:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hi All!
Még mindig csapágy: TS150-be a dinamó oldali csapágyat a forgattyúsházhoz(hogy a csapágy a f.ház belső falával legyen egyvonalba), avagy a szimmering-tartó házhoz kell igazítani? Ne tartsátok vissza ;).
Hali!
Sziasztok!
Törött karambolos Etz-kről van képetek? akinek van képe az küldje már el nekem:):)
etzrider@freemail.hu vagy a forumos emilcimre!
kösz
MZ FOREVER!
Hú ennek a Zapkortének nem sok pozitív tulajdonsága van.
Rásütni másra a lestrapált szart, épp csak kifényezve meg ilyenek...
Gusztustalan! Az összes emberi érték hiányát mutatja a jelleme, és a durva az hogy mindezt meg akarja magyarázni a fogyasztói társadalom szükségszerűségével!
Hagyjuk már! Ez az egész undorító...
Aha ez a hibalista reális. De nem sokkal kevesebb, mint az enyim, csak más jellegű. ;-) De nincsen ezzel semmi baj, amit használnak, az szét is megy, kár bizonygatni, hogy nem, mert ilyesmi csak az autós urban legendekben van.
30e Ft reális ár egy MZ-ért. Még a duplája is. De azért a 150e-s ETZ az már szerintem vaskos túlzás, akármilyen pöpec is. ;-)
A műszaki vizsgára meg lassan már én is bármit be mernék támasztani, olyan jó tapasztalataim vannak. Számok, lámpa, fékpad és mehet is, a kutyát nem érdekli, ha repedezett fékcső, kotyogós kormánycsapágy, szétlakott lengéscsillapító van a motorban, az elmúlt két évben négy alkalomból egyszer sem voltak kíváncsiak ilyesmire. :-)
Figyu jól olvasom? Ez egy fórum nem?Nem lehet,hogy valami kínai oldalon kellene sztárolnod motorod?Már ku.....ra unjuk, hogy itt reklámozod.
Nekem is volt abba a kupakba egy lámpa és a fékvisszajelző volt, kb egy hete szedtem ki a drótjait, mert nem kell. Szerintem neked is az, mert úgy tudom régen kötelező volt, apám Simóján is volt(Rendszámos volt).
Üdv
Már bocs, de b*** vagy, hogy picimnek hívsz?
Na muszály lesz elhinned, hogy én nyitottam fel először a lelkét, mivel céges jármű lévén, az utolsó kutyaszarról is vezették a gépnaplót;). Valamint ez a két kurvadgadt állat történetesen közeli ismerős, valamint a közterületesek gazdasági vezetője(aki a 29000km-en keresztül pénzelte a gépet)egy gyermekkori cimborám édesanyja. Tehát, még ha az ismerősöknek is is hinnék, a gépkarbantartási naplónak kénytelen vagyok:p.
Az nem mondtam, hogy szervíz nélkül futott. Most akkor közlöm a szervízokokat:
Km óra, és fordulatszámmérő spirál kétszer, légszűrők, olajcserék, gyertyacserék, fesszab cseréje digitálisra, szimmering csere az elsőtelóban, fényszóró izzó cseréje, 22000km-nél kipuff tisztítás, kormánymarkolat cserélye szivacsosra(a gumi vágta a lovas kezét), fékcsőcsere, akkumulátorcsre.
Azóta nálam:
Szimmneringcsere a telóban, olajcsere a váltóban, kuplungbowden, króm tükrök, rezorkipuff, gumicsere(még a gyárik voltak fenn amikor megvettem), fékkar csere(esés miatt)biztosítéktábla csre(jobban tetszik a "kétlábas" bizti, így aztán lecseréltem).
Ja, és a mai magas benyaárak mellett, az én elavult öreges tempójú(100-110km/h kényelmes utazójú) gépemmel is durva élménymocizást lehet csapni, bár sz igaz, hogy egy monster nyergében jobban mutatnék.
Végezetül még annyit, hogy 30000ft ezért a totál gyári motorért szerintem egyáltalán nem volt sok, lévén, hogy a kpm-es vizsgákra annyi szokott lenni a felkészítés, hogy le szoktam mosni;)(számszerint most jön a 4. mióta nálam van). Egyetlen szépséghibája a festés volt, mégpedig azért, mert a lovasa ügyesen leöntötte fékolajjal még 92-ben.
Üdv minden kedves motoros társnak!
Lenne egy kis gondom. Életre keltettem a 125-ös ETZmet és a karbi beállitásával lennének gondjaim... Ha helyzet a következő. Meleg motornál, az alapjárat gyönyörűen megvan, ha szépen fokozatosan húzom neki a gázt akkor fel is megy a fordulat. Viszont ha csutkára rárántom akkor mindegy, hogy milyen fordulattartományban van lefullad. vagy a levegő vagy az üzemanyag sok vagy kevés. A síbertűt felülről a második rovátkába tettem.
Építő jellegű ötleteket várnék! Köszi szépen mindenkinek a segedelmet...
Üdv
Evogame
Hali! Van egy jó állapotú TS 250/1 blokkom eladó!
Jóvanna, de tényleg nem tudhassuk, hogy mit világít a lámpád.
Kérdezd inkább azt, hogy miért nem húz ötödikben, vagy mennyit fogyaszt a miénk. :))
A bugyi pedig a világ legjobb helye, ahogy mész ki lacházáról dabas felé, pont útba esik, ééérted...
Üdv Joseph!
Szét lett szedve a kulpungdekli és el kell, hogy keserítselek, mert olajpumpának semmi nyoma sincs. Csak a helye van meg a deklin. Még csak lyukak sincsenek belül.
Na Üdv!
Szerintem a váltó üres állását jelző lámpa. Én oda kötöttem az enyémet, a ---Hogyan tovább? MZ--- szakirodalom is ezt ajánlja mint optikai tuning :). (ha ETZ-n alapból van ilyen, akkor meg se szólaltam)
Most mit piszkálgatsz, picim? Úgyse fogom neked elhinni, hogy 36e km-et lefutott az MZ-d emberi kéz érintése nélkül. Nem azért, mert MZ, hanem mert ennek a nagy részében nem is volt a tied. Ne félj, én sem soroltam el mindazt a vevőmnek, amit az ural topicban leírtam. ;-) Mellesleg mindez nem "generál" volt, hanem 25000 km összes meghibásodásának listája. Ezek bekövetkezte időben több alkalomra oszlott meg, és a komolyabb (költségesebb vagy munkaigényesebb) hibák eladáskor is megvoltak még, tőlem mindig csak annyit kapott a kínai motor, hogy éppen csak húzza a belét valahogy, mert nem dédelgetni vettem, hanem dolgozni. Az árát visszaszolgálta a benzinmegtakarításon, utána amikor már kezdődtek a hibák, jól eladtam 150e-ért, ráültem egy másikra, és kvára nem érdekel az egész generál+ótvarászás téma. Nem mondom, hogy ha valami különlegesen ritka és kívánatos járműhöz hozzájutnék nagy hirtelen, meg nem generáloznám, de keewayre, mz-re, rozsdás egyesgolfra stb nem vesztegetem az időmet és a szaktudásomat, inkább kerítek egy megkíméltet, és szétcsapom azt is, mert nem én vagyok a masináér, hanem a masina van értem.
Amúgy volt 2t motorom, három is. De a mai benzin és olajárak mellett nem valószínű, hogy valaha lesz még egy. Bár tavaly láttam egy nagyon kívánatos RD-250-et, olyan finoman, csendesen, egyenletesen járt... (úgy, ahogy egy ETZ soha sem fog) De aztán győzött a józan ész: annyi benyából, amit az bekap öreges tempóban az országúton, abból már egy komoly, nagyköbcentis motorral egy durva jó kis élménymotorozást lehet csapni, akkor miről beszélünk???
Jól van nem kell egyből lázadni normálisan kérdeztem . Alig 2 honapja van etz-m és azt hittem ez minden ilyen tipúsú motoron van ilyen izzó . És férfi létemre nem bugyit hordok lehet hogy te igen de én megmaradok az alsógatyánál vagy a boxernél KÖSZI
Csakhogy kommándánte, én egy szóval sem mondtam, hogy ami olcsó az szar, úgyhogy te tudod rosszul!
Egyébként a felújítást te írtad le(vagy valaki a te felhasználói neveddel) az ural topicban.
A lenézés, mint már íram a "kipofozás"kínai módra irányul, nem pedig arra, hogy olcsó. Valóban, az enyém is olcsó, de korántsem ősrégi, és a jelenlegi 36000km alatt, amit becsülettel leszolgált huszadannyi gond sem volt vele, mint a kínai remekeddel, pedig elavult, kétütemű technika.
Gondolom, majd erre írod te, hogy te mindennap nyúztad stb. Na az én etz-met 29000km-ig két rohdt dagadt állat kínozta napi 8órában, télen nyáron, lévén, hogy a közterületfelügyelet tulajdona volt, és ennek ellenére én voltam az első aki leszedte a kuplung oldali deknit. De azt is csak kíváncsiságból.
Hmmm! nemtudom ezt még nem próbáltam :-)))
Szal ha többször rálépek a fékre de nem lassítok villogtatom a féklámpámat az azt jelenti, hogy fosok mert tűl közel jött és maradon má le tartsa be a követési távolságot.
Van aki jóindulatból mászik a motorosra mert világít neki a sötétben de ez ma már nem jellemző sajnos meg nem is indokolt a 100 W feletti fényszóróknál.
sőt, ha bele teszel egy membrámot a hengerébe meg egy IGC-t a gyújtásába és mitas helyett heidenau gumikat teszel rá, akkor más a blokkból fog a benzin fölfelé folyni a tankba, és csak arra kell ügyelni, hogy ne felejtsd el időnként leüríteni, hehehe. ;-)
Ja és oldalasnál kell a kormányszorító tehát dugó kivesz kormámyszorító betesz lámpa nuku...
Gyárilag 1 műanyag dugó van ott nincs lámpa.
Házi tákolás. Azt tudom. Ha tudni akarod, hogy micsoda, nézd meg hova mennek a drótok.
Mi innen a messzi távolból honnan a jó büdös francból tudnánk, hogy mi van a motorodon, vagy milyen színű a bugyid?
Hát, hogy tuggyá villogni a mögötted jövőkne (nagy önbizalomra vall)
Igen pont a központban . ETZ 250-esem van . Nekem időnként világit de nem tudom minek a visszajelzője nekem elég minőségin van megcsinálva nem ugy néz ki mintha ugy gányolták volna . AKI TUD MÉG ERRŐL VALAMIT AZ IRHATNA HA RÁÉR MERT KIVÁNCSI VAGYOK HOGY MI LEHET EZ .
KÖSZI
Én a föbiztit néznémmeg először
Szombathelyen vettem hazacammogtam vele 70 el 220km-t egy ültő helyemben és 5 litert fogyasztott.
Azt hozzányúltam...
Ment majdnem 100 at a 120 kilóm alatt elszállt a szimering kiesett a blokk félig és kotyogmán a fatengely is ja és 4 alatt nem eszikt...
Csak lusti vagyok szétkapni...
Üdv. mindenkinek! Gyújtáson nem világit a töltésjelzöm. Az izzó jó. Ki tudja, hogy mi a leggyakoribb hiba ilyenkor??
Az említett 125ös tényleg elmegy 2,5 literrel, de ehhez azért kell rá egy 18ezres Bing porlasztó is.
haaaapci! haaapci! peeeersze 2,5 literes fogyasztás... ilyet még Háry János sem mondott. :-)
2006 aug 18-20 Emmenrausch. Nem gondolkozott rajta senki,hogy megy?
Mikor még fateré volt a Trophy akkor ő is csinált rá féklámpa visszajelzőt,de hogy minek azt nem tudom. (lehet a tiéd is az)
féklámpavillogtatásra :-))
A 3700 ideális fogyasztás szempontjából legfeljebb a minimális ford.sz. Tehát ez azt jelenti, hogy ez alatt semmiképpen nem érdemes erőltetni (kivétel a bejáratás ami 3000-3500 tól indul).
Amúgy minden 2üteműre érvényes vezetéstechnikai szabály, hogy a fordulatában van az ereje tehát húzni kell neki rendesen (nem csutkáig de legalább a legnagyobb nyomatékig ami 250-es MZ-nél 5200n/min).
Az is igaz, hogy itt fogyaszt legkevesebbet (fajlagosan) viszont ha 30km/h-val mész nem kéne itt pörgetni mert a haladáshoz szükséges nyomatékot már 3500 körül is leadja.
Egyébként a motor fogyasztása nagymértékben függ attól, hogy mennyire erőlködik azaz mennyire van leterhelve. Ha pl. fékpadra teszed és terheletlenül pörgeted 5000-rel akkor alig fog fogyasztani mivel csak a saját pörgéséhez szökséges minimális erőt kell kifejtenie de ha motorozol 40km/h -ás szembeszéllel 80km/ó-val akkor lehet kevés lesz a 21LE is tehát mindenképp csúcsra kell járatni a gépet ennek megfelelően a fogyasztás is elszabadul.
Továbbá ha lessabban gyorsítasz (adsz időt a motornak, hogy különösebb erőlködés nélkül vegye fel a forulatot nem pedig belefojtod a keverékbe ami csak egy helyre mehet: kifele a kipufogón mert nincs powerszelep) akkor kevesebbet fogyaszt viszont ez nem annyira látványos a nézők számára.
Ha Te mégis sportosan húzod neki a pirosig azt csikorogsz a fékkel és ezáltal drága benzineddel a féket fűtöd akár a normális 2x-esét is fogyaszthatja.
Persze ha nincs belőve (hangolva) a gép porlasztó+gyújtás + csepeg a tank mer lyukas akkor minden borul tehát itt kell kezdeni.
A 250-esek szűkmarkuak kezében akár 3,5 literrel is elmennek de jellemző az 5-5,5 liter a szöcske 4litar alatt nem eszik! a csúzli 2,5 literrel elmegy 100km-t.
Pont a fordulási központban ugye? Nekem is van ott egy - kinézetre házilag tákolt - piros kontrollámpa, de noncs bekötve......gőzöm nincs hogy mire kell(het)ett....
Milyen színű,milyen MZ-n,házi beépítés?
Na hello mindenkinek . Na az a helyzet hogy van egy kiss izzo a kormány nál ahol a vázzra van erősitve ott a tank fölött egyböl . Na azt nem igazán tudom milyen izzo ebben várom a SEGÍTSÉGET .
Köszi Üdv.:Charlie
En csak orulok hogy vannak akik lenezik az olcso dolgokat, mert ha mindenki az ar/ertek alapjan venne dolgokat akkor nem lenne olcso es szamomra maximalisan kielegito tudasu fenykepezogepem,MP3lejatszom,kocsim,motorom :)
igaz hogy egyiknek sincs presztizse, de tokeletesen hasznalhato arra amire vettem
rosszul tudod. Én a járművet üzemeltettem, majd pedig amikor kezdtek gyűlni a problémák, eladtam az első jelentkezőnek és átültem egy másikra. Na jó, előtte lemostam, meg lekentem egy kis mattfekete festékkel ott, ahol már nagyon megkapta a rozsda télen, valamint megforrasztottam a tankot ahol folyt, de ennyi történt vele, és nem több. 29 éves vagyok, összetákoltam már roncsból két aztót és két motort, de mostanra meguntam már, hogy tragacsokkal szenvedjek, és amikor más motorozik, én a garázsban (vagy rosszabb esetben az út szélén) szereljek, veszek jó állapotút, kihajtom a belét, és eladom ócsón valami csillogó szemű srácnak, aki tökre örül, hogy ólcsón megkapta, és azt még kis munkával meg lehet javítani. Persze, mindent lehet. De én már nem kívánom erre pazarolni az időmet.
Szerintem a reklám meg az ár az első vásárlással van kapcsolatban. A második vásárlás már azt mutatja, milyen az ár/érték arány meg az aftersale.
A suzukikat meg ne bántsad, mert nagyon jó kis autók. Nem presztizsautó, igaz, még csak túl szépnek sem mondható, de a világból kimegy veled, és ennyi pénzért ennyi jár. Az élettartama ugyanannyi, mint a három-négyszer annyiba kerülő luxuskocsiknak, a különbség csak a marketing meg a dizájn meg esetleg egy-két nélkülözhető extra (légzsák, motoros tetőablak meg efféle csacska macskaságok).
Nem tudom, miért kell lenézni valamit csak azért, mert olcsó és egyszerű, de különösen nevetséges ez a viselkedés, ha olyasvalaki teszi, aki szintén egy olcsó és egyszerű, ráadásul még ősrégi dolog tulajdonosa teszi. Miért nem lehet elfogadni, hogy az egyik ilyen, a másik olyan, mindegyik esetében más-más kompromisszumok születtek a kidolgozás, felépítés, ár, marketing összefüggő szempontrendszerében. Jó, olcsó és tartós presztizsjármű nem létezik, az meg, hogy ki mit tart fontosnak, izlés dolga, ízlésekről vitatkozni meg hülyeség.
Ez bonyolult kerdes, ha valoban pontos valaszt akarunk adni.
Gyakorlatilag amikor maximalis teljesitmenyen hasznalod a motort akkor a maximalis nyomatek es maximalis teljesitmeny fordulatszama kozott kell tartani a fordulat, mert itt a legjobb a fogyasztas es a gyorsulasa a motornak.
Azonban ha reszterhelesen mesz azaz mesz 50-el egyenletes sebesseggel akkor ez az optimalis tartomany jelentosen alacsonyabb fordulatra tolodik. Gyakorlatilag az aktulis karburator allasnal alacsonyabbra jon ki a maximalis nyomatek es teljesitmeny.
Tehat gyorsitasnal a maximalis teljesitmenynel kell felfele valtani kozben meg csutkat huzni, hogy minnel rovidebb ideig kelljen gyorsitani, egyenletes haladasnal pedig a leheto leg alacsonyabb fordulaton hajtani ami altalaban a 3000es fordulat fole fog esni. Mondjuk ha 40-el mesz akkor ne 5.ben kinozd a gepet mert ez tenyleg karos lehet es magasabb fogyasztasu.
Gyakorlatban nem fog megegyezni a leirasban szereplo adatokkal a geped, ezert altalaban erdemes erzesre kezelni a gepet, nem horogtetni es nem szarra porgetni 3000-6000es tartomanyban hasznalva. Ha ezt tartod akkor nem kell panikolnod. A gyakori kogyorsitasok okozzak a tobblet fogyasztast leginkabb, tehat egyenletes kulturalt tempoval haladva tudsz megtakaritast elertni, ha sportosan vezetsz torvenyszeruen sokat fogyaszt barmilyen tartomanyban.
kicsit unalmas, hogy nem nez korul senki, csak varja a sultgalambot :-(
Mi lenne ha megnezned a Szakirodalom rovatban mert ott legalabb 3db 6v-os TS bekotesi es kapcsolasi rajzrol tudok, amibol kettot en toltottem fel.
"Az vesse rám az első követ, aki úgy érzi valaha is fukarkodtam a tudásommal.
Uff, én beszéltem.
Peti74"
Na azzal tenyleg nem fukarkodsz :)))
Amugy az MZ szerelesi konyv letoltheto innen is, amiben pontosan ezek vannak leirva csak mas szavakkal es bovebben.
Sziasztok! Akkor mi a végleges álláspont az ideális fogyasztás és a fordulatszám közti összefüggéssel? Egy barátom nézte a jelleggörbéket, ő arról ETZ 250 esetében 3700-as fordulatot olvasott le mint fogyasztás szempontjából ideális fordulatot.
Nem tudom mi olyan meglepo ezen.
Egyes fordszammerokon 3000-6000kozott van hasznalhato tartomanynak feltuntetve. Ertelem szeruen alapjaraton kivul ebben a tartomanyban kell tartani a fordulatot.
De az osszes MZ konyvben ugyan ez van leirva, szoval a dokumentum eszemei erteken felul tul sok ujat nem mondott nekem...persze mindig vannak akik okosabbak a szakembereknel :)
Csáó! lehet kapni nekem is van. Van szögletes meg kerek is. Ezen a címen érdeklődj streetes@freestart.hu
Van neki sárga izzója is hozzá.
japan hajtokar valoszinuleg tajwani, csak atcimkeztek, akkor meg mindek venned 2* anyiert :)
A Koyo csapagy rohadt jo, minosegu Japan csapagy, en tobbre tartom mint az SKF-et ami manapsag mar amerikai es nem Sved, ha megdoglott, akkor mas lehetett a gond.
bocs TSre gondoltam. ETZ-re tenyleg nem draga, csak az atirathatosagra figyelj.
Muszaki nelkul szar motorral? Alkudj meg abbol.
Latatlanban nem lehet diagnozist felallitani, mivel legalabb 20fele keppen lehet darabos az alapjarat es amikor konkretan hallom/latom akkor is legalabb 3 lehetoseg elofordulhat.
En jatszottam el nemreg, hogy kifogyott a benzin, eltoltam a kutra de utana 500meter utan leallt, azt hittem lemerult az akku, kicsereltem, ramertem, megint 500metert ment. Aztan kicsereltem a gyujtast es ez volt a gond, de mosmeg anyira megszivta amagat, hogy mindig bekopi a gyertyat. Szoval konkretan 4 kulonbozo hiba ami kb ugyan ugy jelentkezik.
Ahova ki akartam lukadni: nem lehet egy hozzanemerto egyettlen mondatabol megallapitani, hogy "darabos az alapjarat"
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|