:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Egy méter hosszú erőkaron 7 kg.
Ja olyan lamellás cuccom van. De 70nm az mennyire erősnek számít?
Azt a balos anyát rendesen meg szoktad húzni? Asszem 70NM-rel kell. Persze ehhez le kell fogni rendesen, de meg lehet hozzá csinálni a szerszámot. Egy fémlamella + ráheggesztve egy laposvas.
Hello! A gyújtás jó, új trafó, új gyertya, új kondenzátor, új megszakító. Ja, az akksit is most vettem 2 hónapja (újonnan).
Hello! Persze hogy füstöl az 1:25ös keveréktől. Anyagellátásban nincs probléma. Megpróbálok venni hozzá egy új súbert. Lesz ami lesz! Üdv!
Nem tudja valaki hogy hogyan lehet a 150-es etz kuplungagyát rögzíteni? 500km-en ez már a második agy. Naon ideg vok. Van alatta rögzítő alátét is. SEGÍTSETEK SŰRGŐS LENNE!!!!!!!!!
A tel ssámát tudom csak 06203120977
az email cimét nem tudom
Kösz a válaszod! Megnyugodtam. Azt hittem egyedüli eset.
Hát hallod:)))))))))) állat vagy:)))))))))) szabadidőnaci:)) vagy fél órát röhögtem rajta
Szia!
Az aksid és a gyujtásod jó? Nálam ezt a problémát az aksi csere oldotta meg, valoszínüleg azért mer 1200-1500 körül ami gyári érték keves a generátor töltése.
És erősen füstöl a gép? Esetleg épphogy egyáltalán nem? Nekem egy időben olyan volt, hogy, gyújtás oké, tőmítőképes új szimmering, a blokkfelek összetömítve, stb minden a helyén van, de sehogy nem volt hajlandó füstölni a gép, akármennyi benzint is kapott. Én meg féltem, hogy megragad, de ez gondolom a laza dugó miatt nem következett be (furatni nem maradt idő összerakás előtt). Viszont a kifufogógáz olyan volt, mintha 4üteműé lett volna. Máig nem tudom mi lehetett.
Szerintem próbáld meg egy másik porlasztóval a beállítást!
Sziasztok!
Van egy 250 Etz-m felszeretném polírozni a dekliket,szerintetek mivel a legjobb?
Bambi e-mail címét akkor meg tudod adni?
Keresd Bambit neki van biztos korekt áron.
Hali!
Etz-125-ös mocim megszakítós gyújtását szeretném lecserélni, amihez a tirisztoros rész meg is van, csak a jeladó nincs!
Lehet kapni valahol, és mennyiért??
Nektek nincs eladó???
Tudom ez nem alkatrészbörze, de akkor is :)
Nekem "muanyag" van, egyszer 110 nel lefuttyent es pattogott az uton jopar x 10 metert aztan az arokban kotott ki, visszamentem erte es semmi baja nem lett, eleg strapabiro azert az is :-))
ezt nem fogja tudni senki, vedd ki menj el es mutas ra hogy ilyen kell
ETZ-hez van mikrofilm amin fel vannak tuntetve a meretek, de ez alapjan vasarolva sem mindent sikerult eltalalni
rendes oldaldobozok inkabb megvedik a motort.
Hello! Melegen próbálom beállítani az alapjáratot, a karbi gyári, a fúvókák is gyáriak. Falsot nem szyvhat a szívótoroknál, mert az összeerseztéseket bekentem FB-S-sel, a szimmeringek pedig újak. A szívatóbowden nincs fölakadva, a tömítőgumi is új. Röviden: A motort most raktam össze, (majdnem) teljesen fölújítottam (fúrás, főtengelyezés, új gyújtás, újravezetékelés,új fényezés, új gumi stb. stb....
Már felújítás előtt is az volt a baj hogy nem lehetett 2000 alá venni az alapjáratot mert akkor leállt. A motort még csak tesztelgetem, járatom ezért most még nem tudok mérvadó fogyasztást mondani. Üdv!
Sziasztok!
125-ös Ts Mz-hez nagygenerálhoz milyen méretű csapágyakat, meg szimmeringeket kell vennem? Darabszám is kellene...
Előre is kössz
Nekem is jobban tetszik sokkal a bőr, de szerintem ha elesnék akkor az utolsó lenne az oldaldoboz, amivel törődnék! :) Egyébként mennyi a differencia a bőr és a műanyag ára közt?
Jaja, kell egy kis idő, amíg kialakul a bizalom. ;)
Peti74! Ha nem sürgős az eladás, akkor szerintem is érdemes várni. Ritkán ugyan, de előfordul hogy felbukkan valaki aki hajlandó megfizetni a garantált minőséget.
Ha nem tavaly vettem volna meg a motorom, biztosan áldoznék rá ennyit, vagy akár többet is. Ha a 100K-s kívül szép belül ki tudja milyen kategóriában gondolkozik valaki, akkor könnyen előfordul, hogy kicsúszik a 150-ből. Pl. én már 200 felett járok...
De, sajnos igen. Városban történt asszem, viszonylag alacsony tempónál. Szerencsére a bordatörés gyanúja megalapozatlan volt, így maradandó károsodást nem érte a szervezetét, a motorban keletkezett kárt meg 70%-ban fizeti a biztosító. Az önrész azonban még így is tetemes. :(
Ha arról a bizonyos "síró" hangról van szó, akkor az teljesen normális!
"Azt barki mondhatja hogy jol van megcsinalva a gep mert ugyis csak kesobb derul ki hogy nem."
Huszonvalahány év alatt kevés MZ úszta meg a buherálást, és nem biztos hogy értő, gondos kezek munkájának nyoma került rá(juk). Tehát akárhogy is nézed, a használt motor mindíg műszaki zsákbamacska.
Megvallom, amikor megvettem 2003-ban az ETZ-t, akkor először nem mertem messze motorozgatni vele (nálam a 70 km az még közel van), aztán egyre messzebb és messzebb is turázgattunk.
Mára egy minimális szerszámozottsággal az országon belül bárhová elmegyek, mindenre úgysem tudsz felkészülni, az motortípustól függetlenül benne van a pakliban hogy valaki otthonttól 400 km-re "megfázik".....aki meg fél a kalandtól, az savanyodjon csak otthon a szobában :-)
Ratapintottal a lenyegre.
En pl a Hondamra mar fel millat rakoltottem de gyanitom 300-ert sem tudnam eladni, pedig csak a beepitett uj alkatreszek ara kozeliti ezt.
Aki ETZ-t vesz ritkan tervez hosszutavra, mert keveset keres vagy nincs rendszeres keresete, esetleg olyan nagy buherator mint en es ugy gondolja csak az van rendesen felujitva amit sajat kezuleg csinalt. Azt barki mondhatja hogy jol van megcsinalva a gep mert ugyis csak kesobb derul ki hogy nem. Ha viszont eleve lestrapalt gepet veszek akkor semmi meglepetes nem fog erni. Mindazonaltal ha nem surgos eladni en 150 mellet kitartanek.
bazsi!
nyilván melegen állítod az alapjáratot és megnézed a szívatóbowdent is, hogy visszatolt állapotban megvan a ház 1-2mm-es játéka, meg a dugattyúján a tömítőgumi tömít-e.
Azt mi innét tényleg nem tudjuk, hogy a pincédben álló motoron gyári fúvókák meg karbi van, vagy valami más.
Mielőtt kicserélnéd a súbert, vedd ki a porlasztót és próbáld különböző pozíciókban megmozgatni, akkor egyből kiderül majd, hogy lötyög- e a helyén.
A ház is kopni szokott, szóval lehet hogy önmagában a tolattyú cseréje nem sokat segít, de hát próba cseresznye!
Lehet szimering baja is, de nem valószínű. Fogyasztása mennyi?
Az oldaldoboz nagyon jó dolog, kivéve ha taknyolsz egyet, és darabokra törik/törhet. Magam is felraktam a "krauzer"-t, de inkább bőr oldaltáskákat akarok a motorra, mint műa. oldaldobozokat
Helló!
Szerintem összefoglalva ez így igaz! Sajnos annyit szinte senki nem fog adi egy ETZ ért akármilyen profin legyen is az megcsinálva! A fejszámolásról meg annyit hogy tényleg sok van a szocimotorosok között! Ez azért van mert a szocisok 95%ka azért vesz MZ-t Jawa-t stb mert erre van pénze! De annak ellenére hogy én imádom a hangulatát meg a kétütemű motorok illatát ha több pénzem lett volna csak valami japán gép lenne a seggem alatt!
Hidd el ha összeszámolnám hogy egy 150Eft os Mz-hez képest mennyit sporoltam nem 10-15 Ezer jönne ki... Mondjuk azt aláírom hogy nincs olyan penge állapotban mint amit te raktál össze de mikor megvettem enyhe átszéllel 135km/h ment!! És ez szerintem ennyi pénzért tökéletes!!!
Ha így megy lefele az ár még lehet rászánom magam és nyári munkám gyümölcseként beruházok egy katonai ETZ-re!:-) Ha nem lennék diák sokkal kevesebbet gondolkoznék rajta!
Üdv
Helló!
Hát 15E-ért biztos olyan motort kapsz amire bőven költeni kell! De én azt írtam hogy költcsek rá 100 ropit. Annyiből bőven ki lehet hozni!!! És még mindig olcsóbban megúszom mint 150E ft! És az a motor pontosan az igényeim szerint van felújítva...
Üdv
RR_ZOLI, Róka, Keri, Sodier. Köszönöm mindenkinek a választ.
A lényeg kiderült számomra, 150ezer Ft igencsak a felső határa egy 250-es ETZ-nek, akrámilyen jó állapotban van. Nem azért mert nem ér annyit, hanem azért mert a piacon kevesebbért is lehet kapni ránézésre hasonló állapotút, és mert elég sok a fejszámológép a szocimotoros között. Sokan 10-15 ezer Ft megspórólásának reményében inkább bevállalnak egy olcsó és rossz állapotú motort, amit majd "fillérekből felújítanak".
Az is kiderült, hogy a külcsín sokkal többet számít, mint a belbecs, és az is hogy a leendő vevők (szóval akik 2006-ban szándékoznak ETZ-t venni) nem gondolkodnak "nagyban", vagyis nem igazán érdekli őket, hogy el tudnak-e menni 30-40 ezer km-t komolyabb ráfordítás nélkül. Az a fontos, hogy "meglegyen" a motor és kész. Aztán ha kellően keveset mennek vele, akkor talán több év, mire kiderül, hogy mit vettek.
Mindegy, úgy néz ki 135-ért fog elmenni, 300 köbcentistül, prox hajtókarostúl, c3tn9 csapágyastól, DID láncostul, szinte kopásmentes váltóval, és a 70ezer km miatt kissé zörgő primerhajtással.
Üdv,
Peti74
Helló!
Debreceni vagy? Ezt még nem is közölted! Örülök hogy végre a környékről is találok embereket nen csak Pestről!
Üdv
ha megszakítós, ott nézz körül. Ha atán az rendben van, meg kell nézni a gyertyaképet is. Ha az is jó, akkor egyszerűen elkopott, és kész.
Debrecenben a Péterfia u.-n láttam egy garnitúrát!
Hol tudok venni krauzerre oldaldobozokat? ETZ*re ?
Hello!
Mostanába az ETZ250 esem ugy rángat,és gyengusz lett!Szerintetek mi lehet a baj? mikor megvettem hatalmas erő vol benne ,felment mindenhova erőlködés nélkül ,és ugy vitte a140 et mint a szél!
most meg max 120 ,és alig gyorsul. És folyton vissza kell váltogatnom! gyenge lett. Pedig nem mentem vele max 1500km-t!
Sztem két dolog lehetséges!
:
-elvolt elég erősen repedve a szivótorkom,azt sikerült megragasztanom fémragasztóval, és ott még mindig annyi farsot sziv ami miatt ezt csinálja!
-rossz a gyertyám
-eltört egy gyürüm
-vgy elmet a gyulytás!
köszönöm a segitségeteket!
Kobra
Üdv!
Én ekléggé kezdő vagyok, de én úgy tudom, hogy minden MZ-nél normális, hogy gyorsításkor ilyen nyígó, vonyító hangot ad ki. Az enyém is csinálja.
Nemtudom erre gondoltál-e. És bocsánat, hogyha esetleg ilyen amatőrnek néztelek.
De ez az első olyan hozzászólásom ami nem kérdés, hanem segítő jellegű hozzászólás.
Üdv
Nem hagytál benne szerelés során egy ilyen susogós szabadidőnaciból vágott rongyot ? :) Bocs... más most nem jutott eszembe.
Ja, én is így vettem a jawat. Ember megunta, kivonta, félrerakta, és nem érdekelte többet. Nem volt semmi különösebb baja, s mivel az ember a Mozaikhoz közel lakott, úgy egyeztünk meg, hogy kérek vizsgaidőpontot, és addig még nála maradhat. ÍGy is lett, vizsga reggelén értementem, áttoltam a soron, és kis jóindulattal jó is lett. (beragadt a pókhálós fékbovden, oszt kérdeztem a biztost, hogy visszahozzam-e, miután befújtam WD-40-nek a közeli MOL kútnál, de azt mondta, hogy nem kell, elhiszi, hogy nem fogok beragadt fékkel hazamotorozni. :))
Ja, fizettem érte 35e-t.
Mivel ezekből a motorokból nagyon sok volt, minima szerencsével lehet ilyen dolgokat ilyen árakon venni, így hát akármennyire egyben is van, 150e-ért nem lesz túl nagy a tolongás, mert 150-ért már ilyet meg ilyet meg ilyet meg ilyet vesznek az népek. Vagy indítanak vele egy lízinget.
Szasztok! Nem tudjátok hogy olyankor mi van amikor a blokkból susogó hang jön? CSak akkor csinálja ha meek vele és 1-5-ben nem csinálja.Amúgy normálisan megy nem rángat meg semmi ilyen.
Hello! Lenne 1-2 kérdésem: Van egy Mz Ts 250/1 motorom. A baj az hogy nem tudom belőni az alapjáratot. Vagy magasra állítom (2000 f/min) akkor nem áll le, de ha lejjebb veszem akkor leáll (az 1000 f/min lenne szerintem az ideális). A gyújtás jó. Én arra tippelek hogy a súber van kikopva és ott szív falsot. Egy súbercsere megoldhatja a problémát vagy komplett karbicsere? A fúvókák gyáriak és eredeti Ts 250/1 karbi van rajta? Esetleg az ETZ súber jó bele? Bocsi hogy hosszú voltam!
Ja a legjobbat kihagytam.
A motort othonomtól egy utcányira vettem és nem ismerőstől. Még csak nem is árulta az ember, csak apám rákérdezett, hogy nem adja-e el. Ő ajánlotta az 50000-et. Még csodálkoztunk is, hogy csak ennyi. :DDDD
Ja és mentem más ETZ-kkel is és azok nem mentem ilyen jól. Max sebességem 135 Km/h volt jó körülmények között, de a 125-öt simán viszi sík úton.
mondjuk 15-ert elkepzelheto hogy semilyen lenyeges alkatreszt nem lehet felhasznalni a motorbol :)))
En 25ert alig birtam felhajtani egy olyan motort amin a vaz nem serult es a blokk sincs teljesen szetganyolva.
Ennel is full generalozassal kellet kezdeni. Telokat csereltem, gyakorlatilag minden kopo alaktreszt cserelni kellet, de szerencsere nem nagyon volt szetganyolva, csak egyszeruen el volt hasznalva.
Nekem ez volt a legjobb, mert volt egy jo alap amire raepitettem mindent amit akartam.
Na akkor én jövök... :D
Én másfél éve vettem az ETZ 250-esem 50000 Ft-ért + átírás műszaki nélkül. Néhány apróságot kellett megcsinálni (ki volt égve 2 indexben az égő, hátsó fékbetét csere, új lábtartógumi, új elsőteló szimeringek, fékek beállítása) és már vihettem is vizsgára. A motor állítólag a vétel leött lett furatva, tehát nég bejáratós volt. Szépen bejárattam (1000 Km) és azóta már mentem vele 10000 Km-t. Eddig összesen a töltés szopatott be amit -mint kiderült- egy törött vezeték okozott a generátorban és egyszer leforgott a kuplung a főtengelyről. Generátor állórész csere, kuplung visszarakás és már jó is...
Mostanában viszont a 3. sebesség (tipushibás, alulméretezett) kapcsolókörmei mondták fel a szolgálatot, de ez csak annak tudható be, hogy hajtom a gépet és nem mindíg váltok finoman. :P
Szerintem ez nem sok hiba, ennyi pont belefér...
Üdv
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|