hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Zapkorte
válasz erre | email2006-06-29 19:45:43
hát, irigyellek, hogy bukóval a fejeden ilyen pontosan be tudod tájolni, hogy honnan jön. ;-)
Amúgy sok minden zöröghet benne, vidd el Bambihoz, majd ő meghallgatja neked.
sorszám: 13549 (56977)
(előzmény: simi, 2006-06-29 16:43:00)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-06-29 18:10:03
Hali. Valaki meg tudná mondani, hogy hol lehet Magyarországon eredeti Trophy (250-es) kipufogót venni, valaki hoz be egyáltalán németből ilyet? Tudom lehet rendelni dólcslandból, de én nem veszek semmit amíg nem látom.
sorszám: 13548 (56974)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-29 16:43:08
Először is köszönöm a hozzászolásokat .
Másodszor nekem is ad ilyen hangot engem nem idegesit mert nem vészes nekem a szerelőm azt mondta hogy új dugót rakott bele de csapszeget nem tettbele újat ezért csörög egy kicsit a mocim .
sorszám: 13547 (56965)

 
 
simi
válasz erre | email2006-06-29 16:43:00
Lehetséges bár úgy hallom hogy a motorblokkból jön a hang, mintha a fötengely csapágyai lennének...vagy nemtom...valahogy nem a karbi felöl hallani :-/
sorszám: 13546 (56964)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-29 14:58:41)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-29 14:58:41
A súbertű szokott bennük zörögni.
sorszám: 13545 (56953)
(előzmény: simi, 2006-06-29 14:44:52)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-29 14:48:55
Dugattyúgyűrűk?
sorszám: 13544 (56951)
(előzmény: simi, 2006-06-29 14:44:52)

 
 
simi
válasz erre | email2006-06-29 14:44:52
Sziasztok!
Hozzáértök tanácsát várom MZ ügyben: gondolom nem vagyok ezzel egyedül, de az a gondom, hogy 251es MZ-m 3000-4000 fordulatok közt elég élénk csörgö hangot ad ki ami !!!enyhén szólva!!! idegesitö! Ha van vkinek tippje, tapasztalata vagy bármi ezzel kapcs., szivesen venném tanácsát. Levettem a hengert és a dugattyú kb 2,5-3,0 mm-t "lötyög" vizszintesen a hajtókaron, gyanakodtam erre is, de többek szerint nem itt van a gond. Viszont hogy hol, azt nem sejtik...Nos ha vki tud vmi használhatót, kérem pötyögjön. :-) Köszi szépen!
sorszám: 13543 (56950)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-06-29 14:08:09
Helló!

Na szóval!

Akkor a probléma meg van. Nem kap elég benzint a motor egy bizonyos ford. felett. Akkor nyilván a benzinellátó rendszerben a hiba!
A következők lehetnek a gondok:
-tanksapka....ezt már ellenőrízted szóval kipipálva
-karbiról lehúzott benzincsőből ömlik a benya nyitott csapnál........ergo az sincs eldugulva
-arra nem emlékszem hogy írtad e hogy teljesen kipucoltad a karbit?! Szerintem kezd ezzel és ellenőrízd hogy a tűszeleped nincs e eldugulva
-ha az is ok akkor marad a benyaszint állítás. Milyen karbi van rajta. De mindegy mert mindegyikben van egy jel hogy kerékre állított motornál meddig kell felmenni a benzinszintnek!


Üdv
sorszám: 13542 (56948)
(előzmény: Roles, 2006-06-29 09:25:06)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-29 12:16:51
Az max az üresvisszajelzőt tartja, nyúlj hozzá nyugodtan.
Bár szvsz a jelzett helyen inkább egy kadmiumozott korongnak kellene lenni, amit beütve (fagydugószerűen) szétfeszül és tömít a fészkében. Talán ez nincs benn neked.
sorszám: 13541 (56944)
(előzmény: charlie, 2006-06-28 12:48:19)

 
 
gabi80
válasz erre | email2006-06-29 12:14:12
A vezérlést úgy kell beállítani, hogy a dugattyú alsó holtpontján a dugattyú felső peremének egyvonalban kell lennie a kipufogónyílás és a felömlők alsó peremével. Ehhez lehet hogy elég a tömítőpaszta, de lehet, hogy alá kell pakolni 2 mm-ert. Ez motoronként különbözik. Ezután jön még a dugattyú és a hengerfej közötti résméret beállítása. 250-es ETZ-hez még manapság is kapni 0.2 és 0.4 mm-es hézagolót.
sorszám: 13540 (56943)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-29 12:10:48
Az a felújított főtengelybe szerelt anyagok minőségétől függ.
Ezt könnyű belátni. Peti 74 tengelye olyan vanolyan 50000 km.-t bírt ki, a tajvani hajtókar meg biztos elmeggy 10-15öt.
sorszám: 13539 (56940)
(előzmény: charlie, 2006-06-29 10:50:37)

 
 
gabi80
válasz erre | email2006-06-29 12:04:10
Engem egy 250-es MZ akkor szívatott így, amikor a tulaj Simson tűszelepet rakott bele, kisebb volt a tűszelep fúvókája, így hiába állítottam be az úszót rendesen. Szerintem szedd szét a karburátort, és itt baloldalt a szakirodalomban találtak szerint állítsd be az úszószintet, ha kell, cseréld ki a tűszelepet.
sorszám: 13538 (56938)
(előzmény: Roles, 2006-06-29 09:39:52)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-06-29 10:53:10
Nekem eleg egy lap, ez kevesebb mint 1mm (TS150). A dugattyu belever a sonkaba? Sztem is a dugo lehet a ludas. Ha meg kifele csorbult, dobhatod a hengert is.
sorszám: 13537 (56932)
(előzmény: Somebody, 2006-06-29 08:11:50)

 
 
Atilla
válasz erre | email2006-06-29 10:50:49
Akkor bocs, azt nem láttam!
Ha az úszószint jó, akkor az úszón lévő lemezke (ami a tűt zárja) is lehet görbe, és ezért nem nyit ki teljesen.
sorszám: 13536 (56931)
(előzmény: Keri, 2006-06-29 10:45:08)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-29 10:50:37
Hello mindenkinek van olyan akinek volt tapasztalata felújított
főtengellyel ? Meddig megy el egy felújított főtengely viszonylag igénybevett 4500-5000 res rpm-en ?
Vagy úgy alapba megkimélve ? JA ÉS LEGYETEK SZIVESEK VÁLASZOLJATOK ERRE ÉS 13502 ES HOZZÁSZÓLÁSOMRA . KÖFI
sorszám: 13535 (56930)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-29 10:45:08
Mintha mar irta volna, hogy levett tanksapkaval is csinálja.
sorszám: 13534 (56928)
(előzmény: Atilla, 2006-06-29 10:42:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2006-06-29 10:42:52
Tanksapka? Lehet, hogy nem kap levegőt a tank, így vákum keletkezik, és nem folyik le a benya. Próbáld meg hátha...
sorszám: 13533 (56927)
(előzmény: Roles, 2006-06-29 09:39:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-29 10:26:42
Ha a benzincsap jo akkor a tuszelep marad mint szuk keresztmetszet.

Probald megmerni hogy teljesen nyitott tuszelepen keresztul menyi benya folyik ki, igy pontosan tudni fogod, hogy a karbit milyen gyorsan tolti fel.
Talan a tuszelep nem nyit rendesen?
sorszám: 13532 (56924)
(előzmény: Roles, 2006-06-29 09:39:52)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-29 09:39:52
biztos nem a csappal van a gáz ha lehúzom a benzincsövet a karbiról akkor folyik teljes keresztmetszeten a benya kb 10 perc alatt 5 liter tehát egy óra se kell és kifogy a tank

tegyük fel hogy 140 el megyek ami nem valószínű akkor 1 óra alatt 140 km-ert teszek meg ugye?
az azt jelenti hogy egy egy óra alatt kiszívhatná a tankot mert annyi folyik
tehát mégsem ehet 140 km-en 18 liter nem????

akkor mi a gáz????????????????????

valaki segítsen plíííííííííz
sorszám: 13531 (56922)
(előzmény: Keri, 2006-06-29 09:32:35)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-29 09:34:08
Pedig 2 napja vettem bele zsír új benzincsapot!!!
sorszám: 13530 (56921)
(előzmény: Keri, 2006-06-29 07:42:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-29 09:32:35
ha nem folyik bele eleg benya nagy terhelesnel akkor nem az uszoszint alacsony, hanem a tankbol nem tud eleg benya a karbiba folyni.
sorszám: 13529 (56920)
(előzmény: Roles, 2006-06-29 09:25:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-29 09:31:05
Azert nem kene belevernie mert frissen van furva. Esetleg valami sorjaban akadt el?

Szerintem nem normalis, ezekutan gyanakodnek, hogy nem a belevalo dugatyut adtak hozza.
Nekem nincs tomites a hengertalpnal, siman tomitopasztat hasznaltam, persze csak a lustasag miatt, de igy is egyvonalban van a kipufogo es a tobbi atomlo nyilas alja a dugo tetejevel.

Lehet hogy nem belevalo dugatyut adtak hozza?
sorszám: 13528 (56919)
(előzmény: Somebody, 2006-06-29 08:11:50)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-29 09:25:06
csak egy idő után kezdi el 95-öt még birja kb 105km/h nál nincs elég benya

montam ha megállok akkor látom hogy legalább fél percig megy a benya a csőben a karbiba

akkor úszószintet állítsak???

Ui.:A gyújtás biztos hogy jó mert 3.ban 7000-ig ki mertem forgatni nagyon jól meg de ekkora fordulatnál már ott is elszivja az összes anyagot!!!
sorszám: 13527 (56917)
(előzmény: soldier84, 2006-06-28 20:13:42)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-29 09:21:28
Már vagy hat gyertyát kippróbáltam mindeggyikkel ez van mondom hogy a benya fogy el a karbiból...

Ui.:Briskből ne azt használj hanem N14C-t az a legjobb már az 1200-adik km-et tiprom bele!
sorszám: 13526 (56916)
(előzmény: piri, 2006-06-28 18:33:52)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-29 08:11:50
A Tegnapi nap leszedtem a hengert,és lám,hogy belefert a kipufogónyílás oldalról a dugó aljába valami,sztem a főtengely sonkájához ért hozzá.mert így felfele csorbult,és a hengerben egyetlen karcolás nincs,de az is igaz,most lett fúrva.Amúgy az természetes,hogy 3 kivágott kartonból kell tömítést csinálnom?a hengertalp alá?különben magas lesz a dugó.és az ablakok sem nyitnak rendesen.ts150
sorszám: 13525 (56903)
(előzmény: Keri, 2006-06-29 07:45:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-29 07:45:13
alapjaraton uresben is forog a fotengely amin a primerlanc van.

Valamenyit kotyoghatnak a hajtorud es csapszegcsapagyak. Ha a hengert lehuzod akkor oldalra billeghet mindketto minimalisan de fol le meghuzkodva kezzel nem illik kotyognia.
sorszám: 13524 (56902)
(elözmény: Somebody, 2006-06-28 11:47:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-06-29 07:42:20
benzincsap kornyeken keresnem
ha megallas utan meg folyik bele a benya akkor nyilvanvaloan nem tud menet kozben a szukseges menyiseg belefolyni, ez a keverek elszegenyedeset okozza nagyobb terheleseken raadasul nem azonnal csak ha huzamosabb ideig terheled, ami melegedeshez, rangatashoz vezethet
sorszám: 13523 (56901)
(elözmény: Somebody, 2006-06-28 11:30:59)

 
 
sztomi
válasz erre | email2006-06-29 00:51:50
Szia!
Nekem van egy eladó etz-m 250-es, 2007. jún-ig műszaki, jó állapotban rengeteg tartozékkal!
Dobj egy mail-t ha érdekel!
sorszám: 13522 (56895)
(előzmény: Sasa 666, 2006-06-28 23:41:20)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-29 00:15:54
Akinek szüksége van ETZ villamerevítőre, legyen szíves jelentkezzen itt.
Kb. 3000 Ft lenne az ára, kellene még néhány ember a legyártáshoz.
sorszám: 13521 (56894)

 
 
Sasa 666
válasz erre | email2006-06-28 23:41:20
Köszi Mindenkinek!
Remélem nemsokára tudok venni egy ETZ-t! Ilyenen tanultam meg vezetni és ezen is vizsgáztam.
Régen meg Simsonom volt, úgyhogy nem lesz nagy eltérés.
Még 1x köszi!

Üdv!
sorszám: 13520 (56893)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 23:07:28
Bocsánat télleg!
ETZ 250re 15(oldalkocsis), 16(katonai), 17(lefolytott régi), 18,19(szóló).
ETZ 251 21 es,
ETZ 301 22 es.
Télleg utánnanéztem 21es :-)
Nem voltmég 251esem, csak hallomásból monták de ezexerint rosszul, azt csodáxanak, hogy kilóhúsz a vége:-)))
sorszám: 13519 (56890)
(előzmény: rebel56, 2006-06-28 22:37:50)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-06-28 22:37:50
Jól írta soldier84, a 251-esen 21-es van!
sorszám: 13518 (56886)
(előzmény: piri, 2006-06-28 22:28:06)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 22:32:45
Ha van vékony 1-1,5mm-es klingerited az jó...
sorszám: 13517 (56884)
(előzmény: Lacoska, 2006-06-28 20:26:17)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 22:28:06
Az oldalkocsison 15ös van, a 251esen van 19es, 21es a TS envan, a perkán 20as a kicsiken 15/16os. :-)))
sorszám: 13516 (56883)
(előzmény: soldier84, 2006-06-28 20:28:18)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-06-28 20:28:18
Helló!

Amikor én vettem az enyémet én is utána jártam a dolgoknak. Miszerint állítólag Magyarországon csak 21le-ős gépeket adtak el. Ne lepődj meg ha a forgalmiban nem az van. (az enyémben is 17le írnak) Mind egyforma. Lehet egy két kivétel amit úgy hoztak be annó külföldön dolgozó emberek...
Egyébként valaki írta hogy a kihajtásnál 18as fogaskerék van. A gyári fogaskerék 19es (18as az oldalkocsisokon van gyárilag) A 251eseken meg 21es ha jól emlékszem.
89se évjárattól elektronikus gyújtás van benne. Ezt nagyon tudom ajánlani! Nekem is az van venne. 3 éve van meg de csak gyertyát kellet cserélni! Ja és pöccre indul hidegen melegen....Alapjárat stabil.


Üdv
sorszám: 13515 (56865)
(előzmény: Sasa 666, 2006-06-28 14:40:03)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-06-28 20:26:17
Hello!
ETZ 250 karburátorához kellene nekem valami tömítés a két rész közé, kaptam hozzá bolti bóvlit, ami igaz gumiból volt, de nem sokat ért mert szivárgott a benya azokon a kis fonálszálakon amik a gumiban voltak, klinkeritet is próbáltam azzal se jó, az FSB-t ismerem, az jó oda vagy oldja a benzin? Esetleg az FSB-n kívül más tömítőanyagot tudtok ajánlani nekem?
sorszám: 13514 (56864)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-06-28 20:13:42
Helló!

Mikor eléri az általad említett fordulatot egyból szaggat vagy csak ha azon tartod és pár száz méter után??? Az első esetben szerintem gyújtás gond lehet a másodiknál karbi (benzinszint)

Üdv
sorszám: 13513 (56860)
(elözmény: Somebody, 2006-06-28 10:13:30)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:36:00
Mind2 Brisk N15YC volt
sorszám: 13512 (56850)
(előzmény: piri, 2006-06-28 18:33:52)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:33:52
Épp ma mihálylott meg megen egy Briskem...
4000-4500-nál gyújtáskimaradás még ha üresben húztam akkor is bár néha felment 6000-re.
Rutinból eldobtam tettem bele OKO Power kínaigagyiNGKklónt egybő jólett alapból csutkára rántottam 7900at pörgött.
Nem tomm meddig lesz jó ez a gyertya de a briskben 200km volt az előzőben 500 (azzal meg nem indult el).
Úgyhogy megérne a dolog egy gyertyacserét de újat rakj be....
sorszám: 13511 (56849)
(elözmény: Somebody, 2006-06-28 10:13:30)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 17:32:09
Szerintem minden ETZ 4 felömlős, viszont van gyárilag lefolytott 17LE-s is, ez onnan imerszik meg, hogy hosszabb a kipuffogó és 17 fogú első lánckereke van.
A nagyobb 21LE-s és 18 as lánckereke van.
Ezen kívül az első széria még dobfékes elöl is az uccsó + e jelű (elektronikus gyújtásra utal).
Továbbá van standard és de luxe kivitel.
A 19LE elírás a perka annyi (TS250/1).
A 251eseket nem ismerem...
sorszám: 13510 (56835)
(előzmény: Sasa 666, 2006-06-28 14:40:03)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-06-28 16:54:34
Vannak. Igen.
De az ritka. A kengerben nem 4 felőmlő van csak 2. De olyanokat sztem nem hoztak magyarba.
17 ló a gyengébb 21 az erősebb.
A 19 az meg TS 250
sorszám: 13509 (56827)
(előzmény: Sasa 666, 2006-06-28 14:40:03)

 
 
Sasa 666
válasz erre | email2006-06-28 14:40:03
Üdv Mindenkinek!
Egy ideje tervezem egy 250es ETZ vételét, és most jutok el arra pontra, hol anyagi korlátaim megengedjék a vásárlást.
Következő a kérdésem: a gyári ETZ-k mindegyike ua. teljesítményű? Mert láttam hirdetésekben 17-19-21 LE-s gépeket, és itt-ott azt írják, hogy ez gyári adat.
Ráadásul egyik ismerősöm is azt mondta, hogy vannak gyárilag "gyengébb" ETZ-k...
sorszám: 13508 (56813)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 14:16:04
Külömben ha 3mm fölött van az előgyújtás kemény pattógó de stabil az alapjárat (majdnem olyan mint a pancsi de azé nemannyira :-)))).
sorszám: 13507 (56810)
(előzmény: piri, 2006-06-28 13:54:31)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 13:54:31
Esetleg még döntő lehet a dugattyú és a gyűrűk szerelési iránya, de az enyém is kattan felül de nem nézegettem annyira, hogy van benne mert nem kopog csak gázelvételkor + motorféknél (ez+ilyen).
sorszám: 13506 (56804)
(előzmény: Somebody, 2006-06-28 13:07:10)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 13:10:14
Inkább azt mondom,olyan mint ha kattana kicsit.a felső holtponton.mintha a hajtókar beleérne valahova,de ez baromság,egyértelmű hogy nem érhet bele semmibe,és nem is ferde:D
sorszám: 13505 (56791)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 13:07:10
De figy!Ha a gyűrűknek van olyan holtjátéka,alsó holponton miért nincs?akkora,nagyon kicsit érződik ott is,de az marhára nem nagy.szinte alig,alig
sorszám: 13504 (56790)
(előzmény: piri, 2006-06-28 12:46:51)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-06-28 13:05:36
megnéztem már a hollandert is,jól megvan húzva,blokkcsavarok is.megnézem a hogy kotyog e ha leszedem.a ha a gyűrű kotyogna,az szabad?nem ad semmijen gyűrűs hangot.
sorszám: 13503 (56789)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-06-28 12:48:19
Na megnéztem hogy nonnan ereszt a motoromból az olaj és nem a lánckerék simering a bűnös hanem az üresjelző felett van egy kis csavar és úgy tünik hogy az a hibás . Az milyen csavar mert fingom nincs és nem merek hozzányúlni . És mivel lehetne megállitani a szivárgást 250 -ETZ

Kössz a hozzászólást
sorszám: 13502 (56787)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 12:46:51
A dugyttyúgyűrűket hajjod és érzed szerintem. Azok ugyanis mozognak benne (a dugattyú hornyában) föl le.
Tekerd lefelé (hogy lefelé nenjen a dugó) és utána fel. Ne a holtpontokon vizsgáld.
De ha már idáig eljutottál vedd le a hengert is szerintem és fogd meg kézzel a dugót, másik kézzel a hajtókart alatta és mozgasd a dugót föl-le, hogy úgy kotyog-e. Oldalra mozoghat a csapszegen de oldal irányú kotyogás se lehet túl nagy (tehát el lehet tolni oldalra de nem kotyokhat). Ezután a hajtókart fogod meg a holtpontok között és tekered a fötengelyt a kolccsal ide-oda itt kiderűl az alsó tűgörgő kopása is (nem kotyoghat) viszont az is oldalra mozoghat valamennyit.
De mielőtt ebbe belafognál nézd meg nem laza-e a kipuff hollandere, mert lehet csak azt kéne meghúzni.
sorszám: 13501 (56786)
(elözmény: Somebody, 2006-06-28 11:45:11)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 12:29:34
Azért mondtam a blokk felfogatását mert ennél hamar fellazul és letornássza a könyököt a hengerről. Ilyenkor minden terjeszkedési ütemben belever a kipufogókönyök a bölcsővázba és ennek 1-az1ben csapszeghangja van.
sorszám: 13500 (56784)
(elözmény: Somebody, 2006-06-28 11:47:29)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu