hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Kobra1
válasz erre | email2006-05-24 15:51:21
nektek mennyit fogyaszt a 250etz tek?
mi az a táv ahova még nyugottan elmertek menni vele?
sorszám: 12299 (53315)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-05-24 15:49:46
Hello!
Jaj, eszemben sincs, hogy csapágyasra járassam, dehogy akarom én szénné forgatni! :) csak hát nyilván egy kicsit meghallgatnám magasabb fordulaton is, ha már bemelegedett rendesen, hogy nem ott jön-e elő valami csapágysírás, főtengelykopogás, karbiharákolás, stb.
nincs hozzá szivem persze, mert imádom ezeket a régebbi szoci gépeket.
A váltós tippeket köszönöm, meg fogom ezeket is nézni!
sorszám: 12298 (53314)
(előzmény: rebel56, 2006-05-24 15:29:25)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-05-24 15:29:25
Szia! ETZ-ből már mindegyik ötsebességes volt! Ja, és ha el akarnám adni a mocit, a vevő pedig fizetés előtt egyesben nézegetné a végét tuti megfojtanám! :D Üresben ki kell pörögnie a mérő akasztásáig is, ha van hozzá szíved. Nézd meg a hármas fokozatot nem dobálja-e ki, az gyenge pont szokott lenni. Játssz a váltóval, hogy egyesből is ki tudod-e venni üresbe álló helyben. Üdv!
sorszám: 12297 (53313)
(előzmény: poteka, 2006-05-24 15:09:43)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-05-24 15:09:43
Szevasz!

Köszönöm a tippeket először is!
Azért nem vagyok friss szocimotoros, van három Rigám a garázsban, meg volt dolgom Simsonnal is már, ráadásul annak idején a 2T Trabimba is belemásztam derékig :). Szóval gyakorlatilag csak kétütemű dolgaim voltak még nem is olyan régen.
Az olajos teleszkóp meg a tárcsafék lesz a nagy újdonság, azokhoz nem értek, köszönöm, hogy szóltál.
Az lenne még a kérdésem, hogy mondjuk üresben hogyan illene felpörögnie egy 250-es ETZ-nek, és hogy mondjuk mennyit kellene mennie az egyes sebességi fokozatokban? Gyártották esetleg többféle fokozatszámú váltóval, mint a TS-t annak idején?

Előre is köszönöm:
poteka
sorszám: 12296 (53307)
(előzmény: soldier84, 2006-05-24 15:02:18)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2006-05-24 15:05:04
Ja,trophylaci ajánlatát meggondolom,kösz.De kellene hozzá a piros "tallér" műanyag is.Ugye van az is???Műszakira kellene,mert az eredeti megrepedezett.
sorszám: 12295 (53305)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-05-24 15:02:18
Helló!

Hát kismilió dolgot meg kell nézni és még akkor is lehetnek gondok...
-a teló kotyanását mindenképp ellenőrízd
-a tácsafék tárcsájának kopásából lehet következtetni hogy hány kilóméter van a motorban (a km számlálóval szoktak bűvészkedni)
-könyök állapota(mennyire rozsdás...)
-Ha az üléshuzat gyári rajta az egy jó pont (valószínűsíthető hogy nem mentek már vele 100e km-t:-)) Ugyanerre következtethetsz a markolatokon a gumikról.
persze ezeket ki lehet cserélni de némelyi utángyártott cuccot fel lehet ismerni.
-és az egyéb álltalánosan megfigyelt dolgok. Motor hangja(ne csörögjön semmi) fékek fogjanak, idex.....stb
-ha nem volt még kétütemű motorod inkább vigyél magaddal valakit. Hidd el aki jártasabb benne sokkal több mindent észrevesz. Olyan dolgokat ami fel sem tünne egy friss szocimotorosnak...
sorszám: 12294 (53304)
(előzmény: poteka, 2006-05-24 14:32:17)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2006-05-24 14:57:26
Komoly kérdésem van asszem.Nemrég vettem 250-es Trophyt(amihez még mindig keresek lámpakeretet és hátsólámpát).Pajta mélyén rohadt,vagy 25 éve.Be is állt szépen mindene,ahogy illik.Gyűrűcserekor kiderült,hogy MAXIMUMRA fel van fúrva!!!Asszem Trabi v. Skoda a dugattyú.
Egy fickó azt mondta, hogy régen ő is csinált ilyet Trophykkal, de az összes +döglött,úgyanis nem kap felfúrva elég olajat.UGYE EZ NEM LEHETSÉGES!!!
sorszám: 12293 (53301)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-05-24 14:32:17
Sziasztok!

Végre-valahára eljutottam odáig, hogy egy 250-es MZ vásárlása előtt állok, valószínűleg tárcsafékes ETZ lesz belőle a végén. Úgy nagyjából képben vagyok a motorokkal kapcsolatban, hogy mit érdemes, mit kell megnézni, de tudnátok esetleg néhány, MZ-specifikus dolgot említeni, amit mindenképpen ellenőrízni kellene? Vannak olyan trükkök, amivel néhány hiba felismerhető?

Előre is köszönöm a segítséget!

üdv:
poteka
sorszám: 12292 (53296)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-24 12:53:20
A hátsó lámpa krómozott háza jó állapotban 400 péz körül szokott lenni veteránbörzéken. Rozsdásan, vagy festve meg a 100 forintos árkategóriába tartozik.
sorszám: 12291 (53284)
(előzmény: ZsoZol, 2006-05-24 08:42:04)

 
 
Dino
válasz erre | email2006-05-24 12:41:46
Helló mindenkinek!
De régen írtam ide, na mindegy.
Van egy eladó TS 125-ösöm. Most cseréltem főtengelycsapágyat 200 km-el ezelőtt a főtengely 3000-el ezelőtt eltt felújítva meg akkor kicseréletm az áttételcsapágyakat is meg a kihajtásét is. A henger meg a karbi 150-es ami annyit ment eddig mint a főtengely. A kompresszió mikor legutóbb mértem 12 bar volt. Műszaki van rajta kék színű meg van rajta még krauzer éls egy doboz is ami nem szép de praktikus nagyon és amúgy is le lehet venni :)
Egyedül a hátsó gumi ami már igencsak megkopott de azt adok egy jót csak én már nem akarok kínlódni a cserével.
Árnak olyan 70ezerre gondoltam. Akit érdekel hívjon a 0620 920 39 59-en vagy írjon az etz521@freemail.hu-ra. Képet tudok küldeni. Majdnem elfelejtettem: deluxe.
Az eladás oka pedig a nagyobbra cserélés.
sorszám: 12290 (53279)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-05-24 12:24:40
Nekem van hátsó lámpa igaz króm nem sok van rajta írj ha kell
sorszám: 12289 (53276)
(előzmény: ZsoZol, 2006-05-24 08:42:04)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-05-24 11:49:53
Bizony,és még örülj ,hogy van.Akár az ülés dísz léc,vagy a fehér csavarok, láncvédő gumi stb stb...
sorszám: 12288 (53268)
(előzmény: ZsoZol, 2006-05-24 08:42:04)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-24 10:19:33
Helló! Kérdezném most csináltam meg egy TS -t eredetileg 125 de most egy 150 hengert kapott de a karburátor az eredeti és a hengerfej is. Mekkora fúvókákat tegyek bele? Előre is köszönöm az információkat.
sorszám: 12287 (53266)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2006-05-24 08:42:04
Kicsit megijedtem attól,amit Rókapimpó mondott.250es Trophy lámpakeret 5000-ért???Hát a motort vettem majdnem ennyiért!!!
És mi a helyzet a Trophy hátsólámpával??
Be lehet még szerezni valahol?Vagy az is ilyen drága?
sorszám: 12286 (53260)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-05-23 22:38:37
Köszönöm a hozzászólásokat! Mindenkinek szép estét!
sorszám: 12285 (53246)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-05-23 21:32:47
Lyukas az úszód!
sorszám: 12284 (53235)
(előzmény: hatosgabor, 2006-05-23 18:20:44)

 
 
Mike
válasz erre | email2006-05-23 21:29:55
Sziasztok! Eladnám jó állapotú, érvényes műszakis 125/1-es Trophy-mat!! eredeti forgalmival, könyvével! Érdeklődni itt: davmiki@freemail.hu
sorszám: 12283 (53233)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-23 20:33:27
Köszi az infót!! Kobra
sorszám: 12282 (53221)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-23 16:30:45)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-23 20:31:49
Hali z25z,
köszi neked is:))
sorszám: 12281 (53219)
(előzmény: z25z, 2006-05-23 19:23:44)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-23 20:30:53
Hi,
Bp.4 Kelemennél láttam csg.tartót.VI.Zichy J. utcában vannak.
sorszám: 12280 (53218)
(előzmény: etzpety, 2006-05-23 20:00:22)

 
 
etzpety
válasz erre | email2006-05-23 20:00:22
Fater nem tudsz véletlenül csomagtartót?
Nagyon kéne mennék túrázni!
sorszám: 12279 (53217)

 
 
etzpety
válasz erre | email2006-05-23 19:57:34
Csá fater! Szegeden a Csaba utcába!
Van ott jópár alkatrész még!Üdv
sorszám: 12278 (53216)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-05-23 19:23:44
Pulcz u. 22. Roller motoros bolt. 62/312-049 Inkabb ezt javaslom!!
Van egy masik is a Mars teren, de mar 3x mentem be ugy, hogy ezt meg azt kerek (pelda: elso teleszkop szimmering: srac kiboritott egy zacskobol parat es totozott melyik lehet az; etz hatso teleszkophoz felso szembe gumiszilent, erre kirakott elem a no (gondolom anyuka) a hengerbordak koze valo gumit; a harmadik alkalommal, meg amikor mentem, hogy mit keresek es ertetlenul nezett ram (apuka) majd gyorsan ravagta, hogy nincs, gondolom lovese nem volt a dologrol, akkor mar nem mentem negyedjere be...inkabb a pulcz u-ba, ha epp nincs nekik, akkor megrendelik. Mondjuk jobban felszerelet bolt eleve, es eleg korrektek.
sorszám: 12277 (53213)
(előzmény: fater, 2006-05-23 15:42:56)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-23 18:49:08
Vagy a szikra nem pontosan jókor van.
nekem olyan volt hogy álítgattam a gyujtás,és olyan utógyújtást állítottam,hogy nagyon nehezen vette a fordulatot.meg nem is indult olyan könnyen.
az a jó,ha szép őszbarna(világosbarna színű a gyertya)de nem baj az se,ha kicsit mélyebb barna színű,az a lényeg jól kiégeti,jókor van a szikra,így a hatásfoka se rossz a motornak.
sorszám: 12276 (53210)
(előzmény: hatosgabor, 2006-05-23 18:29:30)

 
 
bazsi
válasz erre | email2006-05-23 18:34:32
Én akkor erős benzinkeverékre tippelek.
sorszám: 12275 (53206)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-05-23 18:29:30
Csövi!
Elég olajos a gyertya(Brisk 14).
Az a gáz, hogy még én sem vagyok nagy mz mágus(még), ezért nem is merem darabokra szedni addig, mig nem tudom mi lehet a fö ok. De lehet, hogy végül teljes boncolás lesz belöle...
sorszám: 12274 (53205)
(előzmény: Somebody, 2006-05-23 18:22:15)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-23 18:22:15
Helló!
Én ugyan elég tapasztalatlan vagyok,de elképzelhető a gyujtás nem a legjobb helyen van nem lehet?(de általában erős dugulás kokszolás okozzhatja az alacsony fordulaton a teljesítményt,magason meg nem tud kipufogni,mert így elég erős a folytása
Megnézted gyertyát milyen színűre égette ki?
sorszám: 12273 (53201)
(előzmény: hatosgabor, 2006-05-23 17:31:52)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-05-23 18:20:44
De kuplungtól függetlenül, üresben fel kellene pörögnie szépen, nem?! Mert ugy sem akar, hiába húzom neki...
sorszám: 12272 (53200)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-05-23 17:47:00)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-05-23 18:18:26
Csövi!
A légszűröt már néztem, az elég jó állapotban van, meg kifújtam, amennyire tudtam.
sorszám: 12271 (53199)
(előzmény: bazsi, 2006-05-23 18:13:17)

 
 
bazsi
válasz erre | email2006-05-23 18:16:16
Hello! Nekem is ez volt a gond hogy lötyögött a dugó a hengerben és ezért kopogott gázelvételnél. Gyorsításnál nem volt semmi kopogás, hanem ccsak gázrlvételnél. Ja és nagy volt az előgyújtásom kicsit visszább vetttem és már nem kopogott annyira.
sorszám: 12270 (53198)
(előzmény: Somebody, 2006-05-23 15:11:57)

 
 
bazsi
válasz erre | email2006-05-23 18:13:17
Csak 1 tipp: Légszűrőt nézd meg hogy milyen
sorszám: 12269 (53197)
(előzmény: hatosgabor, 2006-05-23 17:31:52)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-05-23 17:47:59
mongyuk a kipuffduguláson ez nem segít egy kicsit sem...:)
sorszám: 12268 (53195)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-05-23 17:47:00)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-05-23 17:47:00
Az enyém is csak egy bizonyos fordulatig hajtotta, aztán állítottam a kuplungon, és most jó. nem tom lehet h nem ez a problemmatikája. de meg lehet próbálni...
sorszám: 12267 (53194)
(előzmény: hatosgabor, 2006-05-23 17:31:52)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-05-23 17:31:52
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. 250-es ETZ-mmel van gond. Könnyen elindul,de minden sebességnél csak az elején húz pár ezres fordulatig, utána semmi.Üresben sem akar tisztességesen felpörögni. Mintha vmi visszafogná!? Hétvégén próbálgattam, mentem vele, de nem lett jobb, sőt megállt, persze a leglehetetlenebb helyen. Utána nem is tudtam berúgni. Füstöl is nagyon.
Gyanakodom a kipufogó dugulására is. Viszont azt nem tudom hogy tudnám kipucolni?! Kössz a segítséget elöre is.
sorszám: 12266 (53189)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-23 16:34:29
nem tudjátok hogy ki használja a kék Keeway Exceend enduró motort?
sorszám: 12265 (53180)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-23 16:30:45
Futár Peti:
Hétfőtől -péntekig 8:30-18ig
Szombaton:10-13ig
TEL:06-1-312-1526, 06/20-9769-688
sorszám: 12264 (53178)
(előzmény: fater, 2006-05-23 15:42:56)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-23 15:42:56
etzpety, köszi az infót, Szegeden hol? Néha kell mennem kocsival oda.
sorszám: 12263 (53173)
(előzmény: etzpety, 2006-05-23 14:43:11)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-23 15:11:57
Hy!
Még mindig kopog valami,és kérdem ha leszedem a hengerfejet,és ha a dugó nagyon nagyon minimálisan,de érezhetően kézzel mozog kicsit jobbra balra,okozhat kopogást?főtengely minden tuti jól raktam össze,mert van gyakorlatom szerelés terén,simót is jól megcsináltam nem kopog,csak gyűrűs.:)
De okozhat ez kopogást főleg a fordulat visszaesésénél?
sorszám: 12262 (53170)

 
 
etzpety
válasz erre | email2006-05-23 14:43:11
Szia fater! Tudom hogy rég írtad de én most vettem vadi új kormányzárat az ETZ-mhez! Makón vettem 1800Ft de Szegeden is lehet kapni!
sorszám: 12261 (53165)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-23 14:30:46
Hello mindenkinek!
Zörög a súberem:(( lehet, hogy ezért megy egyenetlenül 3000 r/m alatt?? Tudja valaki a futár Peti számát? Köszi elöre is.
sorszám: 12260 (53164)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-05-23 12:46:32
Hali! Én amikor ezt csináltam eszembe se jutott hogy valami mást is át kellene alakítani így csak simán fel lett fúrva 150re a henger (mert fel lehet)aztán csókol anyád Róza! Ugyanúgy a 125karbi volt fenn. De azóta hallottam hogy ha felfúrják 150re akkor a hengerfejet is ki kell esztergáltatni vagy le kell cserélni 150esére mert különben túl nagy lesz a kompresszió, és az nem tesz jót a főtengelynek, és beindulhat az önműködő állapot is, Bár mint mondottam én semit mást nem alakítottam nem is problémázott és talán a nagy kompresszió miatt de úgy ment a TS mint ökörállat!
Gábor
sorszám: 12259 (53151)
(előzmény: levendel, 2006-05-23 12:35:10)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-05-23 12:37:30
Nekem van 1 csatos karbim, ami már csak alkatrésznek jó, tehát fúvókák tűszelep, úszóház, súber ilyenek használhatóak belőle, "mindössze" maga a ház lett elbarmolva az előző tulaj által, mikoris a keverékszabályzó csavar helyére egy hegyesre köszörült M6-os csavar volt behajtva!!!! És ez a motor pöcc röff indult és ment, igaz nem a legjobban!!! Na summa summárum ha vkinek kellene alkatrésznek, az jelentkezzen.
sorszám: 12258 (53150)
(előzmény: peti74, 2006-05-23 11:28:37)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-23 12:35:10
Hát keress egy 125ös ETZ-t és tegyél rá 150-es hengert-dugót és 24-es karbit szívócsonkkal. Ennyi a különbség. Ja, és ne mondd meg az ocsmányirodának, hogy ezt tetted :))
Valaki egyébként azt mondta, hogy 22es karbival is tök jól megy neki a 150es henger. (asszem furatni is lehet 125-ből, de ezt majd megmondja valaki aki már csinált itt ilyet)
sorszám: 12257 (53149)
(elözmény: TLT Csabi, 2006-05-22 20:13:08)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-05-23 12:03:57
Az a lámpakeret ritka, mint a fehér holló. Egyszer börzén (1-2 éve) egy pasas csak a lámpakeretet árulta 5000 Ft-ért...
Azért annyit csak akkor ér, ha arannyal van bevonva és gyémántokkal díszítve. :DDDD
sorszám: 12256 (53147)
(előzmény: ZsoZol, 2006-05-23 11:38:57)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2006-05-23 11:38:57
Helló Arcok!

Keresek MZ ES 250/2 (trophy)hoz Lámpakeretet és hátsólámpához búrát.Légyszi segítsetek!!!
sorszám: 12255 (53144)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-23 11:28:37
Vazze.
Hát akkor nyomorult motorba dől a benzin, ráadásul terhelésen is teljsen elrontja a keverést.
Töltsd le innen a szakirodalomból a BVF30-2N karbi leírását és nézd már át. Abban minden alkatrész és méret benne van.
Én már eladtam az utolsó csatos karbimat,
de valaki nézze már meg légyszíves, hogy milyen menetemelkedésű és hosszúságú hatlapfejú csavarral lehet azt az alapjárati fúvóka dugócsavart kiváltani.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12254 (53140)
(elözmény: TLT Csabi, 2006-05-22 20:48:23)

 
 
MIHI
válasz erre | email2006-05-23 10:33:53
Sziasztok!

Vizsgázik a mocim és az alábbi dolgok hiányoznak: ETZ125-höz kellene alu középállvány, kilóméteróra-spirás és hátsókernél levő kihajtása kompletten, valamint akkurögzítő és 1 db jobbos visszapillantó.

Kösszi előre is. Ármegjelöléssel ide írjatok légyszi:
tmichal@freestart.hu
sorszám: 12253 (53132)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-23 08:36:57
de, eleg sok
elmeletileg ugy van, hogy a felsoholtonton van a legnagyobb hezag es azt egy darabig megtartja.
Valoszinuleg nem egyenes a butyok, ferden van felhuzatva ezert a sajat butyken tul van egy masik oldaliranyu utese is....sot az is lehet hogy ket helyen is megszakit.
Szedd le es nezd meg mert vagy alaszorult valami vagy eldeformalodott a pozicionalo pocok. A vegen levo csavarnak nem szabad imbolyognia forgas kozben.
Masik hogy 0,3mm is elegendo FHP-n.
sorszám: 12252 (53124)
(elözmény: TLT Csabi, 2006-05-22 21:01:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-23 08:27:55
membranozasba en sem vagnek bele, egy rezonator viszont egyszeru es hatasos tuning. Van leiras a szocimotoroson a meretezeserol es epiteserol.
sorszám: 12251 (53123)
(elözmény: TLT Csabi, 2006-05-22 17:38:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-23 08:26:50
elfaradt a dinamo
Sajnos ez tipushiba.
Nekem 3ezer alatt nincs toltesem...igaz nem zavar mert nem hasznalom ez alatt a motort azt a keves idot amig a lampanal allok pedig kibirja akkumlatorrol.
Persze a lustasagom hatartalan, mert csak a forgoreszt kellene cserelnem ami ott van a polcomon, de amig le nem rohadok ugy hogy hazaig tolni kelljen nem fogom raszanni magama :)
sorszám: 12250 (53122)
(elözmény: TLT Csabi, 2006-05-22 19:16:58)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu