:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Tavaly télen vettem egy ETZ 125-t. Múlt héten pénteken vizsgáztattam, az sikerült. Ugyanakkor a felkészítésnél elfelejtettem megnézni a hajtómű olajszintjét. Erre a hét végén került sor, meglepetésemre alig volt benne. Jobb híján feltöltöttem motorolajjal (sürgősen mennem kellett vele, otthon meg csak ez volt). Mentem vele vagy 10 km-et, de már az első kilóméternél elkezdte kiverni a beöntőnyílás dugójának levegőztető furatán keresztül az olajat. Szerintetek a motorolaj nem jó bele, esetleg a szimeringnél "fúj ki"? Ha leengedem és kicserélem hajtóműolajra akkor jó lesz? A feltöltésnél a szintre figyeltem, biztos nem került bele több olaj, mint ami kell.
Előre is köszönöm a tanácsokat.
Még mindíg nem mondtad+ mennyi az előgyújtás, hol áll az alaplemez, és a megszakítóhézag állítása után allítottál-e gyújtást.
3-3,6mm = erős alacsony fordulaton is keveset fogyaszt nem gyorsul túl jól 5000 fölött nem megy.
2,5+0,3mm = jól gyorsul de erőtlen viszont pörög mint állat alacsony fordulatszámon gyenge, az ereje ledinkább a fordulatában van DE nyomaték szegény.
2,5mm alatt teljesen rossz.
Telóval nemszabad jáccani mer fejre is állhatsz.
Szerintem is a gáztolattyú (schuber) akad fenn bár 0,5 ös gyújtással még sose próbáltam ki, ha nem lenne benn szimering el se indulna mert kitolná az elősűrítést.
Fazer
Biztos ismered a http://www.google.co.hu/ -t. Ha jobban megnézed, tudsz vele domain-en belül keresni, így az adott szocimotoros hozzászólásokat gyönyörűen ki tudod szedegetni és megtalálod hová bújtak el! :-)
ciao
Semi
Nem kell 99 élég 95 (mer nincs 92 v, 86)
Azt azé nem kéne gondolni, hogy a Shell kútnál kannázgatnak az adalékkal és ott keverik bele. Tartájkocsiban jön és külön tartája van neki tehát abba a tartájba mindig V-Power van.... És a 100 as + inport de lehet a 95ös vpower is tehát NEM ITT KEVERGETIK magyarhonba
Hát igen, van még egy-két variáció, kösz a tippet!
Úgy kapta vissza az ember a felújított blokkot, hogy "szép" hőálló ezüsttel le volt kenve, de pl a kiemelővilla menetes agyának a rögzítőlemeze valahogy kimaradt a fordszám kihajtás háza alól, de a bowdenkülső is csak bele volt szigetelőszalaggal ragasztva a qplungdeknibe tekert hüvelybe. A bowdenház tartóperselye (v mi) már nem volt sehol. Mert az úgy is jó.
Szóval ilyesmi csodák.
Szia!
Nekem akkor csinálta ezt mikor rossz helyen volt a gyújtásom javaslom szedd szét; rakd össze és jó lesz.
De persze gyanús az is hogy valahol levegőt kap. (az meg tuti nem hogy felakad a gázbovdened)
Remélem sikerrel jársz ...
Hello
Sziasztok! Kicsit előrébb kell hoznom a nyárra tervezett teleszkópszimering-cserét. :( Ma egy kisebb kátyú után elkezdett folyni - majd ömleni - az olaj a bal szárból, rövidesen a jobból is. A szimering félig kifordult a helyéről. Két kérdésem lenne:
1: megtisztítottam az olajtól, visszanyomkodtam a szimeringeket. Elmegy még így kb. 300 km-t a motor, vagy nem biztonságos? /100-at muszáj lesz neki/
2: minőségi alapanyagokból akarom rendbetenni, ennek tudatában megfelel bele száranként 230 ml "CASTROL FORK OIL 5W", ill. egy pár 35x47x7-es duplaperemű szimering? /ha SKF-et esetleg nem kapnék, milyen márkát érdemes még megvenni?/
Hello!
Nem tud valaki ETZ 250-eshez gyári feszszabályzót elfogadható áron?
Lehetőleg Veszprém környékén.
C3-ast használj, az növelt hézagú, és ezt szokta mindenki.
Tudomásom szerint a C4 meg épp az ellenkezője, szűkített. Remélem jól tudom.
Mitől lehet az, hogy iszonyat nagy fordulatra pörög fel egyből beindítás után az ETZ 250-es? Sebességbe tenni sincs idő, mert már nyolcezren van, mire behúznám a qplungot.
A jelenség állandó, minden egyes beindulásnál ez van.
Könnyítésként elmondom, hogy most volt szétszedve-összerakva az eszköz, állítólag én vagyok a negyedik, aki a járgány orvoslásában részt vesz.
A két blokkfél elvileg tök jól tömített, de gyanítom, hogy a generátor alatti szimmering valahogy kimaradhatott. Legalábbis remélem, mert jobb ötletem nincs a jelenségre.
Szerintetek mi lehet még?
Sziasztok!
Nem is olyan régen szó volt itt a csapágyakról hogy C3 vagy C4 -est használjon az ember. Modemes vagyok és bizisten megprób visszaolvasgatni de nem találtam meg ígyhát megkérdezem tőletek hogy akkor hogy is volt???
Nem vagyok informatikus, nem tom mennyi munkával járna, de szerintem, akár hasznos is lehetne egy olyan kis beépített kereső a forumok között... Talán igy tanulhatnánk korábbi problémákból is, elkerülve egy téma sorozatos előfordulását.
Üdv Zoli
De amúgy nagyon érdekes az én problémám, mert ha kicsi lene az előgyújtás úgy gondolom hogy 98-as benzinnel hallhatóan kopogna, de semmi baja tőlle. Azt figyeltem meg hogy amikor 0.3 mm volt a hézag (kb) akkor nagyon jól gyorsult, viszont sz*rakodott, így most se megy olyan nagyon rosszul de szerintem még több van ennél benne!
Miért kell ennyit vitatkozni az oktánszámon? Próbáld ki! Tankolj 95-ös helyett 99-est. És ha jól telitankoltad gondolkozz el rajta, hogy milyen hülye vagy, hogy ennyi pénzt szinte feleslegesen kiadtál érte. Szerintem a 95-ös a tuti full synth Agip motorolajjal. Én így használom, nekem így a legfa*ább. Már én is kipróbáltam mindent. A shell-be ha beleteszik az adalékot akkor jó. Csak elég sűrűn a tartály helyett a kutas kocsilyába köt ki. Abból meg előnyöd nem származik. Ennyit erről.
Persze nem 3centivel csak finoman :-)
Én soxor úgy állítom, hogy nem is nézek semmit csak az alaplemezt viszem arrébb és kipróbálom :-)))
Ha állítod a hézagot elallítódik a gyújtásod is tehát a megszakítóhézaggal kell kezdeni de szerintem az lehet nagyobb (akár 1mm is) nem sok vizet zavar gyakorlatilag és ember legyen a talpán aki tud 0,3mm-t állítani.
Lehet ez a probléma túl kicsi előgyújtás miatt is szerintem...
Na itt vagyok megint! Ha már így tisztáztuk az előgyújtást akkor az lenne a köv. kérdésem hogy 0.3 mm megszakítóhézag nem kevés egy kicsit, nekem be volt ennyire állítva, állandóan megsült, most 0.5 mm van csak igy az a bajom vele, hogy elindulásnál megfullad a gép, magas fordulaton pedig pörög és nem húz kellőképpen. Na erre irjatok nekem valamit!
Nem akarok vitázni Veld mer igazad van de mégsincs... :-)))
Ha ez így lenne az MZ 86ossal és 95össel is egyformán menne...
Szerintem több hidrogénatom v.mi van benne és ezek begyújtásához nyilván több idő kell de nem értekhozzá :-)))
Amikor elkezd kinyitni már nyitva van tehát lámpa világít ott van a gyújtás mert a trafó árama megszakad, induktivitása összeomlik, a kondi meg rasegít még egy kicsit.
Tehát a nyitás pillanatában van a gyújtás(3mmFHE), az hogy meddig van nyitva a megszakítóhézagtól függ de gyakorlatilag mellékes (ez a zárásszög mármint, hogy meddig van zárva mert annál tovább tud töltődni a kondi tehát a végén annál nagyobbat lök rajta kisüléskor)
Hy!
Nekem az nem tiszta sor,hogy a felső holtpont előtt 3mm,el,de akkor minek kell,úgyértem a megszakítónak el kell ott kezdenie nyitni,vagy ott már ki kell lennie nyitva?
Üdv Motorosok!
Ha esetleg valalki házasodásra adná a fejét, az ne keresgéljen tovább, VŐFÉLYnek hívjon egy motoros társat:D
30/4141610
Kulio
Hi
Az oktánszám meghatározását itt már többen hajszál pontosan megahtározták, az a szám a kompressziótürést adja. A magasabb végnyomás miatt ugyanakkora helyre több üzemanyagot juttathatsz az égéstérbe ergo nagyobb a leadott teljesítmény. Ez MZ- nél nem jön elő mert nem faragod a hengerfejet, hogy nagyobb legyen a végnyomás.
Ezért szerintem aki tapasztalja a nagyobb teljesítményt a jobb benzinnel annak jobb, nyílván nem írná ha nem így lenne!
A végső, nagy mindent, elsöprő igazságot tényleg csak fékpadon lehetne lemérni.
Az előbb írtemmá de azért keírom megen az is támpontot adhat, hogy hogy áll az alaplemez (ha nincs gyretyakulcs ).
Olvass visssza:-)
De ha nincs colstok a kiscsavarhúzó v. akármi is jó mert 3mm jó szem azért meglát... ha 1 nagyonszar ha 2 akkoris tehát 3mm-nek kell lennie és amit beledogsz neejtsdb bele és a dugó közepe környékt keresd vele.
beledugsz valamit a gyertya helyére pl. kettétört colstok, azt figyeled mikor szikrázik a gyertya. Nyilván ehhez visszakell tenni a gyertyát a pipába, rátenni a hengerfejre, hogy testet kapjon, ráadni a gyújtást és forgatni a főtengelyt az óra járásával megegyező irányban. Amikor szikrázik megnézed a colstokot és figyeled mennyit jön felfelé még (hány mm-t) na az lesz az előgyújtás mert ha tovább forgatod újra sűllyedni fog mivel átér a dogó a holtponton. :-)))
Na azért írtam, hogy szerintem mert sejtettem én eztet :-)
Tehát a benzin égési sebessége egyforma.
Az oktánszám azt adja+, hogy mekkora energiával ég.
Nyilván a nagyobb energia elégetéséhez több időt kell hagyni tehát minél magasabb az oktánszám annál nagyobb az előgyújtás (a kompresszióba ne menjünk bele mert az állandó, szerkezetileg adott).
A Shell V Power 95ös a Shell V Power Racing 100as és importálják.
Véletlen tankoltam ilyet azóta ezt tankolom (95), símán jobban ment tőle érdekelt, hogy miért +néztem a honlapon.
A Vpowerbe kopás és surlódásc sökkentő adalék van tehát könnyebben jér a motor kevesebbet fogyaszt és kíméli a motort, ezen kívül vasárnap 4pontot kapsz 1 literért... viszont 315Ft.
Szerintem :-)))
Szia! http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49 - a lap alján (mágia)
Hello!
Hogyan lehet ügyesen egyszerűen és gyorsan megmérni azt hogy egy 250-es ETZ-nek mekkora az előgyújtása?
ebben a logikában az a buktató, hogy nem a égési idő nem növekszik, csak a az erre szánt idő lesz rövidebb: a nagyobb előgyújtás a magasabb fordulaton érezteti hatását, ezért van az újabb motorokon, és az autókon előgyújtás szabályozó, minél magasabb a fordulat annál nagyobb az előgyújtás. Ezzel lehet kitolni a hasznos égéshez szükséges időt.
En igy tudom.
Üdv!
250-es blokkot kersnék, papírok nélkül is jó
304141610
kulio
Én 4 évig jártam V powerrel, stihl olajjal kevertem 1/50-re.
A 250-es ETZ-m így megevett
4,3-4,6 ot.
Mindezt két személlyel megpakolva, hosszabb túrákon.
Személy autóba ilyet tankolok amióta létezik ( nem vagyok Ewing, cégautó).
Mivel nincs összehasonlítási alapom más benzinnel, csak ezt tudom dícsérni.
Ha a citroen 3 lityivel többet evett (erősen kétkedve hidd ezt el), akkor vagy be volt húzva a kézifék, vagy nagyon nem jól számoltak.
Nem kell kiforgatni a szavaimat. Hol irom le hogy az oktanszam az egesi sebesseget adja meg?
Pontosan ugyan azt mondjuk mindeketten, csupan abban ter el a velemenyunk hogy a magasabb oktanszamu uzemanyag gyorsabban vagy lasabban eg a motorban (legkori nyomason nem tudom, de nem is erdekel) es ugye ehez kapcsolodoan nagyobb vagy kisebb elogyujtas szukseges e.
Ez es a tapasztalataim engem tamasztanak ala. Jobbat most nem talaltam, de az Opel Astra szervizkonyvben is ez van leirva, de az nincs keznel most.
http://www.skoda100.lapok.hu/slides/359.
htm
A nagyobb elogyujtas, lasabb egest feltetelez. Es az is egyertelmuen kiderul, hogy a magasabb oktanszamhoz nagyobb elogyujtas tartozik.
Nos, mifelénk, és amerre jártam, mindenhol lehetett kapni akár egy méter kábelt is. Nem is ez a gond. Színes nincs sehol! Van fekete, kék, zöld sárga csíkos, és baromi ritkán zöld és piros is, de ezek már kuriózumnak számítanak. Nagyon nem szeretem az egyszínű vezetékezést.:((((
Sziasztok!
Most lettem boldog tulajdonosa egy 250-es ETZ-nek. Nagyon tetszik, de apróbb javításokat kell csinálnom. Az egyik, hogy a kábelezést fel kell újítani. Ehhez hol tudok anyagot venni? Az egyik boltban 100méternél kevesebb vezetéket nem adnak:(, és más helyet sem tudtak:(!
Köszi!
Nem szivesen reszelgetem a hengert mert az nem visszafordithato, ha elcseszel valamit. Ha megemeled a hengert akkor nem tud rendesen kinyitni a kipufog es atmomlo csatorna, szoval ez nem biztos hogy jo, persze a fordulatszam tartomany feljebb tolodik, de ez sem biztos hogy jo kozutra.
A kipufogo nyilas tetejet lehet feljebb reszelni, ettol lehet erosebb magas fordszamtartomanyban.
Egy rezonator azert jo mert bemesz a boltba, veszel egyett es ha kijavitod a trehany kisipari munka hibait akkor egyertelmu, hatasos, es visszafordithato modositas.
Hali!
Egyszer úgyis kipróbálom, aztán pártatlanul beszámolok a tapasztalatokról, elméletileg a világon semmit nem dobhat rajta (teljesen széria), akkor meg mire használnám fel a 99-100 oktánszám kompressziótűrő képességét?
Más dolog, de egy ismerősöm Citroen Xsara-ja ugyanúgy hajtva mindíg kb 3L-el többet evett a V-Power-rel, de legalább szarabbul ment :-)
Most hogy kijött a jó idő, sztem nem lesz gond kimotoroznom a betartalékolt 18L 95-öst, aztán kiderül mit tud nálam a V-Power :-)
Üdv,
Zoli
Hello!
Azt szeretném megkérdezni,h mi a helyes beállítás a karbin ha sport légszűrőt teszünk fel?
Amugy MZ TS 125-öm van, és mostanába kezdett sz*rakodni indításokkor.Már a karbit is kitisztítottam, a jó időre való tekintettel még a tűn is álligattam ,de még mindig nem az igazi!
A segítséget előre is köszi!
Keri!
Nincs kedved összedobni nekem egy rezó dobot? Majd behangolom én, csak össze kéne dobálni :)
Amúgy tényleg csak a hengerhez gondoltam hozzápiszkálni. Trabantoknál állítólag használ az is, ha emelsz 2mm-ert a hengeren, mert eltolja egy kicsit a vezérlést
Jó megoldás a csúszútárcsa megvágása is :)
Kár, hgy a TZ-ben nincs ilyesmi :)
De okosak vagytok :D
Mindenki járt gimiben kémia órára, mi? :)
Valaki tudna nekem segíteni kiválasztani a megfelelő felújító készletet egy ETZ 125- ös höz?
A másik lehetőségem az, hog rábízom a srácra, ki csinálja, de meg kell mondanom, nem szívesen tennék ilyet :)
Ha valami kérdésetek van, éírjatok nyugodtan, én is jártam kémiára, meg BMF-es vagyok :)
Az oktán szám a kompresszió tűrést adja meg. Vagyis az öngyulládási pontot határozza meg a nyomás fügvényében.Igazából nincs köze az égés sebességéhez.A magassb nyomáson az égés gyorsabb, ez biztos, a vég eredmény kérdéses, mert tudni kellene hozzá a légköri nyomáson történő égések közötti különbséget.Az oktán szám eredetileg a normál heptán és az izo-oktán arányát adja meg. Persze manapság nem pontosan ez, hiszen nyomás tűrést növelő adalékokkal állítják be.Tehát nyomás tűrést növelő, és nem égés időt növelő adalékokkal!A szakirodalmak nem igazán írják, melyik oktán számú benzin ég gyorsabban. Egyébbként ha lassulna az égés az oktán szám növelésével, akkor a magas fordulatú motoroknál kis oktán számú benzint használnának, és nem fordítva.Még eggy : Ha valaki szerint az oktán számot az égés időre használják, akkor adjon meg egy netes címet, ahol ezt olvashatjuk. A nyomás tűrésről bárhol lehet olvasni, csak be kell a keresőbe írni azt hogy oktán szám.
Én csak okoskodok :)
De szerintem nekem van igazam :)
Ha valakit érdekel, kifejtem, hogy szerintem miért nekem van igazam, de nyilván majd okosabb ember megmondja a frankót.
Öregapo irta: " A magas oktán számú üzemanyagok....gyorsabban égnek."
Keri irta: "Mivel a magas oktanszamu uzemanyagok lasabban egnek..."
Na akkor most melyik allitas az igaz tenyleg kivancsi volnek ra?
A magas oktán számú üzemanyagok bár jobban tűrik a sürítést, gyorsabban égnek. Ezért kell az előgyújtást kissebre állítani. A magassabb kompresszió tűrés akkor használható ki, ha a hengerfejből leszedünk kicsit. Ez nem árt egyébbként se, mivel a szoci motorok többségét, így a 250 es ETZt is úgy emlékszem, 86 os ! benzinhez méretezték.(esetleg 91eshez) Bár ez csak addig számít, amíg nem kopik be annyira a henger, hogy eltüntesse a nyert magassabb kompressziót. A V-Powerben egyébbként nem az oktán szám segít, hanem az, hogy égés gyorsító adalék van benne.Van ha jól rémlik 95ös és 99 es változata is. Egy jól beállított gyújtású, nem szét kopott MZ tapasztalatom szerint nagyon észre veszi, és hálás is érte.Viszont drága, ezért én se használtam sokat. A mostani jawámnál viszont nem jön be.biztos a hosszabb löket miatt.Egyébbként amikor csúcs formájában volt az ETZ, azt is észrevette, hogy ha Mol kútnál tankoltam. Nagyon útálta.....
Mivel a magas oktanszamu uzemanyagok lasabban egnek, ezert jobban turi a nagyobb elogyujtast, raadasul egyenletesebb, csondesebb a motor jarasa, nem rangatja a fotengelyt anyira tehat jobb hatasfoku. De errol nem a Vpower tehet, hanem a magas oktanszam. Ha Metanolt keversz az uzemanyagba, vagy konkretan metanolal jarsz az is ugyan ezt a hatast fogja okozni...sot a tiszta metanol a leheto legjobb uzemanyag egy belso egesu motornak. Sajnos van egy olyan problema, hogy a gozei is mergezoek, ha megiszod vaksagot vagy halalt okoz, rohadt draga, es szetmarja a gumi alkatreszeket, tehat specialis tomitesekre kell cserelni mindent.
RR_ZOZY
Egy jól beállított MZ-nél érezhető a különbség egy 95-ös és egy V-power között!
ciao
Semi
pedik sokat dobna rajta a dupla ccm ;-)
A rezo csak akkor karos ha tulhajtod vele a motort. A tuning rovatban van rezo meretezes, lehet azt finoman is meretezni, ugy hogy kevesebbet emeljen a nyomatekon, de szeles fordulatszam tartomanyban. Illetve a magas fordulatszam tartomanyban mar ne ereztesse a hatasat, ilyenkor nem fog tobbet porogni, de nyomatekosabb lesz. Ez utcan jobban is hasznalhato, mint egy keskeny de kiugro fordulatszam tartomany. SZoval ha nem az a cel a rezoval hogy mindenaron a legnagyobb csucsteljesitmenyt hozza ki a gepbol, hanem hogy hasznalhatobb legyen akkor nem karos.
Igen, szélesebb, na és? Akkor jó, ha a szelvény mindkét oldalon egyforma távolságra van az első kerék oldalától. (Persze feltételezve, hogy az első kerék egyenesbe van szedve.)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|