hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

piri
válasz erre | email2006-05-30 17:31:03
Akipufogó alján max 5 lyukat szoktak ütni 100-as szöggel hátulról kezdve pár centire egymástól DE NE ba..sd el a gyárit szerintem emiatt mert lehet a vizsgán szólnak a hangja miatt.
sorszám: 12565 (54039)
(előzmény: imi123, 2006-05-30 13:46:34)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-05-30 17:25:48
Na jó jogos volt amit irtál de csak gondoltam hogy van ilyen a többi gépen is . Bugyi azt nem tom milyen hely még nem voltam csak MOGYORÓDON F1-et nézni.
K-RUDI etz típusú gépen alappba van üres jelző . Passz tényleg fogalmam nincs hogy mi lehet ez a szar . Meg hogy mi értelme van . Mert egyfolytába világit arra is gondoltam már hogy egy külön refivisszajelző . A dróttal meg az a baj hogy faszán el van rejtve a tank alatt és nem igazán tudtam eddig kiigazodni megmondom az őszintét nem is nagyon foglalkoztatott . De most utánanézek .
KÖSSZ MINDENT MINDENKINEK AKI SEGÍTETT
sorszám: 12564 (54038)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-30 17:15:57
Hát szerintem azért van itt, mert élvezi, ahogy ugrotok a provokációra.
Ha nincs reakció, abbahagyja. Vagy el se kezdi.
De hát ez minden fórumon így működik asszem.

Amit én írtam, az viszont engem mz tulajként idegesít, de nagyon a (volt) cég "filozófiájában". Persze alapvetően nem a hozzáértés hiánya, vagy az innovációra való képtelenség, hanem a mocsok politika miatt nem tudott szerintem kiteljesedni ennek az üzemnek sem a karrierje.
sorszám: 12563 (54037)
(előzmény: Keri, 2006-05-30 09:04:03)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-30 17:08:58
Mi köze a guminak a motorhó? Ne tévesszük mán össze a tartós fogyasztási cikket a fogyóeszközzel...
Már régebben is le akartam írni most leírom:
Először is az MZ nem 30 hanem kb. 60 éves konstrukció és kiváncsi lennék marhára, hogy a mai kínai de akár japán gépek 50 év múlva hol lesznek lesz még egy maréknyi csoport aki azokat isteníti esetleg használja, de sajnos én már ezt nem fogom meérni szőrös fejjel, mert nem hiszem, hogy 90valahány évig elélek.
Tehát az MZ egy elég érdekes motor mert mindíg fikázták. Anno tizenévesen mi is fikáztuk mert meg voltunk győződve arról, hogy nyugaton kolbászból van a kerités és ingyen adják a BMW-t, azóta tudjuk, hogy azért ez nem így van. A kamionos faterok által hazahozott akkor több éves német motoros újságokra csöpögött a nyálunk és fikáztuk az MZ-t mert ez volt a divat közben mindenkinek az volt.
Emléxem a haverom első ETZjére amit a TEFU hórukkmunkásai leb..tak a járdára azt megfogtam a fenyőfa kalodát (amiben volt) és rögtön szálka ment a kezembe. Barna zsírpapírba volt csomagolva fehér gépzsírral bekenve jó vastagon, úgy, hogy 3 napig tisztogattuk, hogy végre ráülhessünk és ne ba..sza össze a trapper farmert. De közben végig fikáztuk, hogy milyen igénytelen.
Vagy amikor megláttuk a 80' as BNV-n az első ETZ-t (prototipús) mindenkinek tetszett: -öcsém tök jól néz ki! -azé ez már nem semmi, tiszta nyugat...
Úgyhogy megegyeztünk: továbbra is fikázzuk az MZ-t, de az ETZ-t nem mer az más...
Azért fikáztuk mert az volt a divat nem tudtuk valójában, hogy mit is beszélünk szerintem a zákorte is így van vele.
Aztán teltek múltak az évek és kiderült, hogy az MZ egy végtelenül egyszerű és igénytelen, a kategóriájában elnyűhetetlen motor olyan mint egy teve.
Annyira igénytelen, hogy nincs is igazán olyan ami elromlik rajt v ha mégis akkor 1 délelőtt meg lehet javítani igen olcsón.
Ma azt nem értem, hogy hogyan nem veszik észre az emberek, hogy az eredeti NDK-s "szar" jobb minőség volt mint a mai nagy büdös XXI. századi globalizációs, selejt nélküli minőségbiztosítással és csúcstechnikával gyártott gagyi szarok.
Ma az egykor neves gyártók már csak a nevüket adják jó pénzért a gyártáshoz semmi közük és a távolkeleti gyárak ontják magugból a szart az amelyik egy kicsit jobb lett ráírják, hogy SKF a sza használhatatlant + eladják olcsó noname dobozban DE ELADJÁK mert nincs selejt.
Az ilyen szarokkal van tele a polc minden boltban (na+ a kívéj vami. blokk) amit azelőtt az NDK-sok jó messzire eldobtak mert azt mondták rá nem jó semmire még kerékcsapágynak sem esetleg papírnehezéknek a főnök asztalára...
Ennyit a minőségről!
A 80-as években az MZ (ETZ) minden más nyugati 250-es (és keleti) géppel fel tudta vanni a versenyt, mind teljesítmény, mind élettertam szempotjából, akkoriban a fogyasztás nem volt lényeg de abban is király volt.
A 200 as yamaha csak a renszámomat sasolhatta élég messziröl. (150-et ment a gép nem kell elhinni)...
sorszám: 12562 (54036)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-05-30 17:06:59
Nekem nem kell elmagyarázni ilyeneket.A konzekvenciákat már réges rég levontam.
Hatalmas tévedésben vagy.NEM az én "zagyva agyamban" csapódott le, hogy a te fostalicskád "abszolút értékben jobb lenne" bármelyiknél.TE ÁLLÍTOTTAD így be.Legalábbis nagyon ez világított át a megnyilvánulásaidból.És NEM CSAK nekem..Tehát.Ha leírsz valamit, és nagyon sok embernek ugyanaz a véleménye róla, illenék elgondolkozni, hogy esetleg TE b..tál el valamit a fogalmazásban, stílusban, hogy nem azt értették amit akartál közvetíteni.
Tudod egyvalamiben igazad van.A szempontokban.DE.Akkor vedd már észre, hogy TE egész más szempontból nézed a dolgokat, mint az itt jelenlévő emberek nagyrésze..Szóval azért neked sem ártana figyelembe venni az általad leírtakat amikor a saját hozzászólásaidat gépeled.És pont ezért ne kezdjed el lehúzni a szocikat.Mert neked más a fontos, mint az itt jelenlévőknek.
Egyébként zárójelben jegyzem csak meg, megintcsak azt kell megállapítanom, hogy a kínai szarabb lehet összességében, mint a szoci, mert lehet ugyan, hogy a szocit baszogatni kell időről időre, és a kínait nem /legyen a te megállapításod az igaz, felőlem/, de azok a gépek, amikről ez az oldal szól már eddig jóval többet kibírtak, mint a kinyali kávédarálók új koruktól kezdve a MÉH telepig kibírnak majd, de a szocik MÉG mindig üzemelnek.Gondozástól függően 10-20 évig is akár.
A fekete-fehér dolgot meg ne bolygassuk...Pont nekem nem kell ezt magyaráznod...Világéletemben Jawával mászkáltam, mégsem szarozom le az MZ-ket.Egyszerűen nem az a motor, amit nekem találtak ki.Ennyi.Biztos megvannak a maga szépségei, ugyanúgy mint a gyengéi is.Mint MINDENNEK a világon.
Mellesleg te sem nagyon írogattad az esetek jórészében, hogy épp milyen szempontból jobb a tied, mint a másé.
Az meg még mindig áll, hogy ha valaki álmodni sem mer, akkor nagy baj van.Ha meg valaki azért, mert Kispista álmodni merészelt, pálcát tör felette, azt az embert leginkább csak szánni tudom.
sorszám: 12561 (54034)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 16:36:57)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-30 17:02:01
Nem is az esik igazán szarul, hogy az mz-t szidod, az legfejebb a motoromnak esne szarul. Te mindössze azokat szidod - mert máshoz nem is értessz - ezzel, akik a fórumot alkotják.
És már neharagudj, de ez az értelmetlen pocskondiázás akit te művelsz elég meleg dolog. Valamint, ha ennyire utálsz minket, akkor mi a picsának látogatod ezt az oldalt?
Mert én amit nem szerek, azt nem nézem, nem olvasom. Gondolom valami prófétának tartod magad, aki kivezet minket, barbár elfogult irracionális fogyasztókat a sötét MZ imádatból.
Szerintem foglalkozz a tértivevényekkel, ajánlott küldeményekkel, meg hasonlókkal.
Háj.
sorszám: 12560 (54033)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 16:36:57)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 16:36:57
Jelenleg éppen TMK-s vagyok a Posta budaörsi logisztikai központjában. ;-)
Te viszont úgy látszik, nem tudod mi ez, úgyhogy most felvilágosítalak: TMK (vagyis tervszerű megelőző karbantartás) az olajcsere, meg az üzemszerűen kopó-fogyó alkatrészek (fékbetét, lánc, megszakító stb)tervszerű (üzemórára vetített periódusonkénti) cseréje. Minden más, terven felüli beavatkozás az _javítás_. Mellesleg nincsen abban semmi szégyellni való, ha valamit javítani kell, néha mi is belebújunk a sokmilliárd forintért vásárolt, csúcstechnológiás, nem egész két éves Siemens osztályozó autómatákba. Tudom, tudom, a Siemens osztályozó autómata is pfúj meg szar, egyedül az MZ a mérnöki alkotás olyan csodája, ami egyszerűen nem romlik el soha. ;-)

Én nem az MZ-t meg a jawat fikázom itt, hanem azokat az itt jelenlévő elvakult hívőket, akik hihetetlen elfogultságukban személyes támadásként élik meg, ha bármilyen szempontból is kétségbe vonják a kedvenc márkájuk képzelt felsőbbrendűségét, és furtonfurt bizonygatják, hogy de igenis sokkal jobbak azok bárminél. Pedig ez egyszerűen nem igaz, és nem vesz le semmit az MZ vagy jawa értékéből, ha ezt belátja a tulajdonosa. Én sem állítottam soha, hogy a keeway abszolút értékben jobb lenne bármelyiknél is, ez csak a te zagyva agyadban csapódott le így. Bizonyos szempontból (fogyasztás, nyomaték, elektromos rendszer) jobb volt, más szempontból (gyorsulás, végsebesség, kipuffogózaj) meg rosszabb. Nincs abszolút győztes, de még ha volna, sem volna jogalap arra, hogy bárkit is lesajnálj, akinek esetleg nem olyan van. Megmondjam mi van helyette? A különböző egymásnak ellentmondó szempontok között kötött különböző kompromisszumos megoldások. Nem fekete, és nem fehér, hanem piros, kék, zöld, sárga, lila stb. és nem lehet kijelenteni, hogy a piros jobb mint a zöld, vagy hogy a sárga a lila alatt marad, legfeljebb csak ha gyorsan hozzáteszed azt is, hogy milyen szempontból.
Az meg, hogy egyesek ezt nem hajlandóak elismerni, és önmagukat égetik szénné azzal, hogy kedvenc termékük fogyatékosságait nyilvánvaló hazugságokkal fedik (2,5 literes MZ fogyasztás meg ilyenek), hát az tök szórakoztató. :-) Főleg, ha utána az adott illető a tuning vagy az elektronika rovatban nyöszörög, hogy hogyan oldhatná meg tökéletes járműve egyik-másik rendszeresen visszatérő problémáját. :-D
sorszám: 12559 (54029)
(előzmény: Matya, 2006-05-30 15:54:26)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-05-30 16:05:32
Sokminden elhangott itt a korábbiakban, sztem sok olyan amiben bizony sok igazság van. Az MZ jó gép, igaz nem is a technika csúcsa, de ezt ne is várja el tőle senki, nem is annak készült. Egyszerű, napi használatú motornak, ami elmegy árkon bokron is ha kell, s ennek sztem maradéktalanul eleget is tesz, sztem rendeltetését tekintve semmivel sincsenek előrébb mint a kinai gépek, hisz azok is az csak szimpla tömegmotorok, semmi egyebek. Hogy némely tekintetben modernebbek az serintem azért van, mert Kína később csatlakozott bele a motorizációba, igy modernebb gépeket tudott lenyúlni az ottani tervezőgárda pl. De ha már modernizáció, én bizony megrettentem, mikor megtudtam hogy a kínai gépekben holmi 25/25W-os izzó világit a fényszóróban, hát az bizony mókuspisi T. hölgyeim és uraim, sokszor még a H4 halogén se vmi sok hát még 1 olyan:)No de akármilyen jó és megbizható konstrukció is az MZ vagy bármely márka, a pocsék minőségű pótalkatrészek ill a "hozzáértő" szerelés magyarul a gányolás a vesztét fogják okozni. Ez ellen sajna védtelenek a motorok. Ahogy ezt irta is korábban vki. Számomra is vissztaszító az a hozzállás hogy egy MZ vagy bármi szoci gép nem ér annyit, hogy foglalkozzunk vele, meg a veszek egyet jól szétütöm aztán túladok rajta c. dolog. Ez barátaim és nem barátaim )irhatnék elvtársakat, is hisz egy elvet vallunk sokan...:)nem 1 motorszerető ember hozzáállása, holoitt én ahogy látom az itteni gárdát pont a motorszeretet, ill. a szoci gépek irénti odaadás és bizonyos elkötelezetség hozta ide s tartja itt, szóval. Magamról csak annyit, 37 vagyok 15 éves korom óta motorozom, ebből 16 éve MZ vel, ezen belül 12 éve hajtok egy 250es ETZ-t. Nem tartom magam MZ gurunak ettől függetlenül. No lehet hosszú voltam s fárasztó aki egyetért velem az egyetért, aki meg nem az nem...
sorszám: 12558 (54027)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-30 16:02:13
Az igazság tényleg fáj.
Az ighazság az, hogy azt írtam, hogy NAGYJAVÍTÁS!
Nagyjavítás nagyapáink szóhasználata szerint=hengerfúrás, főtengelyfelújítás, hajtókarköszörülés, egyszóval erőműfelújítás. Amúgy meg én a gumi, akkumulátor, légszűrő, olajcsere, és ezekhez kísértetiesen hasonló dolgokat nem igazán nevezném javításnak, hibának, lévén, hogy elég nehéz elkerülni, hogy a sav ne marja szét az akksit, a gumi ne maradjon az aszfalton, az olaj ne veszítsen kenőképességéből, és a légszűrő ne duguljon el.
Itt az nem mindegy, hogy mikor kell először hátsóagyat, lengőkarcsapányat, szelepeket, vezérműtengelyt, meg ehhez hasonlókat cserélni. :-p

ui:de azt sem állítja, a cikk, hogy nem 50000-nél volt az első szervíz. Persze szerintem sem akkor volt.
sorszám: 12557 (54026)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 15:42:14)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-05-30 15:54:26
Te Zapkorte!

Tudod te, hogy mi a különbség a TMK, és a nagyjavítás között???
Mert egyre jobban kételkedek benne.

Egyébként is, mit is keresel te pontosan itt a szocimotoros fórumon, mikor a megnyilvánulásaid alapján utálod őket, gazdaságtalan és szar hulladéknak tartod őket??
Szerintem azért vagy itt, hogy oltsd a népet a teáltalad jónak, és csakis az egyetlen jónak ítélt felfogásoddal, és lehülyézzél mindenkit, aki nemúgy gondolkozik, mint TE.
Fogd már fel, hogy különböző emberek, különböző értékrendek.Amit te művelsz itt a karbantartási igények taglalása során, az már bőven a szőrszálhasogatás kategóriájába tartozik..Ki a lóf...t érdekel, hogy mennyibe kerül egy hobbyjármű???Ha szeretem, akkor szeretem, és ha szeretek rá nagy összegeket költeni, akkor szeretek rá nagy összegeket költeni.És senkinek semmi köze hozzá, hogy miért..Ha tetszik valakinek, akkor tetszik, ha nem, akkor nem.
sorszám: 12556 (54025)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 15:42:14)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 15:42:14
Legjobban mindig az igazság fáj. :-p

A cikk sehol sem állítja, hogy az első javításra 50e-nél kerülne sor. 50e-nél kezdte el a fickó írogatni. 50e km-et már csak azért sem mehetett el javítás nélkül, mert ha semmi mást, hát gumiköpenyt és fékbetétet kellett volna rajta ez alatt cseréni. Előbbit 7-8e km-enként, utóbbit 22e km-enként jegyzi az 50e-től 100e-ig tartó periódusban, ez alapján valószínűtlen, hogy az első ötvenezer alatt ne kellett volna ilyen munkálatokat végezni, vagyis úgy tetszik, hogy a 0-50000km-ig tartó periódus adatai egyszerűen hiányoznak (kár különben, mert érdekes lenne).
sorszám: 12555 (54024)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-30 15:22:53)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 15:32:42
Nem biztos. Pl. lassan az első egyesgolfok is elérik a harmincat, oszt ettől még nem kezd nőni az értékük, sőt, presztizsük alulról karcolja a bányászbéka seggét. Pedig ritka madár már a magyar utakon... csak éppen a kutyának sem kell.
Ahhoz, hogy valami értékké válljon, az kell, hoyg a fennmaradt darabok számánál nagyobb legyen a kereslet. Ez pl. a fiat topolinonak csak 50 éves kora körül jött össze.
sorszám: 12554 (54023)
(előzmény: Atilla, 2006-05-30 14:59:59)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-30 15:31:28
Ja, meg az mz-s fickó így kezdi a beszámolót: "100 000km 14 év alatt-az MZ az egyik legstrapabíróbb motorkerékpár mindennapi használatra"
És, ha jó elolvasod akkor láthadod, hogy nagyjavításra 51000km-nél került sor. Na kb ennyi.
sorszám: 12553 (54022)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-30 15:22:53)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-30 15:22:53
Te kommándánte!
Volt már olyan az életedben, hogy bölcsen befogtad a szád, és nem fűztél hozzá a vesztett ügyedhez, még vagy két nagyon okosat?
Mert szerintem most elkezdhetnéd, hidd el nagyot ugrana a népszerűségi indexed(ami már-már "fogyasztói racionalitásnak" számítana;)
sorszám: 12552 (54020)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 14:44:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2006-05-30 14:59:59
Hát igen, ez így igaz!Annyi az eltérés, hogy ott minimum 30 évet kell várni, az Mz-vel meg szerintem 10-15 év elég lesz!
sorszám: 12551 (54018)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 14:44:01)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 14:44:01
Na ja, majd ha ritkaság lesz, talán értékes is lesz (bár a múlt már szolgált néhány ellenpéldával is). De viszont ugyanez elmondható azokról a típusokról is, amelyeket itt egyesek annyira lenéznek. ;-)
sorszám: 12550 (54014)
(előzmény: Atilla, 2006-05-30 11:29:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-30 14:28:52
simits a henger belso falara egy papirlapot es az eleknel simitsad vegig
Igy konyebb lemerni.

Esetleg a szakirodalomban elofordulhat, de en a sajat henger lemereset javaslom, mert igy garantaltan a valosagnak megfelelo meretezest kapod.
sorszám: 12549 (54010)
(előzmény: k-rudi, 2006-05-30 14:24:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-30 14:26:29
mondjuk gagyi mikrofonnal vedd fel a hangot ami kiszuria magas hangokat :)
Esetleg a mikrofon elhelyezesevel drasztikusan meg lehet valtoztatni a hangszint.
Szoval egy felvetel alapjan ne akarj ugyan olyan hangot elerni.

Vastag olaj es kokszlerakodasokkal is el lehet erni, hogy ne legyen lemezhangja.
sorszám: 12548 (54009)
(előzmény: imi123, 2006-05-30 13:46:34)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-05-30 14:24:54
Köszönöm a hozzászólásokat! Asszem inkább nekiesek a tolómérővel, hátha így rájövök az élet értelmére.

Akinek nincs széthúzva a blokkja annak jó motorozást, akinek meg igen, az rakja össze gyorsan.
sorszám: 12547 (54008)

 
 
imi123
válasz erre | email2006-05-30 13:46:34
Helló!
Érdekelne ki irogatott itt régebben Peetair néven. De mástól is várom a segítséget. A hangok közt hallható az ETZjének a hangja. Tudni szeretném mit kell tenni ahhoz h hasonló mély öblös hangzást érjek el és ne pedig ez a lemezhang?
Azt a megoldást elhanyagolva, hogy 50 ezer ftért veszek vmi normális kipufogot.
sorszám: 12546 (54005)

 
 
Atilla
válasz erre | email2006-05-30 11:29:45
Tudom, nem nekem szól, bocs hogy beleszólok!
Tetszik a hozzászólás, szeretem az ironikus humort! :-)
Az a baj az ETZ- vel, hogy még jól használható van belőle bőven, így nem érte el a veterán megbecsülést, de már a technika nem a mai. Ezért az emberek szemében most pont az öreg szar szinten áll, és ha egy fiatal elkezd motorozni (És van otthon rá keret.) már inkább egy japán, vagy bármilyen mai gépet vesz, ami teljesen érthető! De telnek a évek, az Mz, és barátai meg lassan kihalnak.
Megértem amit írsz, de ha megment egyet az ember, úgy hogy az kb. gyári állapotban van, a fiai, vagy az unokái már tuti értékelni fogják! Ha meg közben használja, jár vele és szereti az csak jó!
Angliába van ennek keletje, hogy megveszem a gépet, járok vele, karban tartom, eléri az öreg szar kort, értéke már semmi, de sebaj nem dobom ki! Egyszer csak azt veszem észre, hogy felfelé megy az értéke, és mindenki megnéz vele az utcán. Persze szoci ügyben ez messze van, de egy 250-es Simsonnal, egy Junakkal, már megnéznek! Előbb utóbb ETZ- vel is!
Tudom fiatal koromban a Pannónia volt így, az ETZ nagy szám motor volt a Pancsikat meg egy sörért adtuk-vettük és persze barkácsoltuk, meg széthajtottuk a hegyen.
Az volt akkor az öreg szar! Ma pedig szépen megy fel az értékük, és aki megmentett egyet, azt már megnézik vele! Ha meg az eltelt évek közben motorozott is rajta, akkor az igazi!
Aki nem faragja, csak próbálja gyári állapotban tartani, meg használni az is ember, csak máshogy áll hozzá!
Na ennyit a témáról, többet nem ér meg!
sorszám: 12545 (53990)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 11:03:58)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-05-30 11:25:02
Hülye vagy Zapkorte, azt kell, hogy mondjam.Abszolút nem abból a szempontból nézed az egészet, mint itt a legtöbb ember.Én speciel szeretek szerelni.És nem csak a Bambi, hanem én is megpróbálok valamit hozzátenni az egységhez, nem csak rekonstruálni az eredeti állapotot.Illetve miket beszélek!!!Persze, hogy rekonstruálni szeretném...Ha tudnám ugyanazt az állapotot produkálni, mint ahogy a gyárból kijött, összetenném a két kezem..Gondolok itt azokra a dolgokra, amik nem rajtam múlnak.pl: alkatrészek....
Úgy gondolom, az itteni emberek nagyrésze nem nap mint, igáslónak akarja használni a gépét.Hobbijárműnél meg unalmas is lenne a dolog, ha nem kéne foglalkozni vele egyáltalán.
Egyébként meg én is szoktam cinikus lenni, de nem olyan szinten, hogy másokat megsértsek, megbántsak vele.Mert a TE cinizmusod már súrolja, és időnként át is lépte ezt a határt.Véleményed lehet, mint bárkinek, de az már inteligencia kérdése, hogy kinek hol és hogyan hangoztatod.Igenis tessék megbecsülni a másik munkáját, próbálkozásait, amit annak érdekében csinál, hogy egy dolgot jobbá tegyen mint amilyen volt.Akár sikeres, akár nem.Fikázni mindenki tud, és MINDENKIT lehet..Maximum mások ezt nem teszik meg pusztán jóérzésből.Például Veled szemben.Hanem mondjuk konzekvensen megállapítják magukban, hogy "Ez hülye", és szarnak a továbbiakban rád.....És akármilyen furcsa, az emberek nagyrésze szeret hinni bizonyos dolgokban.Akkor is, ha valahol nagyon mélyen tisztában vannak vele, hogy szélmalomharc, de ha már álmodni sem mer valaki, ott valami nagyon nagy baj van.....
sorszám: 12544 (53989)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 11:03:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-30 11:19:42
Ezt azert megsem kellene.
Szerintem a velemenyeinket lehet kulturalt formaban kozolni.
Nem szeretnenk, ha mocskolodas es fikazas szinhelye lenne a szocimotoros.
Ha tovabb folyik ez a vita, foleg ilyen hangnemben akkor lekapcsolom egy idore a szervert.
sorszám: 12543 (53988)
(előzmény: jawa lovas, 2006-05-30 10:27:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 11:14:04
Olvasd már el: 1..7000km-enként valamit mindig kellett vele csinálnia a hanzinak, egyetlen egyszer sem ment el 10000km-et valamilyen meghibásodás nélkül. Na erről beszélt Levendel.
Aztán az már egy más kérdés, hogy szerintem ezen nem kell különösebben fönnakadni, hozzá tartozik az életérzéshez. Csak azt akartam bemutatni, hogy a kárörvendő fikázásnak semmi alapja nincs, amit ember csinált, az el is romlik.
sorszám: 12542 (53987)
(előzmény: Atilla, 2006-05-30 11:00:20)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 11:03:58
Szerintem nekem sokkal több kp van a fiókomban, mint amennyibe itt bárki MZ-je van, de ettől még nem leszek nagyobb ember itt senkinél. Mint ahogy te sem vagy attól semmivel sem nagyobb ember, ha megdugózol egy MZ-t. De attól sem, ha egy norton-500-at vayg akármit. Ez egy teljesen érdektelen idővesztegetés. Bambi legalább valamit hozzátesz a dologhoz, gógyizik, kreatívkodik, vannak sikerei, ez egy értelmes emberhez méltó tevékenység. Te viszont csak próbálod rekonstruálni egy hat általánosos NDK betanított munkás munkafolyamatát, és arra vagy büszke, hogy ha sikerült. Ez annyira szánalmas...
sorszám: 12541 (53985)
(előzmény: Semi, 2006-05-30 08:08:35)

 
 
Atilla
válasz erre | email2006-05-30 11:00:20
Te viccelsz ugye, hogy ez a cikk a megbízhatatlanságról szól?
Itt 100 000 Km-ről van szó, meg 14 évről!
sorszám: 12540 (53984)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 10:46:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 10:46:27
Itt van egy MZ tulaj korablei beszámolója. "A szerelgetés és a motorozás egy egységet képez." :-) Szóval ébredjetek, mert belelóg a kezetek a bilibe, muhaha!
sorszám: 12539 (53983)
(előzmény: Atilla, 2006-05-30 09:26:47)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2006-05-30 10:45:09
Trophylacy!
Jártál a motorosboltnál???
sorszám: 12538 (53982)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-05-30 10:38:15
Nekem is hasonló a véleményem!
Az MZ magában nem szar, és nincs vele szenvedés. (persze ami elromolhat az el is romlik, de ez ugyanúgy vonatkozik másra is)
A hozzá nem értő júzer szakszerűtlen nemtörődömsége okozza a legtöbb probémát! (összetoldozgatott vezetékek, kalapácsal szétvert fötengelyek, szögre cserélt biztosítékok.)
És persze a minőségen aluli utángyártott alkatrészek.
Elvitem egy motorszerelőhöz, akinek szenvedélye a szocimotor, nagyon precíz és pontos. És bízom benne, hogy üzembiztossá tudjuk tenni. Habár attól félek, hogy én hiába próbálkozok, ha az előttem lévő tulaj 17 éven keresztül nem gondozta, és sajnos azt mutatja a motor, hogy nem nagyon gondozták.
Szerintem a nyugati és a japán motorok jobb megbízhatóságát az adja, hogy a laikus emberek nem mernek nekiesni mondjuk egy sornégyes befecskedndezős motornak. És nem szarják le a gyári utasításokat. Jó persze ott van az is, hogy más rendszertben készültek, és jobb anyagminőséggel, dehát 20 éve nem állt úgy rendelkezésre a szénszál és meg se lehetett volna fizetni, de azért a keletnémet tervezőnek se lehetett érdeke, hogy szart csináljon!
Amúgymeg a technika fejlődik, nem értem hogy lehet összehasonlítani egy új technikát egy 30 évessel. Az ujtól elvárható hogy hibátlanul működjön, és nem hiszem, hogy az MZ-t 4-5000 km után szét kellett szedni, mert minden baja lett volna, ahogy ezt olvastam lejjebb valami kínairól.
Na most megyek, mert kicsöngettek!
Üdv!
sorszám: 12537 (53979)
(előzmény: Atilla, 2006-05-30 09:26:47)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-05-30 10:37:18
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy az ETZ-n a gyári elektronikus gyújtásnál nagy, vagy kis trafó van? Előre is kösziönöm!
sorszám: 12536 (53978)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-30 10:29:38
Én a TS-150et munkamotornak használom és mégis jó! reggel beindítom este leálítom! Engem még az soha nemhagyott cserben! Egy kis odafigyeléssel és egy kis SZAKÉRTELEMMEL ezek a szoci masinák igen is hálás gépek!
sorszám: 12535 (53975)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-30 10:27:27
Zapkorte te egy gyökér vagy a ...... húzd a keewayed tanklyába!!!
Lessz majd olyan is amikor visszasírodaz MZ-t az udvarodra!
sorszám: 12534 (53974)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 20:20:28)

 
 
Atilla
válasz erre | email2006-05-30 09:26:47
Hello

En elég régen szóltam hozzá, de most kell! Én sem értem miért kéne "szenvedni" egy MZ-vel! (Ha már az MZ fórumon vagyunk.
Nekem az első nagymotorom is MZ volt(250/1) már több mint 15 éve, és azóta szeretem őket. Ha szar állapotban van szét kell szedni, és rendesen összerakni. Nem egy nagy dolog, egyszerű a szerkezet, és az alkatrész sem drága!
Nekem is volt, hogy szarakodott, és atomjaira kaptam, majd amit kell kicseréltem, rendesen összeraktam és a normál időközönkénti szervizen kívül nem nyúltam hozzá évekig! Megy és kész! A fő probléma, hogy jó minőségű alkatrészt már vadászni kell, mert csupa szart lehet csak kapni, így ha az ember megbontja nagyon meg kell nézni mit tesz bele, mert könnyen szerezhet magának egy visszatérő hibaforrást!
Szóval ne állítsuk úgy be, hogy ez egy szar, és csak olyanok veszik akik valami elvakult hit miatt szeretnek vele "szenvedni". Ha rendesen össze van rakva nagyon hálás gép! Ráadásul teljesítményben sem marad el egy mai átlag 250-es mögött.
sorszám: 12533 (53964)
(előzmény: Keri, 2006-05-30 09:04:03)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-30 09:23:11
Ja, meg azért is furcsa, ez a nagy fogysztói racionalitás istenítés zápközteúr részéről, mivel saját maga mondta, hogy van egy százéves nagypolákja, amit jó sokat szerelget.
Ezek után miről beszélünk?

Meg mindíg ezzel a benzintakarékossággal jön. Szerintem a letgtöbb embernek nem munkaeszköze a motorja, és így amikor csak úgy hobbi szinten elmegy vele gurulni, mocskocsul leszarja, hogy 5litert eszik 90km/h-s tempónál, legalábbis én fosok bele.
Ha takarékosan akarok kirándulni, akkor szólok a cimbiknek, és négyen beülünk a kocsimba, és úgy indulunk útnak, és akkor kijön 6,5l/4-re a fogyasztás.
sorszám: 12532 (53963)
(előzmény: Keri, 2006-05-30 09:04:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-30 09:04:03
Najo csak azt nem ertem mit keres itt es fikazza a lelkes szoci rajongokat.
Biztos van olyan aki azert vett szoci gepet mert azt kapta meg legolcsobban, de ez nem csak az anyagiakrol szol.

Sok olyan embert ismerek akik a fiatal japan motorja mellet ott all a szocimotor es ha tehetik azzal jarnak mert jobban szeretik. Nekem is van egy Hondam, igaz az is oreg, de nagyon tud menni. Szeretem a gepet de megis az MZ a maga tokeletlensegevel sokkal emberkozelibb.

Szoval csak oda akarok klukadni, hogy ez MZ forum es nem itt kellene fikazni az MZ-t. Pont olyan mintha a Fradidrukkerek kozott lila ruhaban jelennel meg :) Letezik Keeway forum is ott lehet szidni az MZ-t.
sorszám: 12531 (53962)
(előzmény: levendel, 2006-05-30 08:34:49)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-30 08:40:24
Én össze szoktam szórni a két blokkfelet, aztán ha nem áll középen a főtengely, kicsit megkocogtatom a félkilóssal valamelyik tengelyvéget. Lehet, hogy szakszerűtlen, de működik, nem ráz, jó a derékszögelés stb.
Én a szimmering felé tolom a csapágyat.
sorszám: 12530 (53961)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 23:05:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-30 08:36:31
Az ETZ-nek nincsen uresjelzoje a muszerben? TUdom ez hulye kerdesnek tunik, de nekem kizarolag gyujtas van a motoromon semmi mas elektromossag, igy nem is igazan tudhatom :)
sorszám: 12529 (53960)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 20:33:24)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-05-30 08:34:49
Nem, Zapkorte inkább a mókuskerék-kerülő ember. Nem azért melózik többet, hogy többet tudjon költeni feleslegesen, ergo még többet kelljen melóznia és nem is azért vesz motort, hogy állandóan azzal foglalkozzon, ha már egyszer megvette. Nem, a tárgyakat használni kell és nem kínlódni velük.
Ez egy teljesen védhető felfogás.
Ő elég sok szívás után rájött, hogy a szocimotorozás egy végtelen ciklus - kevés használathoz - a kor viszonyai között - relatíve sok szenvedés társul.
Nem kell azért senkit kárhoztatni, mert nem megszállottja egy adott témának.
sorszám: 12528 (53959)
(előzmény: Semi, 2006-05-30 08:08:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-05-30 08:33:19
Nem kell felkapni a vizet, ha kerdezel valamit es nem valaszol valaki az azert van mert nem tudjak a valaszt nem azert mert ilyen szemetek vagyunk.
sorszám: 12527 (53958)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 18:08:55)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-30 08:10:57
Namég1x presze a külső MM/3-nál a belső csapágynak nyitottnak kell lennie..
sorszám: 12526 (53956)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-05-30 08:08:35
Zapkorte
Szerinted aki szocizik az rá van szorulva a gányolásra? Uhhh! Ezzel a hozzáállással mit keresel itt a szocin? Ha valakinek akkor nekem biztosan lenne pénzem japán motorkerékpárra, de mégsem vettem! Sőt továbbmegyek! Itt több olyan ember van, akinek sokkal többe van az MZ-je mint neked az összes vagyonod!
Ja és nem tudom milyen pénzedről írtál, mert neked még szocimotorra se telik, azért vettél kínait! Számolgattál, gondolkodtál és a szocit nem tudtad fenntartani! Akkor miről beszélünk?!
Értéktelen ember vagy ugyanúgy, mint a keeway motorod...
sorszám: 12525 (53955)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-30 07:52:15)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-30 08:02:40
ja+ azt is mongyák, hogy aza jó csapágy amibe páratlan a golyószám (a rezgéseket jobban tompítja).
vehetsz zártat is ha kiszedhető az egyik oldala gányolas nélkűl vagy félig zártat azt segít a szimering nek persze úgy kell betenni hogy a szimering felé essen a lezárás :-)
sorszám: 12524 (53952)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-30 07:54:24
Az MM/2 ben egyformák a csapágyak
A C4-es régi szabvány már nem biztos hogy jó ezt több helyről is hallottam ma már inkább C3-as mitőséget kéne belerakni de szerintem ezt talán tuggyák a boltban csak ne a szőke nöhöz mennyé...
Nem tom most mia ajó de az SKF az azé SKF na meg nálunk ilyen mintabolt van :-)))
sorszám: 12523 (53951)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-30 07:52:15
Semi, neked mi bajod? Eladtam a három éves használt motoromat az új árának kevesebb mint a feléért, és még egy részleges vázfelújítás és egy ajándék mosás is járt hozzá. Mi ebben a gusztustalan? Az, hogy nekem van pénzem cserélgetni, és nem vagyok rászorulva, hogy toldozzak-foltozzak? Megdolgozok érte! Dolgozz te is, és akkor neked is lesz! :-p
sorszám: 12522 (53950)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 22:40:30)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-30 07:33:04
Én még nem szedtem szét ilyet de ha a főtengelyen tovább tudod tolni a csapágyat mint ahogy az áll akkor az gáz szerintem.
MM/2 v MM/3 as a motor? Ugyanis kívülről tök egyforma nincs ráírva semmi legalábbis nem találtam rajata.
A régebbi (MM/2 tán 76'előtt) még a váltóból ken mint a trophy tehát a szimering a csapágyak mögött van.
Az újabb(MM/3) kisebb a szimering is sőt a főtengely is más mert a kisebb szimeringnél a belső átmérő is kisebb tehát vékonyabbnak kell lennie a főtengelynek is 2mm-rel ez tűgörgős a másik nem, ezért 33as a keveréke.
Ezen kívül a csapágyak sem egyformák mert az MM/3-ba 3db 6303 as kell az MM/3-ba meg 2db 6204-es és 1db 6304-as.
Na most ez így már nem is olyan 1xű kezd bonyolódni a dolog Pedig csak 1 piti dugó jár kel fölle benne :-)))
sorszám: 12521 (53948)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 23:05:42)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-30 07:07:01
Minden MZ-n van kb 78 óta:-)
na jó lehet csak adeluxoson...
sorszám: 12520 (53947)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 20:33:24)

 
 
piri
válasz erre | email2006-05-30 07:05:12
Oszthogyéadodazsok?
Mennyi van benn kb?
Holvan?
sorszám: 12519 (53946)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 20:43:37)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-29 23:45:04
Ja, más jellegű, például a fesszabályzó volt a legkomolyabb alkatrész, meg a gumik, amiket elevett a fene, enm pedig gyűrűzés, vezérlésfelújítás, primérhajtás, hátsókerékagy, teleszkóp tartócsavar, tankheggesztés, műanyagelemekrepedezése.....
A 30rugó meg nem hogy reális volt, hanem ajándék, alkalmi vétel, egy gyári állapotú kurvajó 251-es etz-ért!
A kpmvizsga:
Gondolom te még nem voltál a debreceni közlekedésfelügyelet vizsgáján. Na ott még abba is belekötöttek, az amúgy kibaszottjó állapotú gépemen, hogy tűző napon nem látszik megfelelően a reflektor visszajelzője, az, amit fényes nappal nem is lehet használni!!!Tehát, ha csak egy hajszálnyi repedést is meglátnának a fékcsövemen, vagy egy halovány kottya is lenne a kormánycsapágyomnak, úgy rugnának ki a motorommal együtt, hogy egész hajdú-biharban nem adnák meg a műszakit!!(persze a forgalmiban elhelyezett 30000ft csodákra képes, de a faszom sem fizetne egy szaros vizsgáért ennyit)
150000ft szerintem egy lehajszolt kínai ipari h*ll***kért sok, nem egy "benzinzabáló"Mz-ért!
sorszám: 12518 (53943)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 21:56:11)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-05-29 23:34:49
Figyeljetek már!
Jöttem a 251-esemmel 90-nel, kifogyott a benzin(szerencsére volt tartalék) elkezdett fulladni és olyat durrant. Ezt csinálta már máskor is! Amikor nézegettem, hogy egy karbi benzinnel meddig jutok. Mitől van???
köszi
sorszám: 12517 (53942)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-05-29 23:17:50
Bocsi: főtengelycsapágyról van szó, az érthetőség kedvéért. És kinek milyen márka vált be(élettartam és zajszint szempontjából)? Nem baj ha drága, nincs kedvem 10e km-enként széthúzni a blokkot.
sorszám: 12516 (53941)
(elözmény: k-rudi, 2006-05-29 23:05:42)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu