:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nekemmég nem volt elektronikus fesszabom DE ha az szar akkor tönkretesz mindent a dinamóval az élen, viszont a régit + + lehet csinálni én látok nap mint nap a munkahelyemen 50 éves fesszabokat és működnek...
levendel
Az egyik gyűjtő már megvette mindkettőt egyszerre! :-)
ciao
Semi
Nekem semmi bajom nem volt még a GYÁRI 37 éves fesszabályzóval. A 60W is elegendő ha 35W-os halogéned van. Azért ne számíts fényözönre.Nyugodtan elindulhatsz egy lelkiismeretesen és gyári alkatrészekkel (Gyöngyösön a Yamaha Tátraiban sok eredeti DDR cucc van) felújított MZ-vel a világ végére is.
Akkor 111 milyen fogaskereket rax előre ezexerint :-)
Szal aki 90-el akar motorozni annak kár 250ccm ,hogy a 750-rő má ne is beszéljünk.
Én ma voltam Nagyfaluba az 2 személlyel végig toltam 90-95 körül csutkán, óra szerint 164km-t mentem 9litert berántott 190kg-al terheltem a gyári 168 helyett.
TS125@150 28 éves MINDENE eredeti:-)))
Láttammá VF750-est kikönyökölt hajtókarral biztos az azé volt mer megunta a bennmaradást.
Mert ezek gyári versenygépek replikái minimális a külömbség az utcai változat és az F1 között. Van rá igény, hogy mert sokan olyat akarnak mint az F1-es.
Azzal+ nem foglalkozik a Japó, hogy barom a magyar kormány...
saját tapasztalat: egy álló napig csiszoltam meg szoptam vele, oszt mégis egy undormány lett a végkifejlet. Inkább add el, oszt vegyél olyan színűt, ami tetszik. Vagy vidd el egy rendes fényezdébe.
Gyorsan csapjatok le! (ha még nem késő:) :
"MZ Trophy ES 250/2 oldalkocsis motorkerékpárt papírokkal 50 ezer forintért. MZ ETS 250-est hiányosan, papírokkal 40 ezer forintért. Tel.: 20/338-1430, Budakalász."
Sziasztok. Anyagi okok miatt eladom az ETZ-be szerelt tranzisztoros gyújtást, jeladóval. Kifogástalan állapotban. Fekete müag. dobozos. Valmi találmány hasznosító cég gyártotta anno a VIII.kerületben. Bpesten vagy Solymárhoz közel vagyok. Irányárat nem mondok, aki többet ad érte, az viheti.
Sziasztok! Tudna valaki bukósisak festéssel kapcsolatban címet, vagy bevállt módszert, saját tapasztalatot megosztani velem? Elöre is köszi.
Hali!
A tankra találj ki valami árat, érdekelne, ha nem rozsdás belül.Fotót esetleg ha tudsz küldeni, az jó lenne.
mateyam11@yahoo.com
Köszi
Mz Ts 250/1 alkatrészek eladók!ÜRES blokk CSAK az aluminium öntvény henger hengerfej!Váz Tank jó állapotban Légszürö doboz stb.....
mail:rikogatos@freemail.hu
tel.:06203801843
Az árakba megegyezünk!
De azt nem is mondta senki hogy egy aprilia rs 125 belefér az A1-be. Az még a korlátosba sem fér bele a teljesítmény/súly aránya miatt.
A babetta gyújtást belerakhatod, de közútra nem ajánlott mivel annak is kicsi a világításhoz előállított teljesítménye.
A Magyarországon kereskedésben kapható új 125 ccm-es motorok (pl.: rs 125) le vannak folytva 15 LE-re, vagy az újak már alapból csak ennyit tudnak. A régiek is le voltak folytva 15 LE-re amit hazánkban forgalomba hoztak, csak 1-2 ügyes "mozdulattal" a hozzáértők kiszedték a folytást.
ÉS mi van,ha a ts-emre babetta gyújtást rakok,és közúton használom??
az tuti jobban megy tőle,és a megszakító sem ég be,hosszantartó magasfodulatnak kitéve.
a gyujtas resze eleg megbizhato, csak az utangyartott trafok megbizhatattlanok, de ha sikerult talalni egyjot akkor azzal sem lesz gond.
Igazuk van az MZ nem megbizhato, egy japan motorhoz kepest, de azert nem kell megiedni. Sokan jarunk vele es eleg nagy tavoknak neki lehet vagni.
En Budapest-Debrecen kozott hasznaltam a TS-em egy idoben es komoly gondom sohasem volt, ut mellet meg nem kellet szerelni.
Maga a motor megbizhato, ha nincs lehasznalva. Az elektromos rendszer a gyenge pontja. Egy elektronikus fesszabot kapasbol tegyel bele, a vezetekezest kell rendbetenni, mert az erintkezesi hibak sok gondot okozhatnak.
HY!
Nem értem,ha A1-es jogsid van,és 125ccm a határ,meg 15le,akkor hogy adhattak ki ilyet,hogy honda nsr,meg adhatnak most is ki hogy aprilia Rs,amik igencsak 30,majnem 40le-sek?és 125-ösek
ha noveled a fogaskereket akkor nem fog kiporogni olyan magas fordulatot, mert nincs elegendo nyomatek a gepben, szelsoseges esetben az is lehet, hogy lasabban megy a gep.
Optimalis esetben olyan az attetel, hogy a maximalisan kihajthato fordulatszam egybe esik a teljesitmeny csuccsal. Ilyenkor fog leggyorsabban menni a gep. Ha kisebb lanckereket teszel ra, akkor tobbet fog forogni, de itt mar csokken a leadott teljesitmeny, ezert anyival nem fog tobbet forogni, hogy gyorsabban is menjen, mert az attetel roviditese jobban visszaveszi a sebesseget mint amivel tobbet forog.
Ha nagyobbat teszel ra akkor nem birja kiporogni a csucsteljesitmenyt, kisebb a ledott teljesitmany. Igaz hogy kevesebb fordulat tartozik ahoz az attetelhez, de ezt a kevesebb fordulatot sem tudja elerni mert nincs eleg nyomatek.
A vegsebesseg azonban nem minden.
Az attetelt a hasznalati igenyekhez kell valasztani. Leginkabb kiserletezessel lehet kideriteni mi a legjobb neked.
Akkor kiraly :))
18 lackerekem van, gyari gumimeret, es valami 7000-et forog 5ben :)
Szoval ha jol saccolom megy 130-at a gep. Illetve ment mert megint megszorult a hajtokar csapagy (ocso tajvani nem birta a versenyt) most egy jo minosegu hajtokart fogok kiprobalni.
az elektronikus gyujtas sokkal nagyobb radiofrekvencias zavart okoz, foleg ha nem megfelelo minosegu, a digit ora pedig meg tud zavarodni ettol, persze ha egy jo minosegu ora eseten erre kisebb az esely.
tekerd ki a szelepet, utana le kell nyomkodni a peremrol a kulsot, es igy mar jo eselyel tudod kezzel forgatni
valoszinuleg vagy az ora, vagy az illeto kicsit tuloz aki szerint 140et megy egy szeria 250 ETZ :)
Szivesen megneznem egyebkent GPS-el a sebesseget, valoszinuleg kiderulnie hogy az a 140jo esetben csak 120.
140mar olyan sebesseg ami a 750es Hondammal sem egyszeru. Mar a Honda megy 190-et is, de az mar durva sebesseg motoron, nemhogy ETZ-n.
szerintem barmelyik megteszi, de a rez/alugyuru kevesbe serulekeny
a hidraulika olaj legtobb esetben nem is olaj, szoval nem tul jo otlet azzal keverni a benzint
Sziasztok. Anyagi okok miatt eladom az ETZ-be szerelt tranzisztoros gyújtást, jeladóval. Kifogástalan állapotban. Fekete müag. dobozos. Valmi találmány hasznosító cég gyártotta anno a VIII.kerületben. Bpesten vagy Solymárhoz közel vagyok. Irányárat nem mondok, aki többet ad érte, az viheti.
És még annyit, hogy nem kéne széthajtani 60-70 az utazója 4000-4500on nem kell 5000-6000 ig húzni neki akkor kimegy a világból:-)))
Ja a gyertyára érzékeny Brisk N15C kell
Nekem is ilyen van 3 év után beindítottuk azt 220km-t jöttem vele hazáig...
A kollégáméban 52000 km van nem volt még hozzányúlva és nincs lepusztulva még mindíg megy...
A 6Voltos 60Wattos dinamó annó jó volt a 70-es években amikor csak sötétben kellett világítani, ma már ez nem tudja kiszolgálni a gépet az állandó tompított miatt így az aksit időnként fel kell tölteni föleg ha városban tötyörögsz vele, de országúton is 200km kell legalább mire nagyjából feltölt ez ilyen... Nekem az eredeti 28éves fesszab van benne és műxik. Esetleg a fényszóró izzót cseréld 35Wattos halogénre (Tungsram) az fényerőre ugyanannyi viszont 10Wattal kevesebb. Sötétben amúgy is kevés a 45W tehát nem kell este motorozni :-).
Szerintem ne nagyon cserélj rajt semmit ha nem muszáj mert azé "szar" az MZ mert az új alkatrészek amit belerax gagyi szarok és messze nem olyan jók mint a gyári eredeti akár hoszonéves.
Ha elszáll a fesszab lámpa és töltés nélkúl a kényszer (teljesen jobbra) gyújtással v. akkuval világítás nélkül 200km-t megy még (persze lámpa nélkül) Olyan NINCS, hogy nem megy :-))) vagy ha mégis azmá súlyos.
Lévén szó 1hengeres járműről, nem árthat egy tartalék gyertya, de nekem még sosem kellett egy MZ-ben sem útközben cserélnem. Se megszakítót, se kondenzátort.
Meg cserélje ki az összes bovdeneket, nézze végig a vezetékeket (szigszalagos mókolások javítása forrasz+zsugorcső módszerrel), meg vigyen magával pótgyertyát gyertyakulcsostul, meg megszakítót, kondenzátort, és akkor jó eséllyel haza is ér majd.
Nagyon nincsenek típushibái a gépnek, gondolom a szimmeringek is cserélődni fognak és jól tömíted majd a kartert.
A töltéssel lehetnek egyedül gondok, elsősorban a fesszabályzóval. A gyári elektromechanikus gyakran tönkremegy és elpusztíthatja az állórész tekercselését is. Ezért szoktak többen elektronikus fesszabályzót betenni. Ezekről senki nem hajlandó nyilatkozni, én meg csak az általam ismert 6V-os török szemétről beszélnélek le. Két vadonat új darab halt meg kezeim között pár 100 km.-en belül.
Ezen kívül van még a fekete dobozos 3600ft körüli áron kapható magyar és létezik valami bolgár elektronikus fityfene is. Őket nem ismerem, de mintha a magyarról még nem halllottam volna panaszt.
Jelenleg egyébként mindkét 6V-os emzém gyári fesszabbal megy, de nem igazán bízom meg így a masinákban.
A másik gond a dinamóval a kis, 60w-os teljesítmény, ezt azért igencsak be kell osztani, ha alacsonyabb fordulaton vagy kénytelen pöfögni a géppel.
Hi!
Azokat teljesen be kell csavarni és rájukhajítani az alátéteket. Azt viszont hogy meddig csavarható be a hézagló alátétek határozzák meg.(azok a háromszög alkú alátétek) Ezekkel lehet beállítani hogy mennyire legyen megfeszítve a tányérrugó. Hogy mennyi hézagóló kell bele, azt ki lehet nézni egy táblázatból, ami a Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat c. könyvben benne van. Innen le tudod tölteni a könyvet.
Édemes jól kihézagolni, nem fog csúszni és nagyon könnyű lesz behúzni is a kart.
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 125-ös Ts-t,ami akkor inkább nézett egy romhalmaznak,mint motornak(persze csak a kívülállók szemével,nekem egy álomszép gép volt,és most is az). Jelenleg darbaokban van,festjük,meg újítjuk.
Viszont nagy gondban vagyok,mert nem tudom mennyire megbízható egy Mz.(Sokak szerint nem az)
Hogy tudnám azt elérni,hogy nyugodt szívvel elindulhassak Miskolcról pl. a Balcsira? Mit cseréljek ki? Mire figyeljek szereléskor? Előre is Köszike! Hajrá!
Sziasztok! Légyszives valaki árulja el, hogy ETZ150-nél a kuplungnál azt a 3 csavart mennyire kell meghúzni? Teljesen be kell csavarni, vagypedig figyelni kell a kuplungkart, vagy hogy mennyire mozdul maga a kuplung? Köszi.
Én a gyári főfékhengerbe 10*20*7-es szimmeringet vettem. Nekem nagyon bevállt. Kb 300 ft volt.
Ez a kérdésem már nem aktuális, egy kis segítséggel sikerült megoldani. /hátsókeréktengely meglazítás után a láncfeszítőt meghúztam/
Most felmerült egy olyan problémám, hogy enyhe mértékben ereszt valahol a főfékhenger. Meg tudná valaki írni, hogy a gyári főfékhengerhez mekkora méretű duplaajkú szimmeringet kell vásárolni? A jó minőségű amúgy milyen árban van? /hogy ne verjenek át/
Eladó a képeken látható ETZ 250-re 1 pár gyári túradoboz, tartóval együtt(NEM KRAUSER). A dobozok zárhatóak, megvan hozzájuk az eredeti kulcsos békazár is.
Ár 33.000 HUF
A képek: http://www.kep.tar.hu/mzmotoros/50291104#2
ts mz
jawa634
amugy én most vetem 12V-os relét az volt 1000pénz
de voltam egy boltba,volt még nekik Ts MZ-re valo 6v-os eredeti német,ha jol emléxem az ára nem haladta meg a 800 forintot..
Üdv.
Köszi mindenkinek az ifót szerintem boldogulok!
Szia Zsolti én is nem rég vettem a 125-ös ETZ-m én is sokat filóztam hogy 125 legyen vagy 150,de aztán ez maradt!
Egy sráctól vettem akit látásból láttam már mert oda járt ahova én most:)) Elmentem megnézni elő látásra beleszerettem, egy rugásra indult(nem volt meleg a motor) gyönyörű hangja van! Az enyémen fogaskerék van cserélve és a 250-es lánca igy többet megy végre! Én még csak 100-zal mentem vele ekkor még 6000 alatt volt a fordulat de ment volna még szerintem 120-at is elérné! Amúgy olyan 80-90 közt szoktam menni,de 80-nal kimegy a világból:)! Arra készülj föl hogy 30.000Ft a papír(eredet vizsga,átiratás,törzskönyv,biztosítás)!
Ha nem értessz hozzá mindenképp vigyél magaddal szakértőt mert rádsóznak minden szart!!
Nem tudja valaki,hogy 6V-os elektronikus indexrelét lehet-e kapni,(30 euróért már láttam,sztem ez qrva sok) vagy milyen motorban volt ilyen gyárilag amiből ki lehetne buherálni?
Elnézést kérek!
http://jogositvany.hu.hu/j35-2000.htm#kat
A1 kategória:a 125 ccm hengerűrtartalmat és a 11kW-os teljesítményt (15LE) meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár. Hiába nem haladja meg a 15LE-t a ccm határ egyértelműen meghatározza.
Hi!
Én tavaly vettem az ETZ 125-ösöm, nekem nem nagyon tetszett hogy nehezen tartotta a sebességet 5ben. Szép napjain azért ment olyan 95-100at. Utazóban 75öt, de egy nagy ellenszél nagyon megfogta. Az idei szezonra már vettem rá egy 150es hengert, hát ezzel sokkal jobb. Bár a vége ugyanúgy 100, hamarabb kiforogja, 80at ellenszélben is tud tartani.
Gondolom a korod miatt csinálod az A1et, ezért én is azt mondom, hogy 125öst vegyél, úgy a legális. Legalábbis a forgalmiban 125 legyen. Aztán majd megcsinálod 150-esre, ha kevés.
140-et nemnagyon érdemes kiadni érte, hacsak nem új állapotú, olyan 80 körül vannak már jók.
Egyik haverom jogsiját egy évre elvették mert 150-es etz-t vezetett A1-el.
125cm3 ÉS 11kw a határ.
"A1" jogosítvány kategória - 150 cm3 / 11kW (kb. 15LE)
Először is vezetheti A1 jogsival a 150ccm-es ETZ-t!
A krauzert én úgy oldottam meg az itteni tanácsok és saját ötletekkel együtt, hogy azt a bizonyos lyukat, ami a teló előtt van a jobb oldalon ha a menetirányt nézzük átfúrod a másik oldalra is! Az ülés alatti
cső részét a váznak egyszerűen meghosszabbítod úgy, hogy beledugsz egy csövet, majd a csőben lyukat fúrva ahhoz rögzíted a krauzer hátsó részét!
Ekkor észreveszed, hogy az index útban van :D, tehát azt leszeded, majd azt a csövet, vagy egy olyat amin az indexlámpa van levágod, ésegyik felére menetet vágva, majd a krauzerbe is menetet metszve azt belecsavarozod, majd felrakod rá az indexet!
Nem vagyok benne biztos, hogy ezt most így teljesen megérted, de sajnos képet nem tudok mellékelni, pedig nagyon frankó, erős megoldás!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|