hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 01. csütörtök 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

soldier84
válasz erre | email2006-06-28 20:28:18
Helló!

Amikor én vettem az enyémet én is utána jártam a dolgoknak. Miszerint állítólag Magyarországon csak 21le-ős gépeket adtak el. Ne lepődj meg ha a forgalmiban nem az van. (az enyémben is 17le írnak) Mind egyforma. Lehet egy két kivétel amit úgy hoztak be annó külföldön dolgozó emberek...
Egyébként valaki írta hogy a kihajtásnál 18as fogaskerék van. A gyári fogaskerék 19es (18as az oldalkocsisokon van gyárilag) A 251eseken meg 21es ha jól emlékszem.
89se évjárattól elektronikus gyújtás van benne. Ezt nagyon tudom ajánlani! Nekem is az van venne. 3 éve van meg de csak gyertyát kellet cserélni! Ja és pöccre indul hidegen melegen....Alapjárat stabil.


Üdv
sorszám: 13515 (56865)
(előzmény: Sasa 666, 2006-06-28 14:40:03)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-06-28 20:26:17
Hello!
ETZ 250 karburátorához kellene nekem valami tömítés a két rész közé, kaptam hozzá bolti bóvlit, ami igaz gumiból volt, de nem sokat ért mert szivárgott a benya azokon a kis fonálszálakon amik a gumiban voltak, klinkeritet is próbáltam azzal se jó, az FSB-t ismerem, az jó oda vagy oldja a benzin? Esetleg az FSB-n kívül más tömítőanyagot tudtok ajánlani nekem?
sorszám: 13514 (56864)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-06-28 20:13:42
Helló!

Mikor eléri az általad említett fordulatot egyból szaggat vagy csak ha azon tartod és pár száz méter után??? Az első esetben szerintem gyújtás gond lehet a másodiknál karbi (benzinszint)

Üdv
sorszám: 13513 (56860)
(előzmény: Roles, 2006-06-28 10:13:30)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:36:00
Mind2 Brisk N15YC volt
sorszám: 13512 (56850)
(előzmény: piri, 2006-06-28 18:33:52)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:33:52
Épp ma mihálylott meg megen egy Briskem...
4000-4500-nál gyújtáskimaradás még ha üresben húztam akkor is bár néha felment 6000-re.
Rutinból eldobtam tettem bele OKO Power kínaigagyiNGKklónt egybő jólett alapból csutkára rántottam 7900at pörgött.
Nem tomm meddig lesz jó ez a gyertya de a briskben 200km volt az előzőben 500 (azzal meg nem indult el).
Úgyhogy megérne a dolog egy gyertyacserét de újat rakj be....
sorszám: 13511 (56849)
(előzmény: Roles, 2006-06-28 10:13:30)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 17:32:09
Szerintem minden ETZ 4 felömlős, viszont van gyárilag lefolytott 17LE-s is, ez onnan imerszik meg, hogy hosszabb a kipuffogó és 17 fogú első lánckereke van.
A nagyobb 21LE-s és 18 as lánckereke van.
Ezen kívül az első széria még dobfékes elöl is az uccsó + e jelű (elektronikus gyújtásra utal).
Továbbá van standard és de luxe kivitel.
A 19LE elírás a perka annyi (TS250/1).
A 251eseket nem ismerem...
sorszám: 13510 (56835)
(előzmény: Sasa 666, 2006-06-28 14:40:03)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-06-28 16:54:34
Vannak. Igen.
De az ritka. A kengerben nem 4 felőmlő van csak 2. De olyanokat sztem nem hoztak magyarba.
17 ló a gyengébb 21 az erősebb.
A 19 az meg TS 250
sorszám: 13509 (56827)
(előzmény: Sasa 666, 2006-06-28 14:40:03)

 
 
Sasa 666
válasz erre | email2006-06-28 14:40:03
Üdv Mindenkinek!
Egy ideje tervezem egy 250es ETZ vételét, és most jutok el arra pontra, hol anyagi korlátaim megengedjék a vásárlást.
Következő a kérdésem: a gyári ETZ-k mindegyike ua. teljesítményű? Mert láttam hirdetésekben 17-19-21 LE-s gépeket, és itt-ott azt írják, hogy ez gyári adat.
Ráadásul egyik ismerősöm is azt mondta, hogy vannak gyárilag "gyengébb" ETZ-k...
sorszám: 13508 (56813)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 14:16:04
Külömben ha 3mm fölött van az előgyújtás kemény pattógó de stabil az alapjárat (majdnem olyan mint a pancsi de azé nemannyira :-)))).
sorszám: 13507 (56810)
(előzmény: piri, 2006-06-28 13:54:31)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 13:54:31
Esetleg még döntő lehet a dugattyú és a gyűrűk szerelési iránya, de az enyém is kattan felül de nem nézegettem annyira, hogy van benne mert nem kopog csak gázelvételkor + motorféknél (ez+ilyen).
sorszám: 13506 (56804)
(előzmény: Somebody, 2006-06-28 13:07:10)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 13:10:14
Inkább azt mondom,olyan mint ha kattana kicsit.a felső holtponton.mintha a hajtókar beleérne valahova,de ez baromság,egyértelmű hogy nem érhet bele semmibe,és nem is ferde:D
sorszám: 13505 (56791)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 13:07:10
De figy!Ha a gyűrűknek van olyan holtjátéka,alsó holponton miért nincs?akkora,nagyon kicsit érződik ott is,de az marhára nem nagy.szinte alig,alig
sorszám: 13504 (56790)
(előzmény: piri, 2006-06-28 12:46:51)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 13:05:36
megnéztem már a hollandert is,jól megvan húzva,blokkcsavarok is.megnézem a hogy kotyog e ha leszedem.a ha a gyűrű kotyogna,az szabad?nem ad semmijen gyűrűs hangot.
sorszám: 13503 (56789)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-28 12:48:19
Na megnéztem hogy nonnan ereszt a motoromból az olaj és nem a lánckerék simering a bűnös hanem az üresjelző felett van egy kis csavar és úgy tünik hogy az a hibás . Az milyen csavar mert fingom nincs és nem merek hozzányúlni . És mivel lehetne megállitani a szivárgást 250 -ETZ

Kössz a hozzászólást
sorszám: 13502 (56787)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 12:46:51
A dugyttyúgyűrűket hajjod és érzed szerintem. Azok ugyanis mozognak benne (a dugattyú hornyában) föl le.
Tekerd lefelé (hogy lefelé nenjen a dugó) és utána fel. Ne a holtpontokon vizsgáld.
De ha már idáig eljutottál vedd le a hengert is szerintem és fogd meg kézzel a dugót, másik kézzel a hajtókart alatta és mozgasd a dugót föl-le, hogy úgy kotyog-e. Oldalra mozoghat a csapszegen de oldal irányú kotyogás se lehet túl nagy (tehát el lehet tolni oldalra de nem kotyokhat). Ezután a hajtókart fogod meg a holtpontok között és tekered a fötengelyt a kolccsal ide-oda itt kiderűl az alsó tűgörgő kopása is (nem kotyoghat) viszont az is oldalra mozoghat valamennyit.
De mielőtt ebbe belafognál nézd meg nem laza-e a kipuff hollandere, mert lehet csak azt kéne meghúzni.
sorszám: 13501 (56786)
(előzmény: Somebody, 2006-06-28 11:45:11)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 12:29:34
Azért mondtam a blokk felfogatását mert ennél hamar fellazul és letornássza a könyököt a hengerről. Ilyenkor minden terjeszkedési ütemben belever a kipufogókönyök a bölcsővázba és ennek 1-az1ben csapszeghangja van.
sorszám: 13500 (56784)
(előzmény: Somebody, 2006-06-28 11:47:29)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 12:26:34
Én is reflexből zárom pont ezek miatt :-)
sorszám: 13499 (56783)
(előzmény: Keri, 2006-06-28 11:03:41)

 
 
Vitya
válasz erre | email2006-06-28 12:11:16
Meg tudná valaki mondani, hogy milyen méretű csapágyak kellenek az etz250 hátsókerekébe? köszi
sorszám: 13498 (56780)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 11:47:29
Biztos hogy nem az a lánc,mert alapjáraton üresben is kopog kicsit.
sorszám: 13497 (56779)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 11:45:11
HY!
Azt hiszem most megvan,honnan jön a kopogás!!De nem jó jel.
Leszedtem a hengerfejet,és lám,hogy a felső holtponton kotyogna a dugó!Megfogtam a gyujtás oldali csavarnál a 13 as kulcsal,fel a felső holpontra,és mozgatom jobbra balra,és érezni ha odarakom a kezem hogy mintha kotyanna.
meg olyan fura,amikor átfordul a tengely.nem tom mi lehet.most lett felújítva,különben is az alsó tűgörgős rész elég masszív az tuti nem ott kotyog,de ha dugó nélkül mozgatom ugyanígy,csak kézzel támasztom a hajtókart,akkor nem ilyen,tök simán fut.de tuti innen jön a kopogás
sorszám: 13496 (56778)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-28 11:30:59
hol lenne dugulás?
sorszám: 13495 (56773)
(előzmény: Keri, 2006-06-28 11:18:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-28 11:18:21
dugulas?
sorszám: 13494 (56770)
(előzmény: Roles, 2006-06-28 10:13:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-28 11:15:31
igen a primerlanc beleverhet az ontvenybe ha megvan nyulva.
Jellemzoen egyenletes nyomateknal nem jelentkezik.
Ha csereled, akkor nezd meg a lanckerekeket is mert azok is kopottak lehetnek.
sorszám: 13493 (56769)
(előzmény: Somebody, 2006-06-27 19:09:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-28 11:14:42
igen a primerlanc beleverhet az ontvenybe ha megvan nyulva.
Jellemzoen egyenletes nyomateknal nem jelentkezik.
Ha csereled, akkor nezd meg a lanckerekeket is mert azok is kopottak lehetnek.
sorszám: 13492 (56768)
(előzmény: Somebody, 2006-06-27 19:09:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-28 11:11:59
a valtonak koszonhetoen 5.ben a kuplungra nagyobb a lanckerekre kisebb nyomatek hat. Ezert a kuplung csuszasa foleg magasabb fokozatokban erezteti hatasat, mig a lanc ugrasa alacsonyabban es intenziv gyorsitaskor...extrem kopas eseten mar mindegy milyen fokozatban vagy mert felul a fogak hegyere a lanc.
sorszám: 13491 (56767)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-06-27 15:34:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-28 11:08:24
fekcso rossz minosegu/eloregedett
Ennek ellenere egeszen durva fekhatast tudtam produkalni

Fem fekcso csodakra kepes, de ahoz at kell alakitani a nyerget es fofekhenger bacsatlakozo menetet mert nem szabvanyos. Ja es 10+ezer forint a fekcso, ugyhogy utcara feleslegesnek tartom.
sorszám: 13490 (56766)
(előzmény: fater, 2006-06-27 14:46:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-28 11:05:16
En a fekcso feloldodasara tippelek.
En is atmostam a rendszert, szetszedtem friss folyadekot toltottem bele es mar 1 nap utan fekete.
sorszám: 13489 (56764)
(elözmény: fater, 2006-06-27 14:39:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-28 11:03:41
jovanna azert neked sem kene kiakadni :)))
Fogalmazzunk ugy hogy roppant gyakori jelenseg a szar konstrukcio, es a pontatlan utangyartott alkatreszek miatt, ezert nem erdemes problemazni ha elofordul, mert fel evente cserelgetheted az uszot es tuszelepet.
Elegendo ha picit oxidalodik az uszo nyelve es az oxid ragyaiban elakad a tuszelep. Hondan muanyag uszo van es nem lehet allitani, raadasul a konstrukcio is olyan, hogy nem tud kiakadni, a tuszelep is valahogy jobban tomit 25ev hasznalat utan mint az MZben az uj, megis a motor termelte vakum nyitja a benzincsapot mert meg a Hondaek sem biztak egy tuszelepben.
sorszám: 13488 (56762)
(elözmény: fater, 2006-06-27 14:29:03)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-28 10:54:00
próbáltam tanksapka nélkül is!
sorszám: 13487 (56761)
(előzmény: rebel56, 2006-06-28 10:48:48)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-28 10:48:48
Hali, csak egy ötlet, a tanksapka szellőzését ellenőrizd, hátha vákum keletkezik!
sorszám: 13486 (56760)
(előzmény: Roles, 2006-06-28 10:13:30)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-28 10:33:02
25 x 35 x 7 úgy tudom
sorszám: 13485 (56758)
(előzmény: Draby, 2006-06-28 10:12:36)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-28 10:13:30
Hali

Ha mondjuk 5.-be 4500-5000 körül elkezd a gép szaggatni ha behúzom a kuplungot akkor leáll ha kiengedem és csutkára húzom akkor megy de ha gyorsan megállok látom hogy rengeteg benya megy a benzincsőbe tehát elfogyott a benzin a karbiból először azt hittem hogy a benzincsap nem ereszt át eleget de vettem egy újat és ugyan ez a szitu.

Akkor mi lehet a gáz?
Állítsam a benzinszintet feljebb az úszóházban???
sorszám: 13484 (56755)

 
 
Draby
válasz erre | email2006-06-28 10:12:36
Sziasztok!S.O.S!Most mennék szimmeringeshez,de nem tudom a méretet.Valaki gyorsan légyszi! ETZ-250 1987 , első lánckerék alatti szimmering méret!!!Köszi!!!
sorszám: 13483 (56754)

 
 
Petvik
válasz erre | email2006-06-28 10:07:40
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem ETZ kuplungjával kapcoslatban:
A probléma az, hogy szerintem nem emel ki a kuplung rendesen, nehézkes egy kicsit a váltás. A kuplungkar laza volt egy kicsit, állítottam a karnál lévő csavaron, akkor jó lett,szépen váltott, de csak egy ideig, utánna megint kijjebb csavartam egy kicsit a csavart, megint jó lett, és utánna megint kezdte. Ez miért lehet szerintetek?
sorszám: 13482 (56753)

 
 
MZfan
válasz erre | email2006-06-28 09:27:39
Azért nemárt ha a láncot is megnézed nem túl laza e, lehet hogy áttugrál a lánckerék fogain, sőt ez talán még esélyesebb is mint a gyertyahézagos dolog!
sorszám: 13481 (56748)
(előzmény: Somebody, 2006-06-28 08:23:20)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 08:23:20
Köszi a válaszokat,megnézem,a gyertyahézagot,és a blokkcsavarokat is.
sorszám: 13480 (56744)
(előzmény: MZfan, 2006-06-27 23:32:38)

 
 
MZfan
válasz erre | email2006-06-27 23:32:38
Heló Somebody! Nézd meg a gyertyahézagot! Nekem túl nagy hézagnál adott ilyen ronda kopogó hangokat a 125ös ETZ-m hirtelen gázadásoknál meg gyorsításkór!
Üdv
sorszám: 13479 (56725)
(előzmény: Somebody, 2006-06-27 19:09:05)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-06-27 23:23:01
Hi!
Haza érkezett a kicsim. (TS 250/1)
:)
sorszám: 13478 (56723)

 
 
ede22
válasz erre | email2006-06-27 22:02:19
ETZ 250-es első-hátsó kerék, henger,váltó,tank,lámpa, ezenkivül rengeteg alkatrész eladó Kecskeméten.
06702912829
sorszám: 13477 (56704)

 
 
brian_evo
válasz erre | email2006-06-27 21:37:43
ja, és még azt is kérdeném, hogy mit eredményez ha BING karburátor sportlevegőszűrővel van összepárositva??
sorszám: 13476 (56694)

 
 
brian_evo
válasz erre | email2006-06-27 20:48:06
Hello mindenkinek! Tudom hogy ez itt nem egy Puch-os oldal, de hát nem találtam sehol sem normálisat! De azért megköszönném, ha valaki tudna segiteni. Azt nem tudom, hogy bele lehet e rakni a Puch Cobra 6 sebességes váltóját a Puch Monza 4 sebességes váltója helyébe?? Bocsi h egy MZ-s fórumba irok(egyébként van MZ-m is), de hát láttam hogy itt vannak normális emberek, és gondoltán hát megkérdem. Köszi
sorszám: 13475 (56681)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 19:12:57
húzd meg a blokkcsavarokat
sorszám: 13474 (56658)
(előzmény: Somebody, 2006-06-27 19:09:05)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-27 19:09:05
HY!
Hihetetlen,főtengelycsere,felújítással,hengerfúrás,összes csapágycsere,FAG-ra,minden lófaszt kicseréltem már,de még mindig kopog a motor,hirtelen gáznál,egy kicsit magasabb fordulaton,de csak egyet koppan,nem sorozatosan,és nagyon alacsony fordulaton is kopog a valami beszarok,hihetetlen.ts125,ami 150es már egy ideje.mi a szar,adhat kopogó hangot elárulja valaki?
Netán esetleg,már másra nem tudok gondolni,kuplunglánc?koppanhat hirtelen gáznál?megyek vele,és úgy nem hallani semmi rossz hangot.vagy a generátornál kopoghat,ha a tekercselés beleér az állórészbe?vagy mi lehet?
sorszám: 13473 (56656)

 
 
M@tyesz
válasz erre | email2006-06-27 16:54:50
Szia Jawa lovas!
Ha áll még az ajánlatod,akkor szívesen élnék vele.
Kellene nekem: fékkar,első index, kapcsolók(világítás,kürt,stb...),kürt, és még egy pár apróság. Ha írnál nekem e-mailt,azt nagyon megköszönném: szocimotoros@citromail.hu
Köszike!
sorszám: 13472 (56644)
(elözmény: fater, 2006-06-22 22:21:23)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 15:56:18
Akkó nem tudommi lehet...
De az enyém is felállt még másodikban is (ezért híjják szöcskének) amikor 5. ben csúszott a kuplung.
sorszám: 13471 (56637)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-06-27 15:34:56)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-06-27 15:34:56
Hogy ugrana már a lánc a lánckeréken 5. sebeségben 4000 rpm-en, ha egyesben még egykerekezni is lehet vele úgy, hogy nem ugrik???
sorszám: 13470 (56633)
(elözmény: fater, 2006-06-27 11:56:36)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-06-27 15:34:45
Hogy ugrana már a lánc a lánckeréken 5. sebeségben 4000 rpm-en, ha egyesben még egykerekezni is lehet vele úgy, hogy nem ugrik???
sorszám: 13469 (56632)
(elözmény: fater, 2006-06-27 11:56:36)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-06-27 15:21:55
Hei!
Egy egyszerű kérdés, ETZ250-be az a gyertya megfelelő aminek kigyúlik az elektródája vagy az aminek nem? És mi van akkor, hogyha mentem az új gyertyával 20 km-t és még mindig olyan mintha nem is lett volna használva, teljesen tiszta.
sorszám: 13468 (56630)

 
 
fater
válasz erre | email2006-06-27 14:46:16
ja, és képtelenség kemény fékkart produkálni, pedig már mindent kipróbáltam
sorszám: 13467 (56625)
(előzmény: gabi80, 2006-06-27 14:42:44)

 
 
gabi80
válasz erre | email2006-06-27 14:42:44
Akkor szokott ez a jelenség előfordulni, ha érintkezik a szabad levegővel a fékolaj, és magába szívja annak nedvességtartalmát,vagy esetleg keveredett a régi fékolajjal.
sorszám: 13466 (56624)
(elözmény: fater, 2006-06-27 14:39:18)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu