:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
a #REF! az valószínűleg csak egy adatbázis hibaüzenet, mert nem találta a hivatkozott infót.
A Bing. k.va jó karburátor, de ha találgatnom kellene akkor ez inkább egy hamisítvány. Amit én láttam, igaz 250-eshez való, de lényegesen igényesebb kidolgozása volt és nem ilyen olcsó:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/kepek/ETZ_250_KARBURATOR_KPL_BING.jpg
van az a szívás ami után már téged sem érdekel :D
http://redhotmotors.hu/spd/2000000018560/KARBURATOR_KPL_BING
Sziasztok!
Erröl mi a véleményetek? REF a származási ország!!!Sosem hallottam róla!
Köszi! Megint.. Majd megnézem :)
Vacakolt a gyújtás, de kb 1.5-2.5fordulatnál kitekerve volt jó.
Fordulatra is kb. itt volt jó, de TS esetén a fordulatszám megtévesztő lehet, mert nincs alapjárati csavar így nincs stabil alapjárat.
Inkább a gázreakciókat érdemes figyelni, azok nem hazudnak, de némi türelem és gyakorlat hozzá. Én van hogy menetközben is állítgatom ha nem tetszik a viselkedése, de főleg azért mert az időjárás és a motor használatának módja is befolyásolja az optimumot.
Na de a lényeg:
Várd meg míg viszonylag stabil alapjárat beáll, hirtelen rántsad oda a gázt 1/3 egy pillanatra.
Ha sok a levegő neki, akkor nehezen kapja el a fordulatot inkább csak fullad, ha sok a benzin (nagyon be van tekerve) akkor meg nehezen esik vissza az alapjáratra. Kettő között kell egy optimumot találni.
Komolyan így van a motorjaiddal? Téged nemzavar h nem lehet pontosan beállítani? nekem azért piszkálja a fantáziám..:D
Bocsi, megint elküldte, igen ráérek. De mind a 2 szimeringet kicseréltem. De csak 2 után érek haza
Mennyi lenne egy ilyen? Nem mintha most lenne rá pénzem, csak érdeklődök... békeidőben kell készülni a háborúra...
Nemtudom, de nekem mind3 motoromnál így van és mennek :D
Sziasztok! mz ts 125, beakarom állítani a karbit, melléklevegő csavart minél beljebb csavarom, annál nagyobb a fordulatszám, minél kintebb annál kisebb.. ennek nem pont fordítva kellene lennie? nem bírom normálisan beállítani így,, mitől lehet? falsot szív?
A fogak teteje nem kopott le, nem úgy nézem.Viszont, rátettem a láncot szorosan, valamennyit azért el lehet emelni a kerékről.A láncnak oldalirányban kb. 10 mm az elmozdulása (ennyi "hasa" van), az még jó lehet.
Persze, még egyben van a kosárral, nincs szétszegecselve, de szerintem nem is érdemes.
Nem használom, nincs MZ-m mostanában.
Valamikor régebben küldtem már neked csomagot (léptetőmotorok), de a sok gépösszeomlásban eltűnt a címed, azt magánban küldd át.
üdv.: R
Mégis találtam dupla lánckereket.
Ráadásul edzett fogú is van.
Csak formára kell esztergálni, meg csapágyat kell nyomni bele.
Kérek is ajánlatot.
Valakit érdekel még? Mert akkor gyártok többet.
És ha már belejöttem a gyártásba racsni lapot is vágatok ki lézerrel valami jó anyagból :)
Köszönöm!
De ha csak neked nem kell.
Ha fogak eredeti teteje nem kopott le akkor nekem jó. Azzal 2 szezon még elmegyek.
Ipari hajtástechnikában nem találtam duplex lánchoz való lánckereket, pedig ahhoz már nem lenne olyan bonyolult hozzárakni a kuplungkosarat meg a többit.
"Én úgy tudom hogy a dugó 0,03mm beszerelési játékkal bír!Legalább is a szakirodalom ezt írja a 150-s ETZ esetében" - jól tudod de mégsem mert az illesztési hézagot nem a gyűrűk magasságában kell mérni, lásd előző h.sz.-em.
Megvan még a saját lánca is,azzal megnézem a szokásos módon, mennyire kopott, mert így szemre nagyon relatív.
A kislánckerék is megvan a komplettből.
Holnap átnézem és szólok, mi van.
üdv.: R
Én úgy tudom hogy a dugó 0,03mm beszerelési játékkal bír!Legalább is a szakirodalom ezt írja a 150-s ETZ esetében
"Tudom, hogy a dugó kúpos, ..." - nem csak kúpos hanem "lépcsős" is,(alulról felfele) a kúpos palástot a gyűrűk magasságában egy jól látható "lépcső" (kisebb átmérő) követi. Ha a gyűrűig "mértél" akkor ezt (a sehol meg nem adott) dugó átmérő-fufat hézagot mérted.
Szériánál nem is kell túlaggódni a bejáratást. Amikor megvettem szereztem egy alapméretes gyári hengert, mert ami volt az már 72-es volt, ebbe pedig dugót nem találtam. A vásárolt hengert megfúrattam, ment bele a Berta dugó, eleinte óvatosan, majd később hajtósabb üzemmódban. Nem szorult meg egyszer sem, de a jó dugónak hála volt olyan kerregése, hogy ihajj...
A 300as dugattyúja már szemre is másabb, sötétebb és csak 2 gyűrűs, jobban is melegszik, viszont ezzel a szettel szép hangja van.
Egyébként megjavult a szekér, mert raktam rá egy nagy TS kiput, ami gyári és már 90 felett is igen jól megy. Így már határozottabban jobb mint 250-es korában, mert már szélbe is simán bevállalható a 100-110 körüli utazó fél-2/3-ad gáz között.
Tudom, hogy a dugó kúpos, amúgy is minimum 4 századról indulunk, de bő 2 tized az nem kevés. Meg én nem szétszedtem, hanem összeraktam :) Hangja nincs, fúrás előtt meg már erősen kolompolt... Azért egy 50 km-t tudtam előjáratni, mielőtt megindultunk teljes felszereléssel, kánikulában, utassal a tengerhez, autópályára is csak 300km után értünk, a "siratófal" másnap délben 3x fokban, 6xx km után is csak nekem fájt a motor valahogy kibírta, úgyhogy kellet is a hézag... a Berta dugónak. Ezt egy jól illesztett 300-assal ezt messze nem mertem volna eljátszani. Most 4000-nél levettem a hengerfejet egy kis plusz hf pakolás miatt (a henger különösebben nem mozdult meg, le van ragasztva) és még vastagon látszik a hónolás, nem tudom mikor lesz tükrös.
Annyit biztosan nem, nem lehetne a helyére imádkozni, ha nem tévedek van eszterga padod, csináld meg magadnak.
De azért nem tizedeket zsugorodik.
Világos, csak arra írtam hogy a ~500mikronos hézag amire a boltosok azt mondják hogy TS-nél ez normális, nagyságrendileg is távol van a normálistól.
Mivel szemmel láthatólag kívállóan működik ilyen nagy hézaggal is, szerintem 5-8százados hézagot célzok meg.
lehet hogy én vagyok a hülye.. de nem talállak :D https://www.facebook.com/vamos.janos.1?ref=tn_tnmn
Megjegyzés az előző h.sz.-hez:
Az, hogy a boltban mekkora az illesztési hézag nem sokat mond mert a persely átfedő kötéssel van a házba illesztve és ennek következtében a besszreléskor a persely (vékony fal) össze nyomódik, hogy menyire azt csak az átfedő illesztés és a persely méretének (és anyagának) ismeretében lehet közelítőleg kiszámítani.
Nem tudom mennyinek kell lennie, de kb. 0.2-es hézag minden motoron volt az első gyűrűig amit szétszedtem.
Ugye az első gyűrűnek kell a kompressziót előállítania és a nagy hőterhelés miatt indokolt a nagy hézag.
Az irányba vezetés pedig a gyűrű alatti rész adja.
80 fölé én sem szívesen hajtok semmit bejáratás alatt, úgy az első 500km-ig.
Aztán kb 1000-2000km ig már hajtom, de ahogy te is nem durván terhelve.
Ha a legnagyobb (+18) furatból kivonod a legkiesebb (-59) tengely méretet 77 mikront (kerekítve 0,08 mm) illesztési (max) hézagot kapsz.
Kéri Laci
Egy közeli kép van a pofámról hogy ne lehessen felismerni :)
A gitáros az az apám :)
Ha nincs túlzottan elkopva akkor érdekel.
Nekem ilyenek vannak:
A bal oldali volt a vadonatúj (lánc és olaj is az volt), ami pár hónap alatt kopott le, a jobb oldali amit évek óta nyúzok. Most ez fog vissza menni. Lényegében az összes új kuplung alkatrészt 1 szezon alatt lekukáztam
Fölvennélek, de akkor.kaphatok egy nevet ?:)
Bocsi, megint elküldte, igen ráérek. De mind a 2 szimeringet kicseréltem. De csak 2 után érek haza
Na azvan hogy vettem szimeringeket a motorba.új kalapácsot. Kondit. És ugyan az.. Nagynehezen beindul, ráhúzom a gázt, durrog és leál.. De nem csak a kipufogó durrog.. A karbitól is, van amikor jön is belölle a füst.. A gyertya fekete, benzines/olajos, de sztem csak a keverék miatt olajos.. Ja és mindig beköpi
Gyújtáshiba, és bal, olaj oldali szimering is lehet.
Hétfőn ráérsz?
Jelölj be facebookon, gondolom az ide regisztrált e-mailcímedet nem használod.
Köszi!
Tehát akkor 100mikronnál semmiképpen nem lehetne több, akármilyen laza illesztést csinálunk.
Tudom sokszor hallottátok már ezt a sirálmamat, de nagyon utálom, hogy nem lehet normális alkatrészt kapni. Felújításban nem is a szerelés a macera hanem normális alkatrészek össze vadászása.
Nem vonom kétségbe a szakértelmedet, de a 115-öt nem mondanám járatós tempónak. 300-asnak 2000km előtt biztos nem erőltetném. Jól kihúzatni az 1-2-3-at, később a 4-et is, de 5.-ben 90 fölé csak akkor engedném, ha 1/3 gáznál nem kell többet adni és akkor sem tartósan. A mostani járatást én sem aggódom túl, a 0,2-es hézagmérő bement felül gyűrűig, amit kicsit sokallok.
Van használt gyári, ha érdekel.TS 125.
üdv.. R
Na azvan hogy vettem szimeringeket a motorba.új kalapácsot. Kondit. És ugyan az.. Nagynehezen beindul, ráhúzom a gázt, durrog és leál.. De nem csak a kipufogó durrog.. A karbitól is, van amikor jön is belölle a füst.. A gyertya fekete, benzines/olajos, de sztem csak a keverék miatt olajos.. Ja és mindig beköpi
"... hogy mekkora csapágyhézagnak illik lennie bronzperselyes csapágy esetén? ..."- Az Mz gyári tűréseit nem ismerem, az ipari gépek esetében a szokásos tűrés a csapoknál e8 (-32/-59), a furatoknál H7 (0/+18), (az értékek beszerelt állapotban, mikró mm-ben értendőek) D14-18 mm átmérő esetén.
Nem egy Kelet-Német gépcsodát járattam be megszorulás nélkül úgyhogy tudtam mit csinálok. 250-es korában 400km-rel a háta mögött már simán bírta a nagyobb tempókat. De eddig mindenki azt mondja, hogy ez a 300-as szorulékonyabb, amit tapasztaltam is. És a szorulást nem úgy kell elképzelni hogy blokkoló kerék meg borulás. Mikor hallottam hogy erőlködik kikuplugoltam, le is állt, de pár 10m gurulást követően a kuplungot ráengedve ment tovább ugyanúgy mint előtte.
Még mindig nem tudja senki, hogy mekkora csapágyhézagnak illik lennie bronzperselyes csapágy esetén?
Konkrétan a TS váltó tengelyénél, csak mert vagy fél mm kottyanása van, a magyar kereskedők szerint.
Másik. Tud valaki új kétsoros kuplung lánckereket ami nem tajwani, mert az előző csak pár száz kilométert bírt ki mielőtt teljesen lekoptak a fogak? TS/TZ 125/150-ben ugyan az.
Németeknél van 6000forintért, meg valahol hirdettek úgy hogy "német minőség" amiben én annyira nem hiszek, ha nem merték odaírni a származást.
"Egyszer egy herélt kipuval sikerült"
Nyitott kipun kimegy a keverék egy része, dúsítani kell.
"másodszor pedig 115nél, de kissé elvolt dugulva a csap szűrője"
dúsítani kell
"90 felett nagyon nehezen gyorsul,"
keveset kap, dúsítani kell.
Lehet dúsítani is kell, de elsősorban bejáratni kellett volna...
A többi emilen ment!
Teknőc
Szia! 200m-re vagyok ma és holnap a tatai vártól, asszonyostul..ha érdekel...
Teknőc
Nekem 4.1 lett, úgy hogy át kellet a Bakonyon mennem.
Most nem,(?) de Daranyinak is hasonló élménye volt,mint neked akkor..DDD
Teknőc
Azért nem volt durva :D
Jól emlékszel!Nekem is 4,4l/100 lett az átlagom!Tegyük hozzá hogy erőss szél is volt!
nem km óra szerint nézem hanem utvonalterv.hu, vagy google maps szerint, lehet hogy így egy két megfordulás kimarad, de az a lényeg hogy a reális, vagy rosszabb fogyasztást feltételezhessek :D
Nekem is, a Simsonon. :-)
Ha 60 km/h -val, vagy alatta poroszkálok, akkor 2-2,2L/100km a fogyasztás. ;)
Ha pedig nem használom, abszolút nulla....DDDD
Teknőc
Ezt elmondani nem lehet, csak átélni..._DDD
De abba hagyom, mert ez is a rossz védjegyem lesz, mint az "IFA méretű szerelő táskám" amin minden szögedi mz-és ismer már, s neveti, mikor frigyládaként cipelem magammal minden nagyobb guruláson, túrán. Ezt is lecsökkentem majd jövőhéten. Mert most már zavar, hogy a túracuccom majd felét teszi ki.
"mindig 3,95l, meg hasonlók jönnek ki"
Veszek én is olyan km-órát, ami 60km-en 100km-t számol. :-D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|