hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 01. csütörtök 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Roles
válasz erre | email2006-06-08 20:02:53
kössz mindent és a 12907-es hozzászóláshoz hozzá tudnátok valamit szólni?


sorszám: 12915 (54880)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2006-06-08 19:54:50
Szerintem nem elképzelhetetlen, de gyakran azért nem kellene megismételni. Sem a motornak, sem a biztonságuknak nem tesz jót.
Amúgy az ilyen szintű órák elég erősen csalnak. Az enyém 140 felett rezgett folyamatosan, ezért gondolom, hogy max. 135-tel mentem.
sorszám: 12914 (54878)
(előzmény: bazsi, 2006-06-08 19:50:34)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-08 19:53:30
Amennyiben ezt az értéket nem GPS-sel mérték, úgy simán. ;)
sorszám: 12913 (54877)
(előzmény: bazsi, 2006-06-08 19:50:34)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-08 19:51:23
Szia! 1-2 hete kérdezte valaki a fordulatszám-témát, összefoglalva a kérdésedre a válasz: teljesen normális, és nem is tesz jót neki ha ilyen alacsony fordulaton használod! Üdv!
sorszám: 12912 (54876)
(előzmény: Roles, 2006-06-08 18:09:07)

 
 
bazsi
válasz erre | email2006-06-08 19:50:34
Haverom ment 2 személlyel 130at 250-es ETZ-vel. Ez lehetséges?
sorszám: 12911 (54875)
(előzmény: Csehcsoda, 2006-06-08 19:43:33)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2006-06-08 19:43:33
Jelentem, én mentem. ETZ 251, sík, tökegyenes kétsávos út, kb. 135 km/h. Halálfélelmem volt, soha többet nem próbáltam meg.
sorszám: 12910 (54873)
(előzmény: peti74, 2006-06-08 18:47:18)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-08 18:47:18
Hát persze, 140-nél még gyorsult. Ezt minden MZ tudja.
Akié meg nem, az azonnal tankolja tele, helyezzen egy hosszú rongyot a tankba, gyújtsa meg a kilógó véget aztán futás.

Büntessük meg a kis ro***dék motort, hogyha nem megy 140-et, mint a szomszédé ! Micsoda égés ! Micsoda szégyen !!

Nem tudom ki ment már az 250/251-es ETZ-jével 130 km/h órával sima közúton, én már mentem, (tényleg annyi volt), igaz elég rövid ideig.
Gyári áttétellel 130-nál majdnem 6000-et forog.
Egyrészt relative lassan gyorsult fel odáig, másrészt a blokk érzehetően a teljesítőképessége határán volt, harmadszor abszolute nem éreztem magam biztonságban.
Arról nem is beszélve, hogy a 100 alatt nagyjából biztonságos megállást garantáló tárcsafék, 130-nál már olyan volt mintha nem is működött volna. Félelmetes volt.
Az MZ nem erre való, és ha a motorja még bírná is ideig-óráig, sem a fékek, sem a váz és sem a futómű nem erre a sebességre való, főleg nem közúton.
Elég egy kis gödör /egy olajfolt / egy kutya az úton / egy kikanyarodó kistraktor / egy defekt / egy dugattyúmegszorulás, amit a szélzaj miatt biztos nem hallasz meg és máris garantált a súlyos baleset.

Nem akarok vitát indítani, csak azt kérem, hogy, ha lehet, ne hergeljük már a népet ilyesmivel.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12909 (54867)
(előzmény: Árix, 2006-06-08 16:16:06)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-08 18:33:27
A japók szeretnek gumizni, egy horonyba dugnak egy O-gyűrűt. De tényleg nem a legjobb, egyszer melegedjen túl a motor, és a gumi összeesik és ereszteni fog. Jobb a réz vagy alugyűrű. Vagy kúpos menetes csavar.
sorszám: 12908 (54866)
(előzmény: Roles, 2006-06-08 18:02:42)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-08 18:14:38
Még egy kérdés a 250-es ETZ-nek szét lehet csavarni vagy valahogy szedni a kipufogóját?Vagy az egész dob egyben van?
sorszám: 12907 (54865)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-08 18:09:07
Nekem is lenne egy kérdésem!
Ha 3000 alá esik a fordulat csak haldoklik és nem húz a gép normális ez?
Ha nem mit lehet vele csinálni?
sorszám: 12906 (54864)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-08 18:02:42
Mindenképpen alumínium lemez de inkább rézazbeszt, a gumi nem jó mert kinyomja vagy széttépi a csavar maga alatt amikor rendesen meg akarod húzni!
sorszám: 12905 (54863)
(előzmény: Kobra1, 2006-06-08 17:30:34)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-06-08 17:30:34
sztetek melyik a jobb tömités az olaj leeresztőhőz : az aluminium lemez, vagy a kis gumi gyűrű? vagy mindkettő megfelelő??
sorszám: 12904 (54862)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-06-08 17:23:58
A jav.könyv szerinti távolság megvolt 1 tömítéssel is,lemértem.
sorszám: 12903 (54861)
(előzmény: piri, 2006-06-08 17:17:49)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-08 17:17:49
Na jó azért a dogó és a hengerfej közt kell 2mm...
sorszám: 12902 (54860)
(előzmény: gyurci, 2006-06-08 17:08:17)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-06-08 17:08:17
Fúrás után összeraktam,szolíd járatás, kb 1 hét és 150 km után gáz nélkül nem lehetett berúgni a motort,nem forgott át(melegen sem,pedig igazi férfi vagyok > 100 kg).2 mm-nél kisebb előgyújtással lehetett csak üzemeltetni a motort,mert kis gázadásra is kopogott.Alul erős volt,felül nem forgott ki.Tettem rá Bing karbit,az szegényebb keveréket ad,ezáltal magasabb előgyújtást enged meg. 2,5 mm-nél kezdett kopogni,elforogni ekkor sem akart igazán.Bambi mester tanácsára 2 db.hengerfejtömítést szereltem be és láss csodát:forog,mint az őrült.
Azzal a véleményeddel tehát vitatkoznék,hogy minnél nagyobb a kompresszió,annál jobb.
sorszám: 12901 (54857)
(előzmény: piri, 2006-06-08 16:30:17)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-08 16:47:36
Ja és számíts rá, hogy meg is szorulhat (2 ujj a kuplungon)
sorszám: 12900 (54855)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-08 16:34:09
Arra azért figyelj oda hogy kapjon elég benyát emeld + a tűt szerintem remélem a bejáratáson már túl vagy, mert az kell:-)
sorszám: 12899 (54854)
(előzmény: zoli251, 2006-06-08 13:58:19)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-08 16:30:17
Na most fúrás után nincs kompresszió ezért kell többek között bejáratni... Ahogy járódik be a kompresszió egyre nagyobb lesz. Minél nagyobb annál jobb de 12 nél szerintem úgyse lesz több.
sorszám: 12898 (54853)
(előzmény: gyurci, 2006-06-08 15:21:22)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-06-08 16:16:06
Üdv mindenkinek!
Etz250 es vagy 251 es mennyit megy?
Csak mert haverom 250 ese simán leforgott 140 ig és még huzott a motor és gyorsult tovább! 5ikbe kiforog 7000 ig simán.
sorszám: 12897 (54851)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-06-08 15:26:16
Lassan már kezd felidéződni a szovjet hiánygazdálkodás ill. a Mad max filmek feelingje, amikor is mindeki azt tett a járművébe ami épp akadt...:DDDD
sorszám: 12896 (54847)
(előzmény: LuJOmAn, 2006-06-08 15:00:33)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-06-08 15:21:22
Nekem is hasonló volt a hibajelenség,de még 5000 1/min-ig is alig akart elforogni fúrás után,kopogott is.A túl magas kompresszió okozta,még egy hengerfejtömítést kapott,azóta leforog rendesen.Én a helyedben így hagynám,párezer km és javulni fog.
sorszám: 12895 (54846)
(előzmény: zoli251, 2006-06-08 13:48:35)

 
 
LuJOmAn
válasz erre | email2006-06-08 15:00:33
Én egy ideje hidraulika olajjal (van egy qrva nagy hordóval) keverem a benzint, azzal tankolom. Kicsit hígabbnak tűnik, mint a kimondottan erre való 2T, de kicsit többet teszek bele és kész :-) Egyébként nem szoktam nagyon hajtani, lehet, hogy azért nem sz*rt még be tőle a moci :-)
sorszám: 12894 (54844)
(előzmény: veszprémiki, 2006-06-08 11:25:31)

 
 
zoli251
válasz erre | email2006-06-08 13:58:19
Köszi!
sorszám: 12893 (54837)
(előzmény: piri, 2006-06-08 13:56:45)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-08 13:56:45
Azért mert 120nál már a lejtőn is húzni kell a légellenálásod miatt.
Szarintem jó az a kipuff + a légszszűrő környékét javasolnám babrálni ha nem elég:-)))
De a kipuffot ha szétvered az vizsgán gáz mer nagy lesz a hangja... 5 lyukat szoktunk bele ütni alul hátulról kezdve pár centire (5) egymástól 100as szöggel a légszűrőt + leveheted szerintem egy kanya erejéig. De gondold át csak saját belátásod szerint :-)))
sorszám: 12892 (54836)
(előzmény: zoli251, 2006-06-08 13:48:35)

 
 
zoli251
válasz erre | email2006-06-08 13:48:35
Az ok. hogy jó ha egy etz 120-at megy, de zavar, hogy nem értem miért nem tudom 5700-főlé forgatni hegynek lefele hátszéllel sem (kis túlzással), és dombnak fel is elforog addig.
sorszám: 12891 (54835)
(előzmény: piri, 2006-06-08 13:31:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-08 13:39:32
tényleg, egyébként mekkora sebesseg mekkora fordulathoz tartozik 5sebesseges ETZ-n? csak mert nekem nincs km-oram igy nem igazan tudom menyit megy.
sorszám: 12890 (54834)
(előzmény: piri, 2006-06-08 13:31:38)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-08 13:32:28
Szerintem vidd ismeretlenhez aki tud hegeszteni :-)))
sorszám: 12889 (54832)
(előzmény: Kobra1, 2006-06-08 13:05:23)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-08 13:31:38
Nem kéne elvárni egy felujított tizenéves géptő azé, hogy jobb legyen mint újkorába. Ha lepörgi az 5700-at 5.ben akkor az szerintem jó (251 gondolom).
Vagy versenymotort akarsz?
sorszám: 12888 (54831)
(előzmény: zoli251, 2006-06-08 10:09:04)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-06-08 13:05:23
nekem is elört az olaj leeresztő csavaromnál a karter, elvittem meghegesztetni egy ismert aluhegeszőhőz ,és 1000.- ért megcsinálta! igaz hogy ma vetem észre hogy szivárog az olaj! de lehet hogy csak a tömités miatt, (mert az nem oda való alátét csupán) ,de sztem azért nem mert fölötte is szivárog ahol a hegesztés örténtt. És sztem fölfele nem megy az olaj! :)
ugyhogy a bábolnai tura után megint mehetek ,és csináltathatom ujra...
megkell gondolni hogy hova viszi az ember!
de ma leeresztem ,és berakom a Zichy utcába vett gumi tömitést! nem tudom hogy az mennyire leszjó! vki használt már ilyet? vagy menyjek be megint ,hátha van már azóta aluminium tömitése!?!?
sorszám: 12887 (54827)
(előzmény: peti74, 2006-06-08 10:00:18)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2006-06-08 12:58:12
vagy lehet hogy október óta nem tankoltam???
a csudába is, teljesen elbizonytalanodtam...
sorszám: 12886 (54825)
(előzmény: veszprémiki, 2006-06-08 12:54:40)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2006-06-08 12:54:40
A MOL kutaknál még adnak ilyet manapság is. Meg mintha SHELLnél is tankoltam volna.

M.
sorszám: 12885 (54824)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-06-08 12:24:29)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-06-08 12:24:29
Miért te hol tankoltál idáig kúton keveréket? Mert 2005 október 1-től nincs keverék elméletileg a kutakon.
sorszám: 12884 (54822)
(előzmény: veszprémiki, 2006-06-08 11:25:31)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2006-06-08 11:25:31
Újrahasznosított olajból mixelik??

És én eddig ilyet tankoltam az mz-be?

Lehet áttérek a házi mixelésre csak találnom kell valami olcsó 2T lelőhelyet :)

M.
sorszám: 12883 (54816)
(előzmény: bambi99, 2006-06-08 07:51:45)

 
 
zoli251
válasz erre | email2006-06-08 10:09:04
Üresbe kiforogna szerinem 8000-fölé is, csak nem merem, 7000-ig üresbe váltásnál gond nélkül elment.A kipufogó tiszta, bár egy utángyártott termékről van szó. A subertű állítása sem változtatott a dolgon probáltam egy horonnyal lejeb is és följebb is, az eredmény csak abban tért el , hogy alul nem huzott.A gyujtást is probáltam több értéken FHE 2,5-2.9mm-ig a 2,9-nél 5800-ig jól huz aztán vége mintha elvágták volna.
sorszám: 12882 (54810)
(előzmény: Keri, 2006-06-08 09:45:19)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-08 10:00:18
TLT Csabi.
Szeintem a 17 éves gyerek szedje szét a blokkot (de a csapágyakat a bal oldalban hagyja benne) majd fogja ezt a kartert és ballagjon be egy hengerfej szervízbe és kérje meg őket, hogy a kitört aluval kezdjenek valamit. Szite biztos hogy meg fogják csinálni és néhány ezer Ft-nál többet nem szoktak kérni érte.
Új karterrel, motorszám változtatással nem szabad foglalkozni.

Üdv,
Peti74
sorszám: 12881 (54808)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-06-08 09:20:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-08 09:47:55
2T be veletlenul se tegyel 4T olajat.
Durvan elkokszolodik, es meg csak nem is keni rendesen. Teljesen mas parameterei vannak a 2T olajnak.
4T olajat csak a valtoba lehet tenni, benzinbe nem.
sorszám: 12880 (54807)
(előzmény: veszprémiki, 2006-06-08 07:40:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-08 09:45:19
Marmint uresben nem forog 5700folott?
Karbi beallitas (valoszinuleg keves neki az anyag, subertut kell egyel feljebb rakni probakeppen) vagy gyujtasod nem az igazi (trafo, kondi, gyertyahiba is lehet). De mivel irtad hogy be van allitva ezert meg kipufogo dugulas is eselyes.
sorszám: 12879 (54805)
(előzmény: zoli251, 2006-06-08 07:25:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-08 09:42:06
loktite is jo, de sima FBS is megfelel.
sorszám: 12878 (54804)
(elözmény: szocc, 2006-06-07 22:05:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-08 09:37:08
Egész pontosan arra, jo, hogy ne rázza szét a kezed a motor vibrációja.

Ha a kormany rud harmonikus tartomanya egybe esik a motor rezonanciaval egesz durvan le tudja zsibbasztani a kezed. A sullyal joval a motor rezonanciaja ala hangoljak a kormanyrud sajat rezgeset.
Kenyelmi celokat szolgal, mert igy finomabbnak erzed a motort.
sorszám: 12877 (54803)
(elözmény: szocc, 2006-06-07 12:14:25)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-06-08 09:20:21
a nullhét éves hejett 17.
sorszám: 12876 (54801)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-06-08 09:19:41)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-06-08 09:19:41
Hello azzal kezdeném beszámolómat hogy vannak árak. Kitört az etzből a fordszámmérő kihajtás tengeje. MIt tegyen szegény 07 éves gyerek, elmegy segítséget kérni hogy mi a teendő... Először az orra alá nyomnak egy új középblokkot: Ára 30 ezer forint és réadásul szenvedni is kell a okmányirodában h átírják meg szét kell szedni mindent amúgy is. mongya... Ez egy kicsit drága nem? ebből meg lehet venni 2 egész blokkot is. aztán eszébe jut az eladónak, hogy van egy használt közepe 7 ropiért. de ezzel még többet kell szenvedni, mint az újjal, mert ehhez még igazolás is kell h hol vettem, és nem is biztos hogy elfogadják az okmányban. ez is egy kicsit sokk érte, mert azé babrálni kell vele, oszt lehet h szarul rakja össze, mongya az eladó de mittomén menyi pézért ő összerakja. de az is sok. aztán hogy néma hallgatásba burkolóztunk, mongya, hogy meg lehet heggesztetni is, az 5 ropi, és azé még össze is rakja, vagy még egy két ezret rá kell nyomni. mongya jó. meg is egyeztek. király de azé 2 órát eltölteni ahoz h ezt kinyögje. de ez az üzlet. a kapitalista "mozgalom_" egyik átka. de nem baj. most már ott a motor, és lehet h 2 héten belül kész lesz, mert megy nyaralni uhogy mindegy.csak enyi bocs ha untattam vkit.
sorszám: 12875 (54800)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-08 08:23:27
Az árkülönbség meg valószínűleg a palackozás, ládázás, készletezés, leltározás stb. folyománya. Gondolom, ha a benzint palackban árulnák, az sem 280 Ft lenne. ;-)
sorszám: 12874 (54797)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-08 08:21:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-08 08:21:35
Én úgy tudom, hogy a fáradtolajat a dízelbe keverik, nem kenőolaj lesz belőle. De akárhogy is, jobb az újrahasznosítással megbarátkozni, mert ez a jövő útja: az eu-ban ezt környezetvédelmi okból nagyon nyomják!
Engem egyébként pont nem érdekel, miből van a kence, csak az, hogy amit a dobozra ráírnak (viszkozits, teljesítményszint), azt tudja. Ez viszont nem technológiai, hanem minőségbiztosítási kérdés (iso9001 meg társai).
sorszám: 12873 (54796)
(előzmény: bambi99, 2006-06-08 07:51:45)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-06-08 07:51:45
2 t tegyél az mz-be:-) kútnál mixelt olaj,az újra hasznosított olaj.
sorszám: 12872 (54794)
(előzmény: veszprémiki, 2006-06-08 07:40:40)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2006-06-08 07:40:40
Kösz Bambi!

Én is vaciláltam olajvásárlás előtt a kútnál, hogy 2T vagy 4T-set vegyek. De aztán arra gondoltam olcsóbb (kevéssel) a kétütemű olaj, meg hát végülis kétüteműbe öntöm, legyen az.
Egyáltalán van valami különbség a moci számára hogy a benzinébe milyen olajat (2T vagy 4T) öntök?

Az áron is elgondolkoztam. Ha 40-es keveréket kutyulok, és elosztom a vett olaj árát, több mint 80 Ft-tal dobja meg a benzin literjének árát.
Miből mixelhetik a keveréket a kúton???

(Mondjuk nekem megérte mixelni most mert a 40 liter benzin ingyér volt :))))

M.
sorszám: 12871 (54793)
(elözmény: szocc, 2006-06-07 22:50:58)

 
 
zoli251
válasz erre | email2006-06-08 07:25:21
Sziasztok!

Véleményeteket kérem.
ETZ-251-es 5700 ford/min-nél jobban nem akar forogni, de azt 5.-ben is birja. (bejáratás után vagyok, karbi gyujtás(FHE 2,9 mm) beállítva, igaz a kipuff. nem gyári.
A kérdésem:- ne is akarjam tovább forgatni, vagy a kipuff. a hiba oka.

Kösz.
sorszám: 12870 (54792)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-06-08 01:02:07
Hurr.
:DDDDD
sorszám: 12869 (54790)
(előzmény: anybody, 2006-06-07 23:40:06)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-06-07 23:40:06
FBS-t neki!
(Előre félek hogy lehurrognak....)
:)
sorszám: 12868 (54788)
(elözmény: szocc, 2006-06-07 22:05:56)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-07 23:11:09
Az Agipnál két féle full szintetikus motorbicikli-olaj közül is lehet válogatni háromezer-sokszázért. Az egyik asszem pont valami 5W60 API SG vagy SJ, még ha van is benne egy adag mediterrán túlzás, akkor is durván jó olaj. Vagy az Agip az pfuj valamiért?
sorszám: 12867 (54787)
(elözmény: szocc, 2006-06-07 22:50:58)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-07 23:02:40
Ja.. így mán tiszta kösz...
Majdnem belekeveredtem mint macska a gombojagba:-)))
sorszám: 12866 (54786)
(elözmény: szocc, 2006-06-07 21:38:34)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu