:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én 3csavart törtem bele a lehúzóba,mire találtam egy 8.8ast,meg csavarlazítót,amivel lejött a kuplung. Visszarakásnál a kuplungagyat felmelegítettem(lamelákat nem megégetve),a főtengelyt krétaporoztam,és egy gumikalapáccsal segítettem hejére a kuplungot,azóta jó. Nagyon megszivathatja az embert a 250es kuplungja.
Szia! Itt leírják, miket érdemes felhasználni:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49
Hello!
Aki ért hozzá, légyszíves írja meg nekem hogy milyen márkájú dolgokat érdemes felhasználni egy ETZ250 gyújtásánál. Gondolok itt példáúl a megszakítóra, trafóra, ezekből tudom hogy lehet kapni "ETZ"-hez valót, de én minőségit szeretnék beszerelni.
Előre is köszi!
ETZ250 lendkeréklehúzó=ETZ250 kuplunglehúzó
ezt akartam írni
Én a lendkeréklehúzóval ütöttem vissza és utánna húztam meg az anyát mint állat!
Szerintem mennyél be egy motorosboltbaés vegyél egyet ez a legtisztább az biztos hogy jó én a múlt héten vettem eggyet mert főtengely szimmeringet kellett cserélnem kemény 420 magyar forintba került!
Ui: Ne ijedj meg ha a csomagolásra az van írva hogy ,,ETZ250 lendkeréklehúzó'' mert ennek a mocinak nincs lendkereke az biztos hogy kuplunglehúzó lesz!
sorszám: 13194 (55575)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-18 00:46:18)
Visszarakáskor meg az anyával kell ráhúzni de előtte meg kell rendesen tisztítani mert ha olajos marad lepörög.
Esetleg krétaporozhatod is...
Az gáz lenne ha lejönne csak úgy.
CSAK lehúzóval lehet leszedni.
Van SW 8 jelű lehúzószerszám (ezt lehet csinálni v. csináltatni).
Ez tulajdonképpen egy cső aminek az egyik végében van egy csavar és a másik vége menetes, nem nagy valami egy szakember 10 perc alatt megcsinálja (na jó lehet 20)
sorszám: 13192 (55573)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-18 00:46:18)
Udv!
Látom ti is a 250-es ETZ kuplnugján "rágódtok".
Namost én eljutottam odáig,hogy leszedtem az oldaldeknit is, ford.kihajtást is, a kuplungrol a kiemelővillát, a kiemelőperselyt, a csillag alakú cuccot is alatta a rugókkal.
Ez mind szép és jó, de alatta van a nyomólap, ami kúposan van illesztve a főtengelyre.Namost gyári lehúzom nincs, és nem jön le semmi pénzért sem. Mit tegyek vele szerintetek?? Mi a megoldás a gyári lehúzón kívűl?
Heló mindenkinek. Ha valaki tudja ,hogy hol lehet M.o.-n EREDETI, ÚJ Trophy kipufogót venni az írja már meg.Előre is köszi.
Én is épp most szedem le az oldaldeknit... de az olvasottak alapján inkább nem szedem le :D
válasz a csevegő fórumban
:-) az az a szimering vagy mi? :-) na es honnan szedtel kuplunk lehuzot? :-) nekem is ilyet kene muveszkednem, szoval figyelek mint gep ;-)
Köszi szépen. Akkor a fordulatszámmérő hajtókar alatti körmös állítót nem kell leszednem ugye? Mert nekem már azt is mondták, hogy azt finoman ütögetve kell lehajtanom, de sajna nem indult meg. (Nemhittem volna, hogy ennyi mizériával jár egy tömítéscsere)
Tobb megoldas lehetseges: 1-esbe teszed satu fek, a lanckereket tamasztod ki pl.: csvarhuzo, vagy gyertya ki es a dugattyut tamasztod ki.
A forumosok többségének igyis van lova:))
benzincsikó
A fordulatszámmérő hajtókar a főtengelyen van. Ugye az normál menetes. Hol tudok annak ellent tartani, hogy le tudjam csavarni, mert eddig úgy próbáltam lecsavarni, hogy bepakoltam eggyesbe, és a lánchajtó fogaskeréknél, próbáltam megfogni hogy ne forogjon.
A berugokart kar volt leszedned. A fordulatszammero hajtokereket ha leveszed, megkocogtatod gumikalapaccsal elvileg le kell jonnie.
A lócitrom estleg büdös de a szaga nem káros az egészségedre mer nem ereget se kéndioxidos se szénmonoxidot de sorolhatnám mit sem.
"euro-2 kibocsátási norma teljesítése gyakorlatilag egy katalizátor fölszerelését jelenti. Ez kb. 30e Ft-s kiadás meg egy napi kipufogócső-hegesztgetés."
A tieden van ilyen hacsak ennyi az egész?
ez a link a te ajánlásod
http://www.hungarokart.hu/allap/orfkobb/05.gif
Nézd meg mégegyszer és meglátod hogy 7-8 szor annyi személygépkocsi van mint busz meg haszonjármű.Ha a kocsik fele dízel és akkor sokat mondtam a 10 évnél régebbiek aránya pedig elég magas modjuk 80% akkor megincsak ott a gond hogy régi szarokat hajt a nép ahelyett hogy normális kocsit venne hisz olyan költségekre számíthat ezek után hogy nem éri meg.
Torinót kár Budapesthez hasonlítgatni mert teljesen más az olasz ember mint a magyar és a különbség inkább ez mint a dízel vagy gázüzem.A magyar megveszi magának a szar húszéves dízelt mer olcsón megússza hisz nem adóztatják meg ezeket a régi kormoló szarokat, míg egy olasz nem csinál ilyet inkább jár robogóval mer azzal sokkal előbb átjut a városon.
Debrecennnek pedig harmadakkora tömegközlekedése sincs mint Budapestnek.
Ami a magyar zöldkártyát illeti az pedig max ötezer forint meg egy jó ismerős műhelye és már meg is van. mindegy miről van szó a kétütemüeken kívül.
Erre felénk(Győr) nem is egy régi Ikaruson van felirat hogy Euro-2 ami hülyeség de ha igaz is az már régi előírás tehát az Euro-3 az irányadó. A katalizátoros ötletedre visszatérve itt egy link egy mocirol és a nagyköbcentis autok se fognak jobban járni:
http://totalbike.hu/motorhirek/?main:2006.05.31&267384
Namost lépek a balatonra
szerintem folyt köv
Sziasztok! Van itt valaki, aki tudja hogy hogyan kell leszedni egy 251-es Etz-nek a kuplung oldali deklijét? (A váltót leszedtem, a berúgókart is, az öt főcsavart is kiszedtem, a kuplunbowdent kikötöttem, a fordulatszámmérő is kikötöttem, csavarjait kiszedtem, s alatta van valami körmös bizgentyű, amivel lehet asszem állítani a kuplungot, s szerintem az nem enged.) Ha valaki ért hozzá előre is köszönöm
10*20*7-es méretet írtatok a főfékhenger szimeringnek, két csapágyboltban is kérdeztem, nem csak nem volt nekik, de rendelni sem tudnak. 5-ös nem jó? :) Honnan lehet szerezni?
bocsi, "adókedvezményt" akartam írni. mentesség sajnos sosem volt, de ha lenne, az pozitív ösztönzés lenne.
ui: az euro-2 kibocsátási norma teljesítése gyakorlatilag egy katalizátor fölszerelését jelenti. Ez kb. 30e Ft-s kiadás meg egy napi kipufogócső-hegesztgetés. Mellesleg régebben divat volt az ilyesmi, egészen addig, amíg egy tollvonással vissza nem vonták a katalizátor után járó adómentességet.
No persze az államnak ez jobb üzlet így, ha csak azt veszed, hogy minden egyes eladott új autón van vagy félmillió forint áfabevétel... de úgy néz ki, hogy ennek a szemléletnek éppen igencsak leáldozóban van, és nem akarnak többé senkit belekényszeríteni az erejét meghaladó részletfizetésekbe.
Pedig szerintem a trabantfüst messze nem olyan büdös, mint a 40 fokos kánikulában erjedő lócitrom. ;-)
Az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat adatai szerint Pesten minden légszennyezettségi tényező magasan meghaladja az egészségügyi szempontból kívánatos mértéket - egyetlenegyet kivéve: a PM10 néven tisztelt 10 mikronnáll kisebb szemcseméretű, nem ülepedő porokat. Ezeknek fő összetevője pedig a dízelmotorok által kibocsátott korom. És kinek van pesten dízelmotorja? Az áruszállítóknak meg a BKV-nak. Szóval ha meg akarsz dögleni, akkor tudjad: az oka nem a trabantos bácsi vagy az MZ tulajdonosok, hanem dempszli, aki tizenöt éve nem képes kiizzadni a körgyűrűt, meg a haverja, az aba botond, aki - ki tudja miért - körömszakadtáig ragaszkodik a dízel-üzemhez. Pedig már nem csak Torinóban, hanem Debrecenben is környezetbarát, földgáz üzemű autóbuszok járnak a belvárosban - nem is olyan feketék a házak, mint a "nagy faluban".
Más kérdés? ;-)
Ne aggódj, előbb-utóbb (de inkább előbb) ez is be fog következni. Asszem 2012-re kell az összes autónak minimum euro-2-t teljesítenie, egyébként mehet - kötelező pénzbefizetés ellenében - mind a bontóba.
Szóval szegény embernek tömegközlekedésé a jövő. Vagy a lótartásé, elvégre lovas nemzet vagyunk, nem? :)
Nekem meg az a véleményem hogy aki autot akar egy olyan országban ahol a légszennyezetség az egekben vegyen ujat katalizátorosat és az teljesítje az euro 2 t meg a 3mat.
A nagy köbcentis erőgépek folytással, leszabályzással vagy sehogy nem képesek erre. Pesten meg lehet dögleni a sok régi szar autotol "hiszen a kétharmaduk 10 évnél öregebb" amugy erre a tényre nem én hívtam fel a figyelmet. Én az őreg járgányokat adóztatnám ugy hogy ne érje meg olyan régi szar autot hajtani mint a tied és akkor vagy leadod a forgalmit vagy te is veszel ujat mer akkor nem dumálsz ilyeneket.
Köszönöm..
Életet mentettél...
nem az enyémet,hanem a motoromét:))
Le vagyok kötelezve..
Amugy megkérdezhetem hogy hol szereztél szervizkönyvet?
Mert amit innen letöltöttem,az csehül van,és nem igazodok ki rajta.
Tiszteletem.
Az "emberek"? Neeem! Talán nézd meg előbb a statisztikát! A személygépkocsi-állomány kevesebb mint fele tíz évnél fiatalabb, szóval az "emberek" még midíg tragacsokkal járnak, bizony. 6 évnél fiatalabb (általában ennyi a lízingek futamideje) csak mintegy 700.000 kocsi van az összesen 2,5M-ből, és feltételezhetőn ezeknek is egy nem elhanyagolható része cégautó, nem magánszemély tulajdonában áll.
Mindezek alapján elmondhatjuk, hogy aki belízingel egy kétmellás suzukit havi 45e Ft részletre, és e melett még marad pénze tankolni is, az az átlagos szinvonaltól jobban él, vagyis nyugodtan fizethet az átlagostól több adót. Egyébként egy vadonatúj suzuki adója kb. évi 5000 Ft-val emelkedik, ez havi 416 Ft többletkiadás (vesd össze: 45000 Ft havi törlesztő részlet), ez azért nem olyan szörnyű teher, lássuk be. Akinek meg mégis emiatt a havi 416 Ft miatt fognak zsíroskenyéren élni a gyerekei, annak ajánlom figyelmébe a következő közmondást: "addig nyújtózkodjál, ameddig a takaród ér" muhaha!
(Azt ne hidd már, hogy én nem szeretném beletenni a dagadt seggem egy vadiúj autóba. Hogyne szeretném! De azért a fél fizetésemet hat hosszú évig erre költeni... hát azt azért meg kell gondolni.)
CZ 350 első telóba :
140 ml (1,4 dl) száranként, a szervízkönyv átlagos motoroaljat ír, én is egy sima multuszuper, vagy botond, vagy bármilyen motorolajat javaslok 10w40-20w50 között, amit találsz otthon.
Üdv,
Peti74
sorszám: 13170 (55494)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-17 00:37:35)
A telohoz senkinek nincs hozzá szolása?
csak mert hétfön megy müszakira,és elsö telo nélkül nem hiszem hogy átmegy:))
Köszi..
rétiboglárka
Ha rendes akarna lenni a kormány akkor Eurotax lista alapján vetne ki luxusadót az autókra nemde?
A szegények adójának kicsi emelése jóval nagyobb bevétel mintha a gazdagok adóját emelné többszörösére, hiszen a 10 millióból 9.5 millió a középosztály... :-)
ciao
Semi
sorszám: 13168 (55492)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-16 23:55:07)
Zapkorte
Fogalmad sincs a dolgokról. A mai emberek Suzukit vesznek nem használt Skodát és teljesen jogos a minőség iránti igényük! Ettől még ők semmivel se gazdagabbak mint a skodás mindössze kiszorítják az összeget, és ugyanannyit fognak fizetni mint az Audis nemde?!
Egészen egyszerű példa, ne vetíts itt százalékokkal meg hülyeségekkel és ne burzsujozd le azokat akiknek egy behitelezett új Suzukira telik, hiszen te sem vagy több náluk, sőt! Ki vagy te hogy ítéletet mondj felettük?! Ébresztő! Attól még hogy a rozsdakupacra kevesebbet fizetsz nem lesz megváltva a világ, a te egyetlen személyed jóléte árán 100 másik többgyerekes család ad ki több pénzt az euro emelkedése miatti egyre emelkedő kamatra vett új Suzuki adójára!
üdv
Semi
Ez a dolog nyilván nem a politikusok jól tartott rokoni cégtulajdonosait érinti, akik az említett eltékozolt javak várományosai, hiszen ők már nem tudnak hová fogyasztani, arányaiban nem mérhető semmiféle ilyesfajta "teher" a fizetőképességükhöz.
Ellenben a törekvő középosztálynak, amely a bevételek gerincét adja, az effektív, piacon értékelt munkát végzi, talán megengedhető lenne egy olyasféle minimális luxus az elérhető célok közt, mint egy 8éves, szuzuki árban futó 130 lóerős légkondis kocsi, ha már egyszer a belsőségek kihajtásával alánk teszi a négyes metrót és törleszti a fletóék adósságcsapdáját ezerrel.
Más példa. A te bruttó 200e-s pénzed adókulcsa 20%, 201 ezertől 38%.
Csodás ösztönzésmenedzsment.
hali, az évjárat szerepet játszik, lentebb volt egy link, ott szerepelt:
0-3 éves korig: 300 Ft/kW (220 Ft/LE)
4-7 éves korig: 260 Ft/kW (191 Ft/LE)
8-11 éves korig: 200 Ft/kW (147 Ft/LE)
12-15 éves korig: 160 Ft/kW (117 Ft/LE)
16 év felett: 120 Ft/kW (88 Ft/LE)
eu-minősítés nem, de addig örüljünk. ;)
sorszám: 13165 (55489)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-16 23:55:07)
Üdv ifjak..
Ne haragudjatok hogy itt kérdezek töletek...
Egy Jawa-s kérdésem lenne..
Cz 350 elsö teleszkóp villájába menyi olaj kell száranként?
És mégegyszer welnézést az alkalmatlankodásért....
És még anyit..
Ha ezek után a teljesitmény határozza meg az adót akkor az évjárat meg az Eu-s minösités mért nem jtszik ebben szerepet?
Külföldön nem igy van?
Üdv.
Hehe, csak sajnos az a helyzet, hogy lusta ló, amelyik tripla abrakért nem húz, az már van rogyásig a másik gazdának, úgyhogy ezek majd szépen ittmaradnak a seggükön, és megfizetik a rongyrázás adóját, muhaha.
Mellesleg a magyar gazdaságban éppenséggel pont nem azt a lovat abrakolják jobban, amelyik húz, hanem azt a néhány telivért meg tenyészállatot, amelyiken a gazda lánya lovagolgat néha. Az igásló épp csak annyit kap, hogy éhen ne vesszen, úgyhogy nem is nagyon érintett a kérdésben.
Az állami elosztórendszert illető kritika jogos, de én ettől a súlyadó-dologtól most hirtelen olyan optimista hangulatba jöttem, hogy kicsit elhittem, hogy még tán ez is rendbe jöhet egyszer.
Igen, régi igazság, hogy mindig azt a lovat kell ütni, amelyik jobban húz. Bár én beszéltem ilyen lovakkal és azt mondták, egy kicsit megint kevesebb kedvük lett itthon maradni, mert inkább oda mennének, ahol tripla abrakért feleannyit kell húzniuk.
Sérelmezik továbbá, hogy a terhek növelésével a velük fukar, máshol és másokkal mértéktelenül tékozló, léha gazda hozzánemértését kell kompenzálniuk.
Ez is egy álláspont.
Szerintem a te éleslátásoddal van probléma. A domináns típusok (suzuki swift, opel corsa, fiat punto stb) 50-70kW és 1t körül vannak, éppen úgy, mint hajdanában a zsiga, skoda és társaik. Ezek adótétele (a magyarországi járműállomány átlagéletkorára meghatározva) nem változik. A különbség csak annyi, hogy a súly szerinti differenciálás helyébe kor- és teljesítmény szerinti differenciálás lép. Aki az átlagtól eltér, annak az adótétele változik. Aki durván eltér, annak durván megváltozik. Aki legombolta a 6M Ft-t a vadiúj 150LE-s kocsiért (mert azt talán hagyjuk, hogy 150LE-s kocsikat 1,8M-ért lehetne kapni ;-)), az pengesse csak be nyugodtan azt az évi plusz húszezer forintot! Nem fog beleszakadni!
És tudod mit mondok? Még így is jól járt, mert a luxuskocsi-adó még mindig csak a jármű értékének mindössze 0,5%-a, viszont a kalapos bácsinak -az adómérséklés ellenére- a moszkvics vagy skoda értének 5-10%-át kell kifizetnie évente! Még mindig bőven az újautós burzsujok járnak jobban, úgyhogy csak ne nyafogjanak!
IGEN. Egyébként már az idézett adórendeletben is úgy szerepel a definició, hogy mkp lehet akár négy kerekű, 45km/h-nál gyorsabban haladó de 15kW-nál kisebb teljesítményű jármű is.
Sőt, az Axiam-kérdést is rendezték oly módon, hogy az smk kategóriában megszüntették a hengerűrtartalom 50cc-s limitjét a "nem külső gyújtású motorokra". Szóval bizonyos fokú liberalizálódás figyelhető meg.
Lacoska!
Nekem épp ma mihálylott + egy Briskem 500km után (zabálja a gyertyákat) eddig az NGK birta a legtovább (még mindig jó)
A HS8 az szerintem 260 a HS7 240...
Ha nagyon hajtod nyáron 260 kell...
egyébként 240 télen 225 esetleg mégkisebb
Az nem lehet, hogy aza kondi is szar amit ujjonnan betettél? Mer ez kondi...
Az SW jelű célszerszámokat tudomásom szerint nem árulják... rajz alapján kell csináltatni v. csinálni (szakirodalom hogyantovább)
Na+ azis neveccséges,hogy a románoknak lassan jobb utjaik lesznek mint nekünk :-(
ez a 6os nagyon gáz megen voltam nagyfaluba... végig van tűzva 60as táblákkal de kell is mer némelyik földút jobb ha nem esik :-(
Most akkor motorkerékpárként forgalomba lehet helyezni a trájkot?
Télleggnem voltammég de amikor utoljára olvastam errő aszonták nem genyóznak...
De monguk TS125ew nem éri meg esetleg egy 300 D W123-ra...
Na de jó,akkor ugyanott leszeka jó öreg Ts-el,mint ahol most vagyok. Úgy látszik elfelejtettem,hogy Magyarországon vagyunk..... :-(
Kár,hogy az Mz-hez nem lehet 50-es papírokat szerzni,sztem azzal járnék a legjobban.
Köcce az infokat. Hajrá!
semi
Mekkora egy állat vagy! :-) Folytva? Összehoztam! :-D
Lehet hogy az én éleslátásommal van a probléma de most milyen igazságról beszél itt Zapkorte?
Hiszen 100-150 LE között (kötelező technikai szint 2006-ban) az autók ára 1.8M Ft-tól 15M Ft-ig terjed. Tehát akkor most egy 15 millás autóra ismét ugyanannyi lesz a kötelező mint egy 1.8M Ft-osra. Hol itt az igazság meg a Robin Hood szellem? Én nem látom...
Egyébként motoroknál szerencsés a helyzet, mert ahol én dolgozom (nem mondok márkát) ott egy 650-es típust lehet folytva meg anélkül rendelni. Megrendeli az ember folytva és annyit fizet majd mint egy MZ-ért mi meg kikapjuk a folytást és lehet szaladni! És ez gyári folytás, nem lehet belekötni! :-)
ciao
Semi
Már lehet trájkokat is forgalomba helyezni. http://www.trikeoldal.hu/
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|