:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Helló!
mit jelent Ts 125-ösnek a léptetővilláján,az a szám,hogy 3.6?
mert ki akarom cserélni a Deluxe blokkomban 4.5 ös van vagy nem emléxem már,4. valahanyas,a sima alap Tsblokkoméban 3.6 os van.ha kicserélem nem lesz baja?a 3.6 hatos alig kopott valamit még,eszért rakom bele,ha már szét van szedve.
Válaszotok előre is köszönöm,ha meg tudjátom mondani.
No offense, csak arra akartam kilyukadni, hogy ellentétben pár előbbi hozzászólással nálam a szocimotorozás nem egyenlő a szereléssel és a szerelőkkel való megismerkedéssel, de lehet csak szerencsés vagyok! Az enyém gimis korú, idén tölti majd be a 15-öt! :)
Nem tudom mire gondolsz,szerintem senki sem akarja lehúzni a szocikat.Éppen ez a dolog lényege,hogy 20-25 éves gépek és mennek,néha elromlanak.Sokszor a pokolba kívántam már,aztán másnap elővettem,megcsináltam,mentem vele.Vagy húsz éve hasonló helyzetben voltam,mint te,volt Etz-m,Jawam,Simsonom,a szerelési tudásom meg szinte semmi,mégsem volt velük annyi bajom mint most ezzel.Szerintem a mai utángyártott alkatrészek a ludasak.Ez van.
Ne húzzátok már le ennyire a szocikat! ;) Én most a második emzém nyúzom, közel nulla szerelési tudással, mégsem hagyott ott egyszer sem. Illetve az első egyszer, de az rögtön az első alkalommal volt, hazafele menet. Az utolsó 95 km volt a hengerben, és a lakóhelyemtől 110-re vettem. :) Azóta szinte problémamentes a viszonyunk, remélem így is marad!
kabeles! nem neked van véletlenül kék TS-ed?
Teljes mértékben együtt érzek veled!
Nekem novemberben makacsolta meg a váltóban az ollórugóm és letörött. Aprilisban kicseréltük, összeraktuk. Szerelés közben egy apró lakatrészt rostthelyen húztunk meg és fogta a váltót. Blokk újra szét-össze. Húsvét szombatján elindultunk haza, 23 km után az emnerek villogtak, dudáltak. Lehűzódtunk egy benzinkútra körbenézgetni. Mikor újra elindultunk 2 m után kattant egyet vmi a blokkban és beállt a váltó, kerék blokkol, mint utóbb kiderült a kupulng alatt a szimmering rugós biztosítója pattant ki és megfogota a magy fogaskereket... (közben kapott új csapágyakat a blokk mindenhova)
Múlthéten meglátogattuk Sub-ee-t Székelyszabaron (Szarvasról) hazafelé elfogytak a sebességek, csak 4. és 5. volt stabilan kapcsolható. Már kis trükközéssel a többi is, holnap újra bontok. Remélem nem nagy a baj...
Igen, az Mz igazi ismerkedős motor...
...az ország összes szerelőjével meg lehet ismerkedni rövid időn belül! :)))
Megvan,hogy mitől ragadt a dugóm!A jobb oldali szimering cseréje után elmúlt ez a baj.Ott szívott falsot,úgy,hogy a gyertya is megolvadt.Ezek után ismét nekivágok a Debrecen-Eger útnak,harmadjára talán odaérek.2x fordultam vissza Tiszafüredről.Köszi a tippeket mindenkinek és jó utat!
Mz TS-150 nagyon jó állapotban műszakival sok pótalkatrésszel eladó, vagy Jawára cserélhető!
06305560374
Szasztok! Volna egy- két kérdésem 250 ETZ-vel kapcsolatban. Milyen gumi a legideálisabb? Nekem elöl 3, 5-ös Mitas , hátul valami jugoszláv 90/120-as van. Nem nagyon lehet ledönteni, megy ki a segge. Ez mitől van? 5500 km-t motoroztam eddig, lehet hogy velem van a baj? 110 km/h-nál nem nagyon megy többet. A motor még nem volt fúrva, 45000 km van benne. Menyit kellene mennie végre? Üdvözlettel Tibi
Köszönöm szépen mindnkinek a krauzer ügyben a tippeket!
Jelentem sikerült, és igen jó lett!
Köszönöm néktek!!!
Valamelyik nap tömítettem a kipuffot... Ugye gyerek vok és csak kipróbálom mijen az ha nem hallod a szomszéd üvöltését, lent volt a dob, mentem egy kört, és pik pak teccet. kár hogy nem gyógyító hatású. A mustangomban megfúrtuk a hangtompikát...
sorszám: 11986 (52231)
( előzmény: dunakanyar17, 2006-05-12 21:07:53)
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám hogy a gyári kipufugót levettem-üzemi balesete miatt.Ráraktam hát helyette egy sport kiput de moped hangja van. (nagyon gáz) Valahogy meg kellene úgy csinálni hogy férfiasabb hangja legyen, de úgy hogy a motort ne bassza szét! Aki tud segíteni az írjon.Előre is köszönöm mindenkinek!!!!!!!!!!!
Na most rájöttem végre mit jelent a szocimotorozás. Januártól majdnem minden hétvégén szereltem az mzt, hogy pöpec legyen. azóta le is műszakizott gond nélkül, és most h mentem volna egy kicsit motorozni élvezni munkám gyümölcsét, és(szerintem) az egyik zieger leugrott/tört a fordszámmérő fogaskerekéről, és csörökve, 4 km után haza kellett jönnöm. hát nem szép ez a stílus???
Én erről még nem hallottam, de orbitális nagy hülyeségnek hangzik.
Na ja!
De vigyázat, mert a dugattyú hűtése, amit a beömlő friss keverék biztosít, ott megszünik!
Igen van olyan meg olyat is hallottam hogy a dugattyut tömik ki belülről parafával igy több anyagot nyom fel a felömlőkben mivel a karternak kevesebb lesz a térfogata.De oda asztán olyan parafa kell meg ragasztó ami nem esik ki onnan mert pl egy 6-7ezres fordulatnál már ki szeretne esni sztem a parafa.
Ja :)) kalandos volt.
Most hogy kész a gép dög unalmas lesz a verseny ;-) nem tudom mit fogok írni, ha minden enyire jól fog működni :))
Jaja, olvastam a cikke(i)det, jó kaland lehetett.
Ha egy hajtókar 1mm-t kottyan......hát én azzal a motorral a sarki fűszereshez se mennék :-)
Az utcánkban egy traktor 3mm-t produkált...na az sem volt piskóta
Helló!
Olyat hallottam hogy simson-nál a főtengelyen vagy ugye a 4 lyuk,ami azért van,hogy a lendületben legyen a főtengely,és azt hallottam hogy ezt szokták beparafázni.ti hallottatok már ilyet?
Ez mire jó?
Elküldtem újra a mailt és a képeket.
nekem nem kell magyarázni? :)))
Budapest-Debrecen távot számtalanszor megjártam a 150-es TS-emmel, igaz hogy nekem frankón össze van rakva.
Most az 1mm-es kotyogásu főtengelyről volt szó. Én ezzel is neki indulnék, de nem csodálkoznék és nem is anyáznám a gépet ha szétesne félúton. Legfeljebb csendben megjegyezném magamban, hogy hülye voltam :))) de ettől még neki indulnék, ahogy az első versenyen is elindultam zörgő hajtókar csapágyal ami szépen be is sült :)
MZ-vel az országon belül bárhová el kell merned menni, akár egy kis 125-össel is. Viszont ha tudott "hasfájása" van a gépnek, akkor azt jobb kijavítani egy hosszabb út előtt...egyébként akár a Sínai hegyre is.....(bár oda egyedül azért nem mennék..)
50-es 60-as években a kis 100-as,vagy 125-ös Csepelekkel, 2 személlyel tömegek jártak le minden 7vg-n Bp-ről a Balcsira meg vissza minden gond nélkül...
ja szerintem is eredeti blokkal erdemes müszakiztatni, aztán ha kész viszarakod a jót. nekem 40perc a szintidom egy TS blokkcserére és akkor még légkulcs nem is volt a kezemben :)
természetesen én is megkozkáztatnám, akár Budapest-Debrecen távot is, mert ezek a gépek elképesztő dolgokat kibírnak, de a telefonodban gyüjtsed össze azokat a haverokat akik utánfutóval tudnak segíteni :))
nem tudom lehet hogy csak nekem jutott ez eszembe, de bemész a tomítésboltba, vagy egy csapágyboltba, bemondod mekkora átmérőjü és mekkora keresztmetszetü gumigyűrüt akarsz es megkérdezik mennyi kell.
Esetleg jobb autós boltokban is probálkozhatsz. Motorboltban még én sem láttam O gyűrű készletet.
ha ekkora kotyogast nem hallasz akkor süket vagy esetleg nem is lötyög 1mm-ert :))
Érdekes lehet még, hogy tudsz gyujtást állítani ekkora kotyogásnál.
Mindenesetre én azt javasolnám hogy ne eröltesd a használatot, nem üzembiztos, es sokba kerül ha szétrepül valami, inkább generálozd meg. Ha ekkora a csapágy kopása akko dugócsere, hengerfúrás...szoval komplet generálozás ráfér a motorra.
Köszi Zapkorte! Asszem megfogadom a tanácsod, mert már most elegem van az egészből, pokolba a hülye bürokráciával...
Azt nagyon megköszönném. Főleg a buktatókat, mire kell nagyon odafigyelni (a szerelési könyvek megvannak, ott is elég részletesen le van írva)
Akár jöhet ide is, vagy emilre: htfoto@page.hu
Köszi.
Szerintem anyagilag is, idegileg is jobban jársz, ha visszarakod bele a saját blokkját, és újra leműszakiztatod.
Hanem ha nem volt még széthúzva és nem is nagyon akaródzik, akkor csak megszokás kérdése, és amúgy ilyen állapotban is jól motorozható. Én két évet jártam vele így. És milyen érdekes - pont az előbb említett Eger-Felsőtárkány útszakaszon történt meg velem a helyzet először. Nagyon megijedtem h. most itt a hegyek között(Alföldi gyerek vagyok) váltogatás 2-3-2-3-1-2-1-2-2-3- stb. hogy fog ez így menni. De megszokható. Egy gyári összeszerelés az mindig a legjobb dolog.
Ha kell leírom részletesen hogy kell csinálni a dolgokat.
kuldtem kepet,én hogy oldottam meg.
üdv laca_D /etz-150/
Sajna szét kell húzni a rugó cseréhez.
Tömítéseket és szimmeringeket feltétlen cserélni kell, a többit meg állapottól függően.
Helló!Megadnád a számát?Esetleg emil címét?
TZ szakértők légyszi segítsetek!
Eltörött a váltóvisszahúzó rugóm (váltás után nem áll vissza alaphelyzetbe).
Kérdésem:
Szét kell e húzni az egész blokkot, vagy a kuplung oldali dekni eltávolítás után kicserélhető-e ez a rugó?
Ha szét kell dönteni, akkor mit érdemes ezen felül még kicserélni? (a motor: 1987-es gyári állapotban, széthúzva még nem volt, 33e km)
Köszi előre is!
Csao! Valaki segítsen! VAn egy 125-ös Ts Mz-m, blokkcsere után (ez volt a legnagyobb hülyeség életemben) ment műszakira, bele is lett írva a műszakis lapba, hogy motorcserével rendben... Aztán a blokkrol ugye csináltunk haverral egy adásvételit, csak a f*sz tudja mi volt a blokk eredeti vasának a rendszáma... Bemegyek ma ocsmányba, azt mondják h szerezzem be a rendzsámot, mert a nő baszik kikeresni 60 motor közül ( a motorszám alapján), h melyik volt az... Ilyenkor mit tok csinálni? Kössz a segítséget előre is!!!
Szirlmai Gábor, a neves kortárs afrikautazó is ilyesmit tapasztalt mielőtt elindult volna Tunéziába DKW NZ-350 motorkerékpárján. De mivel már fel volt a motor pakolva, Szirmainak meg be volt sózva a segge, úgy döntött, hogy ő nem fogja széthúzni a blokkot és két hetet várni a gépműhelyre, úgyhogy szépen amerikánerrel kifúrta a bal oldali deklit, egy csorba menetfúróval menetet tett bele, és egy abba belehajtott réz csavarral jól megtámasztotta a főtengelyt. Máfél hónapig motorozott vele ilyen állapotban Tunéziában, és egy dinamó-leégéstől eltekintve gond nélkül haza is ért.
Nem tom meg merném e kockáztatni az eger-felsőtárkány utat:)(aki nem járatos errefelé kb:5km és akkor sokat mondtam.)
Vedd úgy,hogy minden főtengelyfordulat ajándék ezután......
etz 125. Nem tom nem talaltam eddig még nagyobb ógyűrűt.
Adottságok kérdése is. Nekem pl. van esztergám meg mindenem, viszont kint lakok a külvárosban, ha be akarnék menni valami alkatrészt venni, az minimum egy óra és 600 Ft benzin lenne a vételáron felül. Ennyi idő alatt meg is stupekolhatom magamnak, és nem kerül egy fillérembe sem, plusz nem leszek ideges a közlekedéstől.
Írtam mailt krauser ügyben
Eladó 1 Vee Rubber VRM-015 abroncs 2,75x18 méretben 90%os állapotban. Irányár 3000 Ft.
egyébként etz-ről beszéltem...
Ha van létező megoldás krauzer rögzítésére 125-re lécci küldjetek képet! Nagyon fontos lenne! Sajnos a 125-ös ezt rövidebb, mint a 250-es, ezért sokkal nehezebb felrakni!
lécci lccci léccci
:D plíííííííííz
nagyon szépen kérem!
Üdv néktek!
Etz 125 ösöm van és a főtengelyem 1mm ert kotyog kb a csapágyba.. gyujtásfelöli oldalon néztük.Hanján nem nagyon hallani h csörömpölne. szerintetek ez igy meddig birja? közepes hajtás mellett.. szal 6000 fölé nem nagyon pörgetem....
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|