:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Na akkor csak közeledünkmá a 4,5 decihez :-)))
Az innen is letölthető, "ETZ 125 és ETZ 150 típusú motorkerékpár üzemeltetési útmutatója" című könyv 10. oldalán 0,5 liter van feltüntetve hajtóműolaj-mennyiségként.
Úgy van, de tulajdonképpen az se kell bele mert úgyis megy kb.8km-t
Nekem sajnos nincs ilyen jó szemem :-)
A TS 250 (4sebességes) kell 7,5 deci.
Énmá megen nemtom miről beszéltek...
Melyik MZ-be kell deci olaj?
4,5/9 deci kell szerintem (125/250)
Talán a TS v. ES 250 be kellett 6deci :-)))
Hi!
A könyv 6 dl olajat ír bele, 80W90-eset. És nekem is ezzel a legjobb.
Szeritem feltöltötted Te az ellenőrzőcsavarig azért jön ki belőle. Ugyanis nemtudom miért de ha az ember az előírt 6 dl mennyiséggel tölti fel még messze nincs az ellenőrzőcsavarnál az olaj. Ugyhogy nemtom minek van az a csavar, ha nem is jó helyen van.
Ne feledd két leeresztőcsavar is van.
Én próbáltam a csodás site: paraméterrel kereni, de csak nem lett meg Bambi száma.
en szemre is beallitom 0,3mm +-0,03 pontossaggal. A hezagmero lemezzel tobnyire csak nyugtazom hogy mar megint pontos :)
A benzinbe kevert olaj is kopas es surlodas csokkento adalek :)))
ok :)
megaztán nem vezet a dolog sehova, ebből nem sok hasznos infót tudott az olvasgató leszűrni :)
merő órát berakod a gyertya helyere, zárlatmérőt a megszakítóra, elkezded tekerni a főtengelyt, és amikor abbamarad a zárlatmérő sípolása, megszámolod hány mm-t kell még a felső holtpontig tekerni.
Egyébként a szóbanforgó gimidugóban szerintem nincs furat gyárilag...
4,5 deci kell bele hajtóműolaj SAE 85 asszem v. hikomol gl60 (a MOL-nál vanmég)
Ha nem lenne jó bele az olaj nem tudnál rendesen váltani. (nem lehet kivenni, kidobálja pl.)
Ha kilövi a gumidugót vagy ott folyik akkor csak több van benne mint kéne...
Kérdés, hogy miért van több.
De ha először meg kevés volt akkor a szimeringnél nem kap benzint, tehát túltöltötted.
Ha szimeringes vagy benzines lesz a váltóolaj vagy elfogy mert a motor feldolgozza. Ez utóbbi jele a fekete nedves (esetleg foltos)gyertyakép és a nagy kék füst amit ereget menet közben a kipuff.
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Tavaly télen vettem egy ETZ 125-t. Múlt héten pénteken vizsgáztattam, az sikerült. Ugyanakkor a felkészítésnél elfelejtettem megnézni a hajtómű olajszintjét. Erre a hét végén került sor, meglepetésemre alig volt benne. Jobb híján feltöltöttem motorolajjal (sürgősen mennem kellett vele, otthon meg csak ez volt). Mentem vele vagy 10 km-et, de már az első kilóméternél elkezdte kiverni a beöntőnyílás dugójának levegőztető furatán keresztül az olajat. Szerintetek a motorolaj nem jó bele, esetleg a szimeringnél "fúj ki"? Ha leengedem és kicserélem hajtóműolajra akkor jó lesz? A feltöltésnél a szintre figyeltem, biztos nem került bele több olaj, mint ami kell.
Előre is köszönöm a tanácsokat.
Még mindíg nem mondtad+ mennyi az előgyújtás, hol áll az alaplemez, és a megszakítóhézag állítása után allítottál-e gyújtást.
3-3,6mm = erős alacsony fordulaton is keveset fogyaszt nem gyorsul túl jól 5000 fölött nem megy.
2,5+0,3mm = jól gyorsul de erőtlen viszont pörög mint állat alacsony fordulatszámon gyenge, az ereje ledinkább a fordulatában van DE nyomaték szegény.
2,5mm alatt teljesen rossz.
Telóval nemszabad jáccani mer fejre is állhatsz.
Szerintem is a gáztolattyú (schuber) akad fenn bár 0,5 ös gyújtással még sose próbáltam ki, ha nem lenne benn szimering el se indulna mert kitolná az elősűrítést.
Fazer
Biztos ismered a http://www.google.co.hu/ -t. Ha jobban megnézed, tudsz vele domain-en belül keresni, így az adott szocimotoros hozzászólásokat gyönyörűen ki tudod szedegetni és megtalálod hová bújtak el! :-)
ciao
Semi
Nem kell 99 élég 95 (mer nincs 92 v, 86)
Azt azé nem kéne gondolni, hogy a Shell kútnál kannázgatnak az adalékkal és ott keverik bele. Tartájkocsiban jön és külön tartája van neki tehát abba a tartájba mindig V-Power van.... És a 100 as + inport de lehet a 95ös vpower is tehát NEM ITT KEVERGETIK magyarhonba
Hát igen, van még egy-két variáció, kösz a tippet!
Úgy kapta vissza az ember a felújított blokkot, hogy "szép" hőálló ezüsttel le volt kenve, de pl a kiemelővilla menetes agyának a rögzítőlemeze valahogy kimaradt a fordszám kihajtás háza alól, de a bowdenkülső is csak bele volt szigetelőszalaggal ragasztva a qplungdeknibe tekert hüvelybe. A bowdenház tartóperselye (v mi) már nem volt sehol. Mert az úgy is jó.
Szóval ilyesmi csodák.
Szia!
Nekem akkor csinálta ezt mikor rossz helyen volt a gyújtásom javaslom szedd szét; rakd össze és jó lesz.
De persze gyanús az is hogy valahol levegőt kap. (az meg tuti nem hogy felakad a gázbovdened)
Remélem sikerrel jársz ...
Hello
Sziasztok! Kicsit előrébb kell hoznom a nyárra tervezett teleszkópszimering-cserét. :( Ma egy kisebb kátyú után elkezdett folyni - majd ömleni - az olaj a bal szárból, rövidesen a jobból is. A szimering félig kifordult a helyéről. Két kérdésem lenne:
1: megtisztítottam az olajtól, visszanyomkodtam a szimeringeket. Elmegy még így kb. 300 km-t a motor, vagy nem biztonságos? /100-at muszáj lesz neki/
2: minőségi alapanyagokból akarom rendbetenni, ennek tudatában megfelel bele száranként 230 ml "CASTROL FORK OIL 5W", ill. egy pár 35x47x7-es duplaperemű szimering? /ha SKF-et esetleg nem kapnék, milyen márkát érdemes még megvenni?/
Hello!
Nem tud valaki ETZ 250-eshez gyári feszszabályzót elfogadható áron?
Lehetőleg Veszprém környékén.
C3-ast használj, az növelt hézagú, és ezt szokta mindenki.
Tudomásom szerint a C4 meg épp az ellenkezője, szűkített. Remélem jól tudom.
Mitől lehet az, hogy iszonyat nagy fordulatra pörög fel egyből beindítás után az ETZ 250-es? Sebességbe tenni sincs idő, mert már nyolcezren van, mire behúznám a qplungot.
A jelenség állandó, minden egyes beindulásnál ez van.
Könnyítésként elmondom, hogy most volt szétszedve-összerakva az eszköz, állítólag én vagyok a negyedik, aki a járgány orvoslásában részt vesz.
A két blokkfél elvileg tök jól tömített, de gyanítom, hogy a generátor alatti szimmering valahogy kimaradhatott. Legalábbis remélem, mert jobb ötletem nincs a jelenségre.
Szerintetek mi lehet még?
Sziasztok!
Nem is olyan régen szó volt itt a csapágyakról hogy C3 vagy C4 -est használjon az ember. Modemes vagyok és bizisten megprób visszaolvasgatni de nem találtam meg ígyhát megkérdezem tőletek hogy akkor hogy is volt???
Nem vagyok informatikus, nem tom mennyi munkával járna, de szerintem, akár hasznos is lehetne egy olyan kis beépített kereső a forumok között... Talán igy tanulhatnánk korábbi problémákból is, elkerülve egy téma sorozatos előfordulását.
Üdv Zoli
De amúgy nagyon érdekes az én problémám, mert ha kicsi lene az előgyújtás úgy gondolom hogy 98-as benzinnel hallhatóan kopogna, de semmi baja tőlle. Azt figyeltem meg hogy amikor 0.3 mm volt a hézag (kb) akkor nagyon jól gyorsult, viszont sz*rakodott, így most se megy olyan nagyon rosszul de szerintem még több van ennél benne!
Miért kell ennyit vitatkozni az oktánszámon? Próbáld ki! Tankolj 95-ös helyett 99-est. És ha jól telitankoltad gondolkozz el rajta, hogy milyen hülye vagy, hogy ennyi pénzt szinte feleslegesen kiadtál érte. Szerintem a 95-ös a tuti full synth Agip motorolajjal. Én így használom, nekem így a legfa*ább. Már én is kipróbáltam mindent. A shell-be ha beleteszik az adalékot akkor jó. Csak elég sűrűn a tartály helyett a kutas kocsilyába köt ki. Abból meg előnyöd nem származik. Ennyit erről.
Persze nem 3centivel csak finoman :-)
Én soxor úgy állítom, hogy nem is nézek semmit csak az alaplemezt viszem arrébb és kipróbálom :-)))
Ha állítod a hézagot elallítódik a gyújtásod is tehát a megszakítóhézaggal kell kezdeni de szerintem az lehet nagyobb (akár 1mm is) nem sok vizet zavar gyakorlatilag és ember legyen a talpán aki tud 0,3mm-t állítani.
Lehet ez a probléma túl kicsi előgyújtás miatt is szerintem...
Na itt vagyok megint! Ha már így tisztáztuk az előgyújtást akkor az lenne a köv. kérdésem hogy 0.3 mm megszakítóhézag nem kevés egy kicsit, nekem be volt ennyire állítva, állandóan megsült, most 0.5 mm van csak igy az a bajom vele, hogy elindulásnál megfullad a gép, magas fordulaton pedig pörög és nem húz kellőképpen. Na erre irjatok nekem valamit!
Nem akarok vitázni Veld mer igazad van de mégsincs... :-)))
Ha ez így lenne az MZ 86ossal és 95össel is egyformán menne...
Szerintem több hidrogénatom v.mi van benne és ezek begyújtásához nyilván több idő kell de nem értekhozzá :-)))
Amikor elkezd kinyitni már nyitva van tehát lámpa világít ott van a gyújtás mert a trafó árama megszakad, induktivitása összeomlik, a kondi meg rasegít még egy kicsit.
Tehát a nyitás pillanatában van a gyújtás(3mmFHE), az hogy meddig van nyitva a megszakítóhézagtól függ de gyakorlatilag mellékes (ez a zárásszög mármint, hogy meddig van zárva mert annál tovább tud töltődni a kondi tehát a végén annál nagyobbat lök rajta kisüléskor)
Hy!
Nekem az nem tiszta sor,hogy a felső holtpont előtt 3mm,el,de akkor minek kell,úgyértem a megszakítónak el kell ott kezdenie nyitni,vagy ott már ki kell lennie nyitva?
Üdv Motorosok!
Ha esetleg valalki házasodásra adná a fejét, az ne keresgéljen tovább, VŐFÉLYnek hívjon egy motoros társat:D
30/4141610
Kulio
Hi
Az oktánszám meghatározását itt már többen hajszál pontosan megahtározták, az a szám a kompressziótürést adja. A magasabb végnyomás miatt ugyanakkora helyre több üzemanyagot juttathatsz az égéstérbe ergo nagyobb a leadott teljesítmény. Ez MZ- nél nem jön elő mert nem faragod a hengerfejet, hogy nagyobb legyen a végnyomás.
Ezért szerintem aki tapasztalja a nagyobb teljesítményt a jobb benzinnel annak jobb, nyílván nem írná ha nem így lenne!
A végső, nagy mindent, elsöprő igazságot tényleg csak fékpadon lehetne lemérni.
Az előbb írtemmá de azért keírom megen az is támpontot adhat, hogy hogy áll az alaplemez (ha nincs gyretyakulcs ).
Olvass visssza:-)
De ha nincs colstok a kiscsavarhúzó v. akármi is jó mert 3mm jó szem azért meglát... ha 1 nagyonszar ha 2 akkoris tehát 3mm-nek kell lennie és amit beledogsz neejtsdb bele és a dugó közepe környékt keresd vele.
beledugsz valamit a gyertya helyére pl. kettétört colstok, azt figyeled mikor szikrázik a gyertya. Nyilván ehhez visszakell tenni a gyertyát a pipába, rátenni a hengerfejre, hogy testet kapjon, ráadni a gyújtást és forgatni a főtengelyt az óra járásával megegyező irányban. Amikor szikrázik megnézed a colstokot és figyeled mennyit jön felfelé még (hány mm-t) na az lesz az előgyújtás mert ha tovább forgatod újra sűllyedni fog mivel átér a dogó a holtponton. :-)))
Na azért írtam, hogy szerintem mert sejtettem én eztet :-)
Tehát a benzin égési sebessége egyforma.
Az oktánszám azt adja+, hogy mekkora energiával ég.
Nyilván a nagyobb energia elégetéséhez több időt kell hagyni tehát minél magasabb az oktánszám annál nagyobb az előgyújtás (a kompresszióba ne menjünk bele mert az állandó, szerkezetileg adott).
A Shell V Power 95ös a Shell V Power Racing 100as és importálják.
Véletlen tankoltam ilyet azóta ezt tankolom (95), símán jobban ment tőle érdekelt, hogy miért +néztem a honlapon.
A Vpowerbe kopás és surlódásc sökkentő adalék van tehát könnyebben jér a motor kevesebbet fogyaszt és kíméli a motort, ezen kívül vasárnap 4pontot kapsz 1 literért... viszont 315Ft.
Szerintem :-)))
Szia! http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49 - a lap alján (mágia)
Hello!
Hogyan lehet ügyesen egyszerűen és gyorsan megmérni azt hogy egy 250-es ETZ-nek mekkora az előgyújtása?
ebben a logikában az a buktató, hogy nem a égési idő nem növekszik, csak a az erre szánt idő lesz rövidebb: a nagyobb előgyújtás a magasabb fordulaton érezteti hatását, ezért van az újabb motorokon, és az autókon előgyújtás szabályozó, minél magasabb a fordulat annál nagyobb az előgyújtás. Ezzel lehet kitolni a hasznos égéshez szükséges időt.
En igy tudom.
Üdv!
250-es blokkot kersnék, papírok nélkül is jó
304141610
kulio
Én 4 évig jártam V powerrel, stihl olajjal kevertem 1/50-re.
A 250-es ETZ-m így megevett
4,3-4,6 ot.
Mindezt két személlyel megpakolva, hosszabb túrákon.
Személy autóba ilyet tankolok amióta létezik ( nem vagyok Ewing, cégautó).
Mivel nincs összehasonlítási alapom más benzinnel, csak ezt tudom dícsérni.
Ha a citroen 3 lityivel többet evett (erősen kétkedve hidd ezt el), akkor vagy be volt húzva a kézifék, vagy nagyon nem jól számoltak.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|