hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 21. hétfö 
Konrád

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2013-05-30 16:13:27
Mikor?
Karbi témára biztos válaszolok :)

Csak az alsó terhelés tartományban befolyásol.
sorszám: 45565 (138986)
(előzmény: Perec, 2013-05-30 15:33:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-30 16:11:27
És meglepődnél hogy a gyorsítós karbikat takarékosabban lehet használni.
sorszám: 45564 (138985)
(előzmény: szsrobert, 2013-05-30 13:51:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-30 16:10:38
Rendben, ha úgy tetszik neked akkor messze van :)

Optimum az optimum.
Lambda 1 az optimum, az hogy melyik üzemmódhoz állítod ezt, abban van a különbség.
sorszám: 45563 (138984)
(előzmény: szsrobert, 2013-05-30 15:33:33)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-05-30 15:40:50
Készítenem kell az MZ/Simson kísérletekhez 55-60-65-70-75-80-85-ös fúvókákat.
sorszám: 45562 (138982)
(előzmény: szsrobert, 2013-05-30 15:39:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-05-30 15:39:37
Részben a levegőcsavarral. De a fúvóka a mérvadó nagy gázon.

A 70-nél 2,7 liter full kitekert levegőcsavarral volt, de 3000/min alatt leállt a gép(ill be sem indult). Lámpánál is bőgettem a motort. :-D
sorszám: 45561 (138981)
(előzmény: Perec, 2013-05-30 15:33:48)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-05-30 15:37:32
X fúvókával, benzinmennyiséggel elérni a kívánt utazósebességet. Gyújtást, kipufogót ehez állítani, kísérletezni. Utána jöhet a kisebb fúvóka. :-D

A kipufogón, hengeren eltávozó hőt is hasznosítani kellene. 1 liter benzin 42Mj/kg-mal 8,86kWh égéshővel bír, ekkora teljesítményt ad 100% hatásfok esetén. A kis MZ-knél nagyobb teljesítmény 1 liter fogyasztással...jó lenne :-)
sorszám: 45560 (138980)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-30 15:33:48
Pont nemrég kérdeztem a levegőcsavar jelentőségéről. Most végre kiderült, hogy ezzel lehet takarékosra, vagy legjobban gyorsulóra beállítani a motort. Én meg bénázok a fúvókákkal.
sorszám: 45559 (138979)
(előzmény: Keri, 2013-05-30 14:28:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-05-30 15:33:33
De messze van.
Kis fogyasztásnál épp ideális keverést kap.
Gázadásra több levegő jut be, több üza kell-> túlszegényedik.

Kis fogyasztás-lepkefing gyorsulás.
Jó gyorsulás, magasabb fogyasztás.

Jól gyorsulva 6 litert, diétázva 40-50km/h-nál 2,2 litert kért a sárkány.
Anno a 150-es hengerrel elszegényítve 70 körül ment végre 2,7 literrel, brutálisan gyenge gyorsulással.
sorszám: 45558 (138978)
(előzmény: Keri, 2013-05-30 14:28:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-30 14:28:34
Nézőpont kérdése.
Szerintem meg amikor legjobban gyorsul :)

A kettő nincs túl messzi egymástól, ha takarékosra akarom állítani akkor is úgy kezdem, csak aztán menetközben szegényítem amíg nem áll be zavaró romlás a használhatóságban.
sorszám: 45557 (138975)
(előzmény: szsrobert, 2013-05-30 13:49:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-05-30 13:51:44
Ha gázadással gummit nyikkantani, láncot szaggatni akartok, gyorsítószivattyús karbit használjatok.
sorszám: 45556 (138974)
(előzmény: szsrobert, 2013-05-30 13:49:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-05-30 13:49:57
"Várd meg míg viszonylag stabil alapjárat beáll, hirtelen rántsad oda a gázt 1/3 egy pillanatra.
Ha sok a levegő neki, akkor nehezen kapja el a fordulatot inkább csak fullad, ha sok a benzin (nagyon be van tekerve) akkor meg nehezen esik vissza az alapjáratra. Kettő között kell egy optimumot találni."

