hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

soldier84
válasz erre | email2006-05-17 14:48:46
Helló!

Hát én is követem a piaci árakat! Nem azt mondtam hogy nem lehet eladni annyiért. De ha így nézzük 15000 ért is lehet venni. És ha rákoltesz 100 ropit még mindig olcsobb és tuti az van aminek kell! (most nem Petit kérdőjeleztem meg csak általánosságban beszélek)! A festést ki lehet hozni anyagárból ami minimális ha leosztod azokkal az évekkel amig bírni fogja! Meg ahogy írtad legjobb esetben még kibír 20 25E km-t és aztán rákölthetek mégegyszer annyit. Az ugyebár nagyságrendileg 130E. Az még mindig kevesebb mint 150... És felújítás után legrosszabb esetben is kibír megint 35-40e km-t! Az már összesen 60-65E km és még mindig 130-nál járunk! Olajat fékcsövet fékolajat.. meg a legprofibban felújított gépeken is cserélni kell időnként!!!

Üdv
sorszám: 12099 (52599)
(előzmény: z25z, 2006-05-17 01:59:06)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-05-17 13:22:40
Te jó ég! Csak nem? :-(
Mi történt? Összetörte?....

....na ezért nem veszek fel hitelt csak azért hogy motort vehessek....
sorszám: 12098 (52594)
(előzmény: z25z, 2006-05-17 13:15:02)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-05-17 13:15:02
"Fisit ismered ugye? Megvette az ETZ után az Er500 Kawát, és először "hú de jól megy, jaj de jól megy!" volt aztán kezdődött hogy "ilyen meg olyan szempontból tudhatna többet is..." ect."

Jol hallottam, hogy szet is szaladt a menes? Oda a sok loero de a torlesztoreszlet meg mindig figyel....
sorszám: 12097 (52593)
(előzmény: RR_ZOZY, 2006-05-17 12:10:24)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-05-17 12:55:41
Keri:Köszi a tisztítási tippeket + a megerősítést!

RR_ZOZY:
Akkor ez tipikusan a "lecseréltük a 595ccm-es Trabit Suzukira, most mire cseréljük le az 1 literes Swiftet?" probléma! :)))
sorszám: 12096 (52592)
(előzmény: RR_ZOZY, 2006-05-17 12:10:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 12:34:53
ja akkor dugocsere is kell ha serult
sorszám: 12095 (52590)
(előzmény: Kuci, 2006-05-17 11:46:03)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-05-17 12:10:24
Hali!

Elnézést hogy hiányos voltam:

Ha mond valamit az 1:9,5 értékre kimért kompresszió, akkor nem kell ecsetelnem a motorikus állapotát.

Eddig a 9E km felé közeledek vele csupán. Volt más motorom is, ezek közül saját csak kismotor volt, de sok 250-es, 150-es ETZ-vel mentem,(ezek mellett Trophy-val, TS-sel...stb) és ha azok alapján kéne egy ilyen típust megítélnem akkor lehet igencsak lesúlytó lenne a véleményem, mivel nagyrészt leharcolt darabok voltak. Tudom, 9E km nem sok, de jó alapot nyújt annak megítéléséhez hogy vajon milyen műszaki zsákbamacskát hagyott rád az előző tulajdonos? (esetemben az ő érdeme a jelenlegi állapot, én csak a külsején faragtam kicsit).

Igen, ismerem az érzést, amikor a '80-as években először próbáltam a Simsont a Riga után...leírhatatlan volt, de aztán a Simson korlátait is hamar sikerült megtalálnunk :-) Az ETZ viszont számomra még mindíg "jól megy" nomeg mintha ezeket a gépeket "funkciómotorozásra" építették volna elsősorban (ekkor voltak "agyonüthetetlenek"), és Te is tudod hogy a "fénykorban" nyúzták őket a suhancok rendesen...lévén akkor csak ezt lehetett nyúzni mert ehhez lehetett hozzájutni)
Szomszédom felajánlotta már hogy mehetek az 650-es Yamaha Dragstar-jával, de visszautasítottam, mert tudtam hogy nehezen ülök rá utána az ETZ-re, így tehát tudom hogy miről beszélsz.
Fisit ismered ugye? Megvette az ETZ után az Er500 Kawát, és először "hú de jól megy, jaj de jól megy!" volt aztán kezdődött hogy "ilyen meg olyan szempontból tudhatna többet is..." ect. Szóval ez örök harc, lóerőből sohsem elég :-)
Másik példa: a saját kocsim Lada Samara, emellett a céges autóm Citroen Berlingo. Mégsem érzem hogy a Samara a Citroenből átülve "szarul megy".

Üdv,
Zoli


sorszám: 12094 (52588)
(előzmény: peti74, 2006-05-17 09:50:47)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-05-17 11:46:03
Ja, bocsi.

Úgy gondoltam, hogy a henger falán és a hengerfejen nem látható sérülés (ezen nagyon csodálkoztam).Az alsó gyűrűnél a dugóból letört a perem, ezért próbálkozok a új gyűrű + új dugó kombinációval.
Kb 3500km-rel ezelőtt volt fúrva, így a furatást most kihagynám.
sorszám: 12093 (52585)
(előzmény: Keri, 2006-05-17 11:34:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 11:34:30
...henger....
sorszám: 12092 (52584)
(előzmény: Keri, 2006-05-17 11:34:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 11:34:10
Azt mondtad nem serult a neger es a dugo.
En a helyedben csak potolnam a torott gyurut, kitakaritanam a kartert es osszeraknam.

Egy furas es dugatyu csere lenne az idealis megoldas, de ha siman gyurucserevel is megfeleloek a motor kepessegei akkor nem eri meg.

A megbizahtosag nem romlik ettol az esettol. Csak az tud gondot okozni ha benne marad egy darab.
sorszám: 12091 (52583)
(előzmény: Kuci, 2006-05-17 11:27:52)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-05-17 11:27:52
De ha veszek bele új dugót + gyűrűket, akkor jó lehet újra a tömitettség?
sorszám: 12090 (52582)
(előzmény: Keri, 2006-05-17 11:06:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 11:06:28

Igazabol ha a darabokat kiszeded lehet menni vele eleg sokat, csak a dugatyu tomitetsege lecsokken, ami a fogyasztas rovasara megy.

Ha kipufogta akkor szerencses vagy

A kartert en suritett levegovel fujatnam ki alaposan. Esetleg benzint beletolteni es kiobliteni.

Nem nagyon hiszek abban hogy serules mentes a motor, de takaritas utan, ettol fuggetlenul sok sok kilometert lehet vele menni problema nelkul, de ne csodalkozz ha nem tudja majd ugyan azt mint regen.
sorszám: 12089 (52581)
(előzmény: Kuci, 2006-05-17 10:37:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 10:55:45
Ja 30rugo az realis egy generalozasra, piaci aron. Es ez szerintem ez elegge olcso ahoz, hogy filleres tetelnek titulaljam.

A velemenyunk erosen kulonbozik a dolgokrol, de tiszteletben tartom a tiedet.
sorszám: 12088 (52580)
(előzmény: peti74, 2006-05-17 09:57:25)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-05-17 10:37:24
Keri és a többi szakember!

Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy ha az alsó gyűrű(ETZ 125-ről van szó) menet közben ripityára törik és még így is megy a gép 5 km-t, akkor lehetséges-e, hogy a gyűrűdarabok a forgatyúsházba is bekerültek?Ha kerülhetett bele darabka, akkor hogyan szedhetném ki blokkbontás nélkül?

A hengeren nem látható sérülés.A gyűrű darabkáinak egy részét a kipufogókönyökben találtam meg. :O
sorszám: 12087 (52579)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-17 09:57:25
Laci.
Azért én azt a fillérekből felújítom dolgot, megkérdőjelezném.
Csak add össze:
Főtengely felújítás, dugó-gyűrű-csapszeg-tűgörgő-fúrás, csapágyak(c3-asok szinte mindenhova), szimeringek, tömítőpaszták (1 tubus a legkisebb mennyiség), brigéciol, mosóbenzin, új csavarok...

Ez még a legolcsóbb alkatrészekből építkezve is legalább 30 ropi, de akkor az még messze van a megbízható munkamotortól.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12086 (52574)
(előzmény: Keri, 2006-05-17 08:45:40)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-17 09:50:47
"...azóta hű társam a masina..."

Bocs, de ez így minden, csak nem informatív.
Ha lenne egy olyan éved, amikor februártól novemberig 28ezer km-t teszel a motorodba (nekem a 2003-as év volt ilyen, mert nem volt autóm), akkor majd kijelentheted, hogy szerencséd volt.

Írd le azt is, hogy eddig mennyi km-t mentél vele, ugyanis az élettartamot km-ben mérik, nem években.
Írd le azt is, hogy "jól megy-e" a motorod, és azt is, hogy milyen motorod volt már előtte, van-e viszonyítási alapod ?
Tudod, hogy van ez, az első motorja mindenkinek jól megy.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12085 (52573)
(előzmény: RR_ZOZY, 2006-05-17 09:41:03)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-05-17 09:41:03
Hali!

Én 60-ért (+átírás) vettem 3 éve a 250-es ETZ-t de szerencse is volt benne mert azért került ennyibe, mert a srác nagyon el akarta adni, és inkább odaadta kevesebbért, csak gyorsan legyen valami pénze belőle....azóta hű társam a masina, csupán elővigyázatosságból szereztem be néhány tartalék alkatrészt hozzá.
sorszám: 12084 (52572)
(előzmény: z25z, 2006-05-17 01:59:06)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-17 09:39:05
Most nem sokan fognak egyetérteni velem, de azt gondolom, hogy amennyiben a motor már egy ideje adott (etz250) és épp a végét járja az amúgy is gyenge blokk, esetleg épp jön a nyár, és esetleg épp adott egy motoros csapat, akivel lehetne jókat túrázni, akkor ár/érték arányban elfogadható lehet egy ilyen középkategórás tuning 150-ért, amennyiben több évre tervezzük a motor megtartását.
(a különbség ott van, hogy gondtalanul motorozol át 3 nyarat, vagy csak a garázsbol kamillázod, hogy de szép idő van.)
Én vezettem ilyen motort (egy Bambi-Lojzi féle etz250-t) és bizony tényleg nagyon jól ment, egyenletesen húzott, nyomaték is volt, és a végsebessége is súrolta a 140-et. Öreg XT600-asokat és hasonlóan öreg 600-as transalpokat még vígan alázott, amíg a kanyargós út tartott.
Sajna azt a blokkot belülről soha nem lát(hat)tam, csak azt tudom, hogy nem köbcenti tuning volt, és hogy az összes fúvóka eredeti volt a karbiban.
A fogyasztása olyan 8 l körül volt csomaggal, utassal, plexivel, 110-120-szal. Egyedül rohangálva nem evett többet, mint bármelyik 250-es, de a blokkban benne volt a "lehetőség". És mellesleg közel 40ezer km-t ment bontatlan blokkal, mikor eladták.
(egy kis reklámot belecsempészve: pont mint az enyém, csak abban nincs okosság, abban köbcenti növelés van).

Üdv,
Peti74
sorszám: 12083 (52571)
(előzmény: Semi, 2006-05-17 09:14:03)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-17 09:14:03
peti74
Ez egy középkategóriás tuning blokk elkészítésének az ára. Plussz lóerők jönnek, meg nyomaték is, meg a fordulatszám is (mértékkel). Természetesen jön hozzá fogyasztás is bőven! :-)
Mint minden versenymotorra erre is kapugarancia van érvényben...
Hogy ki fizeti ezt meg? Aki régen MZ-zett versenyszerűen és hasonló tuningolt blokkokkal szaldgált és mára tehetős emberke lett... Szóval kevesen! De nem tudhatjuk melyik nick mögött rejtőzik egy ilyen ember. :-)

ciao
Semi
sorszám: 12082 (52568)
(előzmény: peti74, 2006-05-16 22:57:47)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2006-05-17 08:57:40
250-es etz-t akartam írni, persze :)
sorszám: 12081 (52567)
(előzmény: veszprémiki, 2006-05-17 08:56:40)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2006-05-17 08:56:40
Sziasztok!

20-es etz-hez milyen akksit javasoltok?

M.
sorszám: 12080 (52566)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 08:45:40
Mondjuk 150nem olyan sok egy jo MZ-ert szerintem sem. Maskerdes hogy tenyleg keves a fizetokepes kereslet.

65-ert egy tuti MZ szerintem rohadt nagy szerencse kerdese, de en sem vennek dragabban, mert nekem nem fontos, hogy csili vili legyen a gep. A blokkot fillerekbol felujitom es akkor az is megbizhato jokis munkamotor.
sorszám: 12079 (52564)
(előzmény: Keri, 2006-05-17 08:37:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 08:37:37
Ilyen okossagokat eladasra nem szabad, csak magadnak.
Megcsinalod magadnak, es hasznalod.
De motort felujitani meg frankon megcsinalni eladasra nem szabad, mert csak buksz rajta. Senki nem fizeti meg egyettlen jarmuvon sem a tisztesseges felujitast.

Magadnak viszont megerheti, hiszen a hasznalatban terul meg. Pl te is draga jo alkatreszekbol epitkezel, mert neked fontos hogy megbizz a gepben es tartosan jol teljesitsen, pedig az olcsobb alkatreszekkel is elmegy 30ezret, csak kockazatosabb.
sorszám: 12078 (52561)
(előzmény: peti74, 2006-05-16 22:57:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 08:28:24
vagy csak siman kopott a motor
sorszám: 12077 (52560)
(előzmény: bazsi, 2006-05-16 19:41:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-17 08:26:16
Van egy nagyfesz generator ami feltolt egy kondenzatort 200-400V koruli feszultsegre, amikor jon a gyujtas ezt a feszultseget egy tirisztor kapcsolja ra a gyujtotrafora.
Ugye mondanom sem kell menyivel nagyobb feszultseg a 12V-hoz kepest a 400V es hogy ez menyivel nagyobb feszultsegu szikrat fog eredmenyezni.
Szoktak meg CDI gyujtaskent is emlegetni.
Elonye foleg 2T motoroknal jon ki mert biztosabban begyujt, nem tudja bekopni a gyertyat mert durva olajlerakodas ellenere is tud szikrazni mig a hagyomanyos gyujtas nem feltetlenul.

Apam trabantja olyan volt hogy amikor rakapcsolta a gyujtast szikrazott egyett, igy ha szerencsesen alt a fotengely akkor beindult a kocsi minden inditozas nelkul :)
sorszám: 12076 (52559)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-05-16 16:18:29)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-05-17 01:59:06
Csak elmelkedem itt magamban...Lattunk mar itt olyan mocit hirdetni (kettot is, neveket hagyjuk) ami 200 felett kelt el. Piac? Mondjuk en heti rendszeresseggel kovetem az arakat, es a jo allapotu ETZ (!) ert bizony megkernek ennyit, meg ha iranyar is. 20 000 km egy gyari allapotunak az korrekt, de akkor jo esellyel van hatra neki meg 20-25 ezer, aztan rakoltesz a felujitasra ugyanennyit legalabb. Ha pluszban festeni kell/uj gumit ra/olajcsere/stb. ugyanitt a vegosszeg...Ne az legyen a konkluzio, hogy ezen hozzaszolasommal Petinek akarom a malmara hajtani a vizet, de sztem egy megbizhato forrasbol szarmazo, jo gepert teljesen korrekt ar. Az en mocimat is meg akartak venni 150 000 ert, viszont mondtam, hogy nem elado :-))) De most komolyan, nekem eros ketsegeim vannak afelol, hogy 65 rugoert olyan motort kapnek, ami meg jopar evig uzemanyagot leszamitva rakoltes nelkul elmegy. Ha ilyen gepet vettel akkor veled egyutt orulok, mert ritka szerencses ember vagy. Es en sem kotekedesbol irtam, csak az ellentabort akarom erositeni, akik inkabb adnak plusz x10 ezret, de legyen fajin a gep.
sorszám: 12075 (52554)
(előzmény: soldier84, 2006-05-17 00:55:40)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-05-17 00:55:40
Helló!

Szerintem a te általad árult MZvel nem az a gond hogy nem ér annyit vagy hogy nem a lehető legjobb cuccokat raktad bele hanem tényleg az hogy sokkal olcsóbban is lehet bőven elfogadható mz-t venni! Én 65E ért vettem egy olyat ami teljesen gyári. 20000km. Helyenként megkopott festés. Műszaki nélkül. Műszaki előtt egy fékcsövet meg egy indexrelét kellett cserélni!
És akárhogyis nézem ez az ár bőven kevesebb mint a fele a tiednek. (nem kötekedésnek szántam csak szerintem ezért nem viszik el annyiért) Amúgy mikor először láttam hogy mit árulsz én is gondolkoztam. Mindig is egy katonait szerettem volna de az ár Szerintem iszonyat magas és a piacot tekintve nem hiszem hogy egyhamar elkelne! De remélem tévedek!

Üdv
sorszám: 12074 (52553)
(előzmény: peti74, 2006-05-16 22:57:47)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-16 22:57:47
Hogy is szokták mondani; drága mint az űrkutatás ?

Szabad olyat kérdezni, hogy mit kap a vásárló ezért a nem kicsi összegért ?
Plusz lóerőket, plusz nyomatékot, plusz fordulatszámot, kisebb fajlagos fogyasztást, garantáltan hosszú élettartamot ? Assistance-t ?
Ezeket együtt esetleg ? Vagy egyszerre melyiket lehet és melyiket nem ?

Csak azért kérdezem, mert én a mai napig nem találtam olyan vevőt, aki hajlandó lett volna 150ezret kifizetni egy 300 ccm-es, a hosszú élettartam jegyében felújított, remélhetőleg még 30-40 ezer km elé néző, komplett honvédségi ETZ motorkerékpárért, csomagtartókkal, plexivel, dobozzal.
És ez nem egy hozom-viszem blokk, ez

egy komplett, jó motor.
Egyszerűen soknak találják az árat.

Félreértés ne essék, én tudom, hogy mi mibe kerül. Nekem tavaly 80ezerbe volt az ETZ blokkja, és nem volt benne okosság meg tuning, csak jó minőségű alkatrészek. És azt mondom megérte, mert a felújítás után a nyáron megint bátran húztam gázt Erdélyben és Szlovákiában, és tudta a leckét két személlyel és csomaggal át a havasokon.

Volt aki arra hivatkozott, hogy "szép" kettőötvenest már 100 alatt is kapni, volt aki azzal érvelt, hogy 200-ért már "jappán"-t is kaphat, és volt aki azzal jött, hogy ő átírással együtt adna enyit érte, de a 150 eddig mindenkinek sok volt.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12073 (52551)
(előzmény: Semi, 2006-05-16 18:50:49)

 
 
EVOGAME
válasz erre | email2006-05-16 22:10:50
Helló!
Köszi szépen az ötletet.
Pedig én nagyon odafigyeltem nehogy rálépjek a derótra mert akkor nem tud benne folyni az áram. Mint az köztudott dolog.
Reménykedtem benne, hogy van esetleg valami típusjelenség ami ezt szokta előadni, de ha más nincs akkor jön a jóöreg multi! Ja és egy jó fénap a bogarászashoz. Még szerencse, hogy a tank nincsen rajta...:)

Üdv mindenkinek!
EVOGAME
sorszám: 12072 (52549)
(elözmény: Keri, 2006-05-15 07:55:49)

 
 
bazsi
válasz erre | email2006-05-16 19:41:44
Hello! Lenne 1-2 kérdésem: Van egy Mz Ts 250/1 motorom. A baj az hogy nem tudom belőni az alapjáratot. Vagy magasra állítom (2000 f/min) akkor nem áll le, de ha lejjebb veszem akkor leáll (az 1000 f/min lenne szerintem az ideális). A gyújtás jó. Én arra tippelek hogy a súber van kikopva és ott szív falsot. Egy súbercsere megoldhatja a problémát vagy komplett karbicsere? A fúvókák gyáriak és eredeti Ts 250/1 karbi van rajta? Esetleg az ETZ súber jó bele? Bocsi hogy hosszú voltam!
sorszám: 12071 (52541)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-16 18:50:49
Draby
110.000 Ft a munkadíj, és némi anyagköltség. Körülbelül a vége 150.000 Ft. Ez csak a blokk. Erre jönnek rá a plusszok.
Körülbelül 3 hét alatt készül el!

ciao
Semi
sorszám: 12070 (52538)
(előzmény: Draby, 2006-05-16 01:01:34)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-05-16 16:18:29
Lenne egy kérdésem. a tirisztoros gyújtás mit takar?
sorszám: 12069 (52532)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-05-16 16:09:27
Most tömítetem. Én vízüveget, és aszbesztet használtam. még volt egy kicsi raktáron. szerintem nagyon jó, csak arra vigyazz, hogy a vízüveget semmivel nem lehet leoldani a könyökről...Igen én is beleestem, és egy órába telt, mire karc nélkül le tudtam szedni a könyökről.
sorszám: 12068 (52531)
(előzmény: anybody, 2006-05-16 13:27:39)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-05-16 13:27:39
Igen, értem én, de nekem a dob és a könyök közt fúj ki! Azzal mit lehet???
sorszám: 12067 (52519)
(előzmény: rebel56, 2006-05-16 11:38:15)

 
 
kzdeb
válasz erre | email2006-05-16 12:50:52
Sziasztok!

meg tudná nekem valaki mondani, hogy az MZ Ts 125-ös motornak az első telójába milyen szimeringek kellenek? Sajnos eléggé eresztik az olajt és a villa mindig fekete a poros olajtól, és a rugózása sem a legjobb így.

Köszönöm a segítséget
sorszám: 12066 (52512)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-16 11:56:27
Köszi kábeles az ötletet! Az a baj, hogy a régi trafót már kidobtam :(( Jelenleg a 4. trafót veszem és úgy néz ki, hogy a feszszab vagy a diodasor szar!! Ezeket elötte átnézem. Mennyit spórolhattam volna, ha ezzel kezdem ;((
sorszám: 12065 (52508)
(előzmény: kabeles, 2006-05-15 22:05:34)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-05-16 11:38:15
Ja, és gyárilag a henger és a könyök közt sincs tömítés!
Viszont ha mégis szükség van rá, az alukarikás módszer tökéletes, a régi ETZ-men úgy csináltam meg, hogy alukarika + FBS-sel (folyékony szilikonkaucsuk paszta) kikentem, majd rá a könyököt és a hollandert. Ez jól tömít és ha nem szeded le gyakran a kipufogót az sem zavaró, hogy az FBS beleolvad a menetbe. (ha mégis leszeded, akkor ki kell kapargatni)
sorszám: 12064 (52507)
(előzmény: anybody, 2006-05-16 07:45:20)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-05-16 11:35:13
Szia! Biztos vagy benne, hogy kell oda tömítés? Nekem a dob bele van csak tolva a könyökbe, a bilincs (ami a blokkhoz van csavarozva) összeszorítja és így jó!
sorszám: 12063 (52506)
(előzmény: anybody, 2006-05-16 07:45:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-16 11:05:59
Egy rezonátort érdemes lehet felrakni, illetve ha enm sajnálod szétfurni, akkor 300-asra meg kell csinálni.

Lehet a szívás és kipufogás vezérlést reszelgetni, erről is vannak leírások, de ezt csak akkor, ha a fogyasztás nem számit
sorszám: 12062 (52503)
(előzmény: RR_ZOZY, 2006-05-16 08:35:20)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-05-16 08:35:20
Hali!

Van sok tuning-lehetőség (ebben a többiek jobban otthon vannak) de ha normál utcai használatra szánod, akkor inkább törekedj az eredeti paraméterek megtartására. Sajnos ezeknek a motoroknak nagyon könnyű az elejük, sokszor ezért instabilak nagyobb sebességnél.
sorszám: 12061 (52495)
(előzmény: Draby, 2006-05-16 01:01:34)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-05-16 07:45:20
Sziasztok!
Ti, hogy szoktatok tömíteni a kipuffdob és a kipuffcső között az etz-ken??
Tippeket, trükköket várom!
A hengernél a kipuffcsőhöz vágtam alukarikát, és ott azzal tömítek, ez jó megoldás???
üdv Sánta Zoltán
sorszám: 12060 (52493)

 
 
gabi80
válasz erre | email2006-05-16 07:12:10
Hali!
A négyütemű trabi trafóval vigyázz, mert az 9 Voltos! A négyütemű trabi trafó csak akkor kap 12 Voltot, amikor indítózol, az indítómotoron keresztül. Egyébként 9 Volttal üzemel. Ráadásul elektronikus gyújtáshoz van, a belső ellenállása a primer körnek jóval kisebb, mint a hagyományos megszakítós trafónak. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem lenne jó.

Gabi
sorszám: 12059 (52491)
(előzmény: kabeles, 2006-05-15 22:05:34)

 
 
Draby
válasz erre | email2006-05-16 01:01:34
Sziasztok!Van egy 250-es ETZ-m,egész jól felújítottam,a blokkot kivéve.Nem nyúltam hozzá,viszont hallottam,hogy igen tökös erős motort lehet belőle csinálni.30-35 Le-ről beszélnek.Most megszakítós gyújtás van benne,110 km/h a vége és nem túl erős,de üzembiztos.Elvileg minden gyári benne.Az előző ETZ-m-hez képest marha gyenge a móka!Az 140 km/h - t ment,erős volt,pöfögős hangja volt,vagy húsz centivel rövidebb volt a kipuffancs,mint ezen.Ezen egy kettévehető,állítólag török szétherélt valami van.Az a lényeg,hogy egy jó szerelőt keresek,aki tud mondani egy árat arra,hogy egy tuti blokkot felújítson és tuti"erősre" átalakítgasson.Ha valaki be tudja ezt vállalni,mondja meg mennyi időbe és pénzbe kerülne!Esetleg Bambi mester?Ja : Az eleje baromi instabil!100 körül beráz,a kormány az első kerékhez képest ferdén áll,pedig az első teló elvileg egyenes.Orvosolható? E-mail (új) : draby@freemail.hu Tel.:06/20/824-75-19
sorszám: 12058 (52486)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-15 22:08:49
Neked is kösz a tippet!Asszem mostmár nem fárasztom a fórumot...
sorszám: 12057 (52475)
(elözmény: Keri, 2006-05-15 09:22:11)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-15 22:05:34
Helló fater!Pont ugyan úgy jártam,mint te.Kicseréltem a régi gyújtótrafót,szép fényes újra.Ettől kezdve minden baja lett a motornak.A régit visszarakva elmúltak a bajok.Nyugodtan rakd vissza az elektronikus gyujtást.Én jelenleg 4 ütemű Trabant trafóját használom.Kicsit több helyet foglal,de működik.Egyébként a 12 V-os MZ trafó ellenállása 8 Ohm körül van,ha 5-öt mérsz az vagy 6V-os,vagy rossz.
sorszám: 12056 (52474)
(elözmény: Keri, 2006-05-15 09:38:39)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-15 21:58:06
Ja!Nem spóroltam,ezt adták a motoros boltban.B*sszák meg.
sorszám: 12055 (52473)
(előzmény: Matya, 2006-05-15 21:51:49)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-15 21:56:22
Szia Keri!Nem látok a fötengelyen sérülést.Gondoltam,most felpolírozom,mielőtt az újat berakom.Nem hiszem,hogy sérülne,óvatosan rakom be.
sorszám: 12054 (52472)
(elözmény: Keri, 2006-05-15 08:01:21)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-05-15 21:51:49
Hát egy 650Ft-os szimmeringtől ne sokat várj..Én általában 1500Ft-tól felfelé szoktam vásárolni őket...Nem szabad spórolni ilyeneken..
sorszám: 12053 (52471)
(előzmény: kabeles, 2006-05-15 21:50:28)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-15 21:50:28
Úgy van Semi,igazad volt!Kösz a tippet.Kár,hogy a szimering amit beleraktam szar,pedig 650 Ft volt.Veszek egy tuti jót.
sorszám: 12052 (52470)
(elözmény: Keri, 2006-05-15 09:03:04)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-05-15 21:12:51
Ja, most a gyertyát is kidobtam, meg a levegőcsavar is ki volt tekeredve. most fúrattam van benne 500 km és össze lehet keverni a 4. fokozatot a 3.kal. Magyarán megy mint állat. Az mitől lehet hogy kb 300 km-ként elszakad a km órabowden? rosszul vezetem el?
sorszám: 12051 (52466)
(elözmény: Keri, 2006-05-15 07:44:45)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-15 16:44:35
Sziasztok! ETZ-hez eredeti kormázárat keresek. Van valakinek ötlete. Elöre is köszi!
sorszám: 12050 (52446)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu