:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hi Semi!
Nem lehetne közzé tenni itt a szocimotoroson is?
Üdv:Herr'Watt
MOTORBEÁLLÍTÁS
VEB Motorradwerk Zschopau /Vevőszolgálat/
Műhelytájékoztató kiadványa alapján:
A rossz menetteljesítmény elsődleges forrása a rossz használati mód, azaz kezelési hibák!
"A 3000-3500-as ford/perc-es fordulatszám már a LEGALSÓ tartománynak tekintendő!" Itt a motor 11 LE-vel dolgozik!
A menetteljesítmény miatt harmadik-negyedik-ötödik fokozatokban szükség van a 4700-5000-es fordulat használatára!
3000 alatt üresjárási fordulatnak nevezi, nem ad le a motor használható teljesítményt!
150-es motornál a max teljesítmény 6000-6300 ford/perc-nél van!
Amennyiben 3000-3500 ford/perc-nél használjuk a motort úgy az alsó és fölső hajtókarcsapágyak zörgése természetes következménye a SZAKSZERŰTLEN kezelésnek!
Ilyenkor 8 LE a teljesítmény és 460g tüzelőanyag fogy, ez pedig pazarlás.
(A hosszabb beszívási idő miatt van többletfogyasztás)
4200-5500-as tartomány a legjobb, ilyenkor 325g a fogyasztás és 19LE a teljesítmény!
Tüzelőanyaghiány
1. Benzincsap ellenőrzése
2. Melléklevegő ellenőrzése
-porlasztó
-szívórendszer ellenőrzése, tömítések stb
Tüzelőanyagfelesleg
-Gyertya arculat ellenőrzése, pl túlzsírosodás!
NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ A KOKSZOLÁSSAL! Nagyítóval kell ellenőrizni a különbséget!
-Hantompító végdarab ellenőrzése
Hibakeresés a porlasztónál
Hiba a porlasztónál: Félgáznál túlhevülés, illetve Teljes gáznál kihagyások.
1. Úszószint beállítása! Szelepkar vízszintesre állítása zárt helyzetben!
Beállítás után működés leellenőrzése, többször is!
2.Szellőztető furatok vizsgálata!
3.Hidegindító vizsgálata!
4. Ezek után jön a fúvókázás stb, (mindezeket nem részletezem....)
GYÚJTÁSÁLLÍTÁS
3.0 -0.5mm a felső holtpont előtt
0.3 +0.1 mm érintkezőtávolság a gyújtáspont előtt!
23°45' -2° forgattyúszög
"Kérjük, adja át ezt a Tájékoztatót műhelyében dolgozó munkatársainak, hogy hatékonnyá is váljon és az MZ-vevőkkel való szakmai beszélgetéseknél vitaalapul szolgálhasson."
********************
Mindezeket azért illesztettem be, mert régebben voltak viták a motor helyes használatát illetően!
Itt köszönöm meg a segítséget azon gyűjtőnek, aki rendelkezésemre bocsájtotta a dokumentumot!
ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
u.i.: Az MZ Klub belső tagjainak a dokumentum teljes terjedelmében hozzáférhető lesz!
Hello!
Én egy Csaba nevű egri mz-st keresek.
Az érettségi napján beszéltünk a Dobó előtt, 150-es Etkója van amit januárba vett.
Csaba! Ha magadraismersz akor írjál már légyszi! Azt mondtad, hogy a motorvédőt nem akarod visszarakni, engem meg lehet, hogy érdekelne.
Köszi!
ekecs
A japán felújítókészlet nem japán hanem taiwani és egyéb más keleti ország termékei, csak japánnak mondják illetve annak tűntetik fel!
Igazi japán hajtókar 35-40E Ft!
Csapágyak között az NTN-t jelölném meg favoritként, ha a főtengely méretűekről beszélünk.
ciao
Semi
Sziasztok! Nemrég kezdett el foglalkoztatni a motorozás gondolata, és mindent (ár/érték/teljesítmény/feeling :)) összevetve egyértelműen egy MZ-re van szükségem. :) Sajnos még nincs tapasztalatom motorokat illetően, de folyamatosan olvasgatom a fórumot. Azt már látom, hogy muszáj lesz megtanulni motort szerelni, sajnos egyelőre nem értek hozzá. Ezért is félek egy kicsit a vásárlástól, nehogy átverjenek. Ha tudtok esetleg megbízható 250-es EZT-t, megbítható helyről, kérlek szóljatok! r1417_kukac_freemail.hu
Köszi!
Remélem nemsoká' én is MZ tulaj leszek! :D
Na a "japán" hajtókarról senki semmit??
Meg milyen főtengelycsapágyat ajánlatok mert én koyo-t vettem de utánna haveromnál meghalt kb 3000km után, meg nálam is csak úgy felemnt a főtengelyre és nem a csap volt a szar. Meg kicsit fura volt, hogy még meg tudtam fogni olyan meleg volt de már nem tudtam megforgatni kézzel a c3-as csapágyat ...
Válaszokat előre is köszönöm..
Esetleg szering ?
Szerintem tök mindegy!!!!
30 rugót simán megér, a szerelésbe pedig legalább belejössz!
ha olyat vennél ami 0 kilóméteres, csak 15 évet állt, akkor is ki kellene ezt azt cserélni!
30 rugóért általában olyat kínálnak, aminek lóg mindene, és a festés egy két helyen imerhető fel rajta...
Egy simsonhoz képest nem mondanám... mondjuk az én simsonom is hol van alapjárata, hol meg nem... de ennek az Etz nek néha alacsony fordulaton járt, kicsit emelkedett, majd vissza, s egy pár perc után le is állt. De állítólag az akksi miatt. Mert mondta hogy akksi nélkül nem nagyon szeretnek az ETZ k beindulni, ill nem szép az alapjáratuk. Ezért is írtam, hogy legalább akik értenek hozzá, tudnak ebben segíteni. MZ s leszek, pár héten belül :-)))
Üdv.: Szabbensz
Na annyira nem értek hozzá, de ha használgatták, akkor olyan nagy gáz nem lehet vele...30at megér sztem simán
Nem áll a motor, mert sűrűn be van indítva, s mennek vele pár kört a közeli utcákban. Csak nincs rajta műszaki, s nem műszakiztatja le a tulaja... azt nem tudom mért, mondjuk jogsija sincs rá... Azt mondta 2 személlyel is szépen megy, s 4 es ben is 90 et ment.. ez egészséges még egy 125 ösnek? Gondolom hogy sokat kell rá költeni, de még viszonylag hamar indult, 2- 3 szivató, majd röffent is, s szépen pörög üresben. a hangja is tiszta, csak valami ciripel benne, az a tulaj szerint a síbertű...
Szabbensz.
Bocs hogy belevau, de mihez képest "darabos" annak az ETZ125-nek az alapjárata ??
Mert ha egy átlagos mai személyautó négyhengeres, négyütemű motorjához képest, akkor nyugi, mert ilyen értelemben minden ETZ darabos, hiszen kétütemű és egyhengeres.
Ha ezek után viszont a hangját rendben valónak találtad, akkor 30k-t simán megér. Főleg ha igaz a mese, és tényleg állt 14 évet. Addig se amortizűlódott benne a mechanika. A többi meg nem számít, mert minden, ami nem fém, az kis ráfordítással cserélhető, újítható.
Welcome on board.
Peti74
ÖÖÖ..Szögletes csapágygolyók??:)))Mióta áll a gép?Mert ha évek óta, akkor lehet, h kicsit megkapta a rozsda a csapágygolyókat az állásban.Esetleg a futófelületet is, hajtókarban is, stb..Fékfolyadék, betétek?Szóval azért lesz mit csinálni valószínűleg rajta.
Az Áron alult a 30 000 ft ot értem, mivel annyiért adja. Nem próbáltam ki, csak alapjáraton járt egy kicsit, s egész szép hangja volt. Ha a blokkhoz kéne nyúlni, mi lenne a darabos alapjárat oka?
Üdv.: Szabbensz
Nekem van 2db.Az egyik még motorban sem volt.Debrecenben van.
Kábeles
engem is érdekelne,de az ár fontos tényező! legalább a kikiálltási árá ird meg!
Nem tudom, mit értesz áron alul kategórián, de igazából szinte mindegy is.
Az átíratás várható költsége kb. 30000 Ft lesz, talán kicsivel több is.
Érdemes lenne egy olyan ismerőssel visszamenni, aki jól ért a kétütemű motorokhoz. Ha valóban az akkumulátor zárlatos, az nem túl drága, (3500-ért már egész tűrhető akksit kapsz) de ha a motorblokkot kell szétrántani, az abszolut kezdőként nem vidám, szerelővel meg drága móka.
Legjobb sztem. amit tehetsz, ha egy hozzáértő havert megkérsz, hogy segítsen személyesen. Nehéz ezt így látatlanban.
Műszakin elég fontosak a fékek, fényjelző berendezések, gumik, általános bizalomgerjesztő küllem, tükrök(2db), viszonylag környezetbarát üzem (nem szeretik, ha ömlik az olaj a gépből), stb...
Csehcsoda
Hellótok!
megnézegettem a 251-esem töltésvisszajelzőjét, mert nem égett.
Nem volt bekötve, de csatlakozott a diodahídra, és volt egy ilyen elágazás a vezetékjén(látszik, hogy gyári). Az elágazás saruját rádugtam egy ilyen elosztó szerűség üres helyére (gondoltam oda nem csatlakozik semmi és így nem lifeg össze-vissza) Az eredmény az volt, hogy tökéletesen működött a töltésvisszajelző és közbe folyamatosan világított a bal index.
Ja a feszabályzó valami román elektromos (Satu Mare) márkájú. és 2 kivezetése van +a esetleg a test.
Mi lehet a baj?? hogy lehetne megoldani??
Köszi
Hy !
Nincs valakinek 1 használható 12v-os 5 amperórás aksija ami még működik?
Keats
Hali !
Lenne egy kérdésem MZ tulajdonosokhoz.
Megnéztem egy eladó MZ ETZ 125 ös mocit, aminek 1992 ben lejárt a műszakija, azóta nem volt leműszakiztatva, de a rendszámtábla rajta van. Esztétikailag rendben van, motorikusan nem tudni, az alapjárata darabos, a tulaj szerint azért mert zárlatos az akksi, ami a leállítás után nagyon felmelegedett, s csak 5 percet járt kb a motor. 1986 os kiadású a motor. Áron alul adja, szinte túl olcsón. Szerintetek érdemes megvenni? Milyen költségekkel jár egy MZ vásárlás? A Műszaki vizsgára mire kell nagyon jól felkészíteni a motort?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv.: Szabbensz
Na hello mindenkinek . Na az a helyzet hogy van egy kiss izzo a kormány nál ahol a vázzra van erősitve ott a tank fölött egyböl . Na azt nem igazán tudom milyen izzo ebben várom a SEGÍTSÉGET .
Köszi Üdv.:Charlie
Na jó napot uraim ..
Az lenne az én nagy kérdésem,hogy hallot-e már itt valaki "japán" TS 125 -ös főtengejfelujjítókészletről ??
Veszprémi boltokban árulják 8-9 ezer pénz, de valahogy nem tudom elhinni, hogy a japánok gyártannak Ts-hez ilyent.
Ja és tud valaki 150 es Ts karbit olcsón ??
engem érdekelnének a dobozok mennyiért adnád megbeszélhetjül a roles@freemail.hu -n
Eladó a képeken látható ETZ 250-re 1 pár gyári túradoboz tartóval együtt(NEM KRAUSER). A dobozok zárhatóak, megvan hozzájuk a az eredeti kulcsos békazár is.
Az ár alku kérdése.
A képek: http://www.kep.tar.hu/mzmotoros/50291104#2
Hát ez elég kellemetlen lehetett.:(
Nem káromkodtál?:))
szia! menet közben egyszercsak puff. :) megállás után nincs kompresszió, gyűrűk eltörtek, mély árkot vájtak a hengerfalba.
Hy Rabel56!
Mit értessz az alatt,hogy a henger kipurcant?
Szia!
Kössz a választ. Gyanítom hogy felújításkor C4-esek kerültek bele, de akkor még nem sokat tudtam a csapágyak illesztéséről, ráadásul nem is én csináltam. Pici kotyogása akkor is volt, de gondoltam új csapágy oszt kész. Azóta kb 3000 km-t ment. Én sem értem, mert többet kell bírnia, ráadásul minden más tökéletes(hajtókar, fúrás, stb) csak ezek a főtengelycsapágyak. De ezt már én csinálom.
Üdv!
Ez volt az első motorkerékpárom, a henger rögtön az első úton purcant ki. Azóta már más filozófia szerint cserélek alkatrészeket, de akkor a cél annyi volt, hogy menjen, minél előbb.
A hengerfúró (szekszárdi) 7.000 Ft-ot kért a teljes munkáért, anyagot és saját díját beleértve. Azt mondta, hogy 61.5-ös lett az átmérője és még egyszer tudja fúrni. Ebből mostani számításaim szerint is 172 ccm jön ki, de a furatátmérőt személyesen nem ellenőriztem, a mester szavára hagyatkozhatok csak.
A motorral így mindössze 4.000 km-t mentem, a dugó nem szorult meg egyszer sem. Egy 22-es torokátmérőjű karburátor volt fenn (így vettem), a főfúvóka méretét Bambi dörzsölte fel az általa jónak ítélt méretre. Az átlagfogyasztása ezalatt 6 liter körül alakult. Ezután került fel rá egy 24-es porlasztó, 115-ös főfúvókával, ezzel sikerült a fogyasztását 85-ös átlagtempó mellet 5.3 liter körülire csökkenteni, ez is országúton értendő. A végsebessége 110 km/h felett volt. Még egyszer hangsúlyozom, a hengerfúró által mondott értékból számítva 172 ccm, nem ragaszkodom hozzá, hogy valós, csak ahhoz hogy nem én ferdítek/nagyotmondok. :)
Egyébként a 125/150 ccm-es hengerek közti különségről olvastam korábban ezen a fórumon. Megoszlottak a vélemények arról, hogy megegyeznek-e. Egyesek azt mondták, hogy bár külsőre megegyeznek, a 150-esnek lényegesen nagyobb az edzett rétege, így nagyobb túlméretre fúrható.
Csáóóó mindenkinek!!
150-es ETZ-m van és az a baja hogy amikor rájön a rosszalkodhatnék akkor 4000 felett nem is pörög meg ha mondjuk megyek vele 5000 fordulaton akkor egyszer csak olyan mint akinek nem húzzák a gázt és csak gurul de. Valamikor meg olyan erő van benne hogy csak na. Szerintetek mi lehet a baja?
Előre is köszi. Roli
Etz-hez hátso telo nagyon szép állapotban ,250-es Etz porlasztó,henger,komplett generátor-gyujtás,válto,stb... olcson eladó.(email-ba képet küldök)
hever@tvn.hu
06702912829
Túl jól hngzik az a 170 ccm. Számolj utána, az a biztos.
De ha mégis neked van igazad, akkor azt is mondd meg, hogy pontosan milyen dugattyút vettél bele, hol vetted, mennyiért, mennyi km-t mentél vele, hányszor szorult már meg ez alatt (csak ha volt ilyen), változtattad-e a főfúvókát a karbiban és milyen az átlagfogyasztása a 170ccm-es ETZ-dnek (ez utóbbiból a kenésre és a dugó hűtésére szeretnék következteni).
Üdv,
Peti74
Nem biztos ám, hogy átba**tak, se akkor, se most.
Annyira nem ismerem az 125/150-es ETZ hengereket, de azt feltételezem, hogy anno a fritzek ugyanolyan külső átmárőjű perselyt tettek mindkét típusba, mert így csak egyféle aluhengert kellett gyártani.
Ami biztos, hogy a 125-ös hengernek olyan vastag a perselye, hogy az eredeti 52-es furat simán felfúrható 56-ra.
Ezért gondolom, hogy a 150-es nem fúrható tovább, max a 58-ig, a saját negyedik túlméretéig.
Ne bánd, mert 57-58 mm-es jó minőségű dugattyút fogsz kapni.
De nem tartom valószinűnek, hogy ugyanolyan minőségben lenne 58 mm felett is. Nem gyártja senki, nincs rá kereset. Csak öntetni tudsz kisiparban, ami a minőséget is erősen megkérdőjelezi és az ára is sok lesz az egyedi munka miatt.
Ha nekem választanom kellene, én biztos hogy egy "sima" túlméretes, de jó minőségű dugattyút választanék. Az a néhány köbcenti nem éri meg, hogy valami közlekedési táblából gyártott hulladék dolgozzon a hengerben.
A 250-es hengerfala olyan vastag, hogy az erdeti 69-es furatot 76,5 mm-ig lehet különösebb kockázat nélkül kibővíteni. Ráadásul 75,5 ; 76,0 és 76,5-ös méretben lehet kapni kifejezetten jó minőségű lengyel gyártmányú dugattyúkat. Ott ezért életképes dolog a 300-asra fúrás.
Üdv,
Peti74
Ja, kimaradt, hogy a 150-es lökethossza 58 mm, furatátmérője gyárilag 56 mm. A mértékegységek átváltására figyelj, fenti adatokkal 143 ccm-nek kell kijönni. ;)
Hali! Otthagytad nála a hengert? Ha nem, akkor mérd le a furatátmérőt, abból ki tudod számolni mekkora a jelenlegi hengerűrtartalmad a következő módon. Henger térfogatot kell meghatározni, bővebben: (furatátmérő/2) a négyzeten szorozva pí-vel, szorozva a lökettel. A következőt nem állítom biztosra, de szerintem ki lehet hozni 170+ -t a 150-es hengerből, asszem az enyém pl. 172 ccm-es volt, de ha hihetetlen adat akkor utánaszámolok még egyszer majd. :)
Mi van ??
Mi az hogy bekajolta ? Mit történt pontosan ? És hány km után ?
Mindegy. A lényeg, hogy az MZ-dbe s főtengelyre mindenképpen C3-as illesztésű csapágyat tegyél.
A C4-est felejtsd el, mert nem jó oda ! a 80-as években keletkezett magyar nyelvű MZ és ETZ gyári szerelési könyvekben C4-est írnak, de az ndk akkor C4-esei a mai C3-nak felelnek meg.
A mai (vagyis most már a világon szinte mindenhol egységes) szabvány szerint az ebbe a méretbe eső C3-as csapágyak "hézaga" 15 mikronnak (1,5 század mm-rel) nagyobb a nornmál illesztésnél, ez épp arra elég, hogy a motor legmagasabb üzemi hőmérséletén se szorítsák ki a golyók maguk alól az oljafilmet.
A C4-es elég nagy ugrás : illesztési hézaga 28 mikron (2,8 század mm), ami már túllő a követelményeken. A főtengely "lógni fog", ami többek között azt okozhatja, hogy egy vadi új szimmering mellett falsot szív majd a motor, mert a főtengely csap oválisan jár a szimeningben. Én ezt a C4-es ráb**st végigcsiáltam tavaly, úgyhogy ez tapasztalat.
C3-at vegyél !
Üdv,
Peti74
Kedves kollégák :-)!
Beadtam a hengeremet (etz150) fúrásra és azt akartam hogy legyen vagy 175 köbös legalább ha már a 125ből150 és a 250ből 300 kihozható. De erre a szaki azt mondta nekem hogy őrültséget akarok mert nem bír el ennyit a hengerem és lehet hogy amit beadtam az már fúrva volt.
Hát ekkor ledobta az agyam a láncot és attól parázok vagy mikor vettem a mocit vertek át vagy most húzzák a lepedőt rám.
Valaki nem tudja hogy van ez?
Zoli
Hi All!
Csapágyügyben kéne egy kis segítség; C3-as, vagy C4-es (asszem illesztésű) csapágy való főtengelyre? MZ TS-150 típusról van szó, ami vmi miatt 2-3000 km alatt bekajolta ezeket az alkatrészeket. Ebben nem vagyok egy nagy guru, szal segítsetek!
Hali
megy vki Bábolnára? mikor lesz?
Helló!
És mennyi pénz lenne?
Hello!
Hallgattam a hangoknál Peetair ETZ-jénak a hangját és érdekelnének ötletek, hogy mivel érte el hogy ilyen mély öblös hangja legyen?
azert irtam mert az a keves szmotyi ami bennemarad az nem sok vizet zavar, ellenben az a sok gusztustalan trutyi amit beleraksz jo eselyel nagyobb kart okoz.
raadasul a termeszetes kopas miatt 100km utan a steril blokk aljaban is megjelenik ugyan annyi szmotyi, igy teljesen felesleges muvelet is
Szedtem mar szet blokkot es tudom hogy az olaj leresztese utan nagyon szep tiszta belululrol a motor, altalaban a kezemtol lesz csak koszos szereles kozben.
Vegyél Tesco gazdaságos motorolajat olcsóért,1 litert bele,meghajtani,leereszteni.Többször ismételd.Mire elfogy az öt liter,tiszta lesz a motor belül.Utána azt öntesz bele,amit a kedvedre való.
Megszakítóbütyök már csak utángyártottban kapható,ennek az a sajátossága,hogy félre van köszörülve.Ha az előírt hézagot állítod be,akkor kétszer szakít meg.Én is így jártam,kb.0,7 mm-es hézagnál lett jó.
Azért kérdeztem mert ezt az adalékot motorolajcsere előtt szokták beletenni a 4T motorba. Váltóolaj cserét én meleg motornál szoktam csinálni,majd ha már csak pár csepp jön akkor öntök bele benzint és hagyom állni pár órát.
Hogy hogy kell oda? nem értelek! komolyan irtad? szerintem nem kell oda!
drága??? én a legolcsobbat 15-ért láttam, nagyon kerestem egy ilyen olcsobb cuccot, köszi a linket!
Amúgy egy régi gyertyából és egy nyomásmérőből is lehet házilag csinálni, csak valami golyos szelepet kell bele eszkábálni ami megtartja a nyomást.
elvileg van pozivionalo butyok, de ez el szokot veszni
szerintem felesleges blokkot mosogatni, amikor leereszted az olajat a kosz nagyresze tavozik, az a keves ami leullepszik az meg direkt jo hogy ott van.
Ha szethuzod akkor pedig brigeciol es nagynyomasu tisztitoval kell sterilizalni.
Drága??Mi dárga azon az 5ezer Ft-on??
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|