:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szerintemse...
Lagalábbis az enyéimet se lehetett betolni akksi nélkül (ETZ).
De, be lehet! Csak ahogy Atilla szavaiból kivettem, árt a generátornak. (Atilla, részleteznéd?)
Nekem volt már ilyen problémám, hogy rajtafelejtettem a lámpát és csontig leszívta az akksit. Töltő nem volt a közelben, feltoltam egy lejtőre, kulcs teljesen jobbra, majd gurulás közben kulcs rendes gyújtás állásba, és beindult. /ETZ/
Köszi :Rókapimpó Attila .
Nekem nincs ilyen próblémám csak kérdeztem hogy van e ilyen az ETZ-ken . Tehát ha az akksi lemerül akkor az istennek se lehet beindítani ?
Mint egy süllyedő óceánjáró... :))
Ha jót akarsz be ne told akksi nélkül semmilyen állásban!
Az ETZ ugyanis generátoros nem dinamós!
Kösz:) Minden fény kialudt...
ETZ-ken nem működik ez az aksi nélkül betolós állás!
Lehet, hogy csak a főbizti ment ki...
Világít a töltésellenőrző?
Féklámpa?
Index...
Ezek mind a trafó 15-ös pontjáról kapják az akksi tápját a gyújtáskapcsolón és a főbiztin keresztül...
Ha annyira le van merülve az akksi, hogy nem szól a duda lehet nem indul el.
sziasztok! nemrég vettem egy ETZ 250-est. a blokkot szétszedett állapotba kaptam hozzá, az itt talált dokumentáció alapján összeraktam, de maradt 3 db alátétem ami valszínű a fötengelyre való a kupplung alá. a rajzon valami ilyesmi van. csak az a probléma ,hogy nem egyforma vastagok és nem tudom hogy melyik hova való! ebben kérném a segítségeteket.előre is köszönöm!
:D Nemhiszem. 3000-et lemotoroztam vele probléma nélkül :)
Lehet hogy ezért nem használták:))
Írigyelek érte Sasa!
Szeretném már én is elmondani ezt. Ezért, ha valaki tud egy 250-es ETZ-t a környezetében szívesen venném, ha értesítene. Persze böngészem a hirdetéseket is, de nem minden gép van benne.
Feltalálási helyem Jász-Nagykun Szolnok megye Jászsági része. 100-nál több km-t nem akarok menni érte.
Előre is köszi.
Nos, lehet lesz egy ETZm... :)
Aha. Köszi a segítséget! Holnap elviszem egy emberthez aki többet ért hozzá mint én, mert én nem sokat. Mit jelent a megerőltetés? Mire figyeljek legközelebb?
NEM számít, h mennyi km van benne, ha egyszer megerőlteted a váltót, 5km alatt is képes szétdarálni a léptetővillákat. Ha szétszeded, nézd meg a 3 villa lapját, ahol érintkezik, ha nem párhuzamosan kopott meg az érinkezési felülettel, akkor óvatosan meg lehet köszörülni, de hézagolni kell utána amennyire lehetséges. A kapcsolókömök kopása is okozhat ilyet, de főleg együtt a 2dolog szokott előjönni.
NEM számít, h mennyi km van benne, ha egyszer megerőlteted a váltót, 5km alatt is képes szétdarálni a léptetővillákat. Ha szétszeded, nézd meg a 3 villa lapját, ahol érintkezik, ha nem párhuzamosan kopott meg az érinkezési felülettel, akkor óvatosan meg lehet köszörülni, de hézagolni kell utána amennyire lehetséges. A kapcsolókömök kopása is okozhat ilyet, de főleg együtt a 2dolog szokott előjönni.
Sziasztok!
Tavaly vettem egy 125ös ETZ-t 562kmel!! Teljesen gyári állapotban. Nem használták. Most van benne 3700valamennyi. Mostanában azt csinálja, hogy nem veszi be a 3.-at. Visszaengedem a kuplungot és felpörög, tehát maradt 2.-ban. 3-4. alkalommal talán beveszi. De van amikor meg egyből, gond nélkül. Van valami ötletetek, hogy mit lehetne vele csinálni? 3000km alatt nem kelltt volna elkopnia, olaj is van benne... Fogalmam nincs.
inkább az órát vedd le!!
azt ne bojgasd inkább, ha mégis akarod a ford mérőt bár semmi értelme akkor vidd el szakemberhez. Ne fúrkálj ott + menetvágás ááááá!
Helósztok ez a betoló állás érdekes .
Most nem rég vettem egy ETZ-250-es gépet . Ez a dinamós állás hol van ?
Kikapcsolt állapot mellett jobra 1 el van a parkolófény utána van a dinamós nem ?
Na és ha nincs vagy ha lemerült az akksim akkor sima gyújtással nem lehet betolni vagy elindulni ? Csak dinamossal ?
KÖSZI ELŐRE IS
Sziasztok! Tárcsafék szerelés előtt állok. Holnap reggel fogom szétszedni a főfékhengerem, mert folyik az anyag a fékkarra.
A szerelési kézikönyv szerint:
1. fékkar le
2. sűrített levegővel kipréselni az alkatrészeket - jó ide egy biciklipumpa?
3. tömítéscsere - a duplaajkú szimeringet a szerelési kézikönyvben jelzett 10-es számú alkatrész helyére kell berakni, ugye? (Kívülről a második alkatrész, azaz a rugós rögzítőgyűrű utáni tömítés.
A karmantyúkat nem akarom cserélni, mert több helyen olvastam, hogy utána már sosem lesz tökéletes a fék.
Van még valami buktató, amire ügyelnem kell?
Akku hiba
A "betolos" allasban az akku ki van iktatva es kozvetlenul a gyujtasra termel a dinamo.
Mivel a legtobb motornak olajos kuplungja van ezert direkt jo hogy olajosak a lamellak.
A csuszas azert lehet mert
-rossz olaj van benne, (altalaban az auto olajak nem jok motorba a kuplung miatt.)
-gyengek a rugok es nem szoritjak megfeleloen a lamellakat. (rugo csere)
-elkopott lamellak.(lamella csere)
-megegetett lamellak (sok nagy terhelesen csusztatott kuplung)
-rosz beallitas (bowden es durva allitonal beallitani)
A ts úgy halt meg alattam, hogy csak "betolós" gyújtáskapcsoló állásban volt hajlandó ketyegni, volt már másnak is ilyen ?
Van holtjátéka a kuplungbowdennnek?
Sziasztok!
A kuplung miatt írnék nketek ismét.
Nincs ötletetek mit rontottam el?
Az baj-e ha a lamellák között olaj van?
Emiatt csúszik, vagy ez teljesen normális? Ha nem ez a baj akkor mért van az hogy már eggyes fokozatban is hirtelen felpörög és nem megy a gép?
Nagyon kellene valami ötlet.
Köszi
tjani
5800 forint. Sőt: 5799,- :)
valami dugulasnak tunik megis.
esetleg ami volt par hozzaszolassal ezelot, hogy Simo tuszelepet adtak MZ helyett csakhogy a Simonak joval kisebb az atereszto kepessege, kvazi dugulast okozva ezzel.
Ezen felul valahol a gyujtas, vagy elektromos rendszeren lehet erintkezesi hiba, vagy vibracio kozbeni testelodes, mint lehetseges hiba ok
Hahó
Nincs valakinek ötlete? ETZ150, pöccre indul, egészségesnek látszik mindene, és mégis azzal szórakozik, ha kicsit meghajtom, vagy két személlyel kényszerűségből egy kicsit többet kell pörögnie (5000 max, és azt se sokáig, kímélve van neki a lelke), random időpontokban elmegy belőle az erő, majd pár pillanatra megfullad. Gáz vissza, kuplung behúz, kicsit megjárat, és megy tovább, mintha nem történt volna semmi. A gyakorisága is változó, van mikor egyáltalán nem csinálja, van mikor 5 percenként. Gyújtás elektronikus, bár a gyertya kicsit sötétebbb barna mint kéne (beru ro202), karburátort kipucoltam (töktiszta volt egyébként), benzincsap frissen pucolva, szűrőkkel ellátva, most kicseréltem kísérletképpen a gyertyát (NGK bp7hs). Ja, kábelsaruk, kötőcsokik cserélve, forrasztva, zsugorcsövezve - itt se tudok gyanakodni. Nem merek így elindulni vele még 100 km-re se, úgyhogy ha valakinek van ilyesmi tapasztalata, ossza meg velem, legyen olyan kedves!
tyuu, valaki segit nekem?
ugy nez ki a tank csupa rozsda... eltomodott a karbibavezeto szelep... kiszedtem kifujtam, most mar folyik a karbiba benzin... van uj benziun szuro kihomokztam a tnakot ilyesmi... neztem a gyertyat, ad szikrat... megis amikor be akarnam rugni meg egy halk pukkanast sem ad... betolni sem tudjuk... mitol lehet?
Csak sehogysem jövök rá,hogy mi a baj,eddig 2 főtengely volt benne,most egy 3.ami felújított,és mind a 3 al ugyanúgy koppan.és most vettem nemrég észre,hogy amikor átfordul alsó és felső holponton,olyan mintha kottyanna egyet.nem tudom mi okozhatja,főtengelyen nem kotyog a hajtókar,a legkevésbé sem,és a dugó sem a felső tűgörgőnél.nem a gyűrűk kotyognak az is tuti,mert ha középen megállítom a dugót és ott mozgatom a legkevésbé sem kottyan.:(((((((
Sziasztok!
Még új vagyok itt, de belefutottam egy ploblémába. ETZ 125 a vasam, és főtengely szimeringet cseréltem. Összerakás után csúszik a kuplungom.
Tudnátok segíteni mi lehet a baj?
Minden ötlet jól jöhet.
Előre is köszi
tjani
Nem. Picit csuszkalhat oldalra ez nem okoz kopogast.
Hy!
Megnéztem és a dugattyú,a hajtókaron jobbra ballra csúszkál 4-5 mm-t,lemértem.és ez okozhatja a kopogást?nem túl nagy ennyit csúszkálni?
Levendel, köszönöm szépen a segítséget!
Veszek egy újat, mert ez szét van törve, és réz közepén lévő furaton folyik az olaj. Ugyanaz, mint ETZbe?
Vadonáns új krómozott TS 250 kipufogódob eladó. Még egy próba erejéig se volt motoron, a nejlonjában várja új gazdáját.
A bolti árból egy ezrest engedek.
Igen, az az. Műanyag házban réz bigyó. Ez kompletten a kapcsoló. Ha nagyon nem jön ki a csavar, ráforrasztasz cinnel valami csúszósarut a rézre, oszt rádugod a vezetéket. Persze csak akkor, ha működik és nem testel le.
Vagy veszel egy újat:)
Kösz szépen. Ott van egy 10es műanyag csavar (vagy vmi hasonló méret), annak a közepében van egy jó apró 4es csavar beletörve. Az a gond, hogy ez a műanyag rész is le van törve. Mögötte van valami rézszerű anyagból kiálló tustó. Az a kapcsoló?
Nem a dinamó terében van.
A lánckerék mellett, attól jobbra kissé lent, kb 5 centire keresd. M4-es méretű hernyócsavarral kell oldalról beszorítani a lecsupaszított végű drótot egy pici furatba, szal ne valami 6lapfejű hatos csavart képzelj el.
Küldd már el nekem is azt a rajzot légyszi, sokat segítene hogyha látnám is szerkesztés közben! novajazemlja@freemail.hu
nem tudom menyire hiteles az en infom egy nemet tuningleirashoz csatolva talaltam egy ETZ hengerpalast rajzot ez alapjan a kipufogo felso pereme 35mm az atomlo pedig 50mm az FHP alatt van. Igy pedig a kipu nyitas 87,91fok az atereszto zaras pedig 116,61fok. Azaz 155,48fok amit a rezo meretezobe be kell írni. Persze nem tudom, hogy ez tuning blokk palastja vagy az alap hengere, de latszik hogy kezzel masoltak le. Na mindegy, a lenyeg, hogy igy mar sokkal jobban kozelit az eredmeny a valosaghoz és normalis mereteket kapunk...bar nem tudom milyen hosszu a konyok, de a 30cm kozepreszbe biztosan belefer a becslesi hibam.
Tehat eloszor is pontosan vedd le a szogeket, mert a szerelesi konyvben ugy tunik hulyeseg van.
Itt vagyok! Bocs hogy ilyen megkéseve írok! Tehát pontosan ezeket az értékeket vettem alapul amiket te is írtál, ez ahhoz vezetett hogy 114 fok jött ki arra a szögre amire szükség van, a belső átmérőjét adtam meg a könyökcsőnek 36 mm 250-esnél, a programban megváltoztattam a könyök szorzóját hogy stimmeljen a mérete a gyári könyökkel, 5500-as fordulatot adtam meg maximális teljesítményhez, ezekkel a paraméterekkel negatív középrész jött ki, na ehhez mit szóltok? A kúpszögekkel is próbálkoztam akkor jött ki csak pozitív középrész ha maximumra vettem őket, próbáljátok ki ti is!
Sziasztok!
Köszönöm Junior II válaszát az üresjelző kapcsoló kivezetésének hollété illetően, csak az a baj, hogy nincs meg. Azt írta, hogy középen fent van. Az a helyzet, hogy a váltót összetartó vastag csavarok és dinamó/megszakító egység kivételével itt nincs semmi. Biztos én vagyok a hülye, de tudna valaki nekem e-mailben egy képet küldeni, amin be van karikázva az a rohadt csavar, amire az üresjelző lámpát kell kötni? TS 250/1ről van szó.
a kezikonyv neked is 155szivas ,123 atengedes,180kipufogas fokot ir?
Ez elegge hulyesegnek tunik mert a kipufogo nyitasa biztosan kisebb ertek mint az atengedes.
Ird mar meg milyen kiinudlo parametereket adtal meg mert ha bekotod a szemunket akkor nehez megmondani hogy mi van a kepen :)
Ilyen hulye szerelot nem ismerek aki feleslegesen szetszedne egy motort, de olyat aki tiptop megcsinalja es nagyon jo referenciakkal rendelkezik olyat tudok :)
Itt a forumon is megtalalhato Bambi kell neked.
a rezo ugy fejti ki a maximalis hatasat ha a teljesitmeny maximumra van rahangolva, mert ha mashol pakol ra akkor nyomatek luk tud kialakulni, ami gyak hasznalhatattlanna tesz a motort es lehet hogy nem is noveli a csucsteljesitmenyt csak a nyomatek gorbet valtoztatja meg.
le kell szedni azt a spiral vegu csavart a tengely vegerol ami a fordszammero fogaskereket hajtja, mert ez fogja. A berugokart ne szedd le, mert nem kell es nehez a visszarakasa.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|