:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hehe, látszik, hogy még életedben nem voltál veteránvizsgán. :-) Ezt a rovert épp most vágták ki esztétikai hiba miatt. Ehhez képest a jawa tankos MZ-vel kb annyi esélyed van, mint hajóhintával a Csendes Óceánon.
A biztosításhoz nem kell veteránvizsga, bármelyik márkaklub megköti (pl. a trabant-klub), a veteránminősítéssel súlyadómentességet kérhetsz, csak kérdés, hogy megéri-e, mivel a veteránminősítés eljárási díja 18e Ft, plusz a rendszámcsere és a forgalmicsere illetéke. Ennyiből több mint tíz évre előre befizetheted a "lóerő-adót".
Szerintem pedig igazságos a súlyadó tv. megváltoztatása! Végre egyszer egy olyan változás, amikor nem a szegény ember szívja meg, hanem a gazdag! Én eddig fizettem évi 13e Ft-t a nagypolákom után (pont ugyanannyit, mint aki a kétmilliós suzukiban pöffeszkedik), most viszont 52kW x 120 Ft = 6240 Ft-ra CSÖKKENT az adóm. Hogy az eddig adómentes motorom után ezentúl 2160 Ft-ot kell fizetnem évente? Na és? A kettő együtt még mindíg csak 8400 az eddigi 13000 helyett! Szerintem jó az új törvény!
Akinek meg pont amiatt az évi 2160 Ft miatt nem marad pénze nyalókára, az ne motorozzon! Hát sok ez? 7,5 liter benzin ára, ez kb. 150km-re elég, vagyis nagyjából egy Bp-Visegrád oda-vissza kirándulásra. Nehogy már ne lehessen egy visegrádi kirándulás nélkül élni...!
(és most üssetek!)
Ja és a gyártási év számít az enyim is 81-es de 78-ban gyártották tehát 28éves.
Igen.
30 évtől el viheted az autóklubba veterán vizsgára. Ott kapsz egy igazolást arról, hogy hány %-ban eredeti ill. korhű (tehát a jáwa csepptank még elmegy az MZ-n mer régi) azt ezzel bemész a biztosítóhó azt köcc rá veterán kötelezőt ami igen baráti (1/4ede) viszont alá kell írni egy nyilatkozatot, hogy csak nosztalgia jelleggel használod.
Esetleg súlyadó és zöldkártya kedvezmény is van de ez autóra van motorra nemtom van e egyáltalán.
A gyújtásmodul kicserélhető, persze. De a legközelebbi benzinkútnál úgysem lesz kapható, hiába van nálad csavarhúzó a kiszereléséhez.
A magyar ipar meg mindig is alulról karcolta a középvonalat. Volt egy-két kiemelkedő (eladható) termék, de általában véve mindig is vacakokat állítottak elő gazdaságtalanul.
Én mostmá csak azt nemértemmegin, hogy mi kőzea teljesítménynek a súlyhó...
Azelőtt azt nemértettem, hogy mé nem kell oldalashó súlyadó, és egyáltalán mi köze a sülyhó a hengerürtartalomnak...
Szerintem ezek több egyetemmel nem lehetnek ilyen hülyék ezt direkt csinájják egyszerúen elszomorító, hogy pl MO. az EU egyik legnagyobb trájkbesszáálítója de itt nem lehet forgalomba helyezni mer 48ba hoztak a rákosiék 1-2 barom rendeletet és arra hivatkoznak ... f@..som disszidálok :-)))
Sziasztok!
'81-es a 125-ös TS-em,és azt hallottam,hogy 30éves kora után már veteránnak nyilvánítható a motor. Ezzel együtt állítólag kapok is rá pár kedvezményt. Milyen kedvezmények ezek?
Tényleg el kell vinni vmi bizottság elé,hogy veteránnak nyilvánítsák? Mit néznek ott? Egyátalán hol van ilyen bizottság?
Köszike!
Nekem eredetileg 30 kW (!) szerepelt a 251-es forgalmijában, ezt Akorl-tal nem is vezethettem volna, így kijavíttattam, 13-at írtak be, így a körülményekhez képest még jól jártam.. :)
levendel: személy szerint én sem, csak a hatalmas alaktalan massza részeként írtam.
Nofene, nem gondoltam volna, hogy eredetvizsgán a fickó kijavítása ilyen komoly költségeket fog vonni maga után.. Először beírta a lapra, h a gépem 14kW (ha jól emlékszek), erre én kijavítottam, h nem 14 hanem 16... fene...
Na, most majd jön a sheftelés, h kinek a gépe kevesebb lóerős papírszerint.. Igazán ügyes fogás a vezetéstől...
Bár mondjuk asszem a súlyadónál ez jobb dolog.. Hiszen vannak nehéz öreg uralok, amik így most pl lehet jól járnak.. Csak 250 köbcenti alatt hagytak volna minket békén.. Elég már a ~35 ezer foritnyi átírás.
Azért kíváncsi vagyok mi lesz a következő. Nyomatékadó, Fékadó, vagy esetleg kipufogógáz-adó, vagy talán sebváltóadó? De lehetne akár hangerő adó vagy fény adó is, majd meg vakulok néha a soklámpás szembejövőktől..
Nem. De legközelebb talán mégis rájuk szavazok majd...a háztetőről. :)
Próbálj meg adni neki egy kis benzint.
A politikusok fantáziája határtalan, ha a zsebmetszésről van szó, de ne ijedjünk meg annyira, a szocimotoros társadalmat nem érinti nagy mértékben a változás. 16 év felett 120 Ft/kW lesz a teljesítményadó. (nekem pl. 2600 Ft/év) Ettől függetlenül gerinctelen lépésnek tartom, sportmocisok esetében akár tízszeresére is nőhet a díj. /De mi választottuk ezt, nem? :( /
link
És kit érdekel a feltételes mód? Csináltunk valami jelentőset nagy tömegben és/vagy rendszeresen az elmúlt 20 évben, ami a védjegyünk lehetne?
Meg tudjuk óvnini azt, ami nekünk fontos?
Vajon tényleg nem létezik - piaci körülmények ide, v. oda - olyan ország, ahol nem lehet 5 évre tervezni, ha nem él az emberben a kalandvágy, csak nálunk?
Asszem ezekre a kérdésekre mind NEM a válasz, a nagyvilágot meg kurvára nem érdekli, hogy mi működteti ezt a nemzeti ernyedtséget, aminek a következtében olyan állapotok vannak itt amilyenek.
Nem a mérnöki képességekről beszélek, azok nyilván megvannak.
Légy mindig optimista: legalább megszívják ők is, de nagyon. :DDD.
Persze kár, hogy magukkal rántanak mindenkit a hülyeségük miatt.
bocs az offért
150es hengerrel? Én aszittem gyorsabb. A sportrezonátor+sportlégszűrő+könnyített dugó hármasról mi a véleményetek?
Hei!
Tele van már a hócipőm, ezért fordulok hozzátok, elmentem már motoros boltba, szerelőhöz de senki nem tudott jó választ adni csak háááát ez lehet meg az lehet a baj. Szóval ETZ250 van szó a gyújtás sz*rakodik, az a gond vele ,hogyha a könyveben leirt gyári értékre állítom ha húzom neki besül (ez 0.3 mm), ha meg 0.5-re amit a szerelő mondott nem sül be, de 100 fölött olyan hangja van a gépnek mintha most esne szét alattam, mit tegyek?
Hi. Megbízható gép, de törődést igényel. Végsebessége 100 körül van (bár eggyesek 120ról beszélnek 125ös hengerrel és 3 literes fogyasztással :DDD ), én 90el nem megyek vele tartósan, az túl sok neki. 80nál(ez az utazója) kb 4-4.5 litert eszik.
Hell. Etz 150 vásárlását tervezem. 1 motorfelújítás után mennyire megbízható?
Túrázgatnék is vele, végsebessége kb? Ja +fogyasztása 90káemhánál?
vagy azt is matricázzuk... neMZet, híMZőkör, teMZe, ... :)
A legegyszerűbb, ha veszünk egy garnitúra Simson matricát, és rányomjuk a tankra a feliratot, a dobozra meg az S51-et (vagy B-t, E-t vagy Endurot, ízlés szerint :)), és kész is a segédmotor :) a blokkfedeleket meg erősen szorítjuk lábbal, hogy ne látsszon a dombornyomás :)
persze megmagyarázzuk hogy csak a hűtőbordák túl nagyok így jobb a hűtése :):):):)
Én kérek elnézést, a moderátor éppen Sárospatak felé motorozik...
Ja, rendőr biztos beszopja a 250-es TZ-ről hogy 50ccm-es :-)
Meghalni is drága ha így nézem :-)
Az a gyanúm hogy ez a soksok plusz adóbevétel csak arra lesz jó hogy egy két p. képviselő garázsába bekerülhessen +1-2 db Grand Cherokee Jeep....és nem az államháztartás fog rendbejönni.
sok lesz a rendszam nelkuli motor/auto
Lassan már motort sem éri meg venni.:((
Nem elég a mocskos drága benzin,még ezt a sok szart is fizetni kell.
Ok, akkor intézd el... Mi lyzsünk ott a császárok az mz-kkel.. Ferrari sux :))
Sebaj komám, kitelepülünk Monte Carlo-ba...már "csak" az állampolgárságot és némi kérót kell szerezni :-)
Aztat,....de ettől még sajnos tejelnünk kell.
Az összes búvalbaszott hülyének a fejét szarba nyomnám akik "ezekre" szavaztak. Már elnézést kérek az őszinteségemért....
Egyetértek veled!!!
A kurva annyukat!!!!!!
Kedves MZ-s kollégák és kolleginák!
Mint arról bizonyára értesültetek, megszűnik a súlyadó, és helyette "lóadó" fog bevezetődni...
Megnéztem, hogy mi a helyzet velünk. mivel ugye eddig mi nem fizettünk, mivel 250cm3 alatt nem kellett...
Nos, amint sejtettem: "E törvény hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Gjt. 1. §-a (2) bekezdésének
„továbbá a motorkerékpárra, ha hajtómotorjának lökettérfogata a 250 cm3-t nem éri el,”"
A kedvezmények sorát szűkítik... ergo: FIZETHETÜNK IDE IS!!!
A K*RVA ANYJUKAT!!!!!
Aki tanulmányozná: http://www.parlament.hu/irom38/00231/00231.pdf
Hello!
Olyan problémám lenne nekem, hogy a motor hidegen jól megy, de ha bemelegedett, és még húzom is neki akkor állandóan besül a megszakító, mi lehet a gond? Azt tudni kell hogy pont ezért cseréltem ki a trafót, kondit, megszakítót, gyújtáskábelt és a gyertyapipát és a gyertyát de a probléma továbbra is fennáll, a megszakítóhézagot 0.3 és 0.35-tel is próbáltam, előgyújtással nincs gond.
Ha lassan pörgetem kézzel,akkor nem ad semmijen hangot.
Hali!
Most lett felújítva a motorom,ts 125,nem rég,és még mindig,olyan,hogy nagyon hangos a főtengely,vagy vmi,ami forog benne.leszedtem a hengert,és forgatom a hajtókarnál a gépet,és ezt a hangot hallom,amikor már elég gyorsan pörgetem,hogy ssssssssssssssss.
mintha s betűket folyamatosan mondanám szünetek nélkül.nem tom mi lehet.csapágy is új FAG.mi lehet?vagy ez természetes hang lenne???
Azért tudnak a Magyarok. Gazdasági okai vannak hogy nem csinálnak. Egyszerüen véghez vihetettlen nálunk egy ilyen kaliberü válalkozás.
Pl itt van a Danuvia. Terveztek egy rohadt jo sportmotor 100% magyar fejlesztesben. De tenyleg, kb 1000s kaliberu, de szerintem inkabb jobb. Gyártásba viszont nem került mert Magyarorszagon lehetettlen ilyet veghezvinni. Pl a motorépítő világversenyen a Magyarok Nemet vázakat használnak, nem azért mert nem tudnak csinálni, hanem mert nem lehet engedelyeztetni nálunk. A Németeknél pedig minden gond nélkül.
igen, ezt en sem ertem.
A nemetek gyartjak a legjobb elektronikakat erre beleraknak egy franciat?
pl OBI, Praktiker.
Keszletben egesz olcson (1-2ezer) lehet hasznalhato kulcskeszletet kapni.
vegyel egy jo csavarhuzot is mert nehez lesz kiszedni a csavarokat, es ha szetszeded a blokkot akkor csereld rozsdamentes imbuszokra a hagyomanyos csavarokat, mert ha szetmegy a fejuk akkor tobbet nem tudod kiszedni az eredetit.
Ezen felul egy alap dugokulcs keszletet is vegyel, ez altalaban dragabb, de a hengerfejet massal nem tudod leszedni.
A lehuzo szerszamokat MZ boltban eleg olcson meg lehet kapni, pl pesten a Zichy utcaban.
Na igen ezert nem veszek garancialis motort soha. 1-2 ev alatt kijonnek a nagy garancialis gondok, ha eddig kibirta akkor meg olcsobb ha magam szerelem.
A mugyantaval kiontott gyujtas kivalthato, a tubeless gumihoz is van javito keszlet es meg csak le sem kell szedni a felnirol...igaz a diagonal gumi eleg ritkan lesz defektes :) Alapveto szerszamokat a Hondahoz csak hosszabb utakra vittem, rovidebb (2-500km) csak a svajci bicskamat vegtam zsebre. Eddig egyszer hagyott ott, akkor besult a fotengelycsapagy, azzal meg nem lehet mit kezdeni. Olyan volt hogy elszakadt bowden, leesett kipufogo, leegett generator, de ezeket mind megoldottam hogy hazajussak labon.
biztos hogy elcseszed...elsore, de ahogy a mondas tartja: "az elrontott alkatreszek szama egyenes aranyban all a megszerzett szaktudassak" :)
Penz nelkul nincs az a szerelo aki megcsinalja ezeket. Olyan szerelot viszont tudok aki rendesen megcsinalja.
Keri Laci
Ebben igazad van mindennel együtt lehet egy fél blokkcsere ennyi, de a bekövetkeztének azért elég kicsiny a valószínűsége. Mondhatni én még csak nem is hallottam senkiről, akivel ilyesféle csúfság megesett volna. A 70e Ft-s olajcseréket meg 56e Ft-s fékbetéteket viszont kőkeményen le kell perkálni, és az azért fáj. Engem ugyan nem vinne rá a lélek... mocsok lehúzás. :-( A Merkur mitől tudta I-N-G-Y-E-N (illetve anyagárban, de nem ám százszoros anyagárban, hanem a Központi Árhivatal által megállapított árakon) végezni a kötelező szervizeket hajdanán?
De csak azért, mert nem volt alkalmad megismerni őket. Mellesleg mi még azt se tudjuk megcsinálni, amit ezek az alkalmatlan országok rutinból és visszakézből. :-(
Esetleg egy gyári hibábol adodó szelep leszakadást,lehet garanciában cserélni,amely a kár lehet egy 1 milló felett is.
Hát banyek, az utsó négy mondatodon befeküdtem a röhögéstől. :) Bizonyos szempontból nagyon hasonlóan gondolkodunk. Mondjuk én a francia mellé odateszem csaknem az összes mediterrán, szubtrópusi és trópusi ország majd' mindennemű műszaki termékét... :)
Még egy kérdés a nap végére.
NGK B7HS és forróságban B8HS gyertyával lehet a legjobban teljesítményt elérni vagy inkább Brisk típusú gyertyát használjak? Jah és mekkora hőértékű gyetya az ideális különböző időjárás mellett (hidegben, melegben)?
Éppen azt mondom, hogy garanciális szervízdíjat csak akkor fizetsz, ha nem bírsz otthon egy fékbetétet vagy olajcserét véghezvinni, és még az ügyeskezü szomszéd vagy a TSz garázsmestere sem vállalkozik rá.
Az MZ-nek a SAGEM számítógépétől én azért félnék. Nekem nem kéne olyan cég terméke, amelyik a saját propagandafilmjében ilyenekkel hirdeti magát: "Sagem számos élvonalbeli berendezés tanulmányozása után készítette el ezt a termékét..." :-) magyarul fő fejlesztési módszereik reverse engineering és ipari kémkedés. Na köszönöm szépen! (Egyébként is: minden ami francia, az ördög munkája. :-))
hol lehet venni olcson ilyen mindenfele kulcsot meg szerszamot ami nekem kell Piri? pl az a valto tengely lehuzo szerszam...
(izzokeszlet nekem is van am az oldalsoban :-) EU tasak az viszont nincs ;-) )
a legszurot mennyiben erdemes lecserelni vagy ilyesmi?
nincs valaki jo fej srac aki segitene legalabb nezne amikor kutyuljuk a mocit? :-)))
De azt is kipróbálhatnád, hogy ha nem rántod odaneki, hanem csak úgy szép finoman húzod aligalig akkor mivan?
Ha igen akkor BriskN15C az 260 körúl van esetleg NGK HS8 ez meg drága...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|