hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

rebel56
válasz erre | email2006-05-26 20:56:40
Hali! Otthagytad nála a hengert? Ha nem, akkor mérd le a furatátmérőt, abból ki tudod számolni mekkora a jelenlegi hengerűrtartalmad a következő módon. Henger térfogatot kell meghatározni, bővebben: (furatátmérő/2) a négyzeten szorozva pí-vel, szorozva a lökettel. A következőt nem állítom biztosra, de szerintem ki lehet hozni 170+ -t a 150-es hengerből, asszem az enyém pl. 172 ccm-es volt, de ha hihetetlen adat akkor utánaszámolok még egyszer majd. :)
sorszám: 12365 (53587)
(előzmény: Fazer, 2006-05-26 20:38:54)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-26 20:48:22
Mi van ??

Mi az hogy bekajolta ? Mit történt pontosan ? És hány km után ?

Mindegy. A lényeg, hogy az MZ-dbe s főtengelyre mindenképpen C3-as illesztésű csapágyat tegyél.
A C4-est felejtsd el, mert nem jó oda ! a 80-as években keletkezett magyar nyelvű MZ és ETZ gyári szerelési könyvekben C4-est írnak, de az ndk akkor C4-esei a mai C3-nak felelnek meg.

A mai (vagyis most már a világon szinte mindenhol egységes) szabvány szerint az ebbe a méretbe eső C3-as csapágyak "hézaga" 15 mikronnak (1,5 század mm-rel) nagyobb a nornmál illesztésnél, ez épp arra elég, hogy a motor legmagasabb üzemi hőmérséletén se szorítsák ki a golyók maguk alól az oljafilmet.
A C4-es elég nagy ugrás : illesztési hézaga 28 mikron (2,8 század mm), ami már túllő a követelményeken. A főtengely "lógni fog", ami többek között azt okozhatja, hogy egy vadi új szimmering mellett falsot szív majd a motor, mert a főtengely csap oválisan jár a szimeningben. Én ezt a C4-es ráb**st végigcsiáltam tavaly, úgyhogy ez tapasztalat.
C3-at vegyél !

Üdv,
Peti74
sorszám: 12364 (53586)
(előzmény: k-rudi, 2006-05-26 20:15:26)

 
 
Fazer
válasz erre | email2006-05-26 20:38:54
Kedves kollégák :-)!
Beadtam a hengeremet (etz150) fúrásra és azt akartam hogy legyen vagy 175 köbös legalább ha már a 125ből150 és a 250ből 300 kihozható. De erre a szaki azt mondta nekem hogy őrültséget akarok mert nem bír el ennyit a hengerem és lehet hogy amit beadtam az már fúrva volt.
Hát ekkor ledobta az agyam a láncot és attól parázok vagy mikor vettem a mocit vertek át vagy most húzzák a lepedőt rám.
Valaki nem tudja hogy van ez?
Zoli
sorszám: 12363 (53585)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-05-26 20:15:26
Hi All!

Csapágyügyben kéne egy kis segítség; C3-as, vagy C4-es (asszem illesztésű) csapágy való főtengelyre? MZ TS-150 típusról van szó, ami vmi miatt 2-3000 km alatt bekajolta ezeket az alkatrészeket. Ebben nem vagyok egy nagy guru, szal segítsetek!
Hali
sorszám: 12362 (53580)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-26 18:09:44
megy vki Bábolnára? mikor lesz?
sorszám: 12361 (53565)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-26 14:34:40
Helló!
És mennyi pénz lenne?
sorszám: 12360 (53559)
(előzmény: GSXF, 2006-05-25 21:00:46)

 
 
imi123
válasz erre | email2006-05-26 13:55:05
Hello!
Hallgattam a hangoknál Peetair ETZ-jénak a hangját és érdekelnének ötletek, hogy mivel érte el hogy ilyen mély öblös hangja legyen?
sorszám: 12359 (53557)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-26 12:36:11
azert irtam mert az a keves szmotyi ami bennemarad az nem sok vizet zavar, ellenben az a sok gusztustalan trutyi amit beleraksz jo eselyel nagyobb kart okoz.

raadasul a termeszetes kopas miatt 100km utan a steril blokk aljaban is megjelenik ugyan annyi szmotyi, igy teljesen felesleges muvelet is

Szedtem mar szet blokkot es tudom hogy az olaj leresztese utan nagyon szep tiszta belululrol a motor, altalaban a kezemtol lesz csak koszos szereles kozben.
sorszám: 12358 (53553)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-26 11:52:01)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-05-26 12:22:01
Vegyél Tesco gazdaságos motorolajat olcsóért,1 litert bele,meghajtani,leereszteni.Többször ismételd.Mire elfogy az öt liter,tiszta lesz a motor belül.Utána azt öntesz bele,amit a kedvedre való.
sorszám: 12357 (53552)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-26 11:52:01)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-05-26 12:18:15
Megszakítóbütyök már csak utángyártottban kapható,ennek az a sajátossága,hogy félre van köszörülve.Ha az előírt hézagot állítod be,akkor kétszer szakít meg.Én is így jártam,kb.0,7 mm-es hézagnál lett jó.
sorszám: 12356 (53551)
(előzmény: fater, 2006-05-26 09:39:58)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-05-26 12:03:36
Azért kérdeztem mert ezt az adalékot motorolajcsere előtt szokták beletenni a 4T motorba. Váltóolaj cserét én meleg motornál szoktam csinálni,majd ha már csak pár csepp jön akkor öntök bele benzint és hagyom állni pár órát.
sorszám: 12355 (53550)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-26 11:52:01)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-26 11:52:01
Hogy hogy kell oda? nem értelek! komolyan irtad? szerintem nem kell oda!
sorszám: 12354 (53549)
(előzmény: Keri, 2006-05-26 10:40:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-26 10:47:55
drága??? én a legolcsobbat 15-ért láttam, nagyon kerestem egy ilyen olcsobb cuccot, köszi a linket!
Amúgy egy régi gyertyából és egy nyomásmérőből is lehet házilag csinálni, csak valami golyos szelepet kell bele eszkábálni ami megtartja a nyomást.
sorszám: 12353 (53546)
(előzmény: Eikel, 2006-05-26 10:29:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-26 10:44:27
elvileg van pozivionalo butyok, de ez el szokot veszni
sorszám: 12352 (53545)
(előzmény: fater, 2006-05-26 09:39:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-26 10:40:33
szerintem felesleges blokkot mosogatni, amikor leereszted az olajat a kosz nagyresze tavozik, az a keves ami leullepszik az meg direkt jo hogy ott van.
Ha szethuzod akkor pedig brigeciol es nagynyomasu tisztitoval kell sterilizalni.
sorszám: 12351 (53543)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-26 08:13:26)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-05-26 10:38:15
Drága??Mi dárga azon az 5ezer Ft-on??
sorszám: 12350 (53541)
(előzmény: Eikel, 2006-05-26 10:29:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-26 10:36:33
szerintem nagyon jo olaj ez, en is ezt hasznalom, semmi fust, semmi korom
egy resszintetikusnak azert vannak nyomai, bar nem anyi mint az Arolnak.
Ha jol tudom minden olaj asvanyi alapu, az adalekolas es a feldolgozas teren kulonbozik.
sorszám: 12349 (53539)
(elözmény: rebel56, 2006-05-25 10:17:52)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-05-26 10:29:33
Köszi egy kicsit drága.
sorszám: 12348 (53538)
(előzmény: rebel56, 2006-05-26 10:07:43)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-26 10:14:48
Szted? Hayabusába! :)
ETZ250 be!
sorszám: 12347 (53535)
(előzmény: trophylaci, 2006-05-26 08:17:37)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-05-26 10:07:43
sorszám: 12346 (53534)
(előzmény: Eikel, 2006-05-26 09:58:49)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-05-26 09:58:49
Köszi!

