:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
melyik szervizkönyv melyik részén vannak leirva ezek az értékek?
én 142°-kal számoltam csináltam saját rezót és elég jol müködik (125ös ts-en).
Sziasztok. MZ 250-es motorom van. Nagyon szeretem. Tudtok olyan szervizt ahol atomjaira szedik és utána öszerakják? És minden ronda cuccot kicserélnek benne. Tehát 100%-ban felujítják.
Úgy számoltam ahogy itt a tuning rovatban le volt írva (180-kipuffnyitási szög)+(180-átömlő zárása) én így számoltam, a szögeket a szerelési kézikönyvből vettem.
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy milyen méretű csapágyak kellenek a TS-125-ös főtengelyéhez?
biztos hogy 114° a nyitási szög?
nem kevés az egy kicsit?
Elképzelhető az hogy a kuplunglamellák teljes terhelésen történő hirtelen váltáskor egy pillanatra megcsússzanak a kuplung rugóinak kifáradása miatt?
Akkor most már csak azt kéne elérni, hogy terhelés alatt lepörögje a 7500at és jó lesz:-)))
Van valakinek elfekvőben ts 250/1-es baloldali deklije ami nem serült?
Baj van... ETZ250-es eddig a teljesítmény növelés volt a cél most a nagy hajtás miatt előjött valami.... az a gond hogy magas fordulaton váltok el (6000-nél) olyan pillanatnyi elcsukló hangot hallat a gép mintha megcsúszna valami, ez természetes az ETZ-nél?,...adatok 15W40 olajat használok, a kuplunglamellák újak, elkophatnak egy fél év alatt a túlzott igénybevétel miatt?... sűrűbb olajat kellene alkalmaznom? Segítsetek!!!!
Én még mindíg nem értek a rezóhoz de ha azé akarsz ilyet, hogy erősebb legyen akkor 6000 körül kéne méretezni szerintem, mert az 1. alapelv a tuningban a fordulatszám növelése... ezt általában több üzemanyag+levegő és kisebb folytással érik el...
most olvastam végig hogy milyen hülye vagyok a baldeklire gondoltam
hali
lenne egy kérdésem. elakadtam a blokk szétszedésével, nem jön le a jobb oldali dekli. a ford mérőt leszedtem a csavarokat kiszedtem, de akad. hmi tatrtja még? vagy a kuplungot kell kiakasztani?
Mér darálódott le a kuplungagyamról az összesfog?
A ts kuplungagy mér van vasból, az etz meg mér van alu-ból?
Melyik a jobb?
Mért váltottak a németek alura?
És mér darálódott le?????????
Na ma jól kicsesztek velem. Multhéten vettem egy TS 250/1-est. És ugye átíratáshoz kell eredetiség vizgya (13000 amit soknak tartok hisz egy 1000cm3-es gépre "csak" 2000el több) meg biztosítás(ami nekem 1 évre 8000 párszáz). Aztán meg az eredetiség vizsgán meg azt mondták, h nem olvasható rendesen az alvázszám ezért mennyek a közlekedés felügyeletbe. ráadásul még a berúgókart amelyik rugó visszahúzza az is eltört :(
Két évig nem lehet vinni embert ugyanúgy mint kocsival két évig nem lehet futót húzni. És ezt a két évet a megszerzett első jogsitól számítandó a kategória nem számit. Tehát ha 20 évesen teszem le A korl-ra a jogsit de már 17 éves korom óta van kocsira jogsim akkor már vihetek is embert. Asszem így mesélte az oktatóm.
Visszaterve a témára, irogatok a rezó méretező programba, igaz hogy a könyökcső hosszát lehet variálni a szorzó változatásával, de ha a következő paramétereket adom meg akkor negatív középrész jön ki: 5500 f/perc, 114 fok szögelfordulás, (142 a kis ETZ-é), 36 könyökátmérő és ennyi, namost ha a fordulatot 4000-ig csökkentem akkor már legalább 0 a középrész de akkor azé álljon már meg a menet hisz gyári adat hogy 5500 körül húz a legjobban akkor hova csökkentsem a fordulatot? nem tudok a könyök hosszából sem elvenni mert akkkor meg nem tudom majd föltenni a mocira.... egyszóval BAJ van, segítsetek!!!!!!!
Értem, köszi az infot, azért majd megkérdezek 1-2embert.
hu, ez jo kerdes, szerintem lehet, de nem tudom biztosra, lehet hogy a mopedet nem tartjak szamon. Szerintem egy Simoval is meg lehet ugyan azt a vezetesi tapasztalatot szerezni mint barmi massal, ebbol kiindulva en a lehetra tippelnek.
2éve van jogsim, de az csak moped. Így is lehet akkor utast szállítani?
az elso jogositvanyodtol szamitva nem szallithatsz. Tehat ha kocsira volt akkor vihetsz.
ugye a tuning/fejlesztes rovatbol ideztem:
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
A rezo meghatarozo parametere a hossza.
ez hatarozza meg a fordulatszamot.
Nekem engedte atirni a konyokcso hosszat. Illetve azt a 10es szorzott. Mert azt kell megadni, hogy a konyokcso hanyszoros hosszusagu az atmerohoz kepest. Tehat lemered a hosszat es atmerojet, elosztod egymassal es beirod a progiba.
"Középrész: átmérője elég, ha a könyök 2,5-szöröse, de akár 3,5-ig is elmehet, az űrtartalom és az elhelyezhetőség is szerepet játszik a meghatározásban. A középrész hosszúsága a szerkesztésből adódó, előre nem meghatározott méret. Ha negatív hosszúságúra jön ki, akkor ezt többféleképpen orvosolhatjuk. Rövidíthetjük a könyökcsövet, kisebbre vehetjük a hangolás fordulatszámát és a középrész átmérőjét a megadott határok közt, vagy pedig a kúpszögeket kell növelni szintén a megadott határok közt."
Sziasztok!
Nemrég kaptam meg a jogsimat (A1) és KRESZ szerint 1 évig nem szállíthatok utast. Szerintetek mennyire foglalkoznak ezzel a rendőrök? Vagy, ha ebbe belekötnek, akkor mennyire büntethet meg? Valakinek saját tapasztalat?? Ja, és megvettem életem első ETZ-jét! Nagyon kiráááááály! :D
A gyártási hibákra visszatérve teljesen igazat adok neked/nektek mert az én kisiparimon is belelóg a lemez a kúpba stb. A rezó méretező programmal próbáltam már számolgatni, csak az volt a baj hogy 250-esnél a könyök hosszát mindig 10x akkorának vette mint a könyök átmérőjét ez az egyik, a másik meg hogy középrész átmérőjének negatív szám jött ki? Amúgy az én kisipari rezómon sincs középrész csak egy diffúzor utánna szűkülni kezd majd jön a konfuzor de sehol a középrész?
az igen :)
Ez is atgondolt tervezes eredmenye lehetett.
Valoszinuleg lemasoltak valami mas hasonlo ccm-es motor rezojat, csak azt felejtettek el hogy egy Yamaha lazan kiporgi a 16ezret, addig az MZ jo ha a 6000et.
Amugy ha megnezitek, a fordulatszamra a cso hossza van legnagyobb befolyassal. Tehat a leomlo hosszat erdemes novelni, akkor lefele tolodik a fordulatszam.
én számolgattam a kisipari rezot (kis etz) és valami 7500 1/min jött ki. nem tudom hogy a nagyobbnal is hasonloak-e a paraméterei.
szakirodalomban van robbantott abra
130 egy jo allapotu gyari ETZnel teljesen jo. Rezotol a 110 az keves.
Also tartomanyban csokkenhet a nyomatek, de felso tartomanyban ra kellene pakolnia illetve jobban ki kellene forognia.
Kisipari rezorol azt hallotam durva gyartasi hibai vannak, pl a kupok szelen tullog a lemez es ez lefogja. Ha kireszeled ezeket a hibakat akkor viszont jelentosen javulhat.
Jo volna kiszamolni az adott rezo parametereit is mert olyanrol is hallottam hogy MZ szamara elerhetettlen fordulatszamra mereteztek.
Mik a meretek?
A tuning rovatban van szamolo program.
Sziasztok!
Szédszedtük a Mz blokkot,és most az a helyzet merült fel,hogy valószínüleg nem tudjuk majd összepakolni :-))))))
Szóval,ha van vki,aki Mc-on lakik,és nagyon vágja az ilyet,annak a segítségét megköszönném.
Vagy ha vki tudna címet küldeni nekem,ahol vannak rajzok a motorról,azért is nagyon hálás lennék.
A címem: szocimotoros@citromail.hu
Köszike!
Köszi a választ!
Remélem még a közelben vagy...most tettem fel a kisipari rezót, talán egy kicsit jobban pörög tőlle, de viszont nyomatékszegényebb, ETZ250 van szó, 18-as lánckerék, gyári dobbal 130 a legvége megfelelő ez a végsebesség vagy többnek kellene lennie? ez az első kérdés, a másik meg az hogy 110 rezóval ez is természetes?
attol fug mire meretezed :)
csucsteljesitmenyben akar duplaja is lehet egy jo rezotol, de lehetseges hogy olyan keskeny fordulatszam tartomanyban adna le, hogy nem tudnad kihasznalni az eredeti valtoval
Ez lehet hogy nem a motor bune :)
Lehet, csak nem tudom kapsz e.
Elsore cserelj benne rugot, mert az eloregedett rugotol is lehet puha az egesz, valamint tegyel bele megfelelo surusegu olajat.
En adtam neki 2-3cm elofeszitest surubb olajat es kicsi tultoltottem az olajat a teloban, mert igy a kevesebb levego kemenyiti a rugozast. Persze ezt kopott teloval es gagyi szimeringel nem tudod megcsinalni.
Igy nagyon jol viselkedik a gep palyan.
Az olaj suruseg most ugy van hogy kb 1/4telo olaj a maradek pedig MOL hykomol...ez jo suru. Mindenesetre erdemes sajat magadhoz kikiserletezni a suruseget.
Utcara lehet hogy nem toltenem tul es 1-2cm elofeszites elegendo lenne.
Igyekszem a heten kirakni. A szoveg kesz, de meg sokat kell vele dolgozni mire kikerulhet. HUngaroringet meg nem tudom hogy irom meg...anyira esemenytelen volt. Nem esett szet semmi, csak felmentem a palyara es ment a gep ahogy kell :) dog unalom ez igy :)))
Bocs....
kétszer ment véletlen...
Sziasztok!
Van egy érdekes problémám!
A ts kuplungom kuplungagyának a tengellyel érintkező részénél lenyíródott az összes "fog". Mitől lehet ez?
Elméletileg azért van, hogy erős legyen!?
Említésre méltő még, hogy a ts kuplung etz-be volt belepakolva, másrészt nem tudom, hogy utángyártott kuplungagy volt e, de azt tudom, hogy öntött vas féleség volt!
Hogyan tudnak a fogak lenyírodni? Etz-nél az alu kuplungagy az erősebb vagy mi?
NEM ÉRTEM, DE SZERETNÉM!
SEGÍTSETEK!!!
Sziasztok!
Van egy érdekes problémám!
A ts kuplungom kuplungagyának a tengellyel érintkező részénél lenyíródott az összes "fog". Mitől lehet ez?
Elméletileg azért van, hogy erős legyen!?
Említésre méltő még, hogy a ts kuplung etz-be volt belepakolva, másrészt nem tudom, hogy utángyártott kuplungagy volt e, de azt tudom, hogy öntött vas féleség volt!
Hogyan tudnak a fogak lenyírodni? Etz-nél az alu kuplungagy az erősebb vagy mi?
NEM ÉRTEM, DE SZERETNÉM!
SEGÍTSETEK!!!
ja, telszámot nem írtam a TS-hez!!! Bocs!
70/367-4830
Sziasztok!
Kell valakinek egy mutatós TS 250/1-es? A motor egyben van, új kuplung, gumik, fékek, és lámpabúrák! Kondenzátorhiba miatt nem ment most el vizsgázni, egyébként rendben van!
képet szívesen küldök róla, a viva.etyek@citromail.hu címen lehet kérni! Ja, az ára: 55000 Ft alku nélkül!!!
Pááá
Hali. Vedd le a bal oldal deknit, ott lesz elvileg középen fennt. Nem kell szétszedni hozzá a váltót.Egy kis csavar lóg ki, azon kéne lennie a kék vezetéknek.
Sziasztok. Van egy érdekes problémám TS 250/1-sel. Üresjelző lámpa nincs rajta, de a kapcsolóját állítólag beszerelték gyárilag. Ez hol van és hogy néz ki? A megszakítóház alól a kék vezetéknek kell ettől jönnie, de az le volt szakadva, így tanácstalan vagyok, szétszedni meg nem akartam a váltót érthető módon. Van valami tippetek?
Sziasztok.
Remélem jó helyre írok.
Azt szeretném kérdezni, hogy egy ETZ 125-be hogyan tudom bekötni a fordulatszám-mérő spirált, mert sajnos a blokkon a henger mellett a helyén nincs luk csak egy kiemelkedö rész ahol elvileg a helye lenne. A motort úgy vettem , hogy van rajta ford.szám mérő, de spirál az nincs....! Köszi a segítséget.
hmmm nem tudom mi lehet,látnom kellene azt a különleges kuplungot
Helló Bambi mester!
Van egy ismerősöm akinek van egy es 250ese és az a baja hogy nem old a kuplung akárhogy állítottuk is. De érdekes ha behúzom a kuplungkart akkor a berúgókar nem hajtja meg a főtengelyt de ha sebességben akkor viszont nem old a kuplung. Levettük a kuplung felőli deknit de még életemben nem láttam ilyen kuplungot. Mi lehet a baj. Esetleg e-mailon keresztül tudnánk-e egyeztetni?
Na az a lényeg ennyit szerettem volna mára, most lépek, a témával kapcsolatban várom a tényeket, írományokat, dokumentumokat továbbra is a: novajazemlja@freemail.hu-ra
Előre is köszi! Jó éjszakát!
És gondolom 10 ezret pörögnek és ahhó má azé kell csapágy is +ez+az :-)
Na ez érdekel engem még több infót ha lehetne! Mit kellene átalakítani dokumentumokat ide várom novajazemlja@freemail.hu
Ki lehet hozni30 le-t.Indulnak a gyorsulási versenyeken mz motorok és egynémely 400.-as motort is megszoktak verni.Ezek a motorok 36-le tudnak,és 400 méteren hivatalosan mérve 156 km sebességre képesek.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|