:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szervusz zsoolti! Az ETZ 125-nek a végsebessége 100 km/h (gyári adat) utazósebessége 80-85 (90) km/h. Az ETZ 150-nek a végsebessége 105 km/h (gyári adat), de ezt az A1-es jogsival legálisan sajnos nem vezetheted, mert a ccm határ felett van.
Az ára teljesen állapotfüggő. 40K-ért kapsz olyat, ami kívül csúnya, belül pedig rejtély milyen. 140-ért kapsz olyat, ami kívül gyönyörű, belül pedig szintén rejtély. Emiatt sokan az olcsóbb motor vásárlása, majd sajátkezű felújítása mellett döntenek, mert akkor legalább biztosak lehetnek benne, mi van belül.
Döntsd el számodra melyik út tűnik járhatóbbnak!
Sziasztok!
Most csinálom az A1-es jogsit és a mostani Simsonom után egy 125-ös ETZ-t szeretnék. Így, motorvásárlás előtt szeretnék néhány dolgot megtudni a gépről. Egy átlagos (nem tuningolt) állapotban lévő etz-nek mennyi a vég-, és utazósebessége? Teljesítményben sok különbség van a 125ös és a 150es között? Néztem 40 000Ft-ért, de van 140 000-ért is. Szerintetek érdemes kiadni érte annyit?
Remélem nem zavarlak titeket "amatőr" kérdéseimmel! Válaszaitokat előre is köszönöm!
Jó motorozást mindenkinek!
Olvasd át ezt is, hátha ötletet ad.
Én abban a hozzászólásban azt olvastam, hogy a gyári króm nem szenved maradandó károsodást, vissza lehet polírozni. Ha meg utángyártott, akkor lehet jobban jársz egy új dobbal, mintha kiégetnéd és újrakrómoztatnád.
etzpety: kis ETZ-re egyszerű, hatékony bár kissé brutális megoldás a következő: a krauzer oldalkereteinek elülső részét középen kifúrod, és a hátsó rugóstagok rögzítőpontjához csavarozod, a doboztartó része így épp a kapaszkodón fog felfeküdni - oda is lehet fogatni. Illusztráció. Viszont az utas számára ez hosszú távon nem kényelmes.
Sziasztok vettem egy kauzer csomagtartót a 125-ös ETZ-mre és nem igazán tudom hogy kellene feltenni!
Ha valaki tudja hogy kell vagy valakinek van a gépén az segítsen légyszi! Jó lenne ha képen látnám!!!
Elöre is köszy! üdv
Kössz az infót megnéztem de én pont ezt szeretném elkerülni hogy a krómozás sérüljön vagy szineződjön ezért a koromoldo tökéletes lenne simsonnál már bevállt ez viszont mivel nem jön szét valszeg nem folyna ki belőle az oldat!
Ha meg annyira rossz lesz már hogy csurig lesz kokxal akkor meg úgyis mindegy várok addig és majd aztán teszem tönkre a krómozást!
Üdv
Hali mindenkinek!
Aki kúti keverékfellehetőségi poblémákkal küzd, annak jó hír a következő.
Monor melletti kis települések valamelyikén még lehet kútról keveréket tankolni, ráadásul tekerővel lehet az 50-es és 40-es között váltani. Ez teljesen friss, cimbora a héten tankolt ott.
Itt a pontosítás:
Pilisen van a kút, belvárosi lámpánál a vasút felé kel menni.
Szebb napokat!
A lánc feszességén hogyan tudok állítani? (ETZ 251, feszíteni kellene) A szerelési kézikönyvben nem találtam leírást róla, csak azt, hogy mikor helyes a beállítás.
Olyan, mintha megnyúlott volna, bár csak 3.000 km van benne, görgők nem töröttek. /Szemet kiszedni nem tudok./
Szia Roles. A kipufogót ki kell égetni, az #5263-as hozzászólásban megtalálod Peti74 leírását, hogyan kell csinálni. Üdv!
Elfelejtettem a zárójelet ez egy tört tehát a / előtti és utáni zárójeles.
amúgy a 3,50-18"-as kerék 582 mm
Má megen esik, na 111 jobb mintha én esnék :-)
Tehát a képlet mellyel kiszámolhatjuk a fordulatszámhoz tartozó sebességet a következő (TS 250/1 típus esetén):
v=5600x562xPIx60/2,43x2,35x0,871x10 a 6.-on=119,3 km/h.
5600: a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszám (1/min)
562: a 3,50-16"-os hátsó kerék átmérője (mm)
2,43: a primer áttétel (főtengely:váltó)
2,35: a szekunder áttétel (hátsó lánckerék (47):első lánckerék (20))
0,871: az V. fokozat áttétele.
Ez a képlet a Hogyan tovább ? Sorozat MZ könyvben a 2.1.5. fejezetben a 34. oldalon található.
A könyv letölthető innen a szerverről a szakirodalom menüben (156MB). :-)
Nekem kellene az a képlet :novajazemlja@freemail.hu-ra.
ETZ250-esemen nemrég volt fenn egy 18-as lánckerék 125-130 volt a vége, nagyon jól gyorsult csak túlságosan pörgetni kellett, most felraktam egy 19-eset kiváncsi vagyok mennyi a vége, még nem sikerült kipróbálnom, viszont a gyorsuláson hálistennek nem sokat fogott vissza!
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók. megtekinthetőek a
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2
címen!
(A képek sajna nem túl jó minőségűek, de ha valakit érdekel valami, akkor készítek róla jobbat és elküldöm)
Az alkatrészek ára 500-2000Ft-ig terjed!
Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
Tettem fel új alkatrészeket is!
Van 20 és 21-es lánckerék is asszem 1 fog kb 7,5 km/ó de van képletem ha kell, hogy hogyan kell kiszámolni :-)))
A lényeg az, hogy ha bivaj erős a gép és elbírja a 21-est akkor kb. 160 a vége 6000 körül. De ez ETZ 250re van a 251-es a 16 os hátsó miatt sose lesz olyan gyors végre.
Sikerült helyreállítani a szelepet! Az abroncs az egyik felén gond nélkül elengedte a felnit, viszont a másik oldalával ketten se tudtunk mit kezdeni, aztán a gumiszerelő vas segített. :) Köszi a tippet!
Főfúvókát nézd meg nincs-e eltömődve!
helló!
Bár nem vagyok nagy mz-szaki, mert csak most vettem egy 250-es madarat, de kétütemű szoci gépekkel volt már dolgom. ez így önmagában sokminden lehetne, de mivel a fehér gyertya szegény keverékre utal tényleg, én is az üzemanyagrendszerben keresném elsőre. az elmondottak alapján a tanksapkafurat szellőzését nézném meg, mert az tud ilyen időzített és terhelésfüggő leállást okozni.
a másik verzió, hogy valami addigra túlmelegszik, leáll a gép, és utána visszahűl, de ez elektromos probléma, ahhoz meg a többiek körökkel jobban értenek, mint én szerintem :)
sok sikert
poteka
Hei!
Egy olyan gondom lenne nekem, hogy egyszer csak megyek a motorral és egyszerűen leáll, töltés van, gyertya is rendben viszont azt veszem észre hogy az új gyertyával sem megy a moci, kiveszem azt is és lám mintha nem is belsőégésű motor lenne, teljesen fehér gondolom ez az üzemanyaghiány jele (ment 2 km ezzel a gyertyával). Namost megnéztem még hogy nem a benzincsapnál van valami gixer,de ott minden rendben folyt:-). Alapjáraton elpötymörög álló helyben, de ha kimegyek vele valahová akkor nemsokára megáll a ETZ250-esem. Mi lehet a gond?
Előre is köszi!
Eladó egy honvédségi ETZ, 300 ccm-es hengerrel, és ennek megfelelően erős nyomatékos motorral. 2005-ben teljes felújítást kapott: lengyel 76-os dugó (még egy túlméret van hátra), PROX (japán) hajtókar szett, SKF és FAG csapágyak, török kuplung lamellák, 2-es fokozat új fogaskerék csere. A 2005-ös szezonban kb. 6000 km-t ment túratempóban. 2 személlyel és sok csomaggal való túrázásra is tökéletesen alkalmas.
Jár hozzá egy TS-ből átalakított masszív csomagtartórendszer 2 db 40 literes szövettáskával. Ezenkívül 5x1 liter olaj, 5 liter tartalék benzin és 2 liter üdítő szállítására alkalmas. Igény esetén egy 35 literes hátsó doboz és nagyméretű túraplexi is megoldható.
További képek : http://kep.tar.hu/peti74
Üdv,
Peti74
Velem is előfordult,hogy a digitális gyujtás megzavarta a kcc-16 wl kerekpár
km órát
Szia Gábor!
Ma reggel kocsiból elmenve a MOL kút mellett megsasoltam, de nem láttam a keverék táblácskát a szokásos oszlopn.
Viszont tegnap voltam az AGROKERbe és láttam valami német 2T olajat. Ajánlották robogóba, fűnyíróba, stb...
1500 Ft literje.
Egy féltanknyi próbát megér.
Van hőfokmérőm a gépen, látni fogom ha esetleg melegszik túlságosan, vagy ha pl. füstöl.
M.
Tegyuk fel, hogy a gyari lanckerek (19-es) van a gepben es 5. fokozatban mesz, akkor hat:
3000: ~64 km/h
4000: ~86 km/h
5000: ~108 km/h
6000: ~130 km/h
7000: ~152 km/h
Nem magamtol vagyok ilyen okos, kineztem a gepkonyvbol. Nos ebben benne van az oldalkocsis 250-es ETZ fordulatszamhoz tartozo sebessegei is ami 15-os lanckerekkel van szerelve. Ugyancsak 5.-ben:
3000: ~53 km/h
4000: ~70 km/h
5000: ~87 km/h
6000: ~114 km/h
7000: ~121 km/h
Na most akkor van 2 tampont; a 15 es a 19 fogas lanckerek kis matematikaval ki lehet szamolni, mennyit szamit km/h-ban egy egy fog +/-
Csak hirtelen belegondolva (a kozeperteket nezve durvan(!) ) 5km/h-val kell modositani a sebessegeerteket 1-gyel kisebb-nagyobb lanckerekkel.
Eladó Simson star teljesen felújitott blokk majdnem új gumik(800km)új gyujtotekercs plusz egy másik motor kerék és blokk nélkül(nincs szét gurányolva) eladnám vagy elcserélném Mz-re vagy valami más vasra!!
hever@tvn.hu
06702912829
Igen, épp ezt akarom megelőzni! :) Holnap bevetem R.A. ötletét és majd tudósítok milyen erőben voltam. :)
Jó van na! Nem kell gúnyolódni! Irgum-burgum! Nálunk úgy volt hogy októberben mentem tankolni és mondta is a kutas hogy még most tankoljak, mert kb. egy hét és elfogy a tartályból és azóta szerintem nincs is, de majd rákérdek.
Köszi az infót!
Ettől lehet egyéblént egy dorrdefekted is:-( énmá jártam így de sikerült megfogni :-)
Járható út, ha jó erőben vagy. Teljesen le kell engedned, és az abroncsot körben be kell nyomkodnod, hogy elengedje a a felnit. Ha ez megvan, vissza tudod állítani.
Szerintem sem kell 110 nél többet menni egy ETZ vel de 80 nál is jöhet a tócsa + a durrdefekt + mittomén...
És akik 250et mennek a rizskályhával?
Azt megmagyarázzák, hogy biztonságos.
Ez nézőpont kérdése 50 el csapott el a haver 1 kutyát azt majdnem ottmaradt...
A rárcsa+ befigyelt a blokk mellé.
Üdv!
Előfordult már valakivel olyan, hogy az elektromos gyújtás megzavarja a digitális bicikliórát??
Mert másnak a 250 es megszakítóssal működik.
Nekem meg ha már beíndítom elkezd össze viszza mérni.
Vagy az is lehet, hogy kifejezetten csak ez az óra nem működik??
Üdv
Lenne egy kis problémám: valószínűleg nem figyeltem oda a megfelelő guminyomásra, és a hátsó kerékben elferdült a szelep, kb. 15 fokkal a függőlegeshez képest.
Járható út az, hogy leeresztem a gumit, amennyire tudom - "kézzel", megigazítom, majd újra felfújom? /Nem vagyok benne biztos, hogy csupán a szeleptű segítségével le tudom-e annyira ereszteni a gumit, hogy utána egyedül tudjam igazgatni a gumit./
megaztám a főtengelyt is elöbb agyonveri...
A végsebesség témához:
A mai,modern autókban,motorokban teljesen elfogadott a 10-15 %-os pontatlanság,természetesen pozitív irányba.Az Mz órája kb 20-30 %-ot csalhat,még az eredeti is,nem beszélve a ma általánosan kapható "török v.nemtudommilyen,de legalább kinéz valahogy"órákról.Tehát vonjunk le a mutatott értékből 10-20-30-%-ot,valahol ott lesz az igazság.
köszi de akkor hogy szoktátok tisztítani a koxot?
A simsonét széttekertem bele a nagyipari koromoldót és olyan lett mintha most vettem volna csak éppen ugyan az a jófajta gyári maradt!
Ha ezt nem tudom ETZ250-nél megcsinálni hogy tisztítsam?
A könyököt és a dobot tudod egymástól elválasztani, a dob egy darabból áll!
kössz mindent és a 12907-es hozzászóláshoz hozzá tudnátok valamit szólni?
Szerintem nem elképzelhetetlen, de gyakran azért nem kellene megismételni. Sem a motornak, sem a biztonságuknak nem tesz jót.
Amúgy az ilyen szintű órák elég erősen csalnak. Az enyém 140 felett rezgett folyamatosan, ezért gondolom, hogy max. 135-tel mentem.
Amennyiben ezt az értéket nem GPS-sel mérték, úgy simán. ;)
Szia! 1-2 hete kérdezte valaki a fordulatszám-témát, összefoglalva a kérdésedre a válasz: teljesen normális, és nem is tesz jót neki ha ilyen alacsony fordulaton használod! Üdv!
Haverom ment 2 személlyel 130at 250-es ETZ-vel. Ez lehetséges?
Jelentem, én mentem. ETZ 251, sík, tökegyenes kétsávos út, kb. 135 km/h. Halálfélelmem volt, soha többet nem próbáltam meg.
Hát persze, 140-nél még gyorsult. Ezt minden MZ tudja.
Akié meg nem, az azonnal tankolja tele, helyezzen egy hosszú rongyot a tankba, gyújtsa meg a kilógó véget aztán futás.
Büntessük meg a kis ro***dék motort, hogyha nem megy 140-et, mint a szomszédé ! Micsoda égés ! Micsoda szégyen !!
Nem tudom ki ment már az 250/251-es ETZ-jével 130 km/h órával sima közúton, én már mentem, (tényleg annyi volt), igaz elég rövid ideig.
Gyári áttétellel 130-nál majdnem 6000-et forog.
Egyrészt relative lassan gyorsult fel odáig, másrészt a blokk érzehetően a teljesítőképessége határán volt, harmadszor abszolute nem éreztem magam biztonságban.
Arról nem is beszélve, hogy a 100 alatt nagyjából biztonságos megállást garantáló tárcsafék, 130-nál már olyan volt mintha nem is működött volna. Félelmetes volt.
Az MZ nem erre való, és ha a motorja még bírná is ideig-óráig, sem a fékek, sem a váz és sem a futómű nem erre a sebességre való, főleg nem közúton.
Elég egy kis gödör /egy olajfolt / egy kutya az úton / egy kikanyarodó kistraktor / egy defekt / egy dugattyúmegszorulás, amit a szélzaj miatt biztos nem hallasz meg és máris garantált a súlyos baleset.
Nem akarok vitát indítani, csak azt kérem, hogy, ha lehet, ne hergeljük már a népet ilyesmivel.
Üdv,
Peti74
A japók szeretnek gumizni, egy horonyba dugnak egy O-gyűrűt. De tényleg nem a legjobb, egyszer melegedjen túl a motor, és a gumi összeesik és ereszteni fog. Jobb a réz vagy alugyűrű. Vagy kúpos menetes csavar.
Még egy kérdés a 250-es ETZ-nek szét lehet csavarni vagy valahogy szedni a kipufogóját?Vagy az egész dob egyben van?
Nekem is lenne egy kérdésem!
Ha 3000 alá esik a fordulat csak haldoklik és nem húz a gép normális ez?
Ha nem mit lehet vele csinálni?
Mindenképpen alumínium lemez de inkább rézazbeszt, a gumi nem jó mert kinyomja vagy széttépi a csavar maga alatt amikor rendesen meg akarod húzni!
sztetek melyik a jobb tömités az olaj leeresztőhőz : az aluminium lemez, vagy a kis gumi gyűrű? vagy mindkettő megfelelő??
A jav.könyv szerinti távolság megvolt 1 tömítéssel is,lemértem.
Na jó azért a dogó és a hengerfej közt kell 2mm...
Fúrás után összeraktam,szolíd járatás, kb 1 hét és 150 km után gáz nélkül nem lehetett berúgni a motort,nem forgott át(melegen sem,pedig igazi férfi vagyok > 100 kg).2 mm-nél kisebb előgyújtással lehetett csak üzemeltetni a motort,mert kis gázadásra is kopogott.Alul erős volt,felül nem forgott ki.Tettem rá Bing karbit,az szegényebb keveréket ad,ezáltal magasabb előgyújtást enged meg. 2,5 mm-nél kezdett kopogni,elforogni ekkor sem akart igazán.Bambi mester tanácsára 2 db.hengerfejtömítést szereltem be és láss csodát:forog,mint az őrült.
Azzal a véleményeddel tehát vitatkoznék,hogy minnél nagyobb a kompresszió,annál jobb.
Ja és számíts rá, hogy meg is szorulhat (2 ujj a kuplungon)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|