hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

TéZés Gábor
válasz erre | email2006-06-06 12:20:36
Én másmilyent még nem is láttam az órás kivitelben.
sorszám: 12815 (54644)
(előzmény: piri, 2006-06-06 12:15:03)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-06-06 12:19:19
Egyébként ez a szaki olyan volt hogy én már rég nem is tudnék magamról annyi alkoholtól neki meg akkor állt el a kézremegése, olyan alkoholista volt, de mondjuk ha annyit ivott hogy alig állt a lábán akkor is simán megcsinált minden fusi munkát munkaidőben a céges melók mellett. Én még nemláttam így fröcsögni forgácsot mint amikor a Zoli dolgozott.:-)
Tehát ilyen szempontok alapján nem kellene megbélyegezni a szakikat.
sorszám: 12814 (54642)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-06-06 12:13:18)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-06 12:15:03
Amúgy a szóbanforgó tolómérő áttételes és fogaskerekes, tehát nem ilyen mezei azé.
sorszám: 12813 (54641)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-06-06 12:13:18
Az igaz hogy az mitutoyo volt, bár az is "csak" olyan 15körül van, de a technikán múlik minden. Elötte megmért vele egy csapágyházat, és nullázta onnantól kezdve meg mindig csak ugyanannyira szorította rá a mérendő alkatrészre. A mikronál meg nem számít annyira hogy kopik-e vagy sem ott is a technikán múlik minden. Ott meg az van hogy hasonló mérettartományban mint amit mérni akarsz megmérsz egy nagy pontosságú alkatrészt és ahhoz viszonyítasz.
sorszám: 12812 (54640)
(előzmény: piri, 2006-06-06 12:04:49)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-06 12:04:49
na jó csak az övé nem 4500 hanem 45000 amúgy a mirométer is mechanikus szerkezet tehát az is kopik, meg az esztargagép is :-)))
sorszám: 12811 (54639)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-06-06 11:30:11)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-06-06 11:30:11
Sziasztok!

Nem tudom kinek mi a szakmája, és ki mennyire ért az ilyenekhez, de én láttam olyan esztergályost aki ilyen órás tolómérővel, sőt ha kellett akkor 1/20-os tolómérővel készített csapágyházakat, meg minden egyéb mást amihez ilyen pontosság kellett!
sorszám: 12810 (54635)
(előzmény: piri, 2006-06-06 10:36:53)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-06 10:36:53
Ez a 0 n/min teccik má én is akartam írni:-)))
A tolómérő+ 0,02mm-re hitelesített, rá van írva + ilyenek tehát nem csak úgy van kalibrálva. Most az egy dolog, hogy kínai, de a német is + a japán is 2százados volt amit néztem csak sokkal drágább. Nyilván az is számít mennyira kopott + hányx volt leejtve, az is biztos, hogy nem dolgoztatnék olyan eszterrel aki ezzel mér :-)))
De ha van egy ilyenünk akkor legalább van esélyünk a boltban...
sorszám: 12809 (54632)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 10:21:44
Kicsit kifejtem mert erdekes lehet.
A dugatyu-fotengely sonka sulyarany eleg erdekesen jon ki egy MZ tipusu gepen.

A fotengely sonka korbe forog ezert a fotegelyt korbe korbe rangatja, mint az a mosogep ahol nincs eloszlatva a ruha.
Ehez kepest a dugatyu, fel le rangatja.
Namost ha a fotengely sonka tomeget a dugatyu tomegevel egyezore vesszuk akkor a fuggoleges rangatas teljesen megszunik, de a sonka vizszintes rangatasa olyan nagy lesz mint a sonka tomege, azaz mint egy sonka nelkuli dugatyu rangatas. Ha nem rakunk sonkat, akkor ugyan ez az ero fuggolegesen rangatja a motort.
Ezert a dugatyu tomegenek fele kellhogy legyen a sonka, ilyenkor egy fele akkora amplutudoju, de korkoros rezonancia lep fel. Ha valtozik az arany akkor ez a kor valamelyik iranyba el kezd lapulni de lenyeges valtozast nem fogunk erezni nehany gramm elterestol.
Az MZ felfuggesztesi rendszere miatt a dugatyu tomegnovekedese meginkabb nem eszreveheto egy hatarig.

Persze picit bonyolultabb. A szamitogepes modellemben a hajtokar tomeget is figyelembe vettem. A hajtokar dugatyu feloli resze csak fuggolegesen az also resze korkorosen mozog. Ezert a hajtokar also reszenek tomeget a fotengely sonka tomegebol kell levonni, a felso reszet pedig a dugatyu tomegehez hozzaadni.

Gyakorlatban ezt ugy lehetne csak lemerni, ha a hajtokar 2 veget 2 kulonbozo merlegre tennenk ra egyszerre es igy mernenk meg a ket vegenek a sulyat, persze az osszes szerelvenyel egyutt.

Mindez a kikuszobolhetettlen vibracio miatt csak akkor nyer ertelmet, ha kiegyenlito tengelyek vannak a fotengelyen, de MZre nem lehet ilyet csinalni sajnos mert egy teljesen uj blokkra lenne szukseg.
sorszám: 12808 (54631)
(előzmény: Keri, 2006-06-06 10:06:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 10:06:07
egyszer modelleztem az ETZ rezonanciait kulonbozo sulyaranyoknal...teljesen mindegy mit csinalsz, egy hengeres gepet nem lehet kiegyensulyozni, csak minimalizalni a rezonanciakat ami meg igy is eleg nagy. Nehany gramm nem szamit semmit.
sorszám: 12807 (54630)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-06 02:53:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 10:00:12
Maradjunk anyiban, hogy a tolómérő 0,1mm-es tartományban tekinthető hitelesnek, hiába mutat ennél pontosabban, a mechanikája rugalmasan torzulhat akár több század milimétert is.
A mikrométer nevü műszer sokkal maszívabb és precizebb mechanikával alkalmas a 0,01mm-es hiteles mérésre.
sorszám: 12806 (54629)
(előzmény: piri, 2006-06-05 19:13:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:55:25
Inchben van megadva a belso atmero es az abroncs magassag/szelessege. De ezt csak meghatarozott felnin tudja produkalni, ezert szamolassal biztosan nem lesz pontos.

Jelold meg kretaval a kereket es a jardat, told elore hogy egyett forduljon es jelold meg a jardat a gumi jelolesenel, a ketto kozotti tav a legpontosabb adat egy digit orahoz.
sorszám: 12805 (54628)
(előzmény: tams9, 2006-06-05 14:10:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:55:11
Inchben van megadva a belso atmero es az abroncs magassag/szelessege. De ezt csak meghatarozott felnin tudja produkalni, ezert szamolassal biztosan nem lesz pontos.

Jelold meg kretaval a kereket es a jardat, told elore hogy egyett forduljon es jelold meg a jardat a gumi jelolesenel, a ketto kozotti tav a legpontosabb adat egy digit orahoz.
sorszám: 12804 (54627)
(előzmény: tams9, 2006-06-05 14:10:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:44:34
...es nem en szereltem rosszul, hanem az elozo tulaj. Ugy tunik nem volt joban a zegerekkel mert a fotengely szimering zegere sem volt rendesen a helyen es emiatt kinyomta a szimeringet is.
sorszám: 12803 (54626)
(előzmény: Keri, 2006-06-06 09:43:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:43:08
Szerintem kulonosebb gond nelkul mukodne tovabb.
Nekem egyszer a csapszeg zeger esett ki.
Eltort egy gyurut es a csapszeg 2db mely arkot vagott a hengerfalba. Ezzel meg hazajottem Debrecenbol, csak a gyuru es zeger maradvanyait szedtem ki belole.
Semmi gond nem volt. Jol ment a motor csak a fogyasztasom lett 1 literrel tobb.
sorszám: 12802 (54625)
(elözmény: piri, 2006-06-05 00:56:16)

 
 
fater
válasz erre | email2006-06-06 09:30:27
Hello mindenkinek!
Kikopott a gáztolattyúm-súberem-és vettem másikat.Betettem és azóta nagyon magas az alapjárat. Gondolom,az lehet a baj, hogy a porlasztó henger amibe betettem szintén kopott, és a 2 között rés van. Szerintetek??
sorszám: 12801 (54624)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:29:46
A maximalis fordulatszam ahol meg semmi karosodas nem eri a motort az a 0 azaz nulla RPM :-)

Ha hasznalod akkor kopik.
6000folott meg nem igazan erdemes hasznalni a motort mert ott mar ereje sincsen, de nem fog szetrepulni ha neha neha beleforgatod a 7000-be.
sorszám: 12800 (54623)
(elözmény: piri, 2006-06-04 11:19:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:18:13
A mozaikon kivul egyrol tudok, de azt sem tudom hol van. Autokulb az csak autokat vizsgaztat, motort nem.
sorszám: 12799 (54622)
(elözmény: piri, 2006-06-02 08:16:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:17:00
A mozaikon kivul egyrol tudok, de azt sem tudom hol van. Autokulb az csak autokat vizsgaztat, motort nem.
sorszám: 12798 (54621)
(elözmény: piri, 2006-06-02 08:16:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-06 09:16:46
A mozaikon kivul egyrol tudok, de azt sem tudom hol van. Autokulb az csak autokat vizsgaztat, motort nem.
sorszám: 12797 (54620)
(elözmény: piri, 2006-06-02 08:16:15)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-06 02:53:50
No meg káros rezonanciák lépnek fel! (Feltéve, hogy kiegyensúlyozásról valaha is szó volt - bár azt hiszem, hogy emiatt van a csapszeg oldalon két nagy átmérőjű furat az MZ sonkákban.)
sorszám: 12796 (54618)
(előzmény: piri, 2006-06-06 00:18:11)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-06 00:22:37
viszont a 33 astól elkoxosodhat valóban a gyűrű
sorszám: 12795 (54617)
(előzmény: asztalos, 2006-06-05 22:09:31)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-06 00:18:11
Na most gyerekek szerintem a dugonak tervezett súlya van ami összefüggg a hajtókar és sonkák súlyával is.
De ha nehezebb akkor legfeljebb lustább + hamarabb vége... + nem szorul attól talán.
sorszám: 12794 (54616)
(előzmény: soldier84, 2006-06-06 00:05:07)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-06 00:10:03
Nem kopni szoktak, hanem inkább kenődni, mégpedig a gyűrűhoronynál. Aztán részlegesen vagy teljesen beszorul a gyűrű, és te meg csak lesel, hogy hová lett a kompressziód.
sorszám: 12793 (54615)
(előzmény: soldier84, 2006-06-06 00:05:07)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-06-06 00:05:07
Helló!

A magyar dugókkal már nem a hőtágulással van a gond! Legalábbis a bervanál! A súlya legalább másfélszerese mint mondjuk egy török! És az anyaga is más! Mondjuk ez majd idővel derül ki hogy mennyi km után kopik használhatatlanná!

Üdv
sorszám: 12792 (54614)
(előzmény: asztalos, 2006-06-05 22:09:31)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-05 23:14:13
Hát ott ugyan nagyot néznének, de semmi baj, mert trabant, wartburg, zsiguli, skoda stb. generátorokban is ugyanilyen besajtolható dióda van, legutóbb 150 Ft/db áron vettem. Csak arra vigyázz, hogy van belőle pluszos meg minuszos, nem jó őket összekeverni. No meg mielőtt bevásárolsz, egy egyszerű ohm mérővel szaladj rajta végig, mert ritkán romlik el. Bár előfordul néha. (Általában valamelyik pozitív dióda szokott tönkremenni.)
sorszám: 12791 (54612)
(előzmény: anybody, 2006-06-05 20:45:27)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-06-05 22:09:31
Helló Peti74

Nos illesztési hézag hmmm.... passz
főfúvóka 90es
alapjárati passz
fogyasztás 3 liter
olaj: arol2t(a bejáratás alatt is)
keverési arány 1:33
egyszerre megtett legnagyobb km: 100 egynéhány de naponta járok vele 40km-t
testsúly 70 kg, de vittem már vele fateromat 30km-re aki 110 kg
a bejáratás alatt a súbertűt egy fokozatal lentebb tettem.
nagyon jó a kompresszió benne és kb 500 km-ig kímélve jártam vele azután pedig pörgösebbre fogtam a figurát hogy hagy szokja .

nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !"
sorszám: 12790 (54610)
(előzmény: peti74, 2006-06-05 11:18:57)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-06-05 21:33:45
www.hubermotor.hu
Vannak árak is.
sorszám: 12789 (54607)
(előzmény: kiisi, 2006-06-05 20:39:23)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-06-05 20:45:27
bemegyel elektronikai bolt és nagyjából 30ft/dbért veszel bele diódát!!
Ha nem szegeden megyel be a satel-be, akor az eladó még segít is!
sorszám: 12788 (54606)
(előzmény: kiisi, 2006-06-05 20:39:23)

 
 
kiisi
válasz erre | email2006-06-05 20:39:23
Hello!
Mennyibe kerül az egyenirányitó rész? Tudom egyszerű elmenni a boltba és megkérdezni de most nem megyek egy ideig a városba és ki akarom számolni hogy kb mennyit kell rákölteni! Ugyanis szerintem nincs töltésem! Mennyit kell mérnem fesszab 61-es és a D+ ponton? Az u,v,w-t lehuztam egyesével müködés közben és ott ugye 14V körül kell hogy legyen a feszültség?
Köszi!
sorszám: 12787 (54604)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-05 19:40:48
12780-as hozzászólás mindenkinek szól!Gondolom a fórum megint rosszul jeleníti meg az előzményeket!


Sürgős lenne előre is köszi:

Roles
sorszám: 12786 (54601)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-05 19:29:56
És melyik az a fordulatszám amivel ezt el lehet érni ?

KÖSZI EGYÉBKÉNT A HOZZÁSZOLÁST
sorszám: 12785 (54600)
(előzmény: piri, 2006-06-05 18:50:41)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-05 19:13:07
6százados illesztési hézagnál már átesik a dugó a hengeren. Ha így is megszorul a dugó miatt akkor az nagyon szar lehet tényleg:-)
Én vettem 4500é tulómérőt 2 százados de műszeres (tehát századot is mér a 2 osztás közt) , vettem 4 csapágygolyót a kuplunghó a bringaboltba az 1/4 collos tehát 6,35mm. Na annyi volt mind a 4 :-)))
Ilyen krumlidugót ugye+ nem veszek+ mer ha láccik akkor az igen gázmá...
Ami nem láccik azt+ megmérem a kínai :-))) tolómérővel.
Tehát a szoknya alján van a méret, a teteje felé csökken az átmérő.
A stiftek kiesése a legnagyobb gáz mert az tönkreteszi a hengert ezt is ki lehet védeni de most nem kell gányolni mer van hozzá dugó (tehát jó helyen vannak):-)))
A megszorulás szerintem nem annyira gáz mert ha ilyen van úgyis rá kell hónoltatni mogyuk 1 századot, legfeljebb sox megyünk az esztergányhó :-)))
sorszám: 12784 (54599)

 
 
szabcsi
válasz erre | email2006-06-05 18:53:02
Helló Tams9!
A legegyszerübb az, hogy ha a motort leállítod egy sík talajon, bejelelölöd azt a pontot a keréken ahol találkozik a talajjal és a talajon is húzol egy vonalat ugyancsak annál a pontnál.
Utána a motort előre tolod addig míg a jelölés újra a talajhoz ért és ott is húzol egy vonalat.
A két vonal közötti távolság a kerék kerülete.
Teherautók tachográfóráját is ezzel a módszerrel hitelesítjük.
Halihó!
sorszám: 12783 (54598)
(előzmény: tams9, 2006-06-05 14:10:54)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-05 18:50:41
kb.5liter...
de 3,5-8 ig terjedhet kb.
sorszám: 12782 (54595)
(előzmény: charlie, 2006-06-05 16:46:36)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-05 18:47:06
coll"-ba van az 2,54cm.
De szerintem is az a legtisztább ha leméred centivel a futófelületet és ha nagyon tuti akarsz lenni pár centivel kevesebbet adsz+ a lapulás miatt:-)))
sorszám: 12781 (54593)
(előzmény: tams9, 2006-06-05 14:10:54)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-05 18:20:48
Hali!

Sürgősen keresek Keszthely környékén szerelőt aki a 250-es ETZ-m kapcsolóvilláit kicserélné!
sorszám: 12780 (54591)
(előzmény: charlie, 2006-06-05 16:46:36)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-05 18:19:48
Ha ki bírod számolni (bravó) a kerék kerületét a sugárból, akkor miért nem méred meg ez utóbbit pl mérőszalaggal? metrikus mérőszalaggal?
sorszám: 12779 (54589)
(előzmény: tams9, 2006-06-05 14:10:54)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-05 16:46:36
Sziasztok . Most nem régen vettem egy ETZ-250-es mz-t. És még nem igazán volt alkalmam megnézni mennyit eszik 100 km en . Kérem a tapasztaltabbakat hogy irják meg mennyi a fogyasztása tudom hogy nem minden motornak ugyanolyan de úgy sacc per kb . Ja és ezt hányas fordulaton érték el .

SEGÍTSETEK LEGYETEK SZIVESEK .

KÖSZI
sorszám: 12778 (54582)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-06-05 16:35:07
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók. megtekinthetőek a

http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2

címen!
(A képek sajna nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)

Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!

Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!

Tettem fel új alkatrészeket is!
sorszám: 12777 (54580)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-06-05 14:50:32
Sztem egyszerűbb, ha leméred egy centiméterrel a kerületét..:))
sorszám: 12776 (54576)
(előzmény: tams9, 2006-06-05 14:10:54)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-06-05 14:10:54
Hellótok!
Nekem az MZ-en elől 2.75-18 as gumi van (heidenau) Azt szeretném megkérdezni, hogy ez mit jelent?? mármint mertikus mértékegységben?? mekkora így az egész kerék átmérője vagy kerülete vagy valami használható. CSAk azért kellene, mert digit órát is raktam rá, és jól be kellene állítani. (szerintem a kerülete kell, de azt már átmérőből sugárból ki tudom számítani)
köszi!
sorszám: 12775 (54575)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-06-05 14:01:36
Hali! Most vettem egy Dutra UE-50 nagyon jó állapotú csak a műszerfalja nem eredeti.
Valaki nem tud hozzá egy eredeti műszerfalat?
sorszám: 12774 (54572)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-06-05 14:00:36
üdv! karambolos Etz-ről tudtok nekem képet küldeni??
kösz
multkor igért v.ki csak még nem ért ide:(
sorszám: 12773 (54570)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-05 13:41:54
tekerd körbe teflonszalaggal, oszt jó lesz. ;-)
sorszám: 12772 (54568)
(előzmény: fater, 2006-06-05 12:39:32)

 
 
ede22
válasz erre | email2006-06-05 12:59:05
2,3dl
sorszám: 12771 (54567)
(előzmény: woodoo2, 2006-06-05 12:40:07)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2006-06-05 12:40:07
Sziasztok!

Meg tudná mondani nekem valaki,h az ETZ teseszkópba előre hány dl olaj kell?

köszi!

woodoo2
sorszám: 12770 (54563)

 
 
fater
válasz erre | email2006-06-05 12:39:32
Hello mindenkinek!
Kikopott a gáztolattyúm-súberem-és vettem másikat.Betettem és azóta nagyon magas az alapjárat. Gondolom,az lehet a baj, hogy a porlasztó henger amibe betettem szintén kopott, és a 2 között rés van. Szerintetek??
sorszám: 12769 (54562)

 
 
Atilla
válasz erre | email2006-06-05 12:02:00
Hello

Magyar dugóval én is pórul jártam, szerencsére nem került be a motorba, mert aki fúrta a hengert megmérte, hogy pontosan mekkora legyen. Kiderült a dugó a gyűrűk környékén a legszélesebb, az egyik szoknyán meg van egy dudor. Magyarul olyan alakja volt mint egy krumpli! :-)
Mikrométerrel bementünk a boltba, hagytak is válogatni, de egy rendeset sem találtunk! Arról nem beszélve, hogy nehezzebbek is a gyárinál.

Üdv Attila
sorszám: 12768 (54558)
(előzmény: peti74, 2006-06-05 11:18:57)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-05 11:18:57
Nagyon igazad van, a hátszél és a lejtő ugyanúgy veszélyes lehet. Mindkét esetben kisebb gázt húzol, mint ami ugyanahoz a sebességhez kellene sík terepen és szélcsendes időben. A dugattyú hűtésének jelentős százalékát pedig a beáramló friss benzin adja, így e bejáratós motor simán megszorulhat, főleg ha közvetlen egy huzamosabb terhelés után vesszük visszább percekre a gázt.
Emelkedőn ellenben lehet nyélgázt húzni, mert akkor úgyis dől bele a benzin, főleg a ha a súbertű feljebb van, ahogy a bejáratáshoz illik. Azért inkább forgassuk, mint erőltessük.
Persze nem lehet elészer elmondani, hogy ezek akkor igazak, ha minden más (karbi, gyújtás, vezérlés, kipuff, stb.) rendben van, jól be van állítva.

A magyar dugókról az a véleményem, mint zapkörtének, minden létező hibát fel lehet rajtuk fedezni, a mérethibától a hőtáguláson át a kieső gyűrűstiftekig.
Ha asztalosnak nem szorult, az megint nem jelent semmit, hiszen egy csomó információ (illesztési hézag, alapjárati és főfúvóka mérete, fogyasztás, olaj minőség és keverési arány, egyszerre megtett legnagyobb km, testsúly, stb, stb.) hiányik.
Lehet, hogy egy mértethibás utángyárott tű és/vagy főfúvóka van a karbiban, és okádja bele a benzint ha kell, ha nem.

Úgy látszik azt sem lehet elégszer leírni, hogy a "nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" jellegű beszólások legfeljebb a póruljártak idegesítésére alkalmasak - arra viszont nagyon - de hasznos infót nem tartalmaznak.

Marcee.
Ha kis etz-m lenne, akkor megkeresném a módját, hogy honnan szerezzek egy jó minőségű dugattyút. Én mondjuk nagyjából felismerem, hogy mi a jó és mi szar, mert láttam már száznál több dugót, ilyet is, olyat is.
Ha tutira akarsz menni, akkor szánd rá a lóvét és
- vegyél egyet valami uzsorástól, akár az Old Motorsban is próbálkozhatsz, de ha a származás ne tisztázott, akkor jelöltesd meg (pl. bélyegezzenek rá) és utána mutasd meg valami mz gurunak, hogy jót vettél-e.
- Rendelj egyet az mz-b.de-ről. Nem lesz olcsó, de a vape gyújtás se olcsó a jawaba, de legalább tuti.
- Legdurvább megoldásként szerezz egy kistz hengert, és vidd a a nemrég elmegetett kj "mesterhez", elképzelhető, hogy van neki még a polcon neked kellő gyári dugója. A fúrást ki kell fizetned az anayag mellém, mert másképp nem kapod meg, nem baj. Ezután már van egy gyári dugód, elviszed a hengereket a pl. Szikszainak, a többi az ő dolga.
(de ezt az utóbbi forrást nem én javasoltam).

Végül szépen minden egyéb szorulást okozó tényezőt átnézel a motorodba, és ha kell szánsz rá még pénz, hogy jó legyen,
a jó szimering is drága, de megéri
karbiban csak eredeti fúvókák és tű
kipuff tiszta legyen
stb.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12767 (54557)
(elözmény: piri, 2006-06-04 18:58:05)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-05 08:27:16
hát nem is indultak el. ;-)
Amúgy ha szépen megkéred mondjuk levendelt, vagy a korábban postás nicken itt leledző személyt, akkor még fényképet is láthatsz az végkifejletről (ha még azóta be nem támasztották a méhbe a szétcseszett hengereket).
Mindezzel persze nem mondom, hogy minden magyar dugasszal ez lesz, de úgy látszik, nem is egyedi esetről van szó.
sorszám: 12766 (54552)
(elözmény: piri, 2006-06-05 00:56:16)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu