:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mérges kipufogógáz a hátul jövő arcába?
Most nem,(?) de Daranyinak is hasonló élménye volt,mint neked akkor..DDD
Teknőc
Csak nem NDK talira menet is tettél a tankba? :D
Spuri....Jajjaaj...ezt ne hozd fel..VG és Daranyi is megöl engem ezért...DDDDDD
Teknőc
hát igen ha már nagy vas is van a csapatba, akkor jó ha húzza neki az ember, mióta barátom megvette a vfr 750-ét azóta, én is mindig spuri üzemmódba közlekedek :D
de a múltkor olyan jó volt, egy kicsit lassabban is lehetett menni, szépen 75el mint régen :D persze jobb ha többen is vagyunk de azért teljesen más a robaj szint 5-700al kisebb fordulaton..
én is csodálkozok de tényleg ennyi... mindig 3,95l, meg hasonlók jönnek ki :D
Odáig én se... DDD
Fordulatmérőm szerint..
Persze, sok minden megváltozott, mióta nem eredeti, még a kipuff is borzalmas nagyot dobot rajta menetteljesítményben.
Persze, ha 85-nél jobban húzom, biza 4 fölé megy. Ezért sokszor igyekszem lazábbra engedni a tempót. de ha 250-es is van a csapatban, vagy nagyobb motor akkor a nagyokra való tekintettel hajtom, ameddig még jól bírja. De 5500/min fölé nem engedtem még. S nem is fogom soha.
Teknőc
Én annyira nem szoktam húzni... értsd: 6000ig nemnagyon.
40esre keverem, meg bejáratás alatt úgyis "szólt" volna. :D
Gabi!
Ha nem húzom neki, valamint nincs fent a két táska túracucc, szinte nekem is 3,5 l körül eszik. nagyon bráti. De sok múlik a csuklómtól. ;)
Teknőc
Kedvező.
Nekem már 60km/h-nál is 3,3 liter volt. :-(
A szívótorokba forró gőzt engedő témában olvasok a neten. Kipufogóra réz fékcső, a gőz a szívótorokba.
Kérdés, hogy a kenésben okoz-e hátrányt az alkatrészek(főtengely) számára.
Nem ingyenenergia: a kipufogón távozó hőt inkább a dugattyú lenyomására fordítja. ;-)
Dicsekedjek? :D Az én gépem egyetemistabarát módon zabál, hál Isten nem úgy iszik...
317 45687 3,50 11,08
353 46040 3,08 10,86
317 46357 3,51 11,13
320 46677 3,03 9,7
343 47020 3,20 10,98
345 47365 3,17 10,95
360 47725 3,13 11,25
Nos, most voltunk az NDK talin, Dunaföldvártól szépen esett a Balcsi partjáig. voltunk bakonyban, erre-arra... De ami ide a lényeg: jó 90-es utazó, túracuccal, 130kg terheléssel. A fogyim így volt 4,4 l/100km. A gép:
mz ts 125/150. Egy kopott eredeti 22-es karbival. Valamint velem volt egy kis etz 150, Daranyi is, meg egy 250-es etz 2 személlyel. Szinte ennél a seb. nél, túra cuccokkal szinte azonos fogyi volt, ha jól emlékszem most vissza.
DDDD..."ha nem húzom neki ennyire" akkor simán 4 l alatti lett volna.
(80km/h alatt)
Teknőc
"a seggem behasalva közel 100at futott a szekér. :D ebben a felhasználási módban közel 4l/100km, de sose megy fölé, mikor szétesett a karbi menet közbe akkor se, csak majdnem megragadt :D kilazult a szívató meg lötyögött a karbi kupak... :D"
Ez a fura. Nekem 90-100 körül már 5-6 litert kér a kis ETZ 100-as főfúvókával.
Köszi, azt hittem van már rögzítése is.
Kicsit "noszogatni" kellett, nem adta meg magát könnyen. Lehet hogy elsőre is kijött volna, ha nem a 250 g-os kalapáccsal állok neki :-)
TS125-nél a rövid váltótengely bronz csapágyban fut, de eléggé kotyogós. Nincs kikopva csak amit boltban adnak úgy durván lötyög.
Mekkora csapágyhézag kell oda? Mert fogom magam és esztergálnék egy normálisat.
Ha látod a kormánycsapágyat akkor fa vagy gumikalapáccsal üsd ki a kormánycsövet.
Annyira azért ne legyél irigy. Láttam Bambinál pár 300-as ETZ-et, de többet költöttek rá, mint amiből veszel egy gazdaságos 4T motort :)
Nem pénzbe, időbe kerül :)
A hétán már nincs ilyenem, de jövőhéten valamikor biztos lesz időm. Még kérdezz rá.
ja, hát 125 fúvóka, meg membrán... az csalás :D na meg hát nem is hajtod szét :D
Én mióta nem kell a jegyárakhoz igazodnom igencsak csavarom a szarvát a szekérnek, kár hogy szét van kopva a főtengely, pedig biztos jobban menne..
de 80 90 között szokott lenni az utazó széljárástól függően, de mikor már szétültem a seggem behasalva közel 100at futott a szekér. :D ebben a felhasználási módban közel 4l/100km, de sose megy fölé, mikor szétesett a karbi menet közbe akkor se, csak majdnem megragadt :D kilazult a szívató meg lötyögött a karbi kupak... :D
A Tátrában a sebességünk nem volt nagy azt hiszem a hivatalos túratempó csak 75 vagy 80 volt (azért meglepődtem amikor ezt néha emelkedőn, szerpentinen, 65-el haladó hegyi forgalomban, városban is erőltette az eleje... , pedig egy MzClub túrán kell számítani ilyesmire - persze idővel mindig bevárnak mindenkit a 300-as gépekkel és térdkoptatókkal felszerelt túravezetők :-) ).
Több fogyasztási adat:
http://www.fuelly.com/driver/perec/etz-250
Talán itt még nem reklámoztam ezt az online fogyasztásnaplót, fel lehet jegyezni karbantartásokat is és tud is figyelmeztetni pl. esedékes légszűrő stb. cserére. Szívesen látnék minél több gépet, kisMZ-ket, de a Jawa-ból is csak 2 van.
Számomra sok minden kiderült a feljegyzett adatokból, hajtásmód, városi üzem, de főleg a beállítások hatása a fogyasztásra.
Amikor vettem konstans 5,5 litert evett, most pedig szinte bármikor 4 alá tudok menni és a motor is sokkal egészségesebb.
Üdv!
Egy kis segítség kellene. Hogy tudom kiszedni az alsó kormánykiflit a vázból? A felső a csavar eltávolításával lejött, de az alsót nem tudom kiszedni.
"Egyszer egy herélt kipuval sikerült"
Nyitott kipun kimegy a keverék egy része, dúsítani kell.
"másodszor pedig 115nél, de kissé elvolt dugulva a csap szűrője"
dúsítani kell
"90 felett nagyon nehezen gyorsul,"
keveset kap, dúsítani kell.
150-es benzines beállítása épp jó 125-ös E85-höz, 1,2-szer annyit ad. A 300-as is valszeg többet kér, mint a 250-es. Fogyasztás lehet, hogy nem lesz lényegesen nagyobb. A 150-essel nyomatékosabb a gép, kisebb gáz elegendő.
"míg a 150-es etz csak 3,5-4,1 litert fogyaszt"
Nekem 2,2-6 liter közt sikerült. 2,2 40-50km/h, 6 liter városban gyorsulgatás 4-5000-nél váltva.
"már hét éve a 150-est használom. Kiváló túragép, jó teljesítmény/fogyasztás aránnyal"
200g/kWh-val elégedettebb lennék az 500 helyett. :-D
"3 éve két sráccal (az egyik csatos a másik gyári karburátoros) tankoltam párszor a Tátrában és azonos feltételekkel azonosat fogyasztottak a 300-asukkal az én fogyasztásra hangolt gépemmel (3,5l). Csak erőben nem voltunk egy szinten..."
Irígy vagyok. Kis ETZ 60-nál kér 3,3-at, 70-nél 3,8-at.
Figyelj keri, mibe fájna nekem hogy legyere és megnézd a motort? Mert már nemtudok vele mit csinálni.. Mostmár be se indul! Csak durrog.. Ha beindul véletlen.. Akkor semmi alapjárat.. Asszem te mondtad hogy lejönnél.
Rendben, te dolgod, de ne csodálkozz ha mások is úgy bánnak veled, ahogy te bánsz másokkal.
"... te ilyen maradsz ..." - hál' Istennek.
"... Kérlek moderáld magad." - senkinek nem próbáltam(lom) befogni a száját, vissza a sor elejére.
Valami dugulásra tippelek, ha ilyen hirtelen jelentkezett.
Vagy a szívató...
GPS-el 105-t mértem végsebességre.
Én kijózanodok, de te ilyen maradsz :(
Elég sokszor nem reagálok a dolgaidra, de kezded kicsit elereszteni magad.
Kérlek moderáld magad.
:)
Ez így igaz..Egyet értek.
Bár nekem mz ts 125/150 keverékem van...
Nem kis etz. ;)
De Troster nem ezt kérdezte.
Nekem volt már 250-es és 150-es ETZ-m is. Hegynek felfelé a 150-es úgy megy egy személlyel, mint a 250-es két személlyel. Mindkettőnek van előnye és hátránya, de két dolog biztos: ha kihasználjuk a 250-es nagyobb teljesítményét, akkor 5-6 litert simán megeszik, míg a 150-es etz csak 3,5-4,1 litert fogyaszt. Ezeknél a veteránoknál alapból nem nézzük a fogyasztást, de a mai világban sajnos ez az egyik legfontosabb érv. És a 150-es etz nagyon pörgős, dinamikus gép, nagyon hamar 100-on van és kényelmes is. Aki régebbi mz típusról vagy pannónia-ról ül át, azt megijeszti mennyire ugrós. Én is eladtam a 250-est, és már hét éve a 150-est használom. Kiváló túragép, jó teljesítmény/fogyasztás aránnyal és egyáltalán nem hajlamos megszorulásra! Imádtam a 250-est, de ha minden nap használtam kiitta a pénztárcámat, a kocsim is kevesebbet eszik. Persze kicsit sajnálom, hogy eladtam :)
Jóéjt mindenkinek! :) na lehet h nem hiszitek el.. (lassan már én se) de tegnap szépen beálltam vele az garázsba.. (teljesen kifogyott a benzin) ma vettem tiszta benzint. bekevertem. és egyáltalán nem ment.. semmi.. semmi alapjárat.. Gyertya fekete.. de aztán meghúzattam és barna lett.. de nem úgy megy ahogy kéne. gyújtást többször is leellenőriztem. karbit teljesen kitakarítottam... na! akkor biztos a benzin lesz a hibás. vettem 1:40es keveréket. de nem vettem észre változást. mondjuk nem járattam sokáig de ennyi idő alatt kikellett vna mennie az olajos benzinnek.(már ha az volt a baja hogy túl olajos volt) de csak úgy van alapjárata hogy sokkal följebb veszem az alapjárati csavart. de ereje sincs a motornak..
Hát összegezve a leírásokból még mindíg nem billent a mérleg nyelve semerre.Azért köszönöm a tapasztalatokat, őszig még van időm eldönteni.( ha addig össze nem szakad)
Ne aggódj, majd kijózanodsz. :DD)
Kis mz-és vélemény:
Városi használatra egy kicsi, pörgős, fürge, gyorsan váltó gép ajánlott.
(Ezért is beváltan használom a kicsit városban.)
Országútra, túrára viszont már jobb választás a nagyobb, erősebb lassújáratú gép.
(Bár nálam bevált a kicsi itt is..;) Szubjektív vélemény. )
Mivel városi használatot is írtál, s ha jól tudom, egyedül használod az ETZ-ét,
Nagy termeted ellenére is. S mivel nem is húzatod..
Ezért inkább maradnék a kisebb hengerűrtartalom mellett.
Az is mellette szól még, mert ha gyengébb is, de a visszajelzések alapján kisebb az esély a megszorulásra. Viszont, ha csak országúton és túrára használnám, főleg 2. személlyel, akkor meg simán kipróbálnám a 3dl tartományt, Bambinál. DE csak akkor!
Teknőc
Na basszus ez fogalmam sincs hogy került ide :O Valaki ha kiszedné megköszönném!
Szóval nekem idén jaunuárba lett kész a Bambi féle 300asítás mert 250-eskénet a 100as utazó csak sík úton egyszemélyben volt kellemes és 3000 alatt nem igazán lehetett használni a gépet
Az átalakitás után alul minimálisan talán jobb lett, lehet fentebb is. Igazábol nem éreztem érdemi változást. A fogyasztásom növekedett 3 decivel (csatos karbi). Eddig 2-szer sikerült megszorítanom kb 500 km alatt. Egyszer egy herélt kipuval sikerült, másodszor pedig 115nél, de kissé elvolt dugulva a csap szűrője, úgyhogy mindkettő saját hibámnak tekinthető.
Jelenleg kínja van mert 90 felett nagyon nehezen gyorsul, sima megszakítós gyujtással és hall-ossal is, utángyártott kipuval. Már annyit állitgattam rajta, és annyi benzint kimotoroztam a beállítások között, hogy kezd elegem lenni belőle. Jó lenne ha valaki Miskolc-Kisvárda környékén tudna rá vetni pár pillantást :)
MOndjuk érdekes is lenne, 250es vége ~130 de 100as utazót nem bírja? A TSem 90nel is hajtom néha, pedig annak a vége nem sokkal 100 fölötti (bár még nem próbáltam eddig).
Amit Mr.B. csinált arról azt hallani, hogy jóval erősebb, a vége nem több és kevese(bbe)t fogyaszt. Cserébe hajlamos megszorulni akár túl a 2000-3000 km-en is.
Két gyűrűs ami nem tudom előny-e vagy hátrány. Annyival nem kerülhet többe, hogy ne érje meg. Én ha csináltatnám vele csináltatnám, de az távolság, meg idő (lehet pénz is...). Meg nem tudom eldönteni, hogy a membránosat, vagy a sima hengeremet fúrassam, szerintem ez a kis membrán a 250-est is fojtja.
3 éve két sráccal (az egyik csatos a másik gyári karburátoros) tankoltam párszor a Tátrában és azonos feltételekkel azonosat fogyasztottak a 300-asukkal az én fogyasztásra hangolt gépemmel (3,5l). Csak erőben nem voltunk egy szinten...
Nem próbáltam még, de szerintem be lehet állítani a te karbiddal is.
Ennek ellenére én nem fúrnám meg 300-ra.
100km/h a TS-emnek erőltetett nem a 250-esnek :)
Na akkor tegyünk fel egy értelmesebb témát:)
Lassan kezdi a végét járni a blokkom (Etz 250)
Mivel hosszútávon megmarad így annyira nem vagyok vele fukar, de a pénztárcám ellensége sem vagyok. Már nagyjából összeállt a kép, de egy dologban hezitálok, hogy mennyire van értelme 300-ra megfúrni. Hallottam, hogy nyomatékosabb lesz, meg nem kell annyira forgatni, de általában a 300-asok Bingel használják, nekem arra már nem futja, nem is látom értelmét. Szerintetek gyári karbival, gyári kipuffal (vagy Bambi 3-al) van értelme megcsináltatni?
Tempóm 90, túrás, nem igazán húzatom, városban is sokat használom. Néha azért jó lenne a 100-as utazó, az én blokkommal már kicsit erőltetett.
Kell az néha. Unalmas lenne az élet :)
Különben meg amúgy is te vagy a hibás :D
Miután az edzéssel és megeresztéssel hoztad összefüggésbe az elszíneződést, amihez az égvilágon semmi köze, azonkívül hogy hőmérséklet van a dologban, szerintem azért mégis sikerült újat mondanom neked.
Egyébként meg nem tudom miért vagy kiakadva azért mert "helyesbítettem a tévedésedet" ;-)))))))
Ez már kezd az MZclub elektronika rovatához hasonlítani:)
kis dühöngő..:)
"Oxidréteg vastagsága okoz interferenciát, a beeső fénnyel, ez határozza meg a színeket." - képzeld el, tudom de nem próbálok(tam) villogni vele, véleményem szerint nem ide való.
Hacsak nem "... azért szóltál bele ... mert okoskodni akartál, ...", hogy téged idézzelek.
Oxidréteg vastagsága okoz interferenciát, a beeső fénnyel, ez határozza meg a színeket.
Azt hiszem te is így gondolod(?):
"Gyula bácsi nem hasonló ..." akkor ez rossz tipp volt, "vesztettem".
Viszont, "...A színek azonosak, de pl. a kék acélnál 300, savállónál 600 fok." - ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy a "tiszta" króm még magasabb hőmérsékleten "vall színt" mint a saválló, hogy a "sima (bili) acélról ne is beszéljünk, ebben viszont "nyerésre állok".
Gyula bácsi nem hasonló, valószínűleg nyertél, azaz elég messze van a két skála. A színek azonosak, de pl. a kék acélnál 300, savállónál 600 fok.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|