:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Gyújtásvezérlésre megszakító+kondenzátor helyett. A bütyök helyén egy mágnesgyűrű forog, az vezérli a hall IC-n keresztül a gyújtóáramkört, ahol a késői kiadású (asszem 87-) 601es Trabiknál 2 db tranzisztor (hengerenként 1-1), az emzénél meg egy tirisztor erősíti a jelet. Nincs szikrázás, rendszeres gyújtáselállítódás, rugólebegés, kevesebb a gyújtáskimaradás stb.
A Jawások is ismerik, főleg a Trabis kivitelt.
Peti74 oldala:
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/index.htm
Innen megkapod a válaszokat a kérdéseidre!
:D
Hellótok!
megnézegettem a 251-esem töltésvisszajelzőjét, mert nem égett.
Nem volt bekötve, de csatlakozott a diodahídra, és volt egy ilyen elágazás a vezetékjén(látszik, hogy gyári). Az elágazás saruját rádugtam egy ilyen elosztó szerűség üres helyére (gondoltam oda nem csatlakozik semmi és így nem lifeg össze-vissza) Az eredmény az volt, hogy tökéletesen működött a töltésvisszajelző és közbe folyamatosan világított a bal index.
Ja a feszabályzó valami román elektromos (Satu Mare) márkájú. és 2 kivezetése van +a esetleg a test.
Mi lehet a baj?? hogy lehetne megoldani??
Köszi
Sziasztok mesterek!
Nem vagyok egy szerelo, de skerult osszehoznom egy MZ ETZ 250est..
Nagyjabol meg vagy elegedve vele, de valahogy nincs bennannyi ero, mint kene...
leheez a legszurotol? (ezt meg nem sikerult megkukkantanom ;-) )
bocs......
ez a ****** bögésző....
Sziasztok!
Csodálatos megszakítós 125-ös etz-mhez sikerült trabant jeladót szereznem!
A rögzítése érdekelne, hiszen szerintem akad köztetek,aki csinált már ilyet!
Az is érdekelne, hogy a gyári jeladó, hogy néz ki az etz-n!
Tanácsokat szívesen veszek (adok D), meg természetesen szép képeket is mind a gyári, mind a trabis megoldásról!
üdv néktek!
Lehet h már egyszer kérdeztem a társaságtól, de mire való ez a trabis cucc, ill jeladó?
Sziasztok!
Csodálatos megszakítós 125-ös etz-mhez sikerült trabant jeladót szereznem!
A rögzítése érdekelne, hiszen szerintem akad köztetek,aki csinált már ilyet!
Az is érdekelne, hogy a gyári jeladó, hogy néz ki az etz-n!
Tanácsokat szívesen veszek (adok D), meg természetesen szép képeket is mind a gyári, mind a trabis megoldásról!
üdv néktek!
Hello mindenkinek! Tudna valaki segíteni?
GYÚJTÁSÁLLÍTÁSBAN.Felsőholtponton állítottam 0.4 mm megszak.hézagot.Balra főtengely 3mm,próbalámpa kialudt, meghúzva minden :))Azonban, ha a megszak.bütyköt a legnagyobb csúcsára állítom akkor a hézag 0.8 mm felett van. Nem sok ez 1 kicsit???
:D
Dehát azért ez valahol kib@szás,hogy nemvihetek utast:( Mind1 ettől eltekintünk.Sztetek mit csináljak?
Helló!
Peti74
Te irtál mindenféle jót a csatos ETZ250-es karbirol.
Nekem lehet, hogy hiányos a karbim akkor, mert az alapjárati fúvóka dugoja az nincs benn. Nálunk nem lehet kapni ehhez a karbihoz javító készletet.Le tudnád írni hova mekkora fúvókát tettél?Mit értesz az alapjárati fúvókadugoján? Ha behajtok egy olyan menetű csavart azzal le is dugozom?
Tűszelepen a benzin elzárót érted?
Hello! Szerintem a dugattyú kopog a hengerben , mert kopott és valószínű hogy nagy az előgyújtás. Nekem is ez volt a cross Ts 250/1 motoromban. Én is nagy előgyújtással jártam hogy jól pörögjön, de már olyan kopott volt a henger hogy lötyögött benne a dugó és gázelvételnél kopogott ahogy esett vissza a fordulat :)))
Nem olyan lehetetlen az..:)))Vannak találkozók, ahol jobb is ha otthon hagyja az ember az utánfutót..:)))
Félreértések elkerülése végett, nem vagyok nőgyűlölő, sőt...Mindent iszteletem az övék...:)))
Köszi a választ levendel.Most nézegettem a KRESZ könyvet és látom ám,hogy aztírja,hogy: "A1" alkategoria:Ez a 125cm3 hengerürtartalmat ÉS a 11kW teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpárokhoz szükséges vezető engedély. PFFFF. :S Szted most micsináljak?Ugye utast fogok vinni mert az lehetetlen,hogy nevigyek :) (pillanatra áttvillant az agyamon, hogy csajnélkül megyek motorostalálkozóra :D ).
Előre is köszönöm a választ.
Csáo.
A 125ös ETZ-t körülbelül mennyiből lehet átalakítani 150-esre? Főtengelyt kell-e cserélni?
Télleg ez mé van h leállok a pirosnál este tompítottal? (én úgy oldottam meg, vagy kerültem ki, hogy feljebbvettem az alapjaratot...)
Ez a membránozás azért elég nagy falat. Ha mondjuk TS 150-be akarsz tenni, az még jó, mert arra a méretre még csináltak pl. a japánok. Berakni viszont nem lesz egyszerű, az fix. Csak akkor már nem árt valami töltést is faragni rá, mert a 6v-os 60w-os dinamó elég gyér és megbízhatatlan a rendszer. Összegezve azt mondnaám, hogy inkább keress egy 150-es TZ-t, az még belefér a 11kw-ba is, van öt fokozata (ami kell) és nem purcan le a piros lámpánál ha véletlenül rajtafelejtetted a tompítottat megállás után.
Köszi szépen megpróbálom.Üdv
Még mindig eladó a 250-es etz-m rengeteg cuccal, vizsgával, (fent van az expresszen is) irányár:110 e ft (de ebben rengeteg plussz cucc is benne foglaltatik)
06705140475 Tamás
Szia Keri!!
Érdekelne a 6 V-os duda !!
Küldenél képet róla árral együtt a kowy89@citromail.hu -ra ?
Ja ez furas utan fordulhat elo, amit en mondok es nem a dugatyu aljat hanem a henger falaban a nyilasok elet kell letorni.
Szia Keri!
Tehát azt akarod mondani,hogy a kopogást az okozhatja,hogy a dugattyú aljás a perem,nincs eléggé lekerekítve?
és az ablakba akadhat,és ez adhatja az a kopogó hangot?
Azt vettem észre,hogy ha az alapjáratot lecsavarom,éppen-éppen nem áll le,lehet hallani benne a főtengelyt is ahogy forog olyan halk,akkor hallani jobban a kopogást, kis gáz 2000-3000-es fordulat nagoyn nagyon szép hang semmi zaj,kopogás,és hirtelen gáznál kopp.
De nem értem,hisz a henger nem lett fúrva felújítás után.:(((
Jó nem kopott,bár nagyon nagyon alacsony alapjáraton kicsit azért cirippel a gyűrű aszem.
Ha a beszivott fals levegő miatt a gép erőtlen s nem bir menni akkor az ember jobban húzná neki, a gép csak melegszik s az erőlködéstől is tud sokat zabálni nem??
Sziasztok.
Eladósorba került a 300ccm-es honvédségi ETZ-m. Az ára 130ezer, ebből nem szeretnék engedni.
Tegnap volt érte két tag (135-ért vitték volna), kipróbálták mind a ketten, a motor erejével, a váltóval, a futóművel és a fékkel teljesen meg voltak elégedve, egyedül a motor kinézete nem tetszett nekik. Az 5 évvel ezelőtt készült full-fényezés (a váztól az utolsó kis alkatrészig) a kb 60ezer km alatt (2/3túra 1/3 város) kissé kopott és karcos lett, itt-ott lejött. Ez az egyetlen "baja" a gépnek.
Ha nagyon nem viszi el senki, akkor majd az ősszel nekiállok, szétszedem darabokra az egész kasztnit és szépen újrafényezem az egészet a váztól az utolsó kis alkatrészig. De nem szeretnék csak az eladás miatt így rákölteni a külcsínre, mert úgyis többe lesz, mint amennyit nyerek rajta.
Érdeklődni itt a fórumokon vagy mailben.
Üdv,
Peti74
Kobra.
"Nagyon jól" megcsinált blokkról szólt a kérdés és ezért a válasz is arra vonakozott.
Túrák alkalmával sem volt vele semmi baj.
Szerelni pedig nem kellett, legalábbis javítás értelemben nem, csak krbantartási munkálatok voltak, de azok nem érintették a blokkot.
52 ezer km alatt, 4 hátsó és 2 első gumi csere, évente a telókban szimm. és olajcsere, évente váltóolaj csere, bowdenek kenése, kerékcsapágyból fogyott vagy 6 pár, és 3 láncot is elhasznált, a legjobban az erősített DID bírta, 20 ezer és most is rajta van.
A fogyasztása soloban, minden teher nélkül olyan 5,5-6 l, kétszemély, 50 kg csomag, hatalmas plexi + hegyvidék 8 l.
De ez 300 ccm.
Üdv,
Peti74
Üdv mindenkinek!
Van egy egyszersem használt Shox Suzuka kesztyűm (piros-fekete-fehér színekkel).
A kesztyűt egy kiállításon vettem (észre meg el), de rám kicsi és a kabátomhoz sem passzol. Az eredeti ára 10900Ft volt, én ettől jóval olcsóbban adnám el (ár megegyezés alapján).
Szia! Mindegy, hogy belefér-e, mert az A1-nek két felső határa van: 125 ccm hengerűrtartalom (papíron persze) és 11kW teljesítmény. Hiába fér bele a másodikba, az elsőt bukja.
nekem is van 6v os kürtöm, igaz Trabiról lett leszedve. Ha érdekel vannak 6V os égőim is.
Az igen!!! És közbe sokszor kellett szerelni? Túrák alkalmával nem volt vele semmi baj?
De örülnék ha az enyém is igy viselkedne! Hogy addig hozzá de kellene nyulni a blokkhoz,.olajcserét kivéve! :)
ÉS mit fogaszt a tied?
Kobra1 részére
A false levegő nem okoz túlfogyasztást, hiszen a máshol besurranó levegő miatt nem emel fel elegendő benzint az úszóházból, ezért benzinben szegény keveréket kapsz. A fő tünetei: ingadozó alapjárat, alapjárat közelében nincs erő.
A benzinszitmérő nagyon macerás: a gk tank arányai és főleg formája nem is közelíti a motorét, tehát a mért érték sem lesz arányos a tartalommal. Egy régebbi RT évkönyvben láttam kapacitív mérő szerkezetet, talán egy LED-sorral használható eredményt ad.
Valahol láttam egy régi cikket a neten, amiben azt írták, hogy a gyár tájékoztatása szerint 27000 km-enként szükséges a teljes felújítás (0,5mm-es hengerfúrás stb.)
...Nektek a nagyon jól megcsinált ETZ250 hány km -t szokott kibirni? ...
Nekem konkrétan 52ezer km-t. És azért újítottam fel, mert már volt egy kis hangja főtengelynek, és nem azért, mert megállt.
Szerintem a blokk olyan 60ezret simán elmegy, ebbe félidőben belefér egy gyűrűzés vagy egy fúrás.
Peti74
köszi , már beszéltem vele!
A szivotortok beáramló sok fals levegő miatt ehet többet a motorom? hiszen több levegővel hamarabb elég!
BAmbi irta hogy van neki egy ilyenje!
Kérdés hozzá:
Teljesen repedés mentes? mrt akkor megvenném!
Tudja vki a mélcimét?
köszi
Vki próbálkozott már benzin szint mérő kivitelezésére?
nekem van egy skoda 120L benzinszin mérőm ,és valahogy meg szeretném csinálni hogy valósághűen mérjen!
Segitsetek!
A szivótorok miatti fars levegő bekerülése miatt lehet hogy jobban füstől a gép?
Nektek a nagyon jól megcsinált ETZ250 hány km -t szokott kibirni?
mert nekem egy nagyon remek ilyen gépem van ,és tartok attól hogy a szezonba egyszer csak ... paff!
blokkcsere ugy megy hogy muszakira elviszed a motort, ott levizsgaztatjak, es megkapodd hogy muszakilag megfelel a motor, persze csak tipus azonos blokk eseten, ezzel bemezs az ocsmany irodaba ahol kicserelik a forgalmit es atirjak a motorszamot, ha van szamlad a blokkrol, vagy igazolni tudod valahogy hogy a tied.
nekem van felesleges 6V-os dudam TS-rol
nekem mindez rendben volt megis bekopogott
Termeszetesen tobb gyertyat is kiprobaltam, illetve katalogusbol vettem markas gyertyat, mas hoerteket is kiprobaltam, magas oktanszamot is, semmi nem befolyasolta a kopogast. A gyujtasom pedig mindig rendben van, ezt halal pontosan a gyari ertekekre szoktam allitani.
Mondjuk ebben van igazsag, de ez az ETZ-re is vonatkozik, csak mivel fiatalabb gep jobb eselye talalsz problema menteset.
erdekes nekem is csinált ilyet, nem jottem ra igazabol mi okozza. En arra fogtam hogy 125-os henger 150re van furva, tehat tul nagy a kompresszia. Gyanakodtam arra, is hogy nem volt letorve a szivo es kipufogo nyilasok ele es ebben elakadhat a dugatyu pereme. (mostmar tudom , hogy a gepmuhelyes ezt nem csinalja meg)
Nekem fokozatosan megszunt ez a jelenseg a bejaratas vegere....mostanra a dugatyu ele is szepeb le van kerekitve :) szoval en ezt tartom leg valoszinubnek.
sajna ilyen szinten szerintem senki nem nyomja fejbol. En elegge othonosan mozgok a villanyoskodasban, de en is minden alkalommal eloveszem a bekotesi rajzot amikor hozzanyulok. Ezt letoltheted a "Szakirodalom" rovatbol.
utolso fokozatban 7000, de igazabol 6000ig gyorsul, utana mar csak kinlodik. Alacsonyabb fokozatban sohasem neztem, de uresben lazan akasztja a muszert :)
Most tudok csak írni sorry.Visszatérve türelmem az van bőséggel:) Haverommal két pannoniát és egy danuviát szerelgetünk,de ez nemide tartozik ez MZ fórum:)Ismerek sok motorost és sokféle motorral mentem már(habár csak A1es jogsim van,dehát motorozok pár éve),és tettszenek is,de igazából a "jóöreg" motorok fogtak meg.És mivel pénztárcám sem engedi, hogy milliókat kölcsek a motoromra hogyha kell egy dugó ezért jár még egy plusz az MZ-nek,mivel sok alkatrészt lehet hozzá kapni ( a rengeteg utángyártott alkatrésztől aminek sokszor semmi hasznát nemvesszük, eltekintek pl:műanyag oldaldekni:D ).Nemigazán kifizetődő egy japcsi 125ös motor.Egy megcsinált "öregfiú" százszor többet ér mert odafigyeléssel egy ÖRÖK darab.Mentem már jól összerakott,gyönyörű állapotban lévő mz-vel és tudom mien a gány,agyonkergetett mz is.A tuningot sem úgyértem,hogy "hasítson mint gépállat" meg "lenyomunk mindenkit",hanem jól összerakni,úgy hogy kétszemélyel vagy felpakolva se dadogjon le egy hosszabb úton.Tehát kihozni belőle amit lehet.És mivel ez egy nyílvános fórum gondoltam megkérdezem,hogy pl membránon kívül mitvegyek majd bele hogy kicsit jobban menjen,biztonságosan,hosszútávon úgy,hogy a motor se károsodjon.Erre a kérdésre szeretnék választ kapni.Nemtudom hogy a 250es Ts belefér-e abba a 11Kw-os határba amit a jogsi előír?(mert a P12-es pancsi igen)
Hali! lehetséges ha bemész a KPM hez és kérsz egy átépítési engedély ahol kérelmezed az új motor beépítését! Kb. 12000Ft. De azért mérget ne vegyél rá ahány annyi szabály!
Üdv.: Laci
Sziasztok!Nekem olyan problémám van hogy vettem egy mz ts 250/1-est.De hülye voltam és megszívtam a motorszámmal.Az lenne a kérdésem hogy van-e törvényes útja hitelesíteni ezt a blokkot vagy kell szereznem-e egy másikat, amihez van forgalmi.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy fel lehet-e rakni TS 250-re az ETZ 250es kupplungot? mert az etz-n már nem axiális csapágy van a kupplungban, hanem sima. Működni fog azzal is? vagy az etz-nek más a kinyomószerkezete is?
etz251 tank elado, erdeklodni mailban
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|