:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Köszi kábeles az ötletet! Az a baj, hogy a régi trafót már kidobtam :(( Jelenleg a 4. trafót veszem és úgy néz ki, hogy a feszszab vagy a diodasor szar!! Ezeket elötte átnézem. Mennyit spórolhattam volna, ha ezzel kezdem ;((
Ja, és gyárilag a henger és a könyök közt sincs tömítés!
Viszont ha mégis szükség van rá, az alukarikás módszer tökéletes, a régi ETZ-men úgy csináltam meg, hogy alukarika + FBS-sel (folyékony szilikonkaucsuk paszta) kikentem, majd rá a könyököt és a hollandert. Ez jól tömít és ha nem szeded le gyakran a kipufogót az sem zavaró, hogy az FBS beleolvad a menetbe. (ha mégis leszeded, akkor ki kell kapargatni)
Szia! Biztos vagy benne, hogy kell oda tömítés? Nekem a dob bele van csak tolva a könyökbe, a bilincs (ami a blokkhoz van csavarozva) összeszorítja és így jó!
Egy rezonátort érdemes lehet felrakni, illetve ha enm sajnálod szétfurni, akkor 300-asra meg kell csinálni.
Lehet a szívás és kipufogás vezérlést reszelgetni, erről is vannak leírások, de ezt csak akkor, ha a fogyasztás nem számit
Hali!
Van sok tuning-lehetőség (ebben a többiek jobban otthon vannak) de ha normál utcai használatra szánod, akkor inkább törekedj az eredeti paraméterek megtartására. Sajnos ezeknek a motoroknak nagyon könnyű az elejük, sokszor ezért instabilak nagyobb sebességnél.
Sziasztok!
Ti, hogy szoktatok tömíteni a kipuffdob és a kipuffcső között az etz-ken??
Tippeket, trükköket várom!
A hengernél a kipuffcsőhöz vágtam alukarikát, és ott azzal tömítek, ez jó megoldás???
üdv Sánta Zoltán
Hali!
A négyütemű trabi trafóval vigyázz, mert az 9 Voltos! A négyütemű trabi trafó csak akkor kap 12 Voltot, amikor indítózol, az indítómotoron keresztül. Egyébként 9 Volttal üzemel. Ráadásul elektronikus gyújtáshoz van, a belső ellenállása a primer körnek jóval kisebb, mint a hagyományos megszakítós trafónak. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem lenne jó.
Gabi
Sziasztok!Van egy 250-es ETZ-m,egész jól felújítottam,a blokkot kivéve.Nem nyúltam hozzá,viszont hallottam,hogy igen tökös erős motort lehet belőle csinálni.30-35 Le-ről beszélnek.Most megszakítós gyújtás van benne,110 km/h a vége és nem túl erős,de üzembiztos.Elvileg minden gyári benne.Az előző ETZ-m-hez képest marha gyenge a móka!Az 140 km/h - t ment,erős volt,pöfögős hangja volt,vagy húsz centivel rövidebb volt a kipuffancs,mint ezen.Ezen egy kettévehető,állítólag török szétherélt valami van.Az a lényeg,hogy egy jó szerelőt keresek,aki tud mondani egy árat arra,hogy egy tuti blokkot felújítson és tuti"erősre" átalakítgasson.Ha valaki be tudja ezt vállalni,mondja meg mennyi időbe és pénzbe kerülne!Esetleg Bambi mester?Ja : Az eleje baromi instabil!100 körül beráz,a kormány az első kerékhez képest ferdén áll,pedig az első teló elvileg egyenes.Orvosolható? E-mail (új) : draby@freemail.hu Tel.:06/20/824-75-19
Neked is kösz a tippet!Asszem mostmár nem fárasztom a fórumot...
Helló fater!Pont ugyan úgy jártam,mint te.Kicseréltem a régi gyújtótrafót,szép fényes újra.Ettől kezdve minden baja lett a motornak.A régit visszarakva elmúltak a bajok.Nyugodtan rakd vissza az elektronikus gyujtást.Én jelenleg 4 ütemű Trabant trafóját használom.Kicsit több helyet foglal,de működik.Egyébként a 12 V-os MZ trafó ellenállása 8 Ohm körül van,ha 5-öt mérsz az vagy 6V-os,vagy rossz.
Ja!Nem spóroltam,ezt adták a motoros boltban.B*sszák meg.
Szia Keri!Nem látok a fötengelyen sérülést.Gondoltam,most felpolírozom,mielőtt az újat berakom.Nem hiszem,hogy sérülne,óvatosan rakom be.
Hát egy 650Ft-os szimmeringtől ne sokat várj..Én általában 1500Ft-tól felfelé szoktam vásárolni őket...Nem szabad spórolni ilyeneken..
Úgy van Semi,igazad volt!Kösz a tippet.Kár,hogy a szimering amit beleraktam szar,pedig 650 Ft volt.Veszek egy tuti jót.
Ja, most a gyertyát is kidobtam, meg a levegőcsavar is ki volt tekeredve. most fúrattam van benne 500 km és össze lehet keverni a 4. fokozatot a 3.kal. Magyarán megy mint állat. Az mitől lehet hogy kb 300 km-ként elszakad a km órabowden? rosszul vezetem el?
Sziasztok! ETZ-hez eredeti kormázárat keresek. Van valakinek ötlete. Elöre is köszi!
Csak annyival: "ott keresd a hibát, ahol dolgoztál!"
Trafó, bekötés. Pl. biztos, hogy nem 6V-s trafókat adtak neked?
Utastársat keresek (nem csak MZ-st) augusztus második felére egy dél-olaszországi túrához (Róma, Nápoly stb). MZ ETZ motorom van, nem ez az elsô ilyen hosszú utunk együtt (Görögország, Albánia, Erdély stb.). A túrát minimum 2 hetesre tervezem, nomád kempinggel (sátor). Írjatok és gyertek. Egyedülálló élmény.
Hi.
Eladó egy IGC-60-as, programozható előgyújtásszabályzó. Nekem már nem kell.
Egy és kéthengeres motorhoz is használható ic van hozzá.
15e pénz. Bp. 18. ker.
Üdv,
Peti74
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Kb. 2 hónapja szívat az ETZ-m. Motorfelújítás után kicseréltem a kicsit öregnek tünt gyújtótrafót. Azóta vannak gyújtás gondjaim. Kb. 20 perc után megáll a moci, tüzforró a trafó és 15 perc mire be tudom rúgni újra. Gondoltam, hogy behalt az elektromos gyújtásom ezért kiiktattam és átalakítottam megszakítosra. 1. csatlk. megszakító, 15. csatl. Gyújtáskapcsról. Berúgtam, járt szépen . A trafó újra tüzforró leállt. Mostmár egyáltalán semmi szikra. Lehet szar egy vadi új rtafó?? Ráadásul már 1x kicseréltettem és ez már a második.
Szimering ETZ-be ?
Viton minőség, egyajkas, NAK gyártmány, 2500 Ft/db. Forrás : Qualitás szimering kft, Bp. 18. ker. Üllői út, a 18 és 19 ker határán. Tel :06-1-297-43-45 és 06-1-297-43-16.
Drágának hangzik, pedig nem az. Anno egy új főtengelyre feltéve 52 ezer-en (!) át tömített.
Mivel ennyi km alatt megcsinálta a maga kis láthatatlan helyét a csapon ezért főtengely felújítás után kb fél mm-rel arébb kapott egy új futófelületet, mert a régi helyén az új szimm. áteresztett és nem akartam kivárni azt az 5-10 ezret, amíg bekopik.
Én neked is ezt javaslom. Genertáro oldali szimeringnél csak vágd le a fémház végén a gumi túlnyúlásást, így beljebb tudot ütni.
300 Ft-ért nem lehet főtengely való minőségű szimeringet venni.
Üdv,
Peti74
buczy
Szólhattál volna előbb is hogy neked mindegy, mert akkor Keri meg se próbál segíteni... :-)
Egyébként meg ha minden jó, akkor nincs hiba, ergo nem forralja az aksit. Ha mégis forralja az aksit akkor valami mégse jó! Például ahogyan Keri is írta a diódahíd... erről nem írtál semmit!
Na mindegy (mert nekem tényleg mindegy), azért
ciao
Semi
kabeles
Akkor csak igazam volt hogy szimmeringes a masina...
Következő tanács, hogy cseréld ki jó szimmeringre! Hogy melyik a jó? Hát ezt csak kevesen tudják...
Mindenesetre ne keseredj el, hiszen csak 300Ft körül vannak a szimmeringek, a nyugati motorkba meg 15.000Ft. Mondjuk a minősége más is, de erről nem az MZ tehet... :-)
ciao
Semi
ErvinP20
Ez olyan mintha a várbíró keresné Robin Hood-ot! :-)
Nem adjuk fel! :-)
namost ha forralja az akkut akkor tul nagy a feszultseg, tehat hacsak nem epitettel be valahova egy kiegeszito aramforrast amirol tultoltodhet az akku, akkor a generatorrol kell kapnia a tulfeszultseget amit a feszabb vagy a bekotes hibaja okozhat.
Kezdetnek merd meg mekkora feszultseg van a feszabb utan. MAX 14,7V-nak illik lennie csucsban. Ezt leginkabb oszcilloszkoppal lehet csak megmerni, de legalabb egy analog muszerrel. Digitmuszer altalaban meghulyul a gyujtastol, de ha nem akkor sem mindig a valos erteket mutatja a mintavetelezesi eljaras miatt.
Aztan ellenorizd a dioda hidat, ez anyira nem okoz tulfeszultseget, de egy zarlatos diodatol valtoaram kerulhet a rendszerre ami mar tud erdekes dolgokat muvelni.
ez elektromos rendszert nem rakhatam ösze roszul mert az még a gyári!!totál gyári.a fesz szab tuti jo mert egy kiválo tz-röl vettem le probára!a kapcs rajz alapján is jo helyen van minden.na mindegy azért köszi
lehet meg az is, hogy berakasnal serult a szimering.
Ezt neked kene tudni hiszen te latod, de ha a felulet szep akkor durvan logo csapagyak is okozjatnak ilyen gondot.
Altalaban ha a T. felhasznalo azzal jon hozzank hogy sekep sehang akkor odamegyunk es bekapcsoljuk a konektor elosztot is :)))
Szoval ha olyan geped van amiben nincs felvezeto, es a bizti nem szalt el, akkor lecsuszott valamelyik saru, vagy erintkezesi hibas a gyujtaskapcsolod.
De sokkal egyszerubb ha fogsz egy muszert es megmered hogy hol akadt el a villany.
Az osszecsiszolas nem gond, mert mindket blokkfel sikra van koszorulve igy masikkal is tomit, foleg ha tomitopasztat is kenszt oda :)))
Az egyenesbe furt csapagyfeszek valoban okozhat gondot, de ha van egy kis szerencsed akkor megsem lesz gond.
Jawan csereltem blokkfelet mert eltort, ott pl a fotengely csapagy volt a legtartosabb alkatresz.
nyilvanvalo hogy vagy rosszul raktad ossze az uj elektromos rendszert, vagy rossz a fesszab, esetleg mindketto
mert nem igazan ertem mit kerdeztel :)
Ja, ha rosszul rakjak ossze akkor a Honda is szetesik, nem csak az MZ.
Nekem a blokkal csak addig volt bajom amig szet nem szedtem es meg nem csinaltam. Miutan felujitottam egy blokkot, hosszu evekig nem kellet soha hozzanyulni...najo egyszer a Jawaban eltort a valto egyik tengelye, de MZ-vel tenyleg nem volt meg gondom ha rendesen megcsinaltam.
Milyen a legjobb gumi? Eper izut probaltad?? :)))
Szerintem ez nemreg volt tema, ezert hogy ne kelljen magunkat ismetelgetni 3 naponta, olvasd el a Motorversenyzes rovatban a motor felkesziteserol szolo cikket. Lenyeg hogy az imbolygast nem csak a gumi minoseg okozhatja.
5500km az nemtul sok tapasztalat, persze elkepzelheto hogy te ostehetseg vagy :) mindenesetre mint kezdonek javaslom a teljes Vezetestechnika rovat atolvasasat is, mert ebben osszeszedtem egy csomo eletbevago dolgot ami a motoros tanfolyamokon ki szokott maradni.
En a Mitas gumit is szeretem, utcan eddig bosegesen elegedo volt nekem es eleg tartos/olcso, de ebbol is van tobb fajta. A "valami Jugoszlav" gumimarkat nem ismerem. Ha jo gumit akarsz akkor VeeRuber es a Heidenau gumikkal jo tapasztalataim vannak...illetve Heidivel meg nem mentem, de azzal mindenkinek jok a tapasztalatai.
Gumi valasztasnal a felkesziteses cikkben a gumikra vonatkozo reszt ajanlom vigyelembe venni, de azt is vedd figyelembe, hogy ez a cikk versenyre felkeszitesrol szol, nem az utcara.
T.Urak!Keresek megvételre Trophy 125-ös vagy 150-es MZ-t eredeti fényezésse,forgalmival.Ha valaki tud ilyet,szóljon legyenszíves.Kösz.
Nem tudom.Úgy kezdődött,hogy falsot szívott,amitől ragadt a dugó,aztán kicseréltem,jó lett,(ilyen még sosem volt)Aztán megint ragadni kezdett.A közepénél láttam némi olajat ami a forgattyúsházból jöhetett,ott ereszthet.A márkája SOG.
Őszintén szólva nem tudom, 100km-nél többet kéne bírnia. Talán csak rossz boltba jársz... legközelebb vegyél Götze szimmeringet, és egy csepp olajjal kendd meg a száját, úgy tedd a helyére!
Egyáltalán, hoyg megy tönkre, elkopik az ajka, vagy kitágul?
Helló!Tudnál-e abban segíteni,hogy mitől megy ki a generátor felőli szimering.Vadi újat raktam bele,100 km-t sem bírt ki.Szar lenne a főtengely felülete amire rámegy?
Helló!Miért megyek Egerbe?Már megint csak mentem volna.A kicserélt szimering Most csak Hortobágyig bírta.Visszafordulás,60-70-el hazavánszorgás.Mostmár beállok krisnásnak!
Sziasztok!
Köszönöm a segítőkészségeteket! De sajnos egy újjab probléma merült fel a mocikával kapcsolatban aminél egy kicsit megakadtam. Elektromosság terén nem érzem magam teljesen hülyének, hiszen elektronikus rulett gépek építésével és üzembe helyezésével foglalkozom, de amit a moci csinált azt nem értem. A helyzet a következő. Megtörtént a nagytakarítás, és gondoltam le ellenőrzőm az elektromosságot is megint. Ehhez megtápláltam, egy autóaksival a rendszert. Működött is, aztán se kép se hang. Mit amit elvágtak. A biztik rendben vannak. Mi lehet akkor a gond!
Válaszaitokat előre is köszönöm szépen!
És majd még lesz egy kis gondom a vizsgával rendszámmal átírással, mert még régi rendszámmal rendelkezik a mocikám.
Üdv Evogame
összerakhatod nélküle is,nem lesz semmi baj.Van egy párrégi olasz tipus is,ami így keni a csapágyakat,és ott gyárilag nincsen.
nem összecsiszolva van, hanem a csapágyfészkek vannak vonalba fúrva. Nem túl jó ötlet csereberélni őket, jó eséllyel különböző szorulásokban fog szenvedni utána.
Persze ha nincs más lehetőség, meg lehet próbálni, hátha elmegy, mert valamennyi radiális elmozdulást azért engednek ezek a csapágyak, de ha megy is, valószínű nem lesz túl tartós.
Szijasztok. Azt mondtak nekem a boltban, hogy középblokkot nem lehet szétválasztani mert össze van csiszolva. szerintetek megprobaljam(majd ha eccer lesz) hogy csak az olaj dekni felőli felét cserélem le? tehát csak azt a felét, mert a másik jó, és azon van a blokkszám:)
Sziasztok! Nekem ETZ 125-ös gépem van és szeretnék elmenni vele hosszabb távra is ezért csomagtaró kellene!
Ha van valaki akinek nem kell vagy tudja hol lehet kapni az segítsen!
Előre is köszönöm!
Ja és még arra, h. neked volt-e olyan gumi amit én keresek? :)
Tömítések, szimmeringek, tűgörgők, csapágyak, váltóolaj. Hogy néz ki a dugó, a gyűrűk. Az előbbi csapágyakat ha elviszed a boltba, akkor olyat fognak adni.
Sziasztok!
érdeklődnék h milyen csapágyakat kell rakni Etz125 be a főtengelyhez? egy ilyen blokkszéthuzás alkalmával mit érdemes cserélni?(tudom ami szar, de ugy általába:) válaszokat kösz!
Haho!
Egy pár hozzászólással ezelőtt beszéltünk egy benzinálló gumiről, amelyik a forgattyúsházban a blokkfelek között, a főtengelycsapágyak kenőcsatornája elején helyezkedik el. Ez a gumi nekem elveszett és a helyi szocijárgány ellátó csak hebeg habog, amiből számomra az derül ki h. a leghaloványabb fogalma sincs arról, mi az amiről én beszélek. Az volna tehát a kérdésem/kérésem, ha valakinek van ilyen az tudna-e küldeni, vagy kell-e oda az az izé, mert már most úgy tűnik minden megvan az összerakáshoz, csak az a kis vacak gumi nem. Köszi előre is: SzM
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|