:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A 80'-as években is volt széria ETZ kupa, ma is van, sőt angliában 30LE-s tuningolt gépekkel van MZ kupa ezek a gépek 160 körül mennek nem láttam ilyet csak a honlapon.
Amúgy meg kell nézni a gyári versenygépeket amiket nem azért gyártottak korlátozott (pár darab) számban mert a kertben ökörkötdek vele a mérnökök. Itt említést érdemel az RT 125-ösből gyárilag versenyzésre készült gyorsasági versenymotor aminek kb.200 volt a vége és a 50-60'-as évegkben ÉVEKIG uralta a mezőnyt. De más szocimotorok is versenyeztek a profi nyugati porondon pl. Boldor pancsi, hogy a jáwát ne is említsem.... Évekig a salmotorozás királya volt.
Ehhő képest a Keeway nemtom milyen versenyen indult mert a gyár honlapján szó sincs versenyzésről viszont a MuZ honlapján külön rész foglalkozik ezzel.
Amúgy ha lefényképezek egy Fat Boy-t és addi ba..tatom az MZ jáwa+izs49 csepptankkal hogy olyan legyen, hogy beleférjen a kuntúrba az is úgy néz majd ki messziről legalábbis mint egy csopper.
Viszont 100ezeré veszek 4 MZ-t azt csak lesz belőle valami nem kell 1millát adni érte :-)))
A hetvenes évek végétől már az endékások is azt írják, hogy :
"Elfogadott tény, hogy a motorozás nem pótmegoldás a költségesebb autózás helyett, hanem nagyszerű kedvtelés, sokszor az egész család szórakozása."
Ennek ellenére mit sem ért az akkori mérnökök és szakemberek szava, ha egyszer meg lett mondva, hogy nincs fejlesztés, mert ezt így is viszik mint a cukrot elvtársak és nekünk alapvetően tengeri hajókat kell építeni. Ezért minden egyes terméken megspórolunk fél százalék ötvözőanyagot és egy kis vasat, ami ugyan csúnyán visszaüthet az anyagminőségre, de a teljes szérián így megspórolunk egy propellerre való mangánt.
Másrészt meg tényleg a mennyiségi termelés volt a domináns, a minőségre nemigen adtak annyit, amennyire azt egy kiélezett piaci környezet megkívánta volna. De ilyen ugye nem volt és a KGST-n belül többé-kevésbé egyértelmű volt az ndk ipari nagyhatalmi státusza.
Én inkább azon csodálkozom, hogy a körülményekhez képest mégis milyen tartós gépek születtek akkoriban.
Nem hinném, hogy itt bárki is bűnbakot keresett a benne felgyülemlett stressz levezetésére és szerencsétlen Zápkörte épp kéznél volt, meg ne sajnáljuk már. Ő vívta ki a többiek nemtetszését, vagy mondhatjuk úgy is, ő feszegette a pofonosláda fedelét:)
Több szempontból is: egyrészt amit írtam, másrészt meg lehet, hogy érdemesebb a zápkörtét püfölni virtuálisan, mint bent a főnököt jól seggberúgni "feszültséglevezetés" címén :))
Össze lehet hasonlítani.A mi motorunk,még 20-30 évesen is megy,mig a kinai szemétt 10 év után,örülj ha a MÉH telepen találsz belőlük ,vagy esetleg a bontóban.Mutassatok 5 évesnél öregebb Kínai robogót,nem nagyon találsz,mert mind úgy tönkre ment.hogy nem érdemes javítani,mig simsonból a mai napig sok rohangál.
Az én kínai motorom egy 1984-es Honda XL-200 utánérzése volt. (Hogy licensz-e vagy reverse engineering, az számomra nem derült ki világosan.) De a mostani, 88-as suzukimat is meg lehet nézni, pl. -egyebek közt- gyárilag benne van az elektronikus fordulatszámfüggő előgyújtás szabályozó, aminek a létrehozásán itt oly sokan fáradoztak. (Na nem mintha ilyesmi nélkül ne lehetne jó egy motor.) És ezzel visszaértünk oda, ahonnan az egész vita kiindult, oda, hogy a szocialista mérnökök koncepciózusan nem csúcstechnikát, hanem egy, a meglévő termelési technológiával gazdaságosan és nagy mennyiségben gyártható, a leendő tulajdonosok technikai felkészültségének megfelelően üzemeltethető melós-motort állítottak elő. Ez akkor ott közlekedési eszköznek számított, sportszerré csak az ezredforduló környékén minősült át.
Most+ azt nemértem, hogy miért kell 1 olyan gépet (ETZ) összehasonlítgatni a mai akármilyen (kínai) motorral amit 18 éve nem gyártanak már.
Ha hasonlítgani akarunk ott a MuZ Baghira v. ilyenek és jogutód az ,hogy maláj az még jobb mert mindegyik távolkeleti :-)))
A gyár mongya:
Ts 125 2,3liter/100km tehát nekem a 2,5 az kicsit sok :-)
ETZ 250 135km/ó... és nem mondtam, hogy nem volt azé belepiszkálva...
Igen, de ott semmi gyakorlati tapasztalatrol nem irnak..csak elvi sikon...
Amúgy meg az MZ ről elmondottakkal egyetértek Veled maximális mértékben.
Mondjuk az ilyeneket én se hiszem el, hogy 2,5 literes fogyasztás MZ-nél. Meg a 140-150es végsebesség szériállapotban, "szakadékban hátszéllel esetleg" szokták erre mifelénk mondani:))
Így volt ez ugye? :
"Ne vitatkozz idíótákkal, mert lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal" :-))
Mellesleg szerintem senki sem idióta, Zápkörte meg csak az ebet köti a karóhoz, és biztos hogy valahol neki is igaza van.
Szerintem egy MZ vagy bármilyen huszon-harminc éves gép mai jósága, megbízhatósága nagyon relatív, és ehhez még hozzájön az hogy ne a mostani technika "ismeretében" és megléte mellett mondjunk ítéletet, hanem próbáljunk visszatenni magunkat időben mondjuk a '80-as évekre...na ekkor a következő jön ki:
Más igények, más követelmények, keleti motorok ellen gyakorlatilag nulla alternatíva....ha akkori szemmel nézzük akkor - figyelembe véve a jó és GYÁRI alkatrészutánpótlást és a motorosok általában vett magasabb szintű műszaki tudását - az MZ-k igen megbízható, robosztus funkciógépek voltak, és jó kézben ma is azok.
Mai szemmel viszont már kicsit más a kép, de valljuk be: az átlag motoros igénye is más. Nekem marad az ETZ még jó ideig, mert arra nem vagyok hajlandó hogy hitelt vegyek fel motorvásárlás miatt, KP-re meg nem megy a dolog....ha menne, akkor meg úgyis másra kéne..:-)
Amennyit meg mostanában motoron ülök...ahhoz az ETZ sincs kihasználva...
mintha lenne cikk errol a tuning rovatban
mintha lenne cikk errol a tuning rovatban
rengeteg oka lehet, remelem nem gondolod, hogy kapasbol tudjuk a megoldast ilyen keves infobol :)
Karbi beallitas, dugulas, trafohiba, kondihiba, gyertyahiba, megszakito hiba, gyujtasbeallitas, szimering hiba, kipufogo dugulas, falslevego.
Szoval valogass kedvedre a lehetseges okokbol :)
Nekem mindig az a mondas jut eszembe, az ilyen vitak alkalmaval, hogy "ne vitatkozz a idiotakkal, mert megeshet, hogy osszekevernek vele"
Akinek inge az vege magara!
Ja szóval ez tulképpen nekünk jó?:)
Én is így gondolom, de ilyen alkalmakkor legalább a passzív olvasók is aktivizálódnak ;-)
Azért, mert a többség nem kekeckedni jár ide. És ő az aki mások hitével meggyőződésével nem bír zöldágra vergődni. Végülis nomen est omen ha mind körtének tekintjük magunkat megint csak az jön ki, hogy ő a záp, s ha 1 romlott is van a kosárban attól megrohad a többi is, vagy vmi ilyesmi.
oks kösz!etzrider@freemail.hu cimre küldöd?? vagy mind1 h melyikre:D
kösz:)
Várjál, mindjárt fellökök a tézémmel frontálisan egy betonkeverős Tátrát és elküldöm a fotót a roncsról. Jó lesz így?
Hát ez tényleg nem semmi!!
:D :)
Hy!Irtam egy kicsivel odeb hogy nekem van egy zsir uj es bontatlan elektronikam!Fullos fel van programozva mindenel amit tudhat ez a ketyere az alap aszem volt 15EFt en neked eladnam ugyanennyiert a fullosat!Hogy mert adom el?Mert kulfoldon vagyok es amotoromat meg oszetortek es ugy vagyok hogy szarok az egeszbe!Szoval ha kell irjal a mail cimemre es megbeszelunk mindent!jozsef.jenei@freemail.hu
Sziasztok!
Törött karambolos Etz-kről van képetek? akinek van képe az küldje már el nekem:):)
etzrider@freemail.hu vagy a forumos emilcimre!
kösz
Senki ne csüggedjen egy kis vita miatt, lehet ennél hatványozottan mélyebbre süllyedni MZ témában:
http://free.x3.hu/mz_motorkerekparok/hu/forumolv.php?a=2&b=hengerfuras
Hali Wolf
Nekem van 350x16 enduro mintás hátsogumim.
kaposváron van ha közelbe laksz irj emailt
üdv:piki24@vipmail.hu
Üdv mindenkinek!
Nem szoktam gyakran írni, de olvasni annál inkább. Nekem eddig simom E51 volt ha jól emlékszem, majd egy 250es ETZ amivel nem is mentem 15km sem, és most van egy ETZ125-öm. Igazából a Simsonról tudok nyilatkozni, ami igen erősen hasonlít az ETZhez csak kissebb. Azon kívül hogy egyszer kellett rajta dugót illetve hengert furatnom semmi gondom nem volt vele. Olajcsere, benzin, levegőszürő és mehet. Ja igen általában a legegyszerübb dolgok a legmegbízhatóbbak.A témához nem is szeretnék többet hozzáfűzni.
A problémám, most a 125-ös ETZ karbijával lenne. Alapjárat rendesen megvn egyenletes, gázadásra jól reagál, de ha csutkára koppanásig ráhúzom a gázt olyan mintha megfulladna.
Mi leget a gond? Benya, vagy levegő? És a benyára szavaznék. Van valami jól bevált beállítási módszer???
Előre is köszi a segedelmet!
Üdv
Evogame
Ui.:A fórumot használjuk arra amire való. A tapasztalatok megosztására, és ne egymás csesztetésére. Abból úgy is kijut mindenkinek az életben... vagy tévedek???
Sracok!
Van valakinek tapasztalata a programozható előgyújtás vezérléssel kapcsolatban? Tudjatok a Szrnka György fele cucc!
Mibe kerul egyebkent?
Ja és azt el is felejtettem, hogy 250 es ETZ-ből van (volt) gyárilag lefojtott mitomén hány 30 centivel hosszabb kipufogós is. Ha esetleg ilyened van...
Te még mindíg itt tartasz?
Felejtsd már el!
Eleinte senki egy rossz szót nem szólt hozzád csak kombináltál és egyre nagyobb hülyeség jött ki ezután már mindenkinek visszaszóltál és ezt nem lehet elnézni!
Valójában miért is vagy itt az MZ fórumon?
hali! mz/es 150 karosszéria ( vázon kívül) +blokkalkatrészek,lámpák,+1-2 dolog egybe 10000 ft tel;0620/992-4528 trofi.
N15C -t ajánlja a brisk az y állítólag 4 ütemübe való...
Milyen színű a gyertya? ez a lényeg mindig...
Én még mielőtt elállítgatná kipróbálnám mit szóla a kispolák lészűrő nélkül.
Csak nehogy bekapjon valamit :-)))
Bagoly mondja verébnek hogy nagyfejű. :-p
Végülis leszartam a visszatekerést is, úgy adtam el, ahogy volt. :-) (Illetve hát lemostam, meg a vázat lekentem egy kis mattfeketével, ahol már rozsdált, hogy egy kicsit gusztább legyen, de ez volt minden.)
A Ts 250/1-es 4.-ig kiforogja 5.-ben 6500 a vége. A Tz-be Brisk N15Y típusú gyertya van, gyújtás az órával lett állítva 2,8-ra
Így már én is jártam: ott álltam egy vezműlánccseréhez szétszedett motorral, és választhattam, hogy a) összerakom, elmegyek a boltba, és veszek lehúzót b) úgy hagyom, és megrendelem postán a lehúzót vagy c) csinálok magamnak lehúzót.
Anyagilag is, időben is a c) variáció volt a legkedvezőbb, úgyhogy csináltam, de persze négy órámba került, mert át kellett szerelni a padot 1mm előtolásra, 60 fokos kést kellett köszörülni, akkor le kellett kaszabolni egy 36-os hatszögletű rúdanyagból a megfelelő darabot, keresni bele csavart, hogy legalább azt ne kelljen a semmiből előállítani, aztán a talált csavarhoz (M18x1) való menetfúrót... mert soha semmi még véletlenül sem megy simán, mindig szívás van, mindig, mindig.
Nem tud valaki 16-os crossgumit?
Milyen hosszú(mm) küllő kell a 16-os kerékbe ha dobfék helyett tárcsa van benne?
Terheléssel vagy amúgy?
A TS is 250es?
Elméletileg az órát megpadlózza 8000-nél terhelés nélkül de nagyon szívszaggató hangot ad ha elengeded a gázt 1-2 igen kenény csapszeg hang) sokan nem is merik kipróbálni én is csak akkor ha nem megy rendesen.
Itt már a gyújtás is nagyon számít tizedeket kell lejjebbvenni 3mm-től lefelé na + gyertya stb... minden.
Esetleg a légszűrő is sokat folythat...
Na meg a karbi beállítása ezt az egészet össze kell hangolni próbálgatni mert az 5000 feletti motorozáshoz már hanygafa..nyi beállítások is számítanak.
Elsőre sztem gyújtás v. sok benya...
Milyen a gyertyakép?
Most komolyan... Leálltok Zapkortével vitatkozni? Látszik, hogy teljesen hülye, rá kell hagyni! Eddig még egyetlen egy igazi hibát nem mondott az MZ-vel kapcsolatban, csak fújja hogy ilyen szar meg olyan szar...
Hülyegyerek... felejtsétek el hogy létezik és foglalkozzatok azzal ami fontosabb! :-)
ciao
Semi
Hali.
Egy erdélyi srác ETZ alkatrészpánikban szenved. Tudtok neki mondani magyarorszagi bontócímeket?
Uj alkatrészet tudom honnan lehet szerezni. Probálkoznék bontókban is.
Megköszönném ha válaszaitokat a fricike2@yahoo.com cimre irnátok.
Előre is köszi
Van egy tz-m 250-es, de nem forog 5-nél többet.Miért? A Ts a 7500-at vígan pengeti.
Hali! Milyen elektronikus gyújtást lehet Mz-re (Ts250/1) rakni (babettáén kívül)?
Meglehet, csúnya dolog...Mindenesetre felismerhető, de egyben érthetetlen is. Miért nem jó meghagyni mindenkit abban a hitében, ami neki kedves?
Hát apám, alaphelyzetben tévedésben vagy.Illetve előítéletk.Miből gondolod, hogy nincs rizskályhám, és hogy a Jawa alőtt nem volt-e vagy esetleg vele párhuzamosan másik típusú motor???Jaa.Hogy nem mondtam??Na puff neki...És nem én leszek az aki besavanyodik, mert én eddig szinte minden motorral ami alattam volt, nagyon jókat motoroztam.És éerdekes, hogy zsenge kezdő koromban SEM a motort szidtam ha elbaszódott valami, hanem magamat, hogy nem csináltam meg elég ügyesen.És EZZEL fejlődik az ember.
A teáltalad eladott motorról meg inklább tudni sem szeretnék, de valamikor a jómúltkorában részletezted, hogy leszarod meddig megy, majd eladás előtt visszatekered a km-órát, és szívjon vele, aki megveszi.Na EZEK után Neked nincs jogod sokmindent az emberek szemére vetni...
Szevasztok!
Bár nem sürün irok de rendszeresen olvasom a fórumot.Az MZ-Keeway vitába szeretnék beleszólni.Nekem úgyanis van mindkettő:-)Az Mz egy Ts125-ös megvan már 8éve és nagyon szeretem megbizható darab.Viszont a Keeway seolyan szar mint gondolnátok(köpjetek lenyugodtan)!Én is azt hittem,hogy egy fos de a TAPASZTALATOK mást mutatnak.Persze a szivem az Mz felé húz!
Azért szoktam kérdezni, hogy esetleg hátha tudtok valamit amit én nem és a válaszokból fel tudom mérni, hogy ki mennyire ért a témához, de sajnos itt még senki nem mondott ujjat nekem tehát ugy láccik én mindent tudok az MZ ről :-)
Ja és szerény is vagyok!
Amúgy a széthajtott 28 éves szóbanforgó gépet rendszeresen használom és lusta vagyok szétkapni mert a tesco gazdaságos szar ráhajlik a csavarra és szerszám nélkül nem gányolok jelenleg ott tartok, hogy csinálgatom a célszerszámokat hozzá
és megyek vele műszakira 2 hét múlva.
Hy!Van egy elado fullos zsir uj igc60-om!Azert nem lett beszerelve mert oszetortek a motoromat es mar leszarom az egeszet!Szoval ha kell irjatok a mailomra!!!jozsef.jenei@freemail.hu
Figyó, szedjél cavingtont: sosem mondtam, hogy abszolút értékben jobb lenne, vagy hogy sosem romlik el, sőt, éppenséggel én osztottam meg önzetlenül 25e km pontosan feljegyzett üzemeltetési tapasztalatait veletek, amiért cserébe csak gunyoros megjegyzéseket kaptam, hogy "bezzeg az mz az nem romlik el 50e km-ig, és nem is fogyaszt 3,5 litert, csak 2,5-et". Csak azt nem értem, hogy ti ezt komolyan gondoljátok-e, vagy csak ugrattok. :-)
Azt meg tényleg nem tudom, hogy mire alapozod a kínai motorok élettartamával kapcsolatos becsléseidet, ha egyszer eddig még csak képen láttál olyat. Ezekkel az előítéletekkel önmagad korlátozod be: jajj, kínait nem veszünk, mer az szar, japánt meg nem veszünk, mer ahhoz drága az alkatrész... a vége az, hogy be fogsz savanyodni. Az életet élni kell, ki kell próbálni mindent, hátha jó! Néha szarul sikerül, én pl. ugrottam ejtőernyővel (tandemben persze csak), és rohadt szar volt, soha többé, de pl. a motorozás megtetszett, és azóta is csinálom. Ha belefúrtam volna a fejem a földbe, hogy a motorozás veszélyes meg mittudomén, most kevesebb lennék egy élménnyel. Gondolkozz el, lehet, hogy te is kevesebb vagy egy élménnyel, hogy mereven elzárkózol minden egyébtől, ami nem jawa.
Végül: rosszul emlékszel, szinte minden esetben leírtam, valahányszor a kínai motorom fikáztátok, hogy milyen szempontból jobb: 4,5 literrel kevesebbet fogyasztott városban, mint a jawa, és ezen a 25e km alatt, amit lefutott, a teljes vételárát visszahozta. (Előbb már éppen a fejemhez is vágta valaki, hogy egy kicsit túl sokat jöttem ezzel. :-)) Az a 150e Ft meg, amiért végülis eladtam, az tiszta nyereség. (Egy új szakmát tanultam belőle, hogy ne maradjak olyan együgyü, mint egyesek.)
Te Zapkorte csak azt nem tudjuk, hogy te mit vered itt a nyálad MZ-s fórumon. Meg úgy eggyáltalán a szocin. Ja esetleg lehet hogy keeway-nek nincs fóruma?!
Beszéltem egy sráccal aki garanciában javítja ezeket a szemét keeway-eket, hát nem semmi dolgokat mesélt róluk. Olyan szar anyagokból készülnek hogy.... az MZ-m sokkal jobb minőségű cuccokból van.
És az nemes jellemvonás ha vki direkte provokálni jár bárhová??
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|