:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
200km egy rigán egyszuszra? Jézusom...! Meddig tartott az? 5-6 órát biztosan...
A másik meg az, hogy megnyugtató érzés, ha tudod, hogy nem maradsz ott egy hajtókar, fogaskerék miatt, amit elég nehéz az út szélén berhelni. Másrészt meg tényleg megoldható a blokkcsere egy óra alatt, de ha szét kell húzni a blokkot, az nem biztos hogy egyszerű móka lesz, hiába van mindened hozzá.
Annak idején én is mentem egy seggel 200 km-t egy Riga mopeddel (tökegyedül, mindenféle kíséret nélkül), és jó érzés volt, hogy van nálam gyűrű, gyertya, karbi, trafó, dugó, stb, pedig végül semmi sem kellett (mondjuk a blokkot nem vittem volna a hátamon). Azt a nyugodt érzést meg megéri, pláne, ha elfér.
pedig szerintem nem hülyeség. egy blokk nem kér enni, kis helyen elfér, és fél óra alatt berakható. Ha nincs rá szükség, az tiszta cseresznye, de ez azért nem garantálható: ilyen öreg holmikon bármikor bármi kijöhet, hát nem egyszerűbb egy blokkot beledobni, mintsem az út szélén vadászgatni, hogy ez most itt gyűrűtörés-e vagy a megszakító égett be vagy mi van.
Hehe....:-)
.....vagy csak fent figyelt egy tarcsiblokk a csomitartón :-)
Más:
Ezen akkorát nyerítettem a minap: olvastam a Simson Klub túratervét, ugyanis Horvátországba készülnek (oda-vissza 1100 km )túrázni, és tervben van a mikrobuszos kíséret, és felvetették hogy a buszban lehetne egy (de inkább több) tartalékblokk :-)))
Tudom, Simsonnal nem kevés az 1100 km és a fenti dolgok azért némileg megnyugtatólag hatnak egyesekre, de könyörgöm...1100 km az picsa, nem kéne mindjárt szervízkamion? :-))))
A főtengelyt cserélted ki az út szélén?:)))))
Köszönöm a gyors válaszokat!
A gépet még a télen vettem, pénteken megy vizsgázni a Mozaik-ba, az átnézés során derült ki ez a hiba, amúgy szépen "egybe" van a gép. Valószínüleg - tekintettel a vizsgára - most a kócos megoldás jön. A csavar egyébként még szorul, de ha kicsit is meg akarnám húzni, már "kipörögne". Bocs mi az az FBS? (nézzétek el egy jogásznak a hiányos müveltségét :-)) )
Hali mindenkinek!
Én is hasonlóképp jártam, igaz 250essel, de a lényeg ugyanaz.1felől ott a korábban emlitett gány módszer (az mindig van:))) Nekem úgy lett megoldva, hogy 1 hosszabb csavart eszergáltattunk azonos menettel, mivel a furat végig menetes, de a csavar nem ért benne végig, így a menet ép része tartja meg a csavart.
Mondjuk az tényleg az egyik legrosszabb eset, ha egy hülyegyerek alá kerül egy ilyen masina, bár asszem, hogy az ilyen csak akkor ül rá, ha első rúgásra indul, különben dühében (amolyan kultúrált oroszkatonásan) az árokba borítja (elneppeli stb) és odébbáll valami mást tönkretenni, amihez szintén nem akar érteni, ezért megharagszik rá, de azért a fórumokon pl. osztja az "észt" rettentő alapos tapasztalataiból merítkezve.
Az ilyennek kár örökölni, de asszem nem is vesz üzemképtelen, hiányos járművet, amivel törődni kell, felnőni a feladathoz.
Rám is maradt egy mifelénk nem túl gyakran látott eszköz a háború előtti évekből, de bennem nyilván meg sem fordult az elkótyavetyélés gondolata, sőt: ez fordított a korábban nem túl erős érdeklődéssel figyelt műszaki dolgok irányába.
Nem égett le a dinamó...
Eddig 2x hagyott cserben motor. mind a 2x a főtengely szorul+ de kicseréltem az útszélén... nem kell fosni ettől :-)))
Helló!
Én is így jártam miután megvettem a vasat és lecseréltem az olajat! Mondjuk már abban is szar volt a menet! A fő kérdés az hogy mennyire használható még benne a menet! Az enyémben még megtartotta a leereszőcsavart aránylag elfogadhatóan. Így csak egy kis FBS és már nem is csöpög (legalábbis ott):-) az olaj
Üdv
A javító méretű menet fúrása lesz a megoldás (emelkedése azonos a javítandóéval, így annak a maradék menetárkába betalál a menetfúró),de ha nem szeded szét, én egy cseppet tartanék a forgácsdarabkáktól, amik a váltótérben marad(hat)nak...
Másik megoldás már egy kicsit gány-módszer, de legtöbbször célra vezet: tépszalaggal vagy kóccal betekered a leeresztőcsavar menetét és úgy hajtod be.
Üdv,
Zoli
Hát igen itt egy kicsit kilóg a lóláb, ha a pár oldallal ezelőtti 1,5-2Millió Forintért eladott ETS -re gondolok.
Ennyi pénzt CSAK a náciknak ér meg.
Az meg nem valami etikus, hogy megveszem jó olcsón azt eladom jó drágán és kikerül az országból. Az is nyilvánvaló számomra, hogy ha igen drága és jó utángyártott alkatrészekből van összerakva akkor sem lesz cirka fél millánál többe, tehát itt elsősorban az üzleti haszonszerzés dominál én úgy látom legalábbis. Persze elég nehéz olyan balekot találni még a nácik közt is aki ad érte ennyit.
Ettől az is jobb szerintem, ha megvaszi egy kezdő és összerakja ahogy tudja és félrozsdásan jár vele mindennap.
Kerdezd meg Bambit, neki van menetjavitó készelete, csak nem tudom ide jo e.
Másik lehetőség, alu hegeszővel fel hegesztettni, és új lukat/menetet furni bele.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Az ETZ 125-m olajleeresztő csavarja sajnos "megforog", azaz a menet a blokkban már nem az igazi. Ezért mindig van pár csepp olaj a moci alatt leállás után. Milyen megoldást tudtok, hogy ne keljen szétszedni a blokkot, vagy új menetet vágatni, stb.?
Előre is kösszi az ötleteket!
Amúgy felháborító a téma, amiről eddig beszéltetek.Most komolyan bepöccentem, mert igazatok van.A gyüjtők teszik tönkre a motoros társadalmat.Nagynehezen bejutott az országba néhány ETS, ezek meg megveszik olcsón, méregdrágán nyomják, ráadásul külföldre is.Én pl. még élőben sosem láttam ETS-t.Pedig itt a környékünkön van egy.Talán rosszabb, mint ha gyűjtőnél lenne.Benn rohad 1 pajtában, és nem adják oda semmi pénzért.De nem is használják!!!Azt mondják:Majd az unoka!-Az unoka???Hetente összetör egy robogót!
Nem való ilyennek ETS 250.Hát fel sem éri!Meg nem is kellene neki, mert Suzuki,Yamaha,Kawasaki meg ilyen szarságokért rajong, az ETS-t meg vagy összetöri egy kanyarban, és/vagy leadja a MÉH-be.Pedig nem lenne vele sok munka.Így vesznek el a frankó értékek.
Én mondom, ha nem vigyázunk, kihalnak! >:(
Igen, az normál ár.TS 250-est fúrtak ennyiért itthon, de ennyiért járnia kell hozzá dugattyúnak+gyűrűknek.Ezek nélkül 3000-4000Ft.Asszee :{
Na igy nem csodalom hogy leeg a dinamod.
Hy
Mennyi lehet a ts150 hengerem fúrása szerintetek?ami reális,és nem egy baromi ár.5000-6000FT?közt kéne lennie?az reális?segítsetek hogy ne verjenek átt.köszi
levendel
Attól még hogy egy rozsdakupac megy az úton nem lesz feltűnő és esztétikus élmény, szerintem.
Egy ilyen masina működtetése olyan összegekbe kerül, hogy el se tudjátok képzelni... pl teleszkópszár gumiharang 16.000 Ft (utángyártott)! És akkor még a többi kopó-fogyó alkatrészekről nem beszéltünk, amik élményszámba mennek ha feltűnnek a piacon bármennyiért is! :-)
Ezek a nagy gyűjtők összeraknak 1-2 gépet amivel járnak és mutogatják, és van általában restaurált gépük is, ami leápolva várja az új korokból érkező csodálókat! :-)
Egyébként egymás között a gyűjtők, illetve az olyan ember felé is önzetlenek aki nemes célt szolgál (pl oldtimerként versenyez a géppel).
Ez egy másik világ... :-) Én továbbra is jobbnak látom ha hozzá kerül a gép, nem pedig egy Honda kipuffogós TS vázas Pannónia kerekes nagySimson tizenkettedik nem gyári alkatrésze lenne egy egykori ETS darabjai... mégha utcán is járnak vele! :-)
ciao
Semi
hehe, nehezebben is indul hidegen, mióta lejjebb raktam a súbertűt, de nemtom emlékszel-e a gyertyaképre: volt benne egy kis fekete folt.. Na, most hazaérve megnéztem, őszbarna az egész! Mesés gyertyakép, ilyen képet még egyik eddigi motoromban sem hoztam össze.. :)
Nehezen indul ugyan hidegen, de továbbra is jól megy (bár kétségtelenül gyengécske), és ez a 4,5 literes fogyasztás nyugtatja a lelkemet, h gyengeség ide vagy oda, jól van ez így ahogy van! :)
90nel a világ végéig is (mint ahogy az utóbi 7000 kilométert tette: hiba nélkül!) - imádom :)
Jah, ha már ide írok: Agusztusra tervezek egy Horvát túrát a TZvel, velemtart valaki? :)
(ritkán nézek ide, emailre jobban tudok reagálni)
Igen, ebben igazad van, nameg az se egy utolsó szempont, h legalább nem nepperen keresztül jutott el a szakértőhöz a cucc.
Én nem kifogásolom, ha valakinek van pár ilyenje, de sok egyforma jármű csak az emberen elhatalmasodó birtoklási vágy miatt, vagy üzleti megfontolásból gyűlik egy helyre tapasztalatom szerint.
Az értékmentés szempontjából tényleg egy ilyen "gyors" lecsapás a legjobb megoldás, így már van idő megtalálni a végső, hozzáértő és felkészült tulajt, aki megérdemli, hogy foglalkozhasson a géppel és garantáltan nem neppeli el, nem berheli szét és lehetőleg használja is az eszközt a kicsik okulásáért.
Szerintem ennyi önzetlenség elvárható egy olyan gyűjtőtől, akinek fontos, hogy az általa nagyra értékelt technika más érdeklődő(k) elől ne legyen elzárva, azt megismerhessék közelebbről, így öregbítve a márka és a típus hírnevét.
Egy ilyen ügyletbe persze beleférne az én elképzelésem szerint némi haszonkulcs is a nyilvánvaló költségek megfizetése mellett.
De még egyszer mondom, azzal senki se jár jól, ha vitrinbe kerül a masina. Az ilyen motor nem létezik.
Szerintem nem volna ezzel semmi baj, az akkori Németországban igen népes populációja élt az én népemnek. ;-) Aztán később a szappan- és lámpaernyőiparban végezték, de ez már egy másik történet. (Egyébként a mai orvostudomány is jelentős részben dr. Mengele kutatásaira épül.)
Minden esetre ha a mi családunkban lenne jól működő, magyar papiros zündapp, én ugyan nem sajnálnám azt az évi 500 Ft-os biztosítást meg a műszaki vizsga díját, hogy legyen rajta egy nyavalyás rendszám, hogy legalább néha lehessen menni vele.
Jól tudom, hogy ETS-t nem forgalmaztak sose Magyarországon?
Tehát ami bekerült azt a vendégmunkások hozták be.
levendel
Ezekkel már csak a gyűjtők színesítsék az utcaképet ne egy olyan ember aki 10 Ft-ért kiveszi az egyik veséjét és fogalma sincs mi a gyári a motoron és mi nem!
A többi alkatrész meg várja a restaurálást ha minden összeáll neki.
ciao
Semi
Ugyan már, egy nürnbergi származású jármű hogyan is passzolna a hosszú szakálladhoz társuló kitűnő üzleti érzékedhez? ;-)
Lehet még a lánc is!!!
Nekem is volt, hogy üresben is nehéz volt tolni, meg sebességben sem ment úgy ahogy kéne. A nyikorgást megmagyarázza a száraz láncvédőgumiban futó (és szintén száraz) lánc.
Nézd meg, lehet, hogy be van állva.
Ne kíméld tőle a zsírt. :DDDD
Hehe, rakjál bele olajat.
segitsetek!
van egy ilyen uj bajom, hogy nyikorog a motorom, berakom ebessegbe gyorsitok, sokkal lasabban akar indulni, es amikor mar valanek lassan 2esben akkor meg nyikorog valami.... van koze ahhoz hogy minden leallasnal lehet latni kis fekete pottyot a moci alatt? tudtok jo es olcsoszerelot aki ert az ETZ250eshez? (ez egy olyan minek Kawa kormanya van es JAva tankja ;-) )
koszi
Semi.
Persze, hogy tudtam.
Sőt, az átlagfogyasztásához hozzájárult, hogy a balatonalmádii nyaralóban állítottuk a súbertűt egy fokkal lejjebb a gépén. :DDD
Én is kimennék a világból is a 250-es ETZ-mel, csak legyen elég pénzem benzinre.
Nekem a kb 300 km alatt 16 liter körül evett, de néha óra szerint (! Nem azt mondom, hogy annyi volt valójában mielött még valaki belekötne !) elforgattam 120-is hogy nehogy utolérjen az eső. :DDDDD
Én sohsem értettem hogy mitől nagy cucc egy 250-es (de akár egy 125-ös) ETZ-vel holmi 300-400...vagy akár 1000 km túra megtétele. Sima ügynek kell lenni.
Tulképpen ugyanazt modjuk mind a 2en.
Tehát az elektronikusnak az a baja, hogy nem megy tönkre viszont szerintem azé nem is füstöl olyan látványosa :-)
De nem értek hozzá külömben.
Én speciál addig húzom neki ameddig lehet mer ha még megy akkor nagy gond nincs ha + +állok csodálkozni rajt sose érek haza meg lehet megsajnálom azt hívok neki ottómentőt na az + egy motor ára... mér hagyjam ott ha még megy :-)))
Ma megen voltam Pesten Érden +fekütt a gép főbiztivel (addig beszéltünk róla, hogy má Ő is akar szólni) azt 5 percen belül megállt egy motoros kék endúróval és megkérdezte segíhet -e :-)))
Csak meg kéne má csinálni azt a biztosíték tartót, hogy ne lógjon ott össze-vissza a dobozban, közbe nekiütődve a testhez :-)))
Igen, igen, én is ismerek olyan személyt, aki ott kotlik a zündapp DBK-250-en, miközben én, aki lelkesen színesíteném vele az utcaképet, kénytelen vagyok tömegesen jelenlévő típussal beérni. ;-)
Rókapimpó!
Én is voltam Bábolnán, utánna pedig GYőr ,Vámosszabadinál mentünk át a határon,onnan Nagymegye,Komárno,Párkány ,Egom.És ott én leváltam ,mert ök 3 an még felmentek a visegrádi kilátóba. Én haza Dunakeszi.Ez 382Km volt, nekem is minden gond nélkül ment a gépem. az átl .fogy. 5,1 volt de 2en mentünk megpakolva 90-néha többet is :)
Nagyon jó volt!
Semi!
Az talán mégsem olyan jó hely. Ott kotlik a gyűjtő n+1 darab többé-kevésbé egyforma gépen, míg egy lelkes fiatal, aki felújítás után esetleg még használná is, kénytelen valami tömegesen jelenlévő típussal beérni.
Pedig színesíthetné az utcaképet egy ilyen ritkább darab és külön örömet is okozna a használójának.
Így meg ott porosodik majd a restaurálás után egy fészerben (szobában) és a gyűjtő halála után jól eladják az utódok a gépet nyugatra, rosszabb esetben kompletten megy a méhbe az egész kóceráj. Kompromisszumos megoldásként a nyugatra eladás előtt hónapokig hirdetik majd horribilis árakon az ETS-t.
Szóval a harácsolás szerintem rossz.
Sza!
GYakran látom, hogy villanyról érdeklődnek emberkék.Most találtam 1 oldalt, ajánlom mindenk figyelmébe:
http://amicalemz.free.fr/Technique.html
Nekem is eredti mechanikus fesszab van.
Vegulis jok, de erdemes evente kalibralni oket, lehetoleg az evszakok valtasakor (kulonbozo homersekletek)
Labor tapegysegen, 0,1V pontossaggal kell beallitani a szabalyzasi feszultseget. Ezt en meg tudom tenni, de szerintem aki nem akar ezzel bibelodni sokkal jobban jar egy elektronikussal. Lehet kapni nagyon rosszakat, de ami mukodik azzal sohasem lesz gondod..es nem teszi tonkre a dinamot, csak ha az elfustolt fesszabot tovabb fustolteted meg orakig, mert vegulis meg megy a motor hazaig csak eljutsz felkialtassal kinzod a gepet.
Ha TS-en elfustol a fesszab akkor a vesz uzemmodba kell kapcsolni es ugy hazamenni. Ha sotet van akkor meg lehuzni a fesszabrol minden zsinort es akkuval hazamenni, a lampa jo eselyel kibir 50km-et egy jo akku eseten.
Nem teljesen mindegy mit raksz ra.
Mas lesz a gyorsulas es a vegsebesseg.
Termeszetesen vannak hatarok amibol nem erdeme kilepni, de a felhasznalasi igenyektol fuggoen lehet varialni.
Pl a 21-es lanckerek nem a vegsebesseg novelesere jo, hanem a fogyasztas csokkentesere hossz egyenes utas nelkuli utakon. Naho persze nem tudom pontosan mit csinal vele az MZ de valoszinuleg ezek az elonyei. A 15-os lanckerek akkor kell, ha a szantasba mesz a motorral, vagy a siratofalat akarod megmaszni. A gyari 19-18as meret normal mindennapi hasznalathoz megfelelo.
sokmindent lattam en is de azert ha a nagy atlagot nezed azert egy VF tobbet megy el gond nelkul.
Én mindíg megfogadom, hogy nem húzom 70nél tovább de nem sikerül, amúgy minden elképzelhető helyen farsot szív de nem tom megcsinálni mer ma megenmennemkell Pestre (Ezé gogyaszt 6litert a lelkem) :-)))
Rókapimpó
Azt tudod hogy Graf még átjött Bábolnára megnézni az MZ-s versenyt, majd a vége felé elmentek Komáromba, Esztergomba, Szlovákiába, meg még ki tudja merre és ő kb 800km-t facsart a gépbe! :-) Ahogy hallottam ő se készült fel különösebben, és ráadásul 4.5 lett az átlagfogyasztása (251-es).
Lehet hogy mégis vannak jó MZ-k? :-)
ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
levendel
Á dehogy, én nem vagyok gyűjtő! :-) De jó helyre került az biztos! :-)
A két nagy ETS-es közül az egyikhez került.
ciao
Semi
Multhéten pénteken lementem GrafUrral együtt Balatonalmádiba egy Rigás haverunk naralójába (mini, 2 napos rigás találkozó :D). Átnéztünk Alsóörsre a Harleys találkozóra is, de csak kívülről csodáltuk.
Majd haza csak egyedül jöttem szombaton.
Az egészből csak azt szeretném kihozni, hogy a gépemnek meg sem kottyant ez az egész kis túra.
Fel sem készítettem, csak úgy indultam el vele, mintha a szomszéd faluba mentem volna egy nagy csomaggal.
Az út kb 280-300 Km között volt (Fót-Balatonalmádi + egy kis bolyongás a Balatonnál). Ezalatt kicsivel kevesebb mint 1 tank benzin fogyott. (ETZ 250 -el mentem)
szevasz!
te nem Ajkai vagy?
üdv
Bizonyára jobb az elektronikus, mert ugyi újabb tervezésű csak nekem jó a régi akkor most mé cseréljem le 4000-ré azt lehet rosszabb lesz :-)
Ha majd +mihálylik én is veszek egy IC-set...
Egyébként elektronikus fesszabból is láthatnánk 50 éveset, ha nem az lenne a probléma, hogy a tranzisztor még csak az 50. szülinapját ünnepli :D
Nekem a szakirodalomban fent lévő elektronikus fesszab muzsikál a gépben és nincs vele gond, és nem hinném hogy lesz....
Nem kell itt lebeszélni a népet az elektronikusról.......bár azt nem tudom a bolti az milyen minőség...
Nemá, pedigmá gyúrtam az oldalasra:-(
Ja egyébként rámértem a zselés ujj aksimra amit este feltöltöttem 6,6V-ra 6,4V lett 164km alatt végig tompítottal 45W... tehát 2 tizedet merült...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|