hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 01. csütörtök 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2006-06-19 09:04:48
Na azert a szuzuki nem tartozik a felso tizezer kedvenc autoi koze. Lehet hogy nem azokat kelle buntetni akik 30ev adozott munkajabol osszekapartak egy kezdoreszletet egy gagyi szutyukira?
sorszám: 13215 (55652)
(elözmény: Zapkorte, 2006-06-16 20:21:26)

 
 
MIHI
válasz erre | email2006-06-19 09:03:01
Vizsga!

Az én ETZ 125-m pénteken vizsgázott a Mozaikban. Nagyon lazák voltak a vizsgáztatók, a bejárat elé kijött az egyikük, voltunk vagy heten, s mindenkitől mást kért, pl. nyomja meg a dudát, index meg ilyenek. Egy pillanat alatt végignézett a mocikon, a váz és a motosszámokat leelenőrizte mást nem csinált. Az egyik nagy dög chopperrel viccesen kekeckedett, tényleg csk tréfából megemlítette, hogy a külön felszerelt két lámpa elöl nem felel meg az előírásoknak (az első két index alá szerelte fel azokat a tulaj). Tényleg nagyon rendesek voltak, be sem kellett indítani a mocit, betoltuk a fékpadra őket, majd várakoztunk az adminisztrációra vagy másfél órát. 3140 Ft-ből ki is jött az egész (2750 a vizsgadíj + az érvényesítő matrica ára). Összefoglalva: sem a teló, sem más olajfolyás nem érdekelte őket, éphogy a világítás, elektromos rész és a fék amit néznek. Volt két 4 év körüli BMW is, na azoknak még a világítását sem nézték, csak fékpad volt. Ja és nekem beleköthettek volna, hogy tavaly lejárt a műszaki én meg "lábon" vittem oda, úgy hogy nem kértem asszem 2000 pénzért útvonalengedélyt.

Szóval nyugi, de azért tiszta, leápolt motorral menj oda.

Üdv. Gyuri
sorszám: 13214 (55651)

 
 
Symon
válasz erre | email2006-06-19 08:40:18
Sziasztok! Én is Sajoati problémájával küszködök most,(251-es Etz) mert sajna szökött a hajtóműolaj (elég rendesen), s tömítést akarzam cserélni. Kiszedtem az öt csavart, leszedtem a váltókart, kiszedtem a fordulatszámmérő 3 csavarját is, s alatta ott van a főtengeyl végén lévő csigás "anya" (asszem). Ahogy próbáltam levenni a deklit, éreztem hogy ott még fog valami. Egyrészről modtak nekem olyat, hogy a kuplung állító körmös valamit kell finoman leütögetni(csavarni, rendes menetes), de ezzel nem mentem semmire se és nem is akarom leamortizálni a gépet kalapácsos szerencsétlenkedéseimmel. Másrészről hallottam olyat is, hogy azt a csigás valamit kell letekerni és akkor lejön a dekli. Na igen, ez a m.o. nekem is tetszett, de amint tekertem volna le (Normál menetes remélem), nem tudtam neki hol ellent tartani, mert vagy nagyon rá van gyógyulva, vagy nem is jön le úgy, de a láncot már elszaggattam, (bepakoltam 1-be, satufék és úgy akartam letekerni). A gyújtás oldalon megint nem tudok neki ellent tartani, mert ott meg tele van minden földi jóval, szóval tanácstalan vagyok. Aki tud kérem segítsen, mert már ott járok hogy a berúgókar rugója s kiakadt, s tömítés helyett is gumiámmal kentem körbe ideiglenes megoldásként. Előre is köszi
sorszám: 13213 (55648)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-19 08:18:05
besul?? azt hogy csinalja?
Az erintkezo osszeeg?
Megszakitot, amugy is cserelned kell, remelem nem csiszoltad meg smirglivel, ugyanis az erintkezok csak addig jok amig a polirozott felulet serules mentes. Aztan cserelnek egy kondit is, vegul ha mar lud legyen kover egy gyujtotrafot is beleraknek masikat es tipuishoz valot. Miutan lecserelted az egesz gyujtasrendszert, elvarhato, hogy ne legyen fele gond, felteve hogy a gagyi kisipari nem romlik el az elso beinditasnal.
sorszám: 13212 (55646)
(elözmény: Zapkorte, 2006-06-16 15:58:16)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-18 23:27:42
Üdv..

nekem ilyen szempontbol "szerencsém " volt..
Be volt állva a fötengely..

Esetleg azt probáltad már hogy,a kuplungkosár meletti öntvény fogaskeréken lvö lyukon egy csavarhuzoval kitámasztanál...

Bár elég kokányul hangzik..

Remélem sikerül..

De csak ésszel..Ha nem megy keress más megoldást..
sorszám: 13211 (55640)
(előzmény: sajoati, 2006-06-18 23:15:26)

 
 
sajoati
válasz erre | email2006-06-18 23:15:26
szia, az index fórumon már kaptam segítséget, de végül ma még úgy állok, elakadva, hogy a főtengelyen levő anyát nemtom leszedni.

neked hogy sikerült? (már megvan, h elvileg mit kéne csinálni, de hátha okulok az esetedből. (ill. biztos.) :) )

köszike.
sorszám: 13210 (55637)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-18 23:12:34)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-18 23:12:34
üdv.

Melyik tengely?
Berugokar?
sorszám: 13209 (55636)
(előzmény: sajoati, 2006-06-18 17:10:05)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-06-18 22:48:20
Véleményem szerint egy jó alapjárat titka első körben egy jó gyújtás!
Ha ez nincs meg hiába játszol a karbival....
Lődd be rendesen előgyújtást meg a megszakítót, és a gyertyát!
Azután finomhangolni a karbit!
sorszám: 13208 (55634)
(előzmény: csaner, 2006-06-18 21:14:37)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-06-18 21:48:43
Hali!

Mz ts 125ösömet rengeteg alkatrésszel, jó motorral, szép külsövel 2007-ig műszakival elcserélném műszaki nélküli de új rendszámos t5ös pannóniára vagy 250es tsre. kérésre képet küldök.
Érdeklődni.: 06209886411
sorszám: 13207 (55627)

 
 
csaner
válasz erre | email2006-06-18 21:14:37
Valaki segítsen!
Hogyan kell normális alapjáratot állítani etz 125-ön? Mik a trükkök?
Egész délután próbálkoztunk de nem jött össze!
Előre is köszi!
sorszám: 13206 (55623)

 
 
sajoati
válasz erre | email2006-06-18 17:10:05
tegnap én is le akartam venni a (bal) oldaldeklit, tökre nem értek hozzá, de rajz alapján..

szóval mindent kicsavaroztam (5 csavar, fordulatszámmérő akármije, váltókar),
csak a tengelyen levő anyát nem tudom, a könyv szerint pedig már a gumikalapácsos -ütögető fázis kéne, h jöjjön, de érzem, h valami még fogja.

help me pls! :)
sorszám: 13205 (55600)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-18 00:46:18)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-18 17:01:21
Nincs csak egy kapcsoló a hásó dobban :-)))
Mindennek működni kell ami rajt van.
Hogy mennyire szőröznek az attól függ hová viszed.
Feltöltött aksival menj vizsgázni...
gumik,fék 2visszapillogó, üléskapaszkodó,lábtartó erre harapnak általában, de lehet megnézik a telókat és a kormányt is...
sorszám: 13204 (55598)
(előzmény: IpariEgyenaram, 2006-06-18 13:29:52)

 
 
IpariEgyenaram
válasz erre | email2006-06-18 13:29:52
Helló ! A napokban vettem egy MZ ts 125 ös motort . És vinnem kellene műszakira . Azt szeretném megkérezni hogy műszakin mit néznek és hogyan ? Addig ok hogy fékeket , azok működnek is , méghozá meglepően jól ( simóról pattant gyerek vagyok :) ) . Még a féklámpa is jó . De csak a hátsó féknél világít . Elkeztem nézeketni az első féknél hátha valami kapcsoló problémája lehet , erre meg kapcsoló nuku . Még a helyét sem találtam meg rajta . Egyáltalán van rajta ilyen kapcsoló ? És ha nincs gyárilag akkor nem is baj ha első féknél nem vílágít a féklámpa ? Telók állapotát nézik ? Mert az első telomból szökik az olaj . Most sok kedvem nincs szészedni és szimeringezni . De megbukhat ha látják hogy a teló szárak olajosak ? Továbbá az indexet és a többi világító berendezést hogyan vizsgálják ? Álló vagy működő motornál ? Mert amikor jár a motor akkor semmi baj . Vilog meg világít minden . De álló motornál index csak halványan pislog amikor olyan kedve van . Bocs hogy hosszú voltam !
Válaszotokat előre is köszönöm !
sorszám: 13203 (55591)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-18 13:11:44
Eza melegítés szerintem akkor jó ha nem te szeded majd le...
Ilyenkor van a szívás szerintem ami a csavarmegszakadással indul :-)))
Azé annyira nem kell felrakni, hogy ne lehessen leszedni :-)))
sorszám: 13202 (55590)
(előzmény: Motorist, 2006-06-18 10:54:14)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-18 13:08:25
Nem tuttam, hogy lehet kapni :-)
Van aki visszaüti az is jó csak ésszel és érzéssel :-)
sorszám: 13201 (55589)
(előzmény: Roles, 2006-06-18 09:32:17)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-18 11:13:08
Én semmit nem csináltam vele simán lehúztam simán felütöttem rá a csavar mindent összeraktam!

Azóta 500KM és még minden jó remélem így is marad!
sorszám: 13200 (55581)
(előzmény: Motorist, 2006-06-18 10:54:14)

 
 
Motorist
válasz erre | email2006-06-18 10:54:14
Én 3csavart törtem bele a lehúzóba,mire találtam egy 8.8ast,meg csavarlazítót,amivel lejött a kuplung. Visszarakásnál a kuplungagyat felmelegítettem(lamelákat nem megégetve),a főtengelyt krétaporoztam,és egy gumikalapáccsal segítettem hejére a kuplungot,azóta jó. Nagyon megszivathatja az embert a 250es kuplungja.
sorszám: 13199 (55580)
(előzmény: Roles, 2006-06-18 09:29:35)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-18 10:24:06
Szia! Itt leírják, miket érdemes felhasználni:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49
sorszám: 13198 (55579)
(előzmény: Lacoska, 2006-06-18 10:11:25)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-06-18 10:11:25
Hello!
Aki ért hozzá, légyszíves írja meg nekem hogy milyen márkájú dolgokat érdemes felhasználni egy ETZ250 gyújtásánál. Gondolok itt példáúl a megszakítóra, trafóra, ezekből tudom hogy lehet kapni "ETZ"-hez valót, de én minőségit szeretnék beszerelni.
Előre is köszi!
sorszám: 13197 (55578)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-18 09:48:42
ETZ250 lendkeréklehúzó=ETZ250 kuplunglehúzó

ezt akartam írni
sorszám: 13196 (55577)
(előzmény: Roles, 2006-06-18 09:32:17)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-18 09:32:17
Én a lendkeréklehúzóval ütöttem vissza és utánna húztam meg az anyát mint állat!
sorszám: 13195 (55576)
(előzmény: piri, 2006-06-18 08:54:50)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-18 09:29:35
Szerintem mennyél be egy motorosboltbaés vegyél egyet ez a legtisztább az biztos hogy jó én a múlt héten vettem eggyet mert főtengely szimmeringet kellett cserélnem kemény 420 magyar forintba került!


Ui: Ne ijedj meg ha a csomagolásra az van írva hogy ,,ETZ250 lendkeréklehúzó'' mert ennek a mocinak nincs lendkereke az biztos hogy kuplunglehúzó lesz!
sorszám: 13194 (55575)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-18 00:46:18)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-18 08:54:50
Visszarakáskor meg az anyával kell ráhúzni de előtte meg kell rendesen tisztítani mert ha olajos marad lepörög.
Esetleg krétaporozhatod is...
sorszám: 13193 (55574)
(előzmény: piri, 2006-06-18 08:47:45)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-18 08:47:45
Az gáz lenne ha lejönne csak úgy.
CSAK lehúzóval lehet leszedni.
Van SW 8 jelű lehúzószerszám (ezt lehet csinálni v. csináltatni).
Ez tulajdonképpen egy cső aminek az egyik végében van egy csavar és a másik vége menetes, nem nagy valami egy szakember 10 perc alatt megcsinálja (na jó lehet 20)
sorszám: 13192 (55573)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-18 00:46:18)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-18 00:46:18
Udv!
Látom ti is a 250-es ETZ kuplnugján "rágódtok".
Namost én eljutottam odáig,hogy leszedtem az oldaldeknit is, ford.kihajtást is, a kuplungrol a kiemelővillát, a kiemelőperselyt, a csillag alakú cuccot is alatta a rugókkal.
Ez mind szép és jó, de alatta van a nyomólap, ami kúposan van illesztve a főtengelyre.Namost gyári lehúzom nincs, és nem jön le semmi pénzért sem. Mit tegyek vele szerintetek?? Mi a megoldás a gyári lehúzón kívűl?
sorszám: 13191 (55567)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-06-17 21:10:22
Heló mindenkinek. Ha valaki tudja ,hogy hol lehet M.o.-n EREDETI, ÚJ Trophy kipufogót venni az írja már meg.Előre is köszi.
sorszám: 13190 (55554)

 
 
Samee
válasz erre | email2006-06-17 18:47:51
Én is épp most szedem le az oldaldeknit... de az olvasottak alapján inkább nem szedem le :D
sorszám: 13189 (55524)
(előzmény: z25z, 2006-06-17 12:22:51)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 14:57:13
válasz a csevegő fórumban
sorszám: 13188 (55516)
(előzmény: pandagyik, 2006-06-17 12:06:05)

 
 
Eyesis
válasz erre | email2006-06-17 13:44:10
:-) az az a szimering vagy mi? :-) na es honnan szedtel kuplunk lehuzot? :-) nekem is ilyet kene muveszkednem, szoval figyelek mint gep ;-)
sorszám: 13187 (55514)
(előzmény: Symon, 2006-06-17 12:30:45)

 
 
Symon
válasz erre | email2006-06-17 12:30:45
Köszi szépen. Akkor a fordulatszámmérő hajtókar alatti körmös állítót nem kell leszednem ugye? Mert nekem már azt is mondták, hogy azt finoman ütögetve kell lehajtanom, de sajna nem indult meg. (Nemhittem volna, hogy ennyi mizériával jár egy tömítéscsere)
sorszám: 13186 (55513)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-06-17 12:22:51
Tobb megoldas lehetseges: 1-esbe teszed satu fek, a lanckereket tamasztod ki pl.: csvarhuzo, vagy gyertya ki es a dugattyut tamasztod ki.
sorszám: 13185 (55512)
(előzmény: Symon, 2006-06-17 12:14:00)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-06-17 12:14:53
A forumosok többségének igyis van lova:))
benzincsikó
sorszám: 13184 (55511)
(előzmény: levendel, 2006-06-17 10:47:23)

 
 
Symon
válasz erre | email2006-06-17 12:14:00
A fordulatszámmérő hajtókar a főtengelyen van. Ugye az normál menetes. Hol tudok annak ellent tartani, hogy le tudjam csavarni, mert eddig úgy próbáltam lecsavarni, hogy bepakoltam eggyesbe, és a lánchajtó fogaskeréknél, próbáltam megfogni hogy ne forogjon.
sorszám: 13183 (55510)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-06-17 12:10:07
A berugokart kar volt leszedned. A fordulatszammero hajtokereket ha leveszed, megkocogtatod gumikalapaccsal elvileg le kell jonnie.
sorszám: 13182 (55508)
(előzmény: Symon, 2006-06-17 12:01:00)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-06-17 12:06:05
A lócitrom estleg büdös de a szaga nem káros az egészségedre mer nem ereget se kéndioxidos se szénmonoxidot de sorolhatnám mit sem.

"euro-2 kibocsátási norma teljesítése gyakorlatilag egy katalizátor fölszerelését jelenti. Ez kb. 30e Ft-s kiadás meg egy napi kipufogócső-hegesztgetés."

A tieden van ilyen hacsak ennyi az egész?

ez a link a te ajánlásod
http://www.hungarokart.hu/allap/orfkobb/05.gif

Nézd meg mégegyszer és meglátod hogy 7-8 szor annyi személygépkocsi van mint busz meg haszonjármű.Ha a kocsik fele dízel és akkor sokat mondtam a 10 évnél régebbiek aránya pedig elég magas modjuk 80% akkor megincsak ott a gond hogy régi szarokat hajt a nép ahelyett hogy normális kocsit venne hisz olyan költségekre számíthat ezek után hogy nem éri meg.

Torinót kár Budapesthez hasonlítgatni mert teljesen más az olasz ember mint a magyar és a különbség inkább ez mint a dízel vagy gázüzem.A magyar megveszi magának a szar húszéves dízelt mer olcsón megússza hisz nem adóztatják meg ezeket a régi kormoló szarokat, míg egy olasz nem csinál ilyet inkább jár robogóval mer azzal sokkal előbb átjut a városon.
Debrecennnek pedig harmadakkora tömegközlekedése sincs mint Budapestnek.
Ami a magyar zöldkártyát illeti az pedig max ötezer forint meg egy jó ismerős műhelye és már meg is van. mindegy miről van szó a kétütemüeken kívül.

Erre felénk(Győr) nem is egy régi Ikaruson van felirat hogy Euro-2 ami hülyeség de ha igaz is az már régi előírás tehát az Euro-3 az irányadó. A katalizátoros ötletedre visszatérve itt egy link egy mocirol és a nagyköbcentis autok se fognak jobban járni:

http://totalbike.hu/motorhirek/?main:2006.05.31&267384

Namost lépek a balatonra

szerintem folyt köv
sorszám: 13181 (55507)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-17 11:00:22)

 
 
Symon
válasz erre | email2006-06-17 12:01:00
Sziasztok! Van itt valaki, aki tudja hogy hogyan kell leszedni egy 251-es Etz-nek a kuplung oldali deklijét? (A váltót leszedtem, a berúgókart is, az öt főcsavart is kiszedtem, a kuplunbowdent kikötöttem, a fordulatszámmérő is kikötöttem, csavarjait kiszedtem, s alatta van valami körmös bizgentyű, amivel lehet asszem állítani a kuplungot, s szerintem az nem enged.) Ha valaki ért hozzá előre is köszönöm
sorszám: 13180 (55506)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-17 11:15:32
10*20*7-es méretet írtatok a főfékhenger szimeringnek, két csapágyboltban is kérdeztem, nem csak nem volt nekik, de rendelni sem tudnak. 5-ös nem jó? :) Honnan lehet szerezni?
sorszám: 13179 (55504)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 11:07:39
bocsi, "adókedvezményt" akartam írni. mentesség sajnos sosem volt, de ha lenne, az pozitív ösztönzés lenne.
sorszám: 13178 (55503)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-17 11:06:22)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 11:06:22
ui: az euro-2 kibocsátási norma teljesítése gyakorlatilag egy katalizátor fölszerelését jelenti. Ez kb. 30e Ft-s kiadás meg egy napi kipufogócső-hegesztgetés. Mellesleg régebben divat volt az ilyesmi, egészen addig, amíg egy tollvonással vissza nem vonták a katalizátor után járó adómentességet.
No persze az államnak ez jobb üzlet így, ha csak azt veszed, hogy minden egyes eladott új autón van vagy félmillió forint áfabevétel... de úgy néz ki, hogy ennek a szemléletnek éppen igencsak leáldozóban van, és nem akarnak többé senkit belekényszeríteni az erejét meghaladó részletfizetésekbe.
sorszám: 13177 (55502)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-17 11:00:22)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 11:00:22
Pedig szerintem a trabantfüst messze nem olyan büdös, mint a 40 fokos kánikulában erjedő lócitrom. ;-)
sorszám: 13176 (55501)
(előzmény: levendel, 2006-06-17 10:47:23)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 10:53:10
Az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat adatai szerint Pesten minden légszennyezettségi tényező magasan meghaladja az egészségügyi szempontból kívánatos mértéket - egyetlenegyet kivéve: a PM10 néven tisztelt 10 mikronnáll kisebb szemcseméretű, nem ülepedő porokat. Ezeknek fő összetevője pedig a dízelmotorok által kibocsátott korom. És kinek van pesten dízelmotorja? Az áruszállítóknak meg a BKV-nak. Szóval ha meg akarsz dögleni, akkor tudjad: az oka nem a trabantos bácsi vagy az MZ tulajdonosok, hanem dempszli, aki tizenöt éve nem képes kiizzadni a körgyűrűt, meg a haverja, az aba botond, aki - ki tudja miért - körömszakadtáig ragaszkodik a dízel-üzemhez. Pedig már nem csak Torinóban, hanem Debrecenben is környezetbarát, földgáz üzemű autóbuszok járnak a belvárosban - nem is olyan feketék a házak, mint a "nagy faluban".
Más kérdés? ;-)
sorszám: 13175 (55499)
(előzmény: pandagyik, 2006-06-17 10:09:21)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-17 10:47:23
Ne aggódj, előbb-utóbb (de inkább előbb) ez is be fog következni. Asszem 2012-re kell az összes autónak minimum euro-2-t teljesítenie, egyébként mehet - kötelező pénzbefizetés ellenében - mind a bontóba.
Szóval szegény embernek tömegközlekedésé a jövő. Vagy a lótartásé, elvégre lovas nemzet vagyunk, nem? :)
sorszám: 13174 (55498)
(előzmény: pandagyik, 2006-06-17 10:09:21)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-06-17 10:09:21
Nekem meg az a véleményem hogy aki autot akar egy olyan országban ahol a légszennyezetség az egekben vegyen ujat katalizátorosat és az teljesítje az euro 2 t meg a 3mat.
A nagy köbcentis erőgépek folytással, leszabályzással vagy sehogy nem képesek erre. Pesten meg lehet dögleni a sok régi szar autotol "hiszen a kétharmaduk 10 évnél öregebb" amugy erre a tényre nem én hívtam fel a figyelmet. Én az őreg járgányokat adóztatnám ugy hogy ne érje meg olyan régi szar autot hajtani mint a tied és akkor vagy leadod a forgalmit vagy te is veszel ujat mer akkor nem dumálsz ilyeneket.
sorszám: 13173 (55497)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-17 09:24:11)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-17 09:53:11
Köszönöm..

Életet mentettél...

nem az enyémet,hanem a motoromét:))

Le vagyok kötelezve..

Amugy megkérdezhetem hogy hol szereztél szervizkönyvet?
Mert amit innen letöltöttem,az csehül van,és nem igazodok ki rajta.

Tiszteletem.
sorszám: 13172 (55496)
(előzmény: peti74, 2006-06-17 09:21:13)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 09:24:11
Az "emberek"? Neeem! Talán nézd meg előbb a statisztikát! A személygépkocsi-állomány kevesebb mint fele tíz évnél fiatalabb, szóval az "emberek" még midíg tragacsokkal járnak, bizony. 6 évnél fiatalabb (általában ennyi a lízingek futamideje) csak mintegy 700.000 kocsi van az összesen 2,5M-ből, és feltételezhetőn ezeknek is egy nem elhanyagolható része cégautó, nem magánszemély tulajdonában áll.
Mindezek alapján elmondhatjuk, hogy aki belízingel egy kétmellás suzukit havi 45e Ft részletre, és e melett még marad pénze tankolni is, az az átlagos szinvonaltól jobban él, vagyis nyugodtan fizethet az átlagostól több adót. Egyébként egy vadonatúj suzuki adója kb. évi 5000 Ft-val emelkedik, ez havi 416 Ft többletkiadás (vesd össze: 45000 Ft havi törlesztő részlet), ez azért nem olyan szörnyű teher, lássuk be. Akinek meg mégis emiatt a havi 416 Ft miatt fognak zsíroskenyéren élni a gyerekei, annak ajánlom figyelmébe a következő közmondást: "addig nyújtózkodjál, ameddig a takaród ér" muhaha!
(Azt ne hidd már, hogy én nem szeretném beletenni a dagadt seggem egy vadiúj autóba. Hogyne szeretném! De azért a fél fizetésemet hat hosszú évig erre költeni... hát azt azért meg kell gondolni.)
sorszám: 13171 (55495)
(előzmény: Semi, 2006-06-17 00:13:07)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-06-17 09:21:13
CZ 350 első telóba :

140 ml (1,4 dl) száranként, a szervízkönyv átlagos motoroaljat ír, én is egy sima multuszuper, vagy botond, vagy bármilyen motorolajat javaslok 10w40-20w50 között, amit találsz otthon.

Üdv,
Peti74
sorszám: 13170 (55494)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-17 00:37:35)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-17 00:37:35
A telohoz senkinek nincs hozzá szolása?
csak mert hétfön megy müszakira,és elsö telo nélkül nem hiszem hogy átmegy:))

Köszi..
sorszám: 13169 (55493)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-06-17 00:17:30
rétiboglárka
Ha rendes akarna lenni a kormány akkor Eurotax lista alapján vetne ki luxusadót az autókra nemde?
A szegények adójának kicsi emelése jóval nagyobb bevétel mintha a gazdagok adóját emelné többszörösére, hiszen a 10 millióból 9.5 millió a középosztály... :-)

ciao
Semi
sorszám: 13168 (55492)
(elözmény: Zapkorte, 2006-06-16 23:55:07)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-06-17 00:13:07
Zapkorte
Fogalmad sincs a dolgokról. A mai emberek Suzukit vesznek nem használt Skodát és teljesen jogos a minőség iránti igényük! Ettől még ők semmivel se gazdagabbak mint a skodás mindössze kiszorítják az összeget, és ugyanannyit fognak fizetni mint az Audis nemde?!
Egészen egyszerű példa, ne vetíts itt százalékokkal meg hülyeségekkel és ne burzsujozd le azokat akiknek egy behitelezett új Suzukira telik, hiszen te sem vagy több náluk, sőt! Ki vagy te hogy ítéletet mondj felettük?! Ébresztő! Attól még hogy a rozsdakupacra kevesebbet fizetsz nem lesz megváltva a világ, a te egyetlen személyed jóléte árán 100 másik többgyerekes család ad ki több pénzt az euro emelkedése miatti egyre emelkedő kamatra vett új Suzuki adójára!

üdv
Semi
sorszám: 13167 (55491)
(elözmény: Zapkorte, 2006-06-16 22:22:13)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-17 00:09:12
Ez a dolog nyilván nem a politikusok jól tartott rokoni cégtulajdonosait érinti, akik az említett eltékozolt javak várományosai, hiszen ők már nem tudnak hová fogyasztani, arányaiban nem mérhető semmiféle ilyesfajta "teher" a fizetőképességükhöz.
Ellenben a törekvő középosztálynak, amely a bevételek gerincét adja, az effektív, piacon értékelt munkát végzi, talán megengedhető lenne egy olyasféle minimális luxus az elérhető célok közt, mint egy 8éves, szuzuki árban futó 130 lóerős légkondis kocsi, ha már egyszer a belsőségek kihajtásával alánk teszi a négyes metrót és törleszti a fletóék adósságcsapdáját ezerrel.
Más példa. A te bruttó 200e-s pénzed adókulcsa 20%, 201 ezertől 38%.
Csodás ösztönzésmenedzsment.
sorszám: 13166 (55490)
(elözmény: Zapkorte, 2006-06-16 23:40:31)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu