:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Íme egy tagosodási lehetőség, illetve egy jó hétvége eltöltésének lehetősége:
Bábolna versenytúra
A túra Szentendréről indul és Bábolnán végződik, ahol Versenyzői Szakosztályunk egy teljes kétnapos versenyét tekinthetitek meg!
Mivel a verseny is kétnapos, így a túra is, a második nap útvonalát a tábortűznél dönti el a társaság!
A túra 2006.06.10-én 09:00-09:30 között indul el és a várható táv 140km, természetesen megállásokkal tarkítva, a végállomás pedig Bábolna.
További információ a szokott helyen, vagy itt:
http://mzklub.freeweb.hu/Talalkozok2006/babolna.html
A túrán való részvételt nem kell bejelenteni, hiszen önkéntes és ingyenes! :-)
Reméljük minél többen füstöljük tele a lószagú városkát...
ciao
Semi
No ha valaki elkezdett volna lelkesen gondolkozni a problémán, már megoldottam. Össze-vissza volt kötve a töltés-üres-skálavilágítás lámpa. Én meg észre se vettem, hogy a színes vezetékek a testek...vazz
Viszont ez még fontos: minden ETZ generátoron (az állórészen) van egy olyasmi gány, mintha hegesztőpálcával gyilkolta volna valaki? Egy kis csíkban, a lánckerék felőli oldalon. Működik, de azért mégis jó volna tudni...
herrwatt
Így van minden, ahogyan bambi leírta...
Mindazok miatt amit írtál MZ-s vagy, és ennek örülök is.
Tudod hogy van a mondás:
"Nem minden rovar bogár, de minden bogár rovar."
Na így van valahogy az MZ-s és MZ Klubtag is... :-)
Ezeket a füzetkéket a gyűjtők sok sok euroért vásárolják nem kis utánajárással! Hozzávetőlegesen egy jó füzetke 15-20E Ft-nak megfelelő euroért cserél gazdát. És akkor még nem adtuk hozzá az utánajárást stb stb...
Olyan ez mint a Coca cola receptje, kevesen vehetik a kezükbe. :-)
Egyébként ezeket a titkokat az MZ szerelők ismerik és tudják, ezek szerint javítják a motorokat!
Hogy miért is került fel ide az írás? Mert egyre több embert sikerül innen elüldöznie a társaságnak a hitetlenségével, tudatlanságával és meggyőzhetetlenségével! Akkor miért csodálkozunk azon hogy nem akarják ezekkel az emberekkel megosztani az általuk összegyűjtött tudást?!
Talán kicsit több figyelmet kellene azoknak szentelni, akik nem 5-10 éve foglalkoznak MZ-kkel hanem 20-30, vagy akár több is!
Tehát akkor mitől több az MZ Klub? Ettől! Hogy ott egyesülnek a tanulni vágyók, a túramotorosok, a versenyzők és az igazi MZ-sek.
Ezért osztják meg a gyűjtők ezeket a példátlan iratokat a Klub tagjaival szívesebben, mint esetleg itt.
Ezért segítenek szívesebben a szerelők a Klubban, mert nem kell vitatkozniuk unatkozó tinédzserekkel akik szó szerint lehülyézik őket, holott még nagyon tudatlanok és a névtelenség mögé burkolózva megsérthetik őket!
Nos ettől több ez a klub!
Tudom, hogy a hozzászólásom nem kizárólag rád vonatkozik, de kérdésed túlmutatott az általad felvázolt problémán.
Remélem megérted mindazt amit ezekkel a sorokkal mondani akartam.
ciao
Semi
hali!!adott egy etz250 nincs TÖLTÉSEM!!!!a fesz.szab tuti jo kondi detto ja és dadog mint az állat ha valaki tudná mi a baja dobjon egy mailt!!légyszi!!
Hali!
Ts 125-nek mennyi alapból a szerelési gyűrűhézagja?nekem több mint 0,6mm, szal mennyinek kéne alapból lennie?mennyi a legideálisabb?
Hello mindenkinek
150-es ETZ-t újítgatok, és már majdnem minden kész van rajta, kivéve az elektronika rendetlenkedését. A jelenség az, hogy a töltésjelző egyáltalán nem világít ha a gyújtást ráadom, csak ha már a motor jár (akkor viszont el nem alszik semmi pénzért). Viszont valami töltés mégis lehet, mert az aksi elég gyengécske már, mégis pöccre indul a gép, és hiába kapcsolok rá minden fényt, indexet, stb., szépen jár a motor.A régi TS-em ilyenkor gyenge aksival egyből leállt. Minden vezetéket kimértem, van magyar kapcsrajzom is, elvben minden OK. Okozhatnak ilyet a rossz diódák (ez az egyetlen ötletem)? És ha igen, mibe kerül egy komplett egyenirányító? Esetleg a régit lehet javítani? Köszi előre is!
Tamás
Sziasztok!
Kiszedtem a főtengelycsapágyakat a motoromból(MZ TS150), egy valami azonban nem vált világossá; az, hogy mi pozicionálja a főtengelyt: a csapágyak, vagy a forgattyúsház. Vagy elég, ha azt meg tudja mondani valaki, hogy a csapágyaknak a forgattyúsház belső falával kell-e síkba lenniük(talán így ülne fel a csapágy a tengelycsap váll részére), vagy a szimmering-tartóig kell öket kitolni. Ez a kuplung oldalon ugyanaz, de a dinamónál van 1,5 mm játék. Ráadásul ott félúton volt :P . Remélem érthető voltam.
Előzőekhez: nekem a hajtókaron "RICO" felirat olvasható, arra emlékszem hogy ez volt a drágább, sztem világbajnok.
Hali!
Háj!
A fogyasztással kapcsolatban reagálnék:
Régen a 125-ös ts emmel, amikor nem volt lóvém tankolni(az esetek 50%-ában:), én úgy spóroltam a benyával(és tényleg kevesebbet evett így), hogy amilyen gyorsan csak lehetett, váltottam felfelé. Ez így kb azt jelenti, hogy városban négyesben, olyan 2000-2300-as fordulaton ment a motor, és lényégesen kevesebbet zabált, mitha pörgettem volna, 4-5000-ren. Az igaz, hogy nagyobb gárzadásra, csak hörgéssel válaszolt gyorsulás helyett, de hát arra van a váltó, vissza kell kapcsolni, és kész.
Az bizonyára igaz, hogy alacsonyabb fordulatszámon hosszabb a szívásidő, és v.színüleg emiatt több benyát szív be, viszont mivel magasabb sebességi fokozatban halad a gép, adott úthosszon kevesebbet fordul a főtengely. Ebből pedig értelemszerűen következik, hogy kevesebbet is szív be a benyából, még akkor is, ha egy szívásütem alatt valójában többet.
Ez a 4800-5000-res fordulatnál való kevesebb fogyasztás, szerintem mindenképp csak akkor lehet igaz, ha városon kívül, a legfelső(mondjuk 5.) fokozatban közelekedsz, és semmiképp sem igaz akkor, ha mondjuk 3-asban ordíttatod a gépet városban, 50km/h-s tempó mellett, csak azért, hogy meg legyen az "optimális" fordulatszám.
Én tapasztalatból mondom szerintem kevesebbet zabál ha pörgeted de ez nem összetévesztendő a gázhuzigálással.Folyamatos tempo 4800-5000es fordulaton(sebesség az áttételtől függ)az a legjobb az enyémnek mer nem erőlködik.
Hi Bambi!
Ezek szerint ha belépek a klubba, akkor én is letölthetem?
Üdv: Herr'Watt
Senki nem monda,hogy nem vagy mz-s.Csak ezt a dokumentumot,és egyébb más irományt,csak úgy kapta meg az mzklub,hogy nem terjesztheti tovább.Mivel hogy sok anyagot és információt kapott ettöl a személytől a klub,és reméljük hogy sokat segít nekünk,igy hát próbáld megérteni,hogy nem adhatjuk ki.Viszont a klubban bárki hozzáférhet,így hát nincs titkosítva.üdv bambi
ez nem semmi! akkor én is igen rosszul használtam...
gépészmérnöknek tanulok, és hát azt gondolnám hogyha nem pörgetem annyira akkor tovább birja a strapát!
Azt hiszem még egy nyomos ok hogy belépjek az MZklubba! :)
Szeretném valóban rendeltetés szerüen használni a motoromat ,ugyhogy a legtovább szolgáljon engem!
Azt mondod semi .hogy ha 4000-5000 közt használom kevesebbet is eszik mintha 2500-3500közt használnám???
Ezek szerint, akkor én nem vagyok MZ-s???? Csak mert nem vagyok MZ-klub tag????
És mivel nem vagyok tag, nincs jogom elolvasni????
Mi a faszért járok túrázni MZ-vel?
Minek csinosítom az MZ-t?
Minek fórumozok? (MZ)
Minek szánom az MZ-re a szabadidőm szinte 100%-át?
Ha ezekután nem vallhatom magam MZ-snek, akkor minek valljam magam?????
Nem értem!
Üdv: Herr'Watt
FIGYELEM!!!
Most vettem meg a Motorrevü2006/06 számát, és 136.oldalon Az élet az első cimű rovatban egy hatalmas fénykép van betéve ,ahol egy ETZ250 piros szinű ,(feltételezem) futár fickó van berakva!
Még véletlenül sem az izomagyú Speedmotorok ...
Tudtátok ?
2004ben ...
a balesetek okozók száma: Mkp.:747. Szgp.:13197!!!!!!!!!!! És a többi csak max egy ezres nagyságrendü minden más balesetet okozo!!
tegnap a praktikerből jöttem haza amikor egy régi volvo meg akart előzni ,de nem igen tudott, és amikor már félig elment akkor egyszerüen rámhuzta a kormányt, igy elég intenziven kellett fékeznem hogy ne az árokba kössek ki!
a kereszteződénél utolértem ,és megmontam neki hogyha előzni akar akkor azt biztonságos sebességnél tegye,egyébkén meg férjünk már el ketten a kétsávos széles uton! paraszt!
Szerintem meg kell nekik mondani ,és ezekből biztosan tanulnak.ha legalább pár hétig is ,de jobban odafigyelnek a motorosokra!
herrwatt
Biztosan nem! Sőt még az MZ Klubban is csak a belső tagok férnek majd hozzá!
Ezen dokumentum nem azoknak szól akiknek van egy MZ-jük, hanem azoknak akik MZ-sek...
Ráadásul ezen könyvek értéke a ritkaság és az, hogy kevés példányban lett publikálva.
Mindez csak azért került fel ide, hogy a globális félreértéseket eloszlassuk, és a könyvből való idézetnek eleget tegyünk! :-)
tams9
A 2500-as fordulatszám már a könyvben meg sincs említve, csak mint üresjárási tartomány! Tehát igen, rosszul használtad a motort!
A mindenki azt mondta miatt került fel ez a részlet a könyvecskéből, és hogy értsétek miért mennek tönkre a motorok. :-)
A fordulatszámmérőd pontatlanságát azért vedd figyelembe, és hagyatkozz a füledre!
ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
húúúúúúúú A francba!
Én a 251-esemmel mindíg ötögikbe gurultam városba 50-nel. 2500-as fordulat környékén. Ezek szerint az káros és sokat is fogyaszt??
Akkor hogy a leggazdaságosabb?? menjek inkább 3. ba??
Eddig mindenki azt mondta, hogyha folyamatosan 5000 környékén megyünk az gyilkolja a motort.
Akkor most ez a helyes mégiscsak??
Hi Semi!
Nem lehetne közzé tenni itt a szocimotoroson is?
Üdv:Herr'Watt
MOTORBEÁLLÍTÁS
VEB Motorradwerk Zschopau /Vevőszolgálat/
Műhelytájékoztató kiadványa alapján:
A rossz menetteljesítmény elsődleges forrása a rossz használati mód, azaz kezelési hibák!
"A 3000-3500-as ford/perc-es fordulatszám már a LEGALSÓ tartománynak tekintendő!" Itt a motor 11 LE-vel dolgozik!
A menetteljesítmény miatt harmadik-negyedik-ötödik fokozatokban szükség van a 4700-5000-es fordulat használatára!
3000 alatt üresjárási fordulatnak nevezi, nem ad le a motor használható teljesítményt!
150-es motornál a max teljesítmény 6000-6300 ford/perc-nél van!
Amennyiben 3000-3500 ford/perc-nél használjuk a motort úgy az alsó és fölső hajtókarcsapágyak zörgése természetes következménye a SZAKSZERŰTLEN kezelésnek!
Ilyenkor 8 LE a teljesítmény és 460g tüzelőanyag fogy, ez pedig pazarlás.
(A hosszabb beszívási idő miatt van többletfogyasztás)
4200-5500-as tartomány a legjobb, ilyenkor 325g a fogyasztás és 19LE a teljesítmény!
Tüzelőanyaghiány
1. Benzincsap ellenőrzése
2. Melléklevegő ellenőrzése
-porlasztó
-szívórendszer ellenőrzése, tömítések stb
Tüzelőanyagfelesleg
-Gyertya arculat ellenőrzése, pl túlzsírosodás!
NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ A KOKSZOLÁSSAL! Nagyítóval kell ellenőrizni a különbséget!
-Hantompító végdarab ellenőrzése
Hibakeresés a porlasztónál
Hiba a porlasztónál: Félgáznál túlhevülés, illetve Teljes gáznál kihagyások.
1. Úszószint beállítása! Szelepkar vízszintesre állítása zárt helyzetben!
Beállítás után működés leellenőrzése, többször is!
2.Szellőztető furatok vizsgálata!
3.Hidegindító vizsgálata!
4. Ezek után jön a fúvókázás stb, (mindezeket nem részletezem....)
GYÚJTÁSÁLLÍTÁS
3.0 -0.5mm a felső holtpont előtt
0.3 +0.1 mm érintkezőtávolság a gyújtáspont előtt!
23°45' -2° forgattyúszög
"Kérjük, adja át ezt a Tájékoztatót műhelyében dolgozó munkatársainak, hogy hatékonnyá is váljon és az MZ-vevőkkel való szakmai beszélgetéseknél vitaalapul szolgálhasson."
********************
Mindezeket azért illesztettem be, mert régebben voltak viták a motor helyes használatát illetően!
Itt köszönöm meg a segítséget azon gyűjtőnek, aki rendelkezésemre bocsájtotta a dokumentumot!
ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
u.i.: Az MZ Klub belső tagjainak a dokumentum teljes terjedelmében hozzáférhető lesz!
Hello!
Én egy Csaba nevű egri mz-st keresek.
Az érettségi napján beszéltünk a Dobó előtt, 150-es Etkója van amit januárba vett.
Csaba! Ha magadraismersz akor írjál már légyszi! Azt mondtad, hogy a motorvédőt nem akarod visszarakni, engem meg lehet, hogy érdekelne.
Köszi!
ekecs
A japán felújítókészlet nem japán hanem taiwani és egyéb más keleti ország termékei, csak japánnak mondják illetve annak tűntetik fel!
Igazi japán hajtókar 35-40E Ft!
Csapágyak között az NTN-t jelölném meg favoritként, ha a főtengely méretűekről beszélünk.
ciao
Semi
Sziasztok! Nemrég kezdett el foglalkoztatni a motorozás gondolata, és mindent (ár/érték/teljesítmény/feeling :)) összevetve egyértelműen egy MZ-re van szükségem. :) Sajnos még nincs tapasztalatom motorokat illetően, de folyamatosan olvasgatom a fórumot. Azt már látom, hogy muszáj lesz megtanulni motort szerelni, sajnos egyelőre nem értek hozzá. Ezért is félek egy kicsit a vásárlástól, nehogy átverjenek. Ha tudtok esetleg megbízható 250-es EZT-t, megbítható helyről, kérlek szóljatok! r1417_kukac_freemail.hu
Köszi!
Remélem nemsoká' én is MZ tulaj leszek! :D
Na a "japán" hajtókarról senki semmit??
Meg milyen főtengelycsapágyat ajánlatok mert én koyo-t vettem de utánna haveromnál meghalt kb 3000km után, meg nálam is csak úgy felemnt a főtengelyre és nem a csap volt a szar. Meg kicsit fura volt, hogy még meg tudtam fogni olyan meleg volt de már nem tudtam megforgatni kézzel a c3-as csapágyat ...
Válaszokat előre is köszönöm..
Esetleg szering ?
Szerintem tök mindegy!!!!
30 rugót simán megér, a szerelésbe pedig legalább belejössz!
ha olyat vennél ami 0 kilóméteres, csak 15 évet állt, akkor is ki kellene ezt azt cserélni!
30 rugóért általában olyat kínálnak, aminek lóg mindene, és a festés egy két helyen imerhető fel rajta...
Egy simsonhoz képest nem mondanám... mondjuk az én simsonom is hol van alapjárata, hol meg nem... de ennek az Etz nek néha alacsony fordulaton járt, kicsit emelkedett, majd vissza, s egy pár perc után le is állt. De állítólag az akksi miatt. Mert mondta hogy akksi nélkül nem nagyon szeretnek az ETZ k beindulni, ill nem szép az alapjáratuk. Ezért is írtam, hogy legalább akik értenek hozzá, tudnak ebben segíteni. MZ s leszek, pár héten belül :-)))
Üdv.: Szabbensz
Na annyira nem értek hozzá, de ha használgatták, akkor olyan nagy gáz nem lehet vele...30at megér sztem simán
Nem áll a motor, mert sűrűn be van indítva, s mennek vele pár kört a közeli utcákban. Csak nincs rajta műszaki, s nem műszakiztatja le a tulaja... azt nem tudom mért, mondjuk jogsija sincs rá... Azt mondta 2 személlyel is szépen megy, s 4 es ben is 90 et ment.. ez egészséges még egy 125 ösnek? Gondolom hogy sokat kell rá költeni, de még viszonylag hamar indult, 2- 3 szivató, majd röffent is, s szépen pörög üresben. a hangja is tiszta, csak valami ciripel benne, az a tulaj szerint a síbertű...
Szabbensz.
Bocs hogy belevau, de mihez képest "darabos" annak az ETZ125-nek az alapjárata ??
Mert ha egy átlagos mai személyautó négyhengeres, négyütemű motorjához képest, akkor nyugi, mert ilyen értelemben minden ETZ darabos, hiszen kétütemű és egyhengeres.
Ha ezek után viszont a hangját rendben valónak találtad, akkor 30k-t simán megér. Főleg ha igaz a mese, és tényleg állt 14 évet. Addig se amortizűlódott benne a mechanika. A többi meg nem számít, mert minden, ami nem fém, az kis ráfordítással cserélhető, újítható.
Welcome on board.
Peti74
ÖÖÖ..Szögletes csapágygolyók??:)))Mióta áll a gép?Mert ha évek óta, akkor lehet, h kicsit megkapta a rozsda a csapágygolyókat az állásban.Esetleg a futófelületet is, hajtókarban is, stb..Fékfolyadék, betétek?Szóval azért lesz mit csinálni valószínűleg rajta.
Az Áron alult a 30 000 ft ot értem, mivel annyiért adja. Nem próbáltam ki, csak alapjáraton járt egy kicsit, s egész szép hangja volt. Ha a blokkhoz kéne nyúlni, mi lenne a darabos alapjárat oka?
Üdv.: Szabbensz
Nekem van 2db.Az egyik még motorban sem volt.Debrecenben van.
Kábeles
engem is érdekelne,de az ár fontos tényező! legalább a kikiálltási árá ird meg!
Nem tudom, mit értesz áron alul kategórián, de igazából szinte mindegy is.
Az átíratás várható költsége kb. 30000 Ft lesz, talán kicsivel több is.
Érdemes lenne egy olyan ismerőssel visszamenni, aki jól ért a kétütemű motorokhoz. Ha valóban az akkumulátor zárlatos, az nem túl drága, (3500-ért már egész tűrhető akksit kapsz) de ha a motorblokkot kell szétrántani, az abszolut kezdőként nem vidám, szerelővel meg drága móka.
Legjobb sztem. amit tehetsz, ha egy hozzáértő havert megkérsz, hogy segítsen személyesen. Nehéz ezt így látatlanban.
Műszakin elég fontosak a fékek, fényjelző berendezések, gumik, általános bizalomgerjesztő küllem, tükrök(2db), viszonylag környezetbarát üzem (nem szeretik, ha ömlik az olaj a gépből), stb...
Csehcsoda
Hellótok!
megnézegettem a 251-esem töltésvisszajelzőjét, mert nem égett.
Nem volt bekötve, de csatlakozott a diodahídra, és volt egy ilyen elágazás a vezetékjén(látszik, hogy gyári). Az elágazás saruját rádugtam egy ilyen elosztó szerűség üres helyére (gondoltam oda nem csatlakozik semmi és így nem lifeg össze-vissza) Az eredmény az volt, hogy tökéletesen működött a töltésvisszajelző és közbe folyamatosan világított a bal index.
Ja a feszabályzó valami román elektromos (Satu Mare) márkájú. és 2 kivezetése van +a esetleg a test.
Mi lehet a baj?? hogy lehetne megoldani??
Köszi
Hy !
Nincs valakinek 1 használható 12v-os 5 amperórás aksija ami még működik?
Keats
Hali !
Lenne egy kérdésem MZ tulajdonosokhoz.
Megnéztem egy eladó MZ ETZ 125 ös mocit, aminek 1992 ben lejárt a műszakija, azóta nem volt leműszakiztatva, de a rendszámtábla rajta van. Esztétikailag rendben van, motorikusan nem tudni, az alapjárata darabos, a tulaj szerint azért mert zárlatos az akksi, ami a leállítás után nagyon felmelegedett, s csak 5 percet járt kb a motor. 1986 os kiadású a motor. Áron alul adja, szinte túl olcsón. Szerintetek érdemes megvenni? Milyen költségekkel jár egy MZ vásárlás? A Műszaki vizsgára mire kell nagyon jól felkészíteni a motort?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv.: Szabbensz
Na hello mindenkinek . Na az a helyzet hogy van egy kiss izzo a kormány nál ahol a vázzra van erősitve ott a tank fölött egyböl . Na azt nem igazán tudom milyen izzo ebben várom a SEGÍTSÉGET .
Köszi Üdv.:Charlie
Na jó napot uraim ..
Az lenne az én nagy kérdésem,hogy hallot-e már itt valaki "japán" TS 125 -ös főtengejfelujjítókészletről ??
Veszprémi boltokban árulják 8-9 ezer pénz, de valahogy nem tudom elhinni, hogy a japánok gyártannak Ts-hez ilyent.
Ja és tud valaki 150 es Ts karbit olcsón ??
engem érdekelnének a dobozok mennyiért adnád megbeszélhetjül a roles@freemail.hu -n
Eladó a képeken látható ETZ 250-re 1 pár gyári túradoboz tartóval együtt(NEM KRAUSER). A dobozok zárhatóak, megvan hozzájuk a az eredeti kulcsos békazár is.
Az ár alku kérdése.
A képek: http://www.kep.tar.hu/mzmotoros/50291104#2
Hát ez elég kellemetlen lehetett.:(
Nem káromkodtál?:))
szia! menet közben egyszercsak puff. :) megállás után nincs kompresszió, gyűrűk eltörtek, mély árkot vájtak a hengerfalba.
Hy Rabel56!
Mit értessz az alatt,hogy a henger kipurcant?
Szia!
Kössz a választ. Gyanítom hogy felújításkor C4-esek kerültek bele, de akkor még nem sokat tudtam a csapágyak illesztéséről, ráadásul nem is én csináltam. Pici kotyogása akkor is volt, de gondoltam új csapágy oszt kész. Azóta kb 3000 km-t ment. Én sem értem, mert többet kell bírnia, ráadásul minden más tökéletes(hajtókar, fúrás, stb) csak ezek a főtengelycsapágyak. De ezt már én csinálom.
Üdv!
Ez volt az első motorkerékpárom, a henger rögtön az első úton purcant ki. Azóta már más filozófia szerint cserélek alkatrészeket, de akkor a cél annyi volt, hogy menjen, minél előbb.
A hengerfúró (szekszárdi) 7.000 Ft-ot kért a teljes munkáért, anyagot és saját díját beleértve. Azt mondta, hogy 61.5-ös lett az átmérője és még egyszer tudja fúrni. Ebből mostani számításaim szerint is 172 ccm jön ki, de a furatátmérőt személyesen nem ellenőriztem, a mester szavára hagyatkozhatok csak.
A motorral így mindössze 4.000 km-t mentem, a dugó nem szorult meg egyszer sem. Egy 22-es torokátmérőjű karburátor volt fenn (így vettem), a főfúvóka méretét Bambi dörzsölte fel az általa jónak ítélt méretre. Az átlagfogyasztása ezalatt 6 liter körül alakult. Ezután került fel rá egy 24-es porlasztó, 115-ös főfúvókával, ezzel sikerült a fogyasztását 85-ös átlagtempó mellet 5.3 liter körülire csökkenteni, ez is országúton értendő. A végsebessége 110 km/h felett volt. Még egyszer hangsúlyozom, a hengerfúró által mondott értékból számítva 172 ccm, nem ragaszkodom hozzá, hogy valós, csak ahhoz hogy nem én ferdítek/nagyotmondok. :)
Egyébként a 125/150 ccm-es hengerek közti különségről olvastam korábban ezen a fórumon. Megoszlottak a vélemények arról, hogy megegyeznek-e. Egyesek azt mondták, hogy bár külsőre megegyeznek, a 150-esnek lényegesen nagyobb az edzett rétege, így nagyobb túlméretre fúrható.
Csáóóó mindenkinek!!
150-es ETZ-m van és az a baja hogy amikor rájön a rosszalkodhatnék akkor 4000 felett nem is pörög meg ha mondjuk megyek vele 5000 fordulaton akkor egyszer csak olyan mint akinek nem húzzák a gázt és csak gurul de. Valamikor meg olyan erő van benne hogy csak na. Szerintetek mi lehet a baja?
Előre is köszi. Roli
Etz-hez hátso telo nagyon szép állapotban ,250-es Etz porlasztó,henger,komplett generátor-gyujtás,válto,stb... olcson eladó.(email-ba képet küldök)
hever@tvn.hu
06702912829
Túl jól hngzik az a 170 ccm. Számolj utána, az a biztos.
De ha mégis neked van igazad, akkor azt is mondd meg, hogy pontosan milyen dugattyút vettél bele, hol vetted, mennyiért, mennyi km-t mentél vele, hányszor szorult már meg ez alatt (csak ha volt ilyen), változtattad-e a főfúvókát a karbiban és milyen az átlagfogyasztása a 170ccm-es ETZ-dnek (ez utóbbiból a kenésre és a dugó hűtésére szeretnék következteni).
Üdv,
Peti74
Nem biztos ám, hogy átba**tak, se akkor, se most.
Annyira nem ismerem az 125/150-es ETZ hengereket, de azt feltételezem, hogy anno a fritzek ugyanolyan külső átmárőjű perselyt tettek mindkét típusba, mert így csak egyféle aluhengert kellett gyártani.
Ami biztos, hogy a 125-ös hengernek olyan vastag a perselye, hogy az eredeti 52-es furat simán felfúrható 56-ra.
Ezért gondolom, hogy a 150-es nem fúrható tovább, max a 58-ig, a saját negyedik túlméretéig.
Ne bánd, mert 57-58 mm-es jó minőségű dugattyút fogsz kapni.
De nem tartom valószinűnek, hogy ugyanolyan minőségben lenne 58 mm felett is. Nem gyártja senki, nincs rá kereset. Csak öntetni tudsz kisiparban, ami a minőséget is erősen megkérdőjelezi és az ára is sok lesz az egyedi munka miatt.
Ha nekem választanom kellene, én biztos hogy egy "sima" túlméretes, de jó minőségű dugattyút választanék. Az a néhány köbcenti nem éri meg, hogy valami közlekedési táblából gyártott hulladék dolgozzon a hengerben.
A 250-es hengerfala olyan vastag, hogy az erdeti 69-es furatot 76,5 mm-ig lehet különösebb kockázat nélkül kibővíteni. Ráadásul 75,5 ; 76,0 és 76,5-ös méretben lehet kapni kifejezetten jó minőségű lengyel gyártmányú dugattyúkat. Ott ezért életképes dolog a 300-asra fúrás.
Üdv,
Peti74
Ja, kimaradt, hogy a 150-es lökethossza 58 mm, furatátmérője gyárilag 56 mm. A mértékegységek átváltására figyelj, fenti adatokkal 143 ccm-nek kell kijönni. ;)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|