:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nekem a 125-ösön van egy-egy csavar a végén + egy lejjebb, ami tartja villát.Szerintem ezeket kell kicsavarni + a tárcsafék féknyerget(remélem úgy hívják :) ).Szépen kihuzod a telókat a villát tartó vasból és máris le lehet huzni a porvédőgumikat.Szerintem.
Üdvözlet!
Kérdésem lenne hozzátok: az első teleszkópokon porvédő gumiharmonikát akarok cserélni (szimmeringet is kéne lassan, de azt majd később). Mennyire kell lebontani az elejét? Olvastam a cikket róla a szerviz menüpontban, de sajnos a képek nem látszanak, én meg vizuális típus vagyok. a gép egyébként egy tárcsafékes 250-es ETZ.
Előre is köszönöm a segítséget.
Bocs, hogy nem idetartozót kérdezek.
Az ETZ kupán mekkora sebességgel mentek?
Mennyi a max és a min illetve az átlagsebesség?Ez nagyon érdekelne!
Ha legközelebb látsz ilyen 1500km-es MZ-t, Simson-t létszi szólj nekem!! :))))
Meg akkor is elkokszolodik ha arol 2Tvel 1/40-es keverekkel es 3000-es fordulaton kinozza a gepet.
Örülök, hogy így látod, mert akkor reális áron raktam ki az enyémet :)
Szerintem balfasz módon lett szabályozva a tárcs és azért szitál be az eleje. Mégegyszer mondom, hogy az enyém pont eladó van benne 120 km mióta fel lett újítva
2 év műszaki
Ha viszed 2 év múlva, tegyél rá hátra új gumit és kész
Egy kicsit nyüszörög az első fékem, de az se fog, mire jönnek megnézni, mert megszabályoztatom kicsit
Pedig nem rossz.
Ha a motor muszakilag rendben van es 2 blokkot is ad hozza amibol az egyik tiptop, a masik eredeti akkor ez az ar jo kezdet egy alkuhoz :)))
Ezekről az elszállt ETZ árakról csak anyit, hogy itt Szeged környékén láttam egy 1500km-es etz125-t, ami egy garázsban állt letarkarva (az ülésén még rajta volt a gyári fólia). Az ára 120000 ft volt. Láttam egy másikat is, abban is nagyjából ennyi kilóméter volt, bár arra nem vigyáztak annyira, de gyönyörű volt, és azt is 120000 ft-ba vitték el!
Neked meg adni akartak egy szétcseszettet 75-ért!
A véleményem szerint 75--ért adjanak olyat, aminél nem az az első, hogy napokig kell szerelni!!!!
Ha megnézzük a motoros hirdetéseket a neten, olyan árakkal találkozunk, ami nem túl reális!
Bocs a sok rizsáért....
Erről a kigyulladásról még annyit, hogy eza feketedoboz (elektronikus fesszab) nekem valahogy továbbra sem jön be, viszont valóban látványosan tud füstölni.
Rajz nélkül átnéztem a vezetékelést, nincs barmolva nagyon nemértem mér égett le az akksi mindkét vezetéke (ez begyújtott mindent az ülés alatt). Zselés akksi, mivel a másikat elqrta 200méter alatt (akkor nem föstölt csak 3.5Volt lett és nem veszi fel a töltést).
Szerintem kiszögelem a falra... vagy mittomén de mégegyszer be nem kötöm :-).
Ha fékezéskor (és ha visszaengeded a gázt) szitál akkor buktak vel vagy 8-as van vagy tojás a kerékben. Minimális (szemmel nem látható) hátsó lengővilla deformálódástól is lehet.
Köszi!
A papír rendben van, a szám ugyanaz, csak abból a blokkból van 2... :) Mondta a tulaj, hogy ő kicseréli, azon nem múlik.
Mert egyébként tetszik, csak ez a probléma ne lenne... Ha átmegy eredetin, akkor már nem érdekel. Csak ha majd egyszer el akarom adni...
Énmég mindíg nemtom mirő beszélsz... ezt látni kéne.
De a TS125/150-nek 2 féle dugója van gyárilag. Az egyiknél a dugattyúban van a hajtókar vezetése (ez a régebbi).
Az újjabbnál visszakerült a főtengely alsó részére.
3 méretű csapszeg, és tűgörgő van ezek festékpöttyökkel vannak jelölve (egyébként a dugattyú is) és ki kell választani a százados pontossággal illeszkedőt, mert külömben eleve kotyog tehát kopog ,csörög (csapszeghangja van).
Esetleg 4.ben 90el toljad neki hadd forogjon és égjen kifele :-)
Szerintem egy 150es 30ezret megy ,ha nagyon meg van kímélve esetleg 50et...
Inkább teljes motorfelújításon gondolkozz (atélen) mert a kipuffogót nem kell tisztítani, karbantartást nem igényel, ETZnél szét se lehet szedni az egyszerűen kiég ha mész vele csutkán 50 km-t (6000n/min). Persze ha gyenge a gép mer kopott a motor akkor az ujj is elkokxolódik...
Én 1 hete vettem egy TS 250/1-est oldalkocsival 70ért. Igen szakatt van rajt műszaki novenberig... szét volt kapva az udvaron állt 2évig (lehet tovább) mosta az eső stb.
4óra szerelés után elindult de nem jó a kormányszorító, nincs olaj az elsőtelókban és hiányzik az oldalkocsi fék.
Ma vittem eredetiségvizsgálatra. Kénytelen voltam elmenni vele (5km).
Az uccsó 1km-en toltam mer kigyullatt de szerencsére nem kellett lebrunyálni elalutt magától...
Visszafele legurultam a lejtőn, azt amikor tolni kellett megen felb@szott, kitettem az elekadásjelzőt 15perc alatt járt a gép :-)., és elmentem vele hazáig.
Na most szerintem meg se nézték a cuccot mer igaz ott hagytam nekik 15percre de nemhiszem, hogy egyáltalán ennyi idő alatt lementek megnézni...
csak a forgalmi meg a 13 rugó érdekelte őket, azt ha nem lopott jövőhéten mehetek a forgalmiért ez 3000Ft+ ba van.
Úgy hirdetik eredet+átírás egyben azonnal...
Bár attól függ hová viszed... ha röntgenezik a motorszámot akkor lehet kiderül a turpisság DE még akkor sem biztos, mert az a lényeg, hogy ne szerepeljen a nyílvántartásban, hogy valamikor ellopták. Szerintem eléggé ellaposodott ez az eredetiségvizsgálat pl. nem szóltak a 150es hengerért (125), és egy szó sem esett a tárcsafékről (mire visszamentem 15 perc múlva készen volt a papír, csak a serverre panaszukodott, hogy leállt azt csak holbnap lesz papír, de azt odaadja a csajnak mer átírás is). Adtak átvételi elismervényt mindenről és visszakaptam a forgalmi másolatát ha kell a rendőrnek.
Na lényeg a lényeg ettől függetlenül NEM szabad olyan gépet venni aminek nem stimmelnek a papírjai. Ha nem az a blokk van benne ami a forgalmiban akkor cseréjjeki (Ne TE Ő..) papírhibásan már 25é is van ETZ.
Sziasztok!
Tapasztalatokat kérnék Tőletek.
ETZ 150 38ekm-el gyári kipufogóval (Arol 2T - 1:40).
Olvasgatva a topicot utángyártott kipufogót nem érdemes venni. Marad a tisztítás. Égetni nem szeretném, meg eszközöm sincs hozzá.
Marad a vízben oldott trisós megoldás.
Erről valakinek konkrét tapasztalata?
-koncentráció, vízhőfok, alk. időtartama, hatékonyság?
-krómozáőst nem bántja (pl. könyököt áztatni lehet?)?
-bőrre veszélyes?
Köszi előre is!
Ma megnéztem egy '86-os ETZ-t,megy szépen, de:
-km/h nem megy, mert a h. keréknél nincs meg valami pöcök, és az ürge szerint nem lehet hozzá kapni.
-ha fékezek, szitál az elsőkerék elég rendesen
-és a legfontosabb: egy olyan blokk van benne, amin át lett ütve a szám. Ezzel átment a műszakin, de eredetiségvizsgán meg fog bukni (az ürge szerint). Megvan az eredeti blokk is, (nem működik). Ezt ki kéne cserélni eredetvizsgáig, utána meg visszapakolni.
Nos, ezekben kérek segítséget! Amúgy 75re tartja az árát.
Ne szopjál vele, inkább vedd meg az enyémet :)
Most újítottam fel kajakra, két év műszaki, meg kéne is a pénz.
Vince
hali!
Most kaptam szét a gépet,mert még mindig üt vmi,és aza tapasztalat,hogy a csapszegnél pl a kopás,amit csinált tudjátok,az nem is pont középen van,meg a hajtókarban is látszik vmi kopás ami szintén eltolódik kicsit.balra vagy 2mm nél szét fényes aztán látszik hogy onnantúl a végéig ott futott a tűgörgő.:(
olyan,mintha kilógna a tűgörgő belőle kicsit lehetséges?a hajtókar is olyan masszívan áll benne,hogy kizárt hogy az kopogna.ez egy másik főtengely,felújított,én újítattam fel,de lehetséges,hogy a főtengely valahogy beleütne a forgattyúsház falában?vagy ezt iylen felejtesek el?nem súrlódó hangja,meg viszonylag könnyen forog.:)
szóval ezt a csapszeget meg nem tudom az eredeti csapszeg,sokkal szélesebben volt rajta a kopás nyoma mint amit most koptatok.:(sokkal mitől lehet?gondolkzzatok lécci és válaszoljatok.már mindjárt feladom.nem hiszem hogy szerelési hiba okozná,simson-t is jó összedobtam,az nem kopog érdekes,pedig jól kihagytottam már a belét,de még mindig csak gyűrűs,de nem kopog.
Sziasztok!
Eladó az ETZ-m. 150 ccm, 25-ös pairokkal, most lett felújítva kívül belül. Új főtengely, dugó gyűrű, festés. Hibátlan állapotban van.
Az ára. kb. 120000 HUF
Vérzik a szivem, de kell a pénz másra most sajna.
nekem nem ott van a gond,nagyon is durván szorul a főtengely a csapágyban,nehéz beleverni,nekem inkább a csapágy és az aluház között van elkopva,ott nem szorul kicsit se nagyon.csak nagyon-nagyon picit,de kézzzel belenyomom.
Van erre speckó ragasztó igen
A Loctite nekem nagyon bevált :)
Az ETZ-k amúgy is olyanok már gyárilag, gogyf megod a főtengelyt és lecsúszik róla a csapágy :)
Édemes egy kicst meg is pontozgani, ha rakod vissza. Dzsinkolás, de megéri hosszú távon :)
Vince
Nekem is volt uez a problemam. En kicsereltem az excentert es jo lett.
Sziasztok!
van 1 olyan problémám a ETZ -mel ha a gyújtást gyári értékre állítom a megszakítóm kétszer nyit még pedig ugy hogy az alsóholtponton nyit másodszor és az a baj h ott legalbb 0,8 as a hézag téhát akárhova állítom mindig nyit alul is, a motor rugásra indul de a teljesítmény leadása hát....
mit lehet ezzel csinálni görbe a főtengely és ezért excenteres a forgórész vagymi,? a állórész síkba van úgy ahogy kell.segítsetek mert ilyen problémával még nem találkoztam pedig volt 1 -pár ETZ_m ,MZ, simsonom.
De az is lehet h gyökér vok a gyujtás témához:D:D:D:D:D
Legalábbis nem érdemes szenvedni vele mert a csapágyak halnak meg legutoljára.
Akkor kell cserélni amikor a főtengelyt, váltót stb.
Egyébként e tipúsjelűek:
Tehát ETZ 250 e.
A251esek mind elektronikusak...
88-89-től, elméletileg kevesebbet fogyaszt az elektronikus, mert stabilabb a szikra, de ha elromlik nehezebben javítható.
jah igen,még kérdezni akartam mert mznél annyiszor lett sztem kiszedve a csapágy a jobb fogaskeréknél a blokkban,hogy máér csúszkál ezt ugye ragasztani lehet?
Blokkszéthúzás nélkül kizárt főtengelycsapágyat cserélni. :DDD
Létezik egy lehúzó szerkezet, minden jobb köszörüsnek van. Be lehet akasztani többféle fejet a csapágy külső peremébe, és a rúd végén van egy nagy vasdaba, amit ütögetnek neki a rúd végének, így ki lehet "húzni" a csapágyat a blokkfalból, de szerionem visszafelé inkább ragasztd, meg ha lehet, utána megér egy órázást szerintem.
Vince
Üdv!
Azt szeretném megkérdezni, hogy mikortól elektromos gyújtásúak a 250es ETZ-k?
És hogy "rosszabbak-e" a mexakítósok, mint a elektrósok? Mert anno Simsonnál nem éreztem különbséget a kettő közt.
Holnap nézek meg egy '84-es ETZ-t... Ha tetszik, akkor meg is veszem!
Köszi, Üdv!
hello
valószinüleg anyira nagyra vanmr va abeőmlő hogy nem tud elősüríteni ésaz anygot ahelyett hogy a dugó magafőlényomná vissza nyomja a szívó csőbe,ha ezt a hengert akarod használni érdemeslenne megpróbálni membránnal
Ja! De lehet, hogy már van olcsóbb is mer a nyomatékkulcs is csak párezer most anno meg 120 volt...
Ha szorulása van, melegíteni kell. Ha elég türelmes vagy, egy hőlégfúvó is megteszi, néha már 60-70 fokon is engednek az összerohadt dolgok.
Persze meg kell gondolni, hogy mit veszthetsz azon, amit nyersz (rugó kilágyulás, gumi- és műanyag alkatrészek deformálódása stb.)
és csak tolára indul a hengerrel.a simával simán indul
jah,és még annyi a gondom,hogy nemrég szereztem egy simsonhengert,atom ahogy megvan csinálva,akkora a felömlője mint egy 150es mzjé legalább az beömlő kiömlő ablak is jó nagy,és az a bajom hogy nem megy.a dugó nem nyitja teljsenen az átömlőt.ez lehet gond?és még a felömlő hengerpersely felőli oldala teljesen le van munkálva az alumínium.sztetek baj?emiatt nem mehet csak 60-at?
Sziasztok!
Mz-nál a szimring merrefele néz. előre is köszi.
Van olyan csapágylehúzó, ami a golyók közé fog. Amikor utoljára kérdeztem az SKF-nél csak készletben lehetett kapni és cirka 300 rugó volt :-)))
De tetszik a "nagyon olcsón megtekinthetőek" rész is... :-)
Jól hangzik a "Gyári DDR", de ezek bontott cuccok! Ez valahogy kimaradt a hirdetésből...
Sziasztok! Gyári DDR-es SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók nagyon olcsón megtekinthetőek a
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2
címen!
Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
tettem fel több alkatrészt! majd ha engedi az időm lefényképezem az összeset.
Ok. Kösz a hátsó telóról szóló cikkeket, de mind elolvastam és ettől függetlenül nem jön szét a teló.
A szerelési könyv ennyivel letudja: " ...kihúzzuk a csillapító berendezést..." hát aranyos.
Az itteni cikk ugyan tárgyalja, hogy nehéz kirántani a helyéről, de nekem nehezen se moccan meg. Mintha be lenne rohadva. Még a szimmering háza sem jön ki(pedig az külön van?)
Légyszi valaki segítsen ha tud.
jah bocs az a jobb oldali:D
Hali az lenne a kérdésem,hogy valahogy ki lehet e cserélni egy simsonnál vagy mz-nél,szinte ugyanolyan a bal oldali csapágyat a gyujtás felől?valahogy ki lehet szedni?blokk bontás nélkül?
A 13989-es hozzászólásban megtalálhatod az elérhetőségeit :)
Meg igazából Cegléghez Pest is közel van, ott meg van minden :)
Vince
Hali Szegeden van egy bontós fickó, nála van minden, ami kell, bár a többiek szerinte csillagász.
Én eddig meg vagyok elégedve sz áraival
Rugós tag, angolul rich man? :)))))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|