:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
"Vépáááwer" biztos nem javít rajta, esetleg a kasszánál többet fizecc....
Prosztó 95-öst bele osz' jóvan :-)
Ezzel a szelvényes méregetéssel én is próbálkoztam, de rájöttem, hogy nem jó, mert a hátsó kerék 2x olyan széles mint az első és ezért nem nagyon tudtam összehasonlítani.
Általában az MZ-nél az alaplemez ha teljesen hátra van a lánckerék felé akkor az 3-3,6mm.
Ha teljesen a másik irányban van (a kipuff felé) az 0,5mm.
Ha középen van az 1,5mm.
Tehát be lehet állítani szemre is :-)))
a 3mm-nél kell kezdeni és próbálgatni esetleg hol jobb.
Akkor jó ha 3-3,6mm. Ilyenkor nyomatékos a motor (erős már 2500 on is) keveset fogyaszt, viszont 5000 a vége.
Ha betalálsz 2,8-ra akkor gyengébb lessz viszont ugrik és akár 6000-ret is pörög de erőtlenül és valamivel többet is fogyaszt.
Alegjobb a 3mm és Shell Vpower...:)))
szerintem...
Hali!
150-es a TZ, úgyhogy nem mennék inkább bele a 300 ccm-be :)
A rezókról nem sok jót hallottam. Állítólag hamar szétveri a motort.
Valami felömlő-szívó-kipusfogó tuningra gondoltam, mint a Simsonoknál is van
A gyertyapipába tegyél gyertyát,testeld le,amikor ugrik a szikra,azt lehet hallani és látni is.Nem kell próbalámpázni stb.
Köszi a bicikliboltos tippet. Körülnézek a bringás haveroknál.
Valóban a lényget kihagytam. Köszi a kiigazítást.
A tolómérő nekem elfért szerelés nélkül. Lehet, hogy nem az orosz típusút használtam? :)
Köszi az infókat!
Haveré a motor és a gyújtás állítással
az a baj hogy gyári Hall ic-s és fogalmam sincs hogyan kell állítani.
Az én etz-m még megszakítós azt nem probléma beállítani,de az elektonikushoz kell valami speciális kütyü,vagy van ták-mák módszer?
Szerintem még nem volt hozzányúlva 30000 km alatt.
Kérlek segítsetek!
Előre is köszi!
Ja és az alaőjárat 1200-1500...a2000 mán sok
Alényeget kihagytad: meleg motornál kell alapjáratot állítani :-)
Hogy állítasz tolómérővel előgyújtást?
Leszeded a tankot?
Szerintem a kettátört colstok a tuti, igaz az csak mm-es osztású :-)))
Ha télleg 260km van benne és randbe vannak a papírjai szerintem 80 alatt nem adja el senki
Papír nélkül 25-30
Torokot vegyel mert az jobb.
Egyebkent tajvanival is rohangalnak, de nekem 6 kor utan besult a versenyen :)
sorszám: 13237 (55760)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-19 18:13:28)
bicikliboltban kiszedik. De magadnak is megcsinálhatod, bicikliboltban kaható olyan küllőkulcs, amelyiken motoros méretek is vannak, megpörgeted a kereket, valami krétával vagy filccel megjelölöd, hogy hol a nyolcas, a dudoroldali küllőket lazítod, a homoroldaliakat húzod, és akkor kimegy belőle. Ha tojás is van, akkor ugyanez az eljárás csak nem keresztirányba, hanem radiálisan.
A hátsókerék visszarakására legjobb, ha egyenesbe szeded a kormányt, majd egy 2m-es zártszelvénydarabot ráteszel a hátsó kerék oldalára (úgy, hogy a zártszelvény a kör egy szelője legyen), aztán megvizsgálod jobb és bal oldalt, mekkora az eltérés.
Alternatív megoldás: megvizezed a gumikat, és egyenesen tolod a motort, ha a két guminyom egymáson fut, akkor frankó.
Ajnye! Az nem túl sok. Én azt hittem hogy sokkal többe kerül mivel hogy majdnem null kilóméteres. Na mindegy. Koszi szépen Semi!
Helló!
Kérlek segítsetek, hol lehet kiszedetni a hátsó kerekemből a nyolcast. Valami jó centirozó gép kellene, olyan helyen ahol értenek a küllők húzogatásáhot. A nyolcas biztos ezért van benne, mert balesete, sérülése nem volt a keréknek.
Ha kiszedem a hátsó kereket, milyen módszerrel lehet visszarakni a helyére, hogy egyenesen álljon menetirányba?
Szia!
a következőket kell ellenőrizni az alapjárat beállítása előtt:
- gyújtás
- előgyújtás (tolómérő/papír)
- szivató A tömítéseknek a karbiban jól kell zárnia, a bowdennek nem szabad feszülnie, a rugónak nem szabad fáradtnak lennie
- gázbowden nem szabad feszülnie, tűnek a karbiban alaphelyzetben (zárva) kell lennie. Legkönnyebben a kormány középre állításával lehet elérni az állapotot
Ezek után a két csavarral kell játszani a karbin. A levegővel ford. szám max.-ra kell tekerni a gépet, majd üzemanyagot nyomni neki, amíg nem ketyeg stabilan a kívánt ford. számon.
Nekem 1800-2000 körül van az alapjárat stabilan fényszórókkal.(125 ETZ)
U.i.: Ha van égésszínképelemződ, akkor azzal is lehet. Régi szoci találmány, én is apám lomjai között találtam. a gyertya helyére betekerhető csöves tükrös célszerszám.
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy egy 125tsnek milyen ára van ha teljesen gyári állítólag 260kmvan benne és 26éves. Mennyi ha ezek ellenére rendezettek a papírjai és mennyi akkor ha nem?
Előre is köszi!
Hali!!
Tudom, hogy nem a témához tartozik, de tudna valaki segíteni...szóval
Van egy D- Csepel motorom az 1956 os kiadásból, ha jól emlékszem az évjáratra. Működőképes, 19 évnyi állás után, benzin kellett bele, s 5. rugásra életre kelt. Ugyan fél óráig nem tudott felpörögni, míg ki nem tisztult a porlasztó.
Ezt a motort fogalomba szeretném helyezni a nyáron, s akkor milyen költségekkel kell számolnom????? Nincs a motoron sem rendszámtábla, sem műszaki, se forgalmi, de a forgalmi kiskönyve megvan, s még át is kell iratnom a saját nevemre. Légyszives segítsetek!! Előre is köszönöm!!
Üdv.: Szabbensz
Még mindíg kíméletesebb módszer,mint az az egy-két ötlet,amit olvastam(Pl.:dugattyú kitámasztás stb...).....
A baltát nem szeretem,de a hidegvágó, az jóóóóó... :-)
Hát nehogymár minden aprósághoz külön speciális szerzám kelljen:)
Üdv ifjak...
Tapasztalataitokra lenne szükségem...
Épp hajtokarcserés fötengely problémám van..
Két féle feljavito készeltet ajánlottak hozzá.
Az egyik Tajwani,a másik Török.
Arra lennék kiváncsi hogy mi a véleményetek erröl a két fajta feljavitó készletröl..(anyagminöség,tartosság)
Elöre is köszönöm észrevételeiteket..
üdv.
Így van! Ha már nincs speciálszerszám, szereljünk baltával és hidegvágóval. :)
Hei!
Olyan kérésem lenne, hogy a gyári ETZ250-es kipufogóján milyen módosításokat lehet a teljesítmény csökkenése nélkül végrehajtani? Minden jól bevált hangnövelő technikára nyitott vagyok, csak ne rontsa a menetteljesítményt! És még egy dolog, aki ír legyen olyan szíves mesélje el hogy éppen az általa említett módosítás milyen végeredményre vezet.
Előre is köszönet!
Hali!
Én is Somebady technikájával szoktam leszedni a főtengely végéről az anyát,eddíg még mindíg bevált.
A technika a következő: masszív csillagkulcs v.csillagvillás,áttekerem a főtengelyt a sűrítési ütemre,ahol már kézzel nehéz forgatni és ott ütök rá kalapáccsal a kulcsra.Ezt többször elkövetve meg lehet lazítani az anyát.
Gyuri
Nekem ugyan Ts-em van,és abból is 125-ös,de nálam,ha valami csavar jól rá van húzva,akkor azt úgy szoktam leszedni,hogy vmivel lefogom,pl a láncnál,és a villáskulcsal vagy vmivel,amivel le akarom szedni,rárakom,és nem erővel nyomom le,ha nem vmi kalapácsal vagy ilyennel ráverek a kulcsra,vagy amivel leszedem,és a lendület vagymi,az leszedi,mert ha erővel húzom,akkor csak feszül-feszül az egész,aztán ki tudja mikor ugrik le kulcs és vág állon:))))))))))))))
Lehet 300-asra furatni, rezo kipufogot felrakni.
Ha a fékkel akarod megfogni akkor nem 1 -s hanem 5-ös fokozatba kell tenni, akkor a legkissebb a nyomaték ami átmegy a láncra.
Ez már késő bánat. :(
Én is azt mondom, hogy kapd le légkulccsal. Ha nincs otthon, akkor told be a gépet valami gumishoz, annak remélhetőleg van légkulcsa és lelazítja neked az anyát.
Egyébként sose szökik "rendesen" az olaj, csak azt hiszi az ember. Néhány csepp olaj is akkora tócsát tud csinálni, hogy csuhaj. Én sajnos a két blokkfelet tömítettem ótvar papírral még régen, de a szivárgás miatt nem volt kedvem szétszedni megint. Időnként megnéztem az oljszintet, de gyakorlatilag nem volt fogyás, a rémisztő jelek ellenére se.
Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy miként udnám egy kicsit felspanolni az ETZ-met. Ősszel jön a nagyfellújítás, aztán gondoltam huncutkodunk egy kicsit, hogy jobban gyorsuljon a taliga :) Köszi előre is! Ui.: Jó volt a szocitúra, kár, hogy az eején defektet kaptam :)
bár egyesek ellenzik, nekem a légkulcs nagyon gyorsan le tudja szedni minimális
ellentartással (megfogom a kezemmel)
En is viszem muszakira a TS-t. en siman leszedtem az indexeket, mert ha nincs akkor nem kell mukodnie :) Amugy minden mas mukodik rajta, de az indexre csak az lenne a megoldas ha 12V-os lenne.
sorszám: 13217 (55656)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2006-06-18 13:29:52)
ISMETELTEN felhivom MINDENKI figyelmét, hogy ez egy motoros fórum, konkrétan MZ-s. Ezért kéretik erre szorítkozni, különben elkezdjük kitiltani az ide nem való embereket. Persze nem a Jawas kolégára gondoltam, hanem a politikai flamelőkre.
Na azert a szuzuki nem tartozik a felso tizezer kedvenc autoi koze. Lehet hogy nem azokat kelle buntetni akik 30ev adozott munkajabol osszekapartak egy kezdoreszletet egy gagyi szutyukira?
Vizsga!
Az én ETZ 125-m pénteken vizsgázott a Mozaikban. Nagyon lazák voltak a vizsgáztatók, a bejárat elé kijött az egyikük, voltunk vagy heten, s mindenkitől mást kért, pl. nyomja meg a dudát, index meg ilyenek. Egy pillanat alatt végignézett a mocikon, a váz és a motosszámokat leelenőrizte mást nem csinált. Az egyik nagy dög chopperrel viccesen kekeckedett, tényleg csk tréfából megemlítette, hogy a külön felszerelt két lámpa elöl nem felel meg az előírásoknak (az első két index alá szerelte fel azokat a tulaj). Tényleg nagyon rendesek voltak, be sem kellett indítani a mocit, betoltuk a fékpadra őket, majd várakoztunk az adminisztrációra vagy másfél órát. 3140 Ft-ből ki is jött az egész (2750 a vizsgadíj + az érvényesítő matrica ára). Összefoglalva: sem a teló, sem más olajfolyás nem érdekelte őket, éphogy a világítás, elektromos rész és a fék amit néznek. Volt két 4 év körüli BMW is, na azoknak még a világítását sem nézték, csak fékpad volt. Ja és nekem beleköthettek volna, hogy tavaly lejárt a műszaki én meg "lábon" vittem oda, úgy hogy nem kértem asszem 2000 pénzért útvonalengedélyt.
Szóval nyugi, de azért tiszta, leápolt motorral menj oda.
Üdv. Gyuri
Sziasztok! Én is Sajoati problémájával küszködök most,(251-es Etz) mert sajna szökött a hajtóműolaj (elég rendesen), s tömítést akarzam cserélni. Kiszedtem az öt csavart, leszedtem a váltókart, kiszedtem a fordulatszámmérő 3 csavarját is, s alatta ott van a főtengeyl végén lévő csigás "anya" (asszem). Ahogy próbáltam levenni a deklit, éreztem hogy ott még fog valami. Egyrészről modtak nekem olyat, hogy a kuplung állító körmös valamit kell finoman leütögetni(csavarni, rendes menetes), de ezzel nem mentem semmire se és nem is akarom leamortizálni a gépet kalapácsos szerencsétlenkedéseimmel. Másrészről hallottam olyat is, hogy azt a csigás valamit kell letekerni és akkor lejön a dekli. Na igen, ez a m.o. nekem is tetszett, de amint tekertem volna le (Normál menetes remélem), nem tudtam neki hol ellent tartani, mert vagy nagyon rá van gyógyulva, vagy nem is jön le úgy, de a láncot már elszaggattam, (bepakoltam 1-be, satufék és úgy akartam letekerni). A gyújtás oldalon megint nem tudok neki ellent tartani, mert ott meg tele van minden földi jóval, szóval tanácstalan vagyok. Aki tud kérem segítsen, mert már ott járok hogy a berúgókar rugója s kiakadt, s tömítés helyett is gumiámmal kentem körbe ideiglenes megoldásként. Előre is köszi
besul?? azt hogy csinalja?
Az erintkezo osszeeg?
Megszakitot, amugy is cserelned kell, remelem nem csiszoltad meg smirglivel, ugyanis az erintkezok csak addig jok amig a polirozott felulet serules mentes. Aztan cserelnek egy kondit is, vegul ha mar lud legyen kover egy gyujtotrafot is beleraknek masikat es tipuishoz valot. Miutan lecserelted az egesz gyujtasrendszert, elvarhato, hogy ne legyen fele gond, felteve hogy a gagyi kisipari nem romlik el az elso beinditasnal.
Üdv..
nekem ilyen szempontbol "szerencsém " volt..
Be volt állva a fötengely..
Esetleg azt probáltad már hogy,a kuplungkosár meletti öntvény fogaskeréken lvö lyukon egy csavarhuzoval kitámasztanál...
Bár elég kokányul hangzik..
Remélem sikerül..
De csak ésszel..Ha nem megy keress más megoldást..
szia, az index fórumon már kaptam segítséget, de végül ma még úgy állok, elakadva, hogy a főtengelyen levő anyát nemtom leszedni.
neked hogy sikerült? (már megvan, h elvileg mit kéne csinálni, de hátha okulok az esetedből. (ill. biztos.) :) )
köszike.
sorszám: 13210 (55637)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-18 23:12:34)
üdv.
Melyik tengely?
Berugokar?
Véleményem szerint egy jó alapjárat titka első körben egy jó gyújtás!
Ha ez nincs meg hiába játszol a karbival....
Lődd be rendesen előgyújtást meg a megszakítót, és a gyertyát!
Azután finomhangolni a karbit!
Hali!
Mz ts 125ösömet rengeteg alkatrésszel, jó motorral, szép külsövel 2007-ig műszakival elcserélném műszaki nélküli de új rendszámos t5ös pannóniára vagy 250es tsre. kérésre képet küldök.
Érdeklődni.: 06209886411
Valaki segítsen!
Hogyan kell normális alapjáratot állítani etz 125-ön? Mik a trükkök?
Egész délután próbálkoztunk de nem jött össze!
Előre is köszi!
tegnap én is le akartam venni a (bal) oldaldeklit, tökre nem értek hozzá, de rajz alapján..
szóval mindent kicsavaroztam (5 csavar, fordulatszámmérő akármije, váltókar),
csak a tengelyen levő anyát nem tudom, a könyv szerint pedig már a gumikalapácsos -ütögető fázis kéne, h jöjjön, de érzem, h valami még fogja.
help me pls! :)
Nincs csak egy kapcsoló a hásó dobban :-)))
Mindennek működni kell ami rajt van.
Hogy mennyire szőröznek az attól függ hová viszed.
Feltöltött aksival menj vizsgázni...
gumik,fék 2visszapillogó, üléskapaszkodó,lábtartó erre harapnak általában, de lehet megnézik a telókat és a kormányt is...
sorszám: 13204 (55598)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2006-06-18 13:29:52)
Helló ! A napokban vettem egy MZ ts 125 ös motort . És vinnem kellene műszakira . Azt szeretném megkérezni hogy műszakin mit néznek és hogyan ? Addig ok hogy fékeket , azok működnek is , méghozá meglepően jól ( simóról pattant gyerek vagyok :) ) . Még a féklámpa is jó . De csak a hátsó féknél világít . Elkeztem nézeketni az első féknél hátha valami kapcsoló problémája lehet , erre meg kapcsoló nuku . Még a helyét sem találtam meg rajta . Egyáltalán van rajta ilyen kapcsoló ? És ha nincs gyárilag akkor nem is baj ha első féknél nem vílágít a féklámpa ? Telók állapotát nézik ? Mert az első telomból szökik az olaj . Most sok kedvem nincs szészedni és szimeringezni . De megbukhat ha látják hogy a teló szárak olajosak ? Továbbá az indexet és a többi világító berendezést hogyan vizsgálják ? Álló vagy működő motornál ? Mert amikor jár a motor akkor semmi baj . Vilog meg világít minden . De álló motornál index csak halványan pislog amikor olyan kedve van . Bocs hogy hosszú voltam !
Válaszotokat előre is köszönöm !
Eza melegítés szerintem akkor jó ha nem te szeded majd le...
Ilyenkor van a szívás szerintem ami a csavarmegszakadással indul :-)))
Azé annyira nem kell felrakni, hogy ne lehessen leszedni :-)))
Nem tuttam, hogy lehet kapni :-)
Van aki visszaüti az is jó csak ésszel és érzéssel :-)
Én semmit nem csináltam vele simán lehúztam simán felütöttem rá a csavar mindent összeraktam!
Azóta 500KM és még minden jó remélem így is marad!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|