?Elvileg most járódott be.Nem?
sorszám: 11877 (51929)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-08 21:41:26)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-08 21:41:26
Attól, hogy túl szorosra illesztették, a dugó meg tágul, ahogy melegszik a cucc. Vágd az ember fejéhez, aki fúrta!
sorszám: 11876 (51927)
(előzmény: kabeles, 2006-05-08 21:20:54)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-05-08 21:36:49
Sziasztok. Szeretnék kérdezni. Az etzken a km/h kihajtás a bakelittel együtt van? és a csavart hogy kell meddig belecsavarni kb mm. Köszönöm.
sorszám: 11875 (51924)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-08 21:20:54
Segítsetek!!!Mitől ragad egy egyébként jól működő motor?ETZ-250-ről van szó.Hidegen megy,aztán ha bemelegszik szépen kezd megragadni.Fúrva volt,azóta 2000 km-t ment hibátlanul.Amire gondolok,hogy vettem Fina nevezetű félszintetikus olajat bele,már lassan 1:25-re keverem,de igy se jó!??
sorszám: 11874 (51922)

 
 
ede22
válasz erre | email2006-05-08 20:16:06
ETZ 250-hez keresek komlett tirisztoros gyujtást.
sorszám: 11873 (51918)

 
 
Tomi1
válasz erre | email2006-05-08 20:15:09
Hali!
Javasolnám, hogy keresd meg a Varró műveket, ilyen dolgokkal ott foglalkoznak.
A Báthori úti garázssoron találod meg őket, a Sólyomi-féle motocenter mellett.
Üdv: Tomi
sorszám: 11872 (51916)
(előzmény: adams83, 2006-05-08 19:11:42)

 
 
Martin
válasz erre | email2006-05-08 20:01:06
Futasd alapjáraton és halgasd meg hogy nem karog e utána max fordulat szám(nem sokáig)és amikor kezd lasulni nem e halasz a blokba utéseket!
sorszám: 11871 (51914)
(előzmény: Szabbensz, 2006-05-08 19:28:59)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-08 19:50:26
Esztergályost keress, vagy valami gépműhelyt. Bármelyik autószereldében, vagy volt TSZ udvarban megmodják neked hol találsz esztergályost, ha meg mered őket kérdezni :).
Összehasonlításként ideírom, hogy jó állapotú bontott hengerfej 2000-2500 péz körül szokott lenni börzéken.
sorszám: 11870 (51913)
(előzmény: adams83, 2006-05-08 19:11:42)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2006-05-08 19:28:59
Szevasztok!!!

A közeljövöben tervezek MZ vásárlást, csak nem tudom melyik köbcenti mellett döntsek, legszivesebben egy 250 st vennék. Mit kell jól megnézni egy MZ n? (az árán kívül) :-) Szeretnék néhány hasznos tanácsot az MZ tulajoktól. Akinek van Hajdú bihar megyében eladó MZ je, (nem TS) az írjon a mail emre! Előre is köszönöm!
sorszám: 11869 (51912)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-05-08 19:21:14
Javaslom telefonkönyv kertigép-kisgép szerelőt keress!
sorszám: 11868 (51911)
(előzmény: adams83, 2006-05-08 19:11:42)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-05-08 19:11:42
Sziaztok!
Valaki tudna nekem segíteni,hogy Zalaegerszegen vagy környékén hol tudnak hengerfejbe új perselyt csinálni? Sajna megtéptem a gyertyát és elszált a menet.A legnagyobb gond,hogy egy hónap múlva műszakira megy,addig megkell csináltatnom. Előre is kösz a válaszokat!
sorszám: 11867 (51909)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-08 18:37:26
Áh, gyenge lábakon rogyadozó rágalmak!
sorszám: 11866 (51908)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-08 16:31:07)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-08 16:31:07
Ez aljas vád, kikérem magamnak! A különbség közted és köztem az, hogy nekem jövedelmező állásom volt (és van), amíg te ingyen kapartad a rozsdát a saját mocskodról a sufniban. ;-p A szüleid meg még élnek, a szóban forgó zündapp viszont a mai napig sincs kész, szóval szokás szerint semmi sem stimmel a történetedben. ;-) Az meg, hogy 91-ben valaki betámasztott egy lomot a pajtába, semmit nem jelent. Még jó, hogy nem azzal jössz, hogy te gyakorlott off roados vagy, mert volt két gaz-69-ed - igaz, mindkettő traileren érkezett, és pár év további pusztulás után traileren is távozott a vastelep irányába, hehehe. :-p
sorszám: 11865 (51905)
(előzmény: levendel, 2006-05-08 12:38:28)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-05-08 14:03:46
Mostanában szaladtam bele egy hasonló hibába, a megoldás az volt, hogy megcseréltem az 1 és 15 pontokon lévő vezetékeket.
sorszám: 11864 (51903)
(előzmény: fater, 2006-05-08 11:01:30)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-08 13:16:23
szerintem is ott van a hiba mert nemrég csinálta a "szerelő" a km órát
sorszám: 11863 (51898)
(előzmény: Keri, 2006-05-08 08:10:18)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-08 12:38:28
Csalárd módon, idősödő, de alapvetően jóindulatú (és jómódú) szüleidet egymás ellen kijátszva sikerült egy nosztalgikus érzelmeikre apelláló kis csotrogányt becsempészned a féltve őrzött (és jól fűtött) gazdagréti családi garázsba, mialatt én ezzel a két kezemmel kapartam tűző napon és csepergő esőben a rozsdát elesett szüleimtől örökölt háború előtti motorkerékpáromról, olyan igényes munkát végezve, hogy messze tájról csodájára járnak a hozzáértő veteránosok. :))
Az első emzé meg egy Rigáért cserébe talált utat hozzánk, annó 91-ben. Az adminisztratív elsőség persze a tiéd, mert neked papírod van róla...
sorszám: 11862 (51896)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-08 08:31:22)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-08 11:37:33
Köszi a segítséget :))Kellemes napot!
sorszám: 11861 (51889)
(előzmény: Keri, 2006-05-08 11:27:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-08 11:27:25
Ja hogy optos? Akkor sok minden lehet.

Elvileg ott maga az opto illesztő áramkör tartalmazza a szükséges zavarszűrést, viszont ha optós akkor lehet hogy CDI elektronika is van benne, akkor meg lehet hogy az vagy hibásan müködik, vagy a trafó nem birja azt a teljesítményt.

Szóval fordulj az az elektronika keszítőjéhez, vagy ha nem bonyolult tedd vissza a megszakítót.

sorszám: 11860 (51888)
(előzmény: fater, 2006-05-08 11:01:30)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-08 11:01:30
Ja, jut eszembe..nincs kondi, mert át lett alakítva azt hiszem OPTO jeladósra.Én már így vettem és csodálkoztam is, hogy ilyen esetben nem kell kondi??
sorszám: 11859 (51887)
(előzmény: Keri, 2006-05-08 10:52:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-08 10:52:51
ja igen, a kondi is tud ilyen jelenségeket okozni
sorszám: 11858 (51886)
(előzmény: fater, 2006-05-08 10:45:22)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-08 10:45:22
Köszi,adok neki nagyobb elögyújtás, már csak azért is, mert nem megy tökéletesen a motor,kisebb fordulaton rángat. Lehet, hogy melegedni sem fog ennyire :) Egyébként valami Bolgár trafót kaptam (ez már a 2. ,mert azt hittem, hogy rossz és visszavittem)
sorszám: 11857 (51885)
(előzmény: Keri, 2006-05-08 10:39:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-08 10:39:35
hmmm...mondjuk a szikra megléte még nem feltétlen zárja ki a hibát.
Mindenesetre erdekelne pl a gyertyakép leállás után közvetlenül.
Egy kölcsön trafóval megpróbálnám azért mert továbbra is trafó gyanus, ha a gyertyakép rendben van.
Egyébként a megszakító hézag 0,3mm az előgyújtás pedig 3mm az előírás szerint, bár a jelenlegi értékek nem hiszem hogy gondot okoznának, de 3mm-rel jobban fog menni a gép...vannak akik egészen 4-re állítják szóval nem kell aggódni.
sorszám: 11856 (51884)
(előzmény: fater, 2006-05-08 10:12:54)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-08 10:12:54
Az elögyújtásom 2,5 mm-re van most állítva, ja és az a legszebb, hogy szokott lenni szikra is, miután leáll.
sorszám: 11855 (51881)
(előzmény: Keri, 2006-05-08 09:56:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-08 09:56:04
Mindenekelött nézzél szikrát amikor leáll.
Alapvetően nem kellene forrósodnia a trafónak de bizonyos mértékig melegedhet.
A melegedést a nem megfelelő gyujtásszög is okozhatja, ezt is ellenörizném.
A trafót mindenesetre cserélném, de nem dobnám meszire ezt sem.
sorszám: 11854 (51880)
(előzmény: fater, 2006-05-08 09:42:22)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-08 09:42:22
üdv. mindenkinek!
Ha valaki tudna segíteni,hálás lennék.
Gyújtótrafót cseréltem a múltkor, és régit elhajítottam,sajnos :((Békáson vettem az öregnél. A következöt produkálja az amúgy szépen felújított motorom 250 ETZ`87 Megyek kb. 20 percet, szépen minden gond nélkül, amikor a többmyire alapjáraton 1x csak leáll és képtelen vagyok beindítani. Várok 10 percet és akkor beindul, illetve megint tudok menni egy keveset.
A trafót néztem és nagyon forró!! Mit gondoltok mi lehet a hiba?? Köszi elöre is!
sorszám: 11853 (51879)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-08 08:31:22
Ez igaz, valóban te csináltál kedvet ehhez a hülyeséghez. Igaz, hogy a hajlam már erősen bennem volt, akkor már hat éve gyűrtem a pici piros sportkocsimat, amikor a te első gépjárművedet a nevedre vakarták. :-p
sorszám: 11852 (51875)
(elözmény: fighter, 2006-05-07 22:56:29)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-08 08:16:51
Eladó alsó idom ETZ-re! Fehér színű, érdeklődés esetén csinálok róla képet... :-)
Az eladás oka, hogy nincs időm felbűvészkedni a motorra... :-(

ciao
Semi
+36 20 236 8560
semi@mzklub.hu
sorszám: 11851 (51873)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-08 08:10:18
Ja, miert nem ezzel kezdted.
Nekem a km oranal levo izzofoglalatok ertek ossze neha, az okoz ilyen meglepetest.
Esetleg a kabelek valahol zarlatosak, kikoptak, de ez nem jellemzo.
sorszám: 11850 (51872)
(elözmény: fighter, 2006-05-07 21:31:00)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu