hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 01. csütörtök 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

fater
válasz erre | email2006-06-27 14:39:18
Sziasztok! Tudja valaki, hogy mitöl lesz sötét, átlátszatlan a fékolaj egy rövid idö után a tartályban??
Etz 250 tranzisztoros gyújtás, jeladóval olcsón eladó.
sorszám: 13465 (56623)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 14:29:03
Ezt már leírtam az előbb:
Ha kiakad a tűszepel...
De NEM AKADHAT KI ezért kell beállítani mert ha kiakad az nemjó..
Az enyém nem folyik oldaltánaszon sem... és egyi sem folyott miután beállítottam.
Ezért van 6mm es útja...
Nekem ne follyon el egy cspp se mert az nem üzemszerű...
Akkor folyhat ha felborul a motor
sorszám: 13464 (56619)
(előzmény: Keri, 2006-06-27 13:25:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-27 13:25:53
Ejtotartalyosnal uzemszeru, hogy el kell zarni a benzincsapot.
Ha enyire tokeletes lenne a tuszelep/uszo parositas akkor nem zarna minden MZ-s reflexbol a benzincsapot.

Mondjuk nem vizszintesen allitod le, meg van dolve, megakad picit az uszo, es nem tud elzarni. Ilyen a legtokeletesebb MZ-n is elofordulhat, plane egy kisipari uszoval.
Menetkozben ezek nem okoznak gondot, mert a motor vibracioja nem engedi megakadni.

Szoval azert mert egyszer elkezdett folyni a benya miutan leallitotta es nem zarta el a benzincsapot, meg nem kell szetszedni, de ha rendszeresen csinalja akkor erdemes.
sorszám: 13463 (56612)
(előzmény: piri, 2006-06-27 11:58:15)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 11:58:15
Hogy lennemár normális ha folyik a benzin a porlasztóból :-)
sorszám: 13462 (56606)
(előzmény: Keri, 2006-06-27 08:10:28)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 11:56:36
Nem a lánc ugrik át a lánckeréken?
sorszám: 13461 (56605)
(előzmény: csaner, 2006-06-27 09:04:06)

 
 
gabi80
válasz erre | email2006-06-27 11:32:09
Mindenki mást mond, nekem a Champion L82YC vált be. Egyébként motor függő is a dolog, egyiknek ez a jó, a másiknak meg az. Javaslom még próbáld ki a Brisket is, Az NGK-t én hanyagolnám, mert ahoz a gyertyához tökéletes karburátor, és gyújtás kell /pl.: elektronikus/ tapasztalatom szerint.

Gabi
sorszám: 13460 (56603)
(előzmény: chevy001, 2006-06-27 11:00:02)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-06-27 11:00:02
Üdv mindenki!
Az a kérdésem lenne, hogy ts 250/1-be milyen gyertya lenne a legtökéletesebb?
Előre is kössz!
sorszám: 13459 (56599)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-06-27 09:19:33
Még egykérdés. a krauzer felfér a hátsó kapaszkodó(vagy mi) mellett? ETZ 125. eccerre fel lehet tenni?
sorszám: 13458 (56595)

 
 
csaner
válasz erre | email2006-06-27 09:12:02
Hello Tuller
Valami olyasmi kb ezret is ugrik a fordulatszám mikor rángat. Lehet hogy fogaskerék? :(

sorszám: 13457 (56593)
(előzmény: Tuller, 2006-06-27 08:56:32)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-06-27 09:10:08
Ezt már ingyen csinálta a főtengely felújítás, mexakító csere, és a heggesztés után...egy kicsit bepöccent, hogy ez egy kisipari szar...csak idéztem...:)
sorszám: 13456 (56591)
(előzmény: piri, 2006-06-26 23:25:43)

 
 
csaner
válasz erre | email2006-06-27 09:04:06
Hali piri!
Szerintem nem a kuplung mert egyesben akar egykerekezhetek is tehát akkor is csúszna. A kuplung most lett felújítva (össz lamella,rugó,hézagolás),elég szivatós a kicsike.
Na csá
sorszám: 13455 (56588)

 
 
Tuller
válasz erre | email2006-06-27 08:56:32
Nem a fogaskerekek vannak elkopva? Nekem harmadikban rángat, ha erőt kell kifejtenie. Egy pillanatra felpörög időnként, nem?
sorszám: 13454 (56584)
(előzmény: csaner, 2006-06-26 21:29:19)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-27 08:47:50
Hali

Ha mondjuk 5.-be 4500-5000 körül elkezd a gép szaggatni ha behúzom a kuplungot akkor leáll ha kiengedem és csutkára húzom akkor megy de ha gyorsan megállok látom hogy rengeteg benya megy a benzincsőbe tehát elfogyott a benzin a karbiból először azt hittem hogy a benzincsap nem ereszt át eleget de vettem egy újat és ugyan ez a szitu.

Akkor mi lehet a gáz?
Állítsam a benzinszintet feljebb az úszóházban???
sorszám: 13453 (56583)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-27 08:10:28
ha allo helyzetben ereszti az normalis ezeknel, de menetkozben nem szokott problema lenni. Ha megis akkor megsem csinaltak meg tokeletesen vidd vissza, letezik olyan hogy munka garancia.
sorszám: 13452 (56577)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-06-26 22:48:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-27 08:07:54
fenakadt az úszó/tűszelep
sorszám: 13451 (56576)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-06-26 22:31:40)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-06-27 00:41:28
Ha csak 5.-ben csinálja, akkor lehet váltó probléma is.
A kuplungcsúszás már alacsonyabb sebességfokozatban is jelentkezne.
sorszám: 13450 (56569)
(előzmény: csaner, 2006-06-26 21:29:19)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 23:38:17
Ja és mégegy. Ha az úszón volt árcédola akkor azt rendesen lekell venni különösen a ragasztót, mert a benya leoldja és minden fúvókát eldugít 2x :-)))
sorszám: 13449 (56568)
(előzmény: piri, 2006-06-26 23:34:51)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 23:34:51
Esetleg még az is lehet, hogy jó a benzinszinted viszont annyira lóg nyitott állapotában a dob, hogy kiakadhat a tűszelep. Ezért max 6mm a dob útja.
Ha ez van akkor kicsit megkocogtatod a karbi alját lehet felugrik a dob és zár a tűszelep.
sorszám: 13448 (56566)
(előzmény: piri, 2006-06-26 23:25:43)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 23:25:43
Hallítsd lejjebb a 2 dobot úgy, hogy a nyelvet fogod (amelyik a tűt nyomja fel).
A szint az úszóház alján a szivató fúvókája mellett egy kiemelkedés, na az alatt kell lennie.
De ha precíz akarsz lenni tolómérővel kell beállítani úgy, hogy a porlasztóház tömítés nélküli alsó részétől a dob széle 28mm legyen a tűszelep zárt helyzetében (belefújsz v. hagysz benne benyát). 34mm pedig a max nyitott állapot. De azt javslom, hogy ez előtt próbáld visszahajlogatni a nyelveket az eredeti állásába.
Az utángyártott úszó eleve rossz ha beteszed mert van egy hajlat a tűszelep nyelvén ami nem kéne tehát azt mindenképp feljebb kell hajlítani mert nem zár be sose akkor és folyik.
Akkor talán ennyit a szerelőkről! Mennyi volt?
sorszám: 13447 (56563)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-06-26 22:48:53)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-06-26 22:48:53
A karbiból. de fcom reggel hoztam el egyik szervízből ahol elvileg megcsinalta a főtengellyel meg a mexakítóval együtt. az utóbbi kettő műxik de ez as zar nem akar beállni. új benne a tű meg az úszó az mongyuk használt de jó. oszt mégsem.
sorszám: 13446 (56557)
(előzmény: anybody, 2006-06-26 22:39:48)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 22:47:21
Mert folyékony a halmazállapota :-)
Úszóházban a benzinszint nem mindegy.
Lehet nem zárja az úszó a tűszelepet, mert lyukas vagy rossz a tűszelep vagy csak simán túl fennt állnak az úszók.
Gondolom MZ és a porlasztónál folyik...
sorszám: 13445 (56554)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-06-26 22:31:40)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-06-26 22:39:48
Túl sok van belőle!
Adok címet, agova elküldheted!
Garantálom, utána nem fog folyni!
Egyébként azt sem írtad honnét folyik!
Gondolom a karbiból!
Szedd szét és nézd meg!
sorszám: 13444 (56552)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-06-26 22:31:40)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-06-26 22:31:40
mitől lehet az h fojik benzin min állat???
sorszám: 13443 (56549)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 22:07:36
A fötengellyel nemtucc micsinálni most a szezon közepén (ha nincs másik). Ha annyira szar ,hogy bekavar tényleg a gyjtásba szerintemmár beállt volna.
Ha csak lóg + csörög akkor megy ameddig megy (lehet még több ezer km-e is).

sorszám: 13442 (56546)
(előzmény: csaner, 2006-06-26 21:29:19)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 21:49:47
Ha nincs lamellád vagy nem kapsz a 3 csavar alá tehetsz 1-1 de egyforma alátétet (az a 3 csavar ami a rugótányért fogja) akkor talán kibírja a szezon végét ha nem erőlteted nagyon :-)
sorszám: 13441 (56544)
(előzmény: piri, 2006-06-26 21:44:13)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 21:44:13
Hát ha olyan mintha a kuplunggal játszanál, azaz 4000-nél 5.-ben "elszalad" a fordulatszámod felfelé hirtelen de nem gyorsul akkor csúszik a kuplungod. Ez lehet rossz beállítás miatt is a jobb deknin lehet a durvabeállítást megcsinálni.
Ha a lamellák elkoptak csere ehhez le kell venni a bal oldali deknit de ott a váltoolaj.
Ha lassabban húzod neki lehet nem csúszik+ illetve ha mégis ne húzd addig, ha 3.ban 4.ben is megcsúszik akkor má télleg szét kell kapni amúgy pár százat még bír ha nem nyüstölöd nagyon.
sorszám: 13440 (56543)
(előzmény: csaner, 2006-06-26 21:29:19)

 
 
csaner
válasz erre | email2006-06-26 21:29:19
Hello mindenkinek!
A motorom (etz 150)érdekes hibát produkál 1-4. fokozatig nincs probléma 7000-ig simán elforog és hozza azt a sebességet ami a fokozathoz és fordulathoz tartozik!
De 5.-ben 4000-től elkezd rángatni olyan mintha a kuplungal játszanék,rendkívül idegesítő!!
Egyszer csak elkezdte azóta b@szakszik,lógott a főtengely csapágy arra gyanakodtam hogy folyamatosan "ellöki" a gyújtást,kicseréltem;ugyanúgy folytatta,kicsereréltem a TELJES gyújtásrendszert de még mindig csinálja
!!!
Ha van ötletetek kérlek osszátok meg velem!!!
Üdvözlettel :Kovács Ervin
sorszám: 13439 (56541)

 
 
válasz erre | email2006-06-26 20:02:37
HEllo somebody! A gyűrűmérte azonos, csak a az etz dogú hosszab, de az átmérő ugyanakkora!

Feri
sorszám: 13438 (56530)
(előzmény: Somebody, 2006-06-26 18:38:57)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-26 18:38:57
Hy!
Az lenne a kérdésem,hogy a 150 tsnél,és a 150es etz,szóval,hogy a ts,és etz dugóján a gyűrűk azonosak?ha veszek etz gyűrűt,az ts be is való?és most fúrattam meg,szerencsétlenül jártam,a dugó felrakásánál eltört az alsó gyűrű,és ilyen feketék a gyűrűk,nem a fényesek az mit jelent,az miben más a fekete gyűrű?jobb?melyik a jobb?
Köszönöm a válaszokat előre is.
sorszám: 13437 (56524)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-26 18:25:36
semmi gondot nem okoz
sorszám: 13436 (56522)
(előzmény: Raistlin, 2006-06-26 15:06:29)

 
 
Raistlin
válasz erre | email2006-06-26 15:06:29
Hali

Az baj, ha ETZ150-ben a 4 amperes biztosító helyén 5-ös van (irényjelző), a 2-es helyén pedig 3-as (generátor)? Tönkrevághat valamit szerencsétlen esetben? Nem kapok sehol pontos értékűt.
sorszám: 13435 (56500)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 14:41:58
Köszi :-)
sorszám: 13434 (56498)
(előzmény: Keri, 2006-06-26 13:39:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-26 13:39:51
nem, D1-D2-ot ki kell hagyni, 6Vnal elegendő alacsonyabb referencia fesz is.

Aztan az R3-at kb 500ohm-ra cseréled, kicsivel lehet nagyobb. Az R4 es a P1 helyett pedig beraksz 1db 2,2k-s potit.

Igy elvileg be lehet allitani a 7,4Vos feszultseget.

Nem nagyon szamolgattam, de esetleg kisebb zenerrel es az emlitett ellenalasokkal lehet jatszani.

A cucc ugy mukodik, hogy az R4, R4, P1 alkotta feszultsegosztoval T2-re kapcsolt feszultsegnek meg kell egyeznie a T1-en levo zenerrel stabilizalt feszultseggel, itt kezd el szabalyzozni.

Innentol kezdve altalanos iskolas fizika. A referencia feszultseg ismert, a feszultseg osztora kapcsolt feszultseg ismert, ebbol kell leosztani a referencia feszultseg szintjere.
Persze ha pontosan akarunk szamolni akkor a tranzisztor parametereit is bele kellene szamolni, de ezert van ott potmeter, hogy ezt nagyvonaluan elhanyagolhassuk es meres alapjan beallithassuk a kivant szabalyzasi feszultseget.

Amugy jo ez az aramkor, de ha valaki nem ert ezekhez akkor sokkal egyszerubb ha veszel egyett, mert a sajat epitesu aramkorok nem mindig nyujtjak azt az uzembiztonsagot amit az ember elvar toluk, foleg ha rutintalan a konstruktor.

ja igen es kell egy Dioda majd a 6v-os rendszerhez, mert azokban nincsen a Dg diodahid, viszont itt csak 1 fazissal kell szamolni, tehat csak 1db dioda kell.
sorszám: 13433 (56496)
(előzmény: piri, 2006-06-26 12:41:43)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 12:41:43
Most akkor azt mondod ha jól értem, hogy ha a R2,R3,R4,P1 értékeit felére csökkentem akkor jó lesz 6Voltra is?
sorszám: 13432 (56493)
(előzmény: Keri, 2006-06-26 11:33:04)

 
 
MZ125
válasz erre | email2006-06-26 12:20:22
Sziasztok!
2 db MZ 125-ös tartozékokkal egyben eladó.1970-75 évjárat, üzemképes. Érdeklődni a +36304936286 telefonon lehet.
sorszám: 13431 (56492)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-26 11:46:21
Raadasul ez egy elavult aramkor.
FET-el es fesszab IC-vel csinalnam, mert olcsobb, pontosabb es kevesbe melegszik...allitasi lehetoseget pedig nem hagynek rajta mert az csak hibaforras. Pontosan ki lehet szamolni az alkateszek mereteit a kivant feszultseghez es akkor nem kell allitgatni soha.
sorszám: 13430 (56488)
(előzmény: Keri, 2006-06-26 11:33:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-26 11:33:04
tenyleg nagy fantazia kell ahoz hogy az ember atallitsa az aramkort 12V-rol 6Vra
sorszám: 13429 (56487)
(elözmény: Kegyetlen250, 2006-06-24 11:10:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-26 11:29:00
Jobb autosboltban lehet.
sorszám: 13428 (56486)
(elözmény: Kegyetlen250, 2006-06-23 23:08:39)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-26 09:57:37
Holvan mennyi dobhacc mail is képekkel...
sorszám: 13427 (56477)
(előzmény: jawa lovas, 2006-06-26 07:42:54)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2006-06-26 08:24:19
Hali!

Nem ez a szomorú (ez is,ha jó ügyet szolgálna....) hanem az, hogy az ilyetén módon befolyt plusz pénzeket is szét fogják lopkodni szokás szerint, és nem az államháztartást hízlalják vele....:-(
sorszám: 13426 (56460)
(elözmény: Kegyetlen250, 2006-06-24 20:59:51)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-06-26 07:42:54
Valakit nem érdekel jó állopotú TS-250/1 blokk. Képet e-mailben tudok küldeni!
sorszám: 13425 (56452)

 
 
imi123
válasz erre | email2006-06-25 21:41:53
Helló!
ETZ 250hez első kerék, felni (tárcsa nem kell)érdekelne ami szép állapotban van és nincs benne nyolcas. Vagy ha valaki ismer olyat aki ki tudná a jelenlegiből szedni örülnék ha megirná. Mert eléggé beszitál az eleje.
sorszám: 13424 (56431)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-25 21:00:50
És ha felülről mérem szerintem ugyanaz de ha tévedek javítsatok ki :-)
sorszám: 13423 (56426)
(előzmény: piri, 2006-06-25 20:57:05)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-25 20:57:05
Nekem van TS 250 hengerem azt meg tommérni ha kell, ha jólemléxem az ETZ 3mm-el magasabban áll de vanaki 4mm-t mond nemtom... De szerintem a felömlők is ott vannak csak nem 4 hanem 2.
sorszám: 13422 (56425)
(előzmény: Lacoska, 2006-06-25 10:45:06)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-06-25 13:34:28
köszii
sorszám: 13421 (56404)
(előzmény: marcee, 2006-06-25 11:52:06)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-06-25 13:30:47
Nálatok is fel szokott gyülemleni az első indexburában egy kiló víz???
Nálam mindig, de csak az elsőben, pedig a hátsóban is ugyanolyan szar a tömítés!
sorszám: 13420 (56403)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-06-25 11:52:06
Hi!
Elsőkörben meg kéne nézni a szívató tömését, a bovdent, az úszó és a tűszelepet.
sorszám: 13419 (56397)
(előzmény: Kegyetlen250, 2006-06-25 11:01:20)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-06-25 11:01:20
Sziasztok
Van egy kis problémám,hideg motornál jo az alapjáratom,de amikkor jol bemelegszik nagyon szagat 3000-es fordulat-alat leis áll.
Szerintetek?
sorszám: 13418 (56390)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-06-25 10:45:06
Hei!
Az lenne a kérésem hogyha valakinek megvan az ETZ250 motorjának vezérlése milliméterben gondolok itt mondjuk arra hogy a felső holtponttól hol nyit a kipufógó és a szívónyílás akkor nagyon megköszönném ha megadná nekem!
sorszám: 13417 (56385)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-25 08:07:53
Például gagyi a gyertyád :-)))
sorszám: 13416 (56374)
(elözmény: Kegyetlen250, 2006-06-25 07:30:51)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu