:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
o.k.
én BP-en járok fősulira, de fehérvári vagyok. Hétfőn vagy kedden mindenképpen fel kell mennem.
11. ker.-ben megoldható, hogy találkozzunk és nyélbe üssük az üzletet?
egyáltalán neked mikor lenne jó?
Megint igazat kell adnom, tényleg 250-esből indultunk.
A 4mm nem okoz gondot, a hengerfejből fognak felfelé 4mm-rel jobban kilógni a tőcsavarok, de legalább rakhatsz rá dupla magas anyát, kisebb, az esélye, hogy elnyalódik.
A hengerfejen nem szükséges módosítani. Persze biztosan lehet azt is, de az már további tuningnak számít, és ebben nem tudok tanácsot adni.
A gyöngyözés azt jelenti, hogy a "sima" homokfújás után, gyöngyhomokkal, vagyok gömbölyű felületű kristályokkal is megszórják. Szép selyemfényű lesz tőle a felület - ellentétben a matt homokszórttal - és lényegesen könnyebben tisztántartható, mint a sima homokolt, amibe minden sz*r beleragad.
Helyileg Bp. 18. kerület, de városon belül szállítom, ha kell.
Alkudjunk fele-fele és akkor legyen 9.
Üdv,
Peti74
Nem tudja valaki hogy hol lehet békés-megyében eloxált csavarokat venni v rendelni?
ja és még egy...
az a 4mm nem okoz galibát a felfogatásnál és a csatlakozási pontokon?
üdv.
én a 250-es TZ szorulós dugó témát dobtam fel, nekem kis ETZ-m nincsen.
Viszont a TS dugós ETZ henger érdekelne. Azt mondtad kb. 10000.
Pár kérdés:
Az a 10e lehet 8e is?
Hol van helyileg?
Mit értesz azalatt, hogy "gyöngyözve" ?
Ugye a hengerfejen nem kell módosítani ha ezt a cuccost akarom használni?
>>> szocc@freemail.hu
Ja+ a tanksapkán a lyukat is fuvasd ki, mert ha ezek rosszak van olyan, hogy megáll elfogyott benzintünettel azt szívás van mer látod van benne mégse megy szétszecc mident azt közbe rax rá5litert azt mén egybő :-)))
Ha semennyit akkor szedd le a benzincsapot, pucold ki a tankot, szeddszét a benzincsapot, fuvasd ki levegővel, nézd+ benne a gumit élég nagyok-e a lyukak stb. Van olyan, hogy nem megy már tartalékon és tankolni kell rá....
Elnézést.
A hozzászólást Szocc-nak szántam. Ő indította el a kistézé dugó kérdést, azzal, hogy előadta, hogy a gépe 4x szorult meg a berta dugóval 800 km alatt.
Csak sokan hozzászóltak a témához, azért kevertelek vele. Bocs.
Üdv,
Peti74
Próbáltam keresni pár boltban, de sehol semmi. Nem értem ha 250eshez gyártanak a törökök, akkor kicsihez mértnem.
Nem reszelgetem én a szorulás óta se, semmi baja nincs, nem is csörög.
Kormány sulyok.Sztem terjesszed be az MTA-hoz, hogy felfedeztél egy új növényfajtát.:)))
Az a súly, amire te gondolsz, elvileg azt a célt szolgálja, hogy az első futómű nehezebben tudja elkezdeni beremegtetnia kormányt..:)
Egyfajta primitív kormány lengéscsillapítás.
a kormány sulyok mire jók ?
Marcee.
Akkor most mi van?
Elkezdtél már legalább érdeklődés szintem utánamenni a gyári kis ETZ dugattyúnak ?
Bambi, mz-b.de, KJ ?
Esetleg pénzhiány miatt mégis a megszorult magyart reszelgeted ?
Üdv,
Peti74
Teljesen egyetértek Semivel. A dugattyú súlya számít egy picit, nyilván a könnyebb a jobb, de igen sok tényező kell még egy igazán jó mechanikájú motorhoz ezen kívül. Egy fecske sem csinál nyarat.
A TS dugós "tuning" hengerről pedig írtam, hogy akinek van kedve kísérletezni vele az vegye, mert azért ez nem plug-and-play cucc.
Egy faszán kiégetett gyári kipufogó és egy BVF30N-2 pattintós karbi javasolt hozzá, azzal meg lehet csinálni ütősre.
Amikor én foglalkoztam ezzel, akkor még se pattintós karbim, se gyári utcai kipufogóm nem volt (csak a nyomatékra hangolt katonai), ezért sokat bénáztam vele, az volt a gond, hogy soha nem sikerült úgy beállítanom, hogy a teljes fordulatszám tartományban egyenletesen húzzon. Valahol mindig gyenge volt, vagy fulladt.
A vezérléshez se konyítottam még annyit.
Aztán jött a 300ccm projekt, kis okosodás a vezérlés beállításában, de hiába, a 300-as dugóval is ugyanazokat a problémákat produkálta. Végül börzéztem egy gyári utcai kipuffot és egy full gyári pattintós karbit. És elájultam, hogy milyen jó lett.
Valószinű, hogy a ts dugóval is hasonlóan jó lett volna, ha a kipuff és a karbi is tudja dolgát.
Nem akarok érte se sokat se túl keveset kérni, kb 10ezerre gondoltam. De ebben akkor benne van :
a henger maga (homokfújva és gyöngyözve)
a gyári ts dugó
a 3 gyűrű
a fúrás (kb. 1500 km-t ment szorulás nélkül)
és a gépmunka (4 mm a hengertalpból)
Én már biztosan nem teszem fel, nekem ott a 295 ccm, ami ráadásul meg van hirdetve kb. 10 különböző motoros lapon.
Üdv,
Peti74
Olyan 2 liter a tartalék, tehét sacc/kb 40 km-t megy el még tartalékon.
Sziasztok!
Egy 150es ETZ kb még hány km-et tud megtenni azután, hogy tartalékra kellett állítani a benzincsapot?
A MOL Dynamic Mot 2T olajról (Tolmácsi ajánlásával) :))) van valakinek véleménye, tapasztalata?
Mekköszönném
Miki
Hello motorosok!
Tud-e valaki kozuletek olyan mestert aki foglalkozik olajban forgo kuplung lamellak felujitasaval?
Szerintem inkabb azt akarta mondani Semi, hogy enyire nem szamit a dugatyu, hogy a leg "gagyib" dugatyuval bajnok lehet valaki.
Az enyimben is Berta van szoval van eselyem hogy bajnok legyek...legalabb is matematikailag :)))
Nehany gramot nem erzel meg.
Egyszer felujitas elott iszonyat lekonyitettem egy gyari dugatyut. Kireszeltem a szivas vezerlest is, hogy tovabb es nagyobb keresztmetszetben legyen nyitva.
Mintha picit gyorsabban porgott volna le/fel de ez is inkabb placebo szamba ment.
A konyebb dugatyu azert jobb (ha nem te konyited) mert a hajtokarcsapagy es csapszeg csapagyat jobban kimeli, azaz ha tuningolsz akkor magasabb fordulatot fog birni karosodas nelkul.
Akor vedd ki belőle a dugókat...hátha jó lessz még valamire:-)))
Helló!ű
Nyilván egy török vagy lengyel dugó magában nem fog csodát múvelni a vasban de ha minimális különbség van árban és kevésbé hajlamos szorulásra mért ne rakjuk bele azt?!! Ja és én 250-esről beszélek! Nem tudom hogy van e 125-höz török!
A versenyzésről meg annyit hogy ennyire egyforma gépeknél inkább a versenyzői tudás számít!!! Szerintem bár én nem versenyzek!!
Üdv
Súlyra én összehasonlítottam a magyart az NDK-val mielőtt beraktam és saccra nem éreztem különbséget, anyagának színe is megegyezett. Ma eltoltam a ts125össel egy trabit úgy hogy ketten ültek benne. Na nem közúton hanem a haverokkal ökörködtünk. Na csá!
szevasztok!
van egy Etz125 ös 87 es évjárat. egybevan, 40.000 ft os irányáron. ebből alkudni lehet! rendszám megvan,ideiglenesen kivan vonva a forgalombol,szal vissza lehet iratni. alkatrésznek is elado.kérésre képet küldök!
Üdv
Na akkor mégegyszer leírom, mindenkinek szól: kis etz-hez csak magyar dugót árulnak!
Ha valaki mégis talál valami frankó törököt vagy valamilyet az írja meg hogy hol legyenszíves.
Szerintem a dugattyú súlyán ráértek akkor gondolkodni, ha van egy 0-ás főtengelyetek kompletten, egy igazi japán hajtókarral, hozzá egy nem kiverődött kartelű blokkotok, megfelelő csapágyakkal, és egy nem ferdére fúrt hengeretek.
Addig meg jobb ha elfelejtitek grammozni a dugókat...
Egyébként az MZ Klub kupasorozat 2005. évi bajnokának gépében magyar dugó van, méghozzá a nehezebb fajta! Na akkor most mi van? :-)
ciao
Semi
Énse raktam be magyar dugót csak pancsiba de az gyárilag szorulógép :-)
Amikor utoljára ezzel foglalkoztam még volt gyári dugó igaz jópézé már akkor is, de most ahogy nézegetem itt talán a török a nyerő szerintem is. Bár nem értem, hogy mé nem lehet kisiparban jó dugót gyártani amikor azelőtt lehetett.
Nem törik a bowden? Próbáld meg úgy elvezetni hogy ne törjön aqkkor se hha forgatod a kormányt. Nekem van ts-em meg etz-m is egyik se csinálja.
Helló!
A nagyobb súlyból nem is arra akartam hövetkeztetni hogy gyorsabban kopik!!!! Pont arra hogy lustább lesz tőle. De mondjuk nem tudom hogy ez mennyire észrevehető mert én még magyart nem raktam bele!
És ha közel ugyanannyi pénzért jobbat is lehet venni.... Meg az meg is térül a nagyobb élmény meg a több km miatt!!
Üdv
A TS 125-nél ez ilyen:-)
Bár az enyém kivétel de nemtommé stabil az alapjárat akkoris ha forgatom a kormányt 8-).
Na igen azé az se árt ha tudjuk használni és nem ott a boltban mérünk először vele :-)))
van vmi technikátok hogy mit lehet csinálni a gázbowdennel (hosszabb fajta) ,amikor a kormányt jobbra forditom leesik a ford, szám ,amikor balra akkor meg felpörög!
ezelött is csinálta a röviddel, most gondoltam a hosszúvan nem ,hát de!
Ja, biztos, csak utána levette a polcról a dörzsárat, és azzal munkálta készre. ;-)
(Na nem mintha én még sosem csináltam volna esztergán bronzcsapágyat, de azért büszke nem vagyok rá. ;-))
Én másmilyent még nem is láttam az órás kivitelben.
Egyébként ez a szaki olyan volt hogy én már rég nem is tudnék magamról annyi alkoholtól neki meg akkor állt el a kézremegése, olyan alkoholista volt, de mondjuk ha annyit ivott hogy alig állt a lábán akkor is simán megcsinált minden fusi munkát munkaidőben a céges melók mellett. Én még nemláttam így fröcsögni forgácsot mint amikor a Zoli dolgozott.:-)
Tehát ilyen szempontok alapján nem kellene megbélyegezni a szakikat.
Amúgy a szóbanforgó tolómérő áttételes és fogaskerekes, tehát nem ilyen mezei azé.
Az igaz hogy az mitutoyo volt, bár az is "csak" olyan 15körül van, de a technikán múlik minden. Elötte megmért vele egy csapágyházat, és nullázta onnantól kezdve meg mindig csak ugyanannyira szorította rá a mérendő alkatrészre. A mikronál meg nem számít annyira hogy kopik-e vagy sem ott is a technikán múlik minden. Ott meg az van hogy hasonló mérettartományban mint amit mérni akarsz megmérsz egy nagy pontosságú alkatrészt és ahhoz viszonyítasz.
na jó csak az övé nem 4500 hanem 45000 amúgy a mirométer is mechanikus szerkezet tehát az is kopik, meg az esztargagép is :-)))
Sziasztok!
Nem tudom kinek mi a szakmája, és ki mennyire ért az ilyenekhez, de én láttam olyan esztergályost aki ilyen órás tolómérővel, sőt ha kellett akkor 1/20-os tolómérővel készített csapágyházakat, meg minden egyéb mást amihez ilyen pontosság kellett!
Ez a 0 n/min teccik má én is akartam írni:-)))
A tolómérő+ 0,02mm-re hitelesített, rá van írva + ilyenek tehát nem csak úgy van kalibrálva. Most az egy dolog, hogy kínai, de a német is + a japán is 2százados volt amit néztem csak sokkal drágább. Nyilván az is számít mennyira kopott + hányx volt leejtve, az is biztos, hogy nem dolgoztatnék olyan eszterrel aki ezzel mér :-)))
De ha van egy ilyenünk akkor legalább van esélyünk a boltban...
Kicsit kifejtem mert erdekes lehet.
A dugatyu-fotengely sonka sulyarany eleg erdekesen jon ki egy MZ tipusu gepen.
A fotengely sonka korbe forog ezert a fotegelyt korbe korbe rangatja, mint az a mosogep ahol nincs eloszlatva a ruha.
Ehez kepest a dugatyu, fel le rangatja.
Namost ha a fotengely sonka tomeget a dugatyu tomegevel egyezore vesszuk akkor a fuggoleges rangatas teljesen megszunik, de a sonka vizszintes rangatasa olyan nagy lesz mint a sonka tomege, azaz mint egy sonka nelkuli dugatyu rangatas. Ha nem rakunk sonkat, akkor ugyan ez az ero fuggolegesen rangatja a motort.
Ezert a dugatyu tomegenek fele kellhogy legyen a sonka, ilyenkor egy fele akkora amplutudoju, de korkoros rezonancia lep fel. Ha valtozik az arany akkor ez a kor valamelyik iranyba el kezd lapulni de lenyeges valtozast nem fogunk erezni nehany gramm elterestol.
Az MZ felfuggesztesi rendszere miatt a dugatyu tomegnovekedese meginkabb nem eszreveheto egy hatarig.
Persze picit bonyolultabb. A szamitogepes modellemben a hajtokar tomeget is figyelembe vettem. A hajtokar dugatyu feloli resze csak fuggolegesen az also resze korkorosen mozog. Ezert a hajtokar also reszenek tomeget a fotengely sonka tomegebol kell levonni, a felso reszet pedig a dugatyu tomegehez hozzaadni.
Gyakorlatban ezt ugy lehetne csak lemerni, ha a hajtokar 2 veget 2 kulonbozo merlegre tennenk ra egyszerre es igy mernenk meg a ket vegenek a sulyat, persze az osszes szerelvenyel egyutt.
Mindez a kikuszobolhetettlen vibracio miatt csak akkor nyer ertelmet, ha kiegyenlito tengelyek vannak a fotengelyen, de MZre nem lehet ilyet csinalni sajnos mert egy teljesen uj blokkra lenne szukseg.
egyszer modelleztem az ETZ rezonanciait kulonbozo sulyaranyoknal...teljesen mindegy mit csinalsz, egy hengeres gepet nem lehet kiegyensulyozni, csak minimalizalni a rezonanciakat ami meg igy is eleg nagy. Nehany gramm nem szamit semmit.
Maradjunk anyiban, hogy a tolómérő 0,1mm-es tartományban tekinthető hitelesnek, hiába mutat ennél pontosabban, a mechanikája rugalmasan torzulhat akár több század milimétert is.
A mikrométer nevü műszer sokkal maszívabb és precizebb mechanikával alkalmas a 0,01mm-es hiteles mérésre.
Inchben van megadva a belso atmero es az abroncs magassag/szelessege. De ezt csak meghatarozott felnin tudja produkalni, ezert szamolassal biztosan nem lesz pontos.
Jelold meg kretaval a kereket es a jardat, told elore hogy egyett forduljon es jelold meg a jardat a gumi jelolesenel, a ketto kozotti tav a legpontosabb adat egy digit orahoz.
Inchben van megadva a belso atmero es az abroncs magassag/szelessege. De ezt csak meghatarozott felnin tudja produkalni, ezert szamolassal biztosan nem lesz pontos.
Jelold meg kretaval a kereket es a jardat, told elore hogy egyett forduljon es jelold meg a jardat a gumi jelolesenel, a ketto kozotti tav a legpontosabb adat egy digit orahoz.
...es nem en szereltem rosszul, hanem az elozo tulaj. Ugy tunik nem volt joban a zegerekkel mert a fotengely szimering zegere sem volt rendesen a helyen es emiatt kinyomta a szimeringet is.
Szerintem kulonosebb gond nelkul mukodne tovabb.
Nekem egyszer a csapszeg zeger esett ki.
Eltort egy gyurut es a csapszeg 2db mely arkot vagott a hengerfalba. Ezzel meg hazajottem Debrecenbol, csak a gyuru es zeger maradvanyait szedtem ki belole.
Semmi gond nem volt. Jol ment a motor csak a fogyasztasom lett 1 literrel tobb.
Hello mindenkinek!
Kikopott a gáztolattyúm-súberem-és vettem másikat.Betettem és azóta nagyon magas az alapjárat. Gondolom,az lehet a baj, hogy a porlasztó henger amibe betettem szintén kopott, és a 2 között rés van. Szerintetek??
A maximalis fordulatszam ahol meg semmi karosodas nem eri a motort az a 0 azaz nulla RPM :-)
Ha hasznalod akkor kopik.
6000folott meg nem igazan erdemes hasznalni a motort mert ott mar ereje sincsen, de nem fog szetrepulni ha neha neha beleforgatod a 7000-be.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|