:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Láttam motorboltban fehér színű indexbúrákat kerek és szögletes kivitelűt egyaránt, tehát kapható
Ha papirjai rendben vannak es problema nelkul atirathato akkor erdemes lehet, de arat nem irtal.
En 10-15ot adnek erte ha enyi gondja van, az hogy mit mond a tulaj nem szamit, csinalja meg ha tenyleg ilyen egyseszeru, es akkor megerhet 25-30-at is.
Mindketto megfelel, en C3-asat hasznalok mert a C4 draga.
Ha szetveri az valoszinuleg azert van mert gorbe a fotengely, azaz a tengely nem a forgas tengelyeben van, ez pedig artalamas a csapagynak.
Esetleg nem megfelelo kenes. Az olajzo jaratokat ellenorizd osszerakaskor, illetve csak nyitott csapagyat lehet hasznalni, kulonben elegtelen lesz a kenes.
Ja meg a detonacios eges is szetverheti a csapagyat, de inkabb a hajtokarcsapagy illetve a csapszeg szenvedi ezt meg.
nyilvan hosszu leejton motorfekezett, elotte pedig jol felmelegedett a hosszu emelkedon...a TS nem szereti ezt, de a tobbi 2Tnek sem elonyos. Na meg lehet hogy mar amugy sem allt a helyzet magaslatan a hajtokar csapagy es mivel ez a leggyengebb resz,ez esett szet eloszor. Nagy emelkedokon, es leejtokon neha kell egy gazfrocsot adni a gepnek hogy kapjon kenest/hutest.
Akkor már Yamaha YBR 125.....azt is Kínában gyártják de akkoris Yamaha!
:-)
No igen. Azt hiszem, az én 38 éves Jawám 25 év múlva is működni fog, akkorra meg már azok a kohók sem lesznek meg, amikben a most új kínai bringákat majdan beolvasztják...
A jó anyagminőséget és a valódi szaktudást marketinggel vagy alacsony árral helyettesíteni, ehhez értenek most sokan.
Személyes tapasztalat Keeway ügyben(fater vett egyet,chopper rokkantnyugdíjasok számára,Supershadow vagy mi):
1. Karburátor tisztítás kb 5X(szövetszálak a főfúvókában,hogy honnan,kérdés).
2.Olajfolyás a szelepfedél alól 2X
3.A karburátor és a gumi szívócső között falslevegő szívás(kisebb a karbi átmérője mint a szívócsövé)
4.Az összes gumialkatrész porlad
5.Gyertya csere 500-as szervíznél(megelőzendő a kínai gyertya által okozott gyújtáskimaradásokat-szervíztapasztalat)
6.Az első fékbetét fékezésnél csattant(plusz lemezzel kihézagolták)
7.Egy 6-os menet megadta magát a láncvédőnél,a másik fogja még
8.Rozsdásodnak a csavarok
9.A kipufogóból szivárog az olaj(némi olajfogyasztással egybekötve)
10.A tükrök néha elmászkálnak
11.Matricák hólyagosodnak
12.Akku csere volt garanciában(a 25000-Ft-os Yamaha akksi is megadta magát 1/2 évesen,csak protekcióval cserélték gariban)
Kb.ennyi 1,5 év és 4500km alatt.
Nem kellett vele többet foglalkozni,mint az Mz-vel vagy a Jawa-val,de ez egy új mkp.nem egy 20 éves.
Fogyasztása városban 3 liter alatt van,megy is,de pörgetni kell.Őnindító,riasztó,hogy eladhatóbb legyen.
Akciósan volt 530000 Ft,annyit ér szerintem,mint egy 50-es robogó,ha nem többet.Kinézetre nem rossz,közelről aki nem ért hozzá,azt hiszi,hogy valami komoly gép,csodálkoztak,amikor megtudták,hogy kínai.
Azért írtam ezt le,hogy aki esetleg még nem találkozott ilyen motorral,az is képbe legyen.
Gyuri
Láttam a neten egy 251-est, amin fehér indexbúrák voltak. Szerintetek nálunk lehet ilyet kapni?
Semi
Ja, túloztam egy kicsit. De ezért sem a dévó sem a szuzuki nem az autógyártás csúcsa, de persze nem is oda szánták.
Joseph
Szerintem a Suzukit meg a Daewoo-t ne fikázd le, nem Keeway kategória. Kérdezz csak meg egy tényleg hozzáértő autószerelőt hogy mennyit keresne ha csak Suzuki lenne a földön?! :-) Éhenhalna...
ciao
Semi
Húha Zapkorte mindjárt megmagyarázza nekünk hogy jobb egy kívéj szemét mint egy MZ! :-)
Mondj már nekem Zapi egy árat a második fokozatra léptetővillával együtt és hogy van-e raktáron?!
Illetve kérnék egy árat hajtókarszettre is! Nos?!
ciao
Semi
Rendben, akkor tévedtem, nem olyan drágák az alkatrészek.
Ha jól tudom te mégiscsak nekiáltál generálozni azt a motort, ami újonnan 3-4e huf. És szerintem igenis értéknövelő tényező, méghozzá nem is kicsit a fényezés, műanyagozás stb.
Ha nem így lenne, akkor a keeway-n kívül nem is lenne más gyár a földön, de legalábbis nyereséggel egyik sem zárná az évet.
A hiánygazdaság, he jól tudom, nem vonatkozott sem a motorkerékpárokra, sem az azzal kapcsolatos alkatrészek ellátására. De legalábbis 1962 után semmiképp.
Minőséget szerintem nemigazán lehet azzal mérni, hogy vesznek e tőle másodjára is motort. Ez csak annyit mutatna meg, hogy mennyire volt jó a reklám, vagy hogy jó a termék ára, és viszik, mint a cukrot.(a suzukit, meg a daewot is viszik mint a cukrot, mégis ipari hulladék mind a kettő)
A Trophys résszel teljes mértékben egyet értek :))a többit meg nem tudom. Végre valaki nem fikázza.
Hát tudod én csak azt sajnálom, hogy nem én adtam el az illetőnek azt az ets-t. ;-p Minden esetre a guinessbe fel lehetne venni, mint fő-palimadarat, a képét meg lehozhatná a Blikk, hogy a veterán-nepperek az ágyuk fölé akaszthassák, és időnként ábrándos szemekkel nézhessék, miközben a "felújítható urál papirok nélkül 350e Ft" meg "csepel 125 motor-ritkaság 200e" hirdetéseket adogatják föl az internetre. ;-)
néhány kb. alkatrészár a keeway szalonból:
tárcsafék-betét: 1500
dobfék-betét: 1800
vezérműlánc: 5000
szelep: 1500
hátsó (központi) rugóstag: 18000
komplett első telópár: 16000
gáz- és kuplungbovden: 800/db
stb.
Szerintem annyira nem vészesek. És raktárról kiszolgálnak rendelési szám alapján bármivel, egészen az utolsó szögig.
Az élettartam meg majd elválik. De azt azért ne felejtsd, hogy a hiánygazdaság rendesen rásegített az ilyen javak élettartamának meghosszabbítására. Egykoron minden roncsot kipofoztak, mert ritkán és csak nagyon drágán lehetett újhoz hozzájutni. Most viszont egy fogyasztói társadalom van, ahol az élő munka rendkívül túlértékelt. 3-4e Ft-s rezsi óradíjban senki sem fog nekiállni egy olyan motort generálozgatni, ami újonan 3-400e Ft a szalonban, és a segged is fényesre nyalják, csak vigyed el, mert egy tisztességes alapos generál (gépmunka, műanyagozás, fényezés stb) úgy bekap 100 munkaórát, mint a szél, viszont nem értéknövelő tényező a használtpiacon.
Nem tudom, mi lehetne egy fogyasztói társadalomban a minőség fokmérője. Egy komplex termékskálájú gyár esetén talán hogy hányan vesznek tőle másodjára is motort. De a keeway csak kis teljesítményű motorokkal foglalkozik, tehát ez is kiesik.
Ez a füzet sose látott vevőt, nem nekik szánták.
A DKW 350-es sportgépét azért nemcsak 1954-ben irigyelték, hanem ráfért volna a tudás pl a Jawa-ra is, mert valahogy lóerőben a felét se tudta jóval később! :-)
Majd megnézem 30 év múlva hogy a kínai szarokért is adnak-e 1.5-2M Ft-ot úgy mint egy ETS 250-ért?! :-)
ciao
Semi
Ha nekünk is annyi gőzmozdonyunk lenne üzemben, a turizmus valószínűleg megduplázódna.
Ha rajtam múlna, az összes szergej, meg csörgőkígyó széntüzelésűre cserélődne egy éven belül :)
Azért azt el kell ismerni, hogy a 250 -es (trophy) egy teljesen új és nagyon jól sikerült konstrukció volt. Tehát nem DKW koppintás és ebben egyedülálló az összes szoci között.
A ruszkik meghagyták nekik az RT 125-ös gyártósorát, a 250-est elvitték csepelre + jáwáékhó a 350-est+ izsnek :-)))
Bár ez így elég relatív mert az első sorozatban gyártott motorkerékpár úgytudom a DKW volt tehát mindenki őket koppintotta...
Szerintem a kinai kollégák azért tunak annyit eladni a gépeikből, mert megtehetik, hogy olcsón adják! Valamint kecsegtető hitelkonstrukciókkal kínálják az itthoni kereskedők.
Az, meg hogy raknak egy kis króm betétet ide, meg tárcsaféket oda, hát....Én itt Debrecenben a keeway kereskedésben megnézegettem mindet elég tüzetesen, és hát azt tudom mondani, hogy kurvajól néznek ki, de csak 2m-nél közelebb nem szabad hozzá menni, mert akkor már látszanak a gagyik rajta. Gondolok itt a krómfelületekre, a kilógó vezetékekre, az öntés során keletkezett hibákra stb.
Nem is lenne ezzel gond, hiszen a már történelmi szocigépeken is tuti, hogy vannak ilyenek, de amikor látom a virago kópia keewayt, hogy ilyen pocsék munkát végeztek rajta a szorgos kis kínai kezek, hát elmegy az egésztől a kedvem.
Szerintem ezen kínai gépcsodák egyike sem lesz olyan strapabíró, mint a "német nemzeti tudat" termékei, és ami a legfontosabb, az (ha jól tudom gyakori) alkatrészcsere is bizonyára több pénzt vesz ki a zsebből, mint az utóbbi gépek esetében.
Arra meg, hogy az indiai balf*** ci****oknak annyi eszük van, hogy fizetnek a tényleg régi technikákért, csak annyit tudok mondani, hogy egy olyan nemzetről, aki akkora balf***, hogy a meglévő erőforrásaikból(amelyeket a legtöbb állam csak irigyelhet)csak ennyire telik, nem is érdemes szólni. Na meg hát nekik egy mz, vagy jawa hatalmas fejlődés, márcsak ha azt nézzük, hogy még mindíg mennyi gőzmozdonyuk van üzemben.
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/text/ts15251b2/schaltts.gif
Nem, ez nem igaz, hiszen a legtöbb gyári emzés kiadványban a sportosságot, kiváló gyorsulóképességet hangoztatják, tehát elismerik az igényt is, elvileg valahogy megpróbálnak megfelelni rá a puszta funkcionalitáson túl. Megjelennek a krómozott tankbetétek, fordulatszámmérő, mint a "luxus" jegyei.
A kiadványt szerkesztő mérnökök viszont egyértelműen tudták, hogy mihez viszonyítsanak, mégis a nevüket adták a dologhoz.
Sajnálatos, hogy az egyidejű világítás és kürthasználat (ne adj isten index) viszont már egyértelműen a csupasz használhatóság feltétele, de ezt sem sikerült évtizedeken át megoldani tökéletesen.
És akkor még nem beszéltünk pl. a posta, vagy a trafógyár által is használt oldalkocsis motorokról, mint munkaeszközökről, ahol tényleg elképzelni nem tudom hogy sikerülhetett a 60w-ból menni is, meg egyidejűleg világítani.
Ezekkel a gondokkal és a kényelmesebb jövő ígéretével a fal mögött dekkoló endéká polgár ugyanúgy tisztában volt, mint ahogy mi itt a vasfüggöny mögött. Ha nem így lett volna, valószínűleg mindenki marad a helyén, ahelyett, hogy tízezrével "menekülne" Magyarországon keresztül az NSZK-ba.
Amit te írsz, az a harmincas évek szovjetúniója, vagy a mai KNDK.
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni abban hogy honnan tudnék egy MZ125 TS - hez teljes elektronikai (bekötési vagy kapcsolási rajzot) találni aki esetleg tud köldeni az erre az emailre küldje mar el köszönöm előre is a segítséget!jacint007@gmail.com
Egyébként az 1920'-as évekbeli DKW-knak ugyanaz az elektromos rajza mint a 6V-os MZ-knek :-)
Meg a teló is alucsöves lett
Ja és a TS250/1 a perka az első 5 sebességes széria 18" as elsőkerékkel vízszintes hengerfej bordákkal (mint az ETZ-nél) amúgy ugyanolyan mint a TS 250 de az 4 gangos 16" -os elsőkerékkel...
RT:ReichsTyp alaptipús
BK:Boxer-Kardan :-))) nem is BMW á dehogy DE 2TAKT!!!
ES:Einzylinder Schwinge 1 hengeres lengővillás (trophy)
ETS:Einzylinder-Telegabel-Schwinge 1 hengeres teleszkópos (pupos, sport)
TS:Telegabel-Schwinge teleszkópos elsővilla (125/150 csúzli)
ETZ:Einheitstyp Zschopau passz talán egységes zsopaui motor (125/150 szöcske).
Azért a kínaiak mégsem süllyedtek odáig, mint a törökök vagy az indiaiak: hogy a már maguk idejében is elavult csehszlovák meg NDK ótvarok licenszéért akár egy petákot is fizessenek, és azzal röhögtessék ki magukat, hogy még a XXI. században is ilyet gyártsanak. ;-) A kínaiaik olyan termékeket licenszelnek le, amelyek még többé-kevésbé megfelelnek a kor igényeinek, és még ezeken is végre hajtottak egy kis ráncfelvarrást (egy tárcsafék ide, egy új műanyag burkolat oda), ezért tudják a termékeiket eladni.
Az idézett blabla meg egy hazugság, a keeway egy "OEM brand", több különböző, egymástól független kínai motorkerékpár gyár termékeit is forgalomba hozzák e név alatt, Zhonsent, Jingchenget, meg még az jóég tudja, mit.
"...ott az NDK-ban csak egyetlen igényt ismertek el: az A-ból B-be jutás iránti igényt..."
Úgy mondod, mintha épp most, 2006-ban, a Népi Demokratius Kínában nem pont ez lenne a helyzet.
És minő véletlen, neked nem egy Keeway típusú motorkerékpárod van véletlenül, amit a szocialista Jawa helyett vettél ?
A Keeway.hu-n pedig mindjárt a főoldalin ez olvasható :
"Termékeink Kína egyik legnagyobb motorkerékpár gyárában készülnek. Gyárunk évente 1 000 000 db motorkerékpárt gyárt, amelyeket egész Ázsiában és most már munkánk eredményeként Európában is megszeretett a vásárlóközönség"
Micsoda demagógia! Nem baj, majd felnyílik az a kis zippzár szemük, ha ledől végre a kínai Nagy Fal is!
Bár lehet arra várni kell még egy kicsit.
Üdv,
Peti74
vmi 3700 at motak de már 15 éve is annyi volt :-)
na szal hogy is van eza 325g??? Mer az ugyi 5deci akkor mennyit fogyaszt az MZ?
Én úgy tudom a fogyasztást MINDENHOL gramm/kwórában mérik nem 100km + ilyenek...
Ha valóban 325grammot ír akkó kár volt érte 35 ezret adni :-))).
De az ilyen ósdi 30 éves kommunista kiálltványokban olyat is lehet olvasni, hogy a szovjet emberek kedves emberek + bölcs vezetőnk eric honekker akit aztán bíróság elé allítottak + hogy az MZ a legjobb motor a világon...
Szal azé nem mind arany ami fénylik:-))).
Köszönöm, gyors volt!
Szevasztok
5e körül: www.pinkmotors.hu
a CZ (szlovák) láncot is ilyesmi áron szokták adni. Állítólag a favorit (cseh) lánc olcsóbb, de én még olyat sosem vettem.
Bah, te sosem fogod megérteni ezt a puritán funkcionalizmust. Ők ott az NDK-ban csak egyetlen igényt ismertek el: az A-ból B-be jutás iránti igényt. Ezt aztán körülvették a népgazdaság egyéb igényeivel: legyen gyorsan elkészíthető, kevés alkatrészből álló, egyszerű eszközökkel sorozatgyártható, még egyszerűbb eszközökkel javítható stb. Így aztán megcsinálták azt, amit ők ideális munkába menős motornak (meg autónak) gondoltak, az emberek meg megvették, és miután megvették, tudomásul vették a használati utasításban leírtakat: ezt a fajta motort így kell használni és pont. Ők nem gondolkoztak a miérteken, megbíztak a német precizitásukban, és a felsőbbrendűségtudat meg az összehasonlítási alap hiánya átsegítette őket az ilyen problémákon. Utána amikor leomlott a berlini fal, és szembesültek azzal, mikkel bökték ki a szemüket, akkor sietve kidobtak mindent: trabantot, MZ-t, hűtőszekrényt, bútorokat, ruhákat, mindent, ami egy kicsit is múlt rendszerbeli volt, és most ők a leglelkesebb fogyasztók egész Németországban, az árubőségtől részegen vásárolnak hitelre új autót, házimozit, legkésőbb két évente divatos ülőgarnitúrát stb.
Akkor nem tudtok a kérdésemre válaszolni?
Sziasztok!
Mondja meg nekem valaki mennyibe kerül egy ETZ 250-es lánc.
Köszi
Na akkor mégegyszer elkezdem:)Kb. mennyibe kerül egy ETZ 250 lánc, mert nem túl drága akkor nem mosogatom meg zsírozgatom tovább inkább veszek holnap egy újat. Köszi
Sziasztok!
Segítsetek rajtam, mondja meg valaki kb. mennyebe ker
Sose tudom eldönteni, h amikor az üzemeltetés ilyen extrém körülményeit követeli egy kiadvány, akkor a VEB ezmegaz gyár "szerzői közösségét" , a magyar fordítót és lektort, vagy a gyártmányt úgy ahogy van ne vegyem komolyan.
Nehéz eldönteni, de vegyük észre, milyen abszurd dolog, hogy távolról sem a konstrukciót próbálták ezek az endékások az igényekhez igazítani, hanem inkább a kedves vevőnek parancsolgatnak mindenféle nonszensz hülyeséget.
De a legviccesebb az egészben az, hogy az ilyen szükségtelen rituálékat még misztifikálják is, mintha ezeknek a nevetséges gyakorlatoknak a precíz ismerete avanzsálna valakit a gépkezelés mesterévé. Ugyan már.
Kár, hogy erre nem hívják fel valamilyen speciális módszerrel a járókelők figyelmét is, miközben az ember idióta módjára rohangálva próbálja betolni a vasat, vagy választhat a sokezres fordulaton zizgés, meg a kerregő tűgörgős alacsony fordulatú, rugalmatlan hörgés közt és meg is kapja a kiérdemelt szánakozó pillantásokat.
De egyszerűbb már a rajzasztalnál elkezdeni a vevő beidomítását, mint tisztességes, kitartó munkával a valós igényeket kielégíteni. (lásd:japánok)
Megjegyzem a könyvben leírtak valóban fedik a valóságot.
A klub elmélet maximálisan szimpatikus, az egységes hozzáállás szintúgy.
Hja, ha nekem annakidején (úgy 6-8 éve) egy ilyen jellegű, de Jawa klubot ismertem volna, ma biztos sok mindent másként gondolnék.
Volt Jawa-klubtagságom (jacek), de akkoriban a tagokat jobban érdekelte, hogy a hátsó lámpabúra alatti gumitömítés eredeti-e, mint hogy a motort hogyan lehet megbízhatóvá és erősebbé tenni. Ezért hanyagoltam el őket.
Azt meg, hogy ki érdemes a tudásra és ki elsőre senkiről nem lehet eldönteni.
Én épp ezért nem fukarkodtam azzal amim van. Bár nagy titkok tudója nem vagyok, de úgy érzem a legtöbbünknek nem is varászlatos receptekre van szüksége, annak is örülnének, ha tökéletesen átlátnák a jelenlegi motorjukat, és úgy nyulnának hozzá.
Igazából egyetlen típus van, akinek nem segítek (annak is csak másodszorra).
Ez a típus pedig az örök okoskodó - aki mindig mindent jobbban tud - akinek persze soha semmi nem sikerül rendesen, ezért előbb-utóbb segítséget kell kérnie. De ha megkapta, ott folytatja ahol ahol abbahagyta. És persze ilyankor elsőként az én belevitt munkám esik áldozatul, hiszen ő utólag mindig rájön, hogy "még jobbra" meg tudja csinálni.Na ezt az egyet én sem szeretem.
Ez a duma a értékes füzetkével elég sejtelmes és ezért könnyen félreérthető volt. Ennyi.
Üdv,
Peti74
Valakimondja már meg az ETZ 125-ösnek a vezérlési szögeit, meg esetleg a kipufogónyillás szélességét, magasságát.
Előre köszönöm.
Csáó! Így vettétek az mz-t vagy később kezdte ezt csinálni? Lehet hogy az előző gazdája túl vékony rudat rakott bele. De az is lehet hogy valamiért elkopott bár nagyon kemény anyag.
Egyszer már feltettem a kérdést de senki nem reagált rá:öcsém 125-ös ETZ-jén a kuplung kinyomó rúd és a tengely között menet közben folyik az olaj,pedig az olajszint megfelelő.Erre tud valaki v.mi megoldást.Kell oda v.mi tömítés ?
Hellósztok! Kérdezni szeretnék tőletek mégpedig hogy az MZ-nél az ES,ETS,TS, és az ETZ rövidítés mit jent?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv.: Laci
Na pont az ilyen emberekről írtam mint az alábbi anybody... :-)
ciao
Semi
peti74
Félreértettél részben... Senki sem fukarkodik a tudásával, mindössze az általa arra érdemesnek tartottakkal osztja csak meg!
Én ismerek olyan szerelőket akik annak idején fizettek a mesterüknek, hogy mellette lehessenek és nézhessék mit csinál!
Most ehelyett el lehet menni tanulni a MAMI-ba vagy elfogadni a szabályokat és akkor kapsz jótanácsokat... :-)
Nekem meg nem jelent akkora problémát ha egy-egy ember leszáll az MZ-ről, hiszen korántsem hiszem hogy az MZ Klub-nak Magyarország összes emberét magába kellene tömörítenie...
Egy időben én is úgy hittem hogy lesz 1500 tagja a klubnak, de megváltozott ez bennem. Legyen csak 100 tag, de az olyan 100 legyen amelyik jól érzi magát és egységes klubként működjünk! :-)
ciao
Semi
ÖNZÉS!
ENNYI!
Nem fog senki jönni Németországból szerzői jogdíjért!
Ha már nekem rossz, legyen másnak is az...
(NEM KÉREK VÁLASZT! NEM TUDSZ MEGGYŐZNI!!!)
... belső használatú füzetkék, példátlan iratok, varászreceptek, szerelői "titkok", a kívülállókkal meg nem osztott, az évek alatt összegyűlt tudás...
Semi. Ha azt mondtad volna, hogy mind a mai napig vannak, akik :
- mz szerlésből élnek,
- mz-vel versenyeznek és győznek is,
- rettentő büszkék rá, hogy a saját mz-jük a legjobb,
és ezért érdekükben áll, hogy ne adjanak meg minden információt bárkinek, akinek "csak úgy" van egy mz-je (és gondja van vele), nos, akkor megértem. Ezek valahol mind elfogadható indokok.
De ez a felesleges mz misztikum szerintem csak arra jó, hogy most, 2006-ban az amúgy is csökkenő tendenciát mutató mz-s (sőt szocimotoros) táborból egyre többen döntenek válaszul úgy, hogy ha már ígyse-úgyse engedik nekik, hogy értesenek hozzá, akkor inkább beállnak a fogyasztói társadalom oszlopos tagjai közé és vesznek az mz (szoci) helyett valami új, vagy néhány éves nyugati verdát.
Az vesse rám az első követ, aki úgy érzi valaha is fukarkodtam a tudásommal.
Uff, én beszéltem.
Peti74
ali!Eladnám az Mz alkatrészeim nagy részét(tankok,hengerek,teleszkópok stb.)és egy Jawa 350 559 blookot. Ha valakit érdekell írjon.
csá Somebody
majd meg1ezünk egy árban. ha érdekel még ez a számom: 30 4701281
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|