:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Na jah,eléri a dugó,de tudsz ám alá rakni alátéteket,hogy ne érje el a dugó,de mégis középen legyen.
Ez nem igaz Mzbe is bele lehet tenni a hosszumenetes gyertyát az enyémben az van ráadásnak 4pólusu és megy mint a rakéta
csak agyujtást kell utánnaállitani
(motorszerelö vagyok)125ös ts be bele meghy meg a 250es etz be is mert ezek vannak
Én azé résen vagyok de valamikor így is sikerül nekik :-)
Vettem egy OKO PWER B7HNS nevű 300Ft-os kína gyertyát ami kifejezetten kétütemű kertitraktorba való (állítólag), még nem tettem be lehet ez lesz a király :-)))
Egyébként a márkásabb gyertyáknál azt figyeltem meg, hogy hosszabb az elektródájuk, tehát lejjebb érnek az égéstérben és ez sokat számít, mert az a tuti ha az égéstér közepén van a szikra.
PL. Trabantba be lehetett rakni a hosszúmenetest is de MZ nem jó mert eléri a dugó :-)))
Mostmár értem!
Egyébként ez a helyzet szinte mindenűtt!
Minden szart ránk sóznának!
TS 125@150 em van az 6V -os :-)))
6V-os fesszab meg nincs gyári elektronikus mert a japók + a nyugatiak már a 70-es években áttértek a 12V-os rendszerre. Tehát a 6V-os elektronikus fesszab kisiparban gyártott házi tákolmány ami ettől még lehet jó...
Itt Dunaújvárosban még Brisk gyertyát sem lehet kapni sehol, mert nem árulják (esetleg + lehet rendelni). Vitáztam egy kört az eladóval, hogy adjonnekem Brisk N 14 C-t, mer az kell aszongya az nincs, adott Brisk N 15 YC-t mer az van és az való az MZ-be... Nem az kell bele mert a honlap szerint is N14C kell olyan + nincs sehol a városban.
Amásik boltban a szőkenő 10percig vitatkozott velem, hogy az amire rákérdeztem 6V-os akksi azt ott figyelt a 6gomb a tetejin, de további 15perc telefonálás után kiderítette, hogy télleg 12 Voltos.
A 3. boltban a 250es láncát akarták rámsózni azzal a kijelentéssel, hogy az ugyanolyan és eleve olyan amit én keresek nincs is mert nem is ilyen a számozása... (én mm-ben adtammeg ők "ben számolnak és ez az új számozás azt nem volt kedvem a banyának ott átszámolni mer nem volt számológépem meg nemis érdekelt mán).
Ha kezdő lennék má vettem volna egy rakás alkatrészt ami nem kem szart se ér viszont jó drága.
Most azt próbálgatom, hogy melyik gyertya jó bele az eredeti Isolátor 240 helyett. (A Brisk 500km után megdöglött ugyanúgy mint az Isolator). Eddig az NGK HS7 a nyerő, most jön a Champion L82YC de szerintem ez se lesz jó. A gyertyaforgalmazók meg a boltban nemtuggyák miaza hs7, yc, +ilyenek, felháborító, hogy takarítónőket állítanak a pult mögé egy műszaki boltban....
Nagyjából ennyi, remélem nem voltam tú hosszú :-)
Hát ezaz. A szakirodalomban a 12V-os fesszab leírása van, de Pirinek 6V-os elektronikus kéne, mert TS-e van. :D
Amúgy tényleg lehet venni 6 és 12V-os elektronikus fesszabályzót boltban.
Majd összefogunk és együtt építünk egy nagy szekeret :D
Mindenkinek bele lesz építve a motorblokkja :)
Piri légy szives kattints a szakirodalom menüre, és ott lesd meg az első sort!
12V fesszabályzó áramkör leírás!
Nem tom nálad ez hogy lehet 6V????
Na mindegy!
Egyébként hol laksz??
Nálunk a faluban valóban nem lehet kapni ilyet, de nem is keresem, hiszen tudom, hogy itt nem fogok kapni!
Ennyi erővel autókat sem árulnak már, mert nálunk nem árulnak!
Elkezdhetjük csinálni saját lovaskocsinkat!
Na akkor megyek is fát vágni hozzá, bár nem tudom mi lesz ha az is elfogy a környéken...
ajajj
:D
Itt minálunk még gyertyát se lehet kapni...
Egyébként az oldalon fent levő fesszabot 1000-1500ft-ból ki lehet hozni, és ezen be tudod állítani a töltőfeszt, valamint ha te csinálod akkor tudod hogy nem zsákbamacska!
Mit nem lehet kapni el.fesz szabot? Ha kell megadom a címet, Pesten két helyet is tudok, ahol kapni lehet,én is ott vettem!
egyébként jó a fesszabom 7volt fölött van a töltés...
Nem kevés 13,8Volt az annyi...
a12 a kevés... mert az leesik 10re terhelésnél...
Higgy anybodynak. TÉnyleg igazat mondd!
Mérd le sztem a töltőfeszt!
Amikor megy a moci mérd meg az akksin a feszültséget, úgy hogy adsz neki egy kis gázfröccst!
Így akksistól együtt nagyjábó 13,5V-nak kell lennie, ami akksi nélkül olyan 14V!
Ez az optimális érték!
Ha ez alatt van az kevés!
Fölötte még lehet kicsivel...
És ne szóljon be nekem senki, hogy a 14V az kevés.....:D
Szerintem szánj a motorodra egy kis időt és nézd át az elektronikát rendesen! Hidd el, megéri! De ezen az elektronikus fesz.szab-om tényleg gondolkozz el!
NA ez a másik amit kérdezni akartam gondolom lejött mindenkinek aki válaszolt vagy aki a gondjaimat olvasta hogy nem vagyok egy nagy szakértő ami nem is csoda mert alig 1 hónapja van MZ 250 ETZ motorom hogy hol lehet felnyitni az ülést mert úgy tudom hogy egyik oldalra fel lehet billenteni vagy nindenképp le kell csavarozni ?
Ez se rossz megoldás a végén úgyis meglátod mi égett le :-)))
Na azt kell kicserélni...
Előbb-utóbb adja magát mer teljesen rossz lesz azt akkormá télleg szerelni kell:-)))
Mechanikus vagy elektronikus a fesszab?
Ez nem hülyeség én is sokat gondolkodtam rajta . Én olyan gondolkodású vagyok hogy várok egy kicsit és ha nem jó akkor elviszem tehát várom hogy magától rendbe jöjjön ami elég valószínütlen ha tényleg valami komolyabb baja van . De tanácsodat mindenképp megfontolom söt elöbb vagy utóbb ezlessz a megoldás DE AZÉR AKIVEL ILYESMI ELŐFORDULT AZ LEÍRHATNÁ HOGY MI VOLT A GOND .
Nem biztos, hogy fesszab. akármi is lehet.
Az enyém is csinálja az pl. azért mert a főbizti tartója ott lifeg a dobozban azt hol testhez ér hol nem (néha ki is megy).
Végig kéne nézni a sarukat, csatlakozásokat, hogy érintkezik-e rendesen nem ér e a vázhoz (néha) stb.
Figyu Charlie!
Vidd el egy autóvill.szerelőhöz. KÉt perc alatt beállítja neked műszerrel! Max 500-ft. Nekem ennyibe került. Mondjuk el is kúrták, de ez egyéni szoc.problem.
Tényleg vidd el, vagy szánj rá 4000ft-ot és veygél egy elektronikusat!
Hali! Valakit nem érdekel egy TS-150 jó állapotban műszakival alkatrészekkel 45000FT-ért!
Hogy is mondjam ma alapjáraton izombol világított a jelző de csak egy pillanatig azt visszaállt a megszokott halványra . Na meg az a durranás inditás közben és fehér füst jött ki a kipufogóbol .
ja és ha menet közbe rajtvan a mocin a reflektor akkor is szinte észrevehetetlenül világit a töltésjelző .
A durrogásról eddig nem volt szó :-)))
HÁt nem tudom, de ez igazán nem mnagy gond, mert tényleg tökéletesen működik az egész!
Szerintem le is kapcsolja a töltést a fesszab. visszáram reléje (tranzisztora), mert kkülömben lemerülne az akksi a generátor tekercsein és esetleg motorként is forgatná. 8-)
Persze nem bánnám ha a nagy is töltene alapjáraton :--)
Csapágyhézag témában !
NE vegyetek C4-est !
Én tudom, tapasztalatból mondom, meg aztán csapágyboltban dolgoztam egy ideig.
A 6306 C3-as hézaga 15 mikronnal (1,5 század mm-rel) nagyobb a a normál illesztésnél. Ez még nem okoz főtengelybillenést, amennyiben több centiméterre van egymástól a két főtengelycsapágy.
A 6306 C4-es hézaga azonban 28 mikronnal (2,8 század mm-rel) több a normál csapágyhézagnál, tehát majdnem a duplája a C3-asénak. Ilyen nagy hézag már a főtengely lötyögését okozza még akkor is ha több cm-re van egymástól a két főtengelycsapágy ! Ez egyrászt a főtengyely igen gyors elhasználódását, pl. 250-es ETZ-nél primer hajtás szétverődését, megszakító esetén a gyújtás nagy mértékű pontatlanságát és főleg kicsi (3000 alatti) fordulatszámon a főtengelycsap ovális pályán való mongása miatt a főtengelyszimmeringek tömítetlenségét okozza, ami jobb oldalon fals levegőt, a bal oldalon, főleg 250-es ETZ-nél a váltóolaj hengerbe jutását okozza, ami állandó gyertya problémákat okoz. (ez utóbbi persze kivédhető, ha a váltóba motorolajat töltünk hajtómű olaj helyett de azért ez nem igazi megoldás).
Tapasztalatból beszélek én ezt a C4-es mizériát tavaly végig szop*am.
Kisebb csapágyméretnél (pl. 6305) a különbség kisebb, de ott sem egészséges.
C4-es méretet csak a régi, magyarra fordított ETZ szerelési könyvek írnak, de ne higgyetek neki, ami ott C4, az a mai SKF szabvány által uralt világban kb. a C3.
Lehet, hogy valami olyasmi van a háttérben, hogy anno a kommunista világban direkt más szabványok voltak mint az "imperialistáknak", mint ahogy az orosz vasúthálózat is kisebb nyomtávú, mint az európai (legalábis sokáig így volt). De az a valószinűbb, hogy valami direkt félrevezetés volt ez a pórnépnek. (mert a "mesterek" már akkor is külön doksikat kaptak, ugye Semi ?)
Az elején leírt adatok bármelyik csapágyboltban egy SKF főkatalógusban megnézhetőek.
Szóval C3-as kell mindenhova, ahová emelt csapágyhézag kell.
A C4-es nem jó.
A C1-et nem írják ki, mert az a normál csapágyhézag.
A C2-es a logikával ellentétben csökkentett csapágyhézagot jelent, tehát NEM átmenez a C1 és C3 között.
A C5 és C6 újra növelt hézagot jelent, de ritka, mert csak exrém körülmények között használnak ilyen csapágyakat.
Van még egy jelölés, amit érdemes ismerni : a P6. Ez egy futáspontossági osztály, ami azt jelenti, hogy az adott csapágyban egy adott tűrési osztályon belüli golyókat használnak, vagyis a csapágyban "összeválogatott" golyók vannak.
Az erederi német csapágyakon olvasható P36 felirat tulajdonképpen egy máig használatos rövidítés, a C3 és a P6 összevonása. Ez egyébként pontosan azt támasztja alá, hogy már azt ETZ-k korában is C3-as volt a C3-as, csak a közkézen forgó szerelési doksikba került valmiért C4, persze nem következetesen, mert azért a P36 néhol felfedezhető.
Hát enyit a csapágyhézag kérdésről.
Üdv,
Peti74
Érdekes! Nekem van egy 125ös ETZm, meg egy 250es ts-em. Mindkettőn elekrtonikus fesz.szab van. Az etz-en 1200-as az alapjárat és így is tölt a szabályzó, a Ts-en nagyobb, mégsem tölt! Szerintem nem nagyon kell ilyen apróságokkal foglalkozni, ha menet közben nem tölt, az a baj!!!
Iggen természetes ? hogy alapjáraton tök izombol világit . Meg hogy inditáskor durranik egy nagyot és fehér füst jön ki a kipufogóbol ? Szerintem ez nem megszokott dolog . De legyen neked igazad hogy természetes mert akkor nem kell javitani
Egyébként kössz a hozzászólást
Ha alpjáraton világít az nembaj, én azt hittem menet közben csinálja :-)
1200 alatti alapjáratnál már villoghat/világíthat.
Micsoda probléma....
Ha jó az alapjáratod, akkor ez természetes! Nincs meg a megfelelő fordulat a töltéshez!
Ha viszont nagy az alapjárat, és úgy csiálja ezt, akkor más a problémád!
Köszi piri kiegészitem a dolgokat ma motoroztam egy nagyot és menet közbe megálltam egy kereszteződésbe kiraktam üresbe visszaengedtem alapjáratra és odanézek tök világit a töltésjelzö de ahogy odanéztem ugy vissza is halványodott és nem világított. Megyek megin ugyanezt megcsinálom alapjárat üers látom megin tök erőből világít a töltésjelző 1 másodperc mulva megin elalszik. Meg alapjáraton folyamatosan épp hogy de láthatóan világít a töltésjelző NEM TUDOM MI LEHET EZ:
REMÉLEM VALAKI MEG TUDJA MONDANI
KÖSZI ELÖRE IS KÖSZI
Miért nem lax közelebb. :DDD
Lomtalanítás!
Kb 2 hét mulva jön egy konténer hozzánk. Lecseréltem az MZmet ugyhogy az évek során felhalmozodott soksok tonna alkatrész kidobásra kerül hacsak valakit nem érdekel közületek.
A következő tipusok:
Trophy 125/1
Ts 125
ETZ 250
Vannak használható vannak használhatatlan szarok is köztük. Kb 5-6 láda meg még tudomisén mennyi azon kivül.
Akit érdekel jöjjön vigye de nem válogat rámutat egy ládára és ha benne van amit keres viszi a többit is. Nekem nincs szükségem arra hogy még nagyobb kupleráj legyen. Minden ingyé csak jöjjön érte akit érdekel.
Győrben
Részletek emilen: endre.horvath@gmail.com
Ja bocs a 125-ös ETZ-n 3 csavar van allul???
Én a 250-esről beszéltem!!!Amit leírtam az mind az én 250-esemre igaz!
a 125-öst nem ismerem!
Kicsi a töltésed így első körben...
Ez lehet fesszab. de generátor is (szénkefe)...
Na menignt egy aprósággal fordulok hozzátok . Mi az oka annak hogy ha ráadok mindent a mocira világitás reflektor esetleg index akkor halványan alig észrevehetően elkezd világítani a töltésjelző lámpa . JA és etz 250 es a mocim típusa
LÉCCI SEGÍTSETEK . KÖSZI
a 80w90 a lényeg ez asszem a vizkozítása tehát sűrűsége, hogy mennyire kemény de mindenképp jobb a hajtóműolaj.
Nagyon köszönöm a választ!
HI!
A kerékcsapágyat be lehet ragasztani, nálam sikerült, pedig elég nagy hézag volt. Csak előtte nagyon jól zsírtalanítsd ki a fészket.
A ragasztó kb 1ezer pénz volt, loctite, skf boltból.
Olaj témában igazatok van, egyik könyv 5 decit ír, a másik 6-ot. Én ezért inkább 6-ot szoktam tenni bele. :)
Azzal viszont tudnék vitatkozni hogy mindegy milyen az olaj. Az én 150esembe tettem 20W50-eset, azzal nagyon darabos lett a váltó. Eddig a legjobb a mol hykomol 80W90, ezzel tuti a gép. Mellesleg a hykomol hajtóműolaj, tehát váltóba való.
haverok akik probaltak eloszor hatastalannak mondtak, persze picit rasegitett, de nem anyit amenyit kene, aztan kiderult hogy olyan elnagyolasok vannak benne ami jelentosen lerontja, pl kup illeszteseknel tullog a lemez. Ezeket kijavitva viszont hatasos volt.
Hallottam olyanrol is hogy joval az uzemi fordulat fole volt hangolva a rezo mukodesi tartomanya ezert hatastalan volt.
Erdemes a tuningrovatban talalhato progival a te sajat motorodra kiszamoltatni a rezo mereteket es kozelitoleg olyan meretezesu rezot kell venni. Ugye itt a rezocso hossza a meghatartozo, a tobbi parameter a nyomatek leadas jelleget befolyasolja, ilyen szempontbol kb jok a kisipari rezonatorok.
Hello!
A kiskereskedelmi forgalomban kapható rezó tényleg hatástalan? itt arra gondolok,hogy sokan írták hogy jobban gyorsul vele a gép, de lehet hogy csak azért érezték így mert a gyári eltömődőtt dobnál tényleg jobban ment?
Válaszokat előre is köszönöm!
T. Roles!
Tényleg két olajleeresztő csavar van az ETZ 125-ös alján ha alánézel. Egy 13-as (a váltókar alatt)és egy kb. 22-24-es (a fő olajleeresztő). A harmadikat meg nem lehet eltéveszteni, mert biztosítólemezes kivitelű, na az a váltásrögzítő (nem vagyok olyan okos, én is csak onnan tudom, hogy többször aláhajoltam, meg megnéztem a robbantott ábrákon). A gép egyébként jól húz, ha belegondolok valszeg nem szimeringes, tehát marad a túltöltés verzió. A csapágyötleteket köszönöm, még újra szét kell szednem, megmérni mennyire is "kotyognak" a fészkükben, majd attól teszem függővé egy új kerék megvételét, vagy a ragasztást. Sajnálnám, mert a krómozása szinte gyári, a felni és a küllők is fényesek, karcmentesek. Ha a ragasztó meg 6-7e pénz, akkor inkább talán egy másik kerék. A hét végén kiderül.
Mindenkinek jó hétvégét.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|