Az optimum az, amikor a motor a legnagyobb távolságot teszi meg 1 liter üzemanyaggal. :-)
sorszám: 45555 (138973)
(előzmény: Keri, 2013-05-29 08:48:35)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-05-29 22:36:08
Gabi!hű! ez igaz!
;) :)
Teknőc
sorszám: 45554 (138966)
(előzmény: VGGábor, 2013-05-29 22:06:02)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-05-29 22:06:02
Megtanultam az itteniek jelszavát: ha megy ne bántsd ;)
sorszám: 45553 (138965)
(előzmény: Coin, 2013-05-29 08:01:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-29 14:47:57
Na bejött pár ajánlat.
A legolcsóbb 8900 nagylánckerékre, de csak 36 fogas van a 37 helyett.
Kislánckerékre 4700Ft
És ezzel még dolgoznom kell.

Na szóval nem hiszem hogy ezt megfizeti bárki, szóval legfeljebb magamnak gyártok egyet próbából, és ha nagyon jó lesz akkor meggazdagszom belőletek :))))

A lánc viszont olcsó. 2800Ft métere, ami két darabra elég.
sorszám: 45552 (138951)
(előzmény: Keri, 2013-05-29 11:55:47)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-05-29 13:46:59
http://molnarmotor.hu/termek/etz_150_-_karburator_kpl_bing.html

Ez is 150-es ETZ-re van,csak más cég!Szerintem a fotó ugyan az mint az előző cégé!A 250 -re 50200 és ugyan az a fotó van berakva mint amit te raktál be!

http://molnarmotor.hu/uploads/shop/molnarmotor.hu/termek/502276_thumb240.jpg

Akkor marad a kérdés hogy hogyan tudom kiszűrni így a hamisítványt?Egyébként előzőleg is az érdekelt volna hogy eredeti e?
sorszám: 45551 (138949)
(előzmény: Keri, 2013-05-29 11:43:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-29 11:55:47
Kértem ajánlatot az ipari lánckerékre több cégtől, de még senki nem válaszolt.

Hasonlót találtam: 3/8" * 7/32" méretű, ISO 06B-2 -t, kb. 5000ért nagyot, a kicsi lánckerék ~1500Ft

Azonban az MZ-ben ASA 35-2, 3/8" * 3/16" típusú van, nem tudom mennyi a ritkasági felár.

Sajnos fordult már elő hogy a kereskedők az ISO-s láncot adták ami persze látszólag passzol az MZ-re de gyorsabban koptaja, mert más a görgő méret is, nem csak a szélessége.
sorszám: 45550 (138948)
(előzmény: VGGábor, 2013-05-29 00:12:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-29 11:43:11
a #REF! az valószínűleg csak egy adatbázis hibaüzenet, mert nem találta a hivatkozott infót.

A Bing. k.va jó karburátor, de ha találgatnom kellene akkor ez inkább egy hamisítvány. Amit én láttam, igaz 250-eshez való, de lényegesen igényesebb kidolgozása volt és nem ilyen olcsó:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/kepek/ETZ_250_KARBURATOR_KPL_BING.jpg
sorszám: 45549 (138947)
(előzmény: daranyi68, 2013-05-29 09:58:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-29 11:38:21
van az a szívás ami után már téged sem érdekel :D
sorszám: 45548 (138946)
(előzmény: Coin, 2013-05-29 08:01:44)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-05-29 09:58:55
http://redhotmotors.hu/spd/2000000018560/KARBURATOR_KPL_BING

Sziasztok!
Erröl mi a véleményetek? REF a származási ország!!!Sosem hallottam róla!
sorszám: 45547 (138944)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-29 08:55:04
Köszi! Megint.. Majd megnézem :)
sorszám: 45546 (138943)
(előzmény: Keri, 2013-05-29 08:48:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-29 08:48:35
Vacakolt a gyújtás, de kb 1.5-2.5fordulatnál kitekerve volt jó.
Fordulatra is kb. itt volt jó, de TS esetén a fordulatszám megtévesztő lehet, mert nincs alapjárati csavar így nincs stabil alapjárat.
Inkább a gázreakciókat érdemes figyelni, azok nem hazudnak, de némi türelem és gyakorlat hozzá. Én van hogy menetközben is állítgatom ha nem tetszik a viselkedése, de főleg azért mert az időjárás és a motor használatának módja is befolyásolja az optimumot.

Na de a lényeg:
Várd meg míg viszonylag stabil alapjárat beáll, hirtelen rántsad oda a gázt 1/3 egy pillanatra.
Ha sok a levegő neki, akkor nehezen kapja el a fordulatot inkább csak fullad, ha sok a benzin (nagyon be van tekerve) akkor meg nehezen esik vissza az alapjáratra. Kettő között kell egy optimumot találni.



sorszám: 45545 (138942)
(előzmény: Coin, 2013-05-28 21:58:21)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-29 08:01:44
Komolyan így van a motorjaiddal? Téged nemzavar h nem lehet pontosan beállítani? nekem azért piszkálja a fantáziám..:D
sorszám: 45544 (138941)
(előzmény: VGGábor, 2013-05-29 00:11:09)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-29 07:57:59
Bocsi, megint elküldte, igen ráérek. De mind a 2 szimeringet kicseréltem. De csak 2 után érek haza
sorszám: 45543 (138940)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 09:39:06)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-05-29 00:12:57
Mennyi lenne egy ilyen? Nem mintha most lenne rá pénzem, csak érdeklődök... békeidőben kell készülni a háborúra...
sorszám: 45542 (138939)
(előzmény: Keri, 2013-05-27 22:06:28)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-05-29 00:11:09
Nemtudom, de nekem mind3 motoromnál így van és mennek :D
sorszám: 45541 (138938)
(előzmény: Coin, 2013-05-28 21:58:21)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-28 21:58:21
Sziasztok! mz ts 125, beakarom állítani a karbit, melléklevegő csavart minél beljebb csavarom, annál nagyobb a fordulatszám, minél kintebb annál kisebb.. ennek nem pont fordítva kellene lennie? nem bírom normálisan beállítani így,, mitől lehet? falsot szív?
sorszám: 45540 (138935)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-05-27 22:11:32
A fogak teteje nem kopott le, nem úgy nézem.Viszont, rátettem a láncot szorosan, valamennyit azért el lehet emelni a kerékről.A láncnak oldalirányban kb. 10 mm az elmozdulása (ennyi "hasa" van), az még jó lehet.
Persze, még egyben van a kosárral, nincs szétszegecselve, de szerintem nem is érdemes.
Nem használom, nincs MZ-m mostanában.
Valamikor régebben küldtem már neked csomagot (léptetőmotorok), de a sok gépösszeomlásban eltűnt a címed, azt magánban küldd át.

üdv.: R
sorszám: 45539 (138930)
(előzmény: Keri, 2013-05-27 21:39:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-27 22:06:28
Mégis találtam dupla lánckereket.
Ráadásul edzett fogú is van.

Csak formára kell esztergálni, meg csapágyat kell nyomni bele.
Kérek is ajánlatot.

Valakit érdekel még? Mert akkor gyártok többet.
És ha már belejöttem a gyártásba racsni lapot is vágatok ki lézerrel valami jó anyagból :)
sorszám: 45538 (138929)
(előzmény: Rudolph B, 2013-05-26 21:32:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-27 21:39:32
Köszönöm!
De ha csak neked nem kell.

Ha fogak eredeti teteje nem kopott le akkor nekem jó. Azzal 2 szezon még elmegyek.

Ipari hajtástechnikában nem találtam duplex lánchoz való lánckereket, pedig ahhoz már nem lenne olyan bonyolult hozzárakni a kuplungkosarat meg a többit.
sorszám: 45537 (138926)
(előzmény: Rudolph B, 2013-05-26 21:32:24)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-26 21:38:40
"Én úgy tudom hogy a dugó 0,03mm beszerelési játékkal bír!Legalább is a szakirodalom ezt írja a 150-s ETZ esetében" - jól tudod de mégsem mert az illesztési hézagot nem a gyűrűk magasságában kell mérni, lásd előző h.sz.-em.
sorszám: 45536 (138911)
(előzmény: daranyi68, 2013-05-26 20:06:01)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-05-26 21:32:24
Megvan még a saját lánca is,azzal megnézem a szokásos módon, mennyire kopott, mert így szemre nagyon relatív.
A kislánckerék is megvan a komplettből.
Holnap átnézem és szólok, mi van.

üdv.: R
sorszám: 45535 (138910)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 09:48:24)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-05-26 20:06:01
Én úgy tudom hogy a dugó 0,03mm beszerelési játékkal bír!Legalább is a szakirodalom ezt írja a 150-s ETZ esetében
sorszám: 45534 (138903)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 10:24:07)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-26 17:31:10
"Tudom, hogy a dugó kúpos, ..." - nem csak kúpos hanem "lépcsős" is,(alulról felfele) a kúpos palástot a gyűrűk magasságában egy jól látható "lépcső" (kisebb átmérő) követi. Ha a gyűrűig "mértél" akkor ezt (a sehol meg nem adott) dugó átmérő-fufat hézagot mérted.
sorszám: 45533 (138891)
(előzmény: Perec, 2013-05-26 11:29:54)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-05-26 16:45:29
Szériánál nem is kell túlaggódni a bejáratást. Amikor megvettem szereztem egy alapméretes gyári hengert, mert ami volt az már 72-es volt, ebbe pedig dugót nem találtam. A vásárolt hengert megfúrattam, ment bele a Berta dugó, eleinte óvatosan, majd később hajtósabb üzemmódban. Nem szorult meg egyszer sem, de a jó dugónak hála volt olyan kerregése, hogy ihajj...
A 300as dugattyúja már szemre is másabb, sötétebb és csak 2 gyűrűs, jobban is melegszik, viszont ezzel a szettel szép hangja van.
Egyébként megjavult a szekér, mert raktam rá egy nagy TS kiput, ami gyári és már 90 felett is igen jól megy. Így már határozottabban jobb mint 250-es korában, mert már szélbe is simán bevállalható a 100-110 körüli utazó fél-2/3-ad gáz között.
sorszám: 45532 (138889)
(előzmény: Perec, 2013-05-26 08:39:37)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-26 11:29:54
Tudom, hogy a dugó kúpos, amúgy is minimum 4 századról indulunk, de bő 2 tized az nem kevés. Meg én nem szétszedtem, hanem összeraktam :) Hangja nincs, fúrás előtt meg már erősen kolompolt... Azért egy 50 km-t tudtam előjáratni, mielőtt megindultunk teljes felszereléssel, kánikulában, utassal a tengerhez, autópályára is csak 300km után értünk, a "siratófal" másnap délben 3x fokban, 6xx km után is csak nekem fájt a motor valahogy kibírta, úgyhogy kellet is a hézag... a Berta dugónak. Ezt egy jól illesztett 300-assal ezt messze nem mertem volna eljátszani. Most 4000-nél levettem a hengerfejet egy kis plusz hf pakolás miatt (a henger különösebben nem mozdult meg, le van ragasztva) és még vastagon látszik a hónolás, nem tudom mikor lesz tükrös.
sorszám: 45531 (138887)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 10:24:07)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-26 10:59:26
Annyit biztosan nem, nem lehetne a helyére imádkozni, ha nem tévedek van eszterga padod, csináld meg magadnak.
sorszám: 45530 (138885)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 10:42:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-26 10:42:50
De azért nem tizedeket zsugorodik.
sorszám: 45529 (138884)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-26 10:24:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-26 10:38:43
Világos, csak arra írtam hogy a ~500mikronos hézag amire a boltosok azt mondják hogy TS-nél ez normális, nagyságrendileg is távol van a normálistól.

Mivel szemmel láthatólag kívállóan működik ilyen nagy hézaggal is, szerintem 5-8százados hézagot célzok meg.
sorszám: 45528 (138883)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-26 10:08:03)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-26 10:33:03
lehet hogy én vagyok a hülye.. de nem talállak :D https://www.facebook.com/vamos.janos.1?ref=tn_tnmn
sorszám: 45527 (138882)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 09:50:05)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-26 10:24:31
Megjegyzés az előző h.sz.-hez:
Az, hogy a boltban mekkora az illesztési hézag nem sokat mond mert a persely átfedő kötéssel van a házba illesztve és ennek következtében a besszreléskor a persely (vékony fal) össze nyomódik, hogy menyire azt csak az átfedő illesztés és a persely méretének (és anyagának) ismeretében lehet közelítőleg kiszámítani.
sorszám: 45526 (138881)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-26 10:08:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-26 10:24:07
Nem tudom mennyinek kell lennie, de kb. 0.2-es hézag minden motoron volt az első gyűrűig amit szétszedtem.
Ugye az első gyűrűnek kell a kompressziót előállítania és a nagy hőterhelés miatt indokolt a nagy hézag.

Az irányba vezetés pedig a gyűrű alatti rész adja.

80 fölé én sem szívesen hajtok semmit bejáratás alatt, úgy az első 500km-ig.
Aztán kb 1000-2000km ig már hajtom, de ahogy te is nem durván terhelve.
sorszám: 45525 (138880)
(előzmény: Perec, 2013-05-26 08:39:37)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-26 10:08:03
Ha a legnagyobb (+18) furatból kivonod a legkiesebb (-59) tengely méretet 77 mikront (kerekítve 0,08 mm) illesztési (max) hézagot kapsz.
sorszám: 45524 (138879)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 09:37:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-26 09:50:05
Kéri Laci
Egy közeli kép van a pofámról hogy ne lehessen felismerni :)
A gitáros az az apám :)
sorszám: 45523 (138878)
(előzmény: Coin, 2013-05-26 09:46:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-26 09:48:24
Ha nincs túlzottan elkopva akkor érdekel.

Nekem ilyenek vannak:


A bal oldali volt a vadonatúj (lánc és olaj is az volt), ami pár hónap alatt kopott le, a jobb oldali amit évek óta nyúzok. Most ez fog vissza menni. Lényegében az összes új kuplung alkatrészt 1 szezon alatt lekukáztam
sorszám: 45522 (138877)
(elözmény: KisTSávó, 2013-05-25 23:52:31)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-26 09:46:06
Fölvennélek, de akkor.kaphatok egy nevet ?:)
sorszám: 45521 (138876)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 09:39:06)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-26 09:43:07
Bocsi, megint elküldte, igen ráérek. De mind a 2 szimeringet kicseréltem. De csak 2 után érek haza
sorszám: 45520 (138875)
(előzmény: Keri, 2013-05-26 09:39:06)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-05-26 09:40:17
Na azvan hogy vettem szimeringeket a motorba.új kalapácsot. Kondit. És ugyan az.. Nagynehezen beindul, ráhúzom a gázt, durrog és leál.. De nem csak a kipufogó durrog.. A karbitól is, van amikor jön is belölle a füst.. A gyertya fekete, benzines/olajos, de sztem csak a keverék miatt olajos.. Ja és mindig beköpi
sorszám: 45519 (138874)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-26 09:39:06
Gyújtáshiba, és bal, olaj oldali szimering is lehet.

Hétfőn ráérsz?
Jelölj be facebookon, gondolom az ide regisztrált e-mailcímedet nem használod.
sorszám: 45518 (138873)
(elözmény: KisTSávó, 2013-05-25 22:31:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-26 09:37:15
Köszi!
Tehát akkor 100mikronnál semmiképpen nem lehetne több, akármilyen laza illesztést csinálunk.

Tudom sokszor hallottátok már ezt a sirálmamat, de nagyon utálom, hogy nem lehet normális alkatrészt kapni. Felújításban nem is a szerelés a macera hanem normális alkatrészek össze vadászása.
sorszám: 45517 (138872)
(elözmény: KisTSávó, 2013-05-25 19:16:49)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-26 08:39:37
Nem vonom kétségbe a szakértelmedet, de a 115-öt nem mondanám járatós tempónak. 300-asnak 2000km előtt biztos nem erőltetném. Jól kihúzatni az 1-2-3-at, később a 4-et is, de 5.-ben 90 fölé csak akkor engedném, ha 1/3 gáznál nem kell többet adni és akkor sem tartósan. A mostani járatást én sem aggódom túl, a 0,2-es hézagmérő bement felül gyűrűig, amit kicsit sokallok.
sorszám: 45516 (138870)
(elözmény: KisTSávó, 2013-05-25 19:03:02)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu