:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
hali, az évjárat szerepet játszik, lentebb volt egy link, ott szerepelt:
0-3 éves korig: 300 Ft/kW (220 Ft/LE)
4-7 éves korig: 260 Ft/kW (191 Ft/LE)
8-11 éves korig: 200 Ft/kW (147 Ft/LE)
12-15 éves korig: 160 Ft/kW (117 Ft/LE)
16 év felett: 120 Ft/kW (88 Ft/LE)
eu-minősítés nem, de addig örüljünk. ;)
sorszám: 13165 (55489)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-16 23:55:07)
Üdv ifjak..
Ne haragudjatok hogy itt kérdezek töletek...
Egy Jawa-s kérdésem lenne..
Cz 350 elsö teleszkóp villájába menyi olaj kell száranként?
És mégegyszer welnézést az alkalmatlankodásért....
És még anyit..
Ha ezek után a teljesitmény határozza meg az adót akkor az évjárat meg az Eu-s minösités mért nem jtszik ebben szerepet?
Külföldön nem igy van?
Üdv.
Hehe, csak sajnos az a helyzet, hogy lusta ló, amelyik tripla abrakért nem húz, az már van rogyásig a másik gazdának, úgyhogy ezek majd szépen ittmaradnak a seggükön, és megfizetik a rongyrázás adóját, muhaha.
Mellesleg a magyar gazdaságban éppenséggel pont nem azt a lovat abrakolják jobban, amelyik húz, hanem azt a néhány telivért meg tenyészállatot, amelyiken a gazda lánya lovagolgat néha. Az igásló épp csak annyit kap, hogy éhen ne vesszen, úgyhogy nem is nagyon érintett a kérdésben.
Az állami elosztórendszert illető kritika jogos, de én ettől a súlyadó-dologtól most hirtelen olyan optimista hangulatba jöttem, hogy kicsit elhittem, hogy még tán ez is rendbe jöhet egyszer.
Igen, régi igazság, hogy mindig azt a lovat kell ütni, amelyik jobban húz. Bár én beszéltem ilyen lovakkal és azt mondták, egy kicsit megint kevesebb kedvük lett itthon maradni, mert inkább oda mennének, ahol tripla abrakért feleannyit kell húzniuk.
Sérelmezik továbbá, hogy a terhek növelésével a velük fukar, máshol és másokkal mértéktelenül tékozló, léha gazda hozzánemértését kell kompenzálniuk.
Ez is egy álláspont.
Szerintem a te éleslátásoddal van probléma. A domináns típusok (suzuki swift, opel corsa, fiat punto stb) 50-70kW és 1t körül vannak, éppen úgy, mint hajdanában a zsiga, skoda és társaik. Ezek adótétele (a magyarországi járműállomány átlagéletkorára meghatározva) nem változik. A különbség csak annyi, hogy a súly szerinti differenciálás helyébe kor- és teljesítmény szerinti differenciálás lép. Aki az átlagtól eltér, annak az adótétele változik. Aki durván eltér, annak durván megváltozik. Aki legombolta a 6M Ft-t a vadiúj 150LE-s kocsiért (mert azt talán hagyjuk, hogy 150LE-s kocsikat 1,8M-ért lehetne kapni ;-)), az pengesse csak be nyugodtan azt az évi plusz húszezer forintot! Nem fog beleszakadni!
És tudod mit mondok? Még így is jól járt, mert a luxuskocsi-adó még mindig csak a jármű értékének mindössze 0,5%-a, viszont a kalapos bácsinak -az adómérséklés ellenére- a moszkvics vagy skoda értének 5-10%-át kell kifizetnie évente! Még mindig bőven az újautós burzsujok járnak jobban, úgyhogy csak ne nyafogjanak!
IGEN. Egyébként már az idézett adórendeletben is úgy szerepel a definició, hogy mkp lehet akár négy kerekű, 45km/h-nál gyorsabban haladó de 15kW-nál kisebb teljesítményű jármű is.
Sőt, az Axiam-kérdést is rendezték oly módon, hogy az smk kategóriában megszüntették a hengerűrtartalom 50cc-s limitjét a "nem külső gyújtású motorokra". Szóval bizonyos fokú liberalizálódás figyelhető meg.
Lacoska!
Nekem épp ma mihálylott + egy Briskem 500km után (zabálja a gyertyákat) eddig az NGK birta a legtovább (még mindig jó)
A HS8 az szerintem 260 a HS7 240...
Ha nagyon hajtod nyáron 260 kell...
egyébként 240 télen 225 esetleg mégkisebb
Az nem lehet, hogy aza kondi is szar amit ujjonnan betettél? Mer ez kondi...
Az SW jelű célszerszámokat tudomásom szerint nem árulják... rajz alapján kell csináltatni v. csinálni (szakirodalom hogyantovább)
Na+ azis neveccséges,hogy a románoknak lassan jobb utjaik lesznek mint nekünk :-(
ez a 6os nagyon gáz megen voltam nagyfaluba... végig van tűzva 60as táblákkal de kell is mer némelyik földút jobb ha nem esik :-(
Most akkor motorkerékpárként forgalomba lehet helyezni a trájkot?
Télleggnem voltammég de amikor utoljára olvastam errő aszonták nem genyóznak...
De monguk TS125ew nem éri meg esetleg egy 300 D W123-ra...
Na de jó,akkor ugyanott leszeka jó öreg Ts-el,mint ahol most vagyok. Úgy látszik elfelejtettem,hogy Magyarországon vagyunk..... :-(
Kár,hogy az Mz-hez nem lehet 50-es papírokat szerzni,sztem azzal járnék a legjobban.
Köcce az infokat. Hajrá!
semi
Mekkora egy állat vagy! :-) Folytva? Összehoztam! :-D
Lehet hogy az én éleslátásommal van a probléma de most milyen igazságról beszél itt Zapkorte?
Hiszen 100-150 LE között (kötelező technikai szint 2006-ban) az autók ára 1.8M Ft-tól 15M Ft-ig terjed. Tehát akkor most egy 15 millás autóra ismét ugyanannyi lesz a kötelező mint egy 1.8M Ft-osra. Hol itt az igazság meg a Robin Hood szellem? Én nem látom...
Egyébként motoroknál szerencsés a helyzet, mert ahol én dolgozom (nem mondok márkát) ott egy 650-es típust lehet folytva meg anélkül rendelni. Megrendeli az ember folytva és annyit fizet majd mint egy MZ-ért mi meg kikapjuk a folytást és lehet szaladni! És ez gyári folytás, nem lehet belekötni! :-)
ciao
Semi
Már lehet trájkokat is forgalomba helyezni. http://www.trikeoldal.hu/
Hehe, látszik, hogy még életedben nem voltál veteránvizsgán. :-) Ezt a rovert épp most vágták ki esztétikai hiba miatt. Ehhez képest a jawa tankos MZ-vel kb annyi esélyed van, mint hajóhintával a Csendes Óceánon.
A biztosításhoz nem kell veteránvizsga, bármelyik márkaklub megköti (pl. a trabant-klub), a veteránminősítéssel súlyadómentességet kérhetsz, csak kérdés, hogy megéri-e, mivel a veteránminősítés eljárási díja 18e Ft, plusz a rendszámcsere és a forgalmicsere illetéke. Ennyiből több mint tíz évre előre befizetheted a "lóerő-adót".
Szerintem pedig igazságos a súlyadó tv. megváltoztatása! Végre egyszer egy olyan változás, amikor nem a szegény ember szívja meg, hanem a gazdag! Én eddig fizettem évi 13e Ft-t a nagypolákom után (pont ugyanannyit, mint aki a kétmilliós suzukiban pöffeszkedik), most viszont 52kW x 120 Ft = 6240 Ft-ra CSÖKKENT az adóm. Hogy az eddig adómentes motorom után ezentúl 2160 Ft-ot kell fizetnem évente? Na és? A kettő együtt még mindíg csak 8400 az eddigi 13000 helyett! Szerintem jó az új törvény!
Akinek meg pont amiatt az évi 2160 Ft miatt nem marad pénze nyalókára, az ne motorozzon! Hát sok ez? 7,5 liter benzin ára, ez kb. 150km-re elég, vagyis nagyjából egy Bp-Visegrád oda-vissza kirándulásra. Nehogy már ne lehessen egy visegrádi kirándulás nélkül élni...!
(és most üssetek!)
Ja és a gyártási év számít az enyim is 81-es de 78-ban gyártották tehát 28éves.
Igen.
30 évtől el viheted az autóklubba veterán vizsgára. Ott kapsz egy igazolást arról, hogy hány %-ban eredeti ill. korhű (tehát a jáwa csepptank még elmegy az MZ-n mer régi) azt ezzel bemész a biztosítóhó azt köcc rá veterán kötelezőt ami igen baráti (1/4ede) viszont alá kell írni egy nyilatkozatot, hogy csak nosztalgia jelleggel használod.
Esetleg súlyadó és zöldkártya kedvezmény is van de ez autóra van motorra nemtom van e egyáltalán.
A gyújtásmodul kicserélhető, persze. De a legközelebbi benzinkútnál úgysem lesz kapható, hiába van nálad csavarhúzó a kiszereléséhez.
A magyar ipar meg mindig is alulról karcolta a középvonalat. Volt egy-két kiemelkedő (eladható) termék, de általában véve mindig is vacakokat állítottak elő gazdaságtalanul.
Én mostmá csak azt nemértemmegin, hogy mi kőzea teljesítménynek a súlyhó...
Azelőtt azt nemértettem, hogy mé nem kell oldalashó súlyadó, és egyáltalán mi köze a sülyhó a hengerürtartalomnak...
Szerintem ezek több egyetemmel nem lehetnek ilyen hülyék ezt direkt csinájják egyszerúen elszomorító, hogy pl MO. az EU egyik legnagyobb trájkbesszáálítója de itt nem lehet forgalomba helyezni mer 48ba hoztak a rákosiék 1-2 barom rendeletet és arra hivatkoznak ... f@..som disszidálok :-)))
Sziasztok!
'81-es a 125-ös TS-em,és azt hallottam,hogy 30éves kora után már veteránnak nyilvánítható a motor. Ezzel együtt állítólag kapok is rá pár kedvezményt. Milyen kedvezmények ezek?
Tényleg el kell vinni vmi bizottság elé,hogy veteránnak nyilvánítsák? Mit néznek ott? Egyátalán hol van ilyen bizottság?
Köszike!
Nekem eredetileg 30 kW (!) szerepelt a 251-es forgalmijában, ezt Akorl-tal nem is vezethettem volna, így kijavíttattam, 13-at írtak be, így a körülményekhez képest még jól jártam.. :)
levendel: személy szerint én sem, csak a hatalmas alaktalan massza részeként írtam.
Nofene, nem gondoltam volna, hogy eredetvizsgán a fickó kijavítása ilyen komoly költségeket fog vonni maga után.. Először beírta a lapra, h a gépem 14kW (ha jól emlékszek), erre én kijavítottam, h nem 14 hanem 16... fene...
Na, most majd jön a sheftelés, h kinek a gépe kevesebb lóerős papírszerint.. Igazán ügyes fogás a vezetéstől...
Bár mondjuk asszem a súlyadónál ez jobb dolog.. Hiszen vannak nehéz öreg uralok, amik így most pl lehet jól járnak.. Csak 250 köbcenti alatt hagytak volna minket békén.. Elég már a ~35 ezer foritnyi átírás.
Azért kíváncsi vagyok mi lesz a következő. Nyomatékadó, Fékadó, vagy esetleg kipufogógáz-adó, vagy talán sebváltóadó? De lehetne akár hangerő adó vagy fény adó is, majd meg vakulok néha a soklámpás szembejövőktől..
Nem. De legközelebb talán mégis rájuk szavazok majd...a háztetőről. :)
Próbálj meg adni neki egy kis benzint.
A politikusok fantáziája határtalan, ha a zsebmetszésről van szó, de ne ijedjünk meg annyira, a szocimotoros társadalmat nem érinti nagy mértékben a változás. 16 év felett 120 Ft/kW lesz a teljesítményadó. (nekem pl. 2600 Ft/év) Ettől függetlenül gerinctelen lépésnek tartom, sportmocisok esetében akár tízszeresére is nőhet a díj. /De mi választottuk ezt, nem? :( /
link
És kit érdekel a feltételes mód? Csináltunk valami jelentőset nagy tömegben és/vagy rendszeresen az elmúlt 20 évben, ami a védjegyünk lehetne?
Meg tudjuk óvnini azt, ami nekünk fontos?
Vajon tényleg nem létezik - piaci körülmények ide, v. oda - olyan ország, ahol nem lehet 5 évre tervezni, ha nem él az emberben a kalandvágy, csak nálunk?
Asszem ezekre a kérdésekre mind NEM a válasz, a nagyvilágot meg kurvára nem érdekli, hogy mi működteti ezt a nemzeti ernyedtséget, aminek a következtében olyan állapotok vannak itt amilyenek.
Nem a mérnöki képességekről beszélek, azok nyilván megvannak.
Légy mindig optimista: legalább megszívják ők is, de nagyon. :DDD.
Persze kár, hogy magukkal rántanak mindenkit a hülyeségük miatt.
bocs az offért
150es hengerrel? Én aszittem gyorsabb. A sportrezonátor+sportlégszűrő+könnyített dugó hármasról mi a véleményetek?
Hei!
Tele van már a hócipőm, ezért fordulok hozzátok, elmentem már motoros boltba, szerelőhöz de senki nem tudott jó választ adni csak háááát ez lehet meg az lehet a baj. Szóval ETZ250 van szó a gyújtás sz*rakodik, az a gond vele ,hogyha a könyveben leirt gyári értékre állítom ha húzom neki besül (ez 0.3 mm), ha meg 0.5-re amit a szerelő mondott nem sül be, de 100 fölött olyan hangja van a gépnek mintha most esne szét alattam, mit tegyek?
Hi. Megbízható gép, de törődést igényel. Végsebessége 100 körül van (bár eggyesek 120ról beszélnek 125ös hengerrel és 3 literes fogyasztással :DDD ), én 90el nem megyek vele tartósan, az túl sok neki. 80nál(ez az utazója) kb 4-4.5 litert eszik.
Hell. Etz 150 vásárlását tervezem. 1 motorfelújítás után mennyire megbízható?
Túrázgatnék is vele, végsebessége kb? Ja +fogyasztása 90káemhánál?
vagy azt is matricázzuk... neMZet, híMZőkör, teMZe, ... :)
A legegyszerűbb, ha veszünk egy garnitúra Simson matricát, és rányomjuk a tankra a feliratot, a dobozra meg az S51-et (vagy B-t, E-t vagy Endurot, ízlés szerint :)), és kész is a segédmotor :) a blokkfedeleket meg erősen szorítjuk lábbal, hogy ne látsszon a dombornyomás :)
persze megmagyarázzuk hogy csak a hűtőbordák túl nagyok így jobb a hűtése :):):):)
Én kérek elnézést, a moderátor éppen Sárospatak felé motorozik...
Ja, rendőr biztos beszopja a 250-es TZ-ről hogy 50ccm-es :-)
Meghalni is drága ha így nézem :-)
Az a gyanúm hogy ez a soksok plusz adóbevétel csak arra lesz jó hogy egy két p. képviselő garázsába bekerülhessen +1-2 db Grand Cherokee Jeep....és nem az államháztartás fog rendbejönni.
sok lesz a rendszam nelkuli motor/auto
Lassan már motort sem éri meg venni.:((
Nem elég a mocskos drága benzin,még ezt a sok szart is fizetni kell.
Ok, akkor intézd el... Mi lyzsünk ott a császárok az mz-kkel.. Ferrari sux :))
Sebaj komám, kitelepülünk Monte Carlo-ba...már "csak" az állampolgárságot és némi kérót kell szerezni :-)
Aztat,....de ettől még sajnos tejelnünk kell.
Az összes búvalbaszott hülyének a fejét szarba nyomnám akik "ezekre" szavaztak. Már elnézést kérek az őszinteségemért....
Egyetértek veled!!!
A kurva annyukat!!!!!!
Kedves MZ-s kollégák és kolleginák!
Mint arról bizonyára értesültetek, megszűnik a súlyadó, és helyette "lóadó" fog bevezetődni...
Megnéztem, hogy mi a helyzet velünk. mivel ugye eddig mi nem fizettünk, mivel 250cm3 alatt nem kellett...
Nos, amint sejtettem: "E törvény hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Gjt. 1. §-a (2) bekezdésének
„továbbá a motorkerékpárra, ha hajtómotorjának lökettérfogata a 250 cm3-t nem éri el,”"
A kedvezmények sorát szűkítik... ergo: FIZETHETÜNK IDE IS!!!
A K*RVA ANYJUKAT!!!!!
Aki tanulmányozná: http://www.parlament.hu/irom38/00231/00231.pdf
Hello!
Olyan problémám lenne nekem, hogy a motor hidegen jól megy, de ha bemelegedett, és még húzom is neki akkor állandóan besül a megszakító, mi lehet a gond? Azt tudni kell hogy pont ezért cseréltem ki a trafót, kondit, megszakítót, gyújtáskábelt és a gyertyapipát és a gyertyát de a probléma továbbra is fennáll, a megszakítóhézagot 0.3 és 0.35-tel is próbáltam, előgyújtással nincs gond.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|