hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

rebel56
válasz erre | email2006-06-23 10:21:25
Keri, piri: köszi a válaszokat, ha haza tudok vele keveredni valahogy akkor nekiállok. :)
sorszám: 13349 (56128)
(előzmény: Keri, 2006-06-23 10:12:29)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-23 10:20:32
én is olvastam mind a két mennyiséget de ezzel ne is foglalkozzatok valahol a könyvben az van írva hogy éppenannyi kell bele hogy éppen az ellenörzőcsavaron csurogjon!

Nagyon egyszerű a dolog meghajtod a gépet hogy megmelegedjen az olaj ezután leereszted az új olajat pedig forró vizbe teszed (csak a dobozát :) )
amikor átforrósodott beleöntöd a gépbe beleöntesz kb 0.5litert majd lassan csurgatod mig meg nem jelenik biztos hogy jó lesz!!!
Az olaj teljesen mindegy milyen hogy hikomol vagy motorolaj én próbáltam mind a kettőt mind a kettő jó!


Ui.:milyen két csavart kellene kicsavarni???én csak a nagyobbikat szoktam!!! Különben minden kézikönyv tiltja hogy kicsavard a kissebiket mert az nem kuplung alól leeresztőcsavar hanem üres fokozat rögzítése!!!

Különben ha jó minden tehát a szimeringek tömítések akkor nem gáz ha több van benne én például volt hogy több mint egy litert tettem bele és semmi gáz nem volt!

Ha biztosra akarsz menni akkor az előbb leírt felmelegítős módszert használd!!!
sorszám: 13348 (56127)
(előzmény: MIHI, 2006-06-23 08:15:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-23 10:20:12
lehet kapni csapagyragasztot, az direkt ilyenekre van kitalalva, persze tul nagy lotyogest nem hidal at, de ha csak eppen elforog akkor arra jo.
sorszám: 13347 (56126)
(előzmény: MIHI, 2006-06-23 08:15:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-23 10:18:28
nincs belepesi dij tudtommal, csak a versenyzok fizetnek nevezest.
sorszám: 13346 (56124)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-06-23 00:29:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-23 10:16:06
C4 az idealis, de C3-assal megy az osszes hazai MZ...talan csak Petieben van c4, igyanis ez sokkal dragabb. Na meg valaki azt mondta hogy a regi C4 az a mostani C3nak felel meg, de errol en nem tudok semmit.
sorszám: 13345 (56123)
(előzmény: k-rudi, 2006-06-22 17:31:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-23 10:14:34
Arra gondoltal hogy nincs toltesed? :)
Vagy a generator lett menetzarlatos, vagy valamelyik vezetek testelodott le, esetleg , diodahid, fesszab, szenkefe, kabelsaru, akkuhiba, zarlat...szoval sok minden lehet. Meg kell keresni a hibat.
sorszám: 13344 (56122)
(előzmény: fighter, 2006-06-22 17:16:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-23 10:12:29
Ha nincs csillapitas, akkor csunyan tud pattogni a gep, se a fek sem a kormyanyas, de rossz uton az egyenes haladas sem biztonsagos. En mar mentem ilyennel, halalos :))

Az az 1mm nem problema, csak ne tudjon elforduni a helyen, meg gondolom van benne zeger gyuru, hogy ne tudja kinyomni a nyomas.
sorszám: 13343 (56121)
(előzmény: rebel56, 2006-06-22 16:10:09)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-23 09:36:28
Fogsz egy 0,5mm-es vaslemezt, levágsz belőle egy csíkot, betekered a csapágyfészekbe, és voala. Ha netán sok lenne, üllő+kalapács módszerrel addig lapítod, amíg paszentos nem lesz. (Természetesen lapítás után újra méretre kell vágni.)
Nekem teljesen jól bevált a keewaynál. ;-)
sorszám: 13342 (56119)
(előzmény: MIHI, 2006-06-23 08:15:44)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-06-23 08:51:23
esetleg loctite csapagyragaszto, en azt hasznaltam (van belole tobbfele ), egesz jol bevalt, viszont iszonyat draga, erdemesebb inkabb kerni valakitol, mert azert a nehny cseppert nem erdemes ~6-7000 ft-ot kiadni
sorszám: 13341 (56112)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-06-23 08:25:04
Az onozást én nem ajánlanám, esetleg elnyomódhat a rázkódásoktol, mert elég puha. (bár az alu sem a keménységéről hires...) Ha új csapágyakat veszel, vegyél olyanokat, amik külső kerületükben túl méretesek, az talán segít. Ha nem, akkor használj kétponensű, fémszilárdságú anyagot. A neve nem jut eszembe, de valaki biztos ismeri.Már mások is ajánlották itt csapágy beragasztásra.
sorszám: 13340 (56111)
(előzmény: MIHI, 2006-06-23 08:15:44)

 
 
MIHI
válasz erre | email2006-06-23 08:15:44
T. Rebel56 és Piri urak!

Köszönöm a segítséget. Az 1000 cmm3 egy 81-es kiadású, magyar fordítású MZ szervízkönyvből vettem, azt hiszem ez a verzió innen a honlapról is letölthető. Valszeg elfordították, mert megnéztem a Hogyan-tovább című kiadást is, ott már 0,5 liter írnak. Remélem nem tettem tönkre semmit, ma cserélem ki az olajat. Egyébként a beöntődugó tényleg gyári levegőztetővel van ellátva, hossztengelyében üreges, a fejben meg elfordul és egy téglalap alakú nyílásban végződik. Egyszóval gyári az tuti.

Észrevettem egyébként még egy hibát. A hátsó kerékben "megforog" mindkét csapágy. Segít rajta szerintetek két új csapágy, palástjuk felmelegítve, körben felónozva (felfuttatva ónnal) és vissza a helyére? Régen legalábbis így csináltam meg Rigámat, igaz sokat nem használtam utánna.

Sziasztok
sorszám: 13339 (56108)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-06-23 00:29:31
Mennyi lesz a beugró?
Lehet, hogy kinézek. :D
Ha túl sok max kintről nézem a kerítésen át. :DDDDDDD
sorszám: 13338 (56098)
(előzmény: Kobra1, 2006-06-22 23:35:11)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-06-22 23:35:11
Hétvégén Hungaroringen MZ kupa!!!

Mellette még más motor versenyek lesznek többek közt a hires Kurucz Reisz, 50 évvel ezelőtt ,Bold'Or 24 órás párizsi versenyen győztes párosa is ott lesz! Ső kort megszégyenitve(77) versenyezni fognak egy felujitott pancsival!
tehát érdemes eljönni!!!
sorszám: 13337 (56094)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-06-22 23:27:31
50000FT most lett felújítva.Adok hozzá alkatrészt is.
sorszám: 13336 (56093)
(előzmény: ede22, 2006-06-22 23:02:30)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-06-22 23:04:31
Sziasztok! Nekem van egy félkész Trophy-m. Nem érdekel esetleg valakit?
Le kell festeni az idomokat, de a váz már le van, meg benne van a komplett blokk. Még be kell kötni elektromosan, de amúgy kutya baja. Olyan 20 körülre gondoltam.

Vince
sorszám: 13335 (56087)

 
 
ede22
válasz erre | email2006-06-22 23:02:30
Mi az ára a müszakis ts-nek??
sorszám: 13334 (56085)
(előzmény: jawa lovas, 2006-06-22 22:21:23)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-06-22 22:55:19
Nekem is van ts-em. Új fénnyel felújított blokk új akksi forgalomból kivonva.
sorszám: 13333 (56082)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-06-22 22:52:13
De egyébként ha betolom egyből indul és fel is tölti az akksit. Megnésztem a megszakítót és hát eléggé szórja a szikrát lehet h az zárlatos.
sorszám: 13332 (56080)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-22 21:13:52)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-06-22 22:21:23
Láttam hogy ts-hez keresel alkatrészt nekem van minden írd össze hogy mi kell és küld el az árban megegyezünk.Komplett ts műszakis nem érdekell?
sorszám: 13331 (56071)
(előzmény: M@tyesz, 2006-06-22 20:11:15)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-22 22:00:38
Aha. Szóval nem telefon, nem is telefonszám, hanem tel. Szépen egyszerűsödik a nyelvünk.
sorszám: 13330 (56064)
(előzmény: rebel56, 2006-06-22 12:31:38)

 
 
válasz erre | email2006-06-22 21:53:33
Szia Charlie!

Nekem egy 125-ös ETZ-van. Ugyanezt csinálta egy darabig, aztán abbahagyta! Valószínűleg az volt a baj, hogy sokat tettem bele! Ha úgy érzed, hogy sok volt, akkor mindenképp még várj egy kicsit, használd így egy darabig, aztán ha sokáig csinálja még szerintem is szimering problémád van!

FEri
sorszám: 13329 (56061)
(előzmény: charlie, 2006-06-22 19:04:24)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-22 21:13:52
rövidzárlat
sorszám: 13328 (56055)
(előzmény: fighter, 2006-06-22 17:16:00)

 
 
M@tyesz
válasz erre | email2006-06-22 20:11:15
Sziasztok!
125-ös Ts MZ-mhez szeretnék alkatrészeket(kapcsolókat,első index,fékkar,markolat,kipufogó+csonk, stb..). Ja,és egy SZERELÉSI KÖNYV is kellene.
Köszike!
sorszám: 13327 (56049)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-22 19:04:24
Na jó hogy az olajos téma felmerült.
250-es etz-m van és folyik az olaj a gyujtás oldali dekni összeillesztésénél. Ez lehet attol hogy sok olaj van benne vagy mindenképp lánckerékszimeringet kell vegyek . ELŐRE IS KÖSZI A SEGÍTSÉGET LÉCCI ÍRJATOK
sorszám: 13326 (56045)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-06-22 17:31:09
Tudtommal a C2-es a csokkentett hezag. A C3 a nagyobb, a C4 meg meg nagyobb. Nekem a C4-et ajanlottak, fotengely-csapagyrol leven szo. Tapaszalatokrol nem tudok beszamolni, a project el lett halasztva(kulfoldon vagyok).Javitsatok ki ha tevednek.
Hali.
sorszám: 13325 (56036)
(elözmény: MIHI, 2006-06-21 20:59:27)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-06-22 17:16:00
Hali! Olyankor mi van amikor a 150-es etz-nél menet közben nem alszik el a töltésvisszajelző és amikor megállok vele ekkor valami szép lassan leszívja az áramot??
sorszám: 13324 (56035)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 16:43:53
De ezeket úgyis észreveszed ha mész egy kört olaj nélkül :-)
sorszám: 13323 (56028)
(előzmény: piri, 2006-06-22 16:40:55)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 16:40:55
Nem jó ha felüt a teló fékezéskor és a gumit is koptatja nő a fékút is talán és ha nem egyforma a 2 olajszont az is gáz, pattoghat az eleje (főleg 100 nál).
A hátsónál meg az alátétet hagyják ki az életveszély!
sorszám: 13322 (56027)
(előzmény: rebel56, 2006-06-22 16:10:09)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-22 16:10:09
Visszatérve a tegnapi teleszkópos problémámra (ETZ 251).
35x47x7-es szimeringből csak hazai gyártmány volt, a profi minőségből csak 35x47x6-os méret volt. Utóbbiból vettem egy párral. Beleépíthetem? Kell valamivel kompenzálni esetleg azt az 1 mm-t?
piri: írtad, hogy nem biztonságos. Kifejtenéd bővebben? /Tegyük fel, hogy több olaj már nem folyik a gumira./
sorszám: 13321 (56025)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 16:08:12
Nu isoraz :-)
4,5dl azaz 0,45l tehát 450köcenti kell bele :-)))
Ne azt nézd, hogy mikor folyik ki, a a váltókar alatt mert nem folyik ki rögtön.
Ezért van 2 leeresztő az alján. A kicsi a kuplungból enged, a nagy a váltóból.
És majd a csapágyaknál és asszem egy kis furaton folyik az olaj át a váltóból a kuplung részbe, tehát a kuplunghoz ahol az ellenőrző csavar van kés ve ér az olaj, ezért ha ott megjelenik már túltöltötted.
Melegen engedd le (a 2 alsó csavaron) azt minden csavar vissza 4,5 dl bele felűl a gimidugónál (de belemenjen ne mellé).
Ha jó a szint az ellenőrzőcsavarnál folyik kifelé, (de nem kell elfolyatni az egészet) azt visszacsavarod ennyi.
Indítsd el mielőtt szintet nézel, hogy a kuplung felverje...
Amúgy igen kevés van benne gyárilag is tehát a 4,5 deci ha összejön az alján az kb 2 centi a fogaskerekek és a kuplung szórják szét.
sorszám: 13320 (56024)
(előzmény: MIHI, 2006-06-22 15:43:14)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-22 16:06:10
Hali, ha beleöntöttél 8 deci olajat, nem csoda, hogy kijön. :) Milyen szervízkönyvben írnak 1 litert? Mint alább is írtam, a kézikönyv - töltsd le - szerint 0,5 liter olaj kell bele.
Nekem olyan volt /még a 150-es ETZvel/, hogy a szerelő túltöltötte az olajat, ahogy megemelkedett a hőmérséklete és a térfogata, kinyomta a kuplung oldali deknin az egyik rögzítőcsavart (!), új menetett kellett vágatni bele. Sok sikert!!
sorszám: 13319 (56023)
(előzmény: MIHI, 2006-06-22 15:43:14)

 
 
MIHI
válasz erre | email2006-06-22 15:43:14
Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat. Tehát MINDKÉT csavart kivettem, az olajleeresztőt és a váltókar alattit is, a sebváltó beállítéséhoz nem nyúltam. Kb. 1 dc olaj jött ki. Egyébként a szervízkönyvben 1000 cm3 olajat írnak, ez szerintem 1 lityi. Nekem kb. 0,8 ment bele, akkor kezdett folyni a szintellenörző csavar furatánál. Ja és a gép sztenderden, egyenesen állt! Szóval akkor most 0,5 vagy 1 liter a betöltő mennyiség egy 1988-as ETZ 125-nél? A váltás egyébként, jó nem lett más, nem dobálja ki a fokozatokat és nem is füstöl a gép! Valszeg újabb teljes leeresztés jön, utánnanéztem, állítólag a motorolaj adalékjai tönkreteszik a kuplungot, mert csúszásra hajlamos lesz tőle.

Mégegyszer köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
sorszám: 13318 (56020)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-06-22 15:23:56
125-osrol beszelnek, nem 250-esrol :-))) ott tenyleg 2 van....
sorszám: 13317 (56018)
(előzmény: Keri, 2006-06-22 14:53:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-22 14:53:29
amibol az egyik a valto pozicionalo rugo, szoval azt nem erdemes kicsavarni :)
sorszám: 13316 (56007)
(előzmény: marcee, 2006-06-22 13:28:27)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 14:23:26
Na akkor csak közeledünkmá a 4,5 decihez :-)))
sorszám: 13315 (56004)
(előzmény: rebel56, 2006-06-22 14:07:03)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-22 14:07:03
Az innen is letölthető, "ETZ 125 és ETZ 150 típusú motorkerékpár üzemeltetési útmutatója" című könyv 10. oldalán 0,5 liter van feltüntetve hajtóműolaj-mennyiségként.
sorszám: 13314 (56003)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 14:02:37
Úgy van, de tulajdonképpen az se kell bele mert úgyis megy kb.8km-t
sorszám: 13313 (56002)
(előzmény: Keri, 2006-06-22 10:35:46)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 13:59:55
Nekem sajnos nincs ilyen jó szemem :-)
sorszám: 13312 (56001)
(előzmény: Keri, 2006-06-22 10:39:55)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 13:52:40
A TS 250 (4sebességes) kell 7,5 deci.
sorszám: 13311 (55999)
(előzmény: piri, 2006-06-22 13:44:49)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 13:44:49
Énmá megen nemtom miről beszéltek...
Melyik MZ-be kell deci olaj?
4,5/9 deci kell szerintem (125/250)
Talán a TS v. ES 250 be kellett 6deci :-)))
sorszám: 13310 (55998)
(előzmény: marcee, 2006-06-22 13:28:27)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-06-22 13:28:27
Hi!

A könyv 6 dl olajat ír bele, 80W90-eset. És nekem is ezzel a legjobb.
Szeritem feltöltötted Te az ellenőrzőcsavarig azért jön ki belőle. Ugyanis nemtudom miért de ha az ember az előírt 6 dl mennyiséggel tölti fel még messze nincs az ellenőrzőcsavarnál az olaj. Ugyhogy nemtom minek van az a csavar, ha nem is jó helyen van.
Ne feledd két leeresztőcsavar is van.
sorszám: 13309 (55996)
(elözmény: MIHI, 2006-06-22 09:07:05)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-06-22 13:22:53
06203420977:-)
sorszám: 13308 (55993)
(előzmény: levendel, 2006-06-22 12:17:58)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-22 12:31:38
Ez? :)
sorszám: 13307 (55991)
(előzmény: levendel, 2006-06-22 12:17:58)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-22 12:17:58
Én próbáltam a csodás site: paraméterrel kereni, de csak nem lett meg Bambi száma.
sorszám: 13306 (55989)
(elözmény: MIHI, 2006-06-22 08:18:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-22 10:39:55
en szemre is beallitom 0,3mm +-0,03 pontossaggal. A hezagmero lemezzel tobnyire csak nyugtazom hogy mar megint pontos :)
sorszám: 13305 (55984)
(elözmény: MIHI, 2006-06-21 20:26:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-22 10:35:46
A benzinbe kevert olaj is kopas es surlodas csokkento adalek :)))
sorszám: 13304 (55982)
(elözmény: MIHI, 2006-06-21 18:46:10)

 
 
Veatta
válasz erre | email2006-06-22 10:06:13
ok :)
megaztán nem vezet a dolog sehova, ebből nem sok hasznos infót tudott az olvasgató leszűrni :)
sorszám: 13303 (55980)
(elözmény: MIHI, 2006-06-21 19:50:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-22 10:00:29
merő órát berakod a gyertya helyere, zárlatmérőt a megszakítóra, elkezded tekerni a főtengelyt, és amikor abbamarad a zárlatmérő sípolása, megszámolod hány mm-t kell még a felső holtpontig tekerni.
sorszám: 13302 (55979)
(elözmény: MIHI, 2006-06-21 16:40:32)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 09:58:33
Egyébként a szóbanforgó gimidugóban szerintem nincs furat gyárilag...
sorszám: 13301 (55978)
(előzmény: piri, 2006-06-22 09:29:33)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-22 09:29:33
4,5 deci kell bele hajtóműolaj SAE 85 asszem v. hikomol gl60 (a MOL-nál vanmég)
Ha nem lenne jó bele az olaj nem tudnál rendesen váltani. (nem lehet kivenni, kidobálja pl.)
Ha kilövi a gumidugót vagy ott folyik akkor csak több van benne mint kéne...
Kérdés, hogy miért van több.
De ha először meg kevés volt akkor a szimeringnél nem kap benzint, tehát túltöltötted.
Ha szimeringes vagy benzines lesz a váltóolaj vagy elfogy mert a motor feldolgozza. Ez utóbbi jele a fekete nedves (esetleg foltos)gyertyakép és a nagy kék füst amit ereget menet közben a kipuff.
sorszám: 13300 (55975)
(elözmény: MIHI, 2006-06-22 09:07:05)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu