hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 01. csütörtök 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

piri
válasz erre | email2006-06-05 00:56:16
szerintem miliméteres vályattal else indulmá olyan kicsi lesz a kompresszió :-)))
sorszám: 12765 (54548)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-04 22:18:07)

 
 
Vaszilij
válasz erre | email2006-06-05 00:40:41
Üdv mindenkinek! Van egy 250-es Etz-m. Sok mindenekitől hallottam, h a váltójukkal sok gond van. Az enyémen nemrég elszállt a 3. fokozat, terhelésre kidobta, pedíg látszólag minden rendben volt. Miután a gyanúsnak vélt 2 fogaskerék, és a hozzátartozó léptetővilla árán megdöbbentem (15000Ft) elkezdtünk agyalni az olcsóbb megoldáson, és sikerült megoldani. A harmadik fokozathoz tartozó kapcsolókörmöket a kopással ellentétes irányban megköszörülve elkerülhető az, h a léptetővilla abnormális szöbben kopjon meg, így nem sarkalja le a kapcsolókörmöket sem, mivel a körmök az ellentétes koptatás miatt az ellenkező irányba tolják (biztosítják) a fokozatot. Gondolom erre már sokan rájöttek rajtunk kívül is, csak azért írtam le,h másnak lehetőleg ne okozzon annyi gondot a dolog. Na, + az sem árt, ha az alkatrészgyártók nem rajtunk gazdagodnak meg. További kellemes benzinégetést mindenkinek!
sorszám: 12764 (54547)

 
 
ede22
válasz erre | email2006-06-04 23:17:43
Lehet hogy engem is érdekelne a henger!!
Ára??
sorszám: 12763 (54546)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 16:28:13)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-04 22:18:07
Nekem két ismerősömmel is megtörtént, hogy a magyar dugattyújukban kilazult a dugattyúgyűrűt elfordulás ellen rögíztő csap, és egyszerre csak gyűrűtörésben elhalt a motorjuk. A dolog szépségét az adta meg, hogy mire a gyűrűtörés bekövetkezett, addigra a kilazult csap milliméter mély hornyot vésett a hengerfalba, kuka volt az egész hengerestül, dugattyústul. Egyikük sem vette a fáradságot, hogy panaszlevelet írjon, csak összeszorított fogakkal elhatározták, hogy ilyet többé nem vesznek.
sorszám: 12762 (54543)
(előzmény: asztalos, 2006-06-04 21:31:14)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 21:51:12
mennyit kérsz az ETZ_250 tuning cuccért?
ETZ henger, TS_250 gyári dugó. Vannak hozzá gyári gyűrűk is?
És milyen volt amikor használtad?
(tapasztalataid érdekelnének)
üdv.
sorszám: 12761 (54540)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 16:28:13)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-06-04 21:31:14
Hali!

Nekem magyar dugattyú van benne de mmég nem volt vele gond. túl van a bejáratáson ugyhogy szerintem már nem is lesz. Először én is meg ijedtem de azt mondta a srác hogy még nem kapott negatív visszajelzést. Amúgy én Szolnokon a Fehér Hollóban fúrattam a kis 125ös ts-em 4000 huf volt dúgó-gyűrűvel és nagyon jó kompresszió van benne. Na hali!
sorszám: 12760 (54539)
(előzmény: marcee, 2006-06-04 18:58:05)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-06-04 18:58:05
Pet74!
Akkor ha kis ETZ-d lenne nem is motoroznál, mert abba nem árulnak csak berta dugót?
Amúgy igazad van tényleg nem jó, nekem meg is szorult 95-nél, de NINCS más bele. Habár az a megszorulás az én hibám is, kb 800km-t ment addig, erős hátszél volt, ezért negyedgázon kiforogta 6 ezerig, holott addig csak 5ig volt...és paff beállt.
Ugyhogy ha nagyon megy a gépetek hátszélben a gázt azért húzzátok neki rendesen, inkább vissza kell fogni fékkel ha nem akarod annyira szétforgatni, minthogy beálljon.
sorszám: 12759 (54531)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 10:39:44)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-04 17:23:08
És van még rajtunk kívül szocis fórumos, akinek csúnyán elrontotta az "50 éve mester".
Nem akarok senkit bántani, de a szolgátatás az szolgáltatás, ha pedig fizetünk érte, akkor azt kapjuk, ami a pénzünkért jár.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12758 (54529)
(előzmény: gyurci, 2006-06-04 16:51:37)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-06-04 16:51:37
Nekem is K.J fúrta az ETZ-t,el is fúrta rendesen,úgy ahogy Peti írta,a végén Bambi fúratta meg és jó lett.
sorszám: 12757 (54527)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 13:30:59)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-04 16:28:13
A 150-es ETZ-be szoktak tenni 150-es TS MZ dugattyút. A dugattyú könnyebb is mint az ETZ-é, de a lényeg, hogy mivel 4mm-re alacsonyabb is, ezért a henger talpából le kell szedni 4mm-t, hogy újra kijöjjön a vezérlés. Cserébe a motor nagyobbat szív és sürít, mert az alacsonyabb dugó kisebbre nyomja össze az elősürítő teret, mint az eredeti dugó (azt hiszem ez a lényege).
Alapvetően pörgősebb, harapósabb motor lesz belőle, de az valószinű, hogy a megváltozott gázlengések miatt a karburáláson és esetleleg a kipufogón is változtani kell.

Hasonló tuning létezik a 250-esekhez is.
Ha esetleg valakinek van kedve kísérletezni ilyesmivel, akkor van egy eladó 4mm-t leültetett 250-es ETZ hengerem és hozzá egy belefúrt első túlméretes gyári TS dugattyú. Az egész kb. 1500 km-t ment, tehát nagyjából be van járatva, soha nem szorult meg, most olajban áll a polcon. Én azért vettem le, mert belekezdtem a 300-asba.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12756 (54525)
(előzmény: fighter, 2006-06-03 20:09:40)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-04 16:16:07
Amikor én vettem (2003-ben), akkor volt a dugó-2gyűrű-csapszeg együttes kb 11ezer Ft, úgyhogy elsőre nem olcsó.
Az nem szabad elfekjteni, hogy itt az alapméret is 75,5 mm-es, tehát 291 ccm lesz tőle a motor. Ennek a fúrása is legalább 5-6 ezer, mert ekkora átmérőt csak sok fogásból lehet kifúrni. És ekkora ccm-hez bele kell bővíteni a hengerfejbe is (újabb 3ezer Ft), hogy ne lépje túl az 1:12-es sürítést, amúgy is hatalmasat szív és sürít.
Ha meg igazán profira akarod, akkor a fúrás előtt adni kell a hengernek egy új központosító vállatt, mert a nagy átmérő miatt, az eredeti "tűzváll" eltűnik és ha nincs központosítva a hengerfej, akkor a robbanás forszírozottan billentheti dugattyút, ami éktelen kopogást eredményezhet.

Tudtommal most már Futár Peti nem forgalmaz ilyen török dugókat, mert nincs rá kereslet. Vannak helyette a fehér-piros dobozos lengyel gyártmányok, asszem abból van 69mm-től is, és akkor igaz hogy marad 250, de a gépmunka jóval olcsóbb.Kicsit nehezebb a dugó öntvénye, mint a török, de a hőtágulása ennek is nagyon jó.
És ez csak 4000 Ft körül van gyűrűvel.

Azt meg neked kell eldönteni, hogy mennyi pénzt ér meg az a plusz nyomaték a teljes tartományban, túrázol-e kétszeméllyel és csomaggal, mennyit mész hegyvidéken, kik a túratársak (vetélytársak), stb.
Az enyém -mellesleg eladó - azért 300-as, mert nekem megérte a ráköltött plusz pénzt, hogy nem kellett minden túrán azt éreznem ,hogy a motor kínlódik, nem megy, forgatni kell, mint állat, hogy fölcipejlen minket az emelkedőn.

Csapszeg és tűgörgő témában nem tudok tanácsot adni, talán csak annyit, hogy olyan tűgörgőt vegyél, amiben el van tolva a két sor egymástól, kissebet billen benne a csapszeg.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12755 (54523)
(előzmény: szocc, 2006-06-04 15:03:07)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-06-04 15:56:41
Hamár itt tartunk....
Etz 125/150-be lehet a berta dugón kívül kapni valamilyet???
Érdekelne a dolog, és ha igen akkor hol, és van e hozzá normális gyűrű??
Tapasztalatok ha vannak lécci osszátok meg velem/velünk!
sorszám: 12754 (54522)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 15:03:07
Győzött Rossi!
:-))
Török dugó és gyűrűk kb. mennyibe kerülhetnek?
esetleg a tűgörgő és a csapszeg?
...aztán tovább nem zaklatlak a kérdésekkel.
sorszám: 12753 (54520)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 14:04:01)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 14:21:23
hát annnyira nem állok a helyzet magaslatán...
nincsen műhelyem és annyira nem is értek hozzá, úgyhogy mindenképpen el kell vinnem valakihez
sorszám: 12752 (54517)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 14:12:13)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-04 14:20:13
ÚgyÚgy!
Ezzel teljesen egyetértek :-)))
sorszám: 12751 (54516)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 13:30:59)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 14:14:24
bocsi már köben jött a válasz
:-))
sorszám: 12750 (54515)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 14:13:18
o.k.
fúrásra van címed?
Ha arra kerül sor, főtengely felújításra hova vigyem?
Ha nem akarod nyilvánosan megadni a címeket, akkor leírhatnád esetleg e-mailben.
köszi
sorszám: 12749 (54514)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 14:04:01)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-04 14:12:13
Fúrásra Budapesten az tudom ajánlani, akihez én hordom a motorokat.
Szikszai Károly, VI. Cserei utca
Tel: 06-20-941-3960

A másik megoldás természetesen Bambi, az MZ klub nem dolgoztat pancserekkel.

Főtengely ügyben én vagy a sokszor méltatlanul túlárazottnak vélt PROX hajtókar szettet javasolnám, ez tényleg nem olcsó, olyan 40k.
Vagy Bambinak volt prox minőséghez fogható ajánlata 19k-ért.

Az előbbit akkor válaszd, ha a motor profi összerakását el tudod végezni Te magad is, mert akkor jársz a legolcsóbban. Bővel elég az anygo fizetni.

Ha nincs műhelyed, szerszámod, szakártelmed, gyakorlatod, időd (esetleg egyik sem) akkor bízd a szerelőre, mert gyakorlat és szerszámok hiányában a szerelő munkadíja lesz az "olcsóbb".

Üdv,
Peti74
sorszám: 12748 (54513)
(előzmény: szocc, 2006-06-04 13:54:00)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-04 14:04:01
Nekem dugattyúban a török az etalon. A gyárinál kisebb súly, szép kidolgozás, kiváló hőtágulás. És az előbb említett goetze gyűrűk.
Mz motorostól bocsánat, hogy kölcsönveszem a képeit egy link erejéig.

http://www.kep.tar.hu/mzmotoros/50236229?o=0#2

Nekem 30 ezer km alatt már bizonyított. Szeritem egy ilyen dugó-gyűrű páros simán elmegy 50ezret, mire érezhető kompresszióvesztés lesz belőle.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12747 (54512)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 13:54:00
nem biztos hogy csak a legolcsóbb megoldás érdekelne!
Látom megjártad a "hadak útját"...
Szóval mi lenne az abszolut legjobb megoldás a felújításra?
Milyen dugattút és milyen gyűrűket vegyek bele? És kivel fúrassam? Esetleg ha kell, a főtengely felújítást hol csináltassam és milyen cuccból (hol kapok olyat?) ?
üdv.
sorszám: 12746 (54511)
(előzmény: peti74, 2006-06-04 13:30:59)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-04 13:30:59
Jókat irsz. Tényleg néhány dolog marad csak.
Én első helyen továbbra is a túl nagy hótágulási együtthatóval rendelkező és esetleg nem megfelelő geometriájú, kúposságú, alakú (belül) - egyszóval rossz minőségű - dugattyút tenném felelőssé. Ha ez 4 századdal párosul, a szorulás garantált.
A további szorulások megelőzésére estleg tudok egy olyan mentő ötletet javsolni, hogy vedd le a hengert és a dugót, a dugó palástján az esztergálás nyomaival párhuzamosan egy igen jó minőségű finom reszelővel, reszeld le a fényes, edzett réteget. Ha minden igaz, főként a csapszeg magasságában lesznek ilyen szorulásnyomok.
Ha az anyag felkenődött a gyűrűhornyoknál, akkor a gyűrűk szabad mozgását, érintkezásüket a hengerfallal is biztosítsd.
A dugó legközelebb is ugyanott akar majd tágulni, de a reszelés miatt lesz ott némi "gödör" a palástban, ezért nem fog olyan könnyen szorulni.

A hengert pedig hónoltasd meg 1-2 századdal nagyobbra, ezáltal remélhetőleg az eddigi szorulás nyomai is eltűnnek majd.
Ha ezután a gyűrűhézag nagyobb, mint 3 tized, akkor mindeképpen javasolt új gyűrűket beszerzni, főkét azért, mert az újrahónolt henger miatt újra tágulnak a gyűrűk mire összekopnak a hngerfallal.
Nálam a prímet a goetze gyűrűk viszik, a törökök is ilyet adnak a dugóikhoz - nekem a 300-as hengerben 30ezer km alatt a szerlési 0,2mm-es hézag 0,5mm-re hízott, szinte hihetetlen).

Én ennyit tennék, ha a legolcsóbb gyógymódot akarom választani.

Az meg, hogy a "mester" 50 éve van a szakmában, nem jelent semmit. De inkább rosszat, mint jót, mert ha 20 évesen kezdte, akkor most 70 éves, és a hamut is mamunak. Ha ráadásul azokkal a gépekkel dolgozik, amikkel anno, hmm.
Én is ismerek olyan faszit, aki állítólag 50 éve fúr, K.J. a monogrammja és Nagytétényben lakik.
Nekem 10 évvel ezelőtt fúrta alul a 250-es Jawamat, 90-ről álltam meg satu hátsó kerékkel, és nem egyszer. Hát igen, a szorulást megelőző hangot a gyakorlatban mindig hamar megtanulja az
ember :(
Azóta láttam szétszedve általa "felújított" főtengelyt is, simán visszatette a lepattogot felületű csapágygyűrűt, úgyse látja a kedves vevő.
Sőt egy másik, korrekt műhelyben ki is órázták több olyan hengert, amit ő fúrt. Minden elképzelhető hiba megvolt rajta: kúpos volt, ferde és nagyon csúnyán volt hónolva.
Hát ennyit at 50 évről.

Csak oda vidd, ahol tényleg megbízol bennük, vagy van referenciájuk, sokan ajánlják, stb.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12745 (54510)
(előzmény: szocc, 2006-06-04 12:25:19)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-04 13:26:27
OLVASS VISSZA EGY KICSIT! LÉCCÍÍÍ!
sorszám: 12744 (54509)
(előzmény: charlie, 2006-06-04 11:19:35)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 12:37:06
Még annyit a témához, hogy a gyárilag előírt hőértékű NGK gyertya van a TZ-ben.
Szerintem szét fogom szedni és kireszelem a hibákat a dugóból ha még menthető. És utana ha megint megragad, akkor csinálok egy gyors gyertya vizsgálatot.
mégegyszer köszi a tippeket!
sorszám: 12743 (54504)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 12:25:19
Sziasztok!
köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek a szoruló ETZ esetéhez!
problémakör szűkítése:
Tehát, 4 százados illesztéssel lett összerakva, ami ezekszerint hiba volt.
30-as sprint 2T keverékkel járatom, azzal nem lehet baj. Most egyébként a gyári 2. túlméretes dugó(és gyűrűk) vannak benne, elvileg ezzel sem lehetne baj. A kipufogó füstöl rendesen, egészséges, mély, tiszta hangot ad. A szaki aki a fúrást végezte kb. úgy 50 éve van a szakmában.
Az összeszerelést motorszerelő csinálta és ki is derékszögelte. (ott voltam, láttam)
A karburátort és a benzincsapot kipucoltam, folyik rendesen a benya. Légszűrő is tiszta.
Akkor ezekszerint még két probléma lehet az illesztésen kívül. Vagy én nem tudom rendesen bejáratni (pedig igyekeztem), vagy a forgattyúsház tömítetlen...

sorszám: 12742 (54503)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-04 11:19:35
Hello mindenki. Lenne egy kérdésem ETZ 250-es motorm van és az lenne kérdés hogy melyik az a maximum fordulatszám aminél nem károsodik a főtengely meg stb . A fordulatszám mérőn 3000-6000 ig van egy pirossal festett tartomány gondolom ez az a tartomány ahol lehet a mocit használni még nem ? LÉCC SEGÍTSETEK . Leeccerűsitve melyik az a max fordulat aminél nem lessz széthajtva a moci .
sorszám: 12741 (54501)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-06-04 10:49:49
Hi Bambi!
Ezt láttam már több rajzon, de nem hittem a szememnek! Miért kell a kuplung oldalra fordítva berakni a szimmeringet??? Az én elméletemmel nagyon ellentmond. A forgattyúsházban is sürít, és így nem nyomja át az anyagot a váltóba? Az enyémben mindkét oldalon befelé állnak a szimmeringek. Akkor az úgy nem is jó?
Jópár Simsont, Babettát, Komárt stb. kismotorokat szereltem már, de azoknál mindegyik szimmering befele áll. ETZ-nél miért van másképp?
Lécci Bambi világosíts már fel.
Üdv: Herr'Watt
sorszám: 12740 (54499)
(előzmény: bambi99, 2006-06-04 09:26:02)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-04 10:39:44
piri, szocc !

Ez mind igaz, de a legfontosabbat jobban ki kéne emelni.
A dugó "csak" egy Berta, amit én semmi pénzért nem raknék a motoromba. És ezzel senki ne álljon le vitatkozni, mert nem tud meggyőzni.

A másik az illesztési hézag.
Szocc! Mennyire lett fúrva a motorod? 3 századra ? 4-re ? MErt az kevés.
Én a 6-ot javaslom, és akkor tényleg nem lesz gond a szorulással (feltéve persze, hogy a többi tényező: karbi, gyújtás, kipuff, rendben van)
És vegyél bele egy rendes dugattyút. Én a futár peti féle lengyel utángyártottakat javaslom, de többen javasoltak már konkért boltokat vidéken is, ahol jó utángyártott dugattyúkat leet kapni.
És hacsak nem bízol meg nagyon a gépműhelyesben, akkor kérd meg, hogy ugyan avasson már be a mikrométer és a tapintó működésébe, és akkor már kezdje a te frissen fúrt hengerddel és dugattyúddal.
A 6 századtól nem kell félni, mert a sok hülye tévhittel ellentétben attól aztán nem lesz gyengébb a motor.
Attól viszont, hogyha megszorul a dugó a túl kicsi illesztés miatt és nem veszed le azonnal (hamarosan) a hengert és nem reszeled ki a dugattyúból a hőhatás miatt üvegkeményre edződött felületi réteget, ami - lévén keményebb, mint a hengerfal - tönkreteszi a hengerfalat, na attól lesz gyengébb a motor.
Ha önfeledten motoroznál inkább, mintsem a megszorulástól parázol folyton, akkor ezt a szabályt mindenképpen tartsd be.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12739 (54497)
(előzmény: piri, 2006-06-04 02:53:31)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-06-04 10:28:22
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók. megtekinthetőek a

http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2

címen!
(A képek sajna nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)

Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!

Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!

Tettem fel új alkatrészeket is!
sorszám: 12738 (54494)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-06-04 09:54:47
Amikor megragad,akkor gyorsan ki kell venni gyertyát,és megvizsgálni,hogy hátha lehet látni rajta,hogy mi a probléma.Itt a szocin a Zsandatara rakott fell egy gyertya megvizsgálási dokumentumot,ott lehet ellenőrizni ,hogy a motor hogy van beállítva,és mi lehet a hiba
sorszám: 12737 (54492)
(előzmény: szocc, 2006-06-03 23:00:39)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-04 09:31:36
Kössz mszépen sokat segítettél mingyárt megyek meg is nézem!
sorszám: 12736 (54491)
(előzmény: bambi99, 2006-06-04 09:26:02)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-06-04 09:26:02
A generátor oldalt rugóval befelé,a kuplung oldalt kifelé áljona rugó
sorszám: 12735 (54490)
(előzmény: Roles, 2006-06-04 08:40:44)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-06-04 09:24:19
Ajjaj remélem nem az én csapatomból.:-(De majd kedden kiderül.köszi
sorszám: 12734 (54488)
(előzmény: fighter, 2006-06-04 09:16:24)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-06-04 09:16:24
Holla! Az egyik viszont beteges volt. Valami asszem a váltójával volt.
sorszám: 12733 (54487)
(előzmény: bambi99, 2006-06-03 22:53:35)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-06-04 09:14:46
Híjáá! Mennyen gyorsabban!!
sorszám: 12732 (54486)
(előzmény: piri, 2006-06-03 22:36:11)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-04 08:40:44
Hali!

Lécci segítsen valaki sürgős!

A főtengely szimmeringet milyen irányban kell berakni a 250-es ETZ-be? Már sok robbantott ábrát és rajzot megnéztem de nem látszik hogy hogyan áll!
A főtengely közepe felé legyen az üreges része ahol a rugó van vagy a másik fele ahol sima?
sorszám: 12731 (54485)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-06-04 07:34:51
Nézd meg a benzincsapot,hátha nem folyik elég benzin a karburátorba nagy terhelésen.Esetleg a forgattyúsház tömítetlensége miatt is elszegényedhet a keverék,jártam már igy!
sorszám: 12730 (54483)
(előzmény: szocc, 2006-06-04 01:07:57)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-04 02:53:31
Túl sovány keverék, rossz bejáratás, elkoxosodott kipufogó, rossz dugattyú illesztési hézag, rossz dugattyú, a dugattyúba beszorult gyűrűk, rossz főtengely (derékszögelés), kuplung csúszasa, rossz gyertya, rossz vezetési stílus...
Nagyjából ezek válogass :-)))
sorszám: 12729 (54482)
(előzmény: szocc, 2006-06-03 23:00:39)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-04 01:07:57
aki a szoruló ETZ-m problémájára tudja mi lehet a gyógymód, az ossza meg velem legyen kedves!
sorszám: 12728 (54481)

 
 
szocc
válasz erre | email2006-06-03 23:00:39
üdv. mindenki!
Tanácsot szeretnék kérni...
ETZ_250 motorom van, 2. túlméreten, a motorja egyébként sose lett szétszedve.
A probléma az, hogy mindíg megszorul a dugattyúja. Első 14000km-en nem volt semmi probléma, bírta a 120 utazót. Aztán egyszer csak megszorult. Utána fel lett fúrva 1. túlméretre(berta dugó), szimmeringcsere+ az ilyenkor szokásos. Faszán belett járatva, de 100 fölé ha mentem akkor rendszerint megszorult. (karbi és gyújtás beállítás elvileg rendben)
Aztán sikerült szerezni gyári 2. túlméretes dugót hozzá. Bele lett szerelve az, megint bejárattam (5000km-en át) és ahogy elkezdtem a mocit jobban hajtani megint megszorult. És rendszerint ha 100 fölé megyek akkor jön az a démoni csörömpölés....
szóval már pontosan tudom mikor kell a kuplungot behúzni....
(Ha tök hidegen azonnal elindulok akkor eléri a 120 véget is.)
Kérem, hogy akinek hasonló problémája volt és esetleg sikerült megoldania az írjon nekem.
Köszönöm előre is.
sorszám: 12727 (54472)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-06-03 22:53:35
Annak örülök ,hogy ha jól mentek.:-))
sorszám: 12726 (54471)
(előzmény: fighter, 2006-06-03 20:08:28)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-03 22:36:11
Szerintem nem lehet azt mán tovább tuningolni mer az eredeti kb.4LE volt ez+ 13 azt szerkezetileg ugyanaz :-)))
Na most még 2 felömlőt nem tuccrá fúrni + adott azé a forgattyúsház térfogata is tehát nem fog tudni többet (sokkal) beszívni.
Vagy ha mégis nem megy át a műszakin és szétesik... A 110 ménemjó?
sorszám: 12725 (54470)
(előzmény: fighter, 2006-06-03 20:09:40)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-06-03 20:09:40
Keresek tuningleírást vagy olyan címet ahol 150-es etz tuninngal foglalkoznak.
sorszám: 12724 (54449)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-06-03 20:08:28
Holla!! Most jöttem madarasról atom volt. Főleg a szoci kategória. Nagyon mennek azok az mz-k.
sorszám: 12723 (54448)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-03 16:19:45
Eladó egy honvédségi ETZ, 300 ccm-es hengerrel, és ennek megfelelően erős nyomatékos motorral. 2005-ben teljes felújítást kapott: lengyel 76-os dugó (még egy túlméret van hátra), PROX (japán) hajtókar szett, SKF és FAG csapágyak, török kuplung lamellák, 2-es fokozat új fogaskerék csere. A 2005-ös szezonban kb. 6000 km-t ment túratempóban. 2 személlyel és sok csomaggal való túrázásra is tökéletesen alkalmas.
Jár hozzá egy TS-ből átalakított masszív csomagtartórendszer 2 db 40 literes szövettáskával. Ezenkívül 5x1 liter olaj, 5 liter tartalék benzin és 2 liter üdítő szállítására alkalmas. Igény esetén egy 35 literes hátsó doboz és nagyméretű túraplexi is megoldható. További képek : http://kep.tar.hu/peti74
sorszám: 12722 (54435)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-03 15:22:48
Nekemsincs benne meg az alkatrészkatalógusban sincs...
Viszont a blokk fellazulása letornázza a kipufkönyököt ami minden terjeszkedéskor belever a bölcsővázba és igeny kemény "csapszeng hangot ad".
Ha minden igaz a hajtókarvezetés dugattyúba kéne legyen...
sorszám: 12721 (54431)
(előzmény: Somebody, 2006-06-03 12:18:56)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-03 12:18:56
Bocs elírtam,nem a csapszegen csúszkáljon,hanem a csapszeg csúszkáljon a hajtókarban na.:)
sorszám: 12720 (54427)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-03 12:16:13
Hy!
Az lenne a kérdésem,hogy a Ts 125-nél a dugattyúnál,és a csapszegnél kell e ilyen távtartó alátét,ami a azt akadályozza,hogy a dugó ne tudjon jobbra ballra csúzkálni a csapszegen??
Simson-nál van,és ezért megkérdem gyárilag van e az mz-nél?kell-e?
sorszám: 12719 (54426)

 
 
mzde
válasz erre | email2006-06-03 06:36:24
Eladó a képeken látható ETZ 250-re 1 pár gyári túradoboz tartóval együtt(NEM KRAUSER). A dobozok zárhatóak, megvan hozzájuk az eredeti kulcsos békazár is.
Ár 33.000 HUF
A képek: http://www.kep.tar.hu/mzmotoros/50291104#2
sorszám: 12718 (54416)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-06-02 22:56:45
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók. megtekinthetőek a

http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2

címen!
(A képek sajna nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)

Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!

Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
sorszám: 12717 (54412)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-06-02 22:53:42
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladóak. megtekinthetőek a

http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2

címen!
(A képek sajan nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)

Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!
sorszám: 12716 (54407)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu