hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 01. csütörtök 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2006-07-04 09:30:32
Lehetseges. De mivel nem valto olajat raktal bele jo esely van ra, hogy nem nedves kuplung kompatibilis es ezert csuszik. MOL hykomol a legjobb valto olaj MZ-be, pont azert mert olyan vacak, hogy hianyoznak belole a modern adalekok amik tonkreteszik a kuplungot.

Ha mindenaron draga olajat akarsz belerakni akkor csak olyat tegyel bele amire ra van irva a WET CLUTCH COMPATIBLE felirat. Ezt altalaban a 4T motorkerekpar olajok tudjak. Amugy a 15W40-es motorolaj vagy a Hykomol tokeletesen megfelelo az MZ valtoba a szervizkonyve szerint ha nem adalekolt.
sorszám: 13715 (57392)
(előzmény: Lacoska, 2006-07-03 21:10:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-04 09:22:49
hmm...
-a konyokcso belsoatmerojet adtad meg?
-a konyokcso hosszat a dugatyutol kell merni nem a tenyleges csohosszal, mert itt a gaz utja szamit.
-dob atmerot nem vetted tul nagyra?
-a szog biztosan jo? A leirasban ugy van hogy a kipu nyitasatol az atomlo zarasaig kell venni a szoget, ahoz pedig atfordul az also holtponton is. Tehat a programmal kiszamitod a kipufogo felso peremebol es az atomlo felso peremehez tartozo szoget, osszeadod es az egeszet kivonod 360bol, ez lesz az az ertek amit be kell irnod a rezo meretezobe.

Egyebkent a rezo meretezo nem egy ordongos dolog. Siman az adott ford.szamhoz tartozo hullamhosz negyede adja a rezo hosszat, a tobbi csak a dob fizikai mereteinek a geometriai szamitasat vegzi, a tobbi parametert tapasztalatok alapjan elore megadtak, tehat ha negativ szam jon ki akkor vekonyabbra kell venni a kozepresz atmerojet amig legalabb 0nem lesz, vagy rovidebbre venni a konyokot a fizikai lehetosegek hataraig, esetleg a kiindulo adatokkal lehet gond.

Ha jol tudom egyebkent a gyari kipu is egy butitott rezo, tehat a meretezese megfelelo. A konyokcsovet es a kipufogo elejet beken lehet hagyni, mert ez megfelelo diffuzor, csak a vegebe kell tenni egy megfelelo konfuzort a megfelel tavolsagra. Persze hozzateszem hogy ezt nem probaltam, de valaki arult is ilyet szepen megcsinalva, eredeti kipufogonak latszo kivitelezessel.

Masik. Ha enyire bonyolult a rezo, akkor van egy masik modszer amivel a gyari kiput tudod tuningolni. A veget le kell vagni es 16cm-errel roviditeni. Ehez ki kell venni ugy tudom ki kell venni egy lapot a hangtompitobol hogy elferjen. Ez onmagaban is erezhetoen rapakol a motor teljesitmenyere.
Ilyet eddig 2 ismerosom csinalt pozitiv tapasztalatokkal, de a pontos eljarast nem ismerem, de biztos ismeri mas is rajtam kivul.
sorszám: 13714 (57391)
(előzmény: Lacoska, 2006-07-03 15:43:57)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2006-07-04 02:01:42
SZép jó hajnalt!!!
Újra itt vagyok, és csak azt szeretném mondani, hogy asszem tudok szerezni TS 125 és ES 125-höz bontott alkatrészeket.Akinek kell valami, Írjon emilt bátran!Motorikus részeket leszámítva van minden.(ismétlem, nem biztos, csak valószínű)


{zsozol@freemail.hu}
sorszám: 13713 (57388)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-04 00:30:50
az ujjabbaknál már van mindegyiken kihajtás...
Utólag rakták rá csak nem tudták bekötni :-)))
sorszám: 13712 (57387)
(előzmény: JuniorII, 2006-07-04 00:14:45)

 
 
JuniorII
válasz erre | email2006-07-04 00:14:45
1986os. Etz 125. Nem egy rossz darab, csak nem értettem,hogy miért van rajta a fordulatszámmérő.
sorszám: 13711 (57386)
(előzmény: piri, 2006-07-03 23:55:15)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-03 23:55:15
Elég régi jószág lehet nem?
sorszám: 13710 (57385)
(előzmény: JuniorII, 2006-07-03 23:49:17)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-03 23:54:01
Ezt csak úgy tudod meg ha szétszeded...
(Leveszed a kuplung deknijét).
sorszám: 13709 (57384)
(előzmény: JuniorII, 2006-07-03 23:49:17)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-03 23:52:30
Tehát úgy értem, hogy a belső tengelyt a csigával ami hajtja a spirált annak van helye a blokkban és talán utólag is be lehet szerelni, de a spirál hollanderének is kell menet a kiemelkedésen ha elég nagy ahhoz, hogy vágj rá...
sorszám: 13708 (57383)
(előzmény: JuniorII, 2006-07-03 23:33:27)

 
 
JuniorII
válasz erre | email2006-07-03 23:49:17
Hát akkor asszem megpróbálkozom vele.Köszi a segítséget.
sorszám: 13707 (57382)
(előzmény: piri, 2006-07-03 23:45:03)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-03 23:45:03
Szerintem a blokkban is megvan a helye.
Tehát ha kifúrnád akkor be lehet ne szerelni a spirál kihajtását, kérdés, hogy tucc e mindent szerezni hozzá...
sorszám: 13706 (57381)
(előzmény: JuniorII, 2006-07-03 23:33:27)

 
 
JuniorII
válasz erre | email2006-07-03 23:33:27
Hát ez az. A kidudorodó rész megvan, de nincs rajta luk. Azon gondolkoztam hogy ha azt esetleg kifúrnám a helyét akkor meg lehetne esetleg valahogy hajtani a spirált.
sorszám: 13705 (57380)

 
 
válasz erre | email2006-07-03 23:09:47
Szerintem nem! Mert ha blokkban nics meg a helye, akkó hova teszed?
sorszám: 13704 (57379)
(előzmény: JuniorII, 2006-07-03 22:38:08)

 
 
JuniorII
válasz erre | email2006-07-03 22:38:08
Hali. És akkor erre nem is lehet spirált tenni?!Köszi a választ.
sorszám: 13703 (57378)
(előzmény: lpeti, 2006-07-03 22:31:18)

 
 
fater
válasz erre | email2006-07-03 22:35:27
Sziasztok! ETZ tranzisztoros gyújtás, jeladóval, olcsón eladÓÓÓÓÓÓÓÓ.
sorszám: 13702 (57377)

 
 
lpeti
válasz erre | email2006-07-03 22:31:18
szerintem a motor vagy csak az a blokkrész nem lux kivitelü volt eredetileg.
sorszám: 13701 (57376)
(előzmény: JuniorII, 2006-07-03 22:21:05)

 
 
JuniorII
válasz erre | email2006-07-03 22:21:05
Sziasztok.
Remélem jó helyre írok.
Azt szeretném kérdezni, hogy egy ETZ 125-be hogyan tudom bekötni a fordulatszám-mérő spirált, mert sajnos a blokkon a henger mellett a helyén nincs luk csak egy kiemelkedö rész ahol elvileg a helye lenne. A motort úgy vettem , hogy van rajta ford.szám mérő, de spirál az nincs....! Köszi a segítséget.
sorszám: 13700 (57373)

 
 
lpeti
válasz erre | email2006-07-03 22:01:33
a 250-es enyire eltérne?
sorszám: 13699 (57365)
(előzmény: lpeti, 2006-07-03 22:00:47)

 
 
lpeti
válasz erre | email2006-07-03 22:00:47
melyik szervizkönyv melyik részén vannak leirva ezek az értékek?
én 142°-kal számoltam csináltam saját rezót és elég jol müködik (125ös ts-en).
sorszám: 13698 (57364)
(előzmény: Lacoska, 2006-07-03 21:26:58)

 
 
Dani88
válasz erre | email2006-07-03 21:43:47
Sziasztok. MZ 250-es motorom van. Nagyon szeretem. Tudtok olyan szervizt ahol atomjaira szedik és utána öszerakják? És minden ronda cuccot kicserélnek benne. Tehát 100%-ban felujítják.
sorszám: 13697 (57363)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-07-03 21:26:58
Úgy számoltam ahogy itt a tuning rovatban le volt írva (180-kipuffnyitási szög)+(180-átömlő zárása) én így számoltam, a szögeket a szerelési kézikönyvből vettem.
sorszám: 13696 (57362)
(előzmény: lpeti, 2006-07-03 21:13:23)

 
 
zsolesz
válasz erre | email2006-07-03 21:24:57
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani,hogy milyen méretű csapágyak kellenek a TS-125-ös főtengelyéhez?
sorszám: 13695 (57361)

 
 
lpeti
válasz erre | email2006-07-03 21:13:23
biztos hogy 114° a nyitási szög?
nem kevés az egy kicsit?
sorszám: 13694 (57359)
(előzmény: Lacoska, 2006-07-03 15:43:57)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-07-03 21:10:53
Elképzelhető az hogy a kuplunglamellák teljes terhelésen történő hirtelen váltáskor egy pillanatra megcsússzanak a kuplung rugóinak kifáradása miatt?
sorszám: 13693 (57358)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-03 19:48:47
Akkor most már csak azt kéne elérni, hogy terhelés alatt lepörögje a 7500at és jó lesz:-)))
sorszám: 13692 (57354)
(előzmény: lpeti, 2006-07-03 13:13:45)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-07-03 19:47:24
Van valakinek elfekvőben ts 250/1-es baloldali deklije ami nem serült?
sorszám: 13691 (57353)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-07-03 19:40:17
Baj van... ETZ250-es eddig a teljesítmény növelés volt a cél most a nagy hajtás miatt előjött valami.... az a gond hogy magas fordulaton váltok el (6000-nél) olyan pillanatnyi elcsukló hangot hallat a gép mintha megcsúszna valami, ez természetes az ETZ-nél?,...adatok 15W40 olajat használok, a kuplunglamellák újak, elkophatnak egy fél év alatt a túlzott igénybevétel miatt?... sűrűbb olajat kellene alkalmaznom? Segítsetek!!!!
sorszám: 13690 (57352)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-03 19:00:45
Én még mindíg nem értek a rezóhoz de ha azé akarsz ilyet, hogy erősebb legyen akkor 6000 körül kéne méretezni szerintem, mert az 1. alapelv a tuningban a fordulatszám növelése... ezt általában több üzemanyag+levegő és kisebb folytással érik el...
sorszám: 13689 (57351)
(előzmény: Lacoska, 2006-07-03 15:43:57)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-07-03 18:12:35
most olvastam végig hogy milyen hülye vagyok a baldeklire gondoltam
sorszám: 13688 (57348)
(előzmény: chevy001, 2006-07-03 18:08:18)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-07-03 18:08:18
hali
lenne egy kérdésem. elakadtam a blokk szétszedésével, nem jön le a jobb oldali dekli. a ford mérőt leszedtem a csavarokat kiszedtem, de akad. hmi tatrtja még? vagy a kuplungot kell kiakasztani?
sorszám: 13687 (57347)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-07-03 18:07:45
Mér darálódott le a kuplungagyamról az összesfog?
A ts kuplungagy mér van vasból, az etz meg mér van alu-ból?
Melyik a jobb?
Mért váltottak a németek alura?
És mér darálódott le?????????
sorszám: 13686 (57346)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-07-03 16:12:57
Na ma jól kicsesztek velem. Multhéten vettem egy TS 250/1-est. És ugye átíratáshoz kell eredetiség vizgya (13000 amit soknak tartok hisz egy 1000cm3-es gépre "csak" 2000el több) meg biztosítás(ami nekem 1 évre 8000 párszáz). Aztán meg az eredetiség vizsgán meg azt mondták, h nem olvasható rendesen az alvázszám ezért mennyek a közlekedés felügyeletbe. ráadásul még a berúgókart amelyik rugó visszahúzza az is eltört :(
sorszám: 13685 (57341)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-07-03 16:01:11
Két évig nem lehet vinni embert ugyanúgy mint kocsival két évig nem lehet futót húzni. És ezt a két évet a megszerzett első jogsitól számítandó a kategória nem számit. Tehát ha 20 évesen teszem le A korl-ra a jogsit de már 17 éves korom óta van kocsira jogsim akkor már vihetek is embert. Asszem így mesélte az oktatóm.
sorszám: 13684 (57338)
(előzmény: Keri, 2006-07-03 14:59:06)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-07-03 15:43:57
Visszaterve a témára, irogatok a rezó méretező programba, igaz hogy a könyökcső hosszát lehet variálni a szorzó változatásával, de ha a következő paramétereket adom meg akkor negatív középrész jön ki: 5500 f/perc, 114 fok szögelfordulás, (142 a kis ETZ-é), 36 könyökátmérő és ennyi, namost ha a fordulatot 4000-ig csökkentem akkor már legalább 0 a középrész de akkor azé álljon már meg a menet hisz gyári adat hogy 5500 körül húz a legjobban akkor hova csökkentsem a fordulatot? nem tudok a könyök hosszából sem elvenni mert akkkor meg nem tudom majd föltenni a mocira.... egyszóval BAJ van, segítsetek!!!!!!!
sorszám: 13683 (57334)
(előzmény: Keri, 2006-07-03 14:38:33)

 
 
zsoolti
válasz erre | email2006-07-03 15:07:21
Értem, köszi az infot, azért majd megkérdezek 1-2embert.
sorszám: 13682 (57330)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 14:59:06
hu, ez jo kerdes, szerintem lehet, de nem tudom biztosra, lehet hogy a mopedet nem tartjak szamon. Szerintem egy Simoval is meg lehet ugyan azt a vezetesi tapasztalatot szerezni mint barmi massal, ebbol kiindulva en a lehetra tippelnek.
sorszám: 13681 (57329)
(előzmény: zsoolti, 2006-07-03 14:53:00)

 
 
zsoolti
válasz erre | email2006-07-03 14:53:00
2éve van jogsim, de az csak moped. Így is lehet akkor utast szállítani?
sorszám: 13680 (57328)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 14:41:54
az elso jogositvanyodtol szamitva nem szallithatsz. Tehat ha kocsira volt akkor vihetsz.
sorszám: 13679 (57327)
(előzmény: zsoolti, 2006-07-03 14:37:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 14:39:34
ugye a tuning/fejlesztes rovatbol ideztem:

http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
sorszám: 13678 (57326)
(előzmény: Keri, 2006-07-03 14:38:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 14:38:33
A rezo meghatarozo parametere a hossza.
ez hatarozza meg a fordulatszamot.

Nekem engedte atirni a konyokcso hosszat. Illetve azt a 10es szorzott. Mert azt kell megadni, hogy a konyokcso hanyszoros hosszusagu az atmerohoz kepest. Tehat lemered a hosszat es atmerojet, elosztod egymassal es beirod a progiba.

"Középrész: átmérője elég, ha a könyök 2,5-szöröse, de akár 3,5-ig is elmehet, az űrtartalom és az elhelyezhetőség is szerepet játszik a meghatározásban. A középrész hosszúsága a szerkesztésből adódó, előre nem meghatározott méret. Ha negatív hosszúságúra jön ki, akkor ezt többféleképpen orvosolhatjuk. Rövidíthetjük a könyökcsövet, kisebbre vehetjük a hangolás fordulatszámát és a középrész átmérőjét a megadott határok közt, vagy pedig a kúpszögeket kell növelni szintén a megadott határok közt."
sorszám: 13677 (57325)
(előzmény: Lacoska, 2006-07-03 14:16:11)

 
 
zsoolti
válasz erre | email2006-07-03 14:37:59
Sziasztok!
Nemrég kaptam meg a jogsimat (A1) és KRESZ szerint 1 évig nem szállíthatok utast. Szerintetek mennyire foglalkoznak ezzel a rendőrök? Vagy, ha ebbe belekötnek, akkor mennyire büntethet meg? Valakinek saját tapasztalat?? Ja, és megvettem életem első ETZ-jét! Nagyon kiráááááály! :D
sorszám: 13676 (57324)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-07-03 14:16:11
A gyártási hibákra visszatérve teljesen igazat adok neked/nektek mert az én kisiparimon is belelóg a lemez a kúpba stb. A rezó méretező programmal próbáltam már számolgatni, csak az volt a baj hogy 250-esnél a könyök hosszát mindig 10x akkorának vette mint a könyök átmérőjét ez az egyik, a másik meg hogy középrész átmérőjének negatív szám jött ki? Amúgy az én kisipari rezómon sincs középrész csak egy diffúzor utánna szűkülni kezd majd jön a konfuzor de sehol a középrész?
sorszám: 13675 (57321)
(előzmény: Keri, 2006-07-03 13:35:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 13:35:10
az igen :)
Ez is atgondolt tervezes eredmenye lehetett.
Valoszinuleg lemasoltak valami mas hasonlo ccm-es motor rezojat, csak azt felejtettek el hogy egy Yamaha lazan kiporgi a 16ezret, addig az MZ jo ha a 6000et.
Amugy ha megnezitek, a fordulatszamra a cso hossza van legnagyobb befolyassal. Tehat a leomlo hosszat erdemes novelni, akkor lefele tolodik a fordulatszam.
sorszám: 13674 (57318)
(előzmény: lpeti, 2006-07-03 13:13:45)

 
 
lpeti
válasz erre | email2006-07-03 13:13:45
én számolgattam a kisipari rezot (kis etz) és valami 7500 1/min jött ki. nem tudom hogy a nagyobbnal is hasonloak-e a paraméterei.
sorszám: 13673 (57316)
(előzmény: Keri, 2006-07-03 13:09:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 13:13:35
szakirodalomban van robbantott abra
sorszám: 13672 (57315)
(előzmény: M@tyesz, 2006-07-03 12:39:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 13:09:47
130 egy jo allapotu gyari ETZnel teljesen jo. Rezotol a 110 az keves.
Also tartomanyban csokkenhet a nyomatek, de felso tartomanyban ra kellene pakolnia illetve jobban ki kellene forognia.
Kisipari rezorol azt hallotam durva gyartasi hibai vannak, pl a kupok szelen tullog a lemez es ez lefogja. Ha kireszeled ezeket a hibakat akkor viszont jelentosen javulhat.

Jo volna kiszamolni az adott rezo parametereit is mert olyanrol is hallottam hogy MZ szamara elerhetettlen fordulatszamra mereteztek.

Mik a meretek?
A tuning rovatban van szamolo program.
sorszám: 13671 (57313)
(előzmény: Lacoska, 2006-07-03 12:21:52)

 
 
M@tyesz
válasz erre | email2006-07-03 12:39:19
Sziasztok!

Szédszedtük a Mz blokkot,és most az a helyzet merült fel,hogy valószínüleg nem tudjuk majd összepakolni :-))))))
Szóval,ha van vki,aki Mc-on lakik,és nagyon vágja az ilyet,annak a segítségét megköszönném.
Vagy ha vki tudna címet küldeni nekem,ahol vannak rajzok a motorról,azért is nagyon hálás lennék.
A címem: szocimotoros@citromail.hu
Köszike!
sorszám: 13670 (57308)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-07-03 12:21:52
Köszi a választ!
Remélem még a közelben vagy...most tettem fel a kisipari rezót, talán egy kicsit jobban pörög tőlle, de viszont nyomatékszegényebb, ETZ250 van szó, 18-as lánckerék, gyári dobbal 130 a legvége megfelelő ez a végsebesség vagy többnek kellene lennie? ez az első kérdés, a másik meg az hogy 110 rezóval ez is természetes?
sorszám: 13669 (57306)
(előzmény: Keri, 2006-07-03 11:30:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 11:30:45
attol fug mire meretezed :)
csucsteljesitmenyben akar duplaja is lehet egy jo rezotol, de lehetseges hogy olyan keskeny fordulatszam tartomanyban adna le, hogy nem tudnad kihasznalni az eredeti valtoval
sorszám: 13668 (57299)
(elözmény: Lacoska, 2006-07-02 21:47:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 11:28:12
Ez lehet hogy nem a motor bune :)

sorszám: 13667 (57298)
(elözmény: Lacoska, 2006-07-02 21:04:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-07-03 11:23:47
Lehet, csak nem tudom kapsz e.
Elsore cserelj benne rugot, mert az eloregedett rugotol is lehet puha az egesz, valamint tegyel bele megfelelo surusegu olajat.

En adtam neki 2-3cm elofeszitest surubb olajat es kicsi tultoltottem az olajat a teloban, mert igy a kevesebb levego kemenyiti a rugozast. Persze ezt kopott teloval es gagyi szimeringel nem tudod megcsinalni.
Igy nagyon jol viselkedik a gep palyan.

Az olaj suruseg most ugy van hogy kb 1/4telo olaj a maradek pedig MOL hykomol...ez jo suru. Mindenesetre erdemes sajat magadhoz kikiserletezni a suruseget.

Utcara lehet hogy nem toltenem tul es 1-2cm elofeszites elegendo lenne.
sorszám: 13666 (57295)
(elözmény: Lacoska, 2006-07-02 11:08:12)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu