hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. június 17. kedd 
Laura, Alida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2013-05-18 07:34:38
318.23 C° -nak kell lennie egészen pontosan a leömlőnek. Ha nem annyi akkor már késő, dobd ki az egész motort :D

Naszóval ne parázz!
Ha megy,
Nincs csúnya hangja,
Gyertyakép jó,

Akkor ne érdekeljen mennyire melegszik a kipufogó.
Ez a dolga neki.

Egyedül a dugattyú hőmérséklet lenne érdekes, de azt úgy is csak utólag tudod meg, amikor megszorult ;-)
sorszám: 45415 (138659)
(előzmény: Coin, 2013-05-17 21:47:30)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 21:47:30
ja, még annyi kérdésem lenne, hogy mennyire melegedhet/kell melegednie a kipufogónak. meg úgy az egésznek.. mert megyek vele, kihúzatom. és utánna olyan forró a kipufogó hogy kib*szottul. meg az is ahonnan jön kifele.
sorszám: 45414 (138656)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 18:43:37)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 21:28:53
Szóval most örülök. :) köszönök mindenkinek mindent . csak sikerült beállítani a csúzlit :)
sorszám: 45413 (138654)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 21:26:56
a 3 mm megvan. csak koppig van tolva. de elég jól visz jobban mint eddig.
sorszám: 45412 (138653)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 18:43:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-17 18:43:37
Hát én azért csak beállítanám a 0,3mm-ert, mert így kisebb a szikra energia, de végül a tűrésben kb. már így is benne vagy, ha eleged van belőle hagyhatod.

sorszám: 45411 (138649)
(előzmény: Coin, 2013-05-17 17:14:50)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-17 17:18:44
Lehet anno gázul rakták össze a főtengelyt, de ha 3 mm-ert tudtál állítani , akkor hagyd így. Lehet más tipusú bütyök van rajta.Én így jártam anno az Es-el, etz bütyök volt rajta, és koppnál tudtam neki 3mm-t adni.
sorszám: 45410 (138647)
(előzmény: Coin, 2013-05-17 17:14:50)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-17 17:15:42
:DDD
sorszám: 45409 (138646)
(előzmény: Coin, 2013-05-17 16:16:45)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 17:14:50
Most nézem, nem is 2,5 haanem 3 nál szakít meg. Csak az a baj h koppig van tolva. Az gáz? De a megszakítóhézag is 0,4
sorszám: 45408 (138645)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 16:48:45)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 17:09:32
De a gyertya szép barna. És a szikrája is szép
sorszám: 45407 (138644)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 16:48:45)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 16:52:23
Nem ott van.. Kb 1 mmrel arrébb. Akkor ilyenkor mi a megoldás? Ha elfordult?
sorszám: 45406 (138643)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 16:48:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-17 16:48:45
A reszelést csak képletesen értettem :)

Nagyjából az alaplap középső állásában kell a 3mm-nek kijönnie.
Megszakító hézag 0.3mm.

Tudod mit? Ne a felső holtpontnál, állítsad, hanem ott ahol legnagyobbra nyitja a megszakítót. Ha ez nagyon távol van a felső holtponttól, akkor az is lehet, hogy elfordult az excenter/ bütyök/kis izé bizgentyű.

Elvileg a dinamóban is van egy vájat ami megakadályozza hogy elforuljon a főtengelyhez képest, meg az excenterben is, ha bármelyik hiányzik, akkor lehetnek ilyen problémák.
sorszám: 45405 (138642)
(előzmény: Coin, 2013-05-17 16:16:45)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 16:16:45
Vagy esetleg reszeljem meg? Hogy tovább lehessen tolni?
sorszám: 45404 (138641)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 15:49:52)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 16:12:09
De már koppig toltam. Esetleg ha a megszakítóhézagot nagyobbra veszem
sorszám: 45403 (138640)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 15:49:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-17 15:49:52
Reszeljed még egy kicsit.
Elég utógyújtásos az még, nem megy rendesen.
sorszám: 45402 (138639)
(előzmény: Coin, 2013-05-17 15:42:07)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 15:42:07
2,5 nél jólesz a gyújtás szerintetek?
sorszám: 45401 (138638)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 09:12:31)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 09:30:25
Hááát.. Izé... :D de mostmár vágom!
sorszám: 45400 (138634)
(előzmény: Keri, 2013-05-17 09:12:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-17 09:12:31
Erről beszélek egy ideje. Nem mondod hogy egy kukkot nem értettél belőle? :)))))))
sorszám: 45399 (138633)
(előzmény: Coin, 2013-05-17 08:42:51)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-17 08:42:51
Na. Ezt nagyjából értem. Dejó.:) ha hazaértem kipróbálom, remélem jó lesz
sorszám: 45398 (138632)
(előzmény: Troster07, 2013-05-17 08:39:56)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-17 08:39:56
Bütyök=excenter vagy körhagyó vagy kis izé:D
Ne haragudj de egyre jobb ez a gyújtásállítás:D
Szóval az a bütyök ami a főtengely végére van rögzítve, na ez fogja lökni a megszakítót ha pontosan van felrakva a főtengelyre...
Az alaplemezt beállítod középre, felső holtpontra állítod a dugót, állítasz egy megszakítóhézagot, próbalámpa 1-es pont, és test, gyújtás ráad és letekered 3mm-t nagyjából ennyi, lehet érthetetlen, de leírni nehezebb mint megcsinálni, inkább nem is írok tovább...:)
sorszám: 45397 (138631)
(előzmény: Coin, 2013-05-16 22:05:53)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 22:05:53
ha az alaplemez tologatásával nem tudod beállítani a gyújtást akkor vedd le a bütyköt rakd az alaplemezt középső helyzetbe és próbáld pontosabban visszarakni a bütyköt, és kezd az elejétől

ezt találtam.. valaki elmagyarázná hogy milyen bütyökről van szó?
sorszám: 45396 (138630)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 21:33:54)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 22:03:10
na hát igen, arra forgatom, de úgy 3mm nél teljesen nyit. vagyis nem teljesen.. nem kéne sok hogy összeérjen. 0,1mm kb.
sorszám: 45395 (138629)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-16 21:58:41)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-16 21:58:41
"balról jobbra. na ..." - ebből sem lehet semmit megérteni, na! Még szerencse, hogy ezt is méltóztattál leírni: "... de ha az óramutató járásával megeggyező irányba!!:D forgatom ..." -ez a jó forgatási irány!, remélem magadon is tudsz nevetni, na!
sorszám: 45394 (138628)
(előzmény: Coin, 2013-05-16 21:45:40)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 21:45:40
balról jobbra. na :D de egyébként ha a másik irányba forgatom ottmeg 3mm nél min denhogy zárva van a kalapács. de ha az óramutató járásával megeggyező irányba!!:D forgatom, akkor meg végig nyitva van..
sorszám: 45393 (138627)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-16 21:43:23)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-16 21:43:23
"... a tengelyt a kormány irányába forgatom. ..." - az meg merre van? Próbálj meg úgy fogalmazni, hogy meg is lehessen érteni, pl.: az óra mutató járásával megegyező (ellentétes) irányba forgatom. Majdnem biztos vagyok abban, hogy nem a jó forgás irányt választottad. Kíváncsi vagyok merre is van az a "kormány irányába". :D)
sorszám: 45392 (138626)
(előzmény: Coin, 2013-05-16 21:24:15)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 21:37:23
nekem bármikor jó. akkor szólok szerda előtt, írok e-mailt vagy valami, ha nem sikerült megoldanom. és akkor majd megadom a pontos címet :)
sorszám: 45391 (138625)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 21:33:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 21:33:54
Szerencséd van, arra még nem motoroztam :)
Jövőhéten szerdán lesz időm legkorábban, de éjszakára megyek melózni, szóval 19:30-ra vissza kell érnem Budapestre. Ezt figyelembe véve akkor megyek amikor ráérsz.

Addig még próbálkozhatsz magadtól is megoldani a problémát :)
sorszám: 45390 (138624)
(előzmény: Coin, 2013-05-16 21:24:15)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 21:24:15
pestmegye/szentmártonkáta de másik excenterrel is próbáltam. a tengelyt a kormány irányába forgatom. remélem nem a főtengely a hibás :( de esetleg aztis megbeszélhetjük hogy én nézek le hozzád. vagy valami
sorszám: 45389 (138623)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 21:18:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 21:18:52
Ezért kell levenni az excentert a méréshez, hogy a tengelyt lássad,(aminek nem kéne ütnie) ne az excentert.

Ha eredeti akkor a felső holtponton kellene a legjobban nyitnia, és onnan kitartja egy darabig, majd zár.

Elő szokott fordulni megszakítónál is hogy az kici szárga gyártók nem jó mérettel gyártják. Nekem pl volt olyan hogy nem nyitott egyáltalán. De olyan amit te mondasz, hogy 3mmnál nyitva van, 2mm-nél zár, majd FHP-n megint nyitva, ilyen a megszakító hibájából nem lehet.

3 okból lehet, ha rossz az excenter, üt a főtengely, vagy rossz irányba forgatod :)

Hol laksz? Ha ránézek 10 perc alatt megoldom a problémádat, vagy legalább is megmondom mit kell cserélni.
sorszám: 45388 (138622)
(előzmény: Coin, 2013-05-16 21:05:29)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 21:05:29
de mindenhogy lesz ütés nem? mert az ugye puklis. az excentert megpucoltam rendesen be is tettem. és így se ér össze, az excentert meg tudtommal eredeti még rajta
sorszám: 45387 (138621)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 20:09:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 20:09:45
Görbe a tengelyvéged, vagy nincs rendesen a helyén a megszakító excenter.

Vedd le a megszakító excentert, forgasd meg a főtengelyt és nézd hogy mennyire üt a tengelyvége. Ha nincs indikátor órád tartóval akkor stabilan tegyél oda a tengely mellé bármit jó közel, és azon látod a néhány százados ütést is, ha az rendben. Akkor pucold meg az excenter és a tengely összefekvő részét, és gumikalapácsal vagy fadarabbal kocogtast be, hogy felfeküdjön rendesen. Ha továbbra sem jó, és utángyártott az excenter, akkor ez lesz a magyarázat.
sorszám: 45386 (138620)
(előzmény: Coin, 2013-05-16 19:15:55)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 19:15:55
3 mmnél van az a ..... És sehogy se akar összeérni a kalapács
sorszám: 45385 (138619)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 18:38:03)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 19:10:30
Na igen.. És az nekem 2 mm és nemtudom 3 ra állítani.. 2mmnél nyit
sorszám: 45384 (138618)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 18:38:03)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 19:02:57
Na igen.. És az nekem 2 mm és nemtudom 3 ra állítani.. 2mmnél nyit
sorszám: 45383 (138617)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 18:38:03)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 18:54:56
Nem 0,4 mm? Ugyértettem hogy 0,2 nél adta a szikrát.
sorszám: 45382 (138616)
(előzmény: Keri, 2013-05-16 18:38:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 18:38:03
Az úgy alapból nem lehet.
Vagy ferdén van rajta a megszakító bütyök, vagy nem elő, hanem utógyújtást állítottál.
Ugyanis a megszakító nyitását kell nézni és ha 2mmen nyit, akkor 3mm-en tutibiztos zárva kell lennie.

Dinamó oldalon óramutató járásával megegyező irányba kell tekerni a főtengelyt, amikor megszakít, ahhoz képest megméred mennyit megy még fel az FHP-ig és ennek kell 3mm-nak lennie.

Megszakító hézagot FHP-n 0,3mm-re kell állítani, ha jó minden egyben ez lesz a legnagyobb nyitás is.
sorszám: 45381 (138615)
(előzmény: Coin, 2013-05-16 18:20:31)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-16 18:20:31
Sziasztok! Van egy mz tsem és a gyújtásával van olyan gondom hogy ugye beállítom a dugattyút 3mmre fentről.. Stb ahogy kell. És akár hogyan állítom a kalapácsot sehol se ér össze 3 mm nél.. Most 2mm re sikerült beállítanom. Valami ötlet?
sorszám: 45380 (138614)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-14 14:50:53
Munkadíjjal együtt, Debrecenben az Alma utcán a cég neve Robzol.Bár nekem is lökik a dumát, hogy bonyolult meg izé, de akkor a trophy vázról ne is beszéljünk. Ja és pont akkor fújtak egy Ducati Monster vázat akkor az mi ha nem bonyolult?:)
sorszám: 45379 (138589)
(előzmény: Keri, 2013-05-14 06:23:39)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-14 14:48:50
ez kb mindenhol ennyi...
sorszám: 45378 (138588)
(előzmény: vadmotoros, 2013-05-14 08:00:44)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2013-05-14 08:00:44
Közben kaptam egy tatabányai cégtől árajánlatot, 6000 Ft-ért vállalják a váz és a hátsó lengővilla homokfúvását. A fényezést az egyik haverom csinálja. A tankra a légszűrőházra és a jobb oldali lemezre az 5 dl festék (metál) és a 5 dl 2K lakk volt 12.000 Ft. A többi alkatrészre még nem vettem meg a festéket, de az sem lesz sokkal olcsóbb. 2K alapozó, bázis+2K lakkot szeretnék a vázra, a többi alkatrészre még nem tudom milyen festék megy.
sorszám: 45377 (138585)
(előzmény: Troster07, 2013-05-13 22:39:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 06:25:46
Amúgy én 80ezres ajánlatot kaptam egyszer a tank, sárvédő, deklire, merthogy bonyolult alakzat, aztán lefújtam magamnak 5000forint anyagköltséggel. Najó 10, de ebbe már a kit, szorókit és 2K festék csiszolópapír, meg a szilikon lemosó is benne volt.

sorszám: 45376 (138584)
(előzmény: Troster07, 2013-05-13 22:39:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 06:23:39
Már ez munkadíjjal együtt, ugye?
Az olcsó! Hol fújják ennyiért, mert ezért nem érdemes összefestékezni a fújópisztolyomat.
sorszám: 45375 (138583)
(előzmény: Troster07, 2013-05-13 22:39:59)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-13 22:39:59
Váz homokfújás, szinterezés 10000, tank oldaldeknikre elég 2deci ha 2K-val fújatod akkor az olyan 2500-5000 decije, sárvédők szintén 2deci elég (kivűl-belül)+ munkadíj ami változó.
sorszám: 45374 (138582)
(előzmény: vadmotoros, 2013-05-12 16:26:53)

 
 
dunlop2
válasz erre | email2013-05-12 20:25:43
Köszönöm szépen Cimbora.
sorszám: 45373 (138548)
(előzmény: Keri, 2013-05-12 18:44:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-12 18:44:53
Fellazítottad a csillapító tartópálcáját.
10-es csőkulcs, és ha már ott jársz cserélj tömítést is, ami réz, vagy alu alátét.
sorszám: 45372 (138543)
(előzmény: dunlop2, 2013-05-12 17:58:54)

 
 
dunlop2
válasz erre | email2013-05-12 18:00:11
Az első teleszkóp villákban cseréltem szimeringet. :)
sorszám: 45371 (138541)

 
 
dunlop2
válasz erre | email2013-05-12 17:58:54
Sziasztok !!!

Most cseréltem szimeringet az EZT-250-esemben. A baloldali csont száraz volt, a jobb oldaliban volt kb. 1,5 dl, ami elég használt volt.
A lényeg: szerelés, szimering kicserélve, összerakás és a baloldaliból az alján csöpög az olaj a jobboldali rendben.

Mi lehet a GOND?? Segítséget előre is köszi. :)
sorszám: 45370 (138540)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2013-05-12 16:26:53
Üdv!

Kapna egy teljes fényezést az ETZ, a váznak a homokfújása kb mennyibe szokott kerülni?
sorszám: 45369 (138538)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-05-09 14:03:26
http://www.youtube.com/watch?v=M9aUiojteys

38mm-es löket. Simson főtengely akár. ;-)
sorszám: 45368 (138477)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-05-06 19:19:34
Nekem is újra van húzva az egész, ezért tudom hogy ebben a 3ban van gebasz, mert 1. ha mozgattam az egyik biztosítékot akkor változott a rendszer erőssége (duda alapján) 2. indexxel nem rég volt már egyszer ilyen baj, láttam az állapotát. 3. leszedtem a bal oldali kapcsolót is és a testvezeték picit ki volt dörzsölve, a duda vezeték tartója meg ki volt lazulva, ráadásul a gombok is széjjel vannak kopva.
Ez már nem lottó de sz.r így is...
sorszám: 45367 (138457)
(elözmény: astro77joe, 2013-05-05 23:21:04)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-05-06 15:57:32
Én még soha nem szívtam ilyenekkel :P A Zkawát egy az egybe újrahúztam, a 634-et átterveztem és újrahúztam, a 638-at szintúgy, meg volt egy CB250-em is, az is így járt. :P
sorszám: 45366 (138455)
(elözmény: astro77joe, 2013-05-05 23:21:04)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17990)
MZ (49065)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu