:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
o.k.
fúrásra van címed?
Ha arra kerül sor, főtengely felújításra hova vigyem?
Ha nem akarod nyilvánosan megadni a címeket, akkor leírhatnád esetleg e-mailben.
köszi
Fúrásra Budapesten az tudom ajánlani, akihez én hordom a motorokat.
Szikszai Károly, VI. Cserei utca
Tel: 06-20-941-3960
A másik megoldás természetesen Bambi, az MZ klub nem dolgoztat pancserekkel.
Főtengely ügyben én vagy a sokszor méltatlanul túlárazottnak vélt PROX hajtókar szettet javasolnám, ez tényleg nem olcsó, olyan 40k.
Vagy Bambinak volt prox minőséghez fogható ajánlata 19k-ért.
Az előbbit akkor válaszd, ha a motor profi összerakását el tudod végezni Te magad is, mert akkor jársz a legolcsóbban. Bővel elég az anygo fizetni.
Ha nincs műhelyed, szerszámod, szakártelmed, gyakorlatod, időd (esetleg egyik sem) akkor bízd a szerelőre, mert gyakorlat és szerszámok hiányában a szerelő munkadíja lesz az "olcsóbb".
Üdv,
Peti74
Nekem dugattyúban a török az etalon. A gyárinál kisebb súly, szép kidolgozás, kiváló hőtágulás. És az előbb említett goetze gyűrűk.
Mz motorostól bocsánat, hogy kölcsönveszem a képeit egy link erejéig.
http://www.kep.tar.hu/mzmotoros/50236229?o=0#2
Nekem 30 ezer km alatt már bizonyított. Szeritem egy ilyen dugó-gyűrű páros simán elmegy 50ezret, mire érezhető kompresszióvesztés lesz belőle.
Üdv,
Peti74
nem biztos hogy csak a legolcsóbb megoldás érdekelne!
Látom megjártad a "hadak útját"...
Szóval mi lenne az abszolut legjobb megoldás a felújításra?
Milyen dugattút és milyen gyűrűket vegyek bele? És kivel fúrassam? Esetleg ha kell, a főtengely felújítást hol csináltassam és milyen cuccból (hol kapok olyat?) ?
üdv.
Jókat irsz. Tényleg néhány dolog marad csak.
Én első helyen továbbra is a túl nagy hótágulási együtthatóval rendelkező és esetleg nem megfelelő geometriájú, kúposságú, alakú (belül) - egyszóval rossz minőségű - dugattyút tenném felelőssé. Ha ez 4 századdal párosul, a szorulás garantált.
A további szorulások megelőzésére estleg tudok egy olyan mentő ötletet javsolni, hogy vedd le a hengert és a dugót, a dugó palástján az esztergálás nyomaival párhuzamosan egy igen jó minőségű finom reszelővel, reszeld le a fényes, edzett réteget. Ha minden igaz, főként a csapszeg magasságában lesznek ilyen szorulásnyomok.
Ha az anyag felkenődött a gyűrűhornyoknál, akkor a gyűrűk szabad mozgását, érintkezásüket a hengerfallal is biztosítsd.
A dugó legközelebb is ugyanott akar majd tágulni, de a reszelés miatt lesz ott némi "gödör" a palástban, ezért nem fog olyan könnyen szorulni.
A hengert pedig hónoltasd meg 1-2 századdal nagyobbra, ezáltal remélhetőleg az eddigi szorulás nyomai is eltűnnek majd.
Ha ezután a gyűrűhézag nagyobb, mint 3 tized, akkor mindeképpen javasolt új gyűrűket beszerzni, főkét azért, mert az újrahónolt henger miatt újra tágulnak a gyűrűk mire összekopnak a hngerfallal.
Nálam a prímet a goetze gyűrűk viszik, a törökök is ilyet adnak a dugóikhoz - nekem a 300-as hengerben 30ezer km alatt a szerlési 0,2mm-es hézag 0,5mm-re hízott, szinte hihetetlen).
Én ennyit tennék, ha a legolcsóbb gyógymódot akarom választani.
Az meg, hogy a "mester" 50 éve van a szakmában, nem jelent semmit. De inkább rosszat, mint jót, mert ha 20 évesen kezdte, akkor most 70 éves, és a hamut is mamunak. Ha ráadásul azokkal a gépekkel dolgozik, amikkel anno, hmm.
Én is ismerek olyan faszit, aki állítólag 50 éve fúr, K.J. a monogrammja és Nagytétényben lakik.
Nekem 10 évvel ezelőtt fúrta alul a 250-es Jawamat, 90-ről álltam meg satu hátsó kerékkel, és nem egyszer. Hát igen, a szorulást megelőző hangot a gyakorlatban mindig hamar megtanulja az
ember :(
Azóta láttam szétszedve általa "felújított" főtengelyt is, simán visszatette a lepattogot felületű csapágygyűrűt, úgyse látja a kedves vevő.
Sőt egy másik, korrekt műhelyben ki is órázták több olyan hengert, amit ő fúrt. Minden elképzelhető hiba megvolt rajta: kúpos volt, ferde és nagyon csúnyán volt hónolva.
Hát ennyit at 50 évről.
Csak oda vidd, ahol tényleg megbízol bennük, vagy van referenciájuk, sokan ajánlják, stb.
Üdv,
Peti74
OLVASS VISSZA EGY KICSIT! LÉCCÍÍÍ!
Még annyit a témához, hogy a gyárilag előírt hőértékű NGK gyertya van a TZ-ben.
Szerintem szét fogom szedni és kireszelem a hibákat a dugóból ha még menthető. És utana ha megint megragad, akkor csinálok egy gyors gyertya vizsgálatot.
mégegyszer köszi a tippeket!
Sziasztok!
köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek a szoruló ETZ esetéhez!
problémakör szűkítése:
Tehát, 4 százados illesztéssel lett összerakva, ami ezekszerint hiba volt.
30-as sprint 2T keverékkel járatom, azzal nem lehet baj. Most egyébként a gyári 2. túlméretes dugó(és gyűrűk) vannak benne, elvileg ezzel sem lehetne baj. A kipufogó füstöl rendesen, egészséges, mély, tiszta hangot ad. A szaki aki a fúrást végezte kb. úgy 50 éve van a szakmában.
Az összeszerelést motorszerelő csinálta és ki is derékszögelte. (ott voltam, láttam)
A karburátort és a benzincsapot kipucoltam, folyik rendesen a benya. Légszűrő is tiszta.
Akkor ezekszerint még két probléma lehet az illesztésen kívül. Vagy én nem tudom rendesen bejáratni (pedig igyekeztem), vagy a forgattyúsház tömítetlen...
Hello mindenki. Lenne egy kérdésem ETZ 250-es motorm van és az lenne kérdés hogy melyik az a maximum fordulatszám aminél nem károsodik a főtengely meg stb . A fordulatszám mérőn 3000-6000 ig van egy pirossal festett tartomány gondolom ez az a tartomány ahol lehet a mocit használni még nem ? LÉCC SEGÍTSETEK . Leeccerűsitve melyik az a max fordulat aminél nem lessz széthajtva a moci .
Hi Bambi!
Ezt láttam már több rajzon, de nem hittem a szememnek! Miért kell a kuplung oldalra fordítva berakni a szimmeringet??? Az én elméletemmel nagyon ellentmond. A forgattyúsházban is sürít, és így nem nyomja át az anyagot a váltóba? Az enyémben mindkét oldalon befelé állnak a szimmeringek. Akkor az úgy nem is jó?
Jópár Simsont, Babettát, Komárt stb. kismotorokat szereltem már, de azoknál mindegyik szimmering befele áll. ETZ-nél miért van másképp?
Lécci Bambi világosíts már fel.
Üdv: Herr'Watt
piri, szocc !
Ez mind igaz, de a legfontosabbat jobban ki kéne emelni.
A dugó "csak" egy Berta, amit én semmi pénzért nem raknék a motoromba. És ezzel senki ne álljon le vitatkozni, mert nem tud meggyőzni.
A másik az illesztési hézag.
Szocc! Mennyire lett fúrva a motorod? 3 századra ? 4-re ? MErt az kevés.
Én a 6-ot javaslom, és akkor tényleg nem lesz gond a szorulással (feltéve persze, hogy a többi tényező: karbi, gyújtás, kipuff, rendben van)
És vegyél bele egy rendes dugattyút. Én a futár peti féle lengyel utángyártottakat javaslom, de többen javasoltak már konkért boltokat vidéken is, ahol jó utángyártott dugattyúkat leet kapni.
És hacsak nem bízol meg nagyon a gépműhelyesben, akkor kérd meg, hogy ugyan avasson már be a mikrométer és a tapintó működésébe, és akkor már kezdje a te frissen fúrt hengerddel és dugattyúddal.
A 6 századtól nem kell félni, mert a sok hülye tévhittel ellentétben attól aztán nem lesz gyengébb a motor.
Attól viszont, hogyha megszorul a dugó a túl kicsi illesztés miatt és nem veszed le azonnal (hamarosan) a hengert és nem reszeled ki a dugattyúból a hőhatás miatt üvegkeményre edződött felületi réteget, ami - lévén keményebb, mint a hengerfal - tönkreteszi a hengerfalat, na attól lesz gyengébb a motor.
Ha önfeledten motoroznál inkább, mintsem a megszorulástól parázol folyton, akkor ezt a szabályt mindenképpen tartsd be.
Üdv,
Peti74
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók. megtekinthetőek a
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2
címen!
(A képek sajna nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)
Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!
Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
Tettem fel új alkatrészeket is!
Amikor megragad,akkor gyorsan ki kell venni gyertyát,és megvizsgálni,hogy hátha lehet látni rajta,hogy mi a probléma.Itt a szocin a Zsandatara rakott fell egy gyertya megvizsgálási dokumentumot,ott lehet ellenőrizni ,hogy a motor hogy van beállítva,és mi lehet a hiba
Kössz mszépen sokat segítettél mingyárt megyek meg is nézem!
A generátor oldalt rugóval befelé,a kuplung oldalt kifelé áljona rugó
Ajjaj remélem nem az én csapatomból.:-(De majd kedden kiderül.köszi
Holla! Az egyik viszont beteges volt. Valami asszem a váltójával volt.
Híjáá! Mennyen gyorsabban!!
Hali!
Lécci segítsen valaki sürgős!
A főtengely szimmeringet milyen irányban kell berakni a 250-es ETZ-be? Már sok robbantott ábrát és rajzot megnéztem de nem látszik hogy hogyan áll!
A főtengely közepe felé legyen az üreges része ahol a rugó van vagy a másik fele ahol sima?
Nézd meg a benzincsapot,hátha nem folyik elég benzin a karburátorba nagy terhelésen.Esetleg a forgattyúsház tömítetlensége miatt is elszegényedhet a keverék,jártam már igy!
Túl sovány keverék, rossz bejáratás, elkoxosodott kipufogó, rossz dugattyú illesztési hézag, rossz dugattyú, a dugattyúba beszorult gyűrűk, rossz főtengely (derékszögelés), kuplung csúszasa, rossz gyertya, rossz vezetési stílus...
Nagyjából ezek válogass :-)))
aki a szoruló ETZ-m problémájára tudja mi lehet a gyógymód, az ossza meg velem legyen kedves!
üdv. mindenki!
Tanácsot szeretnék kérni...
ETZ_250 motorom van, 2. túlméreten, a motorja egyébként sose lett szétszedve.
A probléma az, hogy mindíg megszorul a dugattyúja. Első 14000km-en nem volt semmi probléma, bírta a 120 utazót. Aztán egyszer csak megszorult. Utána fel lett fúrva 1. túlméretre(berta dugó), szimmeringcsere+ az ilyenkor szokásos. Faszán belett járatva, de 100 fölé ha mentem akkor rendszerint megszorult. (karbi és gyújtás beállítás elvileg rendben)
Aztán sikerült szerezni gyári 2. túlméretes dugót hozzá. Bele lett szerelve az, megint bejárattam (5000km-en át) és ahogy elkezdtem a mocit jobban hajtani megint megszorult. És rendszerint ha 100 fölé megyek akkor jön az a démoni csörömpölés....
szóval már pontosan tudom mikor kell a kuplungot behúzni....
(Ha tök hidegen azonnal elindulok akkor eléri a 120 véget is.)
Kérem, hogy akinek hasonló problémája volt és esetleg sikerült megoldania az írjon nekem.
Köszönöm előre is.
Annak örülök ,hogy ha jól mentek.:-))
Szerintem nem lehet azt mán tovább tuningolni mer az eredeti kb.4LE volt ez+ 13 azt szerkezetileg ugyanaz :-)))
Na most még 2 felömlőt nem tuccrá fúrni + adott azé a forgattyúsház térfogata is tehát nem fog tudni többet (sokkal) beszívni.
Vagy ha mégis nem megy át a műszakin és szétesik... A 110 ménemjó?
Keresek tuningleírást vagy olyan címet ahol 150-es etz tuninngal foglalkoznak.
Holla!! Most jöttem madarasról atom volt. Főleg a szoci kategória. Nagyon mennek azok az mz-k.
Eladó egy honvédségi ETZ, 300 ccm-es hengerrel, és ennek megfelelően erős nyomatékos motorral. 2005-ben teljes felújítást kapott: lengyel 76-os dugó (még egy túlméret van hátra), PROX (japán) hajtókar szett, SKF és FAG csapágyak, török kuplung lamellák, 2-es fokozat új fogaskerék csere. A 2005-ös szezonban kb. 6000 km-t ment túratempóban. 2 személlyel és sok csomaggal való túrázásra is tökéletesen alkalmas.
Jár hozzá egy TS-ből átalakított masszív csomagtartórendszer 2 db 40 literes szövettáskával. Ezenkívül 5x1 liter olaj, 5 liter tartalék benzin és 2 liter üdítő szállítására alkalmas. Igény esetén egy 35 literes hátsó doboz és nagyméretű túraplexi is megoldható. További képek : http://kep.tar.hu/peti74
Nekemsincs benne meg az alkatrészkatalógusban sincs...
Viszont a blokk fellazulása letornázza a kipufkönyököt ami minden terjeszkedéskor belever a bölcsővázba és igeny kemény "csapszeng hangot ad".
Ha minden igaz a hajtókarvezetés dugattyúba kéne legyen...
Bocs elírtam,nem a csapszegen csúszkáljon,hanem a csapszeg csúszkáljon a hajtókarban na.:)
Hy!
Az lenne a kérdésem,hogy a Ts 125-nél a dugattyúnál,és a csapszegnél kell e ilyen távtartó alátét,ami a azt akadályozza,hogy a dugó ne tudjon jobbra ballra csúzkálni a csapszegen??
Simson-nál van,és ezért megkérdem gyárilag van e az mz-nél?kell-e?
Eladó a képeken látható ETZ 250-re 1 pár gyári túradoboz tartóval együtt(NEM KRAUSER). A dobozok zárhatóak, megvan hozzájuk az eredeti kulcsos békazár is.
Ár 33.000 HUF
A képek: http://www.kep.tar.hu/mzmotoros/50291104#2
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók. megtekinthetőek a
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2
címen!
(A képek sajna nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)
Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!
Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladóak. megtekinthetőek a
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2
címen!
(A képek sajan nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)
Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!
Bocs ha magadra vetted nem neked szólt csak a te hozzászólásodon keresztül ment az üzi másnak!
Különben köszi a 12709-es hozzászólást!
Ne rágj be, nem neked mondta, csak rosszul jeleníti meg az előzményeket a fórum. :)
A SIMSON tranzisztoros gyújtásához való trafó az a kicsi, a megszakítós meg a nagy!, ugyanígy van az ETZ-nél azt sajna nem tudom! Köszi a segítséget!
OK, koszi a javaslatokat :)
Hali!
Mit vakerálsz te itt nekem?
Nem vágom mire kellene válaszolnom.
Milyen technikámmal?
Ahogy érzed user.
nem steroidozok.. :( és nem vagyok fakezű..makettezekl....:) nem kellett túl erősen meghúzni,éreztem ahogy reped felfelé.. abbba is hagytam,.korábbi repedés volt, aminek ez pont elég volt.
ma viszem alu hegesztőhőz..remélem hogy meg tudja pöpec csinálni!
Hali!
Ha leveszed az olajbentőnek a dugóját és járó motor mellet befogod és nyomást érzel, akkor összedolgozik a váltóolajjal. Vagy ha benzines a váltóolajad akkor is szimringes. Dekni le kuplung csak lehúzúval (400Ft), csak kétajkú szimeringet tegyél bele (zöld,kék), mielőtt visszatennéd a kuplungot előtte csiszold fel (villanyóra biztosíték porát kevered vékony olajjal és megforgatod párszor a főtengelyen a kuplungot,elmosod majd felrakod)
Én ugyan nem mértem fel az alternatívákat, de szerintem azért még biztos akad pár "kihelyezett vizsgahely", Autóklub stb. De túl sok többletszolgáltatást egyik sem nyújthat a Mozaikhoz képest, hacsak nem indítanak "levelező tagozatot". :-)
Középen a legjobb, de elméletileg nem kéne oldalra mozognia, mert elég paszentosan szokott rácsúszni.
Hülye steroidok ;-) Ha ilyen fakezü vagy, az Obiban viszonylag olcsón lehet nyomaték kulcsot kapni, idönként a Praktikerben is árulnak. Ha nem iparszerüen szerelsz a legolcsobb 3000forintos nyomatékkulcsi is megteszi.
...mondjuk én nyomaték kulcsal téptem ki a legtöbb menetet, jobb szeretem érzésre meghúzni mert a csuklómban sokkal érzékenyebb nyomaték határoló van.
Azonban ha elrepedt az öntveny az egy korábbi sérülésből, vagy anyaghibából ered, mert legroszabb esetben a menet szakad ki ha túl erősen húzod meg.
Igaz...azt hozzátenném, hogy talán az egyettlen hely Budapesten ahol motorokat vizsgáztatnak :)) így nagyon nem válogathatsz :)
Másik hely Rétság. Asszem Hegedüs Ferenc autószerelő műhely, itt bejelentkezés nélkül és 2-3* anyiért vizsgáztatnak és garantáltan nem kötnek értelmetlen dolgokba.
Nem kell széthúzni a blokkot,csak a kupplungot lehúzni,amihez lehúzó kell.
üdv mindenkinek!
Karambolos Etzről képeket tudtok küldeni?
etzrider@freemail.hu cimre
multkor v.ki igért de sajnos még nem ért ide...
kösz!
a szívatóbowden holtjátéka megvan még?
A szakirodalomban biztos találsz méretet!
Igen, csak a deknit kell hozzá leszedni, de ugy tudom a 250-esnél a kuplung felrakása elég gázos....
a szimmering csere mennyire más mint a simsin s51b-nél?
ha valaki tudja lécci írjon pontos méretet meg darabszámot!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|