hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

levendel
válasz erre | email2006-05-29 01:04:13
Ha nekünk is annyi gőzmozdonyunk lenne üzemben, a turizmus valószínűleg megduplázódna.
Ha rajtam múlna, az összes szergej, meg csörgőkígyó széntüzelésűre cserélődne egy éven belül :)
sorszám: 12449 (53809)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-29 00:35:09)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-29 00:38:47
Azért azt el kell ismerni, hogy a 250 -es (trophy) egy teljesen új és nagyon jól sikerült konstrukció volt. Tehát nem DKW koppintás és ebben egyedülálló az összes szoci között.
A ruszkik meghagyták nekik az RT 125-ös gyártósorát, a 250-est elvitték csepelre + jáwáékhó a 350-est+ izsnek :-)))
Bár ez így elég relatív mert az első sorozatban gyártott motorkerékpár úgytudom a DKW volt tehát mindenki őket koppintotta...
sorszám: 12448 (53808)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-29 00:35:09
Szerintem a kinai kollégák azért tunak annyit eladni a gépeikből, mert megtehetik, hogy olcsón adják! Valamint kecsegtető hitelkonstrukciókkal kínálják az itthoni kereskedők.
Az, meg hogy raknak egy kis króm betétet ide, meg tárcsaféket oda, hát....Én itt Debrecenben a keeway kereskedésben megnézegettem mindet elég tüzetesen, és hát azt tudom mondani, hogy kurvajól néznek ki, de csak 2m-nél közelebb nem szabad hozzá menni, mert akkor már látszanak a gagyik rajta. Gondolok itt a krómfelületekre, a kilógó vezetékekre, az öntés során keletkezett hibákra stb.
Nem is lenne ezzel gond, hiszen a már történelmi szocigépeken is tuti, hogy vannak ilyenek, de amikor látom a virago kópia keewayt, hogy ilyen pocsék munkát végeztek rajta a szorgos kis kínai kezek, hát elmegy az egésztől a kedvem.
Szerintem ezen kínai gépcsodák egyike sem lesz olyan strapabíró, mint a "német nemzeti tudat" termékei, és ami a legfontosabb, az (ha jól tudom gyakori) alkatrészcsere is bizonyára több pénzt vesz ki a zsebből, mint az utóbbi gépek esetében.
Arra meg, hogy az indiai balf*** ci****oknak annyi eszük van, hogy fizetnek a tényleg régi technikákért, csak annyit tudok mondani, hogy egy olyan nemzetről, aki akkora balf***, hogy a meglévő erőforrásaikból(amelyeket a legtöbb állam csak irigyelhet)csak ennyire telik, nem is érdemes szólni. Na meg hát nekik egy mz, vagy jawa hatalmas fejlődés, márcsak ha azt nézzük, hogy még mindíg mennyi gőzmozdonyuk van üzemben.
sorszám: 12447 (53807)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-28 23:08:05)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-28 23:55:24
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/text/ts15251b2/schaltts.gif
sorszám: 12446 (53806)
(előzmény: lalika, 2006-05-28 23:52:10)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-28 23:53:41
Nem, ez nem igaz, hiszen a legtöbb gyári emzés kiadványban a sportosságot, kiváló gyorsulóképességet hangoztatják, tehát elismerik az igényt is, elvileg valahogy megpróbálnak megfelelni rá a puszta funkcionalitáson túl. Megjelennek a krómozott tankbetétek, fordulatszámmérő, mint a "luxus" jegyei.
A kiadványt szerkesztő mérnökök viszont egyértelműen tudták, hogy mihez viszonyítsanak, mégis a nevüket adták a dologhoz.
Sajnálatos, hogy az egyidejű világítás és kürthasználat (ne adj isten index) viszont már egyértelműen a csupasz használhatóság feltétele, de ezt sem sikerült évtizedeken át megoldani tökéletesen.
És akkor még nem beszéltünk pl. a posta, vagy a trafógyár által is használt oldalkocsis motorokról, mint munkaeszközökről, ahol tényleg elképzelni nem tudom hogy sikerülhetett a 60w-ból menni is, meg egyidejűleg világítani.

Ezekkel a gondokkal és a kényelmesebb jövő ígéretével a fal mögött dekkoló endéká polgár ugyanúgy tisztában volt, mint ahogy mi itt a vasfüggöny mögött. Ha nem így lett volna, valószínűleg mindenki marad a helyén, ahelyett, hogy tízezrével "menekülne" Magyarországon keresztül az NSZK-ba.
Amit te írsz, az a harmincas évek szovjetúniója, vagy a mai KNDK.
sorszám: 12445 (53805)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-28 22:08:51)

 
 
lalika
válasz erre | email2006-05-28 23:52:10
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni abban hogy honnan tudnék egy MZ125 TS - hez teljes elektronikai (bekötési vagy kapcsolási rajzot) találni aki esetleg tud köldeni az erre az emailre küldje mar el köszönöm előre is a segítséget!jacint007@gmail.com
sorszám: 12444 (53804)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-28 23:40:33
Egyébként az 1920'-as évekbeli DKW-knak ugyanaz az elektromos rajza mint a 6V-os MZ-knek :-)
sorszám: 12443 (53802)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-28 23:29:53
Meg a teló is alucsöves lett
sorszám: 12442 (53801)
(előzmény: piri, 2006-05-28 23:27:31)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-28 23:27:31
Ja és a TS250/1 a perka az első 5 sebességes széria 18" as elsőkerékkel vízszintes hengerfej bordákkal (mint az ETZ-nél) amúgy ugyanolyan mint a TS 250 de az 4 gangos 16" -os elsőkerékkel...
sorszám: 12441 (53800)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-28 23:09:48
RT:ReichsTyp alaptipús
BK:Boxer-Kardan :-))) nem is BMW á dehogy DE 2TAKT!!!
ES:Einzylinder Schwinge 1 hengeres lengővillás (trophy)
ETS:Einzylinder-Telegabel-Schwinge 1 hengeres teleszkópos (pupos, sport)
TS:Telegabel-Schwinge teleszkópos elsővilla (125/150 csúzli)
ETZ:Einheitstyp Zschopau passz talán egységes zsopaui motor (125/150 szöcske).
sorszám: 12440 (53799)
(előzmény: jawa lovas, 2006-05-28 20:49:07)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-28 23:08:05
Azért a kínaiak mégsem süllyedtek odáig, mint a törökök vagy az indiaiak: hogy a már maguk idejében is elavult csehszlovák meg NDK ótvarok licenszéért akár egy petákot is fizessenek, és azzal röhögtessék ki magukat, hogy még a XXI. században is ilyet gyártsanak. ;-) A kínaiaik olyan termékeket licenszelnek le, amelyek még többé-kevésbé megfelelnek a kor igényeinek, és még ezeken is végre hajtottak egy kis ráncfelvarrást (egy tárcsafék ide, egy új műanyag burkolat oda), ezért tudják a termékeiket eladni.
Az idézett blabla meg egy hazugság, a keeway egy "OEM brand", több különböző, egymástól független kínai motorkerékpár gyár termékeit is forgalomba hozzák e név alatt, Zhonsent, Jingchenget, meg még az jóég tudja, mit.
sorszám: 12439 (53798)
(előzmény: peti74, 2006-05-28 22:37:17)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-28 22:37:17
"...ott az NDK-ban csak egyetlen igényt ismertek el: az A-ból B-be jutás iránti igényt..."

Úgy mondod, mintha épp most, 2006-ban, a Népi Demokratius Kínában nem pont ez lenne a helyzet.
És minő véletlen, neked nem egy Keeway típusú motorkerékpárod van véletlenül, amit a szocialista Jawa helyett vettél ?

A Keeway.hu-n pedig mindjárt a főoldalin ez olvasható :

"Termékeink Kína egyik legnagyobb motorkerékpár gyárában készülnek. Gyárunk évente 1 000 000 db motorkerékpárt gyárt, amelyeket egész Ázsiában és most már munkánk eredményeként Európában is megszeretett a vásárlóközönség"

Micsoda demagógia! Nem baj, majd felnyílik az a kis zippzár szemük, ha ledől végre a kínai Nagy Fal is!
Bár lehet arra várni kell még egy kicsit.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12438 (53796)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-28 22:08:51)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-28 22:22:10
vmi 3700 at motak de már 15 éve is annyi volt :-)
na szal hogy is van eza 325g??? Mer az ugyi 5deci akkor mennyit fogyaszt az MZ?
Én úgy tudom a fogyasztást MINDENHOL gramm/kwórában mérik nem 100km + ilyenek...
Ha valóban 325grammot ír akkó kár volt érte 35 ezret adni :-))).
De az ilyen ósdi 30 éves kommunista kiálltványokban olyat is lehet olvasni, hogy a szovjet emberek kedves emberek + bölcs vezetőnk eric honekker akit aztán bíróság elé allítottak + hogy az MZ a legjobb motor a világon...
Szal azé nem mind arany ami fénylik:-))).
sorszám: 12437 (53795)

 
 
bankutilg
válasz erre | email2006-05-28 22:19:40
Köszönöm, gyors volt!
Szevasztok
sorszám: 12436 (53794)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-28 22:14:57
4000Ft a cseh
sorszám: 12435 (53793)
(előzmény: bankutilg, 2006-05-28 22:01:14)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-28 22:12:28
5e körül: www.pinkmotors.hu
a CZ (szlovák) láncot is ilyesmi áron szokták adni. Állítólag a favorit (cseh) lánc olcsóbb, de én még olyat sosem vettem.
sorszám: 12434 (53792)
(előzmény: bankutilg, 2006-05-28 22:01:14)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-28 22:08:51
Bah, te sosem fogod megérteni ezt a puritán funkcionalizmust. Ők ott az NDK-ban csak egyetlen igényt ismertek el: az A-ból B-be jutás iránti igényt. Ezt aztán körülvették a népgazdaság egyéb igényeivel: legyen gyorsan elkészíthető, kevés alkatrészből álló, egyszerű eszközökkel sorozatgyártható, még egyszerűbb eszközökkel javítható stb. Így aztán megcsinálták azt, amit ők ideális munkába menős motornak (meg autónak) gondoltak, az emberek meg megvették, és miután megvették, tudomásul vették a használati utasításban leírtakat: ezt a fajta motort így kell használni és pont. Ők nem gondolkoztak a miérteken, megbíztak a német precizitásukban, és a felsőbbrendűségtudat meg az összehasonlítási alap hiánya átsegítette őket az ilyen problémákon. Utána amikor leomlott a berlini fal, és szembesültek azzal, mikkel bökték ki a szemüket, akkor sietve kidobtak mindent: trabantot, MZ-t, hűtőszekrényt, bútorokat, ruhákat, mindent, ami egy kicsit is múlt rendszerbeli volt, és most ők a leglelkesebb fogyasztók egész Németországban, az árubőségtől részegen vásárolnak hitelre új autót, házimozit, legkésőbb két évente divatos ülőgarnitúrát stb.
sorszám: 12433 (53791)
(előzmény: levendel, 2006-05-28 21:45:31)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-28 22:05:47
Akkor nem tudtok a kérdésemre válaszolni?
sorszám: 12432 (53790)

 
 
bankutilg
válasz erre | email2006-05-28 22:01:14
Sziasztok!
Mondja meg nekem valaki mennyibe kerül egy ETZ 250-es lánc.
Köszi
sorszám: 12431 (53788)

 
 
bankutilg
válasz erre | email2006-05-28 21:54:40
Na akkor mégegyszer elkezdem:)Kb. mennyibe kerül egy ETZ 250 lánc, mert nem túl drága akkor nem mosogatom meg zsírozgatom tovább inkább veszek holnap egy újat. Köszi
sorszám: 12430 (53787)
(előzmény: levendel, 2006-05-28 21:45:31)

 
 
bankutilg
válasz erre | email2006-05-28 21:51:51
Sziasztok!
Segítsetek rajtam, mondja meg valaki kb. mennyebe ker
sorszám: 12429 (53785)
(előzmény: levendel, 2006-05-28 21:45:31)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-28 21:45:31
Sose tudom eldönteni, h amikor az üzemeltetés ilyen extrém körülményeit követeli egy kiadvány, akkor a VEB ezmegaz gyár "szerzői közösségét" , a magyar fordítót és lektort, vagy a gyártmányt úgy ahogy van ne vegyem komolyan.
Nehéz eldönteni, de vegyük észre, milyen abszurd dolog, hogy távolról sem a konstrukciót próbálták ezek az endékások az igényekhez igazítani, hanem inkább a kedves vevőnek parancsolgatnak mindenféle nonszensz hülyeséget.

De a legviccesebb az egészben az, hogy az ilyen szükségtelen rituálékat még misztifikálják is, mintha ezeknek a nevetséges gyakorlatoknak a precíz ismerete avanzsálna valakit a gépkezelés mesterévé. Ugyan már.
Kár, hogy erre nem hívják fel valamilyen speciális módszerrel a járókelők figyelmét is, miközben az ember idióta módjára rohangálva próbálja betolni a vasat, vagy választhat a sokezres fordulaton zizgés, meg a kerregő tűgörgős alacsony fordulatú, rugalmatlan hörgés közt és meg is kapja a kiérdemelt szánakozó pillantásokat.

De egyszerűbb már a rajzasztalnál elkezdeni a vevő beidomítását, mint tisztességes, kitartó munkával a valós igényeket kielégíteni. (lásd:japánok)

Megjegyzem a könyvben leírtak valóban fedik a valóságot.
sorszám: 12428 (53784)
(elözmény: Semi, 2006-05-28 10:35:46)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-28 21:35:53
A klub elmélet maximálisan szimpatikus, az egységes hozzáállás szintúgy.
Hja, ha nekem annakidején (úgy 6-8 éve) egy ilyen jellegű, de Jawa klubot ismertem volna, ma biztos sok mindent másként gondolnék.
Volt Jawa-klubtagságom (jacek), de akkoriban a tagokat jobban érdekelte, hogy a hátsó lámpabúra alatti gumitömítés eredeti-e, mint hogy a motort hogyan lehet megbízhatóvá és erősebbé tenni. Ezért hanyagoltam el őket.

Azt meg, hogy ki érdemes a tudásra és ki elsőre senkiről nem lehet eldönteni.
Én épp ezért nem fukarkodtam azzal amim van. Bár nagy titkok tudója nem vagyok, de úgy érzem a legtöbbünknek nem is varászlatos receptekre van szüksége, annak is örülnének, ha tökéletesen átlátnák a jelenlegi motorjukat, és úgy nyulnának hozzá.
Igazából egyetlen típus van, akinek nem segítek (annak is csak másodszorra).
Ez a típus pedig az örök okoskodó - aki mindig mindent jobbban tud - akinek persze soha semmi nem sikerül rendesen, ezért előbb-utóbb segítséget kell kérnie. De ha megkapta, ott folytatja ahol ahol abbahagyta. És persze ilyankor elsőként az én belevitt munkám esik áldozatul, hiszen ő utólag mindig rájön, hogy "még jobbra" meg tudja csinálni.Na ezt az egyet én sem szeretem.

Ez a duma a értékes füzetkével elég sejtelmes és ezért könnyen félreérthető volt. Ennyi.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12427 (53780)
(előzmény: Semi, 2006-05-28 20:41:58)

 
 
Tomka18
válasz erre | email2006-05-28 21:29:39
Valakimondja már meg az ETZ 125-ösnek a vezérlési szögeit, meg esetleg a kipufogónyillás szélességét, magasságát.
Előre köszönöm.
sorszám: 12426 (53778)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-05-28 21:26:32
Csáó! Így vettétek az mz-t vagy később kezdte ezt csinálni? Lehet hogy az előző gazdája túl vékony rudat rakott bele. De az is lehet hogy valamiért elkopott bár nagyon kemény anyag.
sorszám: 12425 (53777)
(előzmény: trophylaci, 2006-05-28 21:01:50)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-05-28 21:01:50
Egyszer már feltettem a kérdést de senki nem reagált rá:öcsém 125-ös ETZ-jén a kuplung kinyomó rúd és a tengely között menet közben folyik az olaj,pedig az olajszint megfelelő.Erre tud valaki v.mi megoldást.Kell oda v.mi tömítés ?
sorszám: 12424 (53772)
(előzmény: Semi, 2006-05-28 19:05:41)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-05-28 20:53:42
.
sorszám: 12423 (53770)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-28 20:49:07
Hellósztok! Kérdezni szeretnék tőletek mégpedig hogy az MZ-nél az ES,ETS,TS, és az ETZ rövidítés mit jent?
Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.: Laci
sorszám: 12422 (53767)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-28 20:44:52
Na pont az ilyen emberekről írtam mint az alábbi anybody... :-)

ciao
Semi
sorszám: 12421 (53765)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-28 20:41:58
peti74
Félreértettél részben... Senki sem fukarkodik a tudásával, mindössze az általa arra érdemesnek tartottakkal osztja csak meg!
Én ismerek olyan szerelőket akik annak idején fizettek a mesterüknek, hogy mellette lehessenek és nézhessék mit csinál!
Most ehelyett el lehet menni tanulni a MAMI-ba vagy elfogadni a szabályokat és akkor kapsz jótanácsokat... :-)
Nekem meg nem jelent akkora problémát ha egy-egy ember leszáll az MZ-ről, hiszen korántsem hiszem hogy az MZ Klub-nak Magyarország összes emberét magába kellene tömörítenie...
Egy időben én is úgy hittem hogy lesz 1500 tagja a klubnak, de megváltozott ez bennem. Legyen csak 100 tag, de az olyan 100 legyen amelyik jól érzi magát és egységes klubként működjünk! :-)

ciao
Semi
sorszám: 12420 (53764)
(előzmény: peti74, 2006-05-28 20:30:00)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-05-28 20:38:30
ÖNZÉS!
ENNYI!
Nem fog senki jönni Németországból szerzői jogdíjért!
Ha már nekem rossz, legyen másnak is az...
(NEM KÉREK VÁLASZT! NEM TUDSZ MEGGYŐZNI!!!)
sorszám: 12419 (53763)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-28 20:30:00
... belső használatú füzetkék, példátlan iratok, varászreceptek, szerelői "titkok", a kívülállókkal meg nem osztott, az évek alatt összegyűlt tudás...

Semi. Ha azt mondtad volna, hogy mind a mai napig vannak, akik :

- mz szerlésből élnek,
- mz-vel versenyeznek és győznek is,
- rettentő büszkék rá, hogy a saját mz-jük a legjobb,

és ezért érdekükben áll, hogy ne adjanak meg minden információt bárkinek, akinek "csak úgy" van egy mz-je (és gondja van vele), nos, akkor megértem. Ezek valahol mind elfogadható indokok.

De ez a felesleges mz misztikum szerintem csak arra jó, hogy most, 2006-ban az amúgy is csökkenő tendenciát mutató mz-s (sőt szocimotoros) táborból egyre többen döntenek válaszul úgy, hogy ha már ígyse-úgyse engedik nekik, hogy értesenek hozzá, akkor inkább beállnak a fogyasztói társadalom oszlopos tagjai közé és vesznek az mz (szoci) helyett valami új, vagy néhány éves nyugati verdát.

Az vesse rám az első követ, aki úgy érzi valaha is fukarkodtam a tudásommal.

Uff, én beszéltem.
Peti74
sorszám: 12418 (53759)
(előzmény: Semi, 2006-05-28 19:05:41)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-28 20:10:22
ali!Eladnám az Mz alkatrészeim nagy részét(tankok,hengerek,teleszkópok stb.)és egy Jawa 350 559 blookot. Ha valakit érdekell írjon.
sorszám: 12417 (53757)

 
 
GSXF
válasz erre | email2006-05-28 20:04:06
csá Somebody
majd meg1ezünk egy árban. ha érdekel még ez a számom: 30 4701281
sorszám: 12416 (53753)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-28 20:03:00
Íme egy tagosodási lehetőség, illetve egy jó hétvége eltöltésének lehetősége:

Bábolna versenytúra
A túra Szentendréről indul és Bábolnán végződik, ahol Versenyzői Szakosztályunk egy teljes kétnapos versenyét tekinthetitek meg!
Mivel a verseny is kétnapos, így a túra is, a második nap útvonalát a tábortűznél dönti el a társaság!
A túra 2006.06.10-én 09:00-09:30 között indul el és a várható táv 140km, természetesen megállásokkal tarkítva, a végállomás pedig Bábolna.

További információ a szokott helyen, vagy itt:
http://mzklub.freeweb.hu/Talalkozok2006/babolna.html

A túrán való részvételt nem kell bejelenteni, hiszen önkéntes és ingyenes! :-)

Reméljük minél többen füstöljük tele a lószagú városkát...

ciao
Semi
sorszám: 12415 (53752)

 
 
Raistlin
válasz erre | email2006-05-28 20:01:16
No ha valaki elkezdett volna lelkesen gondolkozni a problémán, már megoldottam. Össze-vissza volt kötve a töltés-üres-skálavilágítás lámpa. Én meg észre se vettem, hogy a színes vezetékek a testek...vazz
Viszont ez még fontos: minden ETZ generátoron (az állórészen) van egy olyasmi gány, mintha hegesztőpálcával gyilkolta volna valaki? Egy kis csíkban, a lánckerék felőli oldalon. Működik, de azért mégis jó volna tudni...
sorszám: 12414 (53750)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-28 19:05:41
herrwatt
Így van minden, ahogyan bambi leírta...
Mindazok miatt amit írtál MZ-s vagy, és ennek örülök is.
Tudod hogy van a mondás:
"Nem minden rovar bogár, de minden bogár rovar."
Na így van valahogy az MZ-s és MZ Klubtag is... :-)
Ezeket a füzetkéket a gyűjtők sok sok euroért vásárolják nem kis utánajárással! Hozzávetőlegesen egy jó füzetke 15-20E Ft-nak megfelelő euroért cserél gazdát. És akkor még nem adtuk hozzá az utánajárást stb stb...
Olyan ez mint a Coca cola receptje, kevesen vehetik a kezükbe. :-)

Egyébként ezeket a titkokat az MZ szerelők ismerik és tudják, ezek szerint javítják a motorokat!
Hogy miért is került fel ide az írás? Mert egyre több embert sikerül innen elüldöznie a társaságnak a hitetlenségével, tudatlanságával és meggyőzhetetlenségével! Akkor miért csodálkozunk azon hogy nem akarják ezekkel az emberekkel megosztani az általuk összegyűjtött tudást?!
Talán kicsit több figyelmet kellene azoknak szentelni, akik nem 5-10 éve foglalkoznak MZ-kkel hanem 20-30, vagy akár több is!

Tehát akkor mitől több az MZ Klub? Ettől! Hogy ott egyesülnek a tanulni vágyók, a túramotorosok, a versenyzők és az igazi MZ-sek.
Ezért osztják meg a gyűjtők ezeket a példátlan iratokat a Klub tagjaival szívesebben, mint esetleg itt.
Ezért segítenek szívesebben a szerelők a Klubban, mert nem kell vitatkozniuk unatkozó tinédzserekkel akik szó szerint lehülyézik őket, holott még nagyon tudatlanok és a névtelenség mögé burkolózva megsérthetik őket!
Nos ettől több ez a klub!

Tudom, hogy a hozzászólásom nem kizárólag rád vonatkozik, de kérdésed túlmutatott az általad felvázolt problémán.

Remélem megérted mindazt amit ezekkel a sorokkal mondani akartam.

ciao
Semi
sorszám: 12413 (53744)

 
 
buczy
válasz erre | email2006-05-28 18:23:52
hali!!adott egy etz250 nincs TÖLTÉSEM!!!!a fesz.szab tuti jo kondi detto ja és dadog mint az állat ha valaki tudná mi a baja dobjon egy mailt!!légyszi!!
sorszám: 12412 (53738)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-05-28 18:02:13
Hali!
Ts 125-nek mennyi alapból a szerelési gyűrűhézagja?nekem több mint 0,6mm, szal mennyinek kéne alapból lennie?mennyi a legideálisabb?
sorszám: 12411 (53734)

 
 
Raistlin
válasz erre | email2006-05-28 17:12:10
Hello mindenkinek

150-es ETZ-t újítgatok, és már majdnem minden kész van rajta, kivéve az elektronika rendetlenkedését. A jelenség az, hogy a töltésjelző egyáltalán nem világít ha a gyújtást ráadom, csak ha már a motor jár (akkor viszont el nem alszik semmi pénzért). Viszont valami töltés mégis lehet, mert az aksi elég gyengécske már, mégis pöccre indul a gép, és hiába kapcsolok rá minden fényt, indexet, stb., szépen jár a motor.A régi TS-em ilyenkor gyenge aksival egyből leállt. Minden vezetéket kimértem, van magyar kapcsrajzom is, elvben minden OK. Okozhatnak ilyet a rossz diódák (ez az egyetlen ötletem)? És ha igen, mibe kerül egy komplett egyenirányító? Esetleg a régit lehet javítani? Köszi előre is!

Tamás

sorszám: 12410 (53727)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-05-28 16:58:43
Sziasztok!

Kiszedtem a főtengelycsapágyakat a motoromból(MZ TS150), egy valami azonban nem vált világossá; az, hogy mi pozicionálja a főtengelyt: a csapágyak, vagy a forgattyúsház. Vagy elég, ha azt meg tudja mondani valaki, hogy a csapágyaknak a forgattyúsház belső falával kell-e síkba lenniük(talán így ülne fel a csapágy a tengelycsap váll részére), vagy a szimmering-tartóig kell öket kitolni. Ez a kuplung oldalon ugyanaz, de a dinamónál van 1,5 mm játék. Ráadásul ott félúton volt :P . Remélem érthető voltam.

Előzőekhez: nekem a hajtókaron "RICO" felirat olvasható, arra emlékszem hogy ez volt a drágább, sztem világbajnok.

Hali!
sorszám: 12409 (53726)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-28 15:10:40
Háj!
A fogyasztással kapcsolatban reagálnék:
Régen a 125-ös ts emmel, amikor nem volt lóvém tankolni(az esetek 50%-ában:), én úgy spóroltam a benyával(és tényleg kevesebbet evett így), hogy amilyen gyorsan csak lehetett, váltottam felfelé. Ez így kb azt jelenti, hogy városban négyesben, olyan 2000-2300-as fordulaton ment a motor, és lényégesen kevesebbet zabált, mitha pörgettem volna, 4-5000-ren. Az igaz, hogy nagyobb gárzadásra, csak hörgéssel válaszolt gyorsulás helyett, de hát arra van a váltó, vissza kell kapcsolni, és kész.
Az bizonyára igaz, hogy alacsonyabb fordulatszámon hosszabb a szívásidő, és v.színüleg emiatt több benyát szív be, viszont mivel magasabb sebességi fokozatban halad a gép, adott úthosszon kevesebbet fordul a főtengely. Ebből pedig értelemszerűen következik, hogy kevesebbet is szív be a benyából, még akkor is, ha egy szívásütem alatt valójában többet.
Ez a 4800-5000-res fordulatnál való kevesebb fogyasztás, szerintem mindenképp csak akkor lehet igaz, ha városon kívül, a legfelső(mondjuk 5.) fokozatban közelekedsz, és semmiképp sem igaz akkor, ha mondjuk 3-asban ordíttatod a gépet városban, 50km/h-s tempó mellett, csak azért, hogy meg legyen az "optimális" fordulatszám.
sorszám: 12408 (53719)
(előzmény: pandagyik, 2006-05-28 14:34:27)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-05-28 14:34:27
Én tapasztalatból mondom szerintem kevesebbet zabál ha pörgeted de ez nem összetévesztendő a gázhuzigálással.Folyamatos tempo 4800-5000es fordulaton(sebesség az áttételtől függ)az a legjobb az enyémnek mer nem erőlködik.
sorszám: 12407 (53717)
(előzmény: Kobra1, 2006-05-28 12:24:33)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-05-28 13:14:01
Hi Bambi!
Ezek szerint ha belépek a klubba, akkor én is letölthetem?
Üdv: Herr'Watt
sorszám: 12406 (53711)
(előzmény: bambi99, 2006-05-28 12:50:11)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-05-28 12:50:11
Senki nem monda,hogy nem vagy mz-s.Csak ezt a dokumentumot,és egyébb más irományt,csak úgy kapta meg az mzklub,hogy nem terjesztheti tovább.Mivel hogy sok anyagot és információt kapott ettöl a személytől a klub,és reméljük hogy sokat segít nekünk,igy hát próbáld megérteni,hogy nem adhatjuk ki.Viszont a klubban bárki hozzáférhet,így hát nincs titkosítva.üdv bambi
sorszám: 12405 (53707)
(előzmény: herrwatt, 2006-05-28 12:18:52)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-28 12:24:33
ez nem semmi! akkor én is igen rosszul használtam...
gépészmérnöknek tanulok, és hát azt gondolnám hogyha nem pörgetem annyira akkor tovább birja a strapát!
Azt hiszem még egy nyomos ok hogy belépjek az MZklubba! :)
Szeretném valóban rendeltetés szerüen használni a motoromat ,ugyhogy a legtovább szolgáljon engem!

Azt mondod semi .hogy ha 4000-5000 közt használom kevesebbet is eszik mintha 2500-3500közt használnám???
sorszám: 12404 (53702)
(előzmény: Semi, 2006-05-28 12:04:38)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-05-28 12:18:52
Ezek szerint, akkor én nem vagyok MZ-s???? Csak mert nem vagyok MZ-klub tag????
És mivel nem vagyok tag, nincs jogom elolvasni????
Mi a faszért járok túrázni MZ-vel?
Minek csinosítom az MZ-t?
Minek fórumozok? (MZ)
Minek szánom az MZ-re a szabadidőm szinte 100%-át?

Ha ezekután nem vallhatom magam MZ-snek, akkor minek valljam magam?????

Nem értem!

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 12403 (53699)
(előzmény: Semi, 2006-05-28 12:04:38)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-05-28 12:15:50
FIGYELEM!!!

Most vettem meg a Motorrevü2006/06 számát, és 136.oldalon Az élet az első cimű rovatban egy hatalmas fénykép van betéve ,ahol egy ETZ250 piros szinű ,(feltételezem) futár fickó van berakva!
Még véletlenül sem az izomagyú Speedmotorok ...


Tudtátok ?
2004ben ...
a balesetek okozók száma: Mkp.:747. Szgp.:13197!!!!!!!!!!! És a többi csak max egy ezres nagyságrendü minden más balesetet okozo!!
tegnap a praktikerből jöttem haza amikor egy régi volvo meg akart előzni ,de nem igen tudott, és amikor már félig elment akkor egyszerüen rámhuzta a kormányt, igy elég intenziven kellett fékeznem hogy ne az árokba kössek ki!
a kereszteződénél utolértem ,és megmontam neki hogyha előzni akar akkor azt biztonságos sebességnél tegye,egyébkén meg férjünk már el ketten a kétsávos széles uton! paraszt!
Szerintem meg kell nekik mondani ,és ezekből biztosan tanulnak.ha legalább pár hétig is ,de jobban odafigyelnek a motorosokra!
sorszám: 12402 (53698)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-28 12:04:38
herrwatt
Biztosan nem! Sőt még az MZ Klubban is csak a belső tagok férnek majd hozzá!
Ezen dokumentum nem azoknak szól akiknek van egy MZ-jük, hanem azoknak akik MZ-sek...
Ráadásul ezen könyvek értéke a ritkaság és az, hogy kevés példányban lett publikálva.
Mindez csak azért került fel ide, hogy a globális félreértéseket eloszlassuk, és a könyvből való idézetnek eleget tegyünk! :-)

tams9
A 2500-as fordulatszám már a könyvben meg sincs említve, csak mint üresjárási tartomány! Tehát igen, rosszul használtad a motort!
A mindenki azt mondta miatt került fel ez a részlet a könyvecskéből, és hogy értsétek miért mennek tönkre a motorok. :-)
A fordulatszámmérőd pontatlanságát azért vedd figyelembe, és hagyatkozz a füledre!

ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
sorszám: 12401 (53695)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-05-28 11:39:02
húúúúúúúú A francba!
Én a 251-esemmel mindíg ötögikbe gurultam városba 50-nel. 2500-as fordulat környékén. Ezek szerint az káros és sokat is fogyaszt??
Akkor hogy a leggazdaságosabb?? menjek inkább 3. ba??
Eddig mindenki azt mondta, hogyha folyamatosan 5000 környékén megyünk az gyilkolja a motort.
Akkor most ez a helyes mégiscsak??
sorszám: 12400 (53693)
(elözmény: Semi, 2006-05-28 10:35:46)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu