:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hallottamilyen borotvahabról de nem akarok más tollával ékeskedni.
Ha jól rakod össze nem kap hamis levegót.
A Hengertelp alatt gáz de nem kell nagy dolog elég 1 papírtömítés (vékony) + valami olajfesték (ha nincs más) anno mi hermeticet használtunk nem tommi van helyette (FBS) ez akkor ragad ha felmelegszik. A hengerfejet melegen utánakell húzni keresztbe MIDIG (hogy ne vetemegjen).
DE szerintem ha flsot kap akkor fehér (esetleg fekete a gyertya).
Ez gyújtásproblémalesz...
Hogy áll az alaplemezed?
Mennyire van a lánckerék felé?
(Az a jó ha teljesen) az 3mm elméletileg
Középen+1.5mm előrébb má szar le lehet vinni 0,5mm ig.
Állítsd vissza az előgyújtást 3mm-re (az se baj ha 3,6lesz) szerintem 2,5-2,8 körül van most...
Ja most még mindíg Brisk N14C de nem válltozott ugyan az a helyzet mint az isolatorral tehát nem gyertyahiba
talán falsot szívhat?
hogyan lehet kideríteni hogy azt szív-e???
Ez így igaz még defekt sincs :-)))
Viszont van garanciás szervízdíj amit én megen nem értek, hogy mi egyébként ha jól tudom 2 év a garrá :-)
Ezeketmá szerintem nem lehet széthajtani mer számítógép...
És igen jók is még a japójé is olyanok vannak, hogy csak lengettem a fülem...
Nálunk Ditroit Dieselek vannak de igen megette... semmi köze nincs a 10-20 éves technikához (az MZ + ugyi 50-60)
isolator gyertya volt benne gyönyörű a gyertyakép (őzbarna) ahogy a nagykönyvben megvan írva minden olyan rajta egyedüli szépséghibája az hogy 3000 től húz meg ez hogy 5.ben szarakodik 100-nál különben megy mint a doxa!!!
Valamit találjatok ki please!
Ha lenne egy 1000S-ed, akkor sem lenne kötelező szervízbe hordanod. Igaz, ha nem viszed, coki garancia, de kérdés, hogy mire vonatkozik egy garancia egy motoron, mert ugye kopásra-törésre nem. Akkor mire is? No meg azt is lehet számolgatni, hogy hányszor meg lehet javíttatni garancián kívül egy esetleges hibát abból a pénzből, amit a kötelező lehúzáson megspórolsz.
Hanem ha lenne egy 1000S-ed, te sem hordanál hozzá semmit. Megszakító nincs benne, a gyertyát nem köpi be, ezen kívül maximum bovdent cserélhetnél benne, de az minima odafigyeléssel megelőzhető. De a tubeless radialt nem javítod meg az út szélén, sem a műgyantával kiöntött gyújtáselektronikát, sem a szivárgó fékhidraulikát vagy vízpumpát, stb. Persze, meg lehet őket bütykölni, nem mondom hogy nem, de jól felszerelt műhely kell hozzá, és húsz percig csak a burkolatokat szereled le róla, azzal nyit. Szval nincs más hátra, bízni kell benne, hogy nem döglik le, és ha mégis, akkor valakihez bekéreckedni vele, vagy hazavitetni.
Amúgy + nagyívben szarok rá, hogy hogyan néz ki a gép...
Viszont megy.
Na jó én az utcán tartom (talán most befigyel egy garázs neki) tehát az utcán is szerelem :-(
Veri az eső azt tiszta rizsda má a kipuff.
Van ünneplő tankom most csinálom :-)))
Hát nemtom, azé annyira nem bonyolult ez szerintem. Ha lenne egy MZ 1000S-em bizonyára szervízbe vinném mer ugyi kötelező....(Álmodozom róla és még talán szűken bele is férne mer 10%-tól elvihető:-))).)
Ez a másik lehetőség pl.
Egyszerűen nemértem, hogy hogyan lehet elidulni egy motorral úgy, hogy SEMMIT nem értesz hozzá, nincs szerszám nálad, még egy gyertyakulcs se (4-5 gyertyát hordok magammal) de egy defekt is bármikor bejöhet.
Nem értem ezt én bár én használom a gépet arra, hogy LEGOLCSÓBBAN eljussak A-ból B-be
A kis TS oldaldobozába belefér egy izzókészlet + egy EÜcsomag + benzincső +19-17es villás + 21/13-as gyertyakulcs (csavarhúzó véggel) + a izzódobozban kiscsavarhúzó + kiskombináltfogó + gyertyapipa + kondenzátor + megszakító + 2 imbusz (amivel szétkapom a blokkot ha kell) + 8-10-es villás + gólyó a kupplungnak + foltok gumihoz ragasztóval + csiszolóvászon + 8db bizti +1 gyertya + 10 es krova fej (a henger levételéhez) + 1 gombostű .... na nem folytatom.
Elég laza csávó vagyok de ezek nélkül NEM MEREK elindulni....
Mert nincs pénzem autómentőre (elvből)
igen pont ezert is sirok mindig mikor ranezek, hogy szivem szerint minden kis szar csavarjat lepucolnam tisztara... de felo nem tudnam visszaszerelni ;-)
tyuuu szoval mindenkepp nekem kene csinalni? honnan tudod hogy nem basznam el jobban mint egy szerelo? :-) epp azon gondolkoztam hogy eladom egy hozzaertonek es veszek egy bicajt ;-)
Es a lényeg a precíz tiszta munka.
Ha felrakod a kuplungot tisztítsd meg az agyat + a főtengelyt úgy, hogy akár ehessél is róla... ez a buktató, ha rosszul rakod fel a kupplungot lepörög és elqrhatja még a főtengelyt is.
Nemtom mennyiért melóznak a szakik de ha 4500/ó akkor jobban jársz ha magad csinálod+ senki nem kezdte úgy, hogy tudta :-)))
Én is csóró vagyok ezért szerelek magamnak és elvből nem viszem a szerelőhöz (+tapasztalatból mert lehúznak és szarul is dolgoznak a szerelő ott kezdődik, hogy 1 év gart ad a felujított blokkra pl.).
Szal 1 szimmering cseréhez kell imbuszkulcs, kuplung lehúzó (amit lehet csinálni v. csináltatni egy duplamenetes anya csavarral) na+ szimmering kb 700FT.
Esetleg néhany kulcs. Ha nagyon precíz akarsz lenni a dugattyú csapszeghez kinyomó (amit megen lehet házilag csinálni).
Ha letöltöd a szakirodalmat innen a szerverről akkor az elmélet is +lesz:-)))
sziasztok!
mivel nincsenek szerszamaim, es nem is ertek hozza szeretnem kerni a segitsegeteket, hogy hol tudnam es mennyiert megjavittatni a motorom...
ETZ 250 ( es penzem sincs :-( )
valoszinuleg ilyen fotengely szimerim vagy mit kene cserelni, meggyuruzni, hatso dobfekben betet cserelni
jelen allapotaban nyikorog valami, barnas benzines lotyi folyik ki a valtoolaj helyen, sokkal gyengebb mint volt es sokat eszik...
koszi
(eyesis@freemail.hu)
Milyen színű a gyertya és mi volt benne?
Valakinek nincs eladó ETZ 125 höz komplett első fékje?:) Köcc.. :)
Na most jöttem meg a próbából Brisk N14C-t tettem bele zsír újat ugyan az van 100-ig gyönyörűen húz alig bírok kapaszkodni :)
De akkor jön ez megint és csak lassulok behúzom a kuplungot adok neki egy nagy gázfröccsöt magáhoztér de ha felgyorsítok ugyan ez van
kipróbáltam 4.-ben kihúzom 90 ig adom neki az 5.-et húz 100-ig és ott megint lehörög
szerintem megérne egy gyertyacserét talán... Brisk N14C a nyerő esetleg az N15C ha melegedés miatt van.
Sajna az Isolator télleg szar küzdöttem vele 500km-ert de max dugattyú megfogásra jó ha átfúrom :-(
Hali!
Valaki segítsen lécci!
van egy olyan problémám hogy néha ha 95-100 körül megyek nekiáll akadozni meg fulladni a moci ez 5.-ben olyan 4300-4500-as fordulat ha 4.-ben kihúzatom 5000-ig semmi gond nincs csak 5.-ben csinálja ha behúzom a kuplungot leáll a motor ha kiengedem megy tovább húz is rendesen de 100km/h-nál megint csaK ELŐJÖN!
Mi lehet a probléma?
valaki lécci! sürgős lenne!
Benzint kap rendesen az biztos!
Előre is köszi: Roles
Elektronikus gyujtésnál nem kell mert nincs zárásszög tulképpen tehát igen erős szikát ad (az a jó elektronikus gyújtás amiben mevan a megszakító is mert ha elszáll a végtranyó csak visszakötöm az eredetit) :-)
Nyugodtan összébb lehet ütni, jópárszor ez volt az én Jolly Joker-em is (bár az MZ-n még nem volt rá szükség) ha már semmi sem segített...
Arra azé ne számíts, hogy 150et fog menni tőle, de jobb terjeszkedésed lesz qvázi nyomatékosabb lesz a motor, ha 3-3,6mm-re állítod az előgyújtást akkor szintén és esetleg kevesebbet fogyaszt majd akár fél literrel 100km-en viszont felejtsd el, hogy 5000 fölött megy. De a nagyobb nyomaték miatt már 2500-3000-nél erős ilyenkor.
Szerintem max a gyertyát károsíthatja de ebben sem vagyok biztos.
Ha összenyomom az elektródát más gyújtásért felelős alkatrész nem fog károsodni? Jah a nagyobb szikra mennyivel növeli a teljesítményt?
a zárva tartása a főtengelyfordulaton szögben (tehát, hogy mekkora az elfordulás) 8-)
Ha nagyobb szikrát akarsz nyomd össze a gyertya elektródát 0,6-ról0,3-ra..
A megszakítóhézag az gyakorlatilag mindegy mekkora minél kisebb annál jobb de gondolom nincs hézagmérőd...
Nálam jó 3E km óta ilyen nagy a hézag, de a mexakítóm már lassan csereérett, mert gatyára van kopva...
Köszönöm a válaszokat!
Amúgy mi az a zárásszög (a gyújtás mechanizmusát nem nagyon vágom)?
bocs, pont forditva nagyobb hezag eseten kisebb szikra, de a kopas az stimmel.
Erosebb lesz a szikra kicsivel mert nagyobb a zarasszog, viszont a nagyobb terheles miatt konyebben tonkremegy a trafo. Ja es a megszakito is gyorsabban kopik. Bar az igazsag az, hogy 0,05mm elteres meg nem a vilag, nem lesz belole semmi gond.
off válasz:
Öregnek öreg :))) persze-persze, jó is!!! :)
Az a helyzet, hogy nekem is van :) Na jó, kerékkel, meg patent blokkal, de én is most próbálok eladni egy 12-est.
Viszont lehet, hogy a klubtársakat érdekelné: javaslom, tedd meg ezt az ajánlatot a riga.hu fórumába, biztos lesz rá jelentkező!
Hei!
Ezt már ezerszer megkérdezték, de én újra megkérdezem, ETZ250-esnél a megszakítóhézag ugye 0.3 mm mi történik hogyha én mondjuk 0.35 növelem ezt az értéket?
OFF:
Hajh...a jó öreg rigó :-))
Van egy RIga 12-esem beállt blokkal kerekek nélkül. Érdekel?
Ha jól emlékszem, 100-ban állapodtunk meg végül, eredetvizsgával együtt, úgyhogy 87-re jön ki a motor, a műszakija lejárt, de nem lesz vele gond.
Grafur, neked is elküldtem!
héééj,hééj, Poteka, nekem is! :)
Szeva Zoli!
Kösz a képet, sikeresen megjött. :DDD
Elég faszán néz ki a gép.
Mennyiért veszed?
Sziasztok! A Km órám 70 ig megy csak, es és onnantól kicsikét mozog le-fől, de nem megy tovább. Ha fúrógéppel megforgattam, akkor viszont szépen elment végig, tehát gondolom a hátsó keréknél lévő résszel lehet a baj. Tudnátok valami ötletet adni, hogy mit nézzek meg, mi lehet a probléma? Köszi.
Olgalkocsis P10-es volt ott figyelt minden a csomagtartóban. De nem volt komplett blokk csak zsír új főgengely kb. 4 -rát küzdöttem vele de nyugiban :-)))
A másik blokkcsere volt perkába ETZ és nem érdekelt, hogy 12Voltos azt a blokkot a haver hozta mer felhívtam és a slusszpoén az, hogy nem értem vele haza mer azis fötengelyes volt.
Anno mindenkinek több blokkja volt legalábbis mifelénk... a profibbaknak ugyanazzal a számmal...
Hi!
Én a hubernál vettem törököt, 1200 ft volt. Azóta sokkal jobban fog a fékem.
www.hubermotor.hu
heló
A bekötési rajzot megtalálod a bal oldali menüben a szakirodalom pont alatt az a neve:Mz 6volt elektronika bekötése.Az az.Nekem is az alapján van bekötve és müködik amugy biztos hogy gyári rajz alapu .
Szisztok!
Milyen fékbetétet érdemes venni? Ami nem nyikorog,20 km után, de az ára is jó, ki milyet használ, mire esküszik?
Aki tudja futápeti címét vésse fel legyen olyan kedves.
Üdv:
Veatta
Sziasztok!
Tudom hogy már kismiliószor leírtátok, de lusta vagyok vissza olvasni ezért szeretnélek megkérni titeket hogy írjátok meg nekem hogy mekkora szimeringet vegyek a főfékmunkahengerhez! Plíz!250ETZ
Gábor
Plusz blokkoknak...:) bocccsssiii
Ejha poteka, az a kép engem is érdekelne!
OFF
A szerveződő rigával rigába dologhoz én is csatlakozok majd valszeg, de inkább csak autós kisérettel (az is kell, nem? :))
ON
Sziasztok!
Mitán sikerült darabokra szedni a Ts-m,újra szeretném kötni az elektronikát. Hol találok megfelelő bekötésin rajzot? 6V-os kell,igaz?
Köszike!
Szevasz apukám!
Mindeképpen kell egy ilyen, de nem egyszerű. Addig még sok benzin fog lefolyni a karbim oldalán a fennakadó tűszelep miatt :)
de, hogy a fórum témájához is hűek legyünk, megvan az új gépem, 250-es ETZ, el is hozom hamarosan. küldjek képet?
Jaja.
Mikor is megyünk?
Jövőre, vagy 2 év múlva?
De muszály lesz. Nem szabad kihagyni! :D
persze, fontos a kreativitás, hiszen valószínűleg rögtönözni kell majd.
más kérdés, hogy ez egy berágódott hajtókarcsapágy, elugrott léptetővilla, vagy egy elrepedt váltófogaskerék esetén már csak a ráolvasás, esetleg a sűrű káromkodás segít :)
én abból indultam ki, hogy ha már van mikrobuszos kíséret, akkor miért ne. Ha viszont nem lenne, én sem vinnék pótblokkot, még Rigához sem (a klubtársakkal a mai napig álomodozunk egy túráról Rigával Rigába és vissza), mert az óriási ballaszt
Na ezt a hozzáállást már szeretem, ha magaddal viszel pár cuccot a motoron az derekas dolog, én is ezt teszem,..... de a mikrobusz az már akkor is túlzás 1100 km-es túrára (bár ha már jön, akkor persze hogy elfér benne a blokk)
Ha meg mégis beüt a krach, akkor meg elő lehet venni a jó öreg kreativitást, feltéve hogy szegény motoros egyáltalán lát még az idegességtől ekkor :-)
Eltaláltad, ha jól emlékszem, olyan öt és fél óra volt, mert nem mertem negyvennél jobban menni, mivel tényleg nem volt hozzá terméktámogatás :) viszont egyszer azért megálltam pár percre: a motor bírta, csak nálam kellett leengedni a fáradt olajat :)
viszont esküszöm, hogy semmi bajom nem volt se közben se utána, nem volt kényelmetlen egyáltalán.
vicces volt - megzabált vagy három és fél liter benzint összesen :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|