:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Már gondolkodtam rajta, nagy lejtő van az udvar végin utánna meg a Tisza. :)
Amúgy érdekes dolgot produkált amikor leállt:
levettem a deknit, és mexakítóhézag volt, de ha csavrhúzóval emlgettem akkor se volt szikra hanem csak egy idő után csak úgy magától. Amúgy milyen mexakítót vegyek bele ami normális. Ja és amíg próbálgattam addig a mexakítóba se volt áram mert nem szikrázott. amúgy a mexakítónak mennyire szabad szikráznia? mert az enyém főleg alacsony fordulaton olyan mint a csillyagszóró. a kondi jó mert digitműszerrel kimértem.
Egy hozzáértőnek sokat egy vevőnek keveset. Ezt a gépet én sem adnám el.Tul sok munka van benne:)
Naná, hogy kinyúlhat. És ha már kinyúlt, megeszi a lánckerekeket is, úgyhogy jobb kicserélni, mert aztán ha viszi a kuplungot is, drága lesz a javítás.
szerintem "túl van restaurálva". minek ez a sok polír?
Helló Mindenkinek!
Puszta érdeklődésből kérdezném, hogy mennyit ér a képeken látható MZ TS 125 típusú motorkerékpár. A motor egyébként az enyém és nem szándékozom eladni.
kep.tar.hu\mzperix125
MZ/X
Az hogy nem pörög ki, annak 1000 oka lehet!
Olvass vissza és ott lesznek az okok kicsit szétszortan!
Egyébként így elsőre mondanám a kipuffot, de ha intenzíven használtad, akkor az nem lehet eltömődve!
Másodjárra a légszűrőt, harmadjára a karbit, negyedjére a gyújtást, ötödjére meg az imént említett hengert!
Sok sikert! :)
Sziasztok.
Van 1 ETZ150 mocim. 18.000 kilométer van benne intenziv használat mellet.
Gyürüzve már volt,furva még nem,lehet hogy érdemes megfuratnom ???
90km/h tud MAX,de a mázsát nyomom !!!
5.be nem megy 4000fölé a fordulat.
2.Kérdés a dupla lánc megnyulhat??mintha terheletlenül beleverne a oldaldeknibe.Vagy csak képzelödöm ??
Köszi előre is Laca
Ettől a vételi formától erősen idegenkedem valahogy. Pedig a 150-es Típust úgy vettem, hogy végleg ki volt vonva a forgalomból, így egy halom utánjárásomba/lovettámba került elrendezzem a dolgait, de azért mégiscsak jó érzés volt a procedúra végén megkapni minden dokumentjét, és elfelejteni a régi tulajt teljesen. Inkább kifizetem azt a huszonvalahány eHUF-t. Inkább azért aggályozok, hogy mi van akkor, ha az én tökéletesen működő kis gépezetemet elboltolom valami nagyobb, de megbízhatatlan járműre...
Én a szakadékba tolást ajánlanám inkább, amit esetleg felgyújtással kombinálva kellemes látványosságban lehet része a nézőknek. :)
A leállásokat egyébként módszeresen érdemes vizsgálni. Mikor nekem hasonló jelenséget produkált, vittem magammal multimétert és egy egyszerű próbalámpát. Amikor megállt az eszköz, rögtön lekaptam az oldaldeknit és megnéztem, hogy mi történik a mexakítónál.
Az én gépemnél pl. az, hogy a mexakítókalapács fos kisipari műanyagból öntött váza a melegedés hatására extrém módon duzzadt és gyakorlatilag kitámasztotta magát, ezért elmaradt a zárás.
Ez a pr.lámpa állandó fényéből ("állandó mexakítás") volt kikövetkeztethető.
Amikor aztán visszahűlt egy egész kicsit a blokk, egy darabig megint ment a gép, elmúltak a tünetek és ez így ismétlődött.
Köszi a tippeket, de a lehető legegyszerűbb dolog kerülte el e figyelmemet és azért jelentkezett a hiba:(. A biztosítéktábla egyik biztosítéka (amelyik az akksi pozitív oldaláról jön) gyári hibás volt: a műanyag tömbje 3mm-el rövidebb volt, mint a többinek, ezért más szögben állt a rézfülek között, ezért néha nem érintkezett rendesen:((. Ha valaki olyan amatőr, mint én(kétlem) és hasonló hibája van, ellenőrizze ezt is, ne szopjon annyit vele.....
Üdv. Grabo
az meg jó,ha a dugóm a kipufogót pont jól kinyitja lenti állásban,pont a pereménél áll,de a felömlőt nem teljesen még,vagy 1,1,5 mm-t mehetne még le,hogy annak is a pereménél legyen,felső állásban nem ér bele a dugó a hengerfejbe,alsó tömítés nélkül sem.
haverom simója főtengelyes,övét néztem megpörgetjük kopog,de az mz-jé nem ilyen,inkább,mintha két villáskulcsot összekoccintanál.nem ilyen tompa.elés,hangosat koppan.és nem sorozatban.csak hirtelen gáznál,meg,alapjáraton,ha alacsony,meg szívatóval is,ha ráhúzom,lemegy a ford.szinte leáll ott hallani még erősen.
Természetes a felső és alsó holtponton a dugónak,hogy ha fordítom,akkor kottyan egy pici.???kézzel vizsgáltam henger nélkül egyáltalán nem érezni semmit.néztem valamelyik nap a simsonomét is,hát az is ugyanúgy kotyog,de az egyáltalán nem üt.
Hi!
Tud valaki krómozót, aki jól dolgozik és nem túl drága?
Vagy forgalomból kivonva kell eladni, és akkor azt csinál vele az új tulaj, amit akar.
Én lehet túlértékelem ezeket a gépeket, de ha kívül-belül perfekt, szerintem érhet kicsit többet is, ~50-60K-t. Annak, aki egy szép veteránmotort szeretne és nem csinosítgatni, szerelni.
A használtmotorok.hu-n van 85K-ért is eladó TS125 (tudom, hogy a piaci értéknél ez nem mérvadó, csak megjegyeztem :).
en tobbet el nem adok igy motort.
Jol megszopattak. Kolcsonadasival eladtam 17-ert a szakadt Jawamat. A tulaj pedig fel ev utan rajott hogy nem tudja megcsinalni, ezert eladta egy bontoba, csak eppen elfelejtette kivonatni a forgalombol es a forgalmit meg kidobta. Mire sikerult kivonatni 8ezer forint adotartozasom keletkezett a motorra. A vicces, hogy azzal fenyegetoznek, hogy ha nem fizetem be kivonjak a forgalombol :))) a rossz, hogy afizetesembol levonjak ado formajaban buntetessel egyutt :( ugyhogy nem tudom nem kifizetni.
Szoval csak es kizarolag adasvetelivel vagyok hajlando motortol megvallni, es az adasvetelit azonnal le kell adni az ocsmanyirodaba, hogy veletlenul se maradjon a neveden.
Nálam a biztosítéktábla kontakthibája okozott hasonló problémát főleg alapjáton állt le rendszeresen.(ETZ-251)
sorszám: 13931 (57992)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-07-13 11:51:59)
Pont egy új keeway 125-ös árának 10%-át kérheted. Az meg egy Honda koppantás.
gyertya...
twegyébele ujjat.
Köszi az infot, pedig azt hittem, hogy egy új cg 125 árának a tizedét kérhetem (az is egy 70-es évek beli konstrukció), jó lesz felébrednem!
Helló Mr.Grabowsky!
Én a héten pont ilyen hibával küszködtem, ezért berugtam a szerszámos doboz oldalát meg összevertem a blokkot csavarhúzóval, mert nekem egy 50 km-es uton produkálta 5ször. amúgy 125ös tsem van. Én arra tippelek, hogy a megszakító olajzó filcébe sok olajat tettem, de nem biztos hogy ez miatt. Ha valakinek ven ötlete segítsen mert felgyújtom.Még csettegő se lesz belőle!
sorszám: 13926 (57981)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-07-13 11:51:59)
Szerintem érdemes váltani, az átírást meg cselezd ki jól egy üzembentartói/kölcsönzési szerződéssel, de úgy, hogy persze a törzskönyvet is elkéred.
Egy jogász majd megmondja, hogy bele lehet-é venni ebbe az elővételi jogot is.
Ja, és írass egy kézzel írt végrendeletet a tulajjal, amiben rád hagyja esetleges elpatkolás esetén a gépet :)). Ez egyébként komoly. Ha kézzel írja, nem kell ügyvédi ellenjegyzés.
Ha meg ellenkezik az eladó, nyugodtan meg lehet neki mondani, hogy ébredjen fel, mert kb. ez, vayg egy jó balek kifogása az egyetlen reális útja a sikeres eladásnak ebben az árfekvésben.
Egy bevált sport-, vagy sportos légszűrő megoldásnak nagyon tudnék örülni én is.
Ebben igazad van, de ha találsz egy szimpatikus darabot, még mindig betámaszthatod megvétel előtt egy műszeres motordiagnosztikára párezer forintért akármelyik sevicébe, és ha netán rosszul ítélted meg az állapotát, behúzhatod a kéziféket, vagy bealkudhatsz. Sok az eladó, kevés a komoly, megfelelő mennyiségű kp-vel rendelkező vevő.
Egyébként az enyim belpiacos és 18 éves, mégis van hozzá minden, még komplett láncvédő burkolat is. Más kérdés, hogy sajnos nem minden van raktáron, a nagyon tipusspecifikus alkatrészekre bizony két-három hetet várni kell, amíg megjön, ez vitathatatlan hátránya a belpiacosoknak. No meg az is, hogy nem sok helyen van hozzájuk alkatrészkatalógus. (Én szerencsére itt lakok a redbaromtól 5km-re, úgyhogy nekem nem gond elmenni hozzájuk megnézni a filmet.)
Értem én a te érveidet is, rendben van, ha kifog az ember gyereke egy jó darabot, valószínűleg kevesebb elfoglaltságot jelent a karbantartása, mint egy szocialista típusé.
Viszont a kiválasztásnál, állapotfelmérésnél elég körültekintően kell eljárni, főleg, hogyha valaki MZ-n szocializálódott, amit olcsón és egyszerűen javíthat/javíttathat a legtöbb esetben.
Én viszont a japán gépekhez egyáltalán nem értek, simán rám tudnának sózni egy széthajtott, véres torkú, rövid időre feltámasztott motort, vagy akár egy japán belpiacos, szürkeimportos gépet, amire aztán talán még rávaló gumit sem találok (na jó, ez túlzás).
Szóval értem az ő félelmét is a régi japán gépektől. A te véleményedet is elfogadom teljes mértékben.
Hali!
Elektromos hiba kerget az őrületbe mostanság! És mindez a tervezett hétvégi pálya-kergetőzés előtt!!!
A hiba a következő: mindenféle figyelmeztetés nélkül egyszercsak leáll a motor, semmi gyújtás. Két nappal ezelőtt ugyanezt produkálta, szétszedtem, multiméterrel kimértem a vezetékeket, jónak tűntek. Összeszereltem mindent, mentem vele 10-15 km-t, megint leállt. Fesszabályzó? Vagy mi a szent sz*r? Az akksit ma cserélem le, a szaki most tölti fel savval az újat, de nem hinném, hogy ez lenne a baj, tölt a gép rendesen. Valaki tudna segíteni? Nem vagyok ampervadász, de azért elboldogulok az egyszerűbb dolgokkal... Ja, ETZ 250-esem van.
Előre is köszi!
Üdv.
Grabo
Loctite csapágyrögzítővel be tudod rögzíteni a csapágyat, de rakj be mindjárt új csapágyat is
Szerintetek egy 82-es jó állapotú friss műszakis 150-es ts-ért reálisan mit lehet kérni ( és kapni)
Nekem 150e-s japán gépem van, és teljesen meg vagyok vele elégedve. A kopó-fogyó alkatrészek picit tényleg drágák (6e egy fékbetét-pár, meg ilyesmi), de vettem már hozzá "kis bizbaszt" is a porlasztóba, 690 Ft volt darabja a Suzuki Hollósban, szóval azért nem dől össze a világ, ha netán valami elfárad. Az viszont tény, hogy ezek nem a "megveszem és megbütykölöm" kategória, egy négy hengeres, 16 szelepes blokkot felújítani anyagáron is gazdasági csőd, szóval széthajtottat tényleg nem érdemes venni... de kitartó kereséssel ki lehet fogni meguntat is, és azért a vezetési élmény egész más, tapad az úthoz, biztonságos fékje van, nincsenek töltésproblémák, gyárilag benne van az elektronikus előgyújtásszabályzás is, és semmilyen rezonancia nem lép fel semmilyen fordulaton, ráülök, és megyek vele. A karbantartásigényéről meg annyit, hogy a szezon eleji rituális icergetés óta nem vettem le az alsó burkolatot; ha oylanom van felülök rá, gombnyomásra indul, és kiszolgál.
Engem is érdekelne egy sportlégszűrő!
Milyen sportlégszűrőt érdemes mz-re venni? Ma légszűrő nélkül mentem egy kört, fúúú.. Nagyon retyós volt a régi, számítottam rá, hogy jobban megy majd, de megdöbbentő volt a különbség. Így aztán fontolgatom, hogy minnél direktebb megoldással juttassam be a levegőt:) Na, valaki?
Te meg félreértettél, szerintem egy japán gép ebben az árkategóriában egyáltalán nem ideális megoldás :)
Sosem tudhatod, hogy mikor adja meg magát benne valami beszerezhetetlen kis bizbasz, amit aztán aranyárban adnak, vagy rosszabb esetben még többért cserélnek ki, mert te nem biztos, hogy hozzá tudsz szagolni.
Igen, 250-es mezőnyben ennyi pénzből valóban nincs más választás szerintem sem. A rózsafüzérre nem gondoltam, én is jeleztem, hogy gazdaságosság szempontjából nem fogsz jól járni, csak, ha egyéb szempontokat is figyelembe veszel, akkor érdemes belefogni. A rózsafüzér persze egy igen fontos szempont, csak nem az anyagiak szempontjából.
Pláne, hogy a 150-es gépedért nagyon nehezen fogja valaki a 100-at kiköhögni, ahhoz nagyon egyben kell, hogy legyen. Viszont annyiért már nagyon szép, műszakis 250-est tudsz venni. Én drukkolok mindenesetre.
Persze gazdaságosság szempontjából a legjobb a rózsafüzér. Ha viszont váltasz, akkor tényleg érdemes a jó öreg MZ-nél maradni. A Jawa-ról nem tudok nyilatkozni, talán a fórumtársak mondanak okosakat.
Én 150-esről váltottam 251-esre. Anyagilag csőd volt, de összességében nem bántam meg. :)
Eltaláltad, valóban egy japán gép lenne az ideális(nak tűnő) megoldás, de. Költsünk +40-50eFt-ot arra a plusz 100 köbcentire, megúsztuk a mókát 150-ből. (Én legalábbis nagyjából 100-nál tartok a frissen felújítgatott, leműszakiztatott típusommal.) Mi a rossebet lehet kapni ennyi pénzért, ami még halad is, ha pedig igen, kérdés meddig, és ha leáll (márpedig huszonéves gépezetnél ez azért előbb-utóbb bekövetkezik) biztos nem párszáz-egykétezer Ft a javítása. Ez az igazi gazdasági hajtóóok... No meg az, hogy talán 250-essel nem kell a rózsafüzért morzsolni aktívan egy előzés előtt :)
Helló!
250-es ETZ-m egy kicsit instabillá vált.
Eddig nem volt vele probléma. De most nagyobb tempónál elkezd oldalra himbálozni.
Ahátsó kerék kicsit elkezdett kotyogni. Ez lehet ennek az oka?
A kotyogással viszont nem tudom mit tegyek. Mert az egyik hátsó kerék csapágy kilazult, kézzel kitudom szedni és vissza tenni, anélkül h melegiteném és feltételzem ez a kotyogás oka. Ötleteket várok ,h mivel tudnám rendesen belerögziteni azt a csapágyat. Köszi.
Én megértem, hogy miért akarsz váltani. Én nem is néztem meg a 150-eseket, amikor MZ-t kerestem. Valóban, a 250 inkább túragép. Ha azt mondtad volna, hogy lassú, akkor nem lenne érdemes csak azért 250-esre cserélni, de az tény, hogy nyomatékosabb, jobb a kétszemélyes üzemmódhoz.
Másrészt meg mindig azt találja az ember gyengének, amilye éppen van, így aztán a 250-es ETZ nyergében meg 350-es Jawaról, vagy ne adj' isten valami japán gépről álmodoznál. Ez persze nem mindenkinél van így, van, aki hű a márkához.
Ha nem lennének bürokraták, a váltás fölfelé a világ legtermészetesebb dolga lehetne. Így azonban kapásból 30.000 forintnyi kiadást jelent akkor, ha elviszik tőled háztól a régi mocit hirdetés nélkül, találsz egy újat viszonylag kevés utánajárással, amire nem kell semmit költeni, és még a műszakija is pont addig (vagy tovább) jó, mint a réginek.
Minden egyéb esetben könnyen felszalad 40-50 ezerig is ez a móka. Ezt neked kell tudnod, hogy megéri-e ez az összeg na és persze a két moci közötti árkülönbözet azt a plusz 100 köbcentit.
Gazdasági alapon nem valószínű, érzelmi alapon (elégedett mosoly egy szocitúrán, egy álom beteljesülése) viszont szinte biztosan.
Hello
Azon agyaltam, hogy eladom a 150-es ETZ-met, kicsit teszek hozzá, és beújítok egy ETZ250-est, valami reményeim szerint jó állapotút. Az egésznek csak az az oka, h a 150-es nem éppen két személyre van kitalálva, gyengécske, és az baj. Szerintetek megéri a váltással járó hercehurca, érdemes ebbe energiát fektetni?
2mm nem szamit.
A kerekpar szereles konyv szerint 3mm-es meg elfogadhato. Motornal szerintem meg nagyobb is.
Sziasztok!
Tudna valaki egy bevált versenybeállítást TS 250 első teleszkópra?!
Hali!
Kössz a tippet, végülids megoldottuk másképp :)
Letört róla két részben
már csk csináltatni kel az újhoz is :)
De azért kössz a tippet!
Szerintem se az egyetlen motorfelnidek kísérletezz:)
Értem. Centírozással akartam kezdeni, de elhajtott a bicikliszerelő a gumishoz, hogy előtte nézessem meg a súlyozást.
Akkor visszaviszem majd. Zapkorte, köszi a leírást, de egyedül nem merek nekiállni! :)
Ki kell centrírozni. Minden bicikli-könyvben le van írva, hogyan kell, sőt, a bicikliboltban általában kaphatóak olyan niplikulcsok, amelyeken motoros méretek is vannak.
Aztán persze lehet, hogy már a felnid is görbe... ez majd akkor derül ki, ha elkezded centrírozni. Sőt, ha kis szerencséd van, az is kiderülhet, hogy a niplik rá vannak rohadva a küllőkre, és akkor aztán semmit nem lehet vele kezdeni.
2mm ütés nem a világ, de egy egyszerű küllőhúzással a bicikliboltban, vagy szervízben kicentírozzák, olyan 1000Ft-ot kérnek per felni.
A kormányszitálás miatt voltam ma a gumisnál, két dolgot állapított meg: szar a gumi és kicsit (2mm) üt a felni.
Elsőt könnyen megoldom, rendeltem rá Continental gumit. Viszont a felni ütésével mit lehet kezdeni? Ilyen kis mértékű ütés zavaró egyébként?
Ma leszedtem a teleszkópot, érdekes dolgok derültek ki. Az volt a problémám vele egyébként, hogy kijött a szimering, és egy csomó olaj. Nos, még az elfolyt mennyiségen felül 3 (!) decit öntöttem ki belőle száranként.
A zárócsavar alig akart lejönni, az előző tulaj egyszerűen beragasztotta. A gumiharmonika alatt egy rongy volt, még nem jöttem rá milyen funkciót látott el..
Na mindegy, holnap kap német duplaajkú szimeringeket, Valvoline olajat. :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|