:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Érdekes ez a 90 3,5 tonna felett 70 km/h a megengedett. Pályán is csak 80.
http://www.levanter.hu/utajanlo/informaciok/sebesseg-hatarok.html
Nem akarok hülyeséget írni de a blokk gyújtás és karbi nélkül kb. 23 kg lehet, egyszer mértem mikor a simo vázba faragtam bele...
Miért érdekel, csak nem valami hibrid technológián agyalsz?
Kisvárdai forgalom ez, én vezettem sokat Nyíregyházán, Miskolcon, de itt Kisvárdán félelmetes mik vannak. Van az Árpád út 2 sávos csak de elég széles végülis, és ott a többség 40el megy, viszont mikor az utcánkba ami elég szűk, ott én megyek 45el, és a suzukis simán rám előz, pedig ha két kocsi találkozik szembe egymással mindkettőnek le kell húzódni a padkára, ráadásul az út közepén mentem... szerencsétlen majdnem neki ment a szomszéd által leboríttatott homokcsomónak. :D
Hány kg lehet egy ETZ125/TS125 motorja a váltórész nélkül(csak forgattyúsház)?
Maradok a motornál: biztonságosabbnak tűnik, igaz, veszélyesebb. Élek még, 20 év motorozás után is,(két baleset után is, -mint vétlenfél- mindkét esetben) Tehát túlélhető.;) A repüléstől félek, inkább a motorozás, mert azt, ezek ellenére is élvezem. :)
Teknőc
A levegőben közlekedni biztonságosabb, ott kisebb a forgalom :-)
Az egyik cikkem végéből idézve még 2010-ből:
http://www.szocimotoros.hu/hu/cikkek/153
„Végül szépen haza csorogtam Szegedre.
Már majdnem elfelejtettem az itthoni közlekedési morált: csak akkor van elsőbbséget, ha megadják… Persze, az autósok. Naná, és még ő van felháborodva! Hazaérek, és még itt ütnek el. No, vagy a jobb kéz szabályt nem ismeri, vagy inkább (ez a valószínűbb) engem nem tekint közlekedő félnek. Ennyit erről. Errefelé ez sajnos gyakori.”
Teknőc
„Városban a TS is elég erős, hogy erő (és ész) fölényem legyen :)
Mert ugye mit ér az erő ha nem uralod :)”
Keri!
Erre jó példa a legutóbbi esetem, 4.21-én, estefelé:
Jövök hazafelé dinamikusan, de nem túl gyorsan a Temesvári krt.-on.
Hirtelen kivágódik a tömegből, (3-4-ikként) utánam egy narancsszínű, vadiúj „chevi”.
Látom a nagy igyekezetet, mindenáron le akar előzni, már bő 90-es tempót diktál, hogy ő legyen az első a tömegből. (pedig azon a szakaszon nincs is értelme 50 felett menni) -Tőlem, de azért kíváncsian követem, mit csinál tovább. Az öreg vezető hatalmas vigyorral nyugtázza, hogy mégis csak ő az erősebb, a gyorsabb. „Ő a győztes…” S nyomja végig bő 80-annal, nehogy visszaelőzzem….
DDDD Hopp és Kopp! Mekkora igyekezet, s mekkora dicsőség! DDD
Egy új kocsi öreg vezetője bő 90-nel a városban nehezen egy mz ts 125-öst meg tudott előzni…DDD Ez igen! Ez tényleg nagydolog! Nagyon-nagy dicsőség!
S, itt nem a városi tempóról volt szó, mert rajtunk kívül senki nem tartotta az öreg tempóját…
Ilyennel ér valamit a hősködés? Inkább ésszel elengedtem.
Hiába simán jobban megyek, sokszor „csakazértis” megpróbálnak megelőzni, vagy ha másként nem megy, egy próba leszorításból(bő 100 felett belvárosban) hát ha sikerül megijeszteni. Gyorsulásban és tempóban a legtöbb kocsit ott hagyom manapság is, DE(!) erre kapnak vérszemet a „bömcsik és mercik” tulajai hogy majd megmutatják.. Ezért ez se tartom túl jó megoldásnak. Próbálok ésszel, körültekintően, rugalmasan, megfelelő tempót diktálni. Ésszel él inkább az ember.
Erő, és cm3-re példa:
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/motorost_gazoltak_makkoshazon_-_galeria/2330351/
SuzukiGSX750F:
„Én voltam az a motoros ma reggel. A zöld lámpánál állóhelyzetből indultam el . Ennyit a száguldásról. Kb 60 méternyire történt a baleset. De sajnos mindkét oldalon(autós, és motoros) követnek el hibákat. Rendesen fel voltam öltözve, megúsztam egy bordatöréssel és lehorzsolódott végtagokkal.”
Kérem a sok itteni troll hozzáállását is elolvasni, meg a többi cikket is, jól példázza a jelenlegi közlekedési morált főleg a csúcsforgalomban.
Talán, azt hiszem mindenre válaszoltam.
Szégyellem ezt, de ez van.
Teknőc
Ezek merre felé vannak? Csak hogy oda ne akarjak menni.
Budapesten jó 10 éve nem találkoztam már ilyen hozzá állással. Kizárólag a figyelmetlenség és vakság ami engem zavar.
Városban a TS is elég erős, hogy erő (és ész) fölényem legyen :) Mert ugye mit ér az erő ha nem uralod :)
Én régebben a 3-as úton járta le Debrecenbe, Jawa, TS, Honda mindegyikével. Ott nem volt komolyabb konfliktusom. Persze a kocsik a seggembe ragadtak 90-nél, de vagy megléptem, vagy elengedtem. Kamionosok mindig nagyon előzékenyek voltak. Lehúzódtak, jeleztek hogy előzhetek, rájuk mindig számíthattam nációtól függetlenül, hogy odafigyelnek rám.
A 4-es úton viszont elég sok idióta volt, ezért is kerültem el.
én a magam részéről teljesen függetlenül a forgalomtól közlekedek városon belül, nem várom el a kresz betartását senkitől, de a mozduló kocsisor mellett teli kettővel megyek el. :D
Ma például egy kis pegautos bácsi akart velem versenyezni, miután kifordult előttem, aztán láttam hogy nem gyorsít rendesen, és szépen megelőztem, a következő zebránál elengedtem a gyalogost, csak úgy nyekkent a gumi a kis szaron, papa csak kamillázott a kormány mögött. :D pedig elég rágógumiba lépős fék van a ts-en. még jó hogy nem tolt rá a babakocsis hölgyre.
Nagy motor vs kamion kekecről: egy ismerős haverja fekszik, s még nem tudni, hogy a lába megmarad-e.
Tehát nem biztos, hogy a nagy motor ereje adja a biztonságot. Mert az egyiktől "megszökött", de belecsúszott a másikba....:( Az autós csak féllábbal a sírban, a motoros már rég benne áll mindkettővel.-Mondá az oktatóm anno. Rosszindulat, szándékos leszórítás, elsőbség meg nem adása, meg a többi..ez itt alap már. Nem tekintenek közlekedőfélnek. Ennyi.Függetlenül attól, hogy mivel vagy. Persze, ha ha láthatóan kismotorral,robogóval vagy:Akkor kötelező bekóstolni a gépjármű részéről. Ez tény. Még ha nem is lesz belőle semmi, csak veszélyeztetés. Mert ez csak presztís kérdés már részéről.
Ki az erősebb, az 1,3 skoda, vagy a kismotor? Vagy a Nagy bömcsi, ja, ennek kötelező elől, 200-al feszíteni, mert ez tud ennyit, városban is..Új kocsi? nehogy már egy motorost ne tudjon megelőzni 30-as táblánál 110-zel..."Kemény vagyok..".Hasonló felfogás .Előre gurulás: "nehogy má, itt ülök 3 lámpa óta, ez meg simán előre megy? ráhúzóm a kocsit, tanuljon meg várni is, ha nekem kellett..". Ezeket letekert kocsiablakokból Halgattam már nem egyszer.... Na, ennyit erről. Elsőbbség meg nem adása után bekopogtam az ablakon:"-jobbkéz szabály van ott, tudod? Na, és? Csak motorral vagy.."Volt a válasz. Tehát nem cm3 függő ez, vigyázatok!
Ügyesen!
Teknőc
Tény, hogy rengeteg az állat.Egyetértek én is azzal a nézettel, hogy egy nagyobb teljesítményű géppel hamarabb meglehet szökni veszélyhelyzetekből, ezért sokszor biztonságosabb.Mz-vel minden méterért jobban meg kell küzdeni, és sokszor le kell mondani, hogy biztonságban motorozhassunk. De ezzel lehet igazán "motorozni" nemdebár?:)
Az még rendben is van, hogy a legnagyobb megengedett sebességgel kell menniük. Ebben az esetben motorral könnyen lerázhatók szabálysértés nélkül (gyorsitás és lassitáskor). Az ominózus esetben ha a főuton 120-ra is gyorsitottam, de a következő faluban 50-re lassitok, az állatja meg 80-90-nel utolért, de megelőzni azt nem... Szándékos szivatás, rosszindulat, egyre több van az autósok részéről is. Előny meg nem adásán már nem is izgatom magam, napi szinten, többször, "versenyezni" akarnak, azt merem mondani, hogy a 750 Kawával nyugisabban lehet motorozni, nem provokálnak annyit.
nem mondom, hogy értsd meg, és én is úgy gondolom, hogy undorító, de valamilyen módon szakmába vág a dolog:
Nekik is menetrend szerint kell közlekedniük, egy járatjelző szerint a lehető legnagyobb megengedett sebesség tartományban.Az embernek optimális esetben tilt 90-nél a busz.Én néha a munkámból kifolyólag kamionra ülök, a pályán már tiszta mad max filling van, ha nem vered neki 90-nel.Megy a mosókefézés, tükörletörés a pót hátsó sarkával, tényleg brutál.Na ezeket tényleg jobb ha elengedi az ember, ezek tempomattal mennek, és semmi esetre sem akarnak lassítani, ja és ha a sávkövetés is be van kapcsolva, akkor az is nagy munkába kerül bekapcsolni, hogy megelőzzön, vagy még csak ne is fékezzen, hanem tegye rá néha a retardert...
Kicsi a motor és nem érzik hogy túl kicsi a követési távolság.
Ha olyan a helyzet, és nem akarok gyorsabban menni, akkor szoktam inteni neki hogy előzzön meg, még le is húzódok, hogy elférjen.
Ilyenkor vagy rájönnek hogy követési távolságot kéne tartani, vagy megelőznek és gyorsan otthagynak.
Mondjuk távolsági buszt én sem engedném el, mert kb 90 a végsebessége és dől a korom a szakadt Ikaruszokból, megelőzni meg nem lehet.
Igen a "MAN" cég sokszor az én teljes tükörfelületemet is igénybe vette már reklámozás céljából... Célszerű addig lassítani amikor már biztoságosnak érzed azt a követési távoságot:) Ha szándékosan el akar ütni úgyis elüt, nem tudsz mit tenni, de legalább figyelmetlenségből nem fog.
A követési távolság nem betartása az egyik legundoritóbb (és kezd egyre gyakoribbá válni)közlekedési szabálysértés a szememben. Tegnap egy távolsági busz ragadt rám (2-3m távolságra!) kb. 20 percen keresztül 90-nél főúton, faluban pedig 50-nél. Aztán betelt a pohár, kénytelen voltam gyorshajtani miatta, hogy ne legyek veszélyben...
Én figyeljek? Figyeljen ő! Gyűlölöm amikor rám jönnek annyira akár a lámpánál, menet közben meg szerinted van aki képes nem betartani a követési távolságot a világ leggyorsabb motorja mögött :D
Y2K... gázturbinás, de nem éppen takarékos, ráadásul ha nem figyelsz, leolvasztod a mögötted lévő autó elejét.
Gázturbinás bicikli! Ez kell nekünk! :-)
https://www.youtube.com/watch?v=uVmJCyw4Itw
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_WR-21
The WR-21 is the first aeroderivative gas turbine to incorporate compressor intercooling and exhaust heat recuperation (ICR) technologies that deliver low specific fuel consumption across the engine's operating range.[2] It offers a reduction in fuel burn of 30% across the typical ship operating profile.[3]
* The intercooler cools air entering the high pressure compressor, reducing the amount of energy required to compress the air.[2]
* The recuperator preheats the combustion air by recovering waste energy from the exhaust, improving cycle efficiency and reducing fuel consumption.
Specific fuel consumption: ~190 g/kWh
Huh...Az MZ ennél kétszer többet kér. :-)
http://www.g2mil.com/abramsdiesel.htm
Azt írják a dízel harmadát kéri, a kipugáztól nem tudnak mögé bújni a lövészek és drága.
Én betettem a 72-es főfúvókát, és annyi gázt húztam, hogy a leggyorsabban menjen, túlhúzva szintén lassult.
Másik kipufogóval lehetne tovább csökkentenem a fogyasztást.
A gázturbina hőcserélő nélkül sokat eszik.
Részterhelésen még többet. Forró a kipugáz, hangos.
Hőcserélővel kevesebbet eszik, kevésbé forró kipufogógáz, egész jó fogyasztás, kisebb zaj.
http://www.km.kongsberg.com/ks/web/nokbg0397.nsf/AllWeb/AA2909D7D19D835FC12575150051FDDC/$file/ERS_GT22_LM2500.pdf
237g/kWh-t írnak. Az egész jónak számít.
Most csavartam egy próbakört és fülig ér a szám. Alakítottam a gépen és príma lett (volt már hasonló, de most még jobb). Mentem tartósan 10-el,20-al,30-al,50-el, 90-el, földutakon,városban lavíroztam. Használtam 1600-as fordulattól is, de 2000-től már nem panaszkodik, fék és kikuplungolás nélkül motorfékkel tudtam kanyarokat, kereszteződéseket legyőzni. Első próbára még a mumus a 80-ról 90-re gyorsítás 5.-ben is meggyőző volt. 2700-tól megy, mint egy villanymotor 6000-ig. A csúcsnyomaték ugyan kisebb, egy átlagos MZ-nél de az átlag jobb.
Hihetetlen, hogy Horvátországot tavaly meg kis gáznál köhögő, terhelést levéve kopogó, gyertyát túlmelegítő köhögő motorral kellett megjárnom:( Talán egy csipetnyi alapjárati fúvókát még elbírna, de szinte a karburálás is jó.
Lett furatva a gép és beljebb is lett dolgozva a 4 lapos membrán a hengerbe. Akkor sörös dobozból pillanatragasztóból készült kúp vezette a levegőt a szögletes membránba, amit most pezsgőtablettás csőre cseréltem: ez a 26 mm hengeres a tökéletes szívócsonk méret, alatta, felette sokat romlik.
Ezt a levegőcsavart úgy értettem, hogy van egy jó városi alapbeállítás, és hosszabb útra indulva kitekerek egy felet.
Van értelme, de azért a karburátor kényes jószág.
Alap esetben az MZ karburátort úgy szokták beállítani hogy jól menjen. Én magam is a gázreakciókat, menet dinamikát és a motor hangját figyelem, és picit dúsra állítom, mivel ha ráhúzod a gázt elszegényedik a keverék.
Aki üveg gyertyával állítja az is azt mondja hogy dús égést kell állítani, akkor lesz jó az MZ.
Erre is van kitalálva gyárilag, ráadásul az enyhén dús keverék finomabb járást is eredményez.
Ha úgy állítod be, hogy egyenletes tempónál legyen optimális, vagyis fogyasztásra hangolod, akkor gyorsításnál elkezd fulladni a motor gyorsítás helyett.
A kettő között lehet játszani vérmérséklet szerint.
A gond ott kezdődik, hogy nem erre van kitalálva a karburátor, ezért nem lesz egyenletes a keverék állítás, sokat kell játszani, fúvókázni, tűt reszelni, állítgatni, mire be tudod lőni egyenletesre, és használhatóra. A levegő csavar csak az első lépés.
Ez még jobb, mint az ólomruha, vagy a szívató kiszerelésével végzett javítás :)
A benzináras szavazásról kérdeznék a bal oldalon lent. Elég okos dolgok lettek összeszedve. Nos gondolom a barátnő fitneszbérlete nem egy racionális költségcsökkentés, sőt. Először a levegőcsavarra is legyintettem, de kezdem azt hinni, hogy egészen alacsony tempónál jelentős hatása lehet. Ez placebo, vagy egy bevált fogás?
egz esetleges balesetnel meg egy falunak annyi. :P
És természetesen tetszene egy termonukleáris meghajtás is, jó lenne hogy soha nem kéne tankolni, de a szükséges plutóniumhoz sajnos nehéz hozzáférni, és az ólomruha is elég nehézkes :)
Nem én lennék az első :)
https://www.youtube.com/watch?v=3KJt0BV59a0
https://www.youtube.com/watch?v=SWC3GdOLAOw
60W azért elég kevés a hibrid üzemhez :) de valóban egy BLDC motort fel lehet tenni a generátor helyére, az már tud 1-2kW-ot ami ott elférne.
Fogalma sincs, de amcsik építettek régen autókat gázturbinával, és jóval kevesebbet fogyasztott, mint az őt kísérő benzines autók, pedig az még mechanikus hajtáslánccal volt.
Ami miatt nem került gyártásba, az hogy jóval drágább a turbina gyártása.
Azonban van olyan tank amit gázturbina hajt. Ott is kedvező fogyasztást mondtak, csak az indítás gazdaságtalan mert önmagában 40liter gázolaj :D
Feltétlenül szólj, ha készen vagy vele :) Orvos látott? :)))
Esetleg egy termonukleáris gőzdugattyús nem tetszene?
Gondoltam hogy ezt a hájbrid hajtást nem mindenki veszi viccnek. Amúgy dinamósnál csak a vezérlés hiányzik a motor és a villanymotor-generátor egység már be van szerelve. Generátorosnál dettó, csak kell egy inverter is.
hybrid moci:
http://www.youtube.com/watch?v=DuI5E5hkz9s
Robi a csevegőben írhatnál ezekről a tuning villanybringákról!
Tudomásom szerint a gázturbina nem a takarékos üzeméről híres.
hehe, osszefujhatna a szemetet a szel egy sorozes erejere. :P Akkkor gazturbina-villany hajtaslanc, mint egy mozdony? milyen hatekonysagu egy gazturbina? Mondjuk egy 20kW mit fogyasztana szerinted?
Na egyenlőre fáradt vagyok hogy végig olvassam, de régi mániám, hogy gázturbinás hibrid motort építsek :D
Ugye a gázturbina túl nagy fordulaton forog, és lassú a reagálása, de egy elektromos hajtáslánccal ez a hátránya kiküszöbölhető, mindig optimális fordulaton működhetne, így erős és gazdaságos lenne, és főleg nem lenne gonda az akkukkal, mivel pár ultrakapacitás kellene csak puffernek.
ja, múltkor számolgattam egy jawa Pionir átalakítását, az kb 200.000-be lett volna. Szinte tutti, hogy a projekt végére ezt be kell szorozni 1.3-mal. :D
:P én eléggé hibridjármű mániás vagyok (meg büdös zsugori fasz is, akinek fizikai fájdalom fizetni a benzinért. :P ) Szóval most építem az elektromos bringámat. Sajnos a helyi törvények (nagyon helyesen mellesleg) előírják a műszakit, rendszámot, mindent a kismotoroknak így nekem legális "járműként" csak a bringa marad. Otthon épp lehetne elektromos kismotort építeni ÉS használni is. Egy baj van vele. Az akksik súlya. Kis matekkal kijön, hogy egy motorra a felszerelhető akksik kapacitása nem igazán lesz elegendő... Ha megnézzük: Mondjuk egy Schwalbe (csak mert nekem tetszik) 150kilót tud vinni, erre van méretezve. Ebből én vagyok cirka 100 és akkor nem viszek semmi mást, mint egy kis hátizsákot... mondjuk kidobjuk a benzintankot, blokkot, és kb kijön, hogy beletehetünk egy kb 10 kilós motort (legyen már kb 2kw) meg mondjuk 70kiló akksit.
A nem nagyon drága zselés EV akksik kb 100Wh - 3kiló (beszéljünk Wattórában, az egyszerűbb) Kb 2500Wh-t lehet felpakolni a motorra. mondjuk, hogy nem akarunk túl gyakran új akksit venni, ezért a kapacitást 70%-ra csökkentjük (30 maradjon, így kibír pár ezer feltöltést) . 1750Wh-val a kb 3Le-s motorunk képes lesz teljes terhelésen (ami kb 60km/h folyamatos) kb 50 percig menni. az kb 50km. ez a hatótáv, amit persze ki lehet nyújtani hosszabbra, de azért 50körül menni akarunk, a gyorsítások meg meg fogják enni a delejt...
Ezt csak azért írom le, mert szeretek erről vartyogni. Úgy gondolom, hogy legálisan (vagy Mo esetében nem túl kontrollált módon) használható motort építeni delejjel sajnos nem lehet (illetve láttam már nagyon jó Wh/kg akksit, de az ára sem volt gyenge) kismotor még lehet ok, az ember nem igazán megy vele messzire.
Nekem ez nem jön be, a fent említett törvényi szabályozás miatt, így marad a bringa, ami kb 10 kiló akksival is kiad (elméletben) egy használható 15km-es hatótávot úgy, hogy humán-villany hibrid, ergó a gyorsítások combból mennek és csak a tempót tartani használ villanyt. (megspórolva a drága teljesítmény kontrollt)
Bocs hogy ezt idelapátoltam. :D :D
Villanymotorral még jobb. :-)
Néhány hátránya is van sajnos:
-400Ft feletti benzinár és a magyar fizetések nettó vásárlóértékének aránya
-500g/kWh körüli üzemanyagfogyasztás
-szűrés nélkül erősen szennyező kipufogógázok
"Villanymotort az MZ-be!" - minek? Az Mz úgy jó ahogy van!
Villanymotort az MZ-be!
http://www.youtube.com/watch?v=5sPNl6ZWYms&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=b4349TVOqro
Volt, aki dobozos kisteherben motorblokkot szállított. Ütköztek, a jármű lefékeződött, a motorblokk haladt tovább...Nyugodjanak békében!
Szuper. Balesetnél a fejedre, hátadra hullik a 25kg-os akku... :-(
Én biciklivel álltam fejre, széttekerte a kerékagymotor az első villa alját 20km/h-s tempónál. Szerencsére nem estek rám az akkuk (4db 6kg-os, jó kemény sarkokkal...). A 4-ből 3 kuka az esemény után.
Ó, igen. Én is sok két kipuffos MZ-t láttam. :D
:))))
Najó, Jawanak is elmegy.
Persze, MZ. Megint csőbe akarsz húzni! De nem eszem meg még egyszer.
Na látod: ezért mondtam, hogy nem szívesen mondok ellen. Jó utat!
Egyébként eszembe nem jutna kiszedni a szívatót hátha attól megjavul.
Ha tömít rendesen akkor működik, tehát máshol keresem a hibát.
Hibakeresésnél legfeljebb ráhúzom, hogy megnézzem mi változik a dúsítással.
Azért a generátor oldali szimeringet ellenőrizni nem olyan bonyolult :)
Egyrészről igazad van, de levezetem neked miért gondoltam mégis a fals levegőre, persze 100%ig biztos vagyok hogy Coin valamit figyelmen kívül hagyott, de az általa közölt infókból:
1. Másik jó motor karburátora is csak kiszedett szívatóval viszi a motort, tehát nem a karburátorban van a hiba.
2. Egyértelmű hogy valami üzemanyag arány probléma van, tehát vagy az üzemanyag sok, vagy a levegő.
3. Csak a karburátorból juthat extra üzemanyaghoz, de az jó a másik motoron, ezért csak extra levegő lehet.
4. Valóban ellentmondásos a szívató kiszerelése, mert én is úgy gondolom hogy ott inkább extra levegőhöz jutna, de én soha nem járattam még kiszedett szívatóval így anyám életére nem esküdnék arra hogy pontosan mi történik.
Lehetséges hogy a másik motor kap falsot, és ezért túl van dúsítva a benzin, így egy jó motoron csak extra levegővel megy. Az eredeti karbiban meg túl nagy a főfúvóka magas a benzinszint, ezért csak extra levegővel megy az is.
AZONBAN két lehetséges feltételezésből mindig az egyszerűbbet kell igaznak feltételezni, mert annak nagyobb az esélye hogy igaz legyen. Ha nem akkor lehet tovább menni a bonyolultabbra, de így lehet a legkisebb munkával hibát keresni.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Occam_borotv%C3%A1ja
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|