Ilyen kompresszió mérőt lehet kapni kereskedelmi forgalomban és kb mennyi az ára?
sorszám: 12345 (53533)

 
 
fater
válasz erre | email2006-05-26 09:39:58
Hello mindenkinek! Motorfelújítás után vagyok (ETZ 250) Elektromos gyújtásom volt, amit kiiktattam.Vettem megszakító bütyköt, amit felcsavaroztam a generátor forgórészére, a másik helyett. Képtelen vagyok gyújtás állítani, mert a legnagyobb hézag nem a FHP-on van. Lehet, hogy a gen. forgórész van rosszul feltéve???
sorszám: 12344 (53529)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-26 09:31:46
Benzinnel vagy petrojlummal is kimoshatod a blokkot olajleeresztés után. Persze szikrákra ügyelni kell, és leeresztés után jól ki kell szellőztetni (mondjuk kiteszed egy napra nyitott olajbetöltővel és leeresztőcsavarral a napra). De az olaj ezután sem fog tartósan tiszta világosbarna maradni. Azért van a motorokban az olajszűrő, mert ilyen a természetje.
sorszám: 12343 (53527)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-26 08:13:26)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-05-26 08:17:37
Milyen motorba?
sorszám: 12342 (53519)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-26 08:13:26)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-05-26 08:15:09
És az sem árt ha a motor egy kicsit a mérés előtt be van melegítve
sorszám: 12341 (53518)
(előzmény: Eikel, 2006-05-25 23:27:03)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-26 08:13:26
vki használt már blokkmosó adalékot lerakódott olajszennyeződések meglazitása,kiűritése végett?
STP ezt néztem ki,de csak autokhoz irja,3dl=> 3-6Les auto motorba kell önteni ,majd 15 percig magasabb fordulatszámon járatni ,és lecserélni az olajat! elvileg nagyon jó!
Csak én félek hogyha hozzáöntök (mert hozzá kell) a benne lévő olajhoz ,akkor nem tesz kárt a simmeringekben? nem nyomja ki?
ha vki használt ilyesmit irjon ,mert a motorom 6 évet ált ,és esedékes lenne az olajcsere, de ha csak simán lecserélem akkor az uj olaj kb 50 km után teljesen beszenyezősik a rengeteg lerakodott cucctol!
sorszám: 12340 (53517)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-26 08:09:34
És teli gázt kell neki huzni!
sorszám: 12339 (53516)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-05-26 00:25:50)

 
 
Vega
válasz erre | email2006-05-26 01:09:23
Sracok!

Szerintetek mennyire huzhato fel egy 125-os vagy egy 250-es blokk? Gondolom van aki mar probalkozott egy kis tuningal :))

Nem ismerem az MZ-ket...4 gangos mindegyik?
sorszám: 12338 (53511)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-05-26 00:25:50
Kompressziómérővel!
Ez egy olyan eszköz aminek egyik végét betekered a gyertya helyére, a másik végén pedig van egy mérőóra. Rá kell rugni párat a motorra (mármint nem szószerint, hanem a berugókaron keresztül :DDD) és az óra megtartja a legnagyobb mért nyomást.

Ha ugyanezt a mérést elvégzed úgy is, hogy csepegtetsz pár csepp olajat a hengerbe, megméred utánna és ha sokkal nagyobb értéket kapsz, akkor a hengered már igencsak kopott.(az olaj jobban tömíti a rést a dugattyú és a henger között)
sorszám: 12337 (53508)
(előzmény: Eikel, 2006-05-25 23:27:03)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-05-25 23:47:20
Nem, ez nem az az olaj téma! Tehát miattam senki se kezdjen el érvelni egyik vagy másik mellett, csak egy márkanevet kérek ami jó és belefér 1.5K-ba! :) trophylaci, köszi az ötletet! Semi, ha van kedved kifejteni, természetesen érdekelne, gondolom nem csak engem!
sorszám: 12336 (53504)
(előzmény: Semi, 2006-05-25 19:39:33)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-05-25 23:27:03
Valaki megtudná mondani, hogy tudok kompressziót mérni?
Milyen eszközzel lehet és milyen módon?
sorszám: 12335 (53500)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-05-25 22:16:03
helló RR_ZOZY!
Erről a kiutazásnak nem maradt esetleg olvasható vagy nézhető formája? Mit értesz az alatt hogy nem volt rendesen felkészítve? Mitől állhat be a hajtókar?
kööööszz
sorszám: 12334 (53492)
(előzmény: RR_ZOZY, 2006-05-25 12:12:06)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-25 21:39:42
Szia!
olvastam ,és irtam is neked. megyünk holnap!
sorszám: 12333 (53484)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-05-25 18:17:36)

 
 
GSXF
válasz erre | email2006-05-25 21:00:46
Somebody! Nekem van egy! Egy kicsit le kell porolni és szép fényes is lesz :DD
Komárom mellett lakom...
sorszám: 12332 (53480)
(előzmény: Somebody, 2006-05-25 16:16:24)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-05-25 20:55:22
Nekem van egy,Debrecenben.Szombat délelőtt elviheted.06704584350
sorszám: 12331 (53477)
(előzmény: szabcsi, 2006-05-25 20:09:11)

 
 
kami
válasz erre | email2006-05-25 20:27:41
szevasztok
mz hátsótelót szeretnék felújjítani.hol kaphatnék budapesten tömítéseket.a segítséget előre is köszi.
sorszám: 12330 (53476)

 
 
szabcsi
válasz erre | email2006-05-25 20:09:11
Szevasztok!
Ha valaki tud ETZ 250-hez szívócsonkot szóljon legyen szives mert elvan repedve, vagy ha tudtok egy olyan helyet ahol beszerezhető. A legjobb az lenne ha Debrecenben lenne vagy környékén.
Köszi, Csáááá!!!!!!!
sorszám: 12329 (53474)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-25 19:39:33
Húha megint itt az olaj téma! :-)
Mi lenne ha azt mondanám hogy a szintetikus olaj is ásványi?! Na most akkor hogy is van ez? :-)
sorszám: 12328 (53472)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-25 19:22:58
...és házhozszállítással! :)
sorszám: 12327 (53469)
(előzmény: Somebody, 2006-05-25 16:16:24)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-05-25 18:17:36
Kobra1
Írtam neked e-mailt az itt megadott e-mail címedre.
Akkor megyünk Bambihoz pénteken?
Írj vissza, vagy hívj fel.

Ja és Bambit is hívd fel, hogy a műhelyben lessz-e. :DDD
sorszám: 12326 (53464)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-05-25 17:28:14
Öcsém és én is ásványi Challoil 2T-t (olasz) használunk 767ft/l,kifejezetten motorkerékpár olaj. Nem lehet rossz ha API TC JASO FB ISO GB jóváhagyással rendelkezik (+spuri és fimol 2t :) )
sorszám: 12325 (53456)
(előzmény: rebel56, 2006-05-25 16:54:19)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-05-25 16:54:19
Szlovákia nekem nagyon messze van, valami itthon is kapható kellene, azért köszi! :)

Egyébként erre a Repsol Moto Sintético 2T-re ez van írva: "A synthetic based 2-stroke lubricant which enables greater power output and improved engine performance. Easy starting and protects against seizure." - én ebben nem látok utalást arra, hogy ne szintetikus lenne. Ez csak amiatt fontos, hogy milyen arányban keverjem /ásványit nem fogok 50 felett keverni, szintetikus viszont normál terhelés mellett szvsz simán mehetne 1:60-70-ben/.
sorszám: 12324 (53450)
(előzmény: levendel, 2006-05-25 10:38:58)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-25 16:16:24
Hali!
Nincs valakinek egy nagyon jó állapotú Mz-ts 125 höz való bal oldali deknije?
motorblokkhoz,ahol van az Mz-felírás.
olyan kéne nekem olcsón és jó állapotú.
sorszám: 12323 (53445)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-05-25 13:31:05
Szevasz apukám!

Nahát, mostmár csak egy Seatot kellene venned, meg egy csepel biciklit, és akkor minden jármű tekintetében márkatársak lennénk :)
A 22-es remekül megy, bár nevetni fogsz, de egy főtengelycsere kinéz neki majd megint :) sajnos az az éjjel fél kettes hebrákolásnál annak idején megüthettük, de legalább kibírt vagy két évet:).
Remélem én is, hogy jó gépet fogok ki, kb 100-110 pénzem van erre az akcióra, azért már csak lehet valami patent etz-t kapni. Mivel közlekedni akarok vele, valami üzem- és menetkész gép kell, műszakiztatni sem akarom rögtön, úgyhogy azzal.

kösz a jókivánságokat, meg a tippeket (a többieknek is!), ha kinéz valami sárkány, akkor szólok rögtön :)

üdv
poteka
sorszám: 12322 (53436)
(elözmény: rebel56, 2006-05-24 21:07:52)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-05-25 12:12:06
Itt meséltem az index fórumról Vörös Csabiról (alias "Csabared"-ről)és Braun Ákosról, akik kipannóniáztak Athénbe 2 éve az olimpiára?
Pancsik megúszták minden hiba nélkül, de velük tartott egy srác egy 125-ös TS-sel...na a TS-nek beállt a hajtókarja Szerbiában, de mákjuk volt mert találtak vkit, aki másnap reggelre orvosolta.-)..így tudták folytatni. Ez is elkerülhető lett volna ha egy kicsit fel van készítve a gép...
Csabi, Ákos! Ha olvassátok, remélem mindent jól írtam :-)
sorszám: 12321 (53426)
(előzmény: RR_ZOZY, 2006-05-25 12:04:10)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-05-25 12:04:10
Hát...ahhoz nagy dolognak kell történni, hogy bármi baja legyen,ha amúgy egyben van. Egy esetleges defektet meg gondolom meg tudsz szerelni, én ugyanolyan nyugodtan megyek az MZ-vel bárhová, mint az autómmal....de attól még a gép az gép, és ami elromolhat, el is romlik.
Ilyen alapon nem biciklizek le 2km-t a sarki fűszereshez, mert félek hogy elszakad a lánc :-)
sorszám: 12320 (53424)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-25 11:46:33)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-25 11:46:33
tehát akkor mindenki nyugott,és megbizik az mz -jében! de akkor miért olvasom folyton hogy , "és akkor hirtelen egyfurcsa hang jött a blokk felöl... és szerelés.meg utánfutó..."
én most alpokaját tervezem a párommal ,és kicsit tartok töle,bár hibátlan eddig a ETZ-m!
sorszám: 12319 (53421)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-05-25 11:36:18
Hali!

Azt nem tudod v. valaki) hogy a Stihl 2T az full szintetikus-é?

Kösz,
Zoli
sorszám: 12318 (53416)
(elözmény: rebel56, 2006-05-25 10:17:52)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2006-05-25 11:19:58
Trophylaci merre lax?
A müanyag érdekelne,ha tudnál még venni.A króm nélküli búrával sajna nem sokra mennék,mert megszünt itthon a krómozó műhely.Kérdezz rá lámpakeretre is légyszi a boltban, és hálám örökre üldözni fog.Meg lehetne oldani???
Ja,kérlek,E-mailban értesíts!!!
sorszám: 12317 (53412)
(elözmény: rebel56, 2006-05-24 18:03:08)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-25 10:38:58
Olaj témához: Szlovákiában vásároltam M2T márkanevű Mol sprint 2T-t. Az van a dobozra írva, hogy a "Slovnaft" almásfüzitői gyára csinálja, az én tapasztalataim szerint a Sprint 2T-vel egyenértékű (de szerintem ugyanaz, csak más csomiban). Literje az utolsó vásárláskor 400 ft környékén volt, de sajnos baromi ritka. Igaz nekem még mindig van belőle 4-5 liter :).
Egyébként vigyázni kell, mert a fél literes kiszerellésben is elvileg ugyanaz az olaj van, gyakorlatilag meg sűrűbb arol 2T.
sorszám: 12316 (53409)
(elözmény: rebel56, 2006-05-25 10:17:52)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu