:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Van használt gyári, ha érdekel.TS 125.
üdv.. R
Na azvan hogy vettem szimeringeket a motorba.új kalapácsot. Kondit. És ugyan az.. Nagynehezen beindul, ráhúzom a gázt, durrog és leál.. De nem csak a kipufogó durrog.. A karbitól is, van amikor jön is belölle a füst.. A gyertya fekete, benzines/olajos, de sztem csak a keverék miatt olajos.. Ja és mindig beköpi
"... hogy mekkora csapágyhézagnak illik lennie bronzperselyes csapágy esetén? ..."- Az Mz gyári tűréseit nem ismerem, az ipari gépek esetében a szokásos tűrés a csapoknál e8 (-32/-59), a furatoknál H7 (0/+18), (az értékek beszerelt állapotban, mikró mm-ben értendőek) D14-18 mm átmérő esetén.
Nem egy Kelet-Német gépcsodát járattam be megszorulás nélkül úgyhogy tudtam mit csinálok. 250-es korában 400km-rel a háta mögött már simán bírta a nagyobb tempókat. De eddig mindenki azt mondja, hogy ez a 300-as szorulékonyabb, amit tapasztaltam is. És a szorulást nem úgy kell elképzelni hogy blokkoló kerék meg borulás. Mikor hallottam hogy erőlködik kikuplugoltam, le is állt, de pár 10m gurulást követően a kuplungot ráengedve ment tovább ugyanúgy mint előtte.
Még mindig nem tudja senki, hogy mekkora csapágyhézagnak illik lennie bronzperselyes csapágy esetén?
Konkrétan a TS váltó tengelyénél, csak mert vagy fél mm kottyanása van, a magyar kereskedők szerint.
Másik. Tud valaki új kétsoros kuplung lánckereket ami nem tajwani, mert az előző csak pár száz kilométert bírt ki mielőtt teljesen lekoptak a fogak? TS/TZ 125/150-ben ugyan az.
Németeknél van 6000forintért, meg valahol hirdettek úgy hogy "német minőség" amiben én annyira nem hiszek, ha nem merték odaírni a származást.
"Egyszer egy herélt kipuval sikerült"
Nyitott kipun kimegy a keverék egy része, dúsítani kell.
"másodszor pedig 115nél, de kissé elvolt dugulva a csap szűrője"
dúsítani kell
"90 felett nagyon nehezen gyorsul,"
keveset kap, dúsítani kell.
Lehet dúsítani is kell, de elsősorban bejáratni kellett volna...
A többi emilen ment!
Teknőc
Szia! 200m-re vagyok ma és holnap a tatai vártól, asszonyostul..ha érdekel...
Teknőc
Nekem 4.1 lett, úgy hogy át kellet a Bakonyon mennem.
Most nem,(?) de Daranyinak is hasonló élménye volt,mint neked akkor..DDD
Teknőc
Azért nem volt durva :D
Jól emlékszel!Nekem is 4,4l/100 lett az átlagom!Tegyük hozzá hogy erőss szél is volt!
nem km óra szerint nézem hanem utvonalterv.hu, vagy google maps szerint, lehet hogy így egy két megfordulás kimarad, de az a lényeg hogy a reális, vagy rosszabb fogyasztást feltételezhessek :D
Nekem is, a Simsonon. :-)
Ha 60 km/h -val, vagy alatta poroszkálok, akkor 2-2,2L/100km a fogyasztás. ;)
Ha pedig nem használom, abszolút nulla....DDDD
Teknőc
Ezt elmondani nem lehet, csak átélni..._DDD
De abba hagyom, mert ez is a rossz védjegyem lesz, mint az "IFA méretű szerelő táskám" amin minden szögedi mz-és ismer már, s neveti, mikor frigyládaként cipelem magammal minden nagyobb guruláson, túrán. Ezt is lecsökkentem majd jövőhéten. Mert most már zavar, hogy a túracuccom majd felét teszi ki.
"mindig 3,95l, meg hasonlók jönnek ki"
Veszek én is olyan km-órát, ami 60km-en 100km-t számol. :-D
Mérges kipufogógáz a hátul jövő arcába?
Most nem,(?) de Daranyinak is hasonló élménye volt,mint neked akkor..DDD
Teknőc
Csak nem NDK talira menet is tettél a tankba? :D
Spuri....Jajjaaj...ezt ne hozd fel..VG és Daranyi is megöl engem ezért...DDDDDD
Teknőc
hát igen ha már nagy vas is van a csapatba, akkor jó ha húzza neki az ember, mióta barátom megvette a vfr 750-ét azóta, én is mindig spuri üzemmódba közlekedek :D
de a múltkor olyan jó volt, egy kicsit lassabban is lehetett menni, szépen 75el mint régen :D persze jobb ha többen is vagyunk de azért teljesen más a robaj szint 5-700al kisebb fordulaton..
én is csodálkozok de tényleg ennyi... mindig 3,95l, meg hasonlók jönnek ki :D
Odáig én se... DDD
Fordulatmérőm szerint..
Persze, sok minden megváltozott, mióta nem eredeti, még a kipuff is borzalmas nagyot dobot rajta menetteljesítményben.
Persze, ha 85-nél jobban húzom, biza 4 fölé megy. Ezért sokszor igyekszem lazábbra engedni a tempót. de ha 250-es is van a csapatban, vagy nagyobb motor akkor a nagyokra való tekintettel hajtom, ameddig még jól bírja. De 5500/min fölé nem engedtem még. S nem is fogom soha.
Teknőc
Én annyira nem szoktam húzni... értsd: 6000ig nemnagyon.
40esre keverem, meg bejáratás alatt úgyis "szólt" volna. :D
Gabi!
Ha nem húzom neki, valamint nincs fent a két táska túracucc, szinte nekem is 3,5 l körül eszik. nagyon bráti. De sok múlik a csuklómtól. ;)
Teknőc
Kedvező.
Nekem már 60km/h-nál is 3,3 liter volt. :-(
A szívótorokba forró gőzt engedő témában olvasok a neten. Kipufogóra réz fékcső, a gőz a szívótorokba.
Kérdés, hogy a kenésben okoz-e hátrányt az alkatrészek(főtengely) számára.
Nem ingyenenergia: a kipufogón távozó hőt inkább a dugattyú lenyomására fordítja. ;-)
Dicsekedjek? :D Az én gépem egyetemistabarát módon zabál, hál Isten nem úgy iszik...
317 45687 3,50 11,08
353 46040 3,08 10,86
317 46357 3,51 11,13
320 46677 3,03 9,7
343 47020 3,20 10,98
345 47365 3,17 10,95
360 47725 3,13 11,25
Nos, most voltunk az NDK talin, Dunaföldvártól szépen esett a Balcsi partjáig. voltunk bakonyban, erre-arra... De ami ide a lényeg: jó 90-es utazó, túracuccal, 130kg terheléssel. A fogyim így volt 4,4 l/100km. A gép:
mz ts 125/150. Egy kopott eredeti 22-es karbival. Valamint velem volt egy kis etz 150, Daranyi is, meg egy 250-es etz 2 személlyel. Szinte ennél a seb. nél, túra cuccokkal szinte azonos fogyi volt, ha jól emlékszem most vissza.
DDDD..."ha nem húzom neki ennyire" akkor simán 4 l alatti lett volna.
(80km/h alatt)
Teknőc
"a seggem behasalva közel 100at futott a szekér. :D ebben a felhasználási módban közel 4l/100km, de sose megy fölé, mikor szétesett a karbi menet közbe akkor se, csak majdnem megragadt :D kilazult a szívató meg lötyögött a karbi kupak... :D"
Ez a fura. Nekem 90-100 körül már 5-6 litert kér a kis ETZ 100-as főfúvókával.
Köszi, azt hittem van már rögzítése is.
Kicsit "noszogatni" kellett, nem adta meg magát könnyen. Lehet hogy elsőre is kijött volna, ha nem a 250 g-os kalapáccsal állok neki :-)
TS125-nél a rövid váltótengely bronz csapágyban fut, de eléggé kotyogós. Nincs kikopva csak amit boltban adnak úgy durván lötyög.
Mekkora csapágyhézag kell oda? Mert fogom magam és esztergálnék egy normálisat.
Ha látod a kormánycsapágyat akkor fa vagy gumikalapáccsal üsd ki a kormánycsövet.
Annyira azért ne legyél irigy. Láttam Bambinál pár 300-as ETZ-et, de többet költöttek rá, mint amiből veszel egy gazdaságos 4T motort :)
Nem pénzbe, időbe kerül :)
A hétán már nincs ilyenem, de jövőhéten valamikor biztos lesz időm. Még kérdezz rá.
ja, hát 125 fúvóka, meg membrán... az csalás :D na meg hát nem is hajtod szét :D
Én mióta nem kell a jegyárakhoz igazodnom igencsak csavarom a szarvát a szekérnek, kár hogy szét van kopva a főtengely, pedig biztos jobban menne..
de 80 90 között szokott lenni az utazó széljárástól függően, de mikor már szétültem a seggem behasalva közel 100at futott a szekér. :D ebben a felhasználási módban közel 4l/100km, de sose megy fölé, mikor szétesett a karbi menet közbe akkor se, csak majdnem megragadt :D kilazult a szívató meg lötyögött a karbi kupak... :D
A Tátrában a sebességünk nem volt nagy azt hiszem a hivatalos túratempó csak 75 vagy 80 volt (azért meglepődtem amikor ezt néha emelkedőn, szerpentinen, 65-el haladó hegyi forgalomban, városban is erőltette az eleje... , pedig egy MzClub túrán kell számítani ilyesmire - persze idővel mindig bevárnak mindenkit a 300-as gépekkel és térdkoptatókkal felszerelt túravezetők :-) ).
Több fogyasztási adat:
http://www.fuelly.com/driver/perec/etz-250
Talán itt még nem reklámoztam ezt az online fogyasztásnaplót, fel lehet jegyezni karbantartásokat is és tud is figyelmeztetni pl. esedékes légszűrő stb. cserére. Szívesen látnék minél több gépet, kisMZ-ket, de a Jawa-ból is csak 2 van.
Számomra sok minden kiderült a feljegyzett adatokból, hajtásmód, városi üzem, de főleg a beállítások hatása a fogyasztásra.
Amikor vettem konstans 5,5 litert evett, most pedig szinte bármikor 4 alá tudok menni és a motor is sokkal egészségesebb.
Üdv!
Egy kis segítség kellene. Hogy tudom kiszedni az alsó kormánykiflit a vázból? A felső a csavar eltávolításával lejött, de az alsót nem tudom kiszedni.
"Egyszer egy herélt kipuval sikerült"
Nyitott kipun kimegy a keverék egy része, dúsítani kell.
"másodszor pedig 115nél, de kissé elvolt dugulva a csap szűrője"
dúsítani kell
"90 felett nagyon nehezen gyorsul,"
keveset kap, dúsítani kell.
150-es benzines beállítása épp jó 125-ös E85-höz, 1,2-szer annyit ad. A 300-as is valszeg többet kér, mint a 250-es. Fogyasztás lehet, hogy nem lesz lényegesen nagyobb. A 150-essel nyomatékosabb a gép, kisebb gáz elegendő.
"míg a 150-es etz csak 3,5-4,1 litert fogyaszt"
Nekem 2,2-6 liter közt sikerült. 2,2 40-50km/h, 6 liter városban gyorsulgatás 4-5000-nél váltva.
"már hét éve a 150-est használom. Kiváló túragép, jó teljesítmény/fogyasztás aránnyal"
200g/kWh-val elégedettebb lennék az 500 helyett. :-D
"3 éve két sráccal (az egyik csatos a másik gyári karburátoros) tankoltam párszor a Tátrában és azonos feltételekkel azonosat fogyasztottak a 300-asukkal az én fogyasztásra hangolt gépemmel (3,5l). Csak erőben nem voltunk egy szinten..."
Irígy vagyok. Kis ETZ 60-nál kér 3,3-at, 70-nél 3,8-at.
Figyelj keri, mibe fájna nekem hogy legyere és megnézd a motort? Mert már nemtudok vele mit csinálni.. Mostmár be se indul! Csak durrog.. Ha beindul véletlen.. Akkor semmi alapjárat.. Asszem te mondtad hogy lejönnél.
Rendben, te dolgod, de ne csodálkozz ha mások is úgy bánnak veled, ahogy te bánsz másokkal.
"... te ilyen maradsz ..." - hál' Istennek.
"... Kérlek moderáld magad." - senkinek nem próbáltam(lom) befogni a száját, vissza a sor elejére.
Valami dugulásra tippelek, ha ilyen hirtelen jelentkezett.
Vagy a szívató...
GPS-el 105-t mértem végsebességre.
Én kijózanodok, de te ilyen maradsz :(
Elég sokszor nem reagálok a dolgaidra, de kezded kicsit elereszteni magad.
Kérlek moderáld magad.
:)
Ez így igaz..Egyet értek.
Bár nekem mz ts 125/150 keverékem van...
Nem kis etz. ;)
De Troster nem ezt kérdezte.
Nekem volt már 250-es és 150-es ETZ-m is. Hegynek felfelé a 150-es úgy megy egy személlyel, mint a 250-es két személlyel. Mindkettőnek van előnye és hátránya, de két dolog biztos: ha kihasználjuk a 250-es nagyobb teljesítményét, akkor 5-6 litert simán megeszik, míg a 150-es etz csak 3,5-4,1 litert fogyaszt. Ezeknél a veteránoknál alapból nem nézzük a fogyasztást, de a mai világban sajnos ez az egyik legfontosabb érv. És a 150-es etz nagyon pörgős, dinamikus gép, nagyon hamar 100-on van és kényelmes is. Aki régebbi mz típusról vagy pannónia-ról ül át, azt megijeszti mennyire ugrós. Én is eladtam a 250-est, és már hét éve a 150-est használom. Kiváló túragép, jó teljesítmény/fogyasztás aránnyal és egyáltalán nem hajlamos megszorulásra! Imádtam a 250-est, de ha minden nap használtam kiitta a pénztárcámat, a kocsim is kevesebbet eszik. Persze kicsit sajnálom, hogy eladtam :)
Jóéjt mindenkinek! :) na lehet h nem hiszitek el.. (lassan már én se) de tegnap szépen beálltam vele az garázsba.. (teljesen kifogyott a benzin) ma vettem tiszta benzint. bekevertem. és egyáltalán nem ment.. semmi.. semmi alapjárat.. Gyertya fekete.. de aztán meghúzattam és barna lett.. de nem úgy megy ahogy kéne. gyújtást többször is leellenőriztem. karbit teljesen kitakarítottam... na! akkor biztos a benzin lesz a hibás. vettem 1:40es keveréket. de nem vettem észre változást. mondjuk nem járattam sokáig de ennyi idő alatt kikellett vna mennie az olajos benzinnek.(már ha az volt a baja hogy túl olajos volt) de csak úgy van alapjárata hogy sokkal följebb veszem az alapjárati csavart. de ereje sincs a motornak..
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|