:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szal ha többször rálépek a fékre de nem lassítok villogtatom a féklámpámat az azt jelenti, hogy fosok mert tűl közel jött és maradon má le tartsa be a követési távolságot.
Van aki jóindulatból mászik a motorosra mert világít neki a sötétben de ez ma már nem jellemző sajnos meg nem is indokolt a 100 W feletti fényszóróknál.
sőt, ha bele teszel egy membrámot a hengerébe meg egy IGC-t a gyújtásába és mitas helyett heidenau gumikat teszel rá, akkor más a blokkból fog a benzin fölfelé folyni a tankba, és csak arra kell ügyelni, hogy ne felejtsd el időnként leüríteni, hehehe. ;-)
Ja és oldalasnál kell a kormányszorító tehát dugó kivesz kormámyszorító betesz lámpa nuku...
Gyárilag 1 műanyag dugó van ott nincs lámpa.
Házi tákolás. Azt tudom. Ha tudni akarod, hogy micsoda, nézd meg hova mennek a drótok.
Mi innen a messzi távolból honnan a jó büdös francból tudnánk, hogy mi van a motorodon, vagy milyen színű a bugyid?
Hát, hogy tuggyá villogni a mögötted jövőkne (nagy önbizalomra vall)
Igen pont a központban . ETZ 250-esem van . Nekem időnként világit de nem tudom minek a visszajelzője nekem elég minőségin van megcsinálva nem ugy néz ki mintha ugy gányolták volna . AKI TUD MÉG ERRŐL VALAMIT AZ IRHATNA HA RÁÉR MERT KIVÁNCSI VAGYOK HOGY MI LEHET EZ .
KÖSZI
Én a föbiztit néznémmeg először
Szombathelyen vettem hazacammogtam vele 70 el 220km-t egy ültő helyemben és 5 litert fogyasztott.
Azt hozzányúltam...
Ment majdnem 100 at a 120 kilóm alatt elszállt a szimering kiesett a blokk félig és kotyogmán a fatengely is ja és 4 alatt nem eszikt...
Csak lusti vagyok szétkapni...
Üdv. mindenkinek! Gyújtáson nem világit a töltésjelzöm. Az izzó jó. Ki tudja, hogy mi a leggyakoribb hiba ilyenkor??
Az említett 125ös tényleg elmegy 2,5 literrel, de ehhez azért kell rá egy 18ezres Bing porlasztó is.
haaaapci! haaapci! peeeersze 2,5 literes fogyasztás... ilyet még Háry János sem mondott. :-)
2006 aug 18-20 Emmenrausch. Nem gondolkozott rajta senki,hogy megy?
Mikor még fateré volt a Trophy akkor ő is csinált rá féklámpa visszajelzőt,de hogy minek azt nem tudom. (lehet a tiéd is az)
féklámpavillogtatásra :-))
A 3700 ideális fogyasztás szempontjából legfeljebb a minimális ford.sz. Tehát ez azt jelenti, hogy ez alatt semmiképpen nem érdemes erőltetni (kivétel a bejáratás ami 3000-3500 tól indul).
Amúgy minden 2üteműre érvényes vezetéstechnikai szabály, hogy a fordulatában van az ereje tehát húzni kell neki rendesen (nem csutkáig de legalább a legnagyobb nyomatékig ami 250-es MZ-nél 5200n/min).
Az is igaz, hogy itt fogyaszt legkevesebbet (fajlagosan) viszont ha 30km/h-val mész nem kéne itt pörgetni mert a haladáshoz szükséges nyomatékot már 3500 körül is leadja.
Egyébként a motor fogyasztása nagymértékben függ attól, hogy mennyire erőlködik azaz mennyire van leterhelve. Ha pl. fékpadra teszed és terheletlenül pörgeted 5000-rel akkor alig fog fogyasztani mivel csak a saját pörgéséhez szökséges minimális erőt kell kifejtenie de ha motorozol 40km/h -ás szembeszéllel 80km/ó-val akkor lehet kevés lesz a 21LE is tehát mindenképp csúcsra kell járatni a gépet ennek megfelelően a fogyasztás is elszabadul.
Továbbá ha lessabban gyorsítasz (adsz időt a motornak, hogy különösebb erőlködés nélkül vegye fel a forulatot nem pedig belefojtod a keverékbe ami csak egy helyre mehet: kifele a kipufogón mert nincs powerszelep) akkor kevesebbet fogyaszt viszont ez nem annyira látványos a nézők számára.
Ha Te mégis sportosan húzod neki a pirosig azt csikorogsz a fékkel és ezáltal drága benzineddel a féket fűtöd akár a normális 2x-esét is fogyaszthatja.
Persze ha nincs belőve (hangolva) a gép porlasztó+gyújtás + csepeg a tank mer lyukas akkor minden borul tehát itt kell kezdeni.
A 250-esek szűkmarkuak kezében akár 3,5 literrel is elmennek de jellemző az 5-5,5 liter a szöcske 4litar alatt nem eszik! a csúzli 2,5 literrel elmegy 100km-t.
Pont a fordulási központban ugye? Nekem is van ott egy - kinézetre házilag tákolt - piros kontrollámpa, de noncs bekötve......gőzöm nincs hogy mire kell(het)ett....
Milyen színű,milyen MZ-n,házi beépítés?
Na hello mindenkinek . Na az a helyzet hogy van egy kiss izzo a kormány nál ahol a vázzra van erősitve ott a tank fölött egyböl . Na azt nem igazán tudom milyen izzo ebben várom a SEGÍTSÉGET .
Köszi Üdv.:Charlie
En csak orulok hogy vannak akik lenezik az olcso dolgokat, mert ha mindenki az ar/ertek alapjan venne dolgokat akkor nem lenne olcso es szamomra maximalisan kielegito tudasu fenykepezogepem,MP3lejatszom,kocsim,motorom :)
igaz hogy egyiknek sincs presztizse, de tokeletesen hasznalhato arra amire vettem
rosszul tudod. Én a járművet üzemeltettem, majd pedig amikor kezdtek gyűlni a problémák, eladtam az első jelentkezőnek és átültem egy másikra. Na jó, előtte lemostam, meg lekentem egy kis mattfekete festékkel ott, ahol már nagyon megkapta a rozsda télen, valamint megforrasztottam a tankot ahol folyt, de ennyi történt vele, és nem több. 29 éves vagyok, összetákoltam már roncsból két aztót és két motort, de mostanra meguntam már, hogy tragacsokkal szenvedjek, és amikor más motorozik, én a garázsban (vagy rosszabb esetben az út szélén) szereljek, veszek jó állapotút, kihajtom a belét, és eladom ócsón valami csillogó szemű srácnak, aki tökre örül, hogy ólcsón megkapta, és azt még kis munkával meg lehet javítani. Persze, mindent lehet. De én már nem kívánom erre pazarolni az időmet.
Szerintem a reklám meg az ár az első vásárlással van kapcsolatban. A második vásárlás már azt mutatja, milyen az ár/érték arány meg az aftersale.
A suzukikat meg ne bántsad, mert nagyon jó kis autók. Nem presztizsautó, igaz, még csak túl szépnek sem mondható, de a világból kimegy veled, és ennyi pénzért ennyi jár. Az élettartama ugyanannyi, mint a három-négyszer annyiba kerülő luxuskocsiknak, a különbség csak a marketing meg a dizájn meg esetleg egy-két nélkülözhető extra (légzsák, motoros tetőablak meg efféle csacska macskaságok).
Nem tudom, miért kell lenézni valamit csak azért, mert olcsó és egyszerű, de különösen nevetséges ez a viselkedés, ha olyasvalaki teszi, aki szintén egy olcsó és egyszerű, ráadásul még ősrégi dolog tulajdonosa teszi. Miért nem lehet elfogadni, hogy az egyik ilyen, a másik olyan, mindegyik esetében más-más kompromisszumok születtek a kidolgozás, felépítés, ár, marketing összefüggő szempontrendszerében. Jó, olcsó és tartós presztizsjármű nem létezik, az meg, hogy ki mit tart fontosnak, izlés dolga, ízlésekről vitatkozni meg hülyeség.
Ez bonyolult kerdes, ha valoban pontos valaszt akarunk adni.
Gyakorlatilag amikor maximalis teljesitmenyen hasznalod a motort akkor a maximalis nyomatek es maximalis teljesitmeny fordulatszama kozott kell tartani a fordulat, mert itt a legjobb a fogyasztas es a gyorsulasa a motornak.
Azonban ha reszterhelesen mesz azaz mesz 50-el egyenletes sebesseggel akkor ez az optimalis tartomany jelentosen alacsonyabb fordulatra tolodik. Gyakorlatilag az aktulis karburator allasnal alacsonyabbra jon ki a maximalis nyomatek es teljesitmeny.
Tehat gyorsitasnal a maximalis teljesitmenynel kell felfele valtani kozben meg csutkat huzni, hogy minnel rovidebb ideig kelljen gyorsitani, egyenletes haladasnal pedig a leheto leg alacsonyabb fordulaton hajtani ami altalaban a 3000es fordulat fole fog esni. Mondjuk ha 40-el mesz akkor ne 5.ben kinozd a gepet mert ez tenyleg karos lehet es magasabb fogyasztasu.
Gyakorlatban nem fog megegyezni a leirasban szereplo adatokkal a geped, ezert altalaban erdemes erzesre kezelni a gepet, nem horogtetni es nem szarra porgetni 3000-6000es tartomanyban hasznalva. Ha ezt tartod akkor nem kell panikolnod. A gyakori kogyorsitasok okozzak a tobblet fogyasztast leginkabb, tehat egyenletes kulturalt tempoval haladva tudsz megtakaritast elertni, ha sportosan vezetsz torvenyszeruen sokat fogyaszt barmilyen tartomanyban.
kicsit unalmas, hogy nem nez korul senki, csak varja a sultgalambot :-(
Mi lenne ha megnezned a Szakirodalom rovatban mert ott legalabb 3db 6v-os TS bekotesi es kapcsolasi rajzrol tudok, amibol kettot en toltottem fel.
"Az vesse rám az első követ, aki úgy érzi valaha is fukarkodtam a tudásommal.
Uff, én beszéltem.
Peti74"
Na azzal tenyleg nem fukarkodsz :)))
Amugy az MZ szerelesi konyv letoltheto innen is, amiben pontosan ezek vannak leirva csak mas szavakkal es bovebben.
Sziasztok! Akkor mi a végleges álláspont az ideális fogyasztás és a fordulatszám közti összefüggéssel? Egy barátom nézte a jelleggörbéket, ő arról ETZ 250 esetében 3700-as fordulatot olvasott le mint fogyasztás szempontjából ideális fordulatot.
Nem tudom mi olyan meglepo ezen.
Egyes fordszammerokon 3000-6000kozott van hasznalhato tartomanynak feltuntetve. Ertelem szeruen alapjaraton kivul ebben a tartomanyban kell tartani a fordulatot.
De az osszes MZ konyvben ugyan ez van leirva, szoval a dokumentum eszemei erteken felul tul sok ujat nem mondott nekem...persze mindig vannak akik okosabbak a szakembereknel :)
Csáó! lehet kapni nekem is van. Van szögletes meg kerek is. Ezen a címen érdeklődj streetes@freestart.hu
Van neki sárga izzója is hozzá.
japan hajtokar valoszinuleg tajwani, csak atcimkeztek, akkor meg mindek venned 2* anyiert :)
A Koyo csapagy rohadt jo, minosegu Japan csapagy, en tobbre tartom mint az SKF-et ami manapsag mar amerikai es nem Sved, ha megdoglott, akkor mas lehetett a gond.
bocs TSre gondoltam. ETZ-re tenyleg nem draga, csak az atirathatosagra figyelj.
Muszaki nelkul szar motorral? Alkudj meg abbol.
Latatlanban nem lehet diagnozist felallitani, mivel legalabb 20fele keppen lehet darabos az alapjarat es amikor konkretan hallom/latom akkor is legalabb 3 lehetoseg elofordulhat.
En jatszottam el nemreg, hogy kifogyott a benzin, eltoltam a kutra de utana 500meter utan leallt, azt hittem lemerult az akku, kicsereltem, ramertem, megint 500metert ment. Aztan kicsereltem a gyujtast es ez volt a gond, de mosmeg anyira megszivta amagat, hogy mindig bekopi a gyertyat. Szoval konkretan 4 kulonbozo hiba ami kb ugyan ugy jelentkezik.
Ahova ki akartam lukadni: nem lehet egy hozzanemerto egyettlen mondatabol megallapitani, hogy "darabos az alapjarat"
Láttam motorboltban fehér színű indexbúrákat kerek és szögletes kivitelűt egyaránt, tehát kapható
Ha papirjai rendben vannak es problema nelkul atirathato akkor erdemes lehet, de arat nem irtal.
En 10-15ot adnek erte ha enyi gondja van, az hogy mit mond a tulaj nem szamit, csinalja meg ha tenyleg ilyen egyseszeru, es akkor megerhet 25-30-at is.
Mindketto megfelel, en C3-asat hasznalok mert a C4 draga.
Ha szetveri az valoszinuleg azert van mert gorbe a fotengely, azaz a tengely nem a forgas tengelyeben van, ez pedig artalamas a csapagynak.
Esetleg nem megfelelo kenes. Az olajzo jaratokat ellenorizd osszerakaskor, illetve csak nyitott csapagyat lehet hasznalni, kulonben elegtelen lesz a kenes.
Ja meg a detonacios eges is szetverheti a csapagyat, de inkabb a hajtokarcsapagy illetve a csapszeg szenvedi ezt meg.
nyilvan hosszu leejton motorfekezett, elotte pedig jol felmelegedett a hosszu emelkedon...a TS nem szereti ezt, de a tobbi 2Tnek sem elonyos. Na meg lehet hogy mar amugy sem allt a helyzet magaslatan a hajtokar csapagy es mivel ez a leggyengebb resz,ez esett szet eloszor. Nagy emelkedokon, es leejtokon neha kell egy gazfrocsot adni a gepnek hogy kapjon kenest/hutest.
Akkor már Yamaha YBR 125.....azt is Kínában gyártják de akkoris Yamaha!
:-)
No igen. Azt hiszem, az én 38 éves Jawám 25 év múlva is működni fog, akkorra meg már azok a kohók sem lesznek meg, amikben a most új kínai bringákat majdan beolvasztják...
A jó anyagminőséget és a valódi szaktudást marketinggel vagy alacsony árral helyettesíteni, ehhez értenek most sokan.
Személyes tapasztalat Keeway ügyben(fater vett egyet,chopper rokkantnyugdíjasok számára,Supershadow vagy mi):
1. Karburátor tisztítás kb 5X(szövetszálak a főfúvókában,hogy honnan,kérdés).
2.Olajfolyás a szelepfedél alól 2X
3.A karburátor és a gumi szívócső között falslevegő szívás(kisebb a karbi átmérője mint a szívócsövé)
4.Az összes gumialkatrész porlad
5.Gyertya csere 500-as szervíznél(megelőzendő a kínai gyertya által okozott gyújtáskimaradásokat-szervíztapasztalat)
6.Az első fékbetét fékezésnél csattant(plusz lemezzel kihézagolták)
7.Egy 6-os menet megadta magát a láncvédőnél,a másik fogja még
8.Rozsdásodnak a csavarok
9.A kipufogóból szivárog az olaj(némi olajfogyasztással egybekötve)
10.A tükrök néha elmászkálnak
11.Matricák hólyagosodnak
12.Akku csere volt garanciában(a 25000-Ft-os Yamaha akksi is megadta magát 1/2 évesen,csak protekcióval cserélték gariban)
Kb.ennyi 1,5 év és 4500km alatt.
Nem kellett vele többet foglalkozni,mint az Mz-vel vagy a Jawa-val,de ez egy új mkp.nem egy 20 éves.
Fogyasztása városban 3 liter alatt van,megy is,de pörgetni kell.Őnindító,riasztó,hogy eladhatóbb legyen.
Akciósan volt 530000 Ft,annyit ér szerintem,mint egy 50-es robogó,ha nem többet.Kinézetre nem rossz,közelről aki nem ért hozzá,azt hiszi,hogy valami komoly gép,csodálkoztak,amikor megtudták,hogy kínai.
Azért írtam ezt le,hogy aki esetleg még nem találkozott ilyen motorral,az is képbe legyen.
Gyuri
Láttam a neten egy 251-est, amin fehér indexbúrák voltak. Szerintetek nálunk lehet ilyet kapni?
Semi
Ja, túloztam egy kicsit. De ezért sem a dévó sem a szuzuki nem az autógyártás csúcsa, de persze nem is oda szánták.
Joseph
Szerintem a Suzukit meg a Daewoo-t ne fikázd le, nem Keeway kategória. Kérdezz csak meg egy tényleg hozzáértő autószerelőt hogy mennyit keresne ha csak Suzuki lenne a földön?! :-) Éhenhalna...
ciao
Semi
Húha Zapkorte mindjárt megmagyarázza nekünk hogy jobb egy kívéj szemét mint egy MZ! :-)
Mondj már nekem Zapi egy árat a második fokozatra léptetővillával együtt és hogy van-e raktáron?!
Illetve kérnék egy árat hajtókarszettre is! Nos?!
ciao
Semi
Rendben, akkor tévedtem, nem olyan drágák az alkatrészek.
Ha jól tudom te mégiscsak nekiáltál generálozni azt a motort, ami újonnan 3-4e huf. És szerintem igenis értéknövelő tényező, méghozzá nem is kicsit a fényezés, műanyagozás stb.
Ha nem így lenne, akkor a keeway-n kívül nem is lenne más gyár a földön, de legalábbis nyereséggel egyik sem zárná az évet.
A hiánygazdaság, he jól tudom, nem vonatkozott sem a motorkerékpárokra, sem az azzal kapcsolatos alkatrészek ellátására. De legalábbis 1962 után semmiképp.
Minőséget szerintem nemigazán lehet azzal mérni, hogy vesznek e tőle másodjára is motort. Ez csak annyit mutatna meg, hogy mennyire volt jó a reklám, vagy hogy jó a termék ára, és viszik, mint a cukrot.(a suzukit, meg a daewot is viszik mint a cukrot, mégis ipari hulladék mind a kettő)
A Trophys résszel teljes mértékben egyet értek :))a többit meg nem tudom. Végre valaki nem fikázza.
Hát tudod én csak azt sajnálom, hogy nem én adtam el az illetőnek azt az ets-t. ;-p Minden esetre a guinessbe fel lehetne venni, mint fő-palimadarat, a képét meg lehozhatná a Blikk, hogy a veterán-nepperek az ágyuk fölé akaszthassák, és időnként ábrándos szemekkel nézhessék, miközben a "felújítható urál papirok nélkül 350e Ft" meg "csepel 125 motor-ritkaság 200e" hirdetéseket adogatják föl az internetre. ;-)
néhány kb. alkatrészár a keeway szalonból:
tárcsafék-betét: 1500
dobfék-betét: 1800
vezérműlánc: 5000
szelep: 1500
hátsó (központi) rugóstag: 18000
komplett első telópár: 16000
gáz- és kuplungbovden: 800/db
stb.
Szerintem annyira nem vészesek. És raktárról kiszolgálnak rendelési szám alapján bármivel, egészen az utolsó szögig.
Az élettartam meg majd elválik. De azt azért ne felejtsd, hogy a hiánygazdaság rendesen rásegített az ilyen javak élettartamának meghosszabbítására. Egykoron minden roncsot kipofoztak, mert ritkán és csak nagyon drágán lehetett újhoz hozzájutni. Most viszont egy fogyasztói társadalom van, ahol az élő munka rendkívül túlértékelt. 3-4e Ft-s rezsi óradíjban senki sem fog nekiállni egy olyan motort generálozgatni, ami újonan 3-400e Ft a szalonban, és a segged is fényesre nyalják, csak vigyed el, mert egy tisztességes alapos generál (gépmunka, műanyagozás, fényezés stb) úgy bekap 100 munkaórát, mint a szél, viszont nem értéknövelő tényező a használtpiacon.
Nem tudom, mi lehetne egy fogyasztói társadalomban a minőség fokmérője. Egy komplex termékskálájú gyár esetén talán hogy hányan vesznek tőle másodjára is motort. De a keeway csak kis teljesítményű motorokkal foglalkozik, tehát ez is kiesik.
Ez a füzet sose látott vevőt, nem nekik szánták.
A DKW 350-es sportgépét azért nemcsak 1954-ben irigyelték, hanem ráfért volna a tudás pl a Jawa-ra is, mert valahogy lóerőben a felét se tudta jóval később! :-)
Majd megnézem 30 év múlva hogy a kínai szarokért is adnak-e 1.5-2M Ft-ot úgy mint egy ETS 250-ért?! :-)
ciao
Semi
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|