:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én is így gondolom, de ilyen alkalmakkor legalább a passzív olvasók is aktivizálódnak ;-)
Azért, mert a többség nem kekeckedni jár ide. És ő az aki mások hitével meggyőződésével nem bír zöldágra vergődni. Végülis nomen est omen ha mind körtének tekintjük magunkat megint csak az jön ki, hogy ő a záp, s ha 1 romlott is van a kosárban attól megrohad a többi is, vagy vmi ilyesmi.
oks kösz!etzrider@freemail.hu cimre küldöd?? vagy mind1 h melyikre:D
kösz:)
Várjál, mindjárt fellökök a tézémmel frontálisan egy betonkeverős Tátrát és elküldöm a fotót a roncsról. Jó lesz így?
Hát ez tényleg nem semmi!!
:D :)
Hy!Irtam egy kicsivel odeb hogy nekem van egy zsir uj es bontatlan elektronikam!Fullos fel van programozva mindenel amit tudhat ez a ketyere az alap aszem volt 15EFt en neked eladnam ugyanennyiert a fullosat!Hogy mert adom el?Mert kulfoldon vagyok es amotoromat meg oszetortek es ugy vagyok hogy szarok az egeszbe!Szoval ha kell irjal a mail cimemre es megbeszelunk mindent!jozsef.jenei@freemail.hu
Sziasztok!
Törött karambolos Etz-kről van képetek? akinek van képe az küldje már el nekem:):)
etzrider@freemail.hu vagy a forumos emilcimre!
kösz
Senki ne csüggedjen egy kis vita miatt, lehet ennél hatványozottan mélyebbre süllyedni MZ témában:
http://free.x3.hu/mz_motorkerekparok/hu/forumolv.php?a=2&b=hengerfuras
Hali Wolf
Nekem van 350x16 enduro mintás hátsogumim.
kaposváron van ha közelbe laksz irj emailt
üdv:piki24@vipmail.hu
Üdv mindenkinek!
Nem szoktam gyakran írni, de olvasni annál inkább. Nekem eddig simom E51 volt ha jól emlékszem, majd egy 250es ETZ amivel nem is mentem 15km sem, és most van egy ETZ125-öm. Igazából a Simsonról tudok nyilatkozni, ami igen erősen hasonlít az ETZhez csak kissebb. Azon kívül hogy egyszer kellett rajta dugót illetve hengert furatnom semmi gondom nem volt vele. Olajcsere, benzin, levegőszürő és mehet. Ja igen általában a legegyszerübb dolgok a legmegbízhatóbbak.A témához nem is szeretnék többet hozzáfűzni.
A problémám, most a 125-ös ETZ karbijával lenne. Alapjárat rendesen megvn egyenletes, gázadásra jól reagál, de ha csutkára koppanásig ráhúzom a gázt olyan mintha megfulladna.
Mi leget a gond? Benya, vagy levegő? És a benyára szavaznék. Van valami jól bevált beállítási módszer???
Előre is köszi a segedelmet!
Üdv
Evogame
Ui.:A fórumot használjuk arra amire való. A tapasztalatok megosztására, és ne egymás csesztetésére. Abból úgy is kijut mindenkinek az életben... vagy tévedek???
Sracok!
Van valakinek tapasztalata a programozható előgyújtás vezérléssel kapcsolatban? Tudjatok a Szrnka György fele cucc!
Mibe kerul egyebkent?
Ja és azt el is felejtettem, hogy 250 es ETZ-ből van (volt) gyárilag lefojtott mitomén hány 30 centivel hosszabb kipufogós is. Ha esetleg ilyened van...
Te még mindíg itt tartasz?
Felejtsd már el!
Eleinte senki egy rossz szót nem szólt hozzád csak kombináltál és egyre nagyobb hülyeség jött ki ezután már mindenkinek visszaszóltál és ezt nem lehet elnézni!
Valójában miért is vagy itt az MZ fórumon?
hali! mz/es 150 karosszéria ( vázon kívül) +blokkalkatrészek,lámpák,+1-2 dolog egybe 10000 ft tel;0620/992-4528 trofi.
N15C -t ajánlja a brisk az y állítólag 4 ütemübe való...
Milyen színű a gyertya? ez a lényeg mindig...
Én még mielőtt elállítgatná kipróbálnám mit szóla a kispolák lészűrő nélkül.
Csak nehogy bekapjon valamit :-)))
Bagoly mondja verébnek hogy nagyfejű. :-p
Végülis leszartam a visszatekerést is, úgy adtam el, ahogy volt. :-) (Illetve hát lemostam, meg a vázat lekentem egy kis mattfeketével, ahol már rozsdált, hogy egy kicsit gusztább legyen, de ez volt minden.)
A Ts 250/1-es 4.-ig kiforogja 5.-ben 6500 a vége. A Tz-be Brisk N15Y típusú gyertya van, gyújtás az órával lett állítva 2,8-ra
Így már én is jártam: ott álltam egy vezműlánccseréhez szétszedett motorral, és választhattam, hogy a) összerakom, elmegyek a boltba, és veszek lehúzót b) úgy hagyom, és megrendelem postán a lehúzót vagy c) csinálok magamnak lehúzót.
Anyagilag is, időben is a c) variáció volt a legkedvezőbb, úgyhogy csináltam, de persze négy órámba került, mert át kellett szerelni a padot 1mm előtolásra, 60 fokos kést kellett köszörülni, akkor le kellett kaszabolni egy 36-os hatszögletű rúdanyagból a megfelelő darabot, keresni bele csavart, hogy legalább azt ne kelljen a semmiből előállítani, aztán a talált csavarhoz (M18x1) való menetfúrót... mert soha semmi még véletlenül sem megy simán, mindig szívás van, mindig, mindig.
Nem tud valaki 16-os crossgumit?
Milyen hosszú(mm) küllő kell a 16-os kerékbe ha dobfék helyett tárcsa van benne?
Terheléssel vagy amúgy?
A TS is 250es?
Elméletileg az órát megpadlózza 8000-nél terhelés nélkül de nagyon szívszaggató hangot ad ha elengeded a gázt 1-2 igen kenény csapszeg hang) sokan nem is merik kipróbálni én is csak akkor ha nem megy rendesen.
Itt már a gyújtás is nagyon számít tizedeket kell lejjebbvenni 3mm-től lefelé na + gyertya stb... minden.
Esetleg a légszűrő is sokat folythat...
Na meg a karbi beállítása ezt az egészet össze kell hangolni próbálgatni mert az 5000 feletti motorozáshoz már hanygafa..nyi beállítások is számítanak.
Elsőre sztem gyújtás v. sok benya...
Milyen a gyertyakép?
Most komolyan... Leálltok Zapkortével vitatkozni? Látszik, hogy teljesen hülye, rá kell hagyni! Eddig még egyetlen egy igazi hibát nem mondott az MZ-vel kapcsolatban, csak fújja hogy ilyen szar meg olyan szar...
Hülyegyerek... felejtsétek el hogy létezik és foglalkozzatok azzal ami fontosabb! :-)
ciao
Semi
Hali.
Egy erdélyi srác ETZ alkatrészpánikban szenved. Tudtok neki mondani magyarorszagi bontócímeket?
Uj alkatrészet tudom honnan lehet szerezni. Probálkoznék bontókban is.
Megköszönném ha válaszaitokat a fricike2@yahoo.com cimre irnátok.
Előre is köszi
Van egy tz-m 250-es, de nem forog 5-nél többet.Miért? A Ts a 7500-at vígan pengeti.
Hali! Milyen elektronikus gyújtást lehet Mz-re (Ts250/1) rakni (babettáén kívül)?
Meglehet, csúnya dolog...Mindenesetre felismerhető, de egyben érthetetlen is. Miért nem jó meghagyni mindenkit abban a hitében, ami neki kedves?
Hát apám, alaphelyzetben tévedésben vagy.Illetve előítéletk.Miből gondolod, hogy nincs rizskályhám, és hogy a Jawa alőtt nem volt-e vagy esetleg vele párhuzamosan másik típusú motor???Jaa.Hogy nem mondtam??Na puff neki...És nem én leszek az aki besavanyodik, mert én eddig szinte minden motorral ami alattam volt, nagyon jókat motoroztam.És éerdekes, hogy zsenge kezdő koromban SEM a motort szidtam ha elbaszódott valami, hanem magamat, hogy nem csináltam meg elég ügyesen.És EZZEL fejlődik az ember.
A teáltalad eladott motorról meg inklább tudni sem szeretnék, de valamikor a jómúltkorában részletezted, hogy leszarod meddig megy, majd eladás előtt visszatekered a km-órát, és szívjon vele, aki megveszi.Na EZEK után Neked nincs jogod sokmindent az emberek szemére vetni...
Szevasztok!
Bár nem sürün irok de rendszeresen olvasom a fórumot.Az MZ-Keeway vitába szeretnék beleszólni.Nekem úgyanis van mindkettő:-)Az Mz egy Ts125-ös megvan már 8éve és nagyon szeretem megbizható darab.Viszont a Keeway seolyan szar mint gondolnátok(köpjetek lenyugodtan)!Én is azt hittem,hogy egy fos de a TAPASZTALATOK mást mutatnak.Persze a szivem az Mz felé húz!
Azért szoktam kérdezni, hogy esetleg hátha tudtok valamit amit én nem és a válaszokból fel tudom mérni, hogy ki mennyire ért a témához, de sajnos itt még senki nem mondott ujjat nekem tehát ugy láccik én mindent tudok az MZ ről :-)
Ja és szerény is vagyok!
Amúgy a széthajtott 28 éves szóbanforgó gépet rendszeresen használom és lusta vagyok szétkapni mert a tesco gazdaságos szar ráhajlik a csavarra és szerszám nélkül nem gányolok jelenleg ott tartok, hogy csinálgatom a célszerszámokat hozzá
és megyek vele műszakira 2 hét múlva.
Hy!Van egy elado fullos zsir uj igc60-om!Azert nem lett beszerelve mert oszetortek a motoromat es mar leszarom az egeszet!Szoval ha kell irjatok a mailomra!!!jozsef.jenei@freemail.hu
Figyó, szedjél cavingtont: sosem mondtam, hogy abszolút értékben jobb lenne, vagy hogy sosem romlik el, sőt, éppenséggel én osztottam meg önzetlenül 25e km pontosan feljegyzett üzemeltetési tapasztalatait veletek, amiért cserébe csak gunyoros megjegyzéseket kaptam, hogy "bezzeg az mz az nem romlik el 50e km-ig, és nem is fogyaszt 3,5 litert, csak 2,5-et". Csak azt nem értem, hogy ti ezt komolyan gondoljátok-e, vagy csak ugrattok. :-)
Azt meg tényleg nem tudom, hogy mire alapozod a kínai motorok élettartamával kapcsolatos becsléseidet, ha egyszer eddig még csak képen láttál olyat. Ezekkel az előítéletekkel önmagad korlátozod be: jajj, kínait nem veszünk, mer az szar, japánt meg nem veszünk, mer ahhoz drága az alkatrész... a vége az, hogy be fogsz savanyodni. Az életet élni kell, ki kell próbálni mindent, hátha jó! Néha szarul sikerül, én pl. ugrottam ejtőernyővel (tandemben persze csak), és rohadt szar volt, soha többé, de pl. a motorozás megtetszett, és azóta is csinálom. Ha belefúrtam volna a fejem a földbe, hogy a motorozás veszélyes meg mittudomén, most kevesebb lennék egy élménnyel. Gondolkozz el, lehet, hogy te is kevesebb vagy egy élménnyel, hogy mereven elzárkózol minden egyébtől, ami nem jawa.
Végül: rosszul emlékszel, szinte minden esetben leírtam, valahányszor a kínai motorom fikáztátok, hogy milyen szempontból jobb: 4,5 literrel kevesebbet fogyasztott városban, mint a jawa, és ezen a 25e km alatt, amit lefutott, a teljes vételárát visszahozta. (Előbb már éppen a fejemhez is vágta valaki, hogy egy kicsit túl sokat jöttem ezzel. :-)) Az a 150e Ft meg, amiért végülis eladtam, az tiszta nyereség. (Egy új szakmát tanultam belőle, hogy ne maradjak olyan együgyü, mint egyesek.)
Te Zapkorte csak azt nem tudjuk, hogy te mit vered itt a nyálad MZ-s fórumon. Meg úgy eggyáltalán a szocin. Ja esetleg lehet hogy keeway-nek nincs fóruma?!
Beszéltem egy sráccal aki garanciában javítja ezeket a szemét keeway-eket, hát nem semmi dolgokat mesélt róluk. Olyan szar anyagokból készülnek hogy.... az MZ-m sokkal jobb minőségű cuccokból van.
És az nemes jellemvonás ha vki direkte provokálni jár bárhová??
Akipufogó alján max 5 lyukat szoktak ütni 100-as szöggel hátulról kezdve pár centire egymástól DE NE ba..sd el a gyárit szerintem emiatt mert lehet a vizsgán szólnak a hangja miatt.
Na jó jogos volt amit irtál de csak gondoltam hogy van ilyen a többi gépen is . Bugyi azt nem tom milyen hely még nem voltam csak MOGYORÓDON F1-et nézni.
K-RUDI etz típusú gépen alappba van üres jelző . Passz tényleg fogalmam nincs hogy mi lehet ez a szar . Meg hogy mi értelme van . Mert egyfolytába világit arra is gondoltam már hogy egy külön refivisszajelző . A dróttal meg az a baj hogy faszán el van rejtve a tank alatt és nem igazán tudtam eddig kiigazodni megmondom az őszintét nem is nagyon foglalkoztatott . De most utánanézek .
KÖSSZ MINDENT MINDENKINEK AKI SEGÍTETT
Hát szerintem azért van itt, mert élvezi, ahogy ugrotok a provokációra.
Ha nincs reakció, abbahagyja. Vagy el se kezdi.
De hát ez minden fórumon így működik asszem.
Amit én írtam, az viszont engem mz tulajként idegesít, de nagyon a (volt) cég "filozófiájában". Persze alapvetően nem a hozzáértés hiánya, vagy az innovációra való képtelenség, hanem a mocsok politika miatt nem tudott szerintem kiteljesedni ennek az üzemnek sem a karrierje.
Mi köze a guminak a motorhó? Ne tévesszük mán össze a tartós fogyasztási cikket a fogyóeszközzel...
Már régebben is le akartam írni most leírom:
Először is az MZ nem 30 hanem kb. 60 éves konstrukció és kiváncsi lennék marhára, hogy a mai kínai de akár japán gépek 50 év múlva hol lesznek lesz még egy maréknyi csoport aki azokat isteníti esetleg használja, de sajnos én már ezt nem fogom meérni szőrös fejjel, mert nem hiszem, hogy 90valahány évig elélek.
Tehát az MZ egy elég érdekes motor mert mindíg fikázták. Anno tizenévesen mi is fikáztuk mert meg voltunk győződve arról, hogy nyugaton kolbászból van a kerités és ingyen adják a BMW-t, azóta tudjuk, hogy azért ez nem így van. A kamionos faterok által hazahozott akkor több éves német motoros újságokra csöpögött a nyálunk és fikáztuk az MZ-t mert ez volt a divat közben mindenkinek az volt.
Emléxem a haverom első ETZjére amit a TEFU hórukkmunkásai leb..tak a járdára azt megfogtam a fenyőfa kalodát (amiben volt) és rögtön szálka ment a kezembe. Barna zsírpapírba volt csomagolva fehér gépzsírral bekenve jó vastagon, úgy, hogy 3 napig tisztogattuk, hogy végre ráülhessünk és ne ba..sza össze a trapper farmert. De közben végig fikáztuk, hogy milyen igénytelen.
Vagy amikor megláttuk a 80' as BNV-n az első ETZ-t (prototipús) mindenkinek tetszett: -öcsém tök jól néz ki! -azé ez már nem semmi, tiszta nyugat...
Úgyhogy megegyeztünk: továbbra is fikázzuk az MZ-t, de az ETZ-t nem mer az más...
Azért fikáztuk mert az volt a divat nem tudtuk valójában, hogy mit is beszélünk szerintem a zákorte is így van vele.
Aztán teltek múltak az évek és kiderült, hogy az MZ egy végtelenül egyszerű és igénytelen, a kategóriájában elnyűhetetlen motor olyan mint egy teve.
Annyira igénytelen, hogy nincs is igazán olyan ami elromlik rajt v ha mégis akkor 1 délelőtt meg lehet javítani igen olcsón.
Ma azt nem értem, hogy hogyan nem veszik észre az emberek, hogy az eredeti NDK-s "szar" jobb minőség volt mint a mai nagy büdös XXI. századi globalizációs, selejt nélküli minőségbiztosítással és csúcstechnikával gyártott gagyi szarok.
Ma az egykor neves gyártók már csak a nevüket adják jó pénzért a gyártáshoz semmi közük és a távolkeleti gyárak ontják magugból a szart az amelyik egy kicsit jobb lett ráírják, hogy SKF a sza használhatatlant + eladják olcsó noname dobozban DE ELADJÁK mert nincs selejt.
Az ilyen szarokkal van tele a polc minden boltban (na+ a kívéj vami. blokk) amit azelőtt az NDK-sok jó messzire eldobtak mert azt mondták rá nem jó semmire még kerékcsapágynak sem esetleg papírnehezéknek a főnök asztalára...
Ennyit a minőségről!
A 80-as években az MZ (ETZ) minden más nyugati 250-es (és keleti) géppel fel tudta vanni a versenyt, mind teljesítmény, mind élettertam szempotjából, akkoriban a fogyasztás nem volt lényeg de abban is király volt.
A 200 as yamaha csak a renszámomat sasolhatta élég messziröl. (150-et ment a gép nem kell elhinni)...
Nekem nem kell elmagyarázni ilyeneket.A konzekvenciákat már réges rég levontam.
Hatalmas tévedésben vagy.NEM az én "zagyva agyamban" csapódott le, hogy a te fostalicskád "abszolút értékben jobb lenne" bármelyiknél.TE ÁLLÍTOTTAD így be.Legalábbis nagyon ez világított át a megnyilvánulásaidból.És NEM CSAK nekem..Tehát.Ha leírsz valamit, és nagyon sok embernek ugyanaz a véleménye róla, illenék elgondolkozni, hogy esetleg TE b..tál el valamit a fogalmazásban, stílusban, hogy nem azt értették amit akartál közvetíteni.
Tudod egyvalamiben igazad van.A szempontokban.DE.Akkor vedd már észre, hogy TE egész más szempontból nézed a dolgokat, mint az itt jelenlévő emberek nagyrésze..Szóval azért neked sem ártana figyelembe venni az általad leírtakat amikor a saját hozzászólásaidat gépeled.És pont ezért ne kezdjed el lehúzni a szocikat.Mert neked más a fontos, mint az itt jelenlévőknek.
Egyébként zárójelben jegyzem csak meg, megintcsak azt kell megállapítanom, hogy a kínai szarabb lehet összességében, mint a szoci, mert lehet ugyan, hogy a szocit baszogatni kell időről időre, és a kínait nem /legyen a te megállapításod az igaz, felőlem/, de azok a gépek, amikről ez az oldal szól már eddig jóval többet kibírtak, mint a kinyali kávédarálók új koruktól kezdve a MÉH telepig kibírnak majd, de a szocik MÉG mindig üzemelnek.Gondozástól függően 10-20 évig is akár.
A fekete-fehér dolgot meg ne bolygassuk...Pont nekem nem kell ezt magyaráznod...Világéletemben Jawával mászkáltam, mégsem szarozom le az MZ-ket.Egyszerűen nem az a motor, amit nekem találtak ki.Ennyi.Biztos megvannak a maga szépségei, ugyanúgy mint a gyengéi is.Mint MINDENNEK a világon.
Mellesleg te sem nagyon írogattad az esetek jórészében, hogy épp milyen szempontból jobb a tied, mint a másé.
Az meg még mindig áll, hogy ha valaki álmodni sem mer, akkor nagy baj van.Ha meg valaki azért, mert Kispista álmodni merészelt, pálcát tör felette, azt az embert leginkább csak szánni tudom.
Nem is az esik igazán szarul, hogy az mz-t szidod, az legfejebb a motoromnak esne szarul. Te mindössze azokat szidod - mert máshoz nem is értessz - ezzel, akik a fórumot alkotják.
És már neharagudj, de ez az értelmetlen pocskondiázás akit te művelsz elég meleg dolog. Valamint, ha ennyire utálsz minket, akkor mi a picsának látogatod ezt az oldalt?
Mert én amit nem szerek, azt nem nézem, nem olvasom. Gondolom valami prófétának tartod magad, aki kivezet minket, barbár elfogult irracionális fogyasztókat a sötét MZ imádatból.
Szerintem foglalkozz a tértivevényekkel, ajánlott küldeményekkel, meg hasonlókkal.
Háj.
Jelenleg éppen TMK-s vagyok a Posta budaörsi logisztikai központjában. ;-)
Te viszont úgy látszik, nem tudod mi ez, úgyhogy most felvilágosítalak: TMK (vagyis tervszerű megelőző karbantartás) az olajcsere, meg az üzemszerűen kopó-fogyó alkatrészek (fékbetét, lánc, megszakító stb)tervszerű (üzemórára vetített periódusonkénti) cseréje. Minden más, terven felüli beavatkozás az _javítás_. Mellesleg nincsen abban semmi szégyellni való, ha valamit javítani kell, néha mi is belebújunk a sokmilliárd forintért vásárolt, csúcstechnológiás, nem egész két éves Siemens osztályozó autómatákba. Tudom, tudom, a Siemens osztályozó autómata is pfúj meg szar, egyedül az MZ a mérnöki alkotás olyan csodája, ami egyszerűen nem romlik el soha. ;-)
Én nem az MZ-t meg a jawat fikázom itt, hanem azokat az itt jelenlévő elvakult hívőket, akik hihetetlen elfogultságukban személyes támadásként élik meg, ha bármilyen szempontból is kétségbe vonják a kedvenc márkájuk képzelt felsőbbrendűségét, és furtonfurt bizonygatják, hogy de igenis sokkal jobbak azok bárminél. Pedig ez egyszerűen nem igaz, és nem vesz le semmit az MZ vagy jawa értékéből, ha ezt belátja a tulajdonosa. Én sem állítottam soha, hogy a keeway abszolút értékben jobb lenne bármelyiknél is, ez csak a te zagyva agyadban csapódott le így. Bizonyos szempontból (fogyasztás, nyomaték, elektromos rendszer) jobb volt, más szempontból (gyorsulás, végsebesség, kipuffogózaj) meg rosszabb. Nincs abszolút győztes, de még ha volna, sem volna jogalap arra, hogy bárkit is lesajnálj, akinek esetleg nem olyan van. Megmondjam mi van helyette? A különböző egymásnak ellentmondó szempontok között kötött különböző kompromisszumos megoldások. Nem fekete, és nem fehér, hanem piros, kék, zöld, sárga, lila stb. és nem lehet kijelenteni, hogy a piros jobb mint a zöld, vagy hogy a sárga a lila alatt marad, legfeljebb csak ha gyorsan hozzáteszed azt is, hogy milyen szempontból.
Az meg, hogy egyesek ezt nem hajlandóak elismerni, és önmagukat égetik szénné azzal, hogy kedvenc termékük fogyatékosságait nyilvánvaló hazugságokkal fedik (2,5 literes MZ fogyasztás meg ilyenek), hát az tök szórakoztató. :-) Főleg, ha utána az adott illető a tuning vagy az elektronika rovatban nyöszörög, hogy hogyan oldhatná meg tökéletes járműve egyik-másik rendszeresen visszatérő problémáját. :-D
Sokminden elhangott itt a korábbiakban, sztem sok olyan amiben bizony sok igazság van. Az MZ jó gép, igaz nem is a technika csúcsa, de ezt ne is várja el tőle senki, nem is annak készült. Egyszerű, napi használatú motornak, ami elmegy árkon bokron is ha kell, s ennek sztem maradéktalanul eleget is tesz, sztem rendeltetését tekintve semmivel sincsenek előrébb mint a kinai gépek, hisz azok is az csak szimpla tömegmotorok, semmi egyebek. Hogy némely tekintetben modernebbek az serintem azért van, mert Kína később csatlakozott bele a motorizációba, igy modernebb gépeket tudott lenyúlni az ottani tervezőgárda pl. De ha már modernizáció, én bizony megrettentem, mikor megtudtam hogy a kínai gépekben holmi 25/25W-os izzó világit a fényszóróban, hát az bizony mókuspisi T. hölgyeim és uraim, sokszor még a H4 halogén se vmi sok hát még 1 olyan:)No de akármilyen jó és megbizható konstrukció is az MZ vagy bármely márka, a pocsék minőségű pótalkatrészek ill a "hozzáértő" szerelés magyarul a gányolás a vesztét fogják okozni. Ez ellen sajna védtelenek a motorok. Ahogy ezt irta is korábban vki. Számomra is vissztaszító az a hozzállás hogy egy MZ vagy bármi szoci gép nem ér annyit, hogy foglalkozzunk vele, meg a veszek egyet jól szétütöm aztán túladok rajta c. dolog. Ez barátaim és nem barátaim )irhatnék elvtársakat, is hisz egy elvet vallunk sokan...:)nem 1 motorszerető ember hozzáállása, holoitt én ahogy látom az itteni gárdát pont a motorszeretet, ill. a szoci gépek irénti odaadás és bizonyos elkötelezetség hozta ide s tartja itt, szóval. Magamról csak annyit, 37 vagyok 15 éves korom óta motorozom, ebből 16 éve MZ vel, ezen belül 12 éve hajtok egy 250es ETZ-t. Nem tartom magam MZ gurunak ettől függetlenül. No lehet hosszú voltam s fárasztó aki egyetért velem az egyetért, aki meg nem az nem...
Az igazság tényleg fáj.
Az ighazság az, hogy azt írtam, hogy NAGYJAVÍTÁS!
Nagyjavítás nagyapáink szóhasználata szerint=hengerfúrás, főtengelyfelújítás, hajtókarköszörülés, egyszóval erőműfelújítás. Amúgy meg én a gumi, akkumulátor, légszűrő, olajcsere, és ezekhez kísértetiesen hasonló dolgokat nem igazán nevezném javításnak, hibának, lévén, hogy elég nehéz elkerülni, hogy a sav ne marja szét az akksit, a gumi ne maradjon az aszfalton, az olaj ne veszítsen kenőképességéből, és a légszűrő ne duguljon el.
Itt az nem mindegy, hogy mikor kell először hátsóagyat, lengőkarcsapányat, szelepeket, vezérműtengelyt, meg ehhez hasonlókat cserélni. :-p
ui:de azt sem állítja, a cikk, hogy nem 50000-nél volt az első szervíz. Persze szerintem sem akkor volt.
Te Zapkorte!
Tudod te, hogy mi a különbség a TMK, és a nagyjavítás között???
Mert egyre jobban kételkedek benne.
Egyébként is, mit is keresel te pontosan itt a szocimotoros fórumon, mikor a megnyilvánulásaid alapján utálod őket, gazdaságtalan és szar hulladéknak tartod őket??
Szerintem azért vagy itt, hogy oltsd a népet a teáltalad jónak, és csakis az egyetlen jónak ítélt felfogásoddal, és lehülyézzél mindenkit, aki nemúgy gondolkozik, mint TE.
Fogd már fel, hogy különböző emberek, különböző értékrendek.Amit te művelsz itt a karbantartási igények taglalása során, az már bőven a szőrszálhasogatás kategóriájába tartozik..Ki a lóf...t érdekel, hogy mennyibe kerül egy hobbyjármű???Ha szeretem, akkor szeretem, és ha szeretek rá nagy összegeket költeni, akkor szeretek rá nagy összegeket költeni.És senkinek semmi köze hozzá, hogy miért..Ha tetszik valakinek, akkor tetszik, ha nem, akkor nem.
Legjobban mindig az igazság fáj. :-p
A cikk sehol sem állítja, hogy az első javításra 50e-nél kerülne sor. 50e-nél kezdte el a fickó írogatni. 50e km-et már csak azért sem mehetett el javítás nélkül, mert ha semmi mást, hát gumiköpenyt és fékbetétet kellett volna rajta ez alatt cseréni. Előbbit 7-8e km-enként, utóbbit 22e km-enként jegyzi az 50e-től 100e-ig tartó periódusban, ez alapján valószínűtlen, hogy az első ötvenezer alatt ne kellett volna ilyen munkálatokat végezni, vagyis úgy tetszik, hogy a 0-50000km-ig tartó periódus adatai egyszerűen hiányoznak (kár különben, mert érdekes lenne).
Nem biztos. Pl. lassan az első egyesgolfok is elérik a harmincat, oszt ettől még nem kezd nőni az értékük, sőt, presztizsük alulról karcolja a bányászbéka seggét. Pedig ritka madár már a magyar utakon... csak éppen a kutyának sem kell.
Ahhoz, hogy valami értékké válljon, az kell, hoyg a fennmaradt darabok számánál nagyobb legyen a kereslet. Ez pl. a fiat topolinonak csak 50 éves kora körül jött össze.
Ja, meg az mz-s fickó így kezdi a beszámolót: "100 000km 14 év alatt-az MZ az egyik legstrapabíróbb motorkerékpár mindennapi használatra"
És, ha jó elolvasod akkor láthadod, hogy nagyjavításra 51000km-nél került sor. Na kb ennyi.
Te kommándánte!
Volt már olyan az életedben, hogy bölcsen befogtad a szád, és nem fűztél hozzá a vesztett ügyedhez, még vagy két nagyon okosat?
Mert szerintem most elkezdhetnéd, hidd el nagyot ugrana a népszerűségi indexed(ami már-már "fogyasztói racionalitásnak" számítana;)
Hát igen, ez így igaz!Annyi az eltérés, hogy ott minimum 30 évet kell várni, az Mz-vel meg szerintem 10-15 év elég lesz!
Na ja, majd ha ritkaság lesz, talán értékes is lesz (bár a múlt már szolgált néhány ellenpéldával is). De viszont ugyanez elmondható azokról a típusokról is, amelyeket itt egyesek annyira lenéznek. ;-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|