:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szia!
Kössz a választ. Gyanítom hogy felújításkor C4-esek kerültek bele, de akkor még nem sokat tudtam a csapágyak illesztéséről, ráadásul nem is én csináltam. Pici kotyogása akkor is volt, de gondoltam új csapágy oszt kész. Azóta kb 3000 km-t ment. Én sem értem, mert többet kell bírnia, ráadásul minden más tökéletes(hajtókar, fúrás, stb) csak ezek a főtengelycsapágyak. De ezt már én csinálom.
Üdv!
Ez volt az első motorkerékpárom, a henger rögtön az első úton purcant ki. Azóta már más filozófia szerint cserélek alkatrészeket, de akkor a cél annyi volt, hogy menjen, minél előbb.
A hengerfúró (szekszárdi) 7.000 Ft-ot kért a teljes munkáért, anyagot és saját díját beleértve. Azt mondta, hogy 61.5-ös lett az átmérője és még egyszer tudja fúrni. Ebből mostani számításaim szerint is 172 ccm jön ki, de a furatátmérőt személyesen nem ellenőriztem, a mester szavára hagyatkozhatok csak.
A motorral így mindössze 4.000 km-t mentem, a dugó nem szorult meg egyszer sem. Egy 22-es torokátmérőjű karburátor volt fenn (így vettem), a főfúvóka méretét Bambi dörzsölte fel az általa jónak ítélt méretre. Az átlagfogyasztása ezalatt 6 liter körül alakult. Ezután került fel rá egy 24-es porlasztó, 115-ös főfúvókával, ezzel sikerült a fogyasztását 85-ös átlagtempó mellet 5.3 liter körülire csökkenteni, ez is országúton értendő. A végsebessége 110 km/h felett volt. Még egyszer hangsúlyozom, a hengerfúró által mondott értékból számítva 172 ccm, nem ragaszkodom hozzá, hogy valós, csak ahhoz hogy nem én ferdítek/nagyotmondok. :)
Egyébként a 125/150 ccm-es hengerek közti különségről olvastam korábban ezen a fórumon. Megoszlottak a vélemények arról, hogy megegyeznek-e. Egyesek azt mondták, hogy bár külsőre megegyeznek, a 150-esnek lényegesen nagyobb az edzett rétege, így nagyobb túlméretre fúrható.
Csáóóó mindenkinek!!
150-es ETZ-m van és az a baja hogy amikor rájön a rosszalkodhatnék akkor 4000 felett nem is pörög meg ha mondjuk megyek vele 5000 fordulaton akkor egyszer csak olyan mint akinek nem húzzák a gázt és csak gurul de. Valamikor meg olyan erő van benne hogy csak na. Szerintetek mi lehet a baja?
Előre is köszi. Roli
Etz-hez hátso telo nagyon szép állapotban ,250-es Etz porlasztó,henger,komplett generátor-gyujtás,válto,stb... olcson eladó.(email-ba képet küldök)
hever@tvn.hu
06702912829
Túl jól hngzik az a 170 ccm. Számolj utána, az a biztos.
De ha mégis neked van igazad, akkor azt is mondd meg, hogy pontosan milyen dugattyút vettél bele, hol vetted, mennyiért, mennyi km-t mentél vele, hányszor szorult már meg ez alatt (csak ha volt ilyen), változtattad-e a főfúvókát a karbiban és milyen az átlagfogyasztása a 170ccm-es ETZ-dnek (ez utóbbiból a kenésre és a dugó hűtésére szeretnék következteni).
Üdv,
Peti74
Nem biztos ám, hogy átba**tak, se akkor, se most.
Annyira nem ismerem az 125/150-es ETZ hengereket, de azt feltételezem, hogy anno a fritzek ugyanolyan külső átmárőjű perselyt tettek mindkét típusba, mert így csak egyféle aluhengert kellett gyártani.
Ami biztos, hogy a 125-ös hengernek olyan vastag a perselye, hogy az eredeti 52-es furat simán felfúrható 56-ra.
Ezért gondolom, hogy a 150-es nem fúrható tovább, max a 58-ig, a saját negyedik túlméretéig.
Ne bánd, mert 57-58 mm-es jó minőségű dugattyút fogsz kapni.
De nem tartom valószinűnek, hogy ugyanolyan minőségben lenne 58 mm felett is. Nem gyártja senki, nincs rá kereset. Csak öntetni tudsz kisiparban, ami a minőséget is erősen megkérdőjelezi és az ára is sok lesz az egyedi munka miatt.
Ha nekem választanom kellene, én biztos hogy egy "sima" túlméretes, de jó minőségű dugattyút választanék. Az a néhány köbcenti nem éri meg, hogy valami közlekedési táblából gyártott hulladék dolgozzon a hengerben.
A 250-es hengerfala olyan vastag, hogy az erdeti 69-es furatot 76,5 mm-ig lehet különösebb kockázat nélkül kibővíteni. Ráadásul 75,5 ; 76,0 és 76,5-ös méretben lehet kapni kifejezetten jó minőségű lengyel gyártmányú dugattyúkat. Ott ezért életképes dolog a 300-asra fúrás.
Üdv,
Peti74
Ja, kimaradt, hogy a 150-es lökethossza 58 mm, furatátmérője gyárilag 56 mm. A mértékegységek átváltására figyelj, fenti adatokkal 143 ccm-nek kell kijönni. ;)
Hali! Otthagytad nála a hengert? Ha nem, akkor mérd le a furatátmérőt, abból ki tudod számolni mekkora a jelenlegi hengerűrtartalmad a következő módon. Henger térfogatot kell meghatározni, bővebben: (furatátmérő/2) a négyzeten szorozva pí-vel, szorozva a lökettel. A következőt nem állítom biztosra, de szerintem ki lehet hozni 170+ -t a 150-es hengerből, asszem az enyém pl. 172 ccm-es volt, de ha hihetetlen adat akkor utánaszámolok még egyszer majd. :)
Mi van ??
Mi az hogy bekajolta ? Mit történt pontosan ? És hány km után ?
Mindegy. A lényeg, hogy az MZ-dbe s főtengelyre mindenképpen C3-as illesztésű csapágyat tegyél.
A C4-est felejtsd el, mert nem jó oda ! a 80-as években keletkezett magyar nyelvű MZ és ETZ gyári szerelési könyvekben C4-est írnak, de az ndk akkor C4-esei a mai C3-nak felelnek meg.
A mai (vagyis most már a világon szinte mindenhol egységes) szabvány szerint az ebbe a méretbe eső C3-as csapágyak "hézaga" 15 mikronnak (1,5 század mm-rel) nagyobb a nornmál illesztésnél, ez épp arra elég, hogy a motor legmagasabb üzemi hőmérséletén se szorítsák ki a golyók maguk alól az oljafilmet.
A C4-es elég nagy ugrás : illesztési hézaga 28 mikron (2,8 század mm), ami már túllő a követelményeken. A főtengely "lógni fog", ami többek között azt okozhatja, hogy egy vadi új szimmering mellett falsot szív majd a motor, mert a főtengely csap oválisan jár a szimeningben. Én ezt a C4-es ráb**st végigcsiáltam tavaly, úgyhogy ez tapasztalat.
C3-at vegyél !
Üdv,
Peti74
Kedves kollégák :-)!
Beadtam a hengeremet (etz150) fúrásra és azt akartam hogy legyen vagy 175 köbös legalább ha már a 125ből150 és a 250ből 300 kihozható. De erre a szaki azt mondta nekem hogy őrültséget akarok mert nem bír el ennyit a hengerem és lehet hogy amit beadtam az már fúrva volt.
Hát ekkor ledobta az agyam a láncot és attól parázok vagy mikor vettem a mocit vertek át vagy most húzzák a lepedőt rám.
Valaki nem tudja hogy van ez?
Zoli
Hi All!
Csapágyügyben kéne egy kis segítség; C3-as, vagy C4-es (asszem illesztésű) csapágy való főtengelyre? MZ TS-150 típusról van szó, ami vmi miatt 2-3000 km alatt bekajolta ezeket az alkatrészeket. Ebben nem vagyok egy nagy guru, szal segítsetek!
Hali
megy vki Bábolnára? mikor lesz?
Helló!
És mennyi pénz lenne?
Hello!
Hallgattam a hangoknál Peetair ETZ-jénak a hangját és érdekelnének ötletek, hogy mivel érte el hogy ilyen mély öblös hangja legyen?
azert irtam mert az a keves szmotyi ami bennemarad az nem sok vizet zavar, ellenben az a sok gusztustalan trutyi amit beleraksz jo eselyel nagyobb kart okoz.
raadasul a termeszetes kopas miatt 100km utan a steril blokk aljaban is megjelenik ugyan annyi szmotyi, igy teljesen felesleges muvelet is
Szedtem mar szet blokkot es tudom hogy az olaj leresztese utan nagyon szep tiszta belululrol a motor, altalaban a kezemtol lesz csak koszos szereles kozben.
Vegyél Tesco gazdaságos motorolajat olcsóért,1 litert bele,meghajtani,leereszteni.Többször ismételd.Mire elfogy az öt liter,tiszta lesz a motor belül.Utána azt öntesz bele,amit a kedvedre való.
Megszakítóbütyök már csak utángyártottban kapható,ennek az a sajátossága,hogy félre van köszörülve.Ha az előírt hézagot állítod be,akkor kétszer szakít meg.Én is így jártam,kb.0,7 mm-es hézagnál lett jó.
Azért kérdeztem mert ezt az adalékot motorolajcsere előtt szokták beletenni a 4T motorba. Váltóolaj cserét én meleg motornál szoktam csinálni,majd ha már csak pár csepp jön akkor öntök bele benzint és hagyom állni pár órát.
Hogy hogy kell oda? nem értelek! komolyan irtad? szerintem nem kell oda!
drága??? én a legolcsobbat 15-ért láttam, nagyon kerestem egy ilyen olcsobb cuccot, köszi a linket!
Amúgy egy régi gyertyából és egy nyomásmérőből is lehet házilag csinálni, csak valami golyos szelepet kell bele eszkábálni ami megtartja a nyomást.
elvileg van pozivionalo butyok, de ez el szokot veszni
szerintem felesleges blokkot mosogatni, amikor leereszted az olajat a kosz nagyresze tavozik, az a keves ami leullepszik az meg direkt jo hogy ott van.
Ha szethuzod akkor pedig brigeciol es nagynyomasu tisztitoval kell sterilizalni.
Drága??Mi dárga azon az 5ezer Ft-on??
szerintem nagyon jo olaj ez, en is ezt hasznalom, semmi fust, semmi korom
egy resszintetikusnak azert vannak nyomai, bar nem anyi mint az Arolnak.
Ha jol tudom minden olaj asvanyi alapu, az adalekolas es a feldolgozas teren kulonbozik.
Szted? Hayabusába! :)
ETZ250 be!
Köszi!
Ilyen kompresszió mérőt lehet kapni kereskedelmi forgalomban és kb mennyi az ára?
Hello mindenkinek! Motorfelújítás után vagyok (ETZ 250) Elektromos gyújtásom volt, amit kiiktattam.Vettem megszakító bütyköt, amit felcsavaroztam a generátor forgórészére, a másik helyett. Képtelen vagyok gyújtás állítani, mert a legnagyobb hézag nem a FHP-on van. Lehet, hogy a gen. forgórész van rosszul feltéve???
Benzinnel vagy petrojlummal is kimoshatod a blokkot olajleeresztés után. Persze szikrákra ügyelni kell, és leeresztés után jól ki kell szellőztetni (mondjuk kiteszed egy napra nyitott olajbetöltővel és leeresztőcsavarral a napra). De az olaj ezután sem fog tartósan tiszta világosbarna maradni. Azért van a motorokban az olajszűrő, mert ilyen a természetje.
És az sem árt ha a motor egy kicsit a mérés előtt be van melegítve
vki használt már blokkmosó adalékot lerakódott olajszennyeződések meglazitása,kiűritése végett?
STP ezt néztem ki,de csak autokhoz irja,3dl=> 3-6Les auto motorba kell önteni ,majd 15 percig magasabb fordulatszámon járatni ,és lecserélni az olajat! elvileg nagyon jó!
Csak én félek hogyha hozzáöntök (mert hozzá kell) a benne lévő olajhoz ,akkor nem tesz kárt a simmeringekben? nem nyomja ki?
ha vki használt ilyesmit irjon ,mert a motorom 6 évet ált ,és esedékes lenne az olajcsere, de ha csak simán lecserélem akkor az uj olaj kb 50 km után teljesen beszenyezősik a rengeteg lerakodott cucctol!
És teli gázt kell neki huzni!
Sracok!
Szerintetek mennyire huzhato fel egy 125-os vagy egy 250-es blokk? Gondolom van aki mar probalkozott egy kis tuningal :))
Nem ismerem az MZ-ket...4 gangos mindegyik?
Kompressziómérővel!
Ez egy olyan eszköz aminek egyik végét betekered a gyertya helyére, a másik végén pedig van egy mérőóra. Rá kell rugni párat a motorra (mármint nem szószerint, hanem a berugókaron keresztül :DDD) és az óra megtartja a legnagyobb mért nyomást.
Ha ugyanezt a mérést elvégzed úgy is, hogy csepegtetsz pár csepp olajat a hengerbe, megméred utánna és ha sokkal nagyobb értéket kapsz, akkor a hengered már igencsak kopott.(az olaj jobban tömíti a rést a dugattyú és a henger között)
Nem, ez nem az az olaj téma! Tehát miattam senki se kezdjen el érvelni egyik vagy másik mellett, csak egy márkanevet kérek ami jó és belefér 1.5K-ba! :) trophylaci, köszi az ötletet! Semi, ha van kedved kifejteni, természetesen érdekelne, gondolom nem csak engem!
Valaki megtudná mondani, hogy tudok kompressziót mérni?
Milyen eszközzel lehet és milyen módon?
helló RR_ZOZY!
Erről a kiutazásnak nem maradt esetleg olvasható vagy nézhető formája? Mit értesz az alatt hogy nem volt rendesen felkészítve? Mitől állhat be a hajtókar?
kööööszz
Szia!
olvastam ,és irtam is neked. megyünk holnap!
Somebody! Nekem van egy! Egy kicsit le kell porolni és szép fényes is lesz :DD
Komárom mellett lakom...
Nekem van egy,Debrecenben.Szombat délelőtt elviheted.06704584350
szevasztok
mz hátsótelót szeretnék felújjítani.hol kaphatnék budapesten tömítéseket.a segítséget előre is köszi.
Szevasztok!
Ha valaki tud ETZ 250-hez szívócsonkot szóljon legyen szives mert elvan repedve, vagy ha tudtok egy olyan helyet ahol beszerezhető. A legjobb az lenne ha Debrecenben lenne vagy környékén.
Köszi, Csáááá!!!!!!!
Húha megint itt az olaj téma! :-)
Mi lenne ha azt mondanám hogy a szintetikus olaj is ásványi?! Na most akkor hogy is van ez? :-)
...és házhozszállítással! :)
Kobra1
Írtam neked e-mailt az itt megadott e-mail címedre.
Akkor megyünk Bambihoz pénteken?
Írj vissza, vagy hívj fel.
Ja és Bambit is hívd fel, hogy a műhelyben lessz-e. :DDD
Öcsém és én is ásványi Challoil 2T-t (olasz) használunk 767ft/l,kifejezetten motorkerékpár olaj. Nem lehet rossz ha API TC JASO FB ISO GB jóváhagyással rendelkezik (+spuri és fimol 2t :) )
Szlovákia nekem nagyon messze van, valami itthon is kapható kellene, azért köszi! :)
Egyébként erre a Repsol Moto Sintético 2T-re ez van írva: "A synthetic based 2-stroke lubricant which enables greater power output and improved engine performance. Easy starting and protects against seizure." - én ebben nem látok utalást arra, hogy ne szintetikus lenne. Ez csak amiatt fontos, hogy milyen arányban keverjem /ásványit nem fogok 50 felett keverni, szintetikus viszont normál terhelés mellett szvsz simán mehetne 1:60-70-ben/.
Hali!
Nincs valakinek egy nagyon jó állapotú Mz-ts 125 höz való bal oldali deknije?
motorblokkhoz,ahol van az Mz-felírás.
olyan kéne nekem olcsón és jó állapotú.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|