:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A mozaikon kivul egyrol tudok, de azt sem tudom hol van. Autokulb az csak autokat vizsgaztat, motort nem.
A mozaikon kivul egyrol tudok, de azt sem tudom hol van. Autokulb az csak autokat vizsgaztat, motort nem.
A mozaikon kivul egyrol tudok, de azt sem tudom hol van. Autokulb az csak autokat vizsgaztat, motort nem.
No meg káros rezonanciák lépnek fel! (Feltéve, hogy kiegyensúlyozásról valaha is szó volt - bár azt hiszem, hogy emiatt van a csapszeg oldalon két nagy átmérőjű furat az MZ sonkákban.)
viszont a 33 astól elkoxosodhat valóban a gyűrű
Na most gyerekek szerintem a dugonak tervezett súlya van ami összefüggg a hajtókar és sonkák súlyával is.
De ha nehezebb akkor legfeljebb lustább + hamarabb vége... + nem szorul attól talán.
Nem kopni szoktak, hanem inkább kenődni, mégpedig a gyűrűhoronynál. Aztán részlegesen vagy teljesen beszorul a gyűrű, és te meg csak lesel, hogy hová lett a kompressziód.
Helló!
A magyar dugókkal már nem a hőtágulással van a gond! Legalábbis a bervanál! A súlya legalább másfélszerese mint mondjuk egy török! És az anyaga is más! Mondjuk ez majd idővel derül ki hogy mennyi km után kopik használhatatlanná!
Üdv
Hát ott ugyan nagyot néznének, de semmi baj, mert trabant, wartburg, zsiguli, skoda stb. generátorokban is ugyanilyen besajtolható dióda van, legutóbb 150 Ft/db áron vettem. Csak arra vigyázz, hogy van belőle pluszos meg minuszos, nem jó őket összekeverni. No meg mielőtt bevásárolsz, egy egyszerű ohm mérővel szaladj rajta végig, mert ritkán romlik el. Bár előfordul néha. (Általában valamelyik pozitív dióda szokott tönkremenni.)
Helló Peti74
Nos illesztési hézag hmmm.... passz
főfúvóka 90es
alapjárati passz
fogyasztás 3 liter
olaj: arol2t(a bejáratás alatt is)
keverési arány 1:33
egyszerre megtett legnagyobb km: 100 egynéhány de naponta járok vele 40km-t
testsúly 70 kg, de vittem már vele fateromat 30km-re aki 110 kg
a bejáratás alatt a súbertűt egy fokozatal lentebb tettem.
nagyon jó a kompresszió benne és kb 500 km-ig kímélve jártam vele azután pedig pörgösebbre fogtam a figurát hogy hagy szokja .
nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !"
www.hubermotor.hu
Vannak árak is.
bemegyel elektronikai bolt és nagyjából 30ft/dbért veszel bele diódát!!
Ha nem szegeden megyel be a satel-be, akor az eladó még segít is!
Hello!
Mennyibe kerül az egyenirányitó rész? Tudom egyszerű elmenni a boltba és megkérdezni de most nem megyek egy ideig a városba és ki akarom számolni hogy kb mennyit kell rákölteni! Ugyanis szerintem nincs töltésem! Mennyit kell mérnem fesszab 61-es és a D+ ponton? Az u,v,w-t lehuztam egyesével müködés közben és ott ugye 14V körül kell hogy legyen a feszültség?
Köszi!
12780-as hozzászólás mindenkinek szól!Gondolom a fórum megint rosszul jeleníti meg az előzményeket!
Sürgős lenne előre is köszi:
Roles
És melyik az a fordulatszám amivel ezt el lehet érni ?
KÖSZI EGYÉBKÉNT A HOZZÁSZOLÁST
6százados illesztési hézagnál már átesik a dugó a hengeren. Ha így is megszorul a dugó miatt akkor az nagyon szar lehet tényleg:-)
Én vettem 4500é tulómérőt 2 százados de műszeres (tehát századot is mér a 2 osztás közt) , vettem 4 csapágygolyót a kuplunghó a bringaboltba az 1/4 collos tehát 6,35mm. Na annyi volt mind a 4 :-)))
Ilyen krumlidugót ugye+ nem veszek+ mer ha láccik akkor az igen gázmá...
Ami nem láccik azt+ megmérem a kínai :-))) tolómérővel.
Tehát a szoknya alján van a méret, a teteje felé csökken az átmérő.
A stiftek kiesése a legnagyobb gáz mert az tönkreteszi a hengert ezt is ki lehet védeni de most nem kell gányolni mer van hozzá dugó (tehát jó helyen vannak):-)))
A megszorulás szerintem nem annyira gáz mert ha ilyen van úgyis rá kell hónoltatni mogyuk 1 századot, legfeljebb sox megyünk az esztergányhó :-)))
Helló Tams9!
A legegyszerübb az, hogy ha a motort leállítod egy sík talajon, bejelelölöd azt a pontot a keréken ahol találkozik a talajjal és a talajon is húzol egy vonalat ugyancsak annál a pontnál.
Utána a motort előre tolod addig míg a jelölés újra a talajhoz ért és ott is húzol egy vonalat.
A két vonal közötti távolság a kerék kerülete.
Teherautók tachográfóráját is ezzel a módszerrel hitelesítjük.
Halihó!
kb.5liter...
de 3,5-8 ig terjedhet kb.
coll"-ba van az 2,54cm.
De szerintem is az a legtisztább ha leméred centivel a futófelületet és ha nagyon tuti akarsz lenni pár centivel kevesebbet adsz+ a lapulás miatt:-)))
Hali!
Sürgősen keresek Keszthely környékén szerelőt aki a 250-es ETZ-m kapcsolóvilláit kicserélné!
Ha ki bírod számolni (bravó) a kerék kerületét a sugárból, akkor miért nem méred meg ez utóbbit pl mérőszalaggal? metrikus mérőszalaggal?
Sziasztok . Most nem régen vettem egy ETZ-250-es mz-t. És még nem igazán volt alkalmam megnézni mennyit eszik 100 km en . Kérem a tapasztaltabbakat hogy irják meg mennyi a fogyasztása tudom hogy nem minden motornak ugyanolyan de úgy sacc per kb . Ja és ezt hányas fordulaton érték el .
SEGÍTSETEK LEGYETEK SZIVESEK .
KÖSZI
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók. megtekinthetőek a
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2
címen!
(A képek sajna nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)
Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!
Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
Tettem fel új alkatrészeket is!
Sztem egyszerűbb, ha leméred egy centiméterrel a kerületét..:))
Hellótok!
Nekem az MZ-en elől 2.75-18 as gumi van (heidenau) Azt szeretném megkérdezni, hogy ez mit jelent?? mármint mertikus mértékegységben?? mekkora így az egész kerék átmérője vagy kerülete vagy valami használható. CSAk azért kellene, mert digit órát is raktam rá, és jól be kellene állítani. (szerintem a kerülete kell, de azt már átmérőből sugárból ki tudom számítani)
köszi!
Hali! Most vettem egy Dutra UE-50 nagyon jó állapotú csak a műszerfalja nem eredeti.
Valaki nem tud hozzá egy eredeti műszerfalat?
üdv! karambolos Etz-ről tudtok nekem képet küldeni??
kösz
multkor igért v.ki csak még nem ért ide:(
tekerd körbe teflonszalaggal, oszt jó lesz. ;-)
Sziasztok!
Meg tudná mondani nekem valaki,h az ETZ teseszkópba előre hány dl olaj kell?
köszi!
woodoo2
Hello mindenkinek!
Kikopott a gáztolattyúm-súberem-és vettem másikat.Betettem és azóta nagyon magas az alapjárat. Gondolom,az lehet a baj, hogy a porlasztó henger amibe betettem szintén kopott, és a 2 között rés van. Szerintetek??
Hello
Magyar dugóval én is pórul jártam, szerencsére nem került be a motorba, mert aki fúrta a hengert megmérte, hogy pontosan mekkora legyen. Kiderült a dugó a gyűrűk környékén a legszélesebb, az egyik szoknyán meg van egy dudor. Magyarul olyan alakja volt mint egy krumpli! :-)
Mikrométerrel bementünk a boltba, hagytak is válogatni, de egy rendeset sem találtunk! Arról nem beszélve, hogy nehezzebbek is a gyárinál.
Üdv Attila
Nagyon igazad van, a hátszél és a lejtő ugyanúgy veszélyes lehet. Mindkét esetben kisebb gázt húzol, mint ami ugyanahoz a sebességhez kellene sík terepen és szélcsendes időben. A dugattyú hűtésének jelentős százalékát pedig a beáramló friss benzin adja, így e bejáratós motor simán megszorulhat, főleg ha közvetlen egy huzamosabb terhelés után vesszük visszább percekre a gázt.
Emelkedőn ellenben lehet nyélgázt húzni, mert akkor úgyis dől bele a benzin, főleg a ha a súbertű feljebb van, ahogy a bejáratáshoz illik. Azért inkább forgassuk, mint erőltessük.
Persze nem lehet elészer elmondani, hogy ezek akkor igazak, ha minden más (karbi, gyújtás, vezérlés, kipuff, stb.) rendben van, jól be van állítva.
A magyar dugókról az a véleményem, mint zapkörtének, minden létező hibát fel lehet rajtuk fedezni, a mérethibától a hőtáguláson át a kieső gyűrűstiftekig.
Ha asztalosnak nem szorult, az megint nem jelent semmit, hiszen egy csomó információ (illesztési hézag, alapjárati és főfúvóka mérete, fogyasztás, olaj minőség és keverési arány, egyszerre megtett legnagyobb km, testsúly, stb, stb.) hiányik.
Lehet, hogy egy mértethibás utángyárott tű és/vagy főfúvóka van a karbiban, és okádja bele a benzint ha kell, ha nem.
Úgy látszik azt sem lehet elégszer leírni, hogy a "nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" jellegű beszólások legfeljebb a póruljártak idegesítésére alkalmasak - arra viszont nagyon - de hasznos infót nem tartalmaznak.
Marcee.
Ha kis etz-m lenne, akkor megkeresném a módját, hogy honnan szerezzek egy jó minőségű dugattyút. Én mondjuk nagyjából felismerem, hogy mi a jó és mi szar, mert láttam már száznál több dugót, ilyet is, olyat is.
Ha tutira akarsz menni, akkor szánd rá a lóvét és
- vegyél egyet valami uzsorástól, akár az Old Motorsban is próbálkozhatsz, de ha a származás ne tisztázott, akkor jelöltesd meg (pl. bélyegezzenek rá) és utána mutasd meg valami mz gurunak, hogy jót vettél-e.
- Rendelj egyet az mz-b.de-ről. Nem lesz olcsó, de a vape gyújtás se olcsó a jawaba, de legalább tuti.
- Legdurvább megoldásként szerezz egy kistz hengert, és vidd a a nemrég elmegetett kj "mesterhez", elképzelhető, hogy van neki még a polcon neked kellő gyári dugója. A fúrást ki kell fizetned az anayag mellém, mert másképp nem kapod meg, nem baj. Ezután már van egy gyári dugód, elviszed a hengereket a pl. Szikszainak, a többi az ő dolga.
(de ezt az utóbbi forrást nem én javasoltam).
Végül szépen minden egyéb szorulást okozó tényezőt átnézel a motorodba, és ha kell szánsz rá még pénz, hogy jó legyen,
a jó szimering is drága, de megéri
karbiban csak eredeti fúvókák és tű
kipuff tiszta legyen
stb.
Üdv,
Peti74
hát nem is indultak el. ;-)
Amúgy ha szépen megkéred mondjuk levendelt, vagy a korábban postás nicken itt leledző személyt, akkor még fényképet is láthatsz az végkifejletről (ha még azóta be nem támasztották a méhbe a szétcseszett hengereket).
Mindezzel persze nem mondom, hogy minden magyar dugasszal ez lesz, de úgy látszik, nem is egyedi esetről van szó.
szerintem miliméteres vályattal else indulmá olyan kicsi lesz a kompresszió :-)))
Üdv mindenkinek! Van egy 250-es Etz-m. Sok mindenekitől hallottam, h a váltójukkal sok gond van. Az enyémen nemrég elszállt a 3. fokozat, terhelésre kidobta, pedíg látszólag minden rendben volt. Miután a gyanúsnak vélt 2 fogaskerék, és a hozzátartozó léptetővilla árán megdöbbentem (15000Ft) elkezdtünk agyalni az olcsóbb megoldáson, és sikerült megoldani. A harmadik fokozathoz tartozó kapcsolókörmöket a kopással ellentétes irányban megköszörülve elkerülhető az, h a léptetővilla abnormális szöbben kopjon meg, így nem sarkalja le a kapcsolókörmöket sem, mivel a körmök az ellentétes koptatás miatt az ellenkező irányba tolják (biztosítják) a fokozatot. Gondolom erre már sokan rájöttek rajtunk kívül is, csak azért írtam le,h másnak lehetőleg ne okozzon annyi gondot a dolog. Na, + az sem árt, ha az alkatrészgyártók nem rajtunk gazdagodnak meg. További kellemes benzinégetést mindenkinek!
Lehet hogy engem is érdekelne a henger!!
Ára??
Nekem két ismerősömmel is megtörtént, hogy a magyar dugattyújukban kilazult a dugattyúgyűrűt elfordulás ellen rögíztő csap, és egyszerre csak gyűrűtörésben elhalt a motorjuk. A dolog szépségét az adta meg, hogy mire a gyűrűtörés bekövetkezett, addigra a kilazult csap milliméter mély hornyot vésett a hengerfalba, kuka volt az egész hengerestül, dugattyústul. Egyikük sem vette a fáradságot, hogy panaszlevelet írjon, csak összeszorított fogakkal elhatározták, hogy ilyet többé nem vesznek.
mennyit kérsz az ETZ_250 tuning cuccért?
ETZ henger, TS_250 gyári dugó. Vannak hozzá gyári gyűrűk is?
És milyen volt amikor használtad?
(tapasztalataid érdekelnének)
üdv.
Hali!
Nekem magyar dugattyú van benne de mmég nem volt vele gond. túl van a bejáratáson ugyhogy szerintem már nem is lesz. Először én is meg ijedtem de azt mondta a srác hogy még nem kapott negatív visszajelzést. Amúgy én Szolnokon a Fehér Hollóban fúrattam a kis 125ös ts-em 4000 huf volt dúgó-gyűrűvel és nagyon jó kompresszió van benne. Na hali!
Pet74!
Akkor ha kis ETZ-d lenne nem is motoroznál, mert abba nem árulnak csak berta dugót?
Amúgy igazad van tényleg nem jó, nekem meg is szorult 95-nél, de NINCS más bele. Habár az a megszorulás az én hibám is, kb 800km-t ment addig, erős hátszél volt, ezért negyedgázon kiforogta 6 ezerig, holott addig csak 5ig volt...és paff beállt.
Ugyhogy ha nagyon megy a gépetek hátszélben a gázt azért húzzátok neki rendesen, inkább vissza kell fogni fékkel ha nem akarod annyira szétforgatni, minthogy beálljon.
És van még rajtunk kívül szocis fórumos, akinek csúnyán elrontotta az "50 éve mester".
Nem akarok senkit bántani, de a szolgátatás az szolgáltatás, ha pedig fizetünk érte, akkor azt kapjuk, ami a pénzünkért jár.
Üdv,
Peti74
Nekem is K.J fúrta az ETZ-t,el is fúrta rendesen,úgy ahogy Peti írta,a végén Bambi fúratta meg és jó lett.
A 150-es ETZ-be szoktak tenni 150-es TS MZ dugattyút. A dugattyú könnyebb is mint az ETZ-é, de a lényeg, hogy mivel 4mm-re alacsonyabb is, ezért a henger talpából le kell szedni 4mm-t, hogy újra kijöjjön a vezérlés. Cserébe a motor nagyobbat szív és sürít, mert az alacsonyabb dugó kisebbre nyomja össze az elősürítő teret, mint az eredeti dugó (azt hiszem ez a lényege).
Alapvetően pörgősebb, harapósabb motor lesz belőle, de az valószinű, hogy a megváltozott gázlengések miatt a karburáláson és esetleleg a kipufogón is változtani kell.
Hasonló tuning létezik a 250-esekhez is.
Ha esetleg valakinek van kedve kísérletezni ilyesmivel, akkor van egy eladó 4mm-t leültetett 250-es ETZ hengerem és hozzá egy belefúrt első túlméretes gyári TS dugattyú. Az egész kb. 1500 km-t ment, tehát nagyjából be van járatva, soha nem szorult meg, most olajban áll a polcon. Én azért vettem le, mert belekezdtem a 300-asba.
Üdv,
Peti74
Amikor én vettem (2003-ben), akkor volt a dugó-2gyűrű-csapszeg együttes kb 11ezer Ft, úgyhogy elsőre nem olcsó.
Az nem szabad elfekjteni, hogy itt az alapméret is 75,5 mm-es, tehát 291 ccm lesz tőle a motor. Ennek a fúrása is legalább 5-6 ezer, mert ekkora átmérőt csak sok fogásból lehet kifúrni. És ekkora ccm-hez bele kell bővíteni a hengerfejbe is (újabb 3ezer Ft), hogy ne lépje túl az 1:12-es sürítést, amúgy is hatalmasat szív és sürít.
Ha meg igazán profira akarod, akkor a fúrás előtt adni kell a hengernek egy új központosító vállatt, mert a nagy átmérő miatt, az eredeti "tűzváll" eltűnik és ha nincs központosítva a hengerfej, akkor a robbanás forszírozottan billentheti dugattyút, ami éktelen kopogást eredményezhet.
Tudtommal most már Futár Peti nem forgalmaz ilyen török dugókat, mert nincs rá kereslet. Vannak helyette a fehér-piros dobozos lengyel gyártmányok, asszem abból van 69mm-től is, és akkor igaz hogy marad 250, de a gépmunka jóval olcsóbb.Kicsit nehezebb a dugó öntvénye, mint a török, de a hőtágulása ennek is nagyon jó.
És ez csak 4000 Ft körül van gyűrűvel.
Azt meg neked kell eldönteni, hogy mennyi pénzt ér meg az a plusz nyomaték a teljes tartományban, túrázol-e kétszeméllyel és csomaggal, mennyit mész hegyvidéken, kik a túratársak (vetélytársak), stb.
Az enyém -mellesleg eladó - azért 300-as, mert nekem megérte a ráköltött plusz pénzt, hogy nem kellett minden túrán azt éreznem ,hogy a motor kínlódik, nem megy, forgatni kell, mint állat, hogy fölcipejlen minket az emelkedőn.
Csapszeg és tűgörgő témában nem tudok tanácsot adni, talán csak annyit, hogy olyan tűgörgőt vegyél, amiben el van tolva a két sor egymástól, kissebet billen benne a csapszeg.
Üdv,
Peti74
Hamár itt tartunk....
Etz 125/150-be lehet a berta dugón kívül kapni valamilyet???
Érdekelne a dolog, és ha igen akkor hol, és van e hozzá normális gyűrű??
Tapasztalatok ha vannak lécci osszátok meg velem/velünk!
Győzött Rossi!
:-))
Török dugó és gyűrűk kb. mennyibe kerülhetnek?
esetleg a tűgörgő és a csapszeg?
...aztán tovább nem zaklatlak a kérdésekkel.
hát annnyira nem állok a helyzet magaslatán...
nincsen műhelyem és annyira nem is értek hozzá, úgyhogy mindenképpen el kell vinnem valakihez
ÚgyÚgy!
Ezzel teljesen egyetértek :-)))
bocsi már köben jött a válasz
:-))